Dit topic bedoel ik serieus.quote:
ach vandaar dat nu DEZE Foto in je foto boek staat.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Indegatenhoupostje.
Lijkt me het ultieme topic dat uit de hand kan lopen.
Mijn moeder kwam er vroeger trouwens wel voor uit hoor!
Keken mensen in de kinderwagen en dan zei ze 'Wat is ze lelijk he?'.![]()
*proest*quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Wanneer een kind niet mooi is, dan zou ik niet gaan huichelen. Ja, ik weet ook wel, je kunt ook weer niet zeggen van: “Wat is dat een lelijk kind”. Dat kan niet, moet je ook niet doen. Wat ik altijd doe als een kind niet zo mooi is, dan zeg ik altijd: “Het is een lief kind.” Onze buren bijvoorbeeld, die kregen een ontzettend lief kind. Toen heb ik ook heel eerlijk gezegd: “Dit is het liefste kind dat ik ooit heb gezien”quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:50 schreef aldo71 het volgende:
Herman Finkers had er een leuk stukje over, hoe ging dat ook al weer?
Mijn moeder en jouw moeder kende elkaar zeker?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Het zit nu ook in een tehuis voor lieve kinderenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wanneer een kind niet mooi is, dan zou ik niet gaan huichelen. Ja, ik weet ook wel, je kunt ook weer niet zeggen van: “Wat is dat een lelijk kind”. Dat kan niet, moet je ook niet doen. Wat ik altijd doe als een kind niet zo mooi is, dan zeg ik altijd: “Het is een lief kind.” Onze buren bijvoorbeeld, die kregen een ontzettend lief kind. Toen heb ik ook heel eerlijk gezegd: “Dit is het liefste kind dat ik ooit heb gezien”
en dat is maar goed ook!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:16 schreef Vivi het volgende:
Sommige mensen lijken bijv ook nog enorm op hun baby foto's terwijl je anderen echt nooit zou herkennen
Ja dat vind ik ook erg zielig. Maar wel interessant, psychologisch gezien...het kind had blijknbaar niet die kenmerken die vertedering en verzorgingsdrang losmaakten...daar was toch ook een naam voor, voor die uiterlijk kenmerken..kom er ff niet opquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:20 schreef texelonia het volgende:
Die verspreking van die leidsters vind ik nog niet eens het ergste. Het is wel lullig natuurlijk, maar goed, sommige kindjes zijn gewoon niet knap. Maar veel erger vind ik het dat ze daarom dat kind anders behandelen![]()
eeeh .... Supernormale prikkels oid?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook erg zielig. Maar wel interessant, psychologisch gezien...het kind had blijknbaar niet die kenmerken die vertedering en verzorgingsdrang losmaakten...daar was toch ook een naam voor, voor die uiterlijk kenmerken..kom er ff niet op
ja dat klopt, heb ik ook ooit gelezen. Dat baby's in verhouding een groot hoofd hebben omdat volwassenen dat schattig vinden enzow. Of bedoel je dat niet?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:25 schreef Vivi het volgende:
Ja dat vind ik ook erg zielig. Maar wel interessant, psychologisch gezien...het kind had blijknbaar niet die kenmerken die vertedering en verzorgingsdrang losmaakten...daar was toch ook een naam voor, voor die uiterlijk kenmerken..kom er ff niet op
Ikke wel jaquote:Jij hebt een schetig kindje btw, aan je avatar te zien
Oh ja, vind ik ook hoor! En idd dat bedoelde ik, het schijnt zelfs dat mannen (volwassen) vrouwen het meest aantrekkelijk vinden die die kenmerken hebben, van een baby dus. Hoog voorhoofd, klein neusje, korte mond-kin afstand, grote ronde ogen...ik weet al weer hoe het heet: supranormale prikkelsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:28 schreef texelonia het volgende:
[..]
ja dat klopt, heb ik ook ooit gelezen. Dat baby's in verhouding een groot hoofd hebben omdat volwassenen dat schattig vinden enzow. Of bedoel je dat niet?
Maar dan nog, als je zulk werk hebt, moet je je daar wel enigszins overheen kunnen zetten vind ik.
Die was idd ook gruwelijk als pasgeborene, terwijl ze nu toch leuk aan het opdrogen is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:27 schreef Sas22 het volgende:
Prinses Amalia heeft er ook een handje van weg.
Als ze boos kijkt is ze toch zo onbeschrijfelijk lelijk.![]()
Maar als ze dan weer gewoonlijk vrolijk / normaal kijkt is het zo´n ontzettend leuk kindje![]()
Dat is dus de reden waarom nieuwbakken ouders vrijwel altijd vertederd worden door hun eigen kind, ook al zou het objectief gezien niet 'knap' zijn. Het kind dwingt op die manier de verzorging af die het nodig heeft.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:25 schreef Vivi het volgende:
het kind had blijknbaar niet die kenmerken die vertedering en verzorgingsdrang losmaakten...
Volgens mij is het toch vooral een hormoonkwestie. Blinden voelen zich immers net zo hard aangetrokken tot hun eigen kinderen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is dus de reden waarom nieuwbakken ouders vrijwel altijd vertederd worden door hun eigen kind, ook al zou het objectief gezien niet 'knap' zijn. Het kind dwingt op die manier de verzorging af die het nodig heeft.
quote:Laatst bijvoorbeeld,
Was ik bij vrienden van mij
Een jongen en een meisje
En..die hadden net een kind gehad
En die moeder laat mij heel trots dat kind zien
En ik zie dat kind...
nouuuu..man k schrok me kapot!
Nee echt maar echt een hondslelijk kind, weetjewel?
Hondslelijk!
Nouja tuurlijk, op zulke momenten, snap ik heel goed, moet je gewoon zeggen wat je denkt.
Eh
Heb ik dus ook gedaan
Die moeder staat bij die wieg zo..
'Nou Hans eh...TADAA'
En ik kijk:
GATVERDAMME
WAT EEN GEDROCHT
Die lijkt wel 80!
Een soort gesmolten E.T
BLEEHHHH
Schaam jij je niet kapot???
Ik bedoel, jij jij bent ook niet mooi, maar dit is tog werkelijk dat je zegt...
GATVER
't Is maar goed dat moeder Liefde blind is anders had ie eh bij eht grofvuil gelegen hoor!
GATVERDAMME
Mijn moeder schrok ookquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef SHE het volgende:
Ik was zelf vroeger echt de aller aller allerlelijkste baby die je je maar kon voorstellen.
Mijn moeder beviel van mij en schrok zich de tyfus. Mijn vader wilde me zelfs teruggeven, zo lelijk was ik.
Ik had meteen al een enorme bos haar , hele grote alien ogen en ik was een 9 ponder
NIETS leuks aan...babyfoto's zijn er dan ook nauwelijks.
Gelukkig is dat aardig goedgekomen![]()
M.i. is dat omgekeerd, dat babys grote hoofden hebben en grote ogen is praktisch, de schedel kan slechts beperkt groeien (alhoewel de fontanellen eerst wel 'los' zitten en enigszins groei toelaten, maar dat is de max, de hersenpan dient altijd 'beschut' te zijn) ...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:25 schreef Moonah het volgende:
Toch heb ik ook ergens gelezen dat het uiterlijk meespeelt. Maar je hebt gelijk qua blinden.
Dat is ook de visie die ik heb gelezen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:39 schreef RM-rf het volgende:
Het is dus niet zo dat mensen zomaar op baby's vallen, dat was een evolutionaire noodzaak voor het overleven .....
Het zal vast zo zijn dat bepaalde visuele babykenmerken ingeprogrammeerd zijn in de volwassen hersenen, en daar een bepaalde reactie triggeren. De band die je met je eigen kind hebt is echter m.i. primair veroorzaakt door hormonen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is ook de visie die ik heb gelezen.
En om de hormonen voor Diederick erbij te halen, die zullen er dus wel voor zorgen dat een objectief 'lelijk' (want onvolgroeid) wezentje als schattig wordt gezien.
Je bent dus én arrogant én lelijk... oe... woest aantrekkelijk!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:52 schreef aldo71 het volgende:
Ik was juist een mooi kind, ik ben allen toen ik ouder werd stees lelijker geworden.
Mijn moeder heeft op de kleuterschool nog een briefje opgehangen of mensen niet op konder houden om te roepen dat ik zón mooi kind was. Ze vond het niet goed voor mijn ontwikkeling.
Het heeft me er niet van weerhouden om toch een arrogante kerel te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |