Er zijn mensen die -helaas- niet pas om 7:45 op kunnen staan. Ik moet bijvoorbeeld elke ochtend om half 7 weg naar een job, of regelmatig gewoon snachts werken. Daarom vind ik het heerlijk om uit te slapen in het weekend!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
Ja, jullie zien het: het is zaterdagochtend en net als elke dag zit ik alweer zo fris gewassen en aangekleed achter m'n laptop. Ik word op een vaste tijd wakker (7:45) en kan dan niet meer slapen, omdat ik voldoende slaap heb gehad (ga 's avonds tussen 23:00 en 0:00 naar bed). Dus ik zie niet zo goed in waarom mensen altijd zo gebrand zijn op uitslapen. Als je gewoon op normale tijden naar bed gaat door de week, ben je aan t eind vd week niet moe en hoef je ook niet uit te slapen. Of hebben de uitslapers door de week moeite hun bed uit te komen?
En waarom zijn die mensen nou weer paupers? Als je dan toch de term pauper wil gebruiken: pauper zijn mensen die savonds, sochtends en overdag geen reet te doen hebben en dus gewoon 'op tijd' naar bed kunnen!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:53 schreef editor2 het volgende:
Over de algehele linie genomen zijn de laatslapers vaak paupers die gewoon ook laat hun bed zijn ingedoken. Wat jij ..
ga je nooit uit in het weekend?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
Ja, jullie zien het: het is zaterdagochtend en net als elke dag zit ik alweer zo fris gewassen en aangekleed achter m'n laptop. Ik word op een vaste tijd wakker (7:45) en kan dan niet meer slapen, omdat ik voldoende slaap heb gehad (ga 's avonds tussen 23:00 en 0:00 naar bed). Dus ik zie niet zo goed in waarom mensen altijd zo gebrand zijn op uitslapen. Als je gewoon op normale tijden naar bed gaat door de week, ben je aan t eind vd week niet moe en hoef je ook niet uit te slapen. Of hebben de uitslapers door de week moeite hun bed uit te komen?
het is ook maar net wat je het fijnst vind. ik verkies uitslapen in het weekend boven bijv. de hele ochtend achter je pc hangen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:27 schreef MissCleo het volgende:
Het nut van uitslapen... Ehm... dat de halve dag al voorbij is voordat je bent begonnen?
Ik heb werkelijk geen idee, ik zit ook al een uurtje achter de pc.
Tsjaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
[..] Als je gewoon op normale tijden naar bed gaat door de week, ben je aan t eind vd week niet moe en hoef je ook niet uit te slapen. Of hebben de uitslapers door de week moeite hun bed uit te komen?
Jaja je hoeft niet in elke post in elk subforum te bewijzen dat je sexmod bentquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Uitslapen is gewoon lekker, vooral als je het samen met iemand doet. Lekkere doezelen en intussen af en toe wat vozelen.
Dat is idd het vervelende.. het zou best mooi zijn als het uitgaansleven gewoon 2 uur eerder begon en 2 uur eerder eindigdequote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:27 schreef MissCleo het volgende:
Het nut van uitslapen... Ehm... dat de halve dag al voorbij is voordat je bent begonnen?
Ik heb werkelijk geen idee, ik zit ook al een uurtje achter de pc.
Dat bericht was banwaardig inderdaad!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:10 schreef tonks het volgende:
[..]
Jaja je hoeft niet in elke post in elk subforum te bewijzen dat je sexmod bent
Jaaa, zo lekker warm en knus.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:12 schreef C.est-malheureux het volgende:
Omdat 's ochtends vroeg in bed liggen, wanneer je er niet uit hoeft, het fijnste moment van de hele dag is.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ook leuk is, is als je wakkerschrikt en dénkt dat je moet werken o.i.d., om er vervolgens achter te komen dat het weekend is en dat je heerlijk kunt blijven liggen.
Negers slapen iedere dag tot 12.00 uit.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:17 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]. Dat had ik vandaag, wekker uit, maar toch om 7.15 wakker geschrokken
. En dan dat besef dat het weekend is
!
Nee, was ik 11u wakker.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:18 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Negers slapen iedere dag tot 12.00 uit.[afbeelding].
Ook leuk: je wekker lekker op tijd hebben gezet, wakker schrikken en denken dat je je nog even kan omdraaien want je hebt de wekker nog niet gehoord, waarna je toch nog even op de wekker kijkt om te zien hoe lang je nog lekker kan blijven liggenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jaaa, zo lekker warm en knus.
Wat ook leuk is, is als je wakkerschrikt en dénkt dat je moet werken o.i.d., om er vervolgens achter te komen dat het weekend is en dat je heerlijk kunt blijven liggen.
Bounty's daarbuiten gelaten he.quote:
Ik word echt *altijd* wakker vlak voordat de wekker *zou* moeten afgaan (dus ook als ik vergeten ben om 'm te zetten). Heb blijkbaar een nogal goed werkende bioklok ofzo.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ook leuk: je wekker lekker op tijd hebben gezet, wakker schrikken en denken dat je je nog even kan omdraaien want je hebt de wekker nog niet gehoord, waarna je toch nog even op de wekker kijkt om te zien hoe lang je nog lekker kan blijven liggen, waarna je constateert dat je over vijf minuten de deur uit moet omdat je anders te laat op je werk gaat komen
.
me 2quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik word echt *altijd* wakker vlak voordat de wekker *zou* moeten afgaan (dus ook als ik vergeten ben om 'n te zetten). Heb blijkbaar een nogal goed werkende bioklok ofzo.
Zeg dan gewoon niets.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:19 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Bounty's daarbuiten gelaten he.![]()
Dat heb ik ook! Een paar seconden voordat de wekker afgaat, heel raar is datquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik word echt *altijd* wakker vlak voordat de wekker *zou* moeten afgaan (dus ook als ik vergeten ben om 'm te zetten). Heb blijkbaar een nogal goed werkende bioklok ofzo.
Acht uur is wat ik minimaal nodig heb per nacht om fatsoenlijk te kunnen functioneren...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Uitslapen is voor mij meer dan zes of zeven uur slaap kunnen pakken. Acht, bijvoorbeeld.
Wat de zin daarvan is? Dat ik me uitgeslapen voel.
Volgens mij doelde de TS op studenten.. Als ik het niet verkeerd begrepen heb.. Iig niet op ouders of werkenden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:02 schreef MaLo het volgende:
Ik vind het heerlijk om één dag in de week uit te kunnen slapen. De zondag is mijn uitslaapdag. Wij hebben een dochter van bijna 2. 's Nachts wordt ze nog weleens wakker en moet ze getroost worden. En 's ochtends is het tussen 6:15 en 6:30 feest, dan is ze klaarwakker en wil ze eruit.
Hoe vroeg je 's avonds ook naar bed gaat, 6:15 is geen tijd om wakker te worden
En dan is het echt wel lekker dat je één dag in de week niet voor 7 uur al in de weer bent, maar lekker kunt blijven liggen. Overigens slaap ik nooit langer uit dan tot een uur of 9, dan vind ik het wel weer mooi geweest en ben ik lekker uitgerust.
Vandaag had ik trouwens geluk, ze was pas om 7:30 wakker.
Je hebt zeker wel uitgeslapen, maar of je uitgeslapen bent is een tweede ja.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij zijn er nog altijd mensen die de denkfout maken dat als je om 12 uur je bed uitkomt,
je uitgeslapen hebt.
Da's natuurlijk alleen maar waar als je de nacht ervoor voor 4 uur je bed bent ingedoken.
ja lees de zin nog maar eensquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is er een wezenlijk verschil tussen die twee, Boo?
Jazeker. Uitgeslapen zijn is iets heel anders dan hebben uitgeslapen, dat laatste houdt immers niet in dat je ook uitgeslapen bent.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is er een wezenlijk verschil tussen die twee, Boo?
Of als je lekker uitslaapt en dan dénkt dat het lekker weekend is... En er dan achter komt dat je al 'n paar uurtjes op school had moeten zitten..quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Neen. Er vanuit gaande dat 10 uur 10 uur is en geen 22 uur.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, dus als je om 10 uur naar bed gaat en je komt er om 12 uur uit, heb je uitgeslapen?
Nou, hoe zit het dan?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neen. Er vanuit gaande dat 10 uur 10 uur is en geen 22 uur.
Dat is afhankelijk van de omstandigheden van het geval. Concrete richtlijnen zijn niet te geven.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nou, hoe zit het dan?
Waar ligt de grens? Wanneer heb je wél uitgeslapen?
Zijn daar duidelijke regels voor?
Dan kun je net zo goed blijven liggen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:32 schreef StevenX het volgende:
[..]
Of als je lekker uitslaapt en dan dénkt dat het lekker weekend is... En er dan achter komt dat je al 'n paar uurtjes op school had moeten zitten..![]()
![]()
Als je om 22:00 uur naar bed was gegaan had je wel uitgeslapen, maar voel je je vaak niet uitgeslapen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nou, hoe zit het dan?
Waar ligt de grens? Wanneer heb je wél uitgeslapen?
Dat kan niet afgeleid worden uit de gegeven argumenten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Er is geen wezenlijk verschil dus.
Maar dan zijn we het toch met elkaar eens dat als je na 4 uur je bed induikt -quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:42 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als je om 22:00 uur naar bed was gegaan had je wel uitgeslapen, maar voel je je vaak niet uitgeslapen.
Ik denk dat officieel trouwens de grens bij acht uur slaap ligt, maar persoonlijk vind ik pas dat je uitgeslapen hebt als je minstens een uurtje of tien hebt geslapen.
Ja maar wat heeft dat te maken met uitgeslapen hebben en uitgeslapen zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Maar dan zijn we het toch met elkaar eens dat als je na 4 uur je ben induikt -
en rond 12 uur je bed uitkomt, je niet uitgeslapen hebt?
Nou, je geeft zelf al een functie van uitslapen aan: als je doordeweeks onvoldoende rust hebt gehad, kan het fijn zijn in het weekeinde wat bij te slapen. Dat is geen ideale situatie - wie wil er nu niet na iedere nacht een uitgerust gevoel hebben? - maar niet iedereen slaapt gemakkelijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
Dus ik zie niet zo goed in waarom mensen altijd zo gebrand zijn op uitslapen. Als je gewoon op normale tijden naar bed gaat door de week, ben je aan t eind vd week niet moe en hoef je ook niet uit te slapen.
Máár, uitslapen brengt je lichaam juist meer uit z'n ritme.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, je geeft zelf al een functie van uitslapen aan: als je doordeweeks onvoldoende rust hebt gehad, kan het fijn zijn in het weekeinde wat bij te slapen. Dat is geen ideale situatie - wie wil er nu niet na iedere nacht een uitgerust gevoel hebben? - maar niet iedereen slaapt gemakkelijk.
Wat? Ochtendseks?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
En natuurlijk is het fijn om na ochtendseks weer even weg te doezelen, een luxe die je je doorgaans niet kunt permitteren.
Toen ik nog studeerde, sliep ik veel vaker uitquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Volgens mij doelde de TS op studenten.. Als ik het niet verkeerd begrepen heb.. Iig niet op ouders of werkenden.
verkapte TVP
Ging dat maar zo makkelijk. Ik zie twee scenario's als ik om 21 uur naar bed zou gaan: ik val in slaap en word middenin de nacht wakker, of ik val simpelweg niet in slaap en lig uren gefrustreerd naar het plafond te staren.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Je kunt dan beter aan het eind van de week eens om een uur of 21 of 22 uur plat gaan.
Helemaal mee eens. 5 dagen in de week (maandag t/m vrijdag) gaat de wekker om 6 uur. Zaterdag heb ik ook vaak van alles te doen maar kom dan een uurtje later van bed af (een uur of 7). Zondag is echt mijn "uitslaap"dag. Hoewel ik dan meestal rond 9.30 van bed af kom (anders is de zondag ook zo om), dus er zijn vast mensen die dat geen uitslapen noemen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
uitslapen is gewoon lekker. 1 dagje in het weekend. de rest van de week heb ik slaap en tijd tekort
Welkom in de club!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik word echt *altijd* wakker vlak voordat de wekker *zou* moeten afgaan (dus ook als ik vergeten ben om 'm te zetten). Heb blijkbaar een nogal goed werkende bioklok ofzo.
Dan slaap je toch gewoon lekker uit?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Sanne_ het volgende:
en als je nou gewoon van uitslapen houdt?
Dan mag je van mij lekker uitslapen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Sanne_ het volgende:
en als je nou gewoon van uitslapen houdt?
Normale tijden naar bed? WTF man ik moet computeren, nog wat eten en tv kijken. Tegen die tijd is het wel 3 uur. Sochtends weer om 7 uur uit dus dan ben je wel snel toe aan het weekendquote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
Als je gewoon op normale tijden naar bed gaat door de week, ben je aan t eind vd week niet moe en hoef je ook niet uit te slapen. Of hebben de uitslapers door de week moeite hun bed uit te komen?
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:50 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Normale tijden naar bed? WTF man ik moet computeren, nog wat eten en tv kijken. Tegen die tijd is het wel 3 uur. Sochtends weer om 7 uur uit dus dan ben je wel snel toe aan het weekendWeekend lig ik er dan ook rond een uur of 6 sochtends in (computeren
) waarna ik uitslaap tot een uur of 3 's middags
![]()
Ik doe niks liever dan slapen![]()
Waarom denk je dat ik om 7 uur op moet? School. En nee ik ga niet uit ofzoquote:Op zondag 5 maart 2006 00:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jouw leven bestaat uit computeren, computeren en computeren?
Je studeert niet, hebt geen sociaal leven, gaat niet uit, niets?
Ja oke.quote:Op zondag 5 maart 2006 01:19 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik om 7 uur op moet? School. En nee ik ga niet uit ofzo![]()
Jaquote:Op zondag 5 maart 2006 13:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja oke.
Maar in je vrije tijd is het alleen maar computeren?
Schrik ik toch wel van..
Je kan het ook gewoon lekker vinden om te gaan uitslapen, ondanks dat je er vroeg in gaatquote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
Godsamme zeg, dit is al het zoveelste topic waarin je die huisgenoot van je en alle andere mensen die nog leven als student en niet als werkende mens probeert zwart te maken. Ik zou serieus helemaal gek worden als ik bij jou in huis zou wonen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:25 schreef Viking84 het volgende:
Is hij zo,n creepquote:Op zondag 5 maart 2006 21:50 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Godsamme zeg, dit is al het zoveelste topic waarin je die huisgenoot van je en alle andere mensen die nog leven als student en niet als werkende mens probeert zwart te maken. Ik zou serieus helemaal gek worden als ik bij jou in huis zou wonen.!
Miss Cleo mag het toch ook s,morgens doen als ze daar zin in heeftquote:Op maandag 6 maart 2006 07:47 schreef Gellius het volgende:
Dan ga je maar wat eerder naar bed, MissCleo..
Bofkontquote:Op maandag 6 maart 2006 16:25 schreef Hathor het volgende:
Ik hoef pas om een uur of 11 met werk te beginnen iedere dag, dus ik slaap uit tot zo ongeveer half 10. Das een luxe die ik bij mijn vorige werkgever niet had, daar moest ik iedere dag om half zes s'ochtends beginnen. Dat was iedere dag dus op half vijf opstaan, en ik kan je wel vertellen dat dat na 9 jaar aardig je strot gaat uitkomen. in de zomer is het niet eens zo erg, maar s'winters om 5 uur op je fietsje door de kou heen baggeren is toch behoorlijk kut. Ik vind mijn huidige situatie veel beter. Ik kan s'nachts langer opblijven, en ik word in de ochtend opgehaald door mijn collega, dus hoef ik me totaal niet te haasten.![]()
Dan spijbel ik liever de laatste 3 uurquote:Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef je_weet_t het volgende:
Ik moet naar school, dat is pas kut. Maar ja als je zin hebt kun je wellis de eerste 3 uur spijbelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |