Nee ben niet zielig en ja ik heb huurinkomsten en ik hoef geen vermogensbelasting over te betalen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:38 schreef Hyperdude het volgende:
Dat had je natuurlijk vantevoren kunnen weten. Ook al staat eea. vast in allerkleinste lettertjes ergens achteraan. Ook heb je nu wel huuropbrengsten, dus zo zielig ben je toch ook weer niet!?
Wat gek, dat klopt niet met wat een medewerker tegen me zei....quote:Op zondag 5 maart 2006 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op de site van de IBG staat:
[..]
Dus als je een draagkrachtmeting hebt laten doen zónder dat het inkomen van je partner buiten beschouwing is gelaten (omdat die geen inkomen heeft of omdat je geen partner hebt), wordt de restschuld na 15 jaar aflossen dus wel degelijk kwijtgescholden.
Hoe ontvang je die huurinkomsten dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Nee ben niet zielig en ja ik heb huurinkomsten en ik hoef geen vermogensbelasting over te betalen.
Niet zo raar. Wat had je dan gedacht? Dat je rente kon aftrekken voor een huis wat je hebt verhuurd en waar je dus zelf niet eens woont?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nee ben niet zielig en ja ik heb huurinkomsten en ik hoef geen vermogensbelasting over te betalen.
Maar het blijft vreemd vind ik. Dubbele koopkrachtvermindering heb je hierdoor.
Het is allemaal legaal; echter mijn woningschuld is vrijwel gelijk aan de vrije verkoopwaarde van mijn huis, dus is er geen vermogen om belasting over te betalen!quote:
We gaan een beetje offtopicquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Welke bank heeft je een hypothecaire geldlening verstrekt?
Ik dacht dat je bedoelde dat je geen vermogensbelasting over de ontvangen huurinkomsten hoeft te betalen. Of bedoel je dat ook? In dat geval vraag ik me dus af hoe je het dan wegzet.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is allemaal legaal; echter mijn woningschuld is vrijwel gelijk aan de vrije verkoopwaarde van mijn huis, dus is er geen vermogen om belasting over te betalen!
Nopes als de woning zelf niet je hoofdverblijf is (i.t.t.hospita's e.d.) dan hoef je geen belasting te betalen over de ontvangen huurpenningen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat je geen vermogensbelasting over de ontvangen huurinkomsten hoeft te betalen. Of bedoel je dat ook? In dat geval vraag ik me dus af hoe je het dan wegzet.
Qua hoe? Het telt niet als inkomen?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Nopes als de woning zelf niet je hoofdverblijf is (i.t.t.hospita's e.d.) dan hoef je geen belasting te betalen over de ontvangen huurpenningen.
Waarom zou je vermogensbelasting betalen?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Qua hoe? Het telt niet als inkomen?
Ik neem aan als je het op een spaarrekening zet dat je daar dan wel vermogensbelasting over moet betalen (daar had je het over).
Vermogensrendementsheffing dus, ja.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:24 schreef frederik het volgende:
Waarom zou je vermogensbelasting betalen?
1. vermogensbelasting bestaat niet meer (is samen met belasting op renteinkomsten vermogensrendementsheffing geworden)
2. Er wordt in box 3 uitgegaan dat je 4% inkomsten kan halen uit je bezit, waarom zou je dan daarnaast de echte inkomsten nog eens belasten? Beetje dubbelop niet?
Wat een baggeropmerking! Jij hebt toch helemaal geen inzicht in de financien van TS? Hoe kun je zoiets uberhaubt stellen. De vraag is: wat is wijsheid? In dit geval niet praten over iets waar je niets over weet. Denk daar maar eens over naquote:Op zondag 5 maart 2006 13:02 schreef Croga het volgende:
[..]
Ik sta perplex.....
Je krijgt 1300 euro netto per maand binnen en hoeft daar slechts een luttele 150 euro van terug in je schuld te storten. Als je dan al niets meer over houd na vaste lasten en levensonderhoud dan woon je simpelweg te duur, of je geeft veel te veel uit aan levensonderhoud......
Volgens de norm mogen je vaste lasten nooit meer dan de helft van je netto inkomen bedragen. Dat is dus 650 euro. Plus nog 150 voor de IBG, dan houd je dus nog 400 euro per maand over voor levensonderhoud. Als je dan kijkt dat een gemiddeld *STEL* zo'n 50 euro per week kwijt is aan eten, moet het voor een alleenstaande makkelijk te doen zijn om van 30 euro per week rond te komen. Laten we gul zijn: 150 euro per maand voor eten. Dan ben je dus ergen 250 euro per maand weg aan het gooien....... Denk daar eens over na....
Dit is pas een domme opmerking. Als je 1300 netto hebt, dan kun je makkelijker 150 euro afbetalen, anders doe je echt wat verkeerd.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:33 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat een baggeropmerking! Jij hebt toch helemaal geen inzicht in de financien van TS? Hoe kun je zoiets uberhaubt stellen. De vraag is: wat is wijsheid? In dit geval niet praten over iets waar je niets over weet. Denk daar maar eens over naom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.(doe je toch nietJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Neuh, 15 jaar. Daar is het maandelijkse bedrag op gericht.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:18 schreef Mariposa het volgende:
Dus, zou ik dus 30 jaar vastzitten aan het aflossen.
hij laat het inkomen van zijn partner niet meetellen. en DAARDOOR moet hij 30 jaar lang afbetalen (voor elk jaar dat je het inkomen van je partner niet laat meetellen in je draagkrachtmeting moet je een jaar langer aflossen)quote:Op zondag 19 maart 2006 10:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, 15 jaar. Daar is het maandelijkse bedrag op gericht.
[...]
Linkje?quote:Op zondag 19 maart 2006 10:49 schreef maestro1980 het volgende:
hij laat het inkomen van zijn partner niet meetellen. en DAARDOOR moet hij 30 jaar lang afbetalen (voor elk jaar dat je het inkomen van je partner niet laat meetellen in je draagkrachtmeting moet je een jaar langer aflossen)
Het bedrag is bijna niets minder geworden, omdat het 15 jaar duurt in totaal. Kwijtschelding zou ik dus niet op rekenen.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:59 schreef TiepJoop het volgende:
Da's dan fijn, daar ik al sinds 2002 aan het afbetalen ben, maar met een maandelijks gedrag van ong. 93 euro schiet het niet echt op. Volgens mij heb ik voornamelijk rente betaald want het totale bedrag is er bijna niets minder om geworden (alsin <500 gedaald bij een totaal bedrag van 10000,-)
Het rare vindt ik dat er in al die jaren geen aanpassing heeft plaatsgevonden van het maandelijkse bedrag terwijl mijn inkomen toch wel redelijk fors gestegen is.
Anyhow, ik vind het goed hoor ... dat wordt dan kwijtschelding op het einde van de rit [afbeelding]
linkjequote:Hoe lang moet ik terugbetalen?
In principe vervalt uw schuld na het verstrijken van de aflosfase van vijftien jaar. Dit geldt niet voor achterstallige termijnen en ook niet als u een lager maandbedrag hebt betaald door draagkrachtmeting en u bij deze draagkrachtmeting het inkomen van uw partner buiten beschouwing hebt gelaten
Nogmaals een baggeropmerking. Stel de TS betaalt allementatie, heeft een schuld bij de bank. Stel hij heeft een relatief hoge huur en geen compensatie. Ik hou zelf iets van 700 minus alle kosten over en ik woon gewoon op mezelf en ben student. Als ik ga werken, ga ik er dus waarschijnlijk op achteruit. Ik zou dus mn mond wel houden over iemand's financien, omdat ik simpelweg niet weet hoe die persoon met zijn financien zit.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit is pas een domme opmerking. Als je 1300 netto hebt, dan kun je makkelijker 150 euro afbetalen, anders doe je echt wat verkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop