abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35733545
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:37 schreef Genverbrander het volgende:
Maar ok, tot nu toe hebben we dus drie nominaties voor voorspellingen van Het Geheim:

1) Robbert is een hologram van zijn pa (Genverbrander)
2) Robbert is een door aliens omgebouwde Rob Nanninga (Barb)
3) Robbert maakt als eerste kennis met buitenaardsen (Nok)

Die laatste moeten Lilith en Nokje dan maar delen hè

(als Robbert een hologram is, dan denk ik dat Pa vd Broeke een hele grote gave heeft! Die omlijning, dat drie(vier?)dimensionale, die huid, die echtheid....en die stem, hoe heeft hij die erin gekregen? Geniaal gewoon! Volgens mij heeft hij hulp van geavanceerde Japanse technische troepen
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35733646
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:37 schreef Genverbrander het volgende:
Robbert maakt als eerste enige kennis met buitenaardsen
pi_35733841
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:59 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

die site van cnn... dat was een grapje...

blijf kritisch mensen de site van bnn zou ie nog net kunnen halen, maar cnn...
Idd, geintje van mij. Guilty

Wel grappig dat mensen effe klikken
pi_35733877
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Vandaar ook dat je die Nanninga nooit ziet op TV enzo. Nanninga schreef de artikelen over Robbert, maar in de media werd Jan Willem Nienhuijs naar voren geschoven. Erg mysterieus, die Nanninga!
Je kan hem wel zien in een uitzending van het zwarte schaap, ik dacht met Rasti Rostelli
pi_35733959
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:07 schreef Mr_Integrity het volgende:

[..]

Je kan hem wel zien in een uitzending van het zwarte schaap, ik dacht met Rasti Rostelli
http://www.skepsis.nl/telekinese_skepsis.rm
pi_35734104
quote:
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

Real Player alternatief

Dat is Nanninga zelf:

(3) Op 23 februari 2001 was Rasti Rostelli te gast in het tv-programma Het Zwarte Schaap, waar hij werd geconfronteerd met enkele critici. Zelf demonstreerde ik het telekinese-trucje dat Rostelli nog steeds vertoont.
pi_35734181
Overigens is Nanninge wel een echte Jan Willem Nienhuys-wannabe, moet je luisteren hoe hij "gedachtenkracht" uitspreekt. Tis net Nienhuys zelf
pi_35734834
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:03 schreef Genverbrander het volgende:
Laten we hier voorspellingen gaan posten over wat we denken dat Het Geheim zal zijn. Wie de meest spectaculaire voorspelling doet krijgt een prijs.

Ik denk dat zal blijken dat Robbert helemaal niet bestaat maar dat het een hologram is, gemaakt door die pa.
Ah leuk, speculeren! Mijn bijdrage:

Alles was toch waar! Weg met die valse beschuldigingen, Robbert is onze verlosser!
De heilige drie-eenheid; Vader, Robbert en de Heilige Geest. Amen.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_35736002
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:55 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ah leuk, speculeren! Mijn bijdrage:

Alles was toch waar! Weg met die valse beschuldigingen, Robbert is onze verlosser!
De heilige drie-eenheid; Vader, Robbert en de Heilige Geest. Amen.
Dan kan het ook nog zijn: Charmed
Ma - Madelon - Saskia
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_35736164
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:21 schreef Mr_Integrity het volgende:

[..]

http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

Real Player alternatief

Dat is Nanninga zelf:

(3) Op 23 februari 2001 was Rasti Rostelli te gast in het tv-programma Het Zwarte Schaap, waar hij werd geconfronteerd met enkele critici. Zelf demonstreerde ik het telekinese-trucje dat Rostelli nog steeds vertoont.
Is dat hem?
Wederom een bewijs van mijn echte paranormaal zijn, ik zei al een topic of wat geleden dat ik aanvoelde dat Rob Nanninga blond en (tamelijk) lang was en dat hij misschien wel eens een baardje had gehad (hier niet). Het klopt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 05-03-2006 12:50:27 ]
pi_35736254
quote:
Uitleg op http://www.skepsis.nl/rostelli.html:
quote:
Zijn demonstratie van gedachtekracht vergt nog minder inspanning. Een balkje hout wordt rechtop naast een colaflesje op tafel gezet. Een proefpersoon moet zich op het balkje concentreren nadat Rostelli dit horizontaal op de hals van het flesje heeft gelegd. De spanning stijgt en het applaus klatert wanneer het balkje van het flesje tuimelt. Zijn hier bijzondere krachten voor nodig? Nee, het is een simpele goocheltruc die u morgen allemaal kunt demonstreren. Splijt een houten balkje in tweeën en vul een afsluitbaar buisje met dikke olie. Hol het hout uit totdat het buisje erin past en lijm beide helften onzichtbaar weer op elkaar. Als het balkje nu rechtop wordt gezet, zal de vloeistof naar één kant stromen. Leg het balkje vervolgens horizontaal op de hals van een flesje. Na enige tijd zal het niet meer in evenwicht liggen doordat de stroperige vloeistof langzaam terugstroomt. Het zwaartepunt verplaatst zich, zodat de balans doorslaat. Voor een optimaal effect moet u een metalen balletje in de vloeistof leggen en het buisje een beetje schuin in het balkje monteren.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:46:09 #62
139452 gaai
zwarte poes
pi_35736356
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:43 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

[..]
Wat een gedoe voor een lullig trucje.......
*I just realized.....i don't care*
pi_35736380
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:41 schreef Stenny het volgende:

[..]

Is dat hem?
Wederom een bewijs van mijn echte paranormaal zijn, ik zei al een topic of wat geleden dat ik aanvoelde dat Rob Nanninga blond en tamelijk lang was en dat hij misschien wel eens een baardje had gehad (hier niet). Het klopt!
Sorry sten, ik vind het niet zo sterk. Blond zou ik hem niet echt willen noemen, tamelijk lang is nogal een ruim begrip (uit het filmpje blijkt zijn lengte ook niet echt) en welke man heeft niet ooit een baardje gehad? Nog even wat meer oefenen op cold reading.
pi_35736563
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:46 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Sorry sten, ik vind het niet zo sterk. Blond zou ik hem niet echt willen noemen, tamelijk lang is nogal een ruim begrip (uit het filmpje blijkt zijn lengte ook niet echt) en welke man heeft niet ooit een baardje gehad? Nog even wat meer oefenen op cold reading.
Maar het was geen cold reading, dit was het beeld dat ik bij hem kreeg. Jawel, dat noem ik wel blond en duidelijk is te zien dat hij langer (of tenminste gelijk ) is dan 1.85?
pi_35736639
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:43 schreef Genverbrander het volgende:
Op zichzelf betekent de mogelijkheid dat eea middels een goocheltruc gedaan is, nog niet dat het ook in dat geval op die manier gedaan is.

Ik doe geen uitspraak over wat ik wel of niet geloof, dat staat hier los van.

Het valt echter wel op dat als er een goocheltruc bekend is die een bepaald effect op kan roepen, er dan ook klakkeloos, zonder enig bewijs daarvoor, aangenomen wordt dat dat dus ook zo gedaan is.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik in al die geclaimde spirituele telekinetische etc verschijnselen geloof, maar wel dat het methodisch en wetenschappelijk gezien zeer versluierend is om de mogelijkheid van een goocheltruc te verwarren met de 'vaststelling' dat het dat dus ook was.
pi_35736799
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:51 schreef Stenny het volgende:

[..]

Maar het was geen cold reading, dit was het beeld dat ik bij hem kreeg. Jawel, dat noem ik wel blond en duidelijk is te zien dat hij langer (of tenminste gelijk ) is dan 1.85?
Als dat blond is is daarmee aangetoond dat blond ook een ruim begrip is.

Dus je noemt drie nogal ruime criteria die voor heel veel, zo niet bijna alle (vooral Nederlandse) mannen opgaan.
pi_35736849
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:53 schreef iteejer het volgende:

[..]

Op zichzelf betekent de mogelijkheid dat eea middels een goocheltruc gedaan is, nog niet dat het ook in dat geval op die manier gedaan is.

Ik doe geen uitspraak over wat ik wel of niet geloof, dat staat hier los van.

Het valt echter wel op dat als er een goocheltruc bekend is die een bepaald effect op kan roepen, er dan ook klakkeloos, zonder enig bewijs daarvoor, aangenomen wordt dat dat dus ook zo gedaan is.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik in al die geclaimde spirituele telekinetische etc verschijnselen geloof, maar wel dat het methodisch en wetenschappelijk gezien zeer versluierend is om de mogelijkheid van een goocheltruc te verwarren met de 'vaststelling' dat het dat dus ook was.
Da's waar Iteejer, maar het feit dat het dus zo makkelijk na te doen is met de meest simpele trucjes laat wel zien dat het nogal zinnig kan zijn om een 'medium' eerst grondig en kritisch te onderzoeken voordat je erin gaat geloven.
pi_35736861
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:51 schreef Stenny het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen?
pi_35737161
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:00 schreef Genverbrander het volgende:
Da's waar Iteejer, maar het feit dat het dus zo makkelijk na te doen is met de meest simpele trucjes laat wel zien dat het nogal zinnig kan zijn om een 'medium' eerst grondig en kritisch te onderzoeken voordat je erin gaat geloven.
Altijd kritisch blijven ja, daar ben ik het geheel mee eens.

Ook op de manier waarop de 'niet-gelovigen' proberen te bewijzen dat iets fake is.
pi_35737197
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:00 schreef Mr_Integrity het volgende:
Wat wil je nou zeggen?
Als je op deze toon iemand aanspreekt zou ik ook denken 'zoek het maar uit'.
pi_35737282
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Jij ook al?
pi_35737545
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:12 schreef Mr_Integrity het volgende:
Jij ook al?
Ook al ja. Niet iedereen komt uit vrije wil naar een forum om daar gekleineerd of belachelijk gemaakt te worden namelijk.
pi_35737560
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Altijd kritisch blijven ja, daar ben ik het geheel mee eens.

Ook op de manier waarop de 'niet-gelovigen' proberen te bewijzen dat iets fake is.
Nou ik vind het anders heel waardevol als sceptici laten zien dat wat mediums doen ook makkelijk met trucjes gedaan kan worden. Dat is toch een eerste stap: mensen laten zien dat het ook anders bereikt kan worden. En het legt meteen de bewijslast bij het medium zelf: zij moeten bewijzen dat zij NIET met deze trucjes werken, bijvoorbeeld door zich aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. Doen ze dat niet, dan is het ook geen medium waar een verstandig mens in kan geloven.

Bovendien hebben ze dan vast iets te verbergen. Want waarom zou je daar niet aan meedoen? Je hebt er alleen maar baat bij als medium als wordt aangetoond dat er geen bedrog in het spel is lijkt me.
pi_35737607
[quote]Op zondag 5 maart 2006 13:20 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ook al ja. Niet iedereen komt uit vrije wil naar een forum om daar gekleineerd of belachelijk gemaakt te worden namelijk.
[/quote

Ik maak ook niemand belachelijk, ik moet alleen soms lachen,

Dat is wat anders....
pi_35737649
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

het is dan ook wel een beetje hilarisch, Iteejer, om je uitkomende vermoedens als bewijs te zien van je 'gave'
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35737650
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:20 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nou ik vind het anders heel waardevol als sceptici laten zien dat wat mediums doen ook makkelijk met trucjes gedaan kan worden. Dat is toch een eerste stap: mensen laten zien dat het ook anders bereikt kan worden. En het legt meteen de bewijslast bij het medium zelf: zij moeten bewijzen dat zij NIET met deze trucjes werken, bijvoorbeeld door zich aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. Doen ze dat niet, dan is het ook geen medium waar een verstandig mens in kan geloven.

Bovendien hebben ze dan vast iets te verbergen. Want waarom zou je daar niet aan meedoen? Je hebt er alleen maar baat bij als medium als wordt aangetoond dat er geen bedrog in het spel is lijkt me.
Helemaal mee eens
  zondag 5 maart 2006 @ 13:27:44 #77
139452 gaai
zwarte poes
pi_35737779
quote:

[..]

Ja, ook mee eens
pi_35738075
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:23 schreef milagro het volgende:
het is dan ook wel een beetje hilarisch, Iteejer, om je uitkomende vermoedens als bewijs te zien van je 'gave'
Geheel mee eens.

Maar, ook al is het inmiddels min of meer usance hier, ik blijf toch vinden dat het opmerkelijk is dat een manier van presenteren die je in een kroeg een mep in je gezicht opgeleverd zou hebben op FOK! kennelijk maar gewoon moet kunnen.

'Daarom is het ook internet, daar kan veel meer'.

Ja, dat mag dan waar zijn, maar wees dan ook niet verbaasd als eea ontaard in een bash-partij, waar mensen die écht geinteresseerd zijn in welke materie dan ook zich niet in mengen.

De drang tot communiceren en zichzelf te uiten middels communiceren kan de inhoudelijke informatie verre overschaduwen. Laat staan dat er dan nog sprake kan zijn van een discussie.

En dus blijft men weg, reageert men niet meer, en is de discussie afgelopen. Oh ja Sten zal best wel weer es terug gaan flamen - maar dat is dan geen inhoudelijke discussie meer, eerder een verbale krachtmeting oid.
pi_35738376
quote:

Als men in een specifiek geval bedrog aan toont, is dat prima.
Als men potentieel bedrog aantoont is dat eveneens prima, al zegt dat dan een stuk minder.

Maar dat eenieder zichzelf pas mag uiten na door het rationele wetenschappelijke tribunaal getest en gekeurd te zijn, gaat me wat te ver.
Dat is jezelf benoemen als een soort opper-rechter die beslist wat echt is, en wat niet.
Anderen een bewijslast voorschrijven gaat te ver. Dat gebeurt alleen op punten waar de verdenking van een misdaad bestaat, en dan nog hoofdzakelijk in het fiscaal recht.
Aldus gebracht, met termen 'eerst bewijzen', zet je de ander bij voorbaat al in het licht van een verdachte.

Daarbij, de hoeveelheid fouten en misinformatie, zelfs bedrog, die óók in de reguliere wetenschap voorkomen, maken het wat moeilijker om zo'n opper-rechter functie als onaantastbaar te beschouwen.
pi_35738578
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:43 schreef iteejer het volgende:

[..]

Als men in een specifiek geval bedrog aan toont, is dat prima.
Als men potentieel bedrog aantoont is dat eveneens prima, al zegt dat dan een stuk minder.

Maar dat eenieder zichzelf pas mag uiten na door het rationele wetenschappelijke tribunaal getest en gekeurd te zijn, gaat me wat te ver.
Dat is jezelf benoemen als een soort opper-rechter die beslist wat echt is, en wat niet.
Anderen een bewijslast voorschrijven gaat te ver. Dat gebeurt alleen op punten waar de verdenking van een misdaad bestaat, en dan nog hoofdzakelijk in het fiscaal recht.
Aldus gebracht, met termen 'eerst bewijzen', zet je de ander bij voorbaat al in het licht van een verdachte.
Ja dat is waar, maar dat is imo helaas wel noodzakelijk! Er zijn namelijk zoveel oplichters in de parawereld dat je daaruit een les moet trekken: PAS OP WIE JE GELOOFT!! Ook omdat het heel makkelijk is om heel geloofwaardig over te komen met alleen maar gebruik van trucjes: iedereen zou er dus intrappen. En om dan naar mediums te gaan die zich uitvoerig hebben laten testen lijkt mij een verstandige keuze.
quote:
Daarbij, de hoeveelheid fouten en misinformatie, zelfs bedrog, die óók in de reguliere wetenschap voorkomen, maken het wat moeilijker om zo'n opper-rechter functie als onaantastbaar te beschouwen.
Goede kritische kanttekening, helemaal waar. Maar als je een beetje je best doet is het niet moeilijk om een betrouwbare onderzoeker te vinden die het gewoon goed uitzoekt.
pi_35738692
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:00 schreef Mr_Integrity het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen?
Dat het klopte dat Rob geen klein donkerharig mannetje is.
pi_35738738
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:51 schreef Stenny het volgende:

[..]

Nu ben ík ook overtuigd
pi_35738799
Eigenlijk zou er een prestigieuze en betrouwbare instantie moeten komen waar mediums zich kunnen laten onderzoeken. Die onderzoekjes zouden dan heel eenvoudig kunnen zijn en alleen gericht moeten zijn op het detecteren van mogelijk bedrog. Als een medium deze onderzoekjes dan heeft gedaan kan ie een ceritifcaat krijgen met daarop 'Na onderzoek door instelling X is er geen bedrog waargenomen'. Zo'n certificaat zou dan zo'n waarde moeten krijgen dat mediums zonder een dergelijk papiertje niet meer serieus worden genomen. Een soort keurmerk dus.
pi_35738810
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:51 schreef Stenny het volgende:

[..]

pi_35738852
Ik had me trouwens kapot gelachen als het een klein negertje met een kale kop bleek te zijn
pi_35738961
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:48 schreef Genverbrander het volgende:
Ja dat is waar, maar dat is imo helaas wel noodzakelijk! Er zijn namelijk zoveel oplichters in de parawereld dat je daaruit een les moet trekken: PAS OP WIE JE GELOOFT!! Ook omdat het heel makkelijk is om heel geloofwaardig over te komen met alleen maar gebruik van trucjes: iedereen zou er dus intrappen. En om dan naar mediums te gaan die zich uitvoerig hebben laten testen lijkt mij een verstandige keuze.
De meeste mediums/genezers/whatevers hebben een eigen klantenkring die zegt baat erbij te hebben. Uiteraard, anders zouden ze er wel weg gaan.
Dat er zo vreselijk veel oplichters zijn is niet aangetoond. Nogal misleidend om dat zo neer te zetten, een eigen overtuiging als absolute waarheid presenteren.

Dat velen niet causaal testbaar zijn is nog geen bewijs dat men een oplichter is. Dat er een soort test-plicht zou moeten bestaan vind ik onzinnig. Vind je dat ook van boeken, zou men eerst ook in de manuscript-fase al moeten verifieren of iets een waarheid is, of dat het een fantasy-verhaal betreft?
pi_35738997
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:54 schreef Genverbrander het volgende:
Eigenlijk zou er een prestigieuze en betrouwbare instantie moeten komen waar mediums zich kunnen laten onderzoeken. Die onderzoekjes zouden dan heel eenvoudig kunnen zijn en alleen gericht moeten zijn op het detecteren van mogelijk bedrog. Als een medium deze onderzoekjes dan heeft gedaan kan ie een ceritifcaat krijgen met daarop 'Na onderzoek door instelling X is er geen bedrog waargenomen'. Zo'n certificaat zou dan zo'n waarde moeten krijgen dat mediums zonder een dergelijk papiertje niet meer serieus worden genomen. Een soort keurmerk dus.
Zoiets zou er al geweest zijn lijkt me, en er is bij James Randi nog nooit iemand geweest van de 650 pogingen om iets paranormaals aan te tonen, en dat voor $ 1.000.000
pi_35739155
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:54 schreef Genverbrander het volgende:
Bedrog zal altijd mogelijk zijn. Over irreele proposities gesproken
En bovendien, wie zou die prestigieuze en betrouwbare instantie moeten keuren? Of zijn die bij voorbaat betrouwbaar omdat ze zo nou eenmaal genoemd zijn?
pi_35739255
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:59 schreef Mr_Integrity het volgende:
Zoiets zou er al geweest zijn lijkt me, en er is bij James Randi nog nooit iemand geweest van de 650 pogingen om iets paranormaals aan te tonen, en dat voor $ 1.000.000
Dus alleen maar het feit dat Randi iets niet erkent is het bewijs dat het niet bestaat? Is die Randi een guru oid? Het lijkt mij eerlijk gezegd dat het gezichtsverlies, én het verlies van dat miljoen, nogal de verdenking van eigen en externe bevooroordeeldheid in de hand kan werken dat men echt niets zal vinden daar.
pi_35739362
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:58 schreef iteejer het volgende:

[..]

De meeste mediums/genezers/whatevers hebben een eigen klantenkring die zegt baat erbij te hebben. Uiteraard, anders zouden ze er wel weg gaan.
Dat er zo vreselijk veel oplichters zijn is niet aangetoond. Nogal misleidend om dat zo neer te zetten, een eigen overtuiging als absolute waarheid presenteren.
Nounou, rustig aan voordat je termen als 'misleidend' gaat gebruiken. Veel mensen die een beetje kritisch zijn en zich met de paranormale wereld hebben ingelaten zullen bevestigen dat bedrog aan de orde van de dag is. Dat is ook een logisch gevolg van een aantal factoren, namelijk dat het makkelijk is om mensen te bedriegen en om de waarheid te manipuleren (zie bijv. http://www.skepsis.nl/valkuilen.html), maar ook doordat de klanten van de paranormale mensen nogal eens een gebrek aan een kritische houding hebben, bijvoorbeeld doordat ze er heel graag in willen geloven. Het is dus heel voordehandliggend dat er in deze branche meer bedrog zal plaatsvinden dan in menig andere branche. Ik vind het ook heel jammer maar je kunt het maar beter erkennen dan dat je het ontkent.
quote:
Dat velen niet causaal testbaar zijn is nog geen bewijs dat men een oplichter is. Dat er een soort test-plicht zou moeten bestaan vind ik onzinnig. Vind je dat ook van boeken, zou men eerst ook in de manuscript-fase al moeten verifieren of iets een waarheid is, of dat het een fantasy-verhaal betreft?
Het is heel normaal hoor om met keurmerken te werken. Bijvoorbeeld bij hout, daar heb je keurmerken die aangeven dat het geen mooie oude boom is uit het oerwoud maar 'verantwoord geproduceerd'. Natuurlijk kun je het 'foute hout' niet verbieden, maar een keurmerk kan de mensen wel stimuleren om vooral het goede hout te kopen. Zoiets zou ook heel makkelijk kunnen bij mediums, en dat zou ook erg goed zijn. Op deze manier kun je veel mensen behoeden van een grote teleurstelling of bedrog.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:09:31 #91
139452 gaai
zwarte poes
pi_35739434
Mediums die er een eigen klantenkring op na houden die baat hebben bij wat ze doen/bieden.....hartstikke prima......
Mediums die publiekelijk willen aantonen dat hun gaven echt zijn, teneinde aan te tonen dat er meer is tussen hemel en aarde, zouden, imho, niet zo moeilijk moeten doen als mensen dat dan gedegen getest willen zien........

Ofzo......
pi_35739455
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:02 schreef iteejer het volgende:

[..]

Bedrog zal altijd mogelijk zijn. Over irreele proposities gesproken
En bovendien, wie zou die prestigieuze en betrouwbare instantie moeten keuren? Of zijn die bij voorbaat betrouwbaar omdat ze zo nou eenmaal genoemd zijn?
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn hoor. Er zijn heel veel keuringsinstanties en in de praktijk blijkt het niet zo moeilijk te zijn om hier een geschikte commissie voor op te stellen. Het is natuurlijk de taak van de keuringsdienst zelf om ervoor te zorgen dat ze een goede naam krijgen en dat ze prestigieus worden, dat zal ze ook extra motiveren om gewoon goed werk te doen. En je zou een soort impeachment-procedure kunnen instellen zodat de rotte appels in een dergelijk orgaan geëlimineerd kunnen worden.

En ja, bedrog zal altijd mogelijk zijn, dat heb ik toch ook nooit ontkend? Me geen woorden in de mond leggen hoor! maar iets als een keurmerk zou het wel enigszins kunnen verminderen. Honger in Afrika zal ook niet morgen weg zijn, maar dat wil niet zeggen dat je niet af en toe een goed doel kunt steunen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Genverbrander op 05-03-2006 14:20:35 ]
pi_35739542
Any news yet
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35739677
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:05 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dus alleen maar het feit dat Randi iets niet erkent is het bewijs dat het niet bestaat? Is die Randi een guru oid? Het lijkt mij eerlijk gezegd dat het gezichtsverlies, én het verlies van dat miljoen, nogal de verdenking van eigen en externe bevooroordeeldheid in de hand kan werken dat men echt niets zal vinden daar.
Hij wordt door velen als een goeroe gezien idd http://www.randi.org/
pi_35740075
Het lijkt mij dat Randi liever niet zijn gezicht verliest, en liever niet dat miljoen uitkeert.
Zolang hijzelf beslist, oftewel, zolang hij zelf onderzoeker én rechter tegelijk is, ben ik niet overtuigd.
pi_35740253
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:05 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wat een bevooroordeelde reaktie van jou zeg. Wat weet jij nou van die man? Helemaal niks volgens mij!
pi_35740369
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:07 schreef Genverbrander het volgende:
Nounou, rustig aan voordat je termen als 'misleidend' gaat gebruiken. Veel mensen die een beetje kritisch zijn en zich met de paranormale wereld hebben ingelaten zullen bevestigen dat bedrog aan de orde van de dag is. Dat is ook een logisch gevolg van een aantal factoren, namelijk dat het makkelijk is om mensen te bedriegen en om de waarheid te manipuleren (zie bijv. http://www.skepsis.nl/valkuilen.html), maar ook doordat de klanten van de paranormale mensen nogal eens een gebrek aan een kritische houding hebben, bijvoorbeeld doordat ze er heel graag in willen geloven. Het is dus heel voordehandliggend dat er in deze branche meer bedrog zal plaatsvinden dan in menig andere branche. Ik vind het ook heel jammer maar je kunt het maar beter erkennen dan dat je het ontkent.
Aha, de mensheid kan makkelijk misleid worden, en dient gered te worden. De paralel met religieuze opvattingen ligt wel erg voor de hand. En zeker als je je verhaal met bijbelcitaten sorry met skepsis-citaten gaat ondersteunen, (er kennelijk al direct van uitgaand dat dat de onbetwistbare bron van waarheid is), dringt de vergelijking met een Jehova-getuige zich wel op

Maar goed, mensen hebben een gebrek aan kritische houding, ze wíllen geloven, en zie, dat geloof schijnt ze nog te helpen ook. Zelfs in gevallen waar de reguliere medische of sociale hulpverlening niets kon. Maar, het is allemaal fake, dus, beter de klachten weer terug, dan genezen door een afgod..?

Overigens, als je jouw betoog zou toepassen op het kerkbezoek in Nederland, zou je die kerken dus ook moeten verbieden: eerst een test-certificaat voor een god. 'Steek nu deze stapel stoelen in de fik. Hey, er gebeurt niks.. Ok, duidelijk, god, je bestaat niet! Sluiten die kerk!'
Want mensen willen geloven, dus geloven ze alles.
pi_35740432
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:32 schreef Liefsten het volgende:
Wat een bevooroordeelde reaktie van jou zeg. Wat weet jij nou van die man? Helemaal niks volgens mij!
Nee hoor. Bedrog ligt alleen erg voor de hand. En, als het voor de hand ligt, is het er ook. Tenzij Randi een keurmerk heeft. Heeft ie niet. Dus issie fake. Vraag maar aan genverbrander
  zondag 5 maart 2006 @ 14:39:57 #100
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_35740482
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:36 schreef iteejer het volgende:

[..]

Aha, de mensheid kan makkelijk misleid worden, en dient gered te worden.
Ik zie het probleem niet om de mensen een helpende hand toe te reiken door een soort keurmerk in te voeren? Da's toch alleen maar goed? Het verbiedt verder niks, maar geeft mensen een soort richtlijn.
quote:
De paralel met religieuze opvattingen ligt wel erg voor de hand. En zeker als je je verhaal met bijbelcitaten sorry met skepsis-citaten gaat ondersteunen, (er kennelijk al direct van uitgaand dat dat de onbetwistbare bron van waarheid is), dringt de vergelijking met een Jehova-getuige zich wel op

Maar goed, mensen hebben een gebrek aan kritische houding, ze wíllen geloven, en zie, dat geloof schijnt ze nog te helpen ook. Zelfs in gevallen waar de reguliere medische of sociale hulpverlening niets kon. Maar, het is allemaal fake, dus, beter de klachten weer terug, dan genezen door een afgod..?

Overigens, als je jouw betoog zou toepassen op het kerkbezoek in Nederland, zou je die kerken dus ook moeten verbieden: eerst een test-certificaat voor een god. 'Steek nu deze stapel stoelen in de fik. Hey, er gebeurt niks.. Ok, duidelijk, god, je bestaat niet! Sluiten die kerk!'
Want mensen willen geloven, dus geloven ze alles.
Ik zie dat je mijn posts totaal niet serieus neemt want je trekt met absurde metaforen mijn teksten compleet in het belachelijke. En ik ga mijn energie verder niet besteden aan mensen die me niet serieus nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')