abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35767792
Ik ga iig geen VVD stemmen. Wieghel moet aftreden, opzouten enzo.
pi_35768007
Achja, de VVD is toch dé partij van de achterkamertjespolitiek, dat blijkt wel weer. Verder is Wiegel een fossiel die eens duidelijkheid moet geven: wat besluiteloosheid betreft kan hij een lesje geven aan Wouter Bos.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  maandag 6 maart 2006 @ 11:30:26 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35768032
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er mis met die kop? Hij hield de fraude onder de pet, of zoals de krant schreef "onder de roos" maar dat leek me te mooi taalgebruik voor Fok!

Maar het past wel in de sfeer van dit soort lieden om het zelfs nu nog weg te moffelen. Als Rosenmoller een bedrag afspreekt voor een beepalde klus, vokomen legaal, dan is de wereld te klein en was dit topic al in deel 3 ofzo maar als zo'n zakenbabbel echt iets fout doen dan heurt het er geweun bij.
JIj was de grootste huiler geweest dat het niet correct was. Daarom heb ik je hier ook even geholpen met een betere kop.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:31:33 #54
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35768067
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

En daarom moet je er maar lauw over doen?
Ik had een bijgezet.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_35768104
Ik snap het eeuwige gedweep met die Wiegel ook niet hoor. Toegegeven, het is een charmante man en een aardig debater, maar wat heeft hij politiek gezien nu helemaal voor elkaar gebokst? Laten we nou alsjeblieft niet doen alsof het de Winston Churchill der Lage Landen was ofzo.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:37:56 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_35768331
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:18 schreef Floripas het volgende:
Ik heb echt de ballen verstand van bedrijfsrecht. Kan iemand me even uitleggen wát er nu precies is gebeurd?
Elk bedrijf maakt over een afgesloten boekjaar een jaarverslag. In principe vermeldt dit jaarverslag alles wat relevant is met betrekking tot de economische en financiele positie van het bedrijf. Aan de hand hiervan kunnen beleggers inschatten hoe het bedrijf verder gaat presteren en hoe het bedrijf er grosso modo voorstaat. Daarmee kunnen ze vervolgens bepalen of ze hun aandelen willen verhandelen, en zoja, voor welke prijs. Het onderzoek van de fiscus heeft mogelijk nadelige gevolgen voor het bedrijf in kwestie; het is dus relevant voor de positie van het bedrijf en zou in principe ook in het jaarverslag thuishoren.

Met de goedkeuring van Wiegel is dit onderzoek echter geheim gehouden, en heeft het bedrijf dus feitelijk een rooskleuriger beeld van zichzelf gegeven dan werkelijk het geval was. Je zou dit op zijn minst laakbaar gedrag, maar in zekere zin ook strafbaar gedrag kunnen noemen. Zowel privaatrechtelijk als strafrechtelijk valt dit in principe voor de rechter te brengen. Of Wiegel hier veel mee riskeert durf ik niet zo te zeggen, daarvoor zou ik eerst wat meer jurisprudentie met betrekking tot dergelijke gevallen moeten bestuderen
  maandag 6 maart 2006 @ 11:42:45 #57
45206 Pietverdriet
pi_35768497
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:32 schreef Solopeople het volgende:
Ik snap het eeuwige gedweep met die Wiegel ook niet hoor. Toegegeven, het is een charmante man en een aardig debater, maar wat heeft hij politiek gezien nu helemaal voor elkaar gebokst? Laten we nou alsjeblieft niet doen alsof het de Winston Churchill der Lage Landen was ofzo.
Alsjeblieft niet, die koerdenmoordenaar, daar zou je Wiegel zwaar mee beledigen
pi_35768636
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, die koerdenmoordenaar, daar zou je Wiegel zwaar mee beledigen
Ja, maak er een geintje van, maar wat heeft die Wiegel nou voor elkaar gekregen?
pi_35769279
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

JIj was de grootste huiler geweest dat het niet correct was. Daarom heb ik je hier ook even geholpen met een betere kop.
Wat was de oorspronkelijke kop dan?
  maandag 6 maart 2006 @ 12:37:17 #60
45206 Pietverdriet
pi_35770379
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat was de oorspronkelijke kop dan?
Als je dat al niet meer weet moet je niet lopen huilen.
pi_35770421
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat al niet meer weet moet je niet lopen huilen.
Ik onthoud alle koppen van Fok ja
  maandag 6 maart 2006 @ 12:41:24 #62
45206 Pietverdriet
pi_35770508
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik onthoud alle koppen van Fok ja
Je weet nog wel dat je TS bent?
pi_35770550
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet nog wel dat je TS bent?
Ja, en moet ik dan alle koppen onthouden, volgens mij was het gewoon de kop van het krantenartikel - en die leek erg op de kop die er nu staat.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:07:21 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35777061
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Elk bedrijf maakt over een afgesloten boekjaar een jaarverslag. In principe vermeldt dit jaarverslag alles wat relevant is met betrekking tot de economische en financiele positie van het bedrijf. Aan de hand hiervan kunnen beleggers inschatten hoe het bedrijf verder gaat presteren en hoe het bedrijf er grosso modo voorstaat. Daarmee kunnen ze vervolgens bepalen of ze hun aandelen willen verhandelen, en zoja, voor welke prijs. Het onderzoek van de fiscus heeft mogelijk nadelige gevolgen voor het bedrijf in kwestie; het is dus relevant voor de positie van het bedrijf en zou in principe ook in het jaarverslag thuishoren.

Met de goedkeuring van Wiegel is dit onderzoek echter geheim gehouden, en heeft het bedrijf dus feitelijk een rooskleuriger beeld van zichzelf gegeven dan werkelijk het geval was. Je zou dit op zijn minst laakbaar gedrag, maar in zekere zin ook strafbaar gedrag kunnen noemen. Zowel privaatrechtelijk als strafrechtelijk valt dit in principe voor de rechter te brengen. Of Wiegel hier veel mee riskeert durf ik niet zo te zeggen, daarvoor zou ik eerst wat meer jurisprudentie met betrekking tot dergelijke gevallen moeten bestuderen
En wist hij van die fraude af voor het onderzoek begon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')