"Geinig" om te lezen, ik vond het namelijk altijd doodeng om te geven dat bloed( ik bleef er ook altijd bij tot een paar minuten nadat het eerste bloed de aanprikplek was gepasseerd) ik had altijd het idee dat de meeste dames daar niet zo bij stilstonden bij het ontvangen van het bloed. Brrr ik zou het ook liever niet ontvangen( maar goed dat heb je niet altijd voor het zeggen)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef Mammietje het volgende:
Lady-rwb: Ik vond het zelf ook een heel naar idee om een bloedtransfusie te krijgen, dat vreemde bloed dat in je ader stroomt. Met name ook omdat je om de 10 minuten gecontroleerd wordt op allerlei lichaamsfuncties, zodat ze meteen in zouden kunnen grijpen als het bloed toch verkeerd reageerde met die van mijzelf. Maar ook zonder die onderbrekingen zou ik de hele nacht (zolang duurde het) geen oog dicht hebben gedaan omdat ik het geen prettig idee vond. Ik heb na die 3 zakken (het maximale wat je in één keer mag krijgen) ook het infuus er uit laten halen omdat ik niet meer wou ook al zou dat beter voor me zijn. Ondanks het feit dat ik me ieder uur meer mens ging voelen.
Om "vertroebeling" van het systeem te voorkomen. Als ik het goed heb zit er bv bloed van 5 verschillende donoren in één EC( ErytrocytenConcentraat) stel dat de ontvanger van dat bloed later gaat doneren. Heeft de de ontvanger van dát bloed 5 keer meer kans om iets op te lopen en ga zo maar door als die ontvanger weer gaat doneren. Helaas zijn er nog steeds ziektes in de omloop die niet aantoonbaar zijn in het bloed( ik noem een Creutzfeld Jacob) of ziektes met een lange incubatietijd(AIDS)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:17 schreef Belana het volgende:
en wat is de reden dan?
Dat is inderdaad balen; nu ik het zelf heb meegemaakt hoe plotseling het ook mij kan overkomen dat ik een bloeddonor nodig had, ga je er beter bij stilstaan hoe belangrijk het is dat er bloeddonoren zijn en ben je dús sneller geneigd om ook te gaan geven. Kan me goed voorstellen dat dat voor anderen ook geldt. Dusss... manlief maar aanzetten tot bloed geven!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:04 schreef Loena-tik- het volgende:
Mammietje, helaas kun je geen bloeddonor worden omdat je zelf bloed hebt ontvangen. Is een nieuwe regel bij de Bloedbank. Echt zo balen is dat omdat juist donoren die het van zó dichtbij hebben meegemaakt hoe belangrijk die donatie is nu niet (meer) mogen geven!!!
Huh? Wat raar!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:07 schreef E.T. het volgende:
Sterker nog, als je ooit bloed hebt ontvangen mag je tegenwoordig ook niet meer meedoen met Moeders voor Moeders.
Ik moest vorige week een hele vragenlijst invullen. (waaronder bloedtransfusie en Creutzfeld-Jacob stonden.. bij een 'ja' op een van de vragen ging het hele feest niet door.. Ik had gelukkig allemaal 'nee'tjes' )quote:
Dat is dan echt sinds kort, want ik mocht gewoon meedoen en heb in het verleden bloed ontvangen. Stom hoor!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:18 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik moest vorige week een hele vragenlijst invullen. (waaronder bloedtransfusie en Creutzfeld-Jacob stonden.. bij een 'ja' op een van de vragen ging het hele feest niet door.. Ik had gelukkig allemaal 'nee'tjes' )
Er werden liedjes gezongen uit heel veel musicals. Onder andere: The Phantom of the Opera, Mary Poppins, The Lion King, Tarzan, My Fair Lady, The Wiz, Aida, Wicked, De Jantjes, Saturdaynight Fever en nog veel meer.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
Vicky, hopelijk gaat het weer wat beter met jou. Wat voor musicals waren het trouwens? Had ik op msn gevraagd maar toen wist je het niet, nu zal je het wel weten![]()
Ik heb niet echt een idee, ik wil iig iets dat fysiek minder zwaar is. Misschien wel een kantoorbaantje ofzo of achter de kassa bij de hema. Liefst wil ik twee dagen gaan werken ipv drie eventueel twee-en een halve dag maar geen drie meer dat vind ik echt te veel. Tegen de tijd dat Emma(en eventuele tweede) naar school gaat ga ik wel weer meer werken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
Oeh Jelief, ik kan bijna jouw opluchting voelen. Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent...gelukkig krijg je ook nog betaald tot 15 juli, dan zit je niet gelijk zonder extra inkomsten. Wat voor baan ga je straks zoeken?
Valt wel mee hoor. Tenzij er in Nederland niet zo een tekort is als hier.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:00 schreef texelonia het volgende:
Oppasmoeder/gastouder, daar heb ik ook aan zitten denken om te gaan doen. Op zich hebben we er nu wel wat ruimte voor. Maar volgens mij moet ik dan wel heel veel oppassen/kinderen hebben om hetzelfde te verdienen als wat ik nu verdien, laat staan meer. En dat leek me weer zo onzeker en eng...
Dat wel dikwijls; Maar als ze slapen of leuk samen aan het spelen zijn heb je tijd genoeg om andere dingen te doen die je niet kan doen moest je op kantoor zitten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:07 schreef bixister het volgende:
en druk!
Ja, komt ook wel goed. Een goed gesprek met Djeez gehad. Maar soms zit je er ff doorheen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:28 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, idd behoorlijk druk, maar komt vanzelf allemaal weer goed! Gewoon rustig aan doen en alles op z;n tijd hoor.
Pff moet zo nog strijken maar ik heb geen zin.. Maar ja, ik moet wel anders heb ik geen broeken om mee te nemen (gaan morgen lekker lang weekendje weg)
Ja dat zeker. Ook als je fysiek niet zo zwaar werk wil doen. Ik denk dat je echt veel in huis moet hebben om echt een goede gastouder te zijn. Ik hoor het regelmatig van vrouwen die tegen een burn-out, overspannen aanzitten dat ze gastouder willen worden. Ik kan me niet voorstellen bij zo'n keuze. Krampjes, niet kunnen slapen kinderen, gillen gillen gillen, elkaar verrot slaan, speelgoed afpakken, drie peuters tegelijk brood laten eten en dan is er niemand bij die iets even van je kan overnemen.....quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:07 schreef bixister het volgende:
en druk!
Hier is het gemiddeld vier per dag, max. 8 per dag. Je eigen kindjes onder de drie tellen ook wel mee.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:29 schreef Belana het volgende:
je mag dan ook (iig hier) max 4 kindjes per dag hebben. Ik moet er niet aan denken persoonlijk...
Ja, daar moet je wel voor zorgen. Traphekjes, beveiliging voor het vuur, geen giftige planten en produkten...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:17 schreef m@x het volgende:
Ik weet dat de gastouderopvang in Rotterdam er zelf voor zorgt dat de huizen van de gastouders geschikt zijn voor de opvang van kindjes (traphekjes, stopcontactbeveiliging e.d.).
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:35 schreef Anitra het volgende:
Ik zou het niet kunnen, ondanks dat ik gek ben op kindern en hoe meer hoe beter.
Hier ff een update van deze kant. Vorige week maandag ziojn we weer bij de chirurg geweest en de operatie is definitief mislukt. De pijn is niet minder en mijn rechterbil heeft geen gevoel meer in de huid doordat ze daar het vet weg gehaald hadden om de cyste mee vast te zetten.
Nu moet er een MRI gemaakt gaan worden om te kijken hoe het nu zit en dan gaan pijnbestrijding en neurochirurgie samenwerken. Er word nu vanuit gegaan dat ik een pijncatether in mijn lichaam krijg en dus constante medicijnen op de plek waar de pijn begint.
Maar omdat de medicijnen niet meer goed werken die ik nu heb moest ik met de huisarts om de tafel gaan zitten om die tijd te overbruggen. Maar op de 1 of andere manier kan ik niet met mijn huisarts praten en ik kwam dus thuis met een recept voor naproxen wat je zo bij de drogist kan halenIk was behoorlijk over de zeik heen en Rick heeft de arts terug gebeld en hij kan wel met die vent praten. Dus ik ben nu terug op mijn medicijnen voor de operatie en dan hogere dosis en slaappillen voor in het weekend zodat ik dan iig ff wat energie op kan doen voor de rest van de week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |