BRONquote:Wiegel bevestigt dat hij medio 2002 is ingelicht. Na overleg met accountants en juridisch adviseurs is besloten de fraude niet openbaar te maken. "Wij konden en mochten hier niets over in het jaarverslag zetten, zo was en is onze opvatting", zegt de oud-politicus in de krant. Reden was dat de Belastingdienst in een brief had aangegeven dat een eerder ingenomen standpunt over op te leggen naheffingen mogelijk zou worden aangepast
Wat natuurlijk een gotspe van het zuiverste water is. Er loopt een fraude-onderzoek, maar we zetten het niet in het jaarverslag, zodat beleggers en aandeelhouders er niks van weten en gewoon onze aandelen blijven kopen en verkopen en we op de beurs actief kunnen blijven.quote:Na overleg met accountants en juridisch adviseurs is besloten de fraude niet openbaar te maken. "Wij konden en mochten hier niets over in het jaarverslag zetten, zo was en is onze opvatting", zegt de oud-politicus in de krant.
Formeel juridisch klopt dat, al verdient het geen schoonheidsprijs.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een gotspe van het zuiverste water is. Er loopt een fraude-onderzoek, maar we zetten het niet in het jaarverslag, zodat beleggers en aandeelhouders er niks van weten en gewoon onze aandelen blijven kopen en verkopen en we op de beurs actief kunnen blijven.
Bij hoeveel meer bedrijven gebeurt dit, ga je je dan afvragen...
Nee, dat is het niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Formeel juridisch klopt dat, al verdient het geen schoonheidsprijs.
Wat niet klopt is de aantijging hier dat wiegel bij de zaak betrokken is, dat is een leugen.
Nee, dan nog is hij niet betrokken bij de fraudezaak, hij heeft het onderzoek ernaar onder zijn pet gehouden, wat zoals ik al zei geen schoonheidsprijs verdient, maar hij is niet betrokken bij de fraudezaak op zich.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat het geen leugen is. Als commissaris had hij daar nooit zijn goedkeuring aan moeten hechten en dus is hij, imo, er wel degelijk bij betrokken.
Volgens mij kunnen we geen politici gebruiken die fraude verzwijgen (of onder de pet houden). Gelukkig kan de VVD nu ook duidelijkheid geven.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dan nog is hij niet betrokken bij de fraudezaak, hij heeft het onderzoek ernaar onder zijn pet gehouden, wat zoals ik al zei geen schoonheidsprijs verdient, maar hij is niet betrokken bij de fraudezaak op zich.
Maar de objectiviteit is hier zoals gewoonlijk ver te zoeken.
Nee, het gaat hier enkel om het niet vermelden van een onderzoek daarnaar.quote:
Verander die kop boven dit topic dan, held, je bent anders ook altijd zo " correct"quote:Op zondag 5 maart 2006 11:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier enkel om het niet vermelden van een onderzoek daarnaar.
quote:Niet alleen bij het Eindhovense computerbedrijf Copaco heeft Wiegel het belang van de aandeelhouders volgens De Vries onvoldoende gewaarborgd. Wiegel was als commissaris van Wessanen betrokken bij de fusie met drankenconcern Bols in 1993. Deze samenvoeging mislukte jammerlijk en moest in 1998 ongedaan worden gemaakt. Ook daarna bleef Wessanen een zwalkend bedrijf. Volgens de VEB hield Wiegel voormalig Wessanen-topman Mac Zondervan te lang de hand boven het hoofd. Zelfs toen in 2002 circa 30 procent van de aandeelhouders kritiek uitte en aan de bel trok. Uiteindelijk vertrokken Zondervan (in 2003) én Wiegel (in 2004, na dertien jaar) bij Wessanen.
De rol die Hans Wiegel als commissaris vervulde bij Newconomy, het mislukte project van Maurice de Hond, was volgens de VEB-directeur ronduit twijfelachtig. Bij de aankoop van het bedrijf Explainer, waar Wiegel ook commissaris was, zou hij een dubbele pet op hebben gehad. Hij keurde de aankoop van Explainer goed.
Wiegel rekent af met D66
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:08 schreef McCarthy het volgende:
de belasting oplichten is geen fraude, dat is een nobele daad.
wiegel is bij mij weer een klein beetje in aanzien gestegen
Laten we ook de Marokkaanse criminaliteitscijfers onder de pet houden.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:14 schreef Godslasteraar het volgende:
Nou ja, ik ben het met McCarthy eens, de belastingdienst is de vijand, geen twijfel mogelijk.![]()
Verder is het heel goed mogelijk dat Wiegel het bedrijf in kwestie een dienst heeft bewezen door die fraude niet aan de grote klok te hangen, en daar profiteren aandeelhouders ook van. Waarom zou je beleggers kopschuw maken, dus ook banken, door crimineel gedrag van individuen. Een dergelijke publicatie zou een bedrijf de kop kunnen kosten, zeker een ict bedrijf kort na het inzakken van de ict aandelenmarkt. Ik kan op hun website in ieder geval geen info vinden die de moeite waard is, moeilijke sector.
En sinds wanneer zijn mensen opeens zo begaan met het wel en wee van aandeelhouders? Ik ben aangenaam verrast!![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 19:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Laten we ook de Marokkaanse criminaliteitscijfers onder de pet houden.
Het zal wel bij veel bedrijven voorkomen.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een gotspe van het zuiverste water is. Er loopt een fraude-onderzoek, maar we zetten het niet in het jaarverslag, zodat beleggers en aandeelhouders er niks van weten en gewoon onze aandelen blijven kopen en verkopen en we op de beurs actief kunnen blijven.
Bij hoeveel meer bedrijven gebeurt dit, ga je je dan afvragen...
En daarom moet je er maar lauw over doen?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:38 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het zal wel bij veel bedrijven voorkomen.
Ik weet niets van voetbal, dus ik post ook niet in een WK topicquote:Op zondag 5 maart 2006 15:18 schreef Floripas het volgende:
Ik heb echt de ballen verstand van bedrijfsrecht. Kan iemand me even uitleggen wát er nu precies is gebeurd?
Jij bent leukquote:Op maandag 6 maart 2006 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niets van voetbal, dus ik post ook niet in een WK topic
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verander die kop boven dit topic dan, held, je bent anders ook altijd zo " correct"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |