Antidepressiva werken toch wel iets anders dan hoe jij nu hier omschrijft. Ze beinvloeden niet de productie van serotonine (want dat is het stofje waar het in 9 van de 10 gevallen om gaat), maar werken juist als serotonine heropname remmers.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:23 schreef Sunshine2006 het volgende:
Kan je aanraden wel antidepressiva te slikken als het zo diep zit. Dat heet cognitieve therapie. Je slikt die medicijnen en praat tegelijkertijd regelmatig met een professional. Die medicijnen maken een bepaalde stof aan in je hersenen die je op dit moment mist of iig te weinig hebt aangemaakt. Daardoor gaat het een stuk beter met je en voel je je vrolijker. Tis geen wondermiddel, maar het werkt beter dan dat je het op eigen houtje doet (dan duurt het namelijk wat langer). Ook is het niet schadelijk en zodra jij op dat punt bent dat je je weer lekker in je vel voelt en voelt dat je weer wat om te leven hebt, kanje stoppen met die medicijnen want dan kun je het zelf weer aan. Ennuh, ik spreek uit ervaring, kheb bovenstaand uit eigen ervaring beschreven.
Ik had mezelf toendertijd echt bijna voor een auto gegooid maar net niet en zag uiteindelijk in dat ik die hulp nodig had. En ze pushen je niet, tis op eigen tempo. Ze zorgt ook dat je je rustig voelt en op je gemak. En alles blijft tussen jou en je psycholoog. Wens je veel suces!
Dat is heel normaal. De meeste mensen kunnen niet omgaan met vrijheid. Sterker nog, de meeste mensen willen helemaal geen vrijheid. Het is veel makkelijker om voor een baas te moeten werken die jou vertelt wat je moet doen, dan wanneer je zelf je hele leven invulling moet geven. Ik zou daar een hele discussie over kunnen beginnen, maar daar is dit topic niet de plaats voor.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het punt is, ik kan nu in feite doen wat ik leuk vind. Maar als ik dat doe, dan hoor ik mezelf gewoon de hele tijd denken: "als je nou wel gewoon werk had gevonden, dan had je dit niet kunnen doen."
Je wilt niet weten hoe demotiverend dát werkt. Het is echt belachelijk. Ik ga gewoon zitten piekeren omdat ik alle vrijheid heb...Tis belachelijk.
Eén naam: Kierkegaard. Ik denk dat daarme de discussie al grotendeels verwoord is.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:29 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is heel normaal. De meeste mensen kunnen niet omgaan met vrijheid. Sterker nog, de meeste mensen willen helemaal geen vrijheid. Het is veel makkelijker om voor een baas te moeten werken die jou vertelt wat je moet doen, dan wanneer je zelf je hele leven invulling moet geven. Ik zou daar een hele discussie over kunnen beginnen, maar daar is dit topic niet de plaats voor.
Existensialisme is erg interessant jaquote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Eén naam: Kierkegaard. Ik denk dat daarme de discussie al grotendeels verwoord is.
Die naam noteer ik, dankjewel.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Existensialisme is erg interessant ja
Ik zou je ook zeker eens willen aanraden iets van Emma Goldman te lezen, met name haar essays over anarchisme.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat het een enorme opluchting zal zijn als je eindelijk eens een keer open kaart speelt tegenover je vrienden. Ook daar zijn vrienden immers voor.
Ik ook.quote:Ik ben bang voor de dood omdat er dan helemaal niets meer is. Ik ban bang voor het niets.
Het gaat eigenlijk wel redelijk met me... Ik begin september weer met mn opleiding aan de Uni en heb er zelfs ontzettend veel zin in. Het begint me ook steeds minder te boeien dat ik 'al 26 jaar oud' ben. Mn relatie houdt nog steeds stand en gaat ook steeds beter.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:24 schreef soylent het volgende:
Goeie topic kick. Ik ben na het lezen van deze thread toch wel benieuwd hoe het met de TS (en de anderen) gaat.
Ik zit zelf in een enigzins vergelijkbare situatie, al heb ik aan de ene kant wat plusjes (heb een eigen bedrijf opgestart dat heel goed draait), maar aan de andere kant ook weer wat minnetjes (heb een chronische ziekte waardoor ik vrij matig zelfbeeld, toekomstbeeld heb eigenlijk). Maar verder komt het allemaal heel bekend voor. Beetje ontwijkgedrag, vrienden en kennissen afstoten, schamen over hoe kansloos je bent, denken dat je het gewoon niet kan. Maar tegelijkertijd ook weer niet genoegen willen nemen met een simpel baantje. Kan me ook goed voorstellen dat je niks meer boeiend vindt MAAR dat is juist een kenmerk van depressie en dus een symptoom, niet een oorzaak.
Nu gaat de universiteit mijn ass kicken omdat ik nog in het OUDE oude curriculum zit, en daar willen ze vanaf volgend jaar geen diploma meer voor geven. Als ik dit jaar mijn bachelor niet afrond word ik gekickt. En ik ben al 10 jaar bezig (eerst 2jaar een andere studie gedaan, paar jaar alleen maar in m'n bedrijf gewerkt, etc). Ik moet nog vijf vakken. Kortom gewoon kut, maar hopelijk is het nog niet te laatt.
Maar ik ga hier niet meer text neergooien, want ik ga nog ff een paar uur leren.
Succes aan alle andere mede-kansloze rukkers in deze topic
Dat heb ik nou totaal niet. Ik krijg er eerder een soort meerwaardigheidscomplex van. Iedereen die dat soort reclame's en videoclips serieus neemt, is in mijn ogen een idioot, en kan ik bij voorbaat al niet serieus meer nemen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:55 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb ook last van een minderwaardigheidscomplex, maar er zijn veel mensen met dit. Dat komt ook door alle reclames en videoclips waar iedereen er perfect uitziet. Des te meer ga je over jezelf twijfelen.
Ik zelf ook niet, maar er zijn mensen die daar onzeker van worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat heb ik nou totaal niet. Ik krijg er eerder een soort meerwaardigheidscomplex van. Iedereen die dat soort reclame's en videoclips serieus neemt, is in mijn ogen een idioot, en kan ik bij voorbaat al niet serieus meer nemen.
Met alle respect, maar dat ligt dan aan die mensen zelf. Wake up and smell the coffee! Mensen zijn domme kuddedieren, en jouw zelfrespect is niet afhankelijk van de mening van anderen. Er is maar EEN iemand die met jou moet kunnen leven, en dat ben je zelf.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:19 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ik zelf ook niet, maar er zijn mensen die daar onzeker van worden.
ik zou je i.i.g het advies willen geven niet hopeloos op zoek te gaan naar iemand die 'hetzelfde' heeft als jij, want als je die niet vind word je alleen maar teleurgesteld en is dat een bevestiging voor je dat echt de enige bent op de hele wereld, en uiteindelijk moet je het toch bij jezelf zoeken en niet bij anderen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Het is ook niet uit te leggen denk ik. Vervelende is dat niemand maar dan ook echt niemand het begrijpt. Ik wil helemaal niet met een psycholoog praten. Ik wil mezelf ook helemaal niet beter voelen. Ik wil mezelf gewoon niet zijn. En dat kan niet. Waarom ik dit verhaal post? Ik zou zo graag willen dat er iemand is die een beetje hetzelfde heeft.
Als je er niks aan wil doen en zo blijft denken dan kom je er niet nee.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Het is ook niet uit te leggen denk ik. Vervelende is dat niemand maar dan ook echt niemand het begrijpt. Ik wil helemaal niet met een psycholoog praten. Ik wil mezelf ook helemaal niet beter voelen. Ik wil mezelf gewoon niet zijn. En dat kan niet. Waarom ik dit verhaal post? Ik zou zo graag willen dat er iemand is die een beetje hetzelfde heeft.
Prachtige opmerkingquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:32 schreef Polen het volgende:
"Het leven is hard en kut, zoek hulp."
Ik houd van simpele samenvattingen.
Die lui hebben ook gewoon een baan en en hun eigen shit dus rekenen op hulp lijkt me niet de beste optie.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:34 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Prachtige opmerking![]()
![]()
![]()
![]()
Maar zoals al eerder gezegd, dit krijg je in je uppie niet gefixt, zoek professionele hulp. Geloof me, die lui zijn niet uit op een nieuwe roddel, ze willen je helpen, en kunnen t ook!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |