abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:40:34 #151
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36054028
Wellicht is de krimp van de beroepsbevolking een goed moment om eens na te denken op het rationaliseren van bedrijfprocessen. Er zijn nog veel te veel papierschuiver in NL
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_36054079
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:40 schreef DiRadical het volgende:
Wellicht is de krimp van de beroepsbevolking een goed moment om eens na te denken op het rationaliseren van bedrijfprocessen. Er zijn nog veel te veel papierschuiver in NL
We zullen ook wel gedwongen worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36054175
quote:
Krimp is blinde vlek bij politici en bestuurders
Van onze medewerker Frank Kalshoven

AMSTERDAM - De politiek van de groei moet worden omgebogen tot een politiek van de krimp, vindt wetenschapper Wim Derks. De dalende bevolkingsomvang, die in delen van Nederland al zichtbaar is, heeft grote consequenties voor economie en samenleving.

Demografische veranderingen hebben de neiging laat te worden opgemerkt door politiek en publiek. Nederland was al dertig jaar een immigratieland toen dat in de tweede helft van de jaren negentig officieel werd vastgesteld. De vergrijzing van de bevolking in de komende decennia is nieuws uit de jaren zeventig, maar het is pas de laatste jaren aanleiding tot heftig debat en politieke strijd. Nu is er dan, dankzij Wim Derks van de Universiteit Maastricht, de derde demografische revolutie: de krimp van de bevolking, om te beginnen de beroepsbevolking.

De consequenties van krimp zijn even ingrijpend als van immigratie en vergrijzing, alleen staat het krimpdebat nog in de kinderschoenen. In het rapport Structurele bevolkingsdaling, een urgente nieuwe invalshoek voor beleidsmakers dat Derks met twee adviseurs schreef, wordt dan ook vooral opgeroepen deze nieuwe uitdaging in alle facetten te onderzoeken.

[Advertentie]

Dat de bevolking krimpt, is niet alleen een feit, maar ook een trendbreuk. Oorlog en pandemieën daargelaten, is het in de geschiedenis niet eerder voorgekomen dat het aantal mensen structureel afneemt. Juist omdat bevolkingsgroei de ‘normale toestand’ is, valt het zwaar de krimp te begrijpen en de gevolgen te doorzien.

De oorzaak is prozaïsch: het aantal geboorten daalt. Kregen vrouwen in de jaren zeventig van de vorige eeuw nog gemiddeld vijf kinderen, nu is het kindertal gehalveerd en zal het verder dalen. De wereldbevolking zal, volgens prognoses van de Verenigde Naties, rond 2075 gaan krimpen. In de 20ste eeuw verviervoudigde ze. In Nederland schommelt de vruchtbaarheid al dertig jaar rond de 1,7, terwijl voor een constante omvang van de bevolking 2,1 kinderen per vrouw nodig zijn.

Een van de vorige demografische trends – de immigratie – heeft het zicht op de krimp in Nederland lange tijd vertroebeld. Sinds 1997 neemt de bevolking van Zuid-Limburg af, maar het ontsnapte aan de aandacht, net zoals het niet in brede kring werd opgemerkt dat sinds 2002 de hele provincie Limburg steeds minder mensen telt. De agglomeratie Haarlem is sinds 2002 aan het krimpen in inwonersaantal. Delfzijl, Zeeuws-Vlaanderen en de Gooi- en Vechtstreek krimpen eveneens.

Deze voorlopers krijgen binnen een paar jaar gezelschap van provincies zoals Drenthe en Zeeland en rond 2035 gaat de bevolking in Nederland als geheel afnemen.

De gevolgen van de krimp doen zich op korte termijn voelen. Het meest ingrijpend zijn de gevolgen voor de arbeidsmarkt. Want de potentiële beroepsbevolking, het aantal Nederlanders tussen de 15 en 64 jaar oud, krimpt veel eerder en sneller dan de bevolking als geheel. De krimp staat immers niet op zichzelf: de vergrijzing werkt ook door.

De demografische voorloper Limburg ziet de potentiële beroepsbevolking volgens Derks de komende twintig jaar met 17 procent afnemen. In Drenthe, Zeeland en Friesland is dat 10 procent van de beroepsbevolking. Nederland zal de beroepsbevolking in die periode met 3 procent zien krimpen.

Maar Nederland is helemaal niet gewend aan krimp. Tijdens de vorige conjuncturele opgang, in de jaren negentig van de vorige eeuw, werden een miljoen nieuwe banen gecreëerd op een totaal van zeven miljoen. Tegelijkertijd bleef het aantal mensen dat een uitkering ontving stabiel op vier miljoen. De nieuwe werknemers waren immigranten, huisvrouwen en schoolverlaters.

Volgens Derks is het onwaarschijnlijk dat Nederland dit patroon zal kunnen herhalen. De krapte op de arbeidsmarkt wordt structureel, schrijft hij. Als de huidige opleving van de economie doorzet, ontstaat er al snel zoveel arbeidsschaarste dat werkgevers ook zullen moeten putten uit de arbeidsreserves die nu onaangesproken blijven. Het is te verwachten, schrijft hij, ‘dat ook zonder specifieke beleidsmaatregelen de momenteel hoge werkloosheid onder allochtone jongeren verdwijnt door de combinatie van het aantrekken van de economie en het op korte termijn aanzienlijk krimpen van de potentiële beroepsbevolking’. Op de arbeidsmarkt verschuift de macht van de werkgever naar de werknemer.

De krimpende beroepsbevolking trekt een spoor van vernielingen in bestaande politieke plannen. Zonder een bepaalde hoeveelheid inwoners, schrijft Derks, ‘ontstaat er overcapaciteit aan reeds gerealiseerde of geplande voorzieningen – kantoren, bedrijventerreinen, scholen, energiecentrales, wegen, spoorwegen, et cetera’.

De bevolkingsdaling zou daarom aanleiding kunnen zijn tot een concurrentieslag om inwoners. Dat kan een Europese slag zijn; de Scandinavische landen waren sterk vertegenwoordigd op de emigratiebeurs die deze week werd gehouden. De strijd wordt ook in Nederland gestreden; ambitieuze plannen voor de Randstad impliceren toestroom van Nederlanders uit perifere provincies, die nu al met een dalende bevolking hebben te maken.

Dat bevolkingskrimp nog niet is doorgedrongen tot politieke agenda’s verklaart Derks uit het onvermogen op een nieuwe manier naar de wereld te kijken. ‘Sinds de industriële revoluties in de 19de eeuw is de politieke besluitvorming gericht op groei.’ Sturen op groei ‘zit in de genen van welhaast iedere wethouder, gedeputeerde of minister’. Ongeloof en afwijzing zijn het deel van de boodschapper van het opmerkelijke nieuws.

Omdat de bevolkingskrimp niet effectief kan worden bestreden – voor geboortepolitiek is geen maatschappelijk draagvlak, en extra immigratie biedt hooguit uitstel en geen afstel – zullen bestuurders hun handelen toch moeten aanpassen, meent Derks. De politiek van de groei moet worden omgebogen tot de politiek van de krimp
pi_36054448
neuken is lekker doe het dan ook wat vaker
  maandag 27 maart 2006 @ 13:06:19 #155
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36402025
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:50 schreef Tref het volgende:

Sinds de ontzuiling en de emancipatie van de vrouw worden er in Nederland veel minder autochtone kinderen geboren. Dit lijkt sinds de jaren 70 een toenemende trend. Allochtonen daarentegen (en dan vooral Moslims) tillen tesamen met hun traditionele rolopvattingen en hun geloof, de eigen populatie op een steeds hoger level. Hier kunnen we vrij weinig aan doen, aangezien het mensen niet verboden is om kinderen te krijgen.
Diezelfde trend is bij allochtonen ook te merken:
quote:
Allochtone vrouwen krijgen steeds minder kinderen

ANP

VOORBURG - Allochtone vrouwen krijgen steeds minder kinderen. Vooral het kindertal van Marokkaanse en Turkse vrouwen daalt en nadert dat van autochtone vrouwen, blijkt uit berekeningen die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Het gerealiseerd kindertal van Marokkaanse vrouwen tussen 40 en 45 jaar bedraagt bijvoorbeeld nog maar 2,7, aldus het CBS. Dat is de helft van het aantal kinderen dat hun moeders (tussen 60 en 65 jaar) nog kregen.

De tweede generatie allochtone vrouwen lijkt meer op autochtonen dan op hun moeders, concluderen de onderzoekers. Zo worden ze ook steeds later moeder: Nederlandse moeders behoren al enige tijd tot de oudsten ter wereld. Verder zijn 35-jarige Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse vrouwen van de tweede generatie zelfs vaker kinderloos dan autochtone vrouwen.

Bron: De Volkskrant
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 27 maart 2006 @ 14:03:37 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36403563
Ik denk dat er over een paar jaar juist een uitstroom van allochtonen gaat plaatsvinden omdat de economie van de landen waar ze vandaan komen zich gunstiger ontwikkelt dan de NL economie.

Turkije is momenteel booming. Dat zou wel eens een van de groei motoren van de EU kunnen worden (als we Turkije toelaten tenminste). Je ziet nu al een trend dat hoogopgeleide (Nederlandse) Turken hun geluk weer in Turkije gaan zoeken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 27 maart 2006 @ 14:41:00 #157
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36404737
Dat zou goed kunnen.
Heb laatst al iets gelezen over een call center bemant met Nederlands sprekende Turken.
De kosten liggen daar een stuk lager.
Ook was er iemand een IT bedrijf begonnen dat zich richte op de Nederlandse markt (off-shoring).
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_36412169
Bedank de jaren 70 politici maar.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:05:34 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36425601
Ik zie het probleem niet.
Aan de ene kant hebben we overbevolking in de wereld, wonen we in een van de dichstbevolkte landen ter wereld, en loopt half nederland te gillen dat we vol zitten.
En nu worden er minder kinderen geboren is het weer niet goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:43:36 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_36426258
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie het probleem niet.
Aan de ene kant hebben we overbevolking in de wereld, wonen we in een van de dichstbevolkte landen ter wereld, en loopt half nederland te gillen dat we vol zitten.
En nu worden er minder kinderen geboren is het weer niet goed.
Het gaat niet zozeer om de absolute teruggang van de totale bevolking van Nederland, maar veel eerder om de verschuiving van het percentage autochtone Nederlanders ten opzichte van de allochtone Nederlanders. De totale omvang van de bevolking blijft immers vrij stabiel.

De vraag is hoe we onze welvaart en een kenniseconomie kunnen handhaven wanneer een groot deel van de bevolking uit slecht opgeleide allochtonen uit derde-wereldlanden bestaat.
The End Times are wild
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:51:41 #161
45206 Pietverdriet
pi_36426381
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de absolute teruggang van de totale bevolking van Nederland, maar veel eerder om de verschuiving van het percentage autochtone Nederlanders ten opzichte van de allochtone Nederlanders. De totale omvang van de bevolking blijft immers vrij stabiel.

De vraag is hoe we onze welvaart en een kenniseconomie kunnen handhaven wanneer een groot deel van de bevolking uit slecht opgeleide allochtonen uit derde-wereldlanden bestaat.
Zorgen dat we hoogopgeleide migranten aantrekken?
pi_36431343
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zorgen dat we hoogopgeleide migranten aantrekken?
Juist, daar zullen we toch niet aan ontkomen. En we moeten zorgen dat de hier al aanwezige mensen beter bij het arbeidsproces betrokken worden en beter worden opgeleid.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:17:48 #163
45206 Pietverdriet
pi_36431500
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist, daar zullen we toch niet aan ontkomen. En we moeten zorgen dat de hier al aanwezige mensen beter bij het arbeidsproces betrokken worden en beter worden opgeleid.
Een voorbeeld nemen aan de UK dus.
pi_36431533
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een voorbeeld nemen aan de UK dus.
Ken de situatie daar niet maar het zou goed kunnen. Wat ook scheelt is dat de UK al langer ervaring heeft met vrij grote groepen buitenlanders.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:28:17 #165
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36492264
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:23 schreef Lucille het volgende:
Voor het millieu is het goed dat de groei er deels uit is.

Helaas denkt de rest van de wereldbevolking daar niet over na.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36493059
Het lijkt er op dat de welvaart dan ook eerst moet stijgen. Maar dat gaat helaas ook weer ten koste van het milieu over het algemeen .
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:57:11 #167
45206 Pietverdriet
pi_36493176
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt er op dat de welvaart dan ook eerst moet stijgen. Maar dat gaat helaas ook weer ten koste van het milieu over het algemeen .
Boe die fucking hoe
In het oostblok bv de DDR had men in de jaren 80 net het welvaardsnivo van de jaren 50 in de BRD bereikt, maar de milieuvervuiling was daar vele male erger. Ga eens in Bitterfeld kijken bijvoorbeeld.
De welvaardsgroei van tegenwoordig ligt niet in zware industrie, maar in diensten.
pi_36494092
Klopt maar die zware industrie is wel een fase waar gebieden vaak doorheen moeten voordat ze zich op diensten kunnen gaan richten. Althans dat zien we iig in Amerika, Europa en Azië. Maar als je een goed grootschalig voorbeeld hebt van het bereiken van grote welvaart zonder door een industriële fase te gaan houd ik me aanbevolen.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:18:29 #169
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38772302
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:11 schreef Andre70 het volgende:

Zij zullen nu een echte keuze moeten maken: Óf het leven in een multikulturele samenleving accepteren, óf voorgoed de biezen pakken en het heil ergens buiten Nederland gaan zoeken.
en er dus voor kiezen om zelf allochtoontje te gaan spelen in het buitenland?
  maandag 12 juni 2006 @ 10:33:54 #170
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38772644
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt . In de jaren '50 ging men ook uit van 21 miljoen mensen in 2000. Dat is ook niet helemaal gelukt . Ik heb er wel vertrouwen in . Al die oudjes hebben straks hun huis afbetaald en gaan dat kapitaal lekker losjes besteden dat we wat fillipijnse verpleegstertjes in moeten huren voor de verzorgingshuizen is dan slechts bijzaak.
en aan wie gaan ze die huizen verkopen denk je?
pi_38772950
Ik vraag me af of dezelfde problemen spelen in Duitsland? Heeft iemand daar de emigratie cijfers van?
Want in Berlijn kan je nog gewoon een goede huurhuis vinden voor 200 euro. Ook een huis kopen is niet duur. Autos zijn goedkoper.. volgens mij is het leven daar in z'n geheel veel goedkoper dan hier.

En had ik niet ergens gelezen dat de grootste emigratie van autochtone nederlanders naar Belgie en Duitsland is. En vooral in de grensstreken?
pi_38778843
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:49 schreef xman het volgende:
Ik vraag me af of dezelfde problemen spelen in Duitsland? Heeft iemand daar de emigratie cijfers van?
Want in Berlijn kan je nog gewoon een goede huurhuis vinden voor 200 euro. Ook een huis kopen is niet duur. Autos zijn goedkoper.. volgens mij is het leven daar in z'n geheel veel goedkoper dan hier.
Zeker in Oost Duitsland worden erg weinig kinderen geboren en er zijn veel mensen weggetrokken naar streken met meer werk (Bayern enzo)
quote:
En had ik niet ergens gelezen dat de grootste emigratie van autochtone nederlanders naar Belgie en Duitsland is. En vooral in de grensstreken?
Klopt.
  maandag 12 juni 2006 @ 14:51:29 #173
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_38779383
Burke Stichting voorzitter prof.dr. Kinneging:
quote:
“Als de Europeanen zich niet voortplanten - wat ze niet doen - hebben we niet genoeg kinderen om ons te vervangen. Uiteindelijk zal Europa dan Afrikaniseren en Azianiseren. Is dat slecht? Ik vind van wel, omdat ik de Europese cultuur hoger acht dan die van Afrika en Azië. Het zou echt de ondergang van het avondland zijn. En dat moeten we, denk ik, zien te voorkomen.” (Trouw 25-1-2006)
Kinneging koppelt een mededogenloze Kulturkampf aan de noodzaak voor vrouwen om kinderen te baren. Tijd voor een Nederlands Mutterkreuz?
  maandag 12 juni 2006 @ 15:50:32 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38780665
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:51 schreef mariatrepp het volgende:
[..]

Kinneging koppelt een mededogenloze Kulturkampf aan de noodzaak voor vrouwen om kinderen te baren. Tijd voor een Nederlands Mutterkreuz?
Een Mutterkreuz zal onvoldoende zijn om de geboortecijfers weer op peil te krijgen. Ook damals sorteerde deze onderscheiding weinig effect.
Beter zorgt de staat voor betaalbare en ruime huisvesting (ook betaalbaar op jonge leeftijd), gratis onderwijs voor kinderen tot 18 jaar en een verhoging van de kinderbijslag. Dat zal de mensen eerder motiveren als een blikken medaille.
The End Times are wild
  maandag 12 juni 2006 @ 17:42:23 #175
46960 StefanP
polemicist
pi_38784141
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:51 schreef mariatrepp het volgende:
[..]

Je kunt er om lachen en er domme WO2 vergelijkingen bij halen, maar hij heeft weldegelijk gelijk. Als Europeanen stelselmatig minder kinderen krijgen dan allochtonen en er daarnaast een continue stroom asielzoekers en andere niet-westerse immigranten is, dan kan iedereen 1+1 bij elkaar optellen. Het zal een jaartje of 20, 30 duren maar dan is half Europa "zwart". Nog eens 20-30 jaar en het is driekwart. Ik vind dat geen prettig vooruitzicht en het zal me een rotzorg zijn of iemand dat racisme vindt of niet. Europa is een continent van de blanken, waar ze zelf met veel pijn en moeite hun landen, samenlevingen en culturen opgebouwd hebben. Iets waar de groepen allochtonen in hun eigen land vrijwel nooit in zijn geslaagd: kijk maar naar om het even welk land van herkomst en je ziet armoede, werkloosheid, vervolging, honger, corruptie, viezigheid, vervuiling - kortom, een land waar je echt niet wil wonen. Als je dacht dat alles in Nederland koek en ei blijft als we eenmaal 30 jaar verder zijn: vergeet het maar. Het zal net zo'n zootje worden als het nu in die landen is. Het wordt gewoon tijd om het Europese culturele erfgoed, de normen en waarden, de vrijheid en schoonheid die je in onze landen treft veilig te stellen. Of je dat nu racisme of discriminatie noemt doet daar niets aan af, dat is enkel je kop in het zand steken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38784313
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:42 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je kunt er om lachen en er domme WO2 vergelijkingen bij halen, maar hij heeft weldegelijk gelijk. Als Europeanen stelselmatig minder kinderen krijgen dan allochtonen en er daarnaast een continue stroom asielzoekers en andere niet-westerse immigranten is, dan kan iedereen 1+1 bij elkaar optellen. Het zal een jaartje of 20, 30 duren maar dan is half Europa "zwart". Nog eens 20-30 jaar en het is driekwart. Ik vind dat geen prettig vooruitzicht en het zal me een rotzorg zijn of iemand dat racisme vindt of niet. Europa is een continent van de blanken, waar ze zelf met veel pijn en moeite hun landen, samenlevingen en culturen opgebouwd hebben. Iets waar de groepen allochtonen in hun eigen land vrijwel nooit in zijn geslaagd: kijk maar naar om het even welk land van herkomst en je ziet armoede, werkloosheid, vervolging, honger, corruptie, viezigheid, vervuiling - kortom, een land waar je echt niet wil wonen. Als je dacht dat alles in Nederland koek en ei blijft als we eenmaal 30 jaar verder zijn: vergeet het maar. Het zal net zo'n zootje worden als het nu in die landen is. Het wordt gewoon tijd om het Europese culturele erfgoed, de normen en waarden, de vrijheid en schoonheid die je in onze landen treft veilig te stellen. Of je dat nu racisme of discriminatie noemt doet daar niets aan af, dat is enkel je kop in het zand steken.
Even denken, in welk land woonde je ook alweer?
Allah Al Watan Al Malik
pi_38784376
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:42 schreef StefanP het volgende:

[..]
Ik vind dat geen prettig vooruitzicht en het zal me een rotzorg zijn of iemand dat racisme vindt of niet.
Het gaat hier echter niet om het racisme vinden, het is puur, onvervalst racisme.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:59:40 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38784582
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gaat hier echter niet om het racisme vinden, het is puur, onvervalst racisme.
Maar weerleg zijn stelling dan eens!
The End Times are wild
pi_38784629
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij weerlegt het land waarin hij woont zijn stelling.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38784691
Wat mij betreft rot ie nu echt op, zal ff een balletje opgooien straks.
pi_38784702
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke stelling? Dat Europa een continent is van de blanken, dat de komst van niet-blanken zal zorgen voor armoede, werkloosheid, vervolging, honger, corruptie, viezigheid, vervuiling, en dat het gewoon tijd wordt om het Europese, blanke culturele erfgoed, de blanke normen en waarden, de blanke vrijheid en schoonheid die je in onze blanke landen treft veilig te stellen? Dat is gewoon racistisch braaksel, zo'n stelling hoef je niet te weerleggen.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:04:26 #182
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38784710
Je verwart culturele verschillen met huidskleur. Je bent dus een overvalste racist.
Zyggie.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:04:37 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38784715
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want de VS is een arm land? Kent een hoge werkeloosheid? Amerikaanse staatsburgers worden vervolgd? Heerst daar hongersnood? Staat hoog op de corruptieindex? Is vervuild of smerig?
The End Times are wild
  maandag 12 juni 2006 @ 18:05:28 #184
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38784745
Er blijft altijd wat racisme over, die racisme komt wel boven bij belangrijke incidenten.
Zyggie.
pi_38784861
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Want de VS is een arm land? Kent een hoge werkeloosheid? Amerikaanse staatsburgers worden vervolgd? Heerst daar hongersnood? Staat hoog op de corruptieindex? Is vervuild of smerig?
StefanP heeft een hekel aan negers en hispanics, die horen niet in de VS vindt ie, ze deugen niet. Zelf heeft ie niet eens een verblijfsvergunning, maar goed. Wat doe ie er uberhaupt als ie gelooft in de raszuiverheidstheorie, Amerika is nou niet bepaald een blank continent van oorsprong.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:12:13 #186
46960 StefanP
polemicist
pi_38784931
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Blijkbaar snap je het verschil niet tussen een immigrant in de VS en een immigrant in de EU. Zucht. Ik zal het nog maar een keer uitleggen. In de VS kom je niet zomaar binnen (tenzij je Mexicaans bent helaas), immigranten worden zorgvuldig gescreend en geselecteerd op achtergrond, opleiding, intentie en middelen om een bestaan op te bouwen. Iedereen die naar de VS komt, wil dat om hier een beter leven op te bouwen. In de EU is dat, durf ik te wedden, vaak omdat ze daar zulke mooie verzorgingsstaten hebben: gratis geld! In de VS hoef je daar niet op te rekenen. Geld verdienen doe je zelf maar, zoniet dan mag je het land uit en mocht je al een green card hebben, dan ga je maar weer als de wiedeweer een andere baan zoeken.

In de VS wordt er op gehamerd dat iedereen Amerikaan wordt, terwijl in Europa het accent op "respect voor de allochtoon" ligt. We mogen de moslims vooral niet op hun teentjes trappen! We moeten ze te tegemoet komen! Alles moet mogen, anders discrimineren we! Hier is dat niet zo. Je krijgt je folders in het Engels en niet in het Arabisch en iedereen wordt als Amerikaan behandeld. Je moet de constitution en geschiedenis van het land goed kennen wil je hier een paspoort krijgen. En twee nationaliteiten, dat kun je vergeten tenzij je trouwt met een Amerikaan. Je bent bovenal Amerikaan.

Ook is men hier niet te schijterig om nationalistisch te zijn. Als je in Nederland een vlaggetje op je jas naait, dan word je van school gestuurd omdat dat vreselijk facistisch is. Hier hangt de vlag werkelijk overal. De VS is een prachtig land en men is niet bang om dat te verkondigen. Het is ook niet het hypocriete nationalisme van bijvoorbeeld Frankrijk, maar gewoon ongebreidelde trots op het eigen land zonder achterlijk protectionisme van de taal e.d.

Dus: je kunt immigratie in de VS en in de EU niet vergelijken. Met geen mogelijkheid. De EU trekt kansarmen, willozen en ja, zelfs criminelen. De VS trekt mensen met ambitie en iedereen die toch over de scheef gaat, wordt streng gecorrigeerd. Het gevolg is dan ook dat een generatie later, iedereen hier Amerikaan is. Terwijl we allemaal kunnen zien hoe het met zelfs de derde generatie in Nederland gaat... ze haten Nederlanders en Europeanen nog meer dan hun ouders.

Tijd voor maatregelen dus.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 12 juni 2006 @ 18:16:41 #187
46960 StefanP
polemicist
pi_38785032
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:09 schreef gelly het volgende:

[..]

StefanP heeft een hekel aan negers en hispanics, die horen niet in de VS vindt ie, ze deugen niet.
Bron? Bewijs het maar eens! Dit soort achterlijke beschuldigingen hoef ik niet over mijn kant te laten gaan. Smerige laffaard die je bent.
quote:
Zelf heeft ie niet eens een verblijfsvergunning, maar goed. Wat doe ie er uberhaupt als ie gelooft in de raszuiverheidstheorie, Amerika is nou niet bepaald een blank continent van oorsprong.
Ach, jij bent gewoon een zielige trol die in elk topic waar ik kom een zinnetje neergooit dat op het niveau van een 4-jarige ligt. Zoals hier waar ik blijkbaar ineens weer geloof in de raszuiverheidstheorie. Jaja, zodra je wil dat mensen zich aanpassen dan ben je daar een aanhanger van! Woorden in mijn mond leggen ben je goed in hoor, gefeliciteerd. Triest figuur dat je bent met je valse beschuldigingen en geschreeuw om bans. Lees voor de lol eens het C&H topic over fokkers in het buitenland of desnoods mijn reactie hierboven, dan zie je in hoe vreselijk triest je bent met je leugens omdat de helft van m'n vrienden hier -jawel- "allochtonen" zijn. Je bent een haatdragend mannetje dat elke kans aangrijpt om te zeiken en nooit verder komt dan oneliners, kijk maar eens naar je postgeschiedenis. Heel erg bijdragend ja... donder dus gauw op met je leugens.
-Mark Steyn
pi_38785070
Tijd voor maatregelen nu de kleurlingen het blanke Europa vervuilen. Ik zou er om kunnen lachen en er domme WO2 vergelijkingen bij kunnen halen.
pi_38785091
Kerel, schrijf je in bij de lokale KKK afdeling en verveel de Fok!ker niet langer met je racistische geleuter.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:21:34 #190
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38785157
Ga een boek schrijven over je toffe ideeën!

zOMG heel politiek-correct Nederland is aanwezig hier. Gelukkig kan je in Amerika wel openlijk racist zijn.
Zyggie.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:22:06 #191
46960 StefanP
polemicist
pi_38785170
Ga toch weg uit dit topic, kleuters. Laat het discussieren aan volwassenen over.
-Mark Steyn
  maandag 12 juni 2006 @ 18:23:55 #192
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38785216
Heb je nog concrete ideeën voor Nederland, treinverbindingen instellen ofzo? Negeer het sarcasme maar.
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het tegen StefanP had, en dat leek mij wel logisch, maar dat is kennelijk niet zo? .
Nee inderdaad bedoelde ik dat. Ik ben wat te gul met mijn sarcasme denk ik.
Zyggie.
pi_38785237
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:04 schreef Zyggie het volgende:
Je verwart culturele verschillen met huidskleur. Je bent dus een overvalste racist.
Ik dacht dat je het tegen StefanP had, en dat leek mij wel logisch, maar dat is kennelijk niet zo? .
  maandag 12 juni 2006 @ 18:33:07 #194
46960 StefanP
polemicist
pi_38785483
quote:
Welke stelling? Dat Europa een continent is van de blanken, dat de komst van niet-blanken zal zorgen voor armoede, werkloosheid, vervolging, honger, corruptie, viezigheid, vervuiling, en dat het gewoon tijd wordt om het Europese, blanke culturele erfgoed, de blanke normen en waarden, de blanke vrijheid en schoonheid die je in onze blanke landen treft veilig te stellen? Dat is gewoon racistisch braaksel, zo'n stelling hoef je niet te weerleggen.
Goh, je vindt het woordje blank nogal leuk he? Blank dit, blank dat. Ben je zelf toevallig geen racist? Pas maar op! Je mag voor de verandering ook wel eens inhoudeling op zaken ingaan hoor... schrijf een post vol met inhoud, en figuren als jij vallen er over dat je voor het gemak een keer het woordje blank gebruikt ipv Europeaan. Een gotspe natuurlijk, waardoor je meteen een racist bent en de rest van je post niet eens bekeken hoeft te worden. Walgelijk. Je hoort bij het clubje dat elke vorm van discussie in de kiem wil smoren door meteen met racisme, facisme en nazi-vergelijkingen te komen.
-Mark Steyn
pi_38785678
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:33 schreef StefanP het volgende:

[..]

Goh, je vindt het woordje blank nogal leuk he? Blank dit, blank dat.
Het heeft wel wat, ja.
quote:
Ben je zelf toevallig geen racist?
Nee, toevallig niet.
quote:
Pas maar op!
Sleep with one eye open...
quote:
Je mag voor de verandering ook wel eens inhoudeling op zaken ingaan hoor...
Zodra het al begint met het raszuiver houden van Europa, acht ik het vrij nutteloos om inhoudeling op het bericht in te gaan.
quote:
schrijf een post vol met inhoud, en figuren als jij vallen er over dat je voor het gemak een keer het woordje blank gebruikt ipv Europeaan.
Als het niet om de huidskleur gaat, waarom heb je het dan over de huidskleur? Of vind je 'blank' gewoon, net als ik, een leuk woord?
quote:
Een gotspe natuurlijk, waardoor je meteen een racist bent en de rest van je post niet eens bekeken hoeft te worden.
Niet per sé, maar in dit geval: correct.
quote:
Walgelijk.
I hear your, brother.
quote:
Je hoort bij het clubje dat elke vorm van discussie in de kiem wil smoren door meteen met racisme, facisme en nazi-vergelijkingen te komen.
Ik hoor niet bij een clubje en kom al helemaal niet meteen met racisme en fascisme en nazi-vergelijkingen. O, maar als er wordt beweerd dat het tijd is voor maatregelen nu de kleurlingen het blanke Europa vervuilen, dan heb ik er niet zoveel moeite mee meteen met racisme te komen, nee.
  maandag 12 juni 2006 @ 19:00:35 #196
46960 StefanP
polemicist
pi_38786335
Nee, het gaat er om dat het niveau van de grote steden wegzakt naar dat van de landen van herkomst van de grootste bevolkingsgroepen. Het gaat er om dat de normen en waarden die in Nederland gemeengoed zijn, over niet al te lange tijd de normen en waarden waren omdat een aanzienlijk deel van de bevolking zich daar niets meer van aantrekt. Dat de cultuur die ons referentiekader bepaalt, van ondergeschikt belang wordt aan een cultuur die er niets mee gemeen heeft. Waar dat allemaal toe leidt, is te zien in de landen van herkomst. Het is er een rommeltje vergeleken met Nederland. Als je niet wil dat Nederland ook zo wordt, en ik weet dat je ondanks je reacties dat niet wil, dan wordt het hoog tijd om er eens voor te zorgen dat Nederland blijft zoals nu nog het merendeel van de Nederlanders dat graag ziet. Door -bijvoorbeeld- de immigratie naar Amerikaans model (streng maar rechtvaardig, kansrijke immigranten eerst, men zorgt er voor dat iedereen zich Amerikaan voelt en dat ook wordt) te herstructureren in plaats van het laissez-faire zootje dat het nu is.
-Mark Steyn
pi_38786385
Het Amerikaanse model faalt alleen als de nete, het "probleem" is in Amerika zelfs nog erger, waar hele wijken en steden no-go area's zijn. Hispanics ftw.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 juni 2006 @ 19:06:03 #198
46960 StefanP
polemicist
pi_38786529
Ja, maar die komen illegaal binnen. Het systeem zelf werkt. Dat er daarnaast honderdduizenden Mexicanen de grens over stromen die niet willen integreren, is een groot probleem en daar moet echt hoognodig iets aan gedaan worden. Maar de legale immigranten worden goed gekozen, gestimuleerd en burgeren perfect in.
-Mark Steyn
pi_38786762
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:06 schreef StefanP het volgende:
Ja, maar die komen illegaal binnen. Het systeem zelf werkt. Dat er daarnaast honderdduizenden Mexicanen de grens over stromen die niet willen integreren, is een groot probleem en daar moet echt hoognodig iets aan gedaan worden. Maar de legale immigranten worden goed gekozen, gestimuleerd en burgeren perfect in.
Boeit geen ene drol, ook al gaat om legalen, er zijn hele Chinese wijken, hele zwarte wijken en dat zijn gewoon legalen hoor. Segregratie is the key word. The American dream is weggelegd voor een zeer select groepje.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 juni 2006 @ 19:19:46 #200
46960 StefanP
polemicist
pi_38787001
Daar ben ik het niet mee eens. Die Chinese wijken is niets mis mee, in elke grote stad kun je er rustig rondlopen. In zwarte wijken niet overal, maar dat is een probleem met armoede en heeft niets te maken met huidskleur. Iedereen in de VS krijgt dezelfde kansen. Het zijn Amerikanen net als de Ieren, de Nederlanders ( ), de Duitsers - noem de immigranten maar op. Die armoede komt omdat ze niet de juiste keuzes maken, niet omdat ze -noem maar wat- stelselmatig onderdrukt worden. The American dream is er voor iedereen en dat is het mooie van dit land. Iedereen is Amerikaan. Op de grote groepen Mexicanen na die inderdaad gewoon Mexicaans blijven. Maar het punt is: zo'n immigratiesysteem zou Nederland en de EU ook moeten hebben.
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')