abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:42:04 #1
108367 Gallorini
über alles..
pi_35608768
Hoe kan je het beste omgaan met iemand die net een dierbare heeft verloren?

Neem je de chagrijnigheid voor lief, of ga je chagrijnig terug doen? Maakt het je niet uit dat je even wat minder aandacht krijgt van je lief, of wil je na een aantal dagen toch wel weer de nodige aandacht?
Hoi mam..
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:44:31 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35608853
Lijkt me dat je nogal een egoïstische zak hooi bent als je na een aantal dagen al verwacht dat degene die net een dierbare is verloren weer even vrolijk als voorheen is...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:45:58 #3
90464 R4V3
Forza PSV
pi_35608899
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Gallorini het volgende:
Hoe kan je het beste omgaan met iemand die net een dierbare heeft verloren?

Neem je de chagrijnigheid voor lief, of ga je chagrijnig terug doen? Maakt het je niet uit dat je even wat minder aandacht krijgt van je lief, of wil je na een aantal dagen toch wel weer de nodige aandacht?
Jij wil de nodige aandacht? Is het niet logischer als jij aandacht aan degene geeft die net zijn dierbare is verloren?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:47:29 #4
108367 Gallorini
über alles..
pi_35608945
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:45 schreef R4V3 het volgende:

[..]

Jij wil de nodige aandacht? Is het niet logischer als jij aandacht aan degene geeft die net zijn dierbare is verloren?
Jawel, ik geef bakken met aandacht. Heb soms alleen het idee dat het verspilde moeite is en het niet op prijs wordt gesteld.
Aandacht geven zonder er iets voor terug te krijgen of te zien valt vies tegen.
Hoi mam..
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:48:19 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35608981
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:47 schreef Gallorini het volgende:
Jawel, ik geef bakken met aandacht. Heb soms alleen het idee dat het verspilde moeite is en het niet op prijs wordt gesteld.
Hoe lang geleden is je vriendin (neem ik aan) welke dierbare kwijtgeraakt?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:49:11 #6
108367 Gallorini
über alles..
pi_35609022
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe lang geleden is je vriendin (neem ik aan) welke dierbare kwijtgeraakt?
Ruim een week geleden is haar vader overleden.
Hoi mam..
pi_35609060
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Nou, lijkt me vrij logisch dat ze het daar moelijk mee heeft.
Dat is echt niet na een week weg hoor. Sterker nog, dan begin je het net te beseffen.
Beetje egoistisch om daar nu al geirriteerd om te zijn.
pi_35609069
quote:

[..]

[sarcasm]
Na een hele week zou ze er toch allang overheen moeten zijn...
[/sarcasm]

Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn, maar reken nog maar op minimaal een paar maandjes overstuur zijn hiervan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:50:27 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35609071
quote:

Een week... haar vader... Je verwacht toch niet werkelijk dat ze nu al over het verdriet heen is en alles weer bij het oude is.
Een beetje geduld zou niet misstaan.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:51:40 #10
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_35609119
quote:

[..]

Ik ken mensen die een half jaar niet hebben kunnen werken nadat hun vader was overleden, de ander pakt het leventje na een paar dagen weer op. Verschilt gewoon per persoon, en in dit geval moet jij daar beter over kunnen oordelen dan wij.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:52:06 #11
90464 R4V3
Forza PSV
pi_35609142
quote:

[..]

In dat geval zou ik er toch met haar over praten. Iedereen reageert anders op zo'n verlies. Misschien dat ze gewoon even met rust gelaten wil worden.
pi_35609153
quote:

[..]
Wat verwacht je er dan voor terug? Heb je zelf wel eens een vader verloren?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:53:50 #13
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_35609209
quote:

[..]

Zoals eerder gezegd; egoistische zak hooi.

Je verwacht toch niet SERIEUS dat iemand na 1week het verlies van haar VADER heeft verwerkt.

Hoe wereldvreemd ben je
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:54:01 #14
108367 Gallorini
über alles..
pi_35609216
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Nou, lijkt me vrij logisch dat ze het daar moelijk mee heeft.
Dat lijkt mij ook vrij logisch en ik neem haar dan ook niets kwalijk. Maar ik mag toch wel balen dat ik al een tijdje op plan 2 sta?

Ik heb fucking veel voor haar betekend in de laatste week. Heb een week tussen de familie gezeten die ik nog nooit had ontmoet, maar krijg niet even een klein bedankje of zo iets.
Alsof het voor mij allemaal zo makkelijk is om zo een familie te leren kennen.
Hoi mam..
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:54:35 #15
108367 Gallorini
über alles..
pi_35609240
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:52 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Wat verwacht je er dan voor terug? Heb je zelf wel eens een vader verloren?
Ja, en ook een moeder.
Hoi mam..
pi_35609268
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:54 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook vrij logisch en ik neem haar dan ook niets kwalijk. Maar ik mag toch wel balen dat ik al een tijdje op plan 2 sta?

Ik heb fucking veel voor haar betekend in de laatste week. Heb een week tussen de familie gezeten die ik nog nooit had ontmoet, maar krijg niet even een klein bedankje of zo iets.
Maar je laat het overkomen alsof het al maanden zo is...
Het is een week! M'n ex was al langer overstuurd omdat ze d'r hond verloor.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:56:16 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35609302
quote:

Ik ga me heel erg afvragen of dit serieus is...
Zo weinig inleveningsvermogen is schier onmogelijk.

Boehoe... ik heb je familie moeten leren kennen in een voor jullie moeilijke periode en krijg daar helemaal geen credits voor want je vader is een week geleden overleden en ik kom op het tweede plan...
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:56:57 #18
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_35609328
quote:

[..]

Geloof me, ze zal het best waarderen, maar dat is echt 1 vd laatste dingen waar je op zo'n moment aan denkt.

Je Ondertitel komt plots ook een stuk toepasselijker over btw
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_35609333
Je krijgt er ook niet meteen iets voor terug.

Je krijgt het pas terug als jij iemand verliest, dan zal zij degene zijn die maandenlang lief tegen je doet.

Dit heet elkaar steunen in moeilijke tijden.

Maar ik betwijfel of jullie het lang vol zullen houden met mekaar.

Jij hoort haar op nummer 1 te zetten en jezelf op 2, nu vind je dat je altijd nummer 1 moet zijn.
pi_35609429
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:44 schreef Copycat het volgende:
Lijkt me dat je nogal een egoïstische zak hooi bent als je na een aantal dagen al verwacht dat degene die net een dierbare is verloren weer even vrolijk als voorheen is...
helemaal mee eens...
Garfield!!!!!
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:59:23 #21
108367 Gallorini
über alles..
pi_35609439
Nou, jullie hebben ook wel gelijk, en doe ook helemaal niet onaardig oid tegen haar. Neem alles voor lief en stoor me er niet aan als ik bij haar ben.

Maar als ik dan 's avonds thuis zit, dan voel ik me gewoon even klote.

Ik wil weer knuffelen en klieren
Hoi mam..
pi_35609490
quote:

[..]

Fucking? Onzettende egoist! Alsof zij het zo gepland heeft dat je zo die familie moet leren kennen, alsof ze er enorm om staat te springen! Verdorie man, je lijkt het zielige kutvriendinnetje van mijn broertje wel! Die presteerd het om op de meest onmogelijke momenten te gaan klagen over dat ze te weinig aandacht krijgt.
Het feit alleen al dat je erbij mag zijn van haar, dat ze je betrekt bij de familie (leuk voor jou of niet), zegt al wat. Ze had je er ook totaal buiten kunnen houden hoor. Ze betrekt jou bij een zeer ingrijpende gebeurtenis in haar leven die haar zal vormen voor altijd. En jij gaat lopen klagen?
Denk je nou echt dat met zo'n overlijden, de hele voorbereiding, laat staan alle gedachtes en emoties die er los komen ze alleen aan jou denkt? Maar gelukkig is dat ook niet nodig, want jij denkt al genoeg aan jezelf

Als ze nou over een jaar nog zichzelf iedere avond in bed in slaap jankt, kan je het overnieuw proberen,

Verdorie man, een week nog maar!

( en ja, dit soort post maken mij dus pissig!)

Maar goed, omdat jij vraagt om tips:
- laat haar doen waar ze zin in heeft
- probeer er voor haar te zijn, al is het in de meest simpele dingen zoals even een broodje voor haar smeren of het eten klaar hebben als ze thuis komt
- ga niet chagarijnen als zij een rotgevoel heeft. Laat haar lekker razen. Boosheid is nou eenmaal iets wat in een rouwproces hoort, ga haar daar niet in belemmeren.
- probeer rust te creeëren voor haar
- laat haar praten
- probeer af en toe te peilen of ze afleiding nodig heeft, en zo ja, zorg daar dan voor
- geen druk
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:02:13 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35609575
quote:

[..]

Een week

Ja raar he dat ze zomaar vergat om je te bedanken voor iets vanzelfsprekends. Haar vader is alleen maar dood ofzo. Wat een bitch.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_35609622
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:00 schreef Sade het volgende:

[..]
Het feit alleen al dat je erbij mag zijn van haar, dat ze je betrekt bij de familie (leuk voor jou of niet), zegt al wat. Ze had je er ook totaal buiten kunnen houden hoor. Ze betrekt jou bij een zeer ingrijpende gebeurtenis in haar leven die haar zal vormen voor altijd. En jij gaat lopen klagen?
Mooi gezegd!
Dat moet je je zeker beseffen, ik heb wel eens vriendjes buitengesloten bij lastige tijden..en dat betekende eigenlijk dat die relatie niks voorstelde.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:08:04 #25
108367 Gallorini
über alles..
pi_35609801
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:00 schreef Sade het volgende:

[..]

Fucking? Onzettende egoist! Alsof zij het zo gepland heeft dat je zo die familie moet leren kennen, alsof ze er enorm om staat te springen! Verdorie man, je lijkt het zielige kutvriendinnetje van mijn broertje wel! Die presteerd het om op de meest onmogelijke momenten te gaan klagen over dat ze te weinig aandacht krijgt.
Denk je nou echt dat met zo'n overlijden, de hele voorbereiding, laat staan alle gedachtes en emoties die er los komen ze alleen aan jou denkt? Maar gelukkig is dat ook niet nodig, want jij denkt al genoeg aan jezelf

Als ze nou over een jaar nog zichzelf iedere avond in bed in slaap jankt, kan je het overnieuw proberen,

Verdorie man, een week nog maar!

( en ja, dit soort post maken mij dus pissig!)

Maar goed, omdat jij vraagt om tips:
- laat haar doen waar ze zin in heeft
- probeer er voor haar te zijn, al is het in de meest simpele dingen zoals even een broodje voor haar smeren of het eten klaar hebben als ze thuis komt
- ga niet chagarijnen als zij een rotgevoel heeft. Laat haar lekker razen. Boosheid is nou eenmaal iets wat in een rouwproces hoort, ga haar daar niet in belemmeren.
- probeer rust te creeëren voor haar
- laat haar praten
- probeer af en toe te peilen of ze afleiding nodig heeft, en zo ja, zorg daar dan voor
- geen druk
Ah kijk, tips

Alleen was ik daar zelf ook al op gekomen

Ben zeker niet egoistisch, vroeg me enkel af hoe iemand reageert die net iemand verloren heeft. Ik zie het nu van een heel andere kant en weet me vaak niet echt een houding te geven op zo'n moment.
Hoi mam..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')