abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35785286
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:47 schreef longinus het volgende:
een blanco stem is niet hetzelfde als niet stemmen, het feit dat je stemt wordt geregistreerd. en als je blanco stemt telt deze niet mee in de verdeling van de stemmen van personen die niet zijn opkomen dagen.
Ooooeeeeh!... Aaaaaah!! Respect man!!

maandag 6 maart 2006 @ 19:51:02 #27
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_35785331
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:46 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet.
Dat is wel zo
pi_35785348
Je doet toch minstens een verdacht poeder in het stembiljet? Of is het overal al electronisch...
pi_35785436
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:51 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dat is wel zo
Je bedoelt waarschijnlijk dat de stemmen evenredig worden verdeeld. Dat boeit geen reet, want de gene die dan de meeste blanco's krijgt was anders toch al de winnaar.
pi_35785443
Ik denk niet echt dat teleurgestelden in de politiek blanco gaan stemmen. Die komen gewoon helemaal niet opdagen.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:55:55 #31
45511 TimmyAsd
pi_35785538
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:53 schreef Toeps het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk dat de stemmen evenredig worden verdeeld. Dat boeit geen reet, want de gene die dan de meeste blanco's krijgt was anders toch al de winnaar.
Ik weet niet hoe het precies zit. Heb het een keer heel uitgebreid uitgelegd gekregen, maar ben het vergeten. Conclusie was wel dat een blanco stem beter is dan geen stem..
  maandag 6 maart 2006 @ 19:58:23 #32
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35785653
Ik heb ook die klok horen luiden en ik weet ook niet precies waar de klepel hangt, maar was er niet een verkiezing (weet even niet meer of dat voor een van de kamers of provincies of wat dan ook was) waarbij met name de kleinere partijen een bepaald percentage van het aantal uitgebrachte stemmen moest hebben om überhaupt zitting te kunnen nemen?
In dat geval heeft blanco stemmen meer nut als niet gaan stemmen, bij blanco stemmen wordt je stem wel meegeteld voor dat minimumpercentage, bij niet stemmen dus niet.

Maar er is vast wel iemand die hier wat meer van weet...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_35785759
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:58 schreef babsjuh het volgende:
Ik heb ook die klok horen luiden en ik weet ook niet precies waar de klepel hangt, maar was er niet een verkiezing (weet even niet meer of dat voor een van de kamers of provincies of wat dan ook was) waarbij met name de kleinere partijen een bepaald percentage van het aantal uitgebrachte stemmen moest hebben om überhaupt zitting te kunnen nemen?
In dat geval heeft blanco stemmen meer nut als niet gaan stemmen, bij blanco stemmen wordt je stem wel meegeteld voor dat minimumpercentage, bij niet stemmen dus niet.

Maar er is vast wel iemand die hier wat meer van weet...
Ja daar zou ik wel wat meer over willen weten. Maar is dat dan niet precies het omgekeerde van wat de blanco stemmer zou willen? Hij wil immers op niemand stemmen.
pi_35785903
Er zijn ook mensen die blanco gaan stemmen i.p.v. thuis te blijven omdat ze denken dat hun stem anders naar de grootste partij gaat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 6 maart 2006 @ 20:05:14 #35
45511 TimmyAsd
pi_35785947
http://www.stelling.nl/kleintje/392/Blanco.htm

Ik snap er geen hol van
Ga ook gewoon stemmen, niet blanco
pi_35786222
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_35786262
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:04 schreef heiden6 het volgende:
Er zijn ook mensen die blanco gaan stemmen i.p.v. thuis te blijven omdat ze denken dat hun stem anders naar de grootste partij gaat.
Je zou het toch ook niet op je geweten willen hebben dat net die ene rest zetel naar leefbaar nogiets gaat omdat je thuis bent gebleven en niet blanco hebt gestemd
pi_35786288
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:13 schreef devzero het volgende:

[..]

Je zou het toch ook niet op je geweten willen hebben dat net die ene rest zetel naar leefbaar nogiets gaat omdat je thuis bent gebleven en niet blanco hebt gestemd
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_35786293
Ik stem ook niet blanko, maar een lokale partij.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 6 maart 2006 @ 20:13:56 #40
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35786296
dat soort tuig blijft toch in hun nest liggen als ze moeten stemmen?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  maandag 6 maart 2006 @ 20:15:53 #41
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35786376
Geef mij D66 maar
pi_35786397
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:13 schreef devzero het volgende:

[..]

Vreemd genoeg is dat wel wat er bij mij uit is gekomen bij stemwijzer.nl
pi_35786494
Ik ken trouwens iemand die Blanko heet.

Hij zou de politiek in moeten gaan. Ik weet wel een goede campagneleus: "Uw Blanko stem gaat niet verloren!"

.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_35786495
Als ik een politiekepartij zou beginnen zou ik het 'blanco' noemen.
pi_35786736
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:51 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dat is wel zo
Dus niet

Het aantal geldig uitgebrachte stemmen wordt gedeelt door het totale aantal zetels en dat is de kiesdeler. Niet stemmen of blanco stemmern heeft op beiden geen invloed.
pi_35786844
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:55 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het precies zit. Heb het een keer heel uitgebreid uitgelegd gekregen, maar ben het vergeten. Conclusie was wel dat een blanco stem beter is dan geen stem..
Een blanco stem is een ongeldige stem. Het telt wel mee voor het opkomstpercentage, maar heeft geen enkele invloed op de kiesdeler of op de uitslag.
  maandag 6 maart 2006 @ 20:32:26 #47
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35787026
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:26 schreef Natalie het volgende:
Sommigen denken er een statement mee te maken door niet te stemmen of blanco te stemmen. Als ze dat zelf vinden: prima. 't Boeit mij verder niets. Ze gaan hun goddelijke gang maar.
Wat Natalie zegt. Een ieder moet voor zichzelf weten wat hij wel of niet stemt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35787120
Blanco zou wel een goede naam zijn voor een extreem-rechtse partij bedenk ik me nu, hebben ze ook automatisch stemmen te pakken van mensen die denken een blanco stem uit te brengen, maar in werkelijkheid op de partij Blanco stemmen
  maandag 6 maart 2006 @ 20:36:40 #49
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_35787205
Ik heb er nooit op gelet maar kan je überhaupt blanco stemmen met die stemmachines ? Is daar een knop voor ?

Vroeger kon je letterlijk 'blanco stemmen' door niets aan te kruisen. Of één, twee of meer keuzes aankruisen, danwel het hele formulier bekrassen, waarmee een 'ongeldige stem' werd uitgebracht; Dit laatste kan met een stemmachine sowieso niet meer.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_35787219
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:32 schreef buzzer het volgende:

[..]

Wat Natalie zegt. Een ieder moet voor zichzelf weten wat hij wel of niet stemt.
Ja maar is er dan wel iemand in de politiek die naar een blanco stemmer luistert? Blanco stemmers zullen onderling ook verschillende redenen hebben voor hun blancostem. Er is niet iets zoals een blancostem als proteststem, aangezien niemand weet waartegen je stemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')