Volgens mij gaat svanviersen nou noooit meer haar gastroscopie laten doen!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Omdat het woord roesje een belachelijk lief klinkend woord is voor een risicovolle anaesthesie.
sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens. ik had dit onderzoek niet gedaan als ik geen roesje had gekregen, terwijl ik toch elke nacht een paar uur wakker was door maagzuurklachten (nu trouwens nog soms) en echt van die klachten af wou. en ja, sommige mensen doen een gastroscopie zo, vinden het niet erg zolang hun keel maar verdoofd word. maar ik ben daar niet een van, en zo zijn er meer die het niet willen zonder roesje.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:08 schreef lotje11 het volgende:
Dan is de kwaal niet erg genoeg. Als jet het onderzoek wat je kan helpen niet wilt ondergaan, heb je er niet genoeg last van.
nee dat weet ik ook niet, maar psychologisch is er zo'n grote blok (denk dat je het niet kan voorstellen als je het zelf niet meemaakt) dat je het echt niet kan zonder roesje. ik heb in die zaal (zou het bijna een ok willen noemen) in janken uitgebarsten, en wou gewoon echt niet meer (was op het moment dat het nog zonder roesje was). heb het ook aan de dokter uitgelegd, en die gaf mij groot gelijk, en gelukkig was er op dat moment een plekje om het meteen met roesje te doen. want anders was ik echt dat ziekenhuis uit gerend en had het niet gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:17 schreef lotje11 het volgende:
Je had het toch nog nooit gehad of wel? Dan kun je ook niet weten of je het niet kunt zonder medicatie.
Om even een wat completer beeld te geven:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:14 schreef gothic-blackie het volgende: sommige mensen doen een gastroscopie zo, vinden het niet erg zolang hun keel maar verdoofd word.
Ik heb geen enkele vorm van verdoving gehad. Geen "roesje" en ook geen keelverdoving. Nu vond ik het echt een vreselijk onderzoek en ben ik er nog een dag ziek van geweest en ik hebnog een aantal dagen spierpijn gehad van het kokken. Toch zou ik als ik weer zo'n last van mijn maag zou hebben, het onderzoek weer ondergaan. Het risico dat er iets serieus met je aan de hand is kunnen uitsluiten (of de juiste diagnose stellen) vind ik de moeite/pijn van het onderzoek wel degelijk waard. Al zou ik misschien de volgende keer wel om een keelverdoving vragen... maar als je dat niet krijgt... het duurt uiteindelijk nog geen 10 minuten... er zijn -echt waar- ergere dingen in het leven.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:14 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens. ik had dit onderzoek niet gedaan als ik geen roesje had gekregen, terwijl ik toch elke nacht een paar uur wakker was door maagzuurklachten (nu trouwens nog soms) en echt van die klachten af wou. en ja, sommige mensen doen een gastroscopie zo, vinden het niet erg zolang hun keel maar verdoofd word. maar ik ben daar niet een van, en zo zijn er meer die het niet willen zonder roesje.
vast, maar ik was maar wat blij met die verdoving. denk dat ook wel meespeelde dat ik al wel wist wat er aan de hand was, maar de huisarts niet. komt omdat de halve familie een breuk in het middenrif heeft, en ik juist op aanraden van de dokter van mijn zus er ook maar naar moest laten kijken, want ik had grote kans het ook te hebben omdat mijn zus het ook heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele vorm van verdoving gehad. Geen "roesje" en ook geen keelverdoving. Nu vond ik het echt een vreselijk onderzoek en ben ik er nog een dag ziek van geweest en ik hebnog een aantal dagen spierpijn gehad van het kokken. Toch zou ik als ik weer zo'n last van mijn maag zou hebben, het onderzoek weer ondergaan. Het risico dat er iets serieus met je aan de hand is kunnen uitsluiten (of de juiste diagnose stellen) vind ik de moeite/pijn van het onderzoek wel degelijk waard. Al zou ik misschien de volgende keer wel om een keelverdoving vragen... maar als je dat niet krijgt... het duurt uiteindelijk nog geen 10 minuten... er zijn -echt waar- ergere dingen in het leven.![]()
nou, ik kreeg gewoon geen roesje, hoor, dus het was geen stoerigheid van mequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:51 schreef Bora-Bora het volgende:
Goeie post van milagro.
Dat relativeert het allemaal wel even.
Doodbloeden voor een gastroscopie?... Kommop, Phileine..... Maak mensen nou niet onnodig bang. Dat is echt pure opklopperij.![]()
Een darm-endoscopie is zoals Milagro aangeeft, wel wat anders. Ik ben dan ook zwaar onder de indruk dat jij dat verdovingloos kunt ondergaan! Ik zou het niet kunnen/willen, want -zelfs met een roesje- is dat voor mij echt een verschrikking qua pijn. Maar: respect!![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:06 schreef milagro het volgende:
mijn taktiek, ogen dicht, klakkeloos de 'commando's' opvoeren, in je hoofd een mantra opzeggen "het is zo voorbij, het is zo voorbij" , je wentelen in de onvermijdelijke 'complimentjes' van de internist "je doet het goed, hoor, we zijn zo klaar, nog even volhouden, ja, goed zo "en dan is het alweer gedaan en mag je trots zijn op jezelf en iets leuks kopen bij Bart Smit
Okee, dat was dus niet helemaal duidelijk. Sorry!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:04 schreef phileine het volgende:(overigens kwam die opmerking over doodbloeden niet van mij, maar is dat gewoon een citaat uit het begin van dat topic
Alleen moet je wel uitkijken dat mensen onnodig bang kunnen worden door dergelijke uitspraken.quote:en vond ik het flauw dat mensen iets bagatelliseren dat voor velen een enorm traumatiserende ervaring kan zijn als je er niet goed op bent voorbereid)
Op deze manier uitgelegd is het inderdaad een stuk duidelijker dat het belangrijk is om goed te weten hoe het onderzoek precies verloopt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
Nou je ziet dat het voor iedereen gewoon heel erg verschilt (en voor mensen die het meerdere keren hebben meegemaakt zelfs per keer). Als je een hele sterke kokhalsreflex hebt is het allemaal al veel zwaarder, als je 20 minuten lang echt vreselijk in paniek bent (zoals ik, ze hebben me met drie man vast moeten houden en ik woog toen nog geen 55 kilo) dan zijn dat 20 hele lange minuten. Tegen mij zei iedereen van te voren 'het valt wel mee, gewoon ontspannen dan komt het wel goed' en dat is me enorm vies tegengevallen. Als ik er beter op was voorbereid had in mezelf op zijn minst flink gedrogeerd.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:04 schreef phileine het volgende:Die endoscopieėn en bronchoscopiėn daar begrijp ik al helemaal niet van dat die nog onverdoofd gedaan worden, dat zijn gewoon middeleeuwse martelpraktijken.
Is dat zo risicovol dan? Ik was nog zo bij mijn verstand dat ik nog wel een meervoudige integraal had kunnen oplossen. Ik ken veel mensen die verder weg zijn als ze een avondje gaan stappen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat het woord roesje een belachelijk lief klinkend woord is voor een risicovolle anaesthesie.
Uitleg van Isabeau op eerste pagina van dit topicquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:23 schreef Mister1977 het volgende:
Is dat zo risicovol dan? Ik was nog zo bij mijn verstand dat ik nog wel een meervoudige integraal had kunnen oplossen. Ik ken veel mensen die verder weg zijn als ze een avondje gaan stappen.
Als het dan nog zo risicovol is kiezen ze volgens mij voor het verkeerde stofje.
ik was er zelf ook van overtuigd dat het roesje geen effect had, beweerde dat ik alles had meegekregen, maar volgens het aanwezig personeel was ik toch echt even "weg" , hoor en bleek ik idd dus niet alles meegekregen te hebbenquote:Op zondag 12 augustus 2007 02:20 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Uitleg van Isabeau op eerste pagina van dit topic
Maar ik heb dezelfde ervaring als jij (maar bij een ander onderzoek dan de gastroscopie) dat het helemaal geen effect op me leek te hebben, dat hele roesje...
Ik denk dat het effect per persoon verschilt... (en dat weet je natuurlijk niet vantevoren...)
Oef, daar zou ik persoonlijk geen risico mee nemen!quote:Op maandag 13 augustus 2007 08:42 schreef svanviersen het volgende:
Hallo daar ben ik weer
nog even een vraagje, mag je ook zon roesje als je net 3 weken zwanger bent??? of is dat gevaarlijk voor de baby??![]()
Bij mij hebben ze dus achteraf toegegeven dat de dosis indd niet voldoende was geweest...quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:20 schreef milagro het volgende:
ik was er zelf ook van overtuigd dat het roesje geen effect had, beweerde dat ik alles had meegekregen, maar volgens het aanwezig personeel was ik toch echt even "weg" , hoor en bleek ik idd dus niet alles meegekregen te hebben![]()
Ik had een roesje bij de gastroscopie en de colonoscopie. Bij de eerste vond ik al dat het weinig effect had al interesseerde het onderzoek me ineens niet zoveel meer (en dat is positiefquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:30 schreef milagro het volgende:
voor gastroscopie zou ik geen roesje willen overigens.
roesje is voor mij puur om 'ondraaglijke pijnen' te doorstaan en een gastroscopie, ja er zijn leukere tijdsbestedingen , maar pijn doet het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |