abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35743402
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de gangbare gedachtenwisselingen in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, denk daar nu eens aan.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:01:28 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35743437
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:51 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja, dat is allemaal prachtig, maar bepaald niet doorslaand.
En de Cypriotische geschiedenis
Niet doorslaander dan Cyprus: Assyriërs, Egyptenaren, Perzen, Grieken, Romeinen, Byzantijnen, Arabieren, Kruisvaarders, Venetianen, Ottomanen, Britten, Turken, Grieken?
pi_35743441
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

O, daar gaat het om? De categorische imperatief? Ik vind het onder alle denkbare omstandigheden te billijken dat iemand die op de grond ligt, verrot wordt geslagen?
Ik vind het onder geen denkbare omstandigheden te billijken dat iemand die half-bewusteloos op de grond ligt door een paar man verrot wordt geslagen, het is al duidelijk dat jij daar anders over denkt. Als 'ie zich gewelddadig verzet en een strafblad heeft zijn er geen grenzen meer. Bij mij blijven ze rechtop staan, die grenzen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35743538
a monoculturist nightmare:
quote:
Fact of the day

India is home to 1,640 different languages and dialects, 75 political parties, and many religions.

Boston Globe
  zondag 5 maart 2006 @ 16:05:21 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35743661
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:01 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik vind het onder geen denkbare omstandigheden te billijken dat iemand die op de grond ligt door een paar man verrot wordt geslagen, het is al duidelijk dat jij daar anders over denkt. Als 'ie zich gewelddadig verzet en een strafblad heeft zijn er geen grenzen meer.
Ik vind het bepaald geen tactiek die op iedereen toegepast dient te worden, nee. Ik kan me wel voorstellen dat het nu en dan gebeurt en ik kan weinig medelijden hebben met iemand die agenten er bijna toe dwingt om tot zulk geweld over te gaan.
pi_35743688
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de Cypriotische geschiedenis
Niet doorslaander dan Cyprus: Assyriërs, Egyptenaren, Perzen, Grieken, Romeinen, Byzantijnen, Arabieren, Kruisvaarders, Venetianen, Ottomanen, Britten, Turken, Grieken?
Wat bedoel je hier nu precies mee?
  zondag 5 maart 2006 @ 16:08:09 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35743729
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:07 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nu precies mee?
Waarom hebben we Cyprus wel toegelaten en zouden we Turkije niet toelaten?
pi_35743748
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik vind het bepaald geen tactiek die op iedereen toegepast dient te worden, nee. Ik kan me wel voorstellen dat het nu en dan gebeurt
Ik ook, het is namelijk ook gebeurd....
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:06 schreef Johan_de_With het volgende:
en ik kan weinig medelijden hebben met iemand die agenten er bijna toe dwingt om tot zulk geweld over te gaan.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die half-bewusteloos op de grond ligt mensen dwingt om hem verrot te slaan hoor.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35743785
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom hebben we Cyprus wel toegelaten en zouden we Turkije niet toelaten?
Misschien heeft het iets met de schaal te maken? Om maar eens iets te noemen.
pi_35743818
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die half-bewusteloos op de grond ligt mensen dwingt om hem verrot te slaan hoor.
Nee, hehe. Door het voorafgaande natuurlijk. Jij stelt je een soort automatische padvinders voor bij het woord ''agent''?
pi_35743906
Here they chased this guy for eight miles, they had stopped him, a female California Highway Patrol officer advanced on him with her gun drawn, which in the LAPD is considered a very dangerous tactic. Sgt. Stacey Koon of the LAPD ordered the CHP officer back and he took over this arrest. He then directed four officers to jump on King. King threw them off his back. He was sweating on a cold night, it was obvious he was drunk. He pointed at the sky, he called around, he made strange noises, he waggled his buttocks at the woman officer, all of these things. They suspected he was on PCP, and they knew he was strong.

So the LAPD, at least in the beginning, acted correctly?

It's the middle of the night. You have this guy acting very strangely. Koon did what he was supposed to do under LAPD doctrine -- they fire electronic darts of 50,000 volts. If you get hit by them, you don't get up for a very long time. King got up. They fired another volley, he gets up again. As the second volley is fired, George Holliday, this amateur cameraman, had his new camcorder that he was photographing everything with. He had been awakened by the noises, and the police helicopter and sirens. Just as Rodney King is charging toward Officer Lawrence Powell, he starts the video. This is the first three seconds of the video. It is not terribly clear, but it is obvious what King is doing. It is not clear whether he is trying to run over Powell, or whether he is trying to run by him to get to this park behind him. Neither of them knew where he was going -- King was too drunk to know, and Powell was too panicked to know.

http://www.salon.com/news/1998/03/13news.html
  zondag 5 maart 2006 @ 16:15:34 #13
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35743973
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, hehe. Door het voorafgaande natuurlijk. Jij stelt je een soort automatische padvinders voor bij het woord ''agent''?
Hey hey hey.....
Er ligt iemand op de grond (lees : asfalt).
  zondag 5 maart 2006 @ 16:15:50 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35743983
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van Turkije bij de EU - maar dat heeft andere oorzaken, zoals de Armeense genocide, de mensenrechtenschendingen en de hoeveelheid conservatieve kiezers die we erbij krijgen.

Maar geografische argumenten zijn niet valide.
pi_35743988
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Bij agenten stel ik me voor dat ze de criminelen oppaken en daar het nodige geweld niet schuwen, maar het onnodige gewel wel schuwen.
pi_35744033
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dus niet de geografie.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:18:24 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35744054
Ik heb net het filmpje gezien. Ik weet dat jullie me al soft vonden, maar hier word ik echt even stil van. Die sprong, met z'n volle gewicht op het hoofd van die liggende chaffeur...heeft-ie het overleefd, eigenlijk?
pi_35744065
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hey hey hey.....
Er ligt iemand op de grond (lees : asfalt).
En probeert vanuit die positie nog aan te vallen. Hier staat het gedetailleerd beschreven:

http://www.law.umkc.edu/f(...)/lapd/kingvideo.html
pi_35744093
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:15 schreef Floripas het volgende:
Maar geografische argumenten zijn niet valide.
Natuurlijk wel. Alleen al als je bedenkt aan welke gebieden wij dan straks grenzen.

Zo ben ik ook niet enthousiast over de toetreding van Cyprus. Maar feitelijk doet het me niets, het is een soort San Marino maar dan iets getroebleerder. (Met dank aan ... .)
pi_35744190
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Alleen al als je bedenkt aan welke gebieden wij dan straks grenzen.
Wij? D'r blijven nog steeds Turken wonen hoor....en die grenzen er al tientallen jaren aan.
pi_35744243
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wij? D'r blijven nog steeds Turken wonen hoor....en die grenzen er al tientallen jaren aan.
Hemel, wat grappig.
pi_35744251
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:24 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hemel, wat grappig.
Grappig Het zal weinig uitmaken of de grens van de EU daar zal gaan liggen.
pi_35744262
Er is helemaal een apart topic voor, .
pi_35744280
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:25 schreef Monidique het volgende:
Er is helemaal een apart topic voor, .
Meki inbegrepen.
pi_35744283
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:25 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Grappig Het zal weinig uitmaken of de grenzen van de EU daar zal gaan liggen.
Jawel, aangezien het dan de grenzen van de EU worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')