Dat lijkt me het enige juiste advies in deze situatie.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:12 schreef Tomek het volgende:
MIsschien toch maar eens overwegen om met een psycholoog te gaan praten?
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:13 schreef addictivebeat het volgende:
Ik denk dat je een gesprek met de studieadviseur en de studentenpsycholoog moet aanvragen en daarna een afspraak bij het RIAGG.
Serieus.
Het is ook niet uit te leggen denk ik. Vervelende is dat niemand maar dan ook echt niemand het begrijpt. Ik wil helemaal niet met een psycholoog praten. Ik wil mezelf ook helemaal niet beter voelen. Ik wil mezelf gewoon niet zijn. En dat kan niet. Waarom ik dit verhaal post? Ik zou zo graag willen dat er iemand is die een beetje hetzelfde heeft.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:12 schreef Tomek het volgende:
MIsschien toch maar eens overwegen om met een psycholoog te gaan praten?
die mensen zijn uiteindelijk WEL voor de trein gesprongen of hebben het lef gehad om hulp te zoeken.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Het is ook niet uit te leggen denk ik. Vervelende is dat niemand maar dan ook echt niemand het begrijpt. Ik wil helemaal niet met een psycholoog praten. Ik wil mezelf ook helemaal niet beter voelen. Ik wil mezelf gewoon niet zijn. En dat kan niet. Waarom ik dit verhaal post? Ik zou zo graag willen dat er iemand is die een beetje hetzelfde heeft.
Ik herken dit, niet van mezelf, maar van iemand in m'n omgeving. Neem dus van me aan dat een psycholoog een goeie weg is om te bewandelen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Het is ook niet uit te leggen denk ik. Vervelende is dat niemand maar dan ook echt niemand het begrijpt. Ik wil helemaal niet met een psycholoog praten. Ik wil mezelf ook helemaal niet beter voelen. Ik wil mezelf gewoon niet zijn. En dat kan niet. Waarom ik dit verhaal post? Ik zou zo graag willen dat er iemand is die een beetje hetzelfde heeft.
Willen is volgens mij niet meer de issue, is meer een kwestie van moeten. Want zo doorleven schiet ook voor geen sodeflikker op. Je bent jezelf nu eenmaal en zwelgen in het feit dat je jezelf bent en iemand anders wilt zijn helpt niets.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
Ik denk dat je niet veel hoeft uit te leggen om begrepen te worden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Het is ook niet uit te leggen denk ik.
En dan? Dan kun je samen de zielepiet uit gaan hangen? Steek je kop nou niet in het zand en doe iets met de reacties in dit topic. Zoek hulp en maak iets van je leven.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
En waarom denk je dat hij zich kut voelt?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:16 schreef nozem het volgende:
Je zwelgt in zelfmedelijden. Al 8/9 jaar student en nog steeds je P niet gehaald. Je gaat nooit naar de universiteit? En de reden daarvoor is dat je jezelf niet zo leuk en mooi vindt? Je moet je schamen. Andere mensen proberen er wel wat van te maken, hoe moeilijk het soms ook is. Het enige dat jij hebt gedaan is 8 jaar lang uit je neus zitten vreten, jezelf wentelend in je eigen tristesse, zonder er ook maar iets aan te doen.
Chapeau!
Ja ik vind het leven gewoon echt niet leuk. Is het zelfmedelijden zolas Nozem zegt? Misschien wel, feit is wel dat ik echt lichamelijk pijn heb door mn geestelijke toestand. Ik zou zo graag willen dat iemand mn hand had vastgepakt en me had geholpen. Makkelijk he dat afschuiven.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:15 schreef flugeltje het volgende:
Iets in me wil jou een schop onder je hol geven om je te laten zien hoe leuk het leven is, maar dat zal vast verspilde moeite zijn... Wat Tomek zegt kan ik alleen maar onderschrijven, ga eens met een psycholoog praten en als je dat "gepur" in je verleden maar niets vind kan een haptonoom ook een optie zijn. Dan word je jezelf bewuster van je omgevings en lichaamssignalen...
Zijn er overigens ook dingen die je wél heel leuk vind om te doen?
En er dan vervolgens niks aan willen doen. Dat gaat er bij mij niet in.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef MrBean het volgende:
[..]
En waarom denk je dat hij zich kut voelt?![]()
Bèn je al eens bij een psycholoog geweest? Er is vast een reden dat je dit topic opent en ik vermoed dat de reden is dat je je klote voelt en eigenlijk wel wilt dat je je beter gaat voelen...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Omdat hij denkt dat het hopeloos is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:24 schreef nozem het volgende:
[..]
En er dan vervolgens niks aan willen doen. Dat gaat er bij mij niet in.
daar is een naam voor...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:24 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Ja ik vind het leven gewoon echt niet leuk. Is het zelfmedelijden zolas Nozem zegt? Misschien wel, feit is wel dat ik echt lichamelijk pijn heb door mn geestelijke toestand. Ik zou zo graag willen dat iemand mn hand had vastgepakt en me had geholpen. Makkelijk he dat afschuiven.
Of ik iets echt leuk vind? Ik denk het eigenlijk niet. Ik voel me vaak wel leuk/goed als ik met dingen bezig ben, maar het is geen constante factor. Ik voel me bv nooit langer dan een paar uur echt goed. Ik heb altijd dat ik me een paar uur helemaal fantastisch voel, compleet geweldig en dan stort ik keihard naar beneden. Ertussen zit niets. Altijd al gehad maar vroeger was het denk ik 50/50. Nu misschien 3 dagen in een maand dat ik me geweldig voel.
Niets is zwart/wit lieve TS. Niemand is 24/7 gelukkig. In jouw geval is het wat extremer en ik denk dat een psycholoog veel voor je zal kunnen betekenen. Waar ben je bang voor? Niet geschoten is altijd mis...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:24 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Ja ik vind het leven gewoon echt niet leuk. Is het zelfmedelijden zolas Nozem zegt? Misschien wel, feit is wel dat ik echt lichamelijk pijn heb door mn geestelijke toestand. Ik zou zo graag willen dat iemand mn hand had vastgepakt en me had geholpen. Makkelijk he dat afschuiven.
Of ik iets echt leuk vind? Ik denk het eigenlijk niet. Ik voel me vaak wel leuk/goed als ik met dingen bezig ben, maar het is geen constante factor. Ik voel me bv nooit langer dan een paar uur echt goed. Ik heb altijd dat ik me een paar uur helemaal fantastisch voel, compleet geweldig en dan stort ik keihard naar beneden. Ertussen zit niets. Altijd al gehad maar vroeger was het denk ik 50/50. Nu misschien 3 dagen in een maand dat ik me geweldig voel.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:24 schreef Tomek het volgende:
Bij voorbaat al zeggen dat je geen hulp wilt en dat niemand je begrijpt is natuurlijk geen optie. PROBEER het eerst eens.
Inderdaad, praten met zo iemand kan altijd helpen of in ieder geval duidelijkheid scheppen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Niets is zwart/wit lieve TS. Niemand is 24/7 gelukkig. In jouw geval is het wat extremer en ik denk dat een psycholoog veel voor je zal kunnen betekenen. Waar ben je bang voor? Niet geschoten is altijd mis...
Ik volg een studie aan de universiteit en ik heb het ook niet altijd even makkelijk gehad tijdens de jaren dat ik studeer. Sterker nog, het ging soms gewoon ronduit kut. Wat ik echter niet heb gedaan is mezelf wentelen in zelfmedelijden, ik heb wat aan mijn problemen gedaan en daar had ik ook af en toe een enorme trap onder mijn hol voor nodig. TS heeft niks aan medeleven. TS heeft ook die trap nodig, en wel heel snel, anders eindigt hij als een zielig, werkloos hoopje mens waar de maatschappij geen fuck mee aan kan vangen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:25 schreef MrBean het volgende:
[..]
Omdat hij denkt dat het hopeloos is.
En dan moet jij als drill seargant tegen hem in schreeuwen zeker.![]()
Maar goed, ik moet me hier niet mee bemoeien.
Thxquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef kletskop het volgende:
Je bent 27 en hebt dus nog een heel leven voor je!
mijn advies is een andere studie te kiezen, bepaal wat je leuk vindt en zoek nieuwe hobby's. Ga jezelf wat aan leren en ga bijvoorbeeld een weblog bijhouden. Kortom, zoek naar nieuwe dingen in het leven en blijf niet hangen bij wat je nu hebt! je hebt uitdaging nodig en als jij weer dingen gaat ondernemen zul je vanzelf gelukkiger worden met jezelf! Ik denk niet dat je ontevreden ben met hoe je zelf uitziet, maar met hoe je leven er nu uitziet!
Nogmaals je bent 27 en er zijn er genoeg die op die leeftijd nog met een nieuwe studie beginnen!
Denk na over wat je wilt met je leven, misschien kun je nog heel veel betekenen voor anderen en daar je voldoening uithalen!?
Succes ermee en een psycholoog klinkt misschien eng en overdreven maar die kan je wel helpen je leven weer te gaan leven!
Als ik mij kut zou voelen, en ik zou jou horen, dan zou ik je totaal negeren en je nooit meer in vertrouwen wat kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik volg een studie aan de universiteit en ik heb het ook niet altijd even makkelijk gehad tijdens de jaren dat ik studeer. Sterker nog, het ging soms gewoon ronduit kut. Wat ik echter niet heb gedaan is mezelf wentelen in zelfmedelijden, ik heb wat aan mijn problemen gedaan en daar had ik ook af en toe een enorme trap onder mijn hol voor nodig. TS heeft niks aan medeleven. TS heeft ook die trap nodig, en wel heel snel, anders eindigt hij als een zielig, werkloos hoopje mens waar de maatschappij geen fuck mee aan kan vangen.
Maar post gerust begripvolle reacties, ik denk dat hij daar erg bij gebaat zal zijn.![]()
dat kan je verwachten als je een beetje aandacht gaat lopen trekken op een forum. Een trap onder zn kont moet ie hebben--->>richting psycholoog weliswaarquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:30 schreef Copycat het volgende:
Diagnoses stellen op basis van de OP lijkt mij een beetje natte vinger werk...
Als je voor de trein springt kom je daarna genoeg entiteiten tegen die zich ooit hetzelfde gevoeld hebben. Ik heb echt geen medelijden met je. Ik ben het dan ook helemaal eens met nozem.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Als je voor een trein springt, voorbehouden hij rijdt hard, ben je dood. Dan kom je helemaal niemand meer tegen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Als je voor de trein springt kom je daarna genoeg entiteiten tegen die zich ooit hetzelfde gevoeld hebben. Ik heb echt geen medelijden met je. Ik ben het dan ook helemaal eens met nozem.
Dát staat in de OP: lotgenotencontact.quote:Wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken? Je wilt geen hulp, geen gezelschap, je wilt niets. Moet je ook niet zeuren, want dan krijg je wel iets: goedbedoelde raad die je niet wilt. Dussss.
Die periodes heb ik ook gehad. Ik had samen met mn studieadviseur een planning opgezet. Zou na elke periode verantwoording moeten afleggen. Eerste periode had ik 3 vakken, alle 3 scoorde ik het hoogste uit mijn jaar, daarna hoefde ik geen verantwoording meer af te leggen en deed ik niets meer. Tuurlijk is dat mn eigen schuld.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:26 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik ben ook geen groot denker hoor, maar misschien dat als je je vol op je studie stort, je resultaten ziet, geprezen wordt om wat je bereikt, je je misschien al beter voelt?
Hoop het.
Dat heb ik uiteraard niet gezegd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:34 schreef MrBean het volgende:
En de meest praktische oplossing: Zoek hulp.
voel je je te goed voor simpel werk ofzo?? Want je studeert immers aan de uni?? In mijn ogen ben je nog te min om bij de mc drek te werken. Lui varkenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:34 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
ThxIk voel me zo verschrikkelijk oud. Niet in de lichamelijke zin, maar meer van ik ben 27 en heb gewoon geen toekomst meer. Iemand hierboven zei van: Zoek een baan. Dat kan ik niet. Waarom niet? Omdat je zonder papiertje nergens komt. nIk kan niet simpel werk doen, ik zou willen dat ik het kon, maar dat zit er niet in
Heb ik gezegd dat jij dat niet hebt gezegd?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:39 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat heb ik uiteraard niet gezegd.
Kerel, lees eens wat beter.![]()
Je insinueerde dat ik geen praktische oplossingen aandroeg, maar alleen maar als een 'drilll-sergeant' tegen hem tekeer ging.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef MrBean het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat jij dat niet hebt gezegd?
Dat was snelquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
Onzin is elders.
Ik las m-cdrek.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:39 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
voel je je te goed voor simpel werk ofzo?? Want je studeert immers aan de uni?? In mijn ogen ben je nog te min om bij de mcdrek te werken. Lui varken![]()
Je scheldt hem alleen maar uit voor "luie zak". Dan kun je nog wel net zo veel waarheid om dat soort spierballenvertoon heen posten, maar dat komt dan niet aan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:42 schreef nozem het volgende:
[..]
Je insinueerde dat ik geen praktische oplossingen aandroeg, maar alleen maar als een 'drilll-sergeant' tegen hem tekeer ging.
En nu ben ik weg. Ik lees het vanavond allemaal wel.
Daar zou ik ook depressief van wordenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |