okidokiquote:Op zondag 5 maart 2006 15:51 schreef Godlike02 het volgende:
GC > TTK
^^ vooral Joris en de geheimzinnige toverdrank.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:04 schreef LostFormat het volgende:
Roald Dahl idd. Totaal kapotgelezen.
de brief voor de koningquote:Op zondag 5 maart 2006 16:04 schreef LostFormat het volgende:
Tonke Dragt vond ik ook altijd erg leuk. Haar boeken hadden altijd iets ongebruikelijks over zich heen.
Paul Biegel, right?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:30 schreef Marble het volgende:
De Kleine Kapitein trilogie.
quote:Op zondag 5 maart 2006 16:00 schreef Sharkdoggie het volgende:
[afbeelding]
De Griezels, omdat ik deze gewoon leuk vond. Daarna Baron von Münchhausen.Deze twee springen gewoon eruit als ik terug kijk naar de leukste kinderboeken die mij bij bleven.
Toen las ik pietje bell en snuf geloof ik...quote:Op zondag 5 maart 2006 19:26 schreef Sanne_ het volgende:
tja leeftijd variërend van 8-12 in die richting
Jaquote:
+ alles van Evert Hartmanquote:Op zondag 5 maart 2006 20:08 schreef YPPY het volgende:
De VijfDe rest van Enid Blyton
Pinkeltjes, De olijke tweeling, de drieling, kruistocht in spijkerbroek, de Dahls en Jan Terlouws, Pippi Langkous.
Er waren zoveel leuke boeken.
Kameleon vond ik ook erg leuk. Maar dat is voor mij ook al iets van 15 jaar terug en toen vond ik het al vrij belegen.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:31 schreef mjb44 het volgende:
Ik (M) heb vroeger bijna alle delen van de kameleon gelezen. Ook Arendsoog vond ik leuk. Ik weet trouwens niet eens of die boeken van Arendsoog er nog zijn. Praat ook al over een jaar of 20-25 geleden (ben nu 31).
quote:Op zondag 5 maart 2006 23:23 schreef Laton het volgende:
De brief aan de koning van tonke dragt !
[afbeelding]
fantastisch boek..en superspannend![]()
Ga em direct weer lezen
oeh daar hou ik me dan ook voor aanbevolen ! En de opvolger ook..het zwarte woud ofzo?quote:Op zondag 5 maart 2006 23:26 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik leende 'm altijd maar wil 'm nu zelf ook wel hebben. Tonke Dragt komt vaak bij m'n moeder in de winkel. Lijkt me tof om 'm te laten signeren.
Die is ook echt fantastisch ja!quote:Op zondag 5 maart 2006 23:23 schreef Laton het volgende:
De brief aan de koning van tonke dragt !
[afbeelding]
fantastisch boek..en superspannend![]()
Ga em direct weer lezen
Ik heb tranen met tuiten gehuild om dit boek. Ik vond het zo enorm zielig en het einde was helemaal erg. Janken dat ik deedquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:51 schreef Angie84 het volgende:
[afbeelding]
Verdriet met mayonaise
Voor groep 6 en 7 erg leuk!
Dat zal wel meevallen toch? Jij bent geloof ik van mijn leeftijd en ik heb haar echt wel gelezen als kind. Haar bekendste boeken (De brief voor de koning en De zevensprong) zijn uit de jaren 60. En in 1976 had ze al een oeuvreprijs te pakken.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:24 schreef tong80 het volgende:
Tonke Dragt is na mijn tijd.
Ik kan me Marietje Appelgat en haar vieze vrienden nog herinneren van haar. Leuk boek.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:18 schreef Dandilion het volgende:
Lydia Rood schreef Mond vol dons. echt een super mooi verhaal over 2 vriendinnetjes die op zoek gana naar de vader van een van hen.
Ik wilde ook zo een vleermuis tatoo!![]()
Dat vond ik toch altijd zo'n raar boekquote:Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Rauzer heb ik ook meerdere keren gelezen.
Die is zo gaafquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:30 schreef minilotje het volgende:
Oh, en Meester van de Zwarte Molen (Krabat) van Preussler:
[afbeelding]
Daar heb ik weken slecht van geslapen.
Net zoals de Fabeltjeskrant, hoe ouder je wordt, hoe meer verbogen dingen je ontdektquote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:10 schreef Frollo het volgende:
Overigens heb ik onlangs Koning van Katoren weer eens gelezen en het was nog beter dan ik dacht. Het is eigenlijk een ontzettend levenslustig en positief boek. Het plezier spat werkelijk van de pagina's af!
Carry Slee kan dan goed lijkt me. Ik verslond in ieder geval de boeken van deze schrijfster.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:26 schreef Sanne_ het volgende:
tja leeftijd variërend van 8-12 in die richting
Ik nam het elk jaar mee op zomervakantiequote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:44 schreef renzell het volgende:
Kinderen van moeder aarde!![]()
Zo pathetisch, maar toch wel 20 keer gelezen denk ik. Ieder jaar wel weer een keer als tussendoortje.... Kan het boek dromen inmiddels.
Ik volgens mij ookquote:Op maandag 13 maart 2006 16:14 schreef PLAE@ het volgende:
Verder heb ik elk oorlogsboek dat in de Tweede Wereldoorlog plaats vond en voor kinderen was wel gelezen.
Idd, die kinderen beleefden nooit wat, bleven alleen maar binnenquote:Op maandag 13 maart 2006 20:51 schreef PLAE@ het volgende:
Jij snapt m
Gemekker over vluchtelingenmeisjes hoefde ik niet te lezenop een uitzondering na.
quote:Op zondag 12 maart 2006 07:28 schreef m@x het volgende:
Toen ik heel klein was "Max en de maximonsters"
[afbeelding]
Later kwamen daar de boeken van Tonke Dragt (brief aan de koning), Astrid Lindgren (Ronja de roversdochter) en de lemniscaatboeken ("oorlog zonder vrienden", "kruistocht in spijkerbroek", etc) bij.
Yep, en dezelfde gast die Commissaris van de Koningin was.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:02 schreef MrBean het volgende:
Is dat trouwens dezelfde Terlouw als die D66-kerel?
was dan ook top.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:18 schreef fratsman het volgende:
[afbeelding]
Complete reeks van gelezen.
K. Norelquote:Op maandag 13 maart 2006 16:14 schreef PLAE@ het volgende:
de Kameleon, de Vijf, Dik Trom, Pietje Bell, Alle oorlogsboeken van K. Norel (Engelandvaarders etc). Verder heb ik elk oorlogsboek dat in de Tweede Wereldoorlog plaats vond en voor kinderen was wel gelezen. En nog zoveel meer waar de naam mij even niet van te binnen schiet.
Jaaa! Hasse Simonsdochter! geweldig boek!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:57 schreef Jojogirl het volgende:
Alles van Thea Beckman. Hasse Simonsdochter was mijn favoriet, maar ook de trilogie over het door vrouwen geregeerde Thule en de trilogie over een aantal karakters in de 100-jarige oorlog vond ik geweldig.
Die ja.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:57 schreef Jojogirl het volgende:
Alles van Thea Beckman. Hasse Simonsdochter was mijn favoriet, maar ook de trilogie over het door vrouwen geregeerde Thule en de trilogie over een aantal karakters in de 100-jarige oorlog vond ik geweldig.
Kent niemand de titel van dit boek? Het kan ook een tante zijn geweest die de zusjes zochten.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:59 schreef MrBean het volgende:
en last but not least een boek over 2 Koreaanse zusjes die op zoek gaan naar hun biologische moeder en dan blijkt die moeder allemaal aanwijzingen verstopt te hebben om de zusjes te helpen. Helaas weet ik de titel niet meer van dit boek.
Heksenkindquote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:23 schreef Moja het volgende:
Pudding Tarzan!quote:
Ik ook. Wat had ik die snel uit. Jammer genoeg.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:02 schreef T1andonly het volgende:
Kruistocht in Spijkerbroek, daar ging ik helemaal in op
Ik dacht dat het te maken had met Spijkerhoek, de serie.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:35 schreef ChrisJX het volgende:
Nu ik erover nadenk... Volgens mij heb ik Kruistoch in Spijkerbroek nog nooit gelezenIk weigerde dat, de titel was stom
Dacht namelijk altijd dat Spijkerbroek een verzonnen plaats moest voorstellen, net als bij. Maarssen-Broek of Kootwijkerbroek.
Ik moet zeggen dat ik de historische boeken van Thea Beckman minder vind... Maar ik zal eens een keer naar de bieb gaan en em lenen, ben nu toch wel benieuwdquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:23 schreef Rewimo het volgende:
Dan zou ik hem toch eens gaan lezenJe leest het in één ruk uit
Zo grappig, die verbanden die je als kind legtquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:26 schreef MrBean het volgende:
Ik dacht dat het te maken had met Spijkerhoek, de serie.
Heb ik idd ook gelezen, maar pas na Heksenkind terwijl Juniper het eerste deel isquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:35 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
HeksenkindHeb je Juniper ook gelezen?
Eén van die twee is één van de weinige boeken waarin mijn voornaam voorkomt
quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:26 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik dacht dat het te maken had met Spijkerhoek, de serie.
Ik zou zeggen neem de tijdquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:32 schreef melismay het volgende:
Even een tvp, ik heb zoveel boeken versleten, ik ga er eens goed over nadenken
O jaaaaa!! Jeroen & de zilveren sleutel vond ik ook prachtig!!!!quote:Op zondag 5 maart 2006 23:06 schreef Karakter het volgende:
Daan Zonderland!
Professor Zegellak
Jeroen & De Zilveren Sleutel
Ik dacht precies hetzelfde!quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:35 schreef ChrisJX het volgende:
Nu ik erover nadenk... Volgens mij heb ik Kruistoch in Spijkerbroek nog nooit gelezenIk weigerde dat, de titel was stom
Dacht namelijk altijd dat Spijkerbroek een verzonnen plaats moest voorstellen, net als bij. Maarssen-Broek of Kootwijkerbroek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Frollo op 23-03-2006 17:34:47 ]
geen nood, je loopt twee jaar achterquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:02 schreef ChrisJX het volgende:
Is Thea Beckman dood?![]()
Ik wist alleen dat Evert Hartman dood is.
heb ik ook gelezen trouwens, was leukquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:35 schreef ChrisJX het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |