abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 maart 2006 @ 10:38:46 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35733536
Ik denk dat TS niet helemaal snapt waar het over gaat. Dat Wiegel niet meld aan beleggers dat de fiscus een onderzoek doet verdient geen schoonheidsprijs en zover ik weet klopt dat juridisch, maar dat wil niet zeggen dat hij betrokken is bij de fraudezaak. Dat is gewoon onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:50:46 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35733684
Even een extra puntje.
quote:
Wiegel bevestigt dat hij medio 2002 is ingelicht. Na overleg met accountants en juridisch adviseurs is besloten de fraude niet openbaar te maken. "Wij konden en mochten hier niets over in het jaarverslag zetten, zo was en is onze opvatting", zegt de oud-politicus in de krant. Reden was dat de Belastingdienst in een brief had aangegeven dat een eerder ingenomen standpunt over op te leggen naheffingen mogelijk zou worden aangepast
BRON

-mooi dat eea. net voor de gemeenteraadsverkiezingen opduikt.
-zo zwart/wit zijn dit soort zaken meestal niet dat je ze in de paar dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen kan ontkrachten/hard kan maken.

Slecht van de VVD dat ze Wiegel nog steeds (denken)nodig hebben om stemmen te krijgen.
Slecht van Wiegel dat ie niet gewoon of niet, of wel ,meedoet met de VVD, nu lijkt het wel een keuze-menu bij van der Valk.

Zodra er een andere partij komt die ook opkomt voor mensen die werken en/of een eigen bedrijf runnen stop ik met VVD stemmen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 5 maart 2006 @ 10:52:45 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35733709
quote:
Na overleg met accountants en juridisch adviseurs is besloten de fraude niet openbaar te maken. "Wij konden en mochten hier niets over in het jaarverslag zetten, zo was en is onze opvatting", zegt de oud-politicus in de krant.
Wat natuurlijk een gotspe van het zuiverste water is. Er loopt een fraude-onderzoek, maar we zetten het niet in het jaarverslag, zodat beleggers en aandeelhouders er niks van weten en gewoon onze aandelen blijven kopen en verkopen en we op de beurs actief kunnen blijven.

Bij hoeveel meer bedrijven gebeurt dit, ga je je dan afvragen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 5 maart 2006 @ 10:54:32 #29
45206 Pietverdriet
pi_35733732
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat natuurlijk een gotspe van het zuiverste water is. Er loopt een fraude-onderzoek, maar we zetten het niet in het jaarverslag, zodat beleggers en aandeelhouders er niks van weten en gewoon onze aandelen blijven kopen en verkopen en we op de beurs actief kunnen blijven.

Formeel juridisch klopt dat, al verdient het geen schoonheidsprijs.
Wat niet klopt is de aantijging hier dat wiegel bij de zaak betrokken is, dat is een leugen.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:55:31 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_35733746
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Formeel juridisch klopt dat, al verdient het geen schoonheidsprijs.
Wat niet klopt is de aantijging hier dat wiegel bij de zaak betrokken is, dat is een leugen.
Nee, dat is het niet.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:56:39 #31
45206 Pietverdriet
pi_35733756
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Wat bedoel je nu te zeggen?
  zondag 5 maart 2006 @ 10:57:33 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_35733765
Dat het geen leugen is. Als commissaris had hij daar nooit zijn goedkeuring aan moeten hechten en dus is hij, imo, er wel degelijk bij betrokken.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:01:14 #33
45206 Pietverdriet
pi_35733805
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat het geen leugen is. Als commissaris had hij daar nooit zijn goedkeuring aan moeten hechten en dus is hij, imo, er wel degelijk bij betrokken.
Nee, dan nog is hij niet betrokken bij de fraudezaak, hij heeft het onderzoek ernaar onder zijn pet gehouden, wat zoals ik al zei geen schoonheidsprijs verdient, maar hij is niet betrokken bij de fraudezaak op zich.
Maar de objectiviteit is hier zoals gewoonlijk ver te zoeken.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:11:15 #34
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35733947
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dan nog is hij niet betrokken bij de fraudezaak, hij heeft het onderzoek ernaar onder zijn pet gehouden, wat zoals ik al zei geen schoonheidsprijs verdient, maar hij is niet betrokken bij de fraudezaak op zich.
Maar de objectiviteit is hier zoals gewoonlijk ver te zoeken.
Volgens mij kunnen we geen politici gebruiken die fraude verzwijgen (of onder de pet houden). Gelukkig kan de VVD nu ook duidelijkheid geven.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  zondag 5 maart 2006 @ 11:29:43 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35734224
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:31 schreef SCH het volgende:

Hij wordt beticht van fraude
Nee, het gaat hier enkel om het niet vermelden van een onderzoek daarnaar.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 5 maart 2006 @ 11:35:07 #36
45206 Pietverdriet
pi_35734327
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier enkel om het niet vermelden van een onderzoek daarnaar.
Verander die kop boven dit topic dan, held, je bent anders ook altijd zo " correct"
pi_35734333
Ik ben het er mee eens dat je niet kan stellen dat Wiegel persoonlijk betrokken is bij fraude, maar de manier waarop hij zich heeft opgesteld is wel een onderzoek waardig. Gezien de vele schandalen zijn de regels rond beursgenoteerde bedrijven de laatste jaren veel strenger geworden. Ik kan niet helemaal beoordelen of Wiegel fout gehandeld heeft, maar ik sluit het ook niet uit.

Zie ook het volgende:
quote:
Niet alleen bij het Eindhovense computerbedrijf Copaco heeft Wiegel het belang van de aandeelhouders volgens De Vries onvoldoende gewaarborgd. Wiegel was als commissaris van Wessanen betrokken bij de fusie met drankenconcern Bols in 1993. Deze samenvoeging mislukte jammerlijk en moest in 1998 ongedaan worden gemaakt. Ook daarna bleef Wessanen een zwalkend bedrijf. Volgens de VEB hield Wiegel voormalig Wessanen-topman Mac Zondervan te lang de hand boven het hoofd. Zelfs toen in 2002 circa 30 procent van de aandeelhouders kritiek uitte en aan de bel trok. Uiteindelijk vertrokken Zondervan (in 2003) én Wiegel (in 2004, na dertien jaar) bij Wessanen.

De rol die Hans Wiegel als commissaris vervulde bij Newconomy, het mislukte project van Maurice de Hond, was volgens de VEB-directeur ronduit twijfelachtig. Bij de aankoop van het bedrijf Explainer, waar Wiegel ook commissaris was, zou hij een dubbele pet op hebben gehad. Hij keurde de aankoop van Explainer goed.

Wiegel rekent af met D66
pi_35737265
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:08 schreef McCarthy het volgende:
de belasting oplichten is geen fraude, dat is een nobele daad.
wiegel is bij mij weer een klein beetje in aanzien gestegen

jij stond ook te juichen toen bleek dat "kampbewoners" geen belasting betaalden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 maart 2006 @ 15:18:37 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35741912
Ik heb echt de ballen verstand van bedrijfsrecht. Kan iemand me even uitleggen wát er nu precies is gebeurd?
pi_35749508
Nou ja, ik ben het met McCarthy eens, de belastingdienst is de vijand, geen twijfel mogelijk.

Verder is het heel goed mogelijk dat Wiegel het bedrijf in kwestie een dienst heeft bewezen door die fraude niet aan de grote klok te hangen, en daar profiteren aandeelhouders ook van. Waarom zou je beleggers kopschuw maken, dus ook banken, door crimineel gedrag van individuen. Een dergelijke publicatie zou een bedrijf de kop kunnen kosten, zeker een ict bedrijf kort na het inzakken van de ict aandelenmarkt. Ik kan op hun website in ieder geval geen info vinden die de moeite waard is, moeilijke sector.
En sinds wanneer zijn mensen opeens zo begaan met het wel en wee van aandeelhouders? Ik ben aangenaam verrast!
pi_35749607
Ik kan me overigens haast niet voorstellen dat Wiegel serieus is, maar mischien wel. Het kan z'n laatste kans zijn, en veel te verliezen heeft ie niet. Het zal alleen een geweldige strijd binnen de VVD geven, het liberale deel spuugt op Wiegel.
En nieuwtjes als deze lijken verdacht veel op Amerikaanse praktijken waarin de doopceel van een kandidaat volledig wordt doorgelicht.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:19:50 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35749655
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:14 schreef Godslasteraar het volgende:
Nou ja, ik ben het met McCarthy eens, de belastingdienst is de vijand, geen twijfel mogelijk.

Verder is het heel goed mogelijk dat Wiegel het bedrijf in kwestie een dienst heeft bewezen door die fraude niet aan de grote klok te hangen, en daar profiteren aandeelhouders ook van. Waarom zou je beleggers kopschuw maken, dus ook banken, door crimineel gedrag van individuen. Een dergelijke publicatie zou een bedrijf de kop kunnen kosten, zeker een ict bedrijf kort na het inzakken van de ict aandelenmarkt. Ik kan op hun website in ieder geval geen info vinden die de moeite waard is, moeilijke sector.
En sinds wanneer zijn mensen opeens zo begaan met het wel en wee van aandeelhouders? Ik ben aangenaam verrast!
Laten we ook de Marokkaanse criminaliteitscijfers onder de pet houden.
pi_35749914
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laten we ook de Marokkaanse criminaliteitscijfers onder de pet houden.
gaan we bijdehand doen?

Maar hoe dan ook, dat hoeft niet persé slecht te zijn, mits je achter de schermen de zaken wél oplost. In het geval van het immigratieverhaal ging het uiteindelijk alleen om een buitengewone incompetentie die verborgen moest blijven. Totdat de bom barste. Het is erg spijtig dat de verantwoordelijken niet voor het gerecht gedaagd (kunnen) worden. Laten we het spoor van vernielingen dat bv Van Thijn heeft aangericht eens nauwkeurig onder de loep nemen, en hem daarvoor aansprakelijk stellen.

Het zou me trouwens niet verbazen als Wiegel de aandeelhouders weldegelijk benadeeld heeft.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:38:37 #44
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35750296
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het zal wel bij veel bedrijven voorkomen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 6 maart 2006 @ 08:44:46 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35764791
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:38 schreef Flumina het volgende:

[..]

Het zal wel bij veel bedrijven voorkomen.
En daarom moet je er maar lauw over doen?
  maandag 6 maart 2006 @ 09:29:19 #46
45206 Pietverdriet
pi_35765378
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:18 schreef Floripas het volgende:
Ik heb echt de ballen verstand van bedrijfsrecht. Kan iemand me even uitleggen wát er nu precies is gebeurd?
Ik weet niets van voetbal, dus ik post ook niet in een WK topic
  maandag 6 maart 2006 @ 09:31:13 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765413
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet niets van voetbal, dus ik post ook niet in een WK topic
Jij bent leuk
  maandag 6 maart 2006 @ 09:37:32 #48
45206 Pietverdriet
pi_35765536
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij bent leuk
Was ietwat te raak, niet?
  maandag 6 maart 2006 @ 09:38:26 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765550
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was ietwat te raak, niet?
Kom jij ook al met een voetbalmetafoor
pi_35767503
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verander die kop boven dit topic dan, held, je bent anders ook altijd zo " correct"
Wat is er mis met die kop? Hij hield de fraude onder de pet, of zoals de krant schreef "onder de roos" maar dat leek me te mooi taalgebruik voor Fok!

Maar het past wel in de sfeer van dit soort lieden om het zelfs nu nog weg te moffelen. Als Rosenmoller een bedrag afspreekt voor een beepalde klus, vokomen legaal, dan is de wereld te klein en was dit topic al in deel 3 ofzo maar als zo'n zakenbabbel echt iets fout doen dan heurt het er geweun bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')