quote:De tien kandidaten die dit voorjaar in Argentinië op zoek zullen gaan naar de mol zijn : Roderick Veelo (Radio 10),Geert Hoes (GTST), Mary Lou van Steenis (Vrienden voor het leven), Peggy Vrijens (Costa), Frédérique Huydts (Meiden van de Wit), Milouska Meulens (Jeugdjournaal), Toine van Peperstraten (Studio Sport), Richard Groenendijk (Cabaretier), Liz Snoyink (De Kleine blonde dood, Phileine zegt sorry), Chris Tates (Ocean's Twelve, Cabaret). Dit betekent dat de huidige selectie kandidaten bestaat uit zes acteurs, drie kandidaten met journalistieke achtergrond en één cabaretier.
Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie het ook eenquote:Het land van bestemming is deze keer het Zuid-Amerikaanse Argentinië. Argentinië is het land van uitgestrekte pampas en majestueuze bergen, versierders en machos, tango-dansers en charlatans, psychiaters en beroemde schrijvers. Anders dan andere Zuid-Amerikaanse landen is 85 % van de bevolking van Europese origine. Een van de meest sprekende symbolen van Argentinië is de legendarische Gaucho. Deze bijna mythische legende vertegenwoordigt het geïdealiseerde nationale karakter : onafhankelijk, dapper, loyaal en vrijgevig. Het Argentijnse woord voor een gift of aandenken is de gauchada. Deze gauchada was een stukje handwerk van de gaucho dat hij gedurende zijn lange tochten met zijn koeien over de pampas maakte. Een gauchada kon gemaakt zijn van leer, been, steen, kortom alles wat hij onderweg kon vinden. Het begrip gauchada staat tegenwoordig voor elk gebaar of gift, gegeven zonder dat er iets wordt terugverwacht.
Een deel van de opnames voor WIDM 2006 heeft plaatsgevonden in en rond Salta. Salta, gelegen in een uitgestrekte vruchtbare vallei, heeft nog veel van zijn koloniale sfeer behouden. De omgeving van Salta is dan ook het meest authentieke Andesgebied van Argentinië , met hoge bergtoppen, grote spierwitte zoutvlaktes en de dorre 'altiplano' (hoogvlakten), maar ook sinaasappelbossen en subtropische jungle. De oorspronkelijke Andescultuur is nog duidelijk herkenbaar in enkele oude inca-bouwwerken in de omgeving en in de kleurrijke indiaanse markt. Deze omgeving leent zich prima voor een grote variëteit aan molopdrachten. Zo start in Salta de spectaculaire treinreis el Tren a las Nubes. Deze 'treinrit door de wolken' voert vanuit Salta, dat gelegen is op ongeveer 1200 meter, naar een hoogte van meer dan 4200 meter.
Live is leukerquote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Je kunt het nakijken op www.wieisdemol.nl en ongetwijfeld ook bij www.uitzendinggemist.nl.
Dat vond ik ook al tegenvallen, hier valt zoveel moois van te makenquote:Op zondag 5 maart 2006 18:41 schreef Liejannuh het volgende:
Geen mooie openingspost met wat achtergrondinformatie?
Ik vond het de vorige keer anders best leuk hoor...quote:Op zondag 5 maart 2006 20:10 schreef cptmarco het volgende:
Toch blijft het jammer dat ze weer voor BN-ers gekozen hebbne...
Het viel inderdaad mee, maar met onbekenden vind ik het toch net wat leuker.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:11 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik vond het de vorige keer anders best leuk hoor...
Wat is het verschil dan?? Het spel blijft op zich hetzelfde toch..quote:Op zondag 5 maart 2006 20:17 schreef Eveli het volgende:
[..]
Het viel inderdaad mee, maar met onbekenden vind ik het toch net wat leuker.
voor bn'ers is het te winnen geld wat minder belangrijkers dan voorde on'ers.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:20 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan?? Het spel blijft op zich hetzelfde toch..
Ik ook!quote:Op zondag 5 maart 2006 20:55 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb er weer zin an!
Ik heb altijd het idee dat BN"ers vinden dat ze leuk en slim over moeten komen en dat op tv komen belangrijker voor ze is dan het spel.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:20 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan?? Het spel blijft op zich hetzelfde toch..
Dat is ook mijn grootste bezwaar bij BN-ers....quote:Op zondag 5 maart 2006 22:03 schreef ItaloDancer het volgende:
- BN-ers zullen meer de neiging voelen zich te profileren in het programma, Wie Is De Mol is buiten een spel ook promotie/reclame voor henzelf.
Dat vond ik zo'n trieste actie...quote:Op maandag 6 maart 2006 22:27 schreef alwaysthebest het volgende:
En die hulpmollen sloegen nergens op vorige keer.
Nederland 2, 20:30quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:18 schreef Eveli het volgende:
Maar hoe laat begint het nou? Misschien ook handig om in de OP de zetten, net als de zender. Anders moet het telkens gevraagd worden.
Die posters zijn leuk jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:34 schreef Stratagem het volgende:
Toen ik gisteren op Nederland 2 de reclame zag voor 't programma begon het wel weer een beetje te kriebelen![]()
Ook leuk al die posters door het hele land!
Die posters gaven me juist een kriebelgevoel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:34 schreef Stratagem het volgende:
Toen ik gisteren op Nederland 2 de reclame zag voor 't programma begon het wel weer een beetje te kriebelen![]()
Ook leuk al die posters door het hele land!
Ik zag er laatst een op het treinstation. Ik heb er geen foto van..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:54 schreef MrManiak het volgende:
Posters? Heeft iemand een foto o.i.d. van die posters?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |