abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35683112
Beste Fokkers,
Ik heb gemerkt dat kwetsen heel makkelijk gaat als je anoniem kan posten in forums.
Dat het anoniem gaat hier, is zowel een voordeel als een nadeel.

Ik vraag me af hoe anderen hierover denken?

er zijn soms topics die denk ik door puberaal gedrag leiden tot kwetsende reacties
terwijl er eigenlijk alleen een serieuze vraag gesteld wordt.
Ik kan me daar redlijk voor beschermen maar ik kan me voorstellen dat mensen zich echt gekwetst kunnen voelen. Heb je als poster een verantwoordelijkheidsgevoel?
Of kan je ten alle tijden schrijven wat je maar wil.
(Dit is een ethische vraag en geen "Vrijheid van meningsuiting" verhaal. Niks moet verboden worden, alleen autodrop)

Wat ik bedoel is eigenlijk dat als iemand een vraag heeft of ergens mee zit, dit vervolgens vraagt voor zijn/haar probleem, of je dan maar er op los mag beuken.

Voorbeeld hiervan is:
Hoe ga je om met iemand die rouwt?

Ik maakte me daar ook schuldig aan en heb na de sluiting van dit topic (slotje)
hem een mailtje gestuurd:
quote:
Kon niet meer posten in het topic dan maar zo:

Het was wel een beetje lomp, en daar was de reactie ook op.
Maar iemand die in rouw is, kan je niet anders steunen dan door er te zijn.
Een luisterende schouder te bieden en iemands verdriet proberen te
begrijpen.
Als iemand het echt moeilijk kan verwerken dan kan je altijd aan hulp
denken.
er zijn allerlei instantie die kunnen helpen met rouwverwerking.
( http://rouwverwerking.startpagina.nl/ )

Ik zou dit gewoon tijd geven, het cliché is gewoon waar:
"Tijd geneest alle wonden."

Het is niet mijn bedoeling geweest omk je af te branden. Maar al je posts
hadden de uitstraling:
"Ze moet na een week niet meer zeuren." Dit wil niet zeggen dat het zo is,
maar wel dat het zo overkomt.
Die vorm van communicatie is ook niet zo handig als je iemand in de rouw
wil helpen.
Ook ik zal een keer mijn vader moeten verliezen en dat lijkt me een
pijnlijke gebeurtenis. Ik kan me nu niet voorstellen hoe dat zal zijn.
groeten Aldo71
Maar hij reageerde gekwetst. Ergens wel begrijpelijk.
Maar het zetten me wel aan het denken of je eigenlijk niet meer op moet letten wat je schrijft.
Beetje lekker scoren is leuk, maar als het dan ten koste gaat van iemand's vraag is dat dan een etisch verantwoord, en doen we daaraan? Etische verantwoordelijkheid?
Of is het forum een democratie in het extreme waarin iedereen ten alle tijden kan schrijven wat hij wil. Maar ook de racistische uitingen worden door de mods beteugeld.

zie:
http://forum.fok.nl/topic/826107

Wat vinden we ervan?

Zou leuk zijn als dit topic serieus zou kunnen blijven en verschoond van allerlei puberale onzin.
Ook de vraag aan de Mods om dat te verwijderen aangezien het geen enkele bijdrage leverd aan een mogelijke discussie.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:28:18 #2
140904 MLF
Unazukin
pi_35683222
helaas ben ik het met je eens
ik was hier net een paar dagen aangemeld, ik vraag hoe men aan bepaalde gegevens komt, ben ik meteen een stomme newbie
intussen weet ik sommige dingen nog niet
en vragen durf ik niet meer

heel hoop infantiel gedrag
helaas
pi_35683293
Is waar denk ik.
Aan de andere kant zijn veel mensen ook veel te naïef en zetten meteen al hun problemen met naam en toe naam op het internet zonder er eerst goed over na te denken.
Ook moet je kijken naar waar je het post, je weet dat er hier zo gereageerd kan worden en ook de manier waarop je het brengt kan daar wat aan veranderen.
Soms zijn we met z'n allen hier hard maar ja de wereld is hard. Internet brengt verzamelplaatsen zoals deze teweeg met allerlei uiteenlopende meningen die je anders nooit voorgeschoteld zou krijgen.
Je kunt er ook niet zomaar vanuit gaan dat iedereen gaat zeggen wat je wilt horen, je moet wel reeël blijven.

Tot zover mijn mening hierover zo ongeveer
pi_35683325
Er fokken personen tussen de 10? en 80? jaar, als je elke reaktie serieus gaatt nemen dan kun je beter niet fokken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:35:49 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35683519
Ja, je aanmelden bij Fok! houdt in dat je een immuunsysteem zult moeten ontwikkelen voor kwetsende opmerkingen. Het heeft mij heel veel moeite en energie gekost om hiermee te leren omgaan. Je wordt constant uitgedaagd, uitgelachen, uitgescholden, gekwetst en vaak ook nog eens zonder reden. Gelukkig zijn de mensen in het echt niet zo en inderdaad hebben ze hier op Fok! een grotere mond dan in het echt. Het kost wat tijd om te bedenken dat dit een virtuele wereld is en dat die gemenerikken hier in het echt misschien wel heel aardige en misschien zelfs wel heel verlegen, schattige jochies zijn
De reden waarom mensen dit soort opmerkingen maken zoek ik zelf in groepsgedrag. Ze weten dat ze met bepaalde opmerkingen ontzag wekken bij anderen. Als je van tevoren weet dat bepaalde opmerkingen door anderen grappig worden gevonden, dan ben je ook niet geneigd om ermee te stoppen. Dit soort dingen zijn dus ook eerder een indicatie van diepgewortelde onzekerheid bij pesterige Fok!kers en een verzoek om bevestiging van hun eigen ik

Ja, een mooie filosofie, maar intussen kan ik toch nog geregeld woest worden om lompe opmerkingen en moet ik het subforum even uit mijn AT halen, anders kan ik toch niet laten om er steeds weer te posten
Niet meer actief op Fok!
pi_35683537
Het gaat er niet zo zeer om dat de reacties altijd serieus moeten zijn, maar geinig en humor versus kwetsen, zijn twee hele andere dingen.
Denk aan de spotprenten, als je weet dat het kwetst, en het is gewoon niet grappig, moet je het dan toch doen. Nogmaals niks moet verboden worden, maar Is de verantwoordelijkheid dan niet aan de auteur/tekenaar/fokker?

En kwetsen kan je niet voorkomen. Als ik zeg dat blauw een mooie kleur is, zijn er vast mensen die dat hoog opnemen. Dus die illusie heb ik niet. Maar een beetje nadenken wat je schrijft is misschien een idee?

(in zijn algemeenheid, niet jullie persoonlijk, ik wil jullie niet kwetsen. )
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:36:22 #7
83951 rashudo
project 2501
pi_35683541
Jullie zijn echt dom.
Their eyes opaque.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:37:32 #8
64781 bonke
pipo koeie
pi_35683585
er zijn zoveel voorbeelden op dit forum die als kwetsend ervaren worden en waar weinig tot niets aan gedaan word
toen ik hier een aantal jaar geleden voor het eerst kwam was het eigenlijk een heel stuk minder
er werden vaker leuke topics geopend dan nu ( op een uitzondering na)
die uitzonderingen worden dan meestal weer verbaggerd door jongetjes en meisjes die anoniem achter hun compje zitten en denken dat ze alles kunnen zeggen ( zie ook de post hierboven, of proberen lollig te zijn, zie post hieronder)
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel baggertopics expres open gehouden worden vanwege het postaantal ( want hoe meer topics en posts hoe beter het is voor fok )
veel baggerwerk word oogluikend toegestaan, ook al gaat dat ten koste van iemand die een goedbedoeld topic opent

[ Bericht 1% gewijzigd door bonke op 03-03-2006 16:42:38 ]
pies on joe toe
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:39:31 #9
83951 rashudo
project 2501
pi_35683668
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:37 schreef bonke het volgende:
er zijn zoveel voorbeelden op dit forum die als kwetsend ervaren worden en waar weinig tot niets aan gedaan word
toen ik hier een aantal jaar geleden voor het eerst kwam was het eigenlijk een heel stuk minder
er werden vaker leuke topics geopend dan nu ( op een uitzondering na)
die uitzonderingen worden dan meestal weer verbaggerd door jongetjes en meisjes die anoniem achter hun compje zitten en denken dat ze alles kunnen zeggen ( zie ook de post hierboven)
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel baggertopics expres open gehouden worden vanwege het postaantal ( want hoe meer topics en posts hoe beter het is voor fok )
veel baggerwerk word oogluikend toegestaan, ook al gaat dat ten koste van iemand die een goedbedoeld topic opent
Their eyes opaque.
pi_35683700
Helemaal met je eens Viking84.
Maar ik vraag me nu af of wat men dan schrijft, niet iets is wat men wel denkt in de echte wereld maar niet zegd.
Racisme is zon voorbeeld dat we jaren geroepen hebben dat we zo tolerant waren, maar ondertussen
zijn we hele andere dingen gaan denken. Ik denk dan, we hebben het jaren niet durfen zeggen, totdat fortuyn zijn mond open deed. Nu komt alle diaree eruit.
Dus: (stelling) Fokkers zeggen hier wat ze anders niet durfen zeggen.

Racisme is bijvoorbeeld van een afstand makkelijker ten opzichte van een hele groep dan van een individu.
pi_35683773
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:36 schreef rashudo het volgende:
Jullie zijn echt dom.
I rest my case. Geen enkele bijdrage aan de discussie alleen een loze opmerking.
Kom met argumenten ipv te quoten en er een smiley onder te zetten.
Dat is mij wat te makkellijk.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:42:56 #12
140904 MLF
Unazukin
pi_35683814
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:41 schreef aldo71 het volgende:

[..]

I rest my case. Geen enkele bijdrage aan de discussie alleen een loze opmerking.
kind weet niet beter
denk dat er weinig zinnigs uitkomt
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:43:07 #13
83951 rashudo
project 2501
pi_35683822
Misschien moet TS eens ophouden met het opleggen van zijn knuffeldrang aan anderen. Het is niet verboden om onaardig en asociaal te zijn. Ook niet op internet.
Their eyes opaque.
  Donald Duck held vrijdag 3 maart 2006 @ 16:43:39 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35683844
Er zijn gewoon een paar users die je moet negeren. Die hebben er een sport van gemaakt om extreem tactloos over te komen en doen het gewoon expres, om hun zogenaamde 'reputatie' hoog te houden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:45:11 #15
64781 bonke
pipo koeie
pi_35683906
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:41 schreef aldo71 het volgende:

[..]

op een ander redelijk groot forum waar ik kwam bestond het hele onzinforum uit posts zoals die van rashudo
nietstoevoegende onzin werd daarnaar toegeschoven door de modjes en het topic bleef op die manier schoon
op die manier konden de kindertjes nog es ff nalezen op het onzinforum hoe dom en infantiel ze zo af en toe over kwamen
pies on joe toe
pi_35683947
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:45 schreef bonke het volgende:

[..]
op een ander redelijk groot forum waar ik kwam bestond het hele onzinforum uit posts zoals die van rashudo
nietstoevoegende onzin werd daarnaar toegeschoven door de modjes en het topic bleef op die manier schoon
op die manier konden de kindertjes nog es ff nalezen op het onzinforum hoe dom en infantiel ze zo af en toe over kwamen
Lijkt me een prima oplossing. Kunnen de volwassenen weer normaal met elkaar communiceren.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:49:06 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_35684033
Had je dat niet vantevoren kunnen bedenken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:49:55 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35684057
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:40 schreef aldo71 het volgende:
Maar ik vraag me nu af of wat men dan schrijft, niet iets is wat men wel denkt in de echte wereld maar niet zegd t.
ja daar zat ik ook al over te denken ja. Misschien zijn mensen in de echte wereld wel heel hypocriete lui die de hele tijd rekening lopen te houden met anderen (omdat dat zo hoort), maar diep in zichzelf denken: Ach stik er toch in.

En dan vindt men dat een pessimist als ik een te negatief wereldbeeld heeft Wat denk je van deze: een optimist ziet de wereld niet zoals die is
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:50:32 #19
83951 rashudo
project 2501
pi_35684078
Je moet jezelf eens afvragen hoe je omgaat met asociale en onvriendelijke mensen in het echt. Een forum is als een plein midden in de stad, waar je van alles kan tegenkomen, zonder dat je daar controle over hebt. De mensen die je niet bevallen, probeer je zo goed mogelijk te ontlopen en te negeren.

Natuurlijk moeten er wel grenzen zijn.. maar naar mijn mening zijn jullie veelste gevoelig.
Their eyes opaque.
pi_35684167
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:50 schreef rashudo het volgende:
Je moet jezelf eens afvragen hoe je omgaat met asociale en onvriendelijke mensen in het echt. Een forum is als een plein midden in de stad, waar je van alles kan tegenkomen, zonder dat je daar controle over hebt. De mensen die je niet bevallen, probeer je zo goed mogelijk te ontlopen en te negeren.

Natuurlijk moeten er wel grenzen zijn.. maar naar mijn mening zijn jullie veelste gevoelig.
Niet om het persoonlijk te maken maar dit is wel vaak zo! Alleen in de echte wereld loop je dan al gauw weg van zo'n persoon om er nooit meer naar om te kijken (omdat je vaak alleen maar wilt horen wat je wilt horen uhm.. )
Maar hier lees je dan toch even omdat je benieuwd bent wat er is gezegd, hier raak je weer dermate opgewonden van dat je MOET reageren en zo gaat het dan verder.
Je moet wel onthouden dat als je hier iets post het is (om op het plein terug te komen) alsof je het staat om te roepen op een plein vol mensen. Iedereen kan het horen en iedereen heeft zijn (terechte) mening klaar.
Als je daar niet tegen kan moet je niet gaan zeiken!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:56:47 #21
83951 rashudo
project 2501
pi_35684305
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:52 schreef c0nd0r het volgende:
Maar hier lees je dan toch even omdat je benieuwd bent wat er is gezegd, hier raak je weer dermate opgewonden van dat je MOET reageren en zo gaat het dan verder.
Das waar..
Their eyes opaque.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:00:34 #22
108367 Gallorini
über alles..
pi_35684442

Kwetsen is wel een heel groot woord, Aldo.

Ik trek na zo'n topic gewoon mijn conclusies. Sneu volk wat geen aandacht waard is. Enkele reacties daar gelaten.
Zolang ik weet dat het figuren zijn die zelf amper een leven hebben en zich enkel beter proberen te voelen door anderen te flamen, maakt het mij echt geen ruk uit.
Ik had misschien wat meer gehoopt op een goede tip oid, maar helaas zat dit er niet in. Het waren enkel 'stoere' reacties van werklozen en kluizenaren (hoi Teckna).
Hoi mam..
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:02:35 #23
140904 MLF
Unazukin
pi_35684517
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:50 schreef rashudo het volgende:

wat is jouw reden om aso gedrag te vertonen?
waarom moeten mensen aso zijn? schelden enz?
ipv dit soort dingen te negeren, gewoon niet plaatsen
jij maakt je zeker niet populair en het wordt er hier niet gezelliger op zo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:29:22 #24
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35685391
Naar mijn idee is het wereldje internet helemaal niet zo hard, het echte leven is veel harder. Zeker een forum niet, omdat er redelijke controle is op wat er word gezegt.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_35685590
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:00 schreef Gallorini het volgende:

Kwetsen is wel een heel groot woord, Aldo.

Ik trek na zo'n topic gewoon mijn conclusies. Sneu volk wat geen aandacht waard is. Enkele reacties daar gelaten.
Zolang ik weet dat het figuren zijn die zelf amper een leven hebben en zich enkel beter proberen te voelen door anderen te flamen, maakt het mij echt geen ruk uit.
Ik had misschien wat meer gehoopt op een goede tip oid, maar helaas zat dit er niet in. Het waren enkel 'stoere' reacties van werklozen en kluizenaren (hoi Teckna).
Err sorry, maar ik heb pas nog geneukt met mijn vriendinnetje, kom naar buiten en heb een baan, dat jij een mongooltje bent die totaal niet weet hoe de wereld in elkaar zit kan ik je helaas ook niet duidelijk maken. Daarvoor ben je al te ver heen je blijft voor mij de grote fucking teringlul. En ik wil er best nog wel meer flames tegenaan gooien smerige takkehond.

Overigens is er geheel niets anoniems aan mijn uitspraken, dus waarom je mij hier erbij haalt mag joost weten, maar er zit een bitje los in je kutkop

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2006 17:46:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')