ach het is ook een dagje uit hequote:Op maandag 6 maart 2006 19:03 schreef xman het volgende:
"Oeh hunnie vertegenwoordigen mij niet en sinds dat Pim vermoord is er geen partij voor het volk", aldus de gemiddelde raddebiel. "Ik ga dus blanco stemmen als protest!! Dat zal ze leren!!!!!!"
![]()
![]()
![]()
Ik bedoel.. stem dan op z'n minst op de partij voor de dieren ofzo. Als je de mensheid niet meer ziet zitten hier in Nederland. Who gives a fuck of je niets hebt ingevuld. Ik zal er iig geen traantje minder om pikken. Ik vind het gewoon zonde van het stemrecht.
Ach aan de andere kant is het ook weer goed dat sommige mensen niet stemmen.![]()
Ja maar dat zijn dan weer dezelfde mensen die het hardst lopen te klagen over alles en nog wat dat niet goed is in dit land.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:26 schreef Natalie het volgende:
Sommigen denken er een statement mee te maken door niet te stemmen of blanco te stemmen. Als ze dat zelf vinden: prima. 't Boeit mij verder niets. Ze gaan hun goddelijke gang maar.
Waarom heb je dat gedaan?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef Avani het volgende:
Ik heb met het referendum ook blanco gestemd. NIks mis met blanco stemmen.![]()
Dat verschil heb ik nou nog nooit begrepen.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:40 schreef longinus het volgende:
Mensen die blanco stemmen weten juist heel goed wat ze doen, bij niet stemmen wordt je stem verdeeld.
Indien je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat verschil heb ik nou nog nooit begrepen.
Oke, A heeft 2 stemmen, B heeft er 3. Ik stem blanco. A heeft er nog steeds 2 en B nog steeds 3. B wint.
Nu stem ik niet. A komt dan op 2,5, en B op 3,5. B wint nog steeds.
Als ik nergens op wil stemmen blijf ik gewoon thuis. Beetje zo'n zinloze gang naar zo'n stemlokaal maken, neuh.
Nee hoor.. een blanco stem is gewoon geen stem. Je kan net zo goed niet gaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:40 schreef longinus het volgende:
Mensen die blanco stemmen weten juist heel goed wat ze doen, bij niet stemmen wordt je stem verdeeld. Het is meteen een protest dat je het ergens niet mee eens bent en dat de heersende partijen het niet naar je zin oplossen.
Moet je eens kijken als dinsdag er een gemeente is waar iedereen blanco stemt, dat is wereldnieuws.
qua uitslag maakt het niet uit, qua opkomstpercentage wel. Je geeft dus aan wel de moeite te willen nemen om te stemmen, maar dat er niets van je gading tussen de partijen zit.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat verschil heb ik nou nog nooit begrepen.
Oke, A heeft 2 stemmen, B heeft er 3. Ik stem blanco. A heeft er nog steeds 2 en B nog steeds 3. B wint.
Nu stem ik niet. A komt dan op 2,5, en B op 3,5. B wint nog steeds.
Als ik nergens op wil stemmen blijf ik gewoon thuis. Beetje zo'n zinloze gang naar zo'n stemlokaal maken, neuh.
Omdat ik niet voor maar ook niet tegen was. Dan is blanco een betere optie dan niet stemmen.quote:
Dat lijkt me niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:44 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Indien je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij.
Nouja bij een referendum is blanco stemmen dus wel een stem. Optie 3: geen mening. Ach dat vind ik nog wel begrijpelijk.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:45 schreef Avani het volgende:
[..]
Omdat ik niet voor maar ook niet tegen was. Dan is blanco een betere optie dan niet stemmen.
Ooooeeeeh!... Aaaaaah!! Respect man!!quote:Op maandag 6 maart 2006 19:47 schreef longinus het volgende:
een blanco stem is niet hetzelfde als niet stemmen, het feit dat je stemt wordt geregistreerd. en als je blanco stemt telt deze niet mee in de verdeling van de stemmen van personen die niet zijn opkomen dagen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de stemmen evenredig worden verdeeld. Dat boeit geen reet, want de gene die dan de meeste blanco's krijgt was anders toch al de winnaar.quote:
Ik weet niet hoe het precies zit. Heb het een keer heel uitgebreid uitgelegd gekregen, maar ben het vergeten. Conclusie was wel dat een blanco stem beter is dan geen stem..quote:Op maandag 6 maart 2006 19:53 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat de stemmen evenredig worden verdeeld. Dat boeit geen reet, want de gene die dan de meeste blanco's krijgt was anders toch al de winnaar.
Ja daar zou ik wel wat meer over willen weten. Maar is dat dan niet precies het omgekeerde van wat de blanco stemmer zou willen? Hij wil immers op niemand stemmen.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:58 schreef babsjuh het volgende:
Ik heb ook die klok horen luiden en ik weet ook niet precies waar de klepel hangt, maar was er niet een verkiezing (weet even niet meer of dat voor een van de kamers of provincies of wat dan ook was) waarbij met name de kleinere partijen een bepaald percentage van het aantal uitgebrachte stemmen moest hebben om überhaupt zitting te kunnen nemen?
In dat geval heeft blanco stemmen meer nut als niet gaan stemmen, bij blanco stemmen wordt je stem wel meegeteld voor dat minimumpercentage, bij niet stemmen dus niet.
Maar er is vast wel iemand die hier wat meer van weet...
Je zou het toch ook niet op je geweten willen hebben dat net die ene rest zetel naar leefbaar nogiets gaat omdat je thuis bent gebleven en niet blanco hebt gestemdquote:Op maandag 6 maart 2006 20:04 schreef heiden6 het volgende:
Er zijn ook mensen die blanco gaan stemmen i.p.v. thuis te blijven omdat ze denken dat hun stem anders naar de grootste partij gaat.
quote:Op maandag 6 maart 2006 20:13 schreef devzero het volgende:
[..]
Je zou het toch ook niet op je geweten willen hebben dat net die ene rest zetel naar leefbaar nogiets gaat omdat je thuis bent gebleven en niet blanco hebt gestemd![]()
Vreemd genoeg is dat wel wat er bij mij uit is gekomen bij stemwijzer.nlquote:Op maandag 6 maart 2006 20:13 schreef devzero het volgende:
[..]
Je zou het toch ook niet op je geweten willen hebben dat net die ene rest zetel naar leefbaar nogiets gaat omdat je thuis bent gebleven en niet blanco hebt gestemd![]()
Dus nietquote:
Een blanco stem is een ongeldige stem. Het telt wel mee voor het opkomstpercentage, maar heeft geen enkele invloed op de kiesdeler of op de uitslag.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:55 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies zit. Heb het een keer heel uitgebreid uitgelegd gekregen, maar ben het vergeten. Conclusie was wel dat een blanco stem beter is dan geen stem..
Wat Natalie zegt. Een ieder moet voor zichzelf weten wat hij wel of niet stemt.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:26 schreef Natalie het volgende:
Sommigen denken er een statement mee te maken door niet te stemmen of blanco te stemmen. Als ze dat zelf vinden: prima. 't Boeit mij verder niets. Ze gaan hun goddelijke gang maar.
Ja maar is er dan wel iemand in de politiek die naar een blanco stemmer luistert? Blanco stemmers zullen onderling ook verschillende redenen hebben voor hun blancostem. Er is niet iets zoals een blancostem als proteststem, aangezien niemand weet waartegen je stemt.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:32 schreef buzzer het volgende:
[..]
Wat Natalie zegt. Een ieder moet voor zichzelf weten wat hij wel of niet stemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |