abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35771307
quote:
Je bedoelt natuurlijk " "The methods that they used are certainly prone to inflation due to overcounting," said Marc E. Garlasco, senior military analyst for Human Rights Watch, which investigated the number of civilian deaths that occurred during the invasion. "These numbers seem to be inflated."?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:06:38 #52
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35771341
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk " "The methods that they used are certainly prone to inflation due to overcounting," said Marc E. Garlasco, senior military analyst for Human Rights Watch, which investigated the number of civilian deaths that occurred during the invasion. "These numbers seem to be inflated."?
Ja, ik ben 6 dingen tegelijk aan het doen. Sorry
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_35771371
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:06 schreef klez het volgende:

[..]

Ja, ik ben 6 dingen tegelijk aan het doen. Sorry
Ja, daar kwam hij dus op terug: " Mr. Garlasco says now that he had not read the paper at the time and calls his quote in the Post "really unfortunate." He says he told the reporter, "I haven't read it. I haven't seen it. I don't know anything about it, so I shouldn't comment on it." But, Mr. Garlasco continues, "like any good journalist, he got me to."

Mr. Garlasco says he misunderstood the reporter's description of the paper's results. He did not understand that the paper's estimate includes deaths caused not only directly by violence but also by its offshoots: chaos leading to lack of sanitation and medical care. "
  maandag 6 maart 2006 @ 13:08:03 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35771383
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:44 schreef klez het volgende:

[..]

Dus als het over Darfur gaat mag er met onderzoeken geschermd worden waarover de consensus is dat de aantallen veel te laag liggen, als het over Irak gaat geld het omgekeerde.
Lekker consequent weer.
Hier heb je zeker een punt - ik heb nog verder gelezen, en je hebt gelijk.

Dat wil overigens niet zeggen dat het niet een schande is wat er in Irak gebeurt.
pi_35771528
Hmm, verschuilen achter religie, waar kennen we dat ook alweer van.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35771566
en dat terwijl regeringen er alles aan doen om je te wijzen op eigenverantwoording.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:13:27 #57
70154 klez
pi_35771569
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hier heb je zeker een punt - ik heb nog verder gelezen, en je hebt gelijk.

Dat wil overigens niet zeggen dat het niet een schande is wat er in Irak gebeurt.
pluspuntje.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:18:27 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35771735
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef klez het volgende:

[..]

Gezonde mensen gaan er steeds minder van uit dat je je omgeving de schuld in de schoenen kunt schuiven voor het moedwillig opblazen van onschuldigen, in het vooruitzicht vervolgens in het paradijs te komen.
Een combinatie van beide factoren.

Want waardoor ontstaat extremisme volgens jou? Die factoren die jij noemde zijn zo algemeen toepasbaar, dat het wonderlijk is dat bijna alle aanslagen in Irak plaatsvinden.

Even de feiten:

• 2002 en 2003 waren de meest terreurvrije periodes van de afgelopen 32 jaar. Na de oorlog op Irak kwam er weer een stijging in.

• 394 van de 443 internationale terreurdoden van 2005 vielen in Irak en Jordanie, dat is bijna 9 van de 10.

• Dan de binnenlandse terreur. In het eerste jaar van de oorlog, 2003, vielen er 367 doden. In 2004 2.210, en in 2005 al 5.679 in Irak.

• De sympathie voor Al Qaida neemt er af.

• De sympathie voor de bezetters neemt nog veel sneller af.

• Irak is een broeinest voor terroristen: 80% van de binnenlandse terreurslachtoffers valt in Irak.

Bron: Rik Coolsaet en Teun van de Voorde
  • pi_35771980
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 21:27 schreef klez het volgende:
    In vergelijking met andere grootschalige conflicten als Darfur (waar jullie niet in geinteresseerd zijn, tenslotte is de VS er niet bij betrokken) is het aantal slachtoffers gering.
    Het gros wordt ook nog eens veroorzaakt door de amorele terroristen die het westen de oorlog hebben verklaard. Terroristen die inmiddels ook door de Iraakse bevolking uitgespuugd worden. De fanatiekste aanhang van deze lui lijkt in West-Europa te zitten.

Nee. Ik geloof in de noodzaak van het afzetten en berechten van fascistische regimes als dat van Saddam Hoessein.
    Ik sluit me bij deze uitspraken aan. Het is vooral belangrijk om te onderstrepen dat het momenteel vooral terroristen ter plekke zijn die aanslagen plegen waardoor mensen omkomen. Ik ben geen fan van oorlog-voeren, maar het lijkt wel of de VS overal de schuld van moet krijgen. En hoewel het natuurlijk altijd treurig is dat er onschuldige slachtoffers vallen tijdens zo'n oorlog, moet ook worden gezegd dat het regime van Saddam Hoessein met succes is afgezet. Een regime dat 35 jaar aan de macht was en dat duizenden mensen de dood heeft ingejaagd. En als de Irakezen democratie echt niks hadden gevonden, waren ze tijdens de verkiezingen niet zo massaal gaan stemmen.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:27:57 #60
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35771998
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef klez het volgende:

[..]

pluspuntje.
    Als ik ongelijk heb, geef ik dat heus wel toe, hoor.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:28:48 #61
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772019
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:27 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik sluit me bij deze uitspraken aan. Het is vooral belangrijk om te onderstrepen dat het momenteel vooral terroristen ter plekke zijn die aanslagen plegen waardoor mensen omkomen. Ik ben geen fan van oorlog-voeren, maar het lijkt wel of de VS overal de schuld van moet krijgen. En hoewel het natuurlijk altijd treurig is dat er onschuldige slachtoffers vallen tijdens zo'n oorlog, moet ook worden gezegd dat het regime van Saddam Hoessein met succes is afgezet. Een regime dat 35 jaar aan de macht was en dat duizenden mensen de dood heeft ingejaagd. En als de Irakezen democratie echt niks hadden gevonden, waren ze tijdens de verkiezingen niet zo massaal gaan stemmen.
    Kijk eens naar de post boven je. Wie hebben dat terrorisme veroorzaakt, denk je?
    pi_35772160
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kijk eens naar de post boven je. Wie hebben dat terrorisme veroorzaakt, denk je?
    Oh, er is sprake van een causaal verband?
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 maart 2006 @ 13:34:31 #63
    70154 klez
    pi_35772183
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Extremisten die slachtoffers van oorlogsgeweld weten te manipuleren en voor hun karretje te spannen. Iets waar volgelingen van een sektarische godsdienst als de Islam nogal gevoelig voor zijn.

Tenslotte zagen we in andere door oorlog geteisterde gebieden ook golven van terroristische aanslagen tegen onschuldige landgenoten. Not.
    pi_35772191
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Oh, er is sprake van een causaal verband?
    Ja.
    pi_35772233
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
    Dit soort mensen moetje liquideren........
    We zijn al zover gezonken dat we de situatie in Sudan zelf menen veroorzaakt te hebben
    Ik dacht toch echt dat dit topic niet onder VMBO-niveau terecht zou komen, maar wat blijkt...
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 maart 2006 @ 13:37:01 #66
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772248
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:34 schreef klez het volgende:

[..]

Extremisten die slachtoffers van oorlogsgeweld weten te manipuleren en voor hun karretje te spannen. Iets waar volgelingen van een sektarische godsdienst als de Islam nogal gevoelig voor zijn.
    Met foto's van Abu Ghraib en Guantanamo Bay, that is.
    Het is wraak voor alle ellende.
    quote:
    Tenslotte zagen we in andere door oorlog geteisterde gebieden ook golven van terroristische aanslagen tegen onschuldige landgenoten. Not.
    In verdeelde landen zoals voormailig Joegoslavie zeer zeker wel.
    pi_35772267
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

We zijn al zover gezonken dat we de situatie in Sudan zelf menen veroorzaakt te hebben
    Ik dacht toch echt dat dit topic niet onder VMBO-niveau terecht zou komen, maar wat blijkt...
    .
      maandag 6 maart 2006 @ 13:37:42 #68
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772273
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nogmaals mijn motto: het leven is geen first-personshooter.
    pi_35772323
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
    Ik had er dus over dat wij als westerlingen, danwel christenen, danwel blanken volgens sommigen zelf debet hebben aan de onderdrukking door Moslims in Sudan.

Irak, 9/11 is een ander verhaal en daar geef ik je gelijk in.
    Yeah baby Yeah!
    pi_35772343
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nogmaals mijn motto: het leven is geen first-personshooter.
    Als iedereen dat motto nu eens had, was dit topic overbodig
    Maar de wereld is geen utopie.
    Yeah baby Yeah!
    pi_35772362
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik had er dus over dat wij als westerlingen, danwel christenen, danwel blanken volgens sommigen zelf debet hebben aan de onderdrukking door Moslims in Sudan.
    Ik heb dat nog nooit iemand horen roepen.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:42:14 #72
    70154 klez
    pi_35772429
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
    Nauwelijks. En geen reden om een massamoordenaar als Hoessein aan de macht te laten.
    pi_35772466
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb dat nog nooit iemand horen roepen.
    Misschien heb ik beide posts dan verkeerd gecombineerd, dat kan natuurlijk ook.
    Dat wij opstanden tegen Amerikaanse (en omdat men ongeletterd, streng religieus en vooral dom is) en dus ander Westerse troepen veroorzaken door Irakezen etc onwaardig te behandelen ben ik met je eens, de vraag is aleen hoe je er mee om moet gaan en je moet niet vergeten dat het een groot goed is dat wij onze eigen strijders (als ik ze zo mag noemen) openlijk kunnen bekritiseren.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 maart 2006 @ 13:43:40 #74
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772469
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:42 schreef klez het volgende:

[..]

Nauwelijks. En geen reden om een massamoordenaar als Hoessein aan de macht te laten.
    [olie op het vuur] En een massamoordenaar als Bush dan?[/olie op het vuur]
      maandag 6 maart 2006 @ 13:44:03 #75
    70154 klez
    pi_35772481
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Met foto's van Abu Ghraib en Guantanamo Bay, that is.
    Het is wraak voor alle ellende.
    [..]

In verdeelde landen zoals voormailig Joegoslavie zeer zeker wel.
    Nee. We zagen geinstitutionaliseerd geweld. Raciale spanningen. Maar nauwelijks terroristische aanslagen, en zeker niet door zelfmoordenaars...
    pi_35772516
    quote:

[..]

Das waar, je moet dan alleen wel rekening houden met massale liquidaties van soennieten. Als je democratie in Irak wilt, moet je toestaan dat Saddam zijn kliek ter dood wordt veroordeeld, dat vrouwen in Burqha rondlopen en dat Sjieten een tijd ingaan die te vergelijken is met eind jaren 30 voor de Joden in Duitsland.
    Yeah baby Yeah!
    pi_35772558
    quote:

[..]

Nauwelijks.
    Nou ja, de veiligheidsdiensten zijn het in ieder geval met je oneens.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:46:57 #78
    70154 klez
    pi_35772560
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

[olie op het vuur] En een massamoordenaar als Bush dan?[/olie op het vuur]
    Bush is geen massamoordenaar. Bush is een wat dommige President die met oorspronkelijk goede bedoelingen aan een avontuur is begonnen waarvoor hij eigenlijk de capaciteiten mist om het goed af te maken.
    Saddam was een kwaadaardige idioot.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:47:39 #79
    70154 klez
    pi_35772582
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Das waar, je moet dan alleen wel rekening houden met massale liquidaties van soennieten. Als je democratie in Irak wilt, moet je toestaan dat Saddam zijn kliek ter dood wordt veroordeeld, dat vrouwen in Burqha rondlopen en dat Sjieten een tijd ingaan die te vergelijken is met eind jaren 30 voor de Joden in Duitsland.
    Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk zou zijn.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:50:39 #80
    70154 klez
    pi_35772670
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, de veiligheidsdiensten zijn het in ieder geval met je oneens.
    Die zijn niet te vertrouwen, toch...
    pi_35772690
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:50 schreef klez het volgende:

[..]

Die zijn niet te vertrouwen, toch...
    Jij zegt het, hoor.
    pi_35772696
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:47 schreef klez het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk zou zijn.
    Betje te vergelijken met Joegoslavie nadat Tito weg was, het rommelt nog steeds, maar betekent dat dat Tito terug moet?
    Dat is namelijk de domme redenatie van mensen die het geweld in Irak niet aan zagen komen en menen dat het alleen de schuld van de Amerikanen is.
    Yeah baby Yeah!
    pi_35772733
    Het interreligieuze en etnische geweld wat Irak nu in een burgeroorlog heeft gebracht, was zeker niet onvermijdelijk in Irak.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:54:36 #84
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772766
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:44 schreef klez het volgende:

[..]

Nee. We zagen geinstitutionaliseerd geweld. Raciale spanningen. Maar nauwelijks terroristische aanslagen, en zeker niet door zelfmoordenaars...
    Er zijn wel degelijk aanslagen geweest. Wellicht niet door zelfmoordenaars, maar maakt dat uit?
    pi_35772788
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk aanslagen geweest. Wellicht niet door zelfmoordenaars, maar maakt dat uit?
    Ik kan me nog een mortieraanval op een markt in Sarajevo herinneren. Puur terrorisme, natuurlijk.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:55:49 #86
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772804
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:46 schreef klez het volgende:

[..]

Bush is geen massamoordenaar. Bush is een wat dommige President die met oorspronkelijk goede bedoelingen aan een avontuur is begonnen waarvoor hij eigenlijk de capaciteiten mist om het goed af te maken.
    En de leugens om ons mee te krijgen?
    quote:
    Saddam was een kwaadaardige idioot.
    Daar ben ik het mee eens.
    Een kwaadaardige idioot die vanzelf moest vallen - zijn machtsbasis werd erg smal.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:57:03 #87
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35772845
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Betje te vergelijken met Joegoslavie nadat Tito weg was, het rommelt nog steeds, maar betekent dat dat Tito terug moet?
    Joegoslavie had na de Tweede Wereldoorlog opgesplitst moeten worden - dan was er niets aan de hand geweest.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:57:38 #88
    70154 klez
    pi_35772861
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de leugens om ons mee te krijgen?
    [..]
    Tja. Ik vertrouw bijna niemand.
    quote:

Daar ben ik het mee eens.
    Een kwaadaardige idioot die vanzelf moest vallen - zijn machtsbasis werd erg smal.
    Daar ben ik niet zo zeker van. Hij had het land verlamd van angst - en zijn nog gestoordere zonen stonden zich warm te draaien in de coulissen.
    pi_35772880
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:53 schreef Monidique het volgende:
    Het interreligieuze en etnische geweld wat Irak nu in een burgeroorlog heeft gebracht, was zeker niet onvermijdelijk in Irak.
    Nou geef jij mij maar eens aan hoe jij de nobelprijs voor de vrede 2006 in de wacht zou slepen.

Het conflict tussen de Sjieten en de Soennieten sluimert al decennia en een burgeroorlog is onvermijdelijk en dat zal tienduizenden soennieten het leven kosten als Soenitische landen niet bereid zijn om voor hen de grens open te zetten.
    Yeah baby Yeah!
    pi_35772953
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou geef jij mij maar eens aan hoe jij de nobelprijs voor de vrede 2006 in de wacht zou slepen.

Het conflict tussen de Sjieten en de Soennieten sluimert al decennia en een burgeroorlog is onvermijdelijk en dat zal tienduizenden soennieten het leven kosten als Soenitische landen niet bereid zijn om voor hen de grens open te zetten.
    Nu is het hoogstwaarschijnlijk al te laat. Voor de oorlog stonden sji'ieten en soennieten elkaar niet zo naar leven als nu. De huidige sfeer van haat kon voorkomen worden.
      maandag 6 maart 2006 @ 14:01:32 #91
    70154 klez
    pi_35772989
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:53 schreef Monidique het volgende:
    Dat denk ik niet. Men had het wel veel beter kunnen beteugelen. Maar de strijd tegen het Westen door de fundamentalistische Islam is een feit, en stamt van lang voor Irak of zelfs 9-11.
    pi_35773005
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 14:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nu is het hoogstwaarschijnlijk al te laat. Voor de oorlog stonden sji'ieten en soennieten elkaar niet zo naar leven als nu. De huidige sfeer van haat kon voorkomen worden.
    Ach kom nou, waarom denk je dat Irak en Iran oorlog hadden?
    Yeah baby Yeah!
    pi_35773026
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 14:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ach kom nou, waarom denk je dat Irak en Iran oorlog hadden?
    Olie.
      maandag 6 maart 2006 @ 14:03:23 #94
    70154 klez
    pi_35773048
    quote:

[..]

Die door terroristen gekweekt is. En als de Amerikanen hadden gedaan waar ik voorstander van was - met 500.000 man erin en gelijk korte metten maken met het hele zootje - dan had je de linkse goegemeente eens moeten horen...
    pi_35773098
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Olie.
    Dan hadden ze Koeweit wel eerder aangevallen, maar Olie speelde inderdaad ook mee. Er komt nog een grote clash tussen soennieten en sjieten, de vraag is alleen wanneer, de situatie in Irak heeft waarschijnlijk alle ingredienten en de amerikanen hebben voorlopig de macht over de pulse-knop.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 maart 2006 @ 14:08:31 #96
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35773196
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 14:01 schreef klez het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Men had het wel veel beter kunnen beteugelen. Maar de strijd tegen het Westen door de fundamentalistische Islam is een feit, en stamt van lang voor Irak of zelfs 9-11.
    De fundamentalistische Islam is ontstaan onder de Iraanse Ayatollahs, naar aanleiding van de steun die Saddam genoot van Amerika.
      maandag 6 maart 2006 @ 14:09:31 #97
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35773233
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 14:03 schreef klez het volgende:

[..]

Die door terroristen gekweekt is. En als de Amerikanen hadden gedaan waar ik voorstander van was - met 500.000 man erin en gelijk korte metten maken met het hele zootje -
    Korte metten met mensen die toen nog niet eens aanslagen wilden plegen?
    pi_35773241
    quote:

[..]

Die sfeer komt alleen nu tot uitbarsting, maar het sluimert er al eeuwen. Die mensen daar laten zich leiden door het recht van de sterkste, het minderheden-verhaal en het respect daarvoor is echt een Westers idee hoor.
    Yeah baby Yeah!
    pi_35773263
    Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
    pi_35773321
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Korte metten met mensen die toen nog niet eens aanslagen wilden plegen?
    Soms moet de knuppel in het hoenderhok Flori.
    Als ik echt negatief denk heeft Bush(of een willekeurige andere Amerikaanse president) er bijv alleen maar voordeel mee dat Iran over een kernwapen beschikt.
    Yeah baby Yeah!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')