Ik zei toch ook was, Clinton heeft dit namelijk nogal aangescherpt. Bill Gates is bijvoorbeeld 3 x failliet gegaan voordat hij eindelijk succes had. Zelfs nu schijjnt het nog makkelijker failliet te zijn in de VS dan in Nederland alleen al omdat je een faillisement in Nederland je de rest van je leven bij je draagt, zou dus ook graag een bron willen dat het in de VS ook zo is, praktijkvoorbeelden zoals Gates laten namelijk wat anders zien.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:01 schreef Tref het volgende:
Vergis je niet: in de V.S zijn ze natuurlijk ook niet achterlijk.Als je daar eenmaal failliet verklaard bent, kom jeop de "blacklist" van vrijwel alle creditcard maatschappijen en vrijwel iedere bank. En nee, dat is niet voor vijf jaar, maar voor de rest van je leven.

Graag bron hiervoor, in de VS heb je namelijk de mogelijkheid om je kredietwaardigheid te repareren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:10 schreef Tref het volgende:
[..]
[..]
Bij het BKR ben je na een poosje van je vermelding af. In de V.S niet.

Bill gates is volgens mij in de jaren 80 (??) succesvol geworden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik zei toch ook was, Clinton heeft dit namelijk nogal aangescherpt. Bill Gates is bijvoorbeeld 3 x failliet gegaan voordat hij eindelijk succes had. Zelfs nu schijjnt het nog makkelijker failliet te zijn in de VS dan in Nederland alleen al omdat je een faillisement in Nederland je de rest van je leven bij je draagt, zou dus ook graag een bron willen dat het in de VS ook zo is, praktijkvoorbeelden zoals Gates laten namelijk wat anders zien.

Wist ik niet. Leg eens uit...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Graag bron hiervoor, in de VS heb je namelijk de mogelijkheid om je kredietwaardigheid te repareren.

Hoe het inhoudelijk werkt weet ik niet maar zal te vergelijken zijn met schuldhulpverlening. Het zou best wel eens naar Nederlands voorbeeld kunnen zijn, Clinton was namelijk aardig positief over Nederlands beleid.quote:

Hehe, hebben we tenminste één overeenkomst.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:50 schreef Floripas het volgende:
Daar was ik al mee begonnen.

Om je de waarheid te vertellen heb ik nog nooit gehoord van schuldhulpanering in de VS en het klinkt ook erg ongeloofwaardig voor een land dat nauwelijks armoedebeleid kent. Mocht ik er naast zitten: bewijs gerust het tegendeel. Ik vind het altijd leuk om wat te leren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe het inhoudelijk werkt weet ik niet maar zal te vergelijken zijn met schuldhulpverlening. Het zou best wel eens naar Nederlands voorbeeld kunnen zijn, Clinton was namelijk aardig positief over Nederlands beleid.
Overigens scherpte Clinton de regels voor faillisement aan omdat dit wel erg makkelijk was in de VS, schulden maken - failliet laten verklaren en weer verder gaan.

hier http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/banklawalrt.htmquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:59 schreef Tref het volgende:
[..]
Om je de waarheid te vertellen heb ik nog nooit gehoord van schuldhulpanering in de VS en het klinkt ook erg ongeloofwaardig voor een land dat nauwelijks armoedebeleid kent. Mocht ik er naast zitten: bewijs gerust het tegendeel. Ik vind het altijd leuk om wat te leren.

Interesant.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
hier http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/banklawalrt.htm
Dit is denk ik de meest informatieve link, voor een duidelijk beeld ook andere stukken lezen, lijkt veel op het Nederlandse systeem. Ben er alleen nog niet achter of het in de VS ook door de rechter opgelegd kan worden.

Klopt, maar dat is in Nederland ook vaak het geval. Hier zijn het ook niet alleen de gemeentelijke kredietbanken maar ook stichtingen en commerciele bedrijven.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:15 schreef Tref het volgende:
[..]
Interesant.
Wat ik me echter afvraag: er wordt badrukklijk gesproken over organisations dat wekt de schijn dat het hier niet om directe hulpverlening vanuit de staat zou kunnen gaan.

Die had het ook over een overheidsingreep vwb leenbedrijven en de misleidende werking daarvan. Maar dat is alweer een tijdje geleden natuurlijk, een half jaar oidquote:

Toen bestond ik nog niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Die had het ook over een overheidsingreep vwb leenbedrijven en de misleidende werking daarvan. Maar dat is alweer een tijdje geleden natuurlijk, een half jaar oid

Nou, dat maakt dus een wezenlijk verschil. In Nederland is de schuldsanering toch echt grotendeels geregeld door de staat. Stichtingen en commerciele bedrijven zijn echt een miniem puntje van de taart. Bovendien moeten bedrijven al genoeg water bij de wijn doen door mee te werken aan die saneringsregelingen. Gevolg: de belastingbetaler draait er grotendels voor op.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is in Nederland ook vaak het geval. Hier zijn het ook niet alleen de gemeentelijke kredietbanken maar ook stichtingen en commerciele bedrijven.

Idd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Aan de ene kant kan ik dit alleen maar toejuichen omdat ik helemaal gestoord wordt van die reclames.
Aan de andere kan vind ik het onzin dat de regering blijkbaar zulke reclames moet verbieden omdat er nog steeds mensen zo dom zijn om erin te trappen. Blijkbaar is het toch nodig om zelfs in deze gevallen de burger tegen zichzelf te beschermen.

Je hebt volkomen gelijk met deze stelling. Mijns inziens is de maatschappij volkomen doorgeslagen op het materiele gebied. iedereen wil alles hebben, maar er zo min mogelijk voor doen. Respect voor het door domweg werken iets kunnen doen is er niet meer bij.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:28 schreef Tref het volgende:
[..]
Ik denk dat het afschaffen van dergelijke spotjes geen ene mallemoer helpt.
Verder maak je hier een mooie analyse: vooral in achterstands-milieus wil niemand tegenwoordig niet meer onderdoen voor de rest van de maatschappij. Men heeft een vertekend beeld van welvaart en schaft in rap tempo dure LCD-schermen, kleding en goud aan. In plaats van te werken aan hun maatschappelijke positie, vinden dit soort mensen dat ze recht hebben op van alles en nog wat. Hier begint de verzorgingsstaat zich te wreken...

Waar houdt het op? Er worden zoveel campagnes op mensen afgevuurd en het lijkt bar weinig uit te maken.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik bedoel geen tegencampagne voor die spotjes. Ik bedoel dat die spotjes van de buis gehaald moeten worden en SIRE zich bezig mag houden met verantwoordelijk van de burger t.o.v. zijn eigen financiën. "Je bent een rund als je met geleend geld stunt" o.i.d.

toch apart dat ze andere namen kiezen om onder te opererenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee het is niet allemaal DSB, ook ABN/Amro heeft een paar van die leenbedrijven en ik dacht ING ook.

omdat je dan de boel aan het belazeren bent. Dat is hier niet het geval en waar wel dan moet de reclame code commissie ingrijpen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ongevraagde bedelmails en bijvoorbeeld Nigeriaanse mailfraude zijn hartstikke verboden.

Daar lijkt het wel op en als ze er niet meer uitkomen sluiten ze nog maar een lening uit tot dat het echt boven hun hoofd gegroeid is en dan moet de overheid de problemen oplossen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:28 schreef Tref het volgende:
Verder maak je hier een mooie analyse: vooral in achterstands-milieus wil niemand tegenwoordig niet meer onderdoen voor de rest van de maatschappij. Men heeft een vertekend beeld van welvaart en schaft in rap tempo dure LCD-schermen, kleding en goud aan. In plaats van te werken aan hun maatschappelijke positie, vinden dit soort mensen dat ze recht hebben op van alles en nog wat. Hier begint de verzorgingsstaat zich te wreken...

Daar zo te lezen ook, de rechter kan het immers afdwingen.Organisations zijn ook niet per definitie commerciele of particuliere organisaties.Wel denk ik dat er in de VS meer gebruik wordt gemaakt van particliere organisaties en zal het per staat of gemeente verschillen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:29 schreef Tref het volgende:
[..]
Nou, dat maakt dus een wezenlijk verschil. In Nederland is de schuldsanering toch echt grotendeels geregeld door de staat.
Dat is hier ook zo, na 3 jaar ben je van je schuld af ongeacht of de schuld volledig is afgelost.quote:Bovendien moeten bedrijven al genoeg water bij de wijn doen door mee te werken aan die saneringsregelingen.
Nee eerder de consument wat betreft de misgelopen terugbetalingen aan bedrijven, ook hier in Nederland neemt de staat de schuld niet over bij saneringen.quote:Gevolg: de belastingbetaler draait er grotendels voor op.

Maar waar komt dat vandaan? Ook veel werkenden maken enorme schulden, en die werken toch echt netjes voor hun centjes.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:00 schreef drexciya het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk met deze stelling. Mijns inziens is de maatschappij volkomen doorgeslagen op het materiele gebied. iedereen wil alles hebben, maar er zo min mogelijk voor doen. Respect voor het door domweg werken iets kunnen doen is er niet meer bij.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |