Klopt, de depressie lijkt te zuidelijk te gaan om hier spectakel te geven.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef _Flea_ het volgende:
Hmm, ik dacht dat er vanuit het zuiden flinke buien kwamen? Gaat dus niet door....
En ik had me er nog wel op verheugdquote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Klopt, de depressie lijkt te zuidelijk te gaan om hier spectakel te geven.
ik durfde al niet te hopen, die dingen zijn zo onvoorspelbaarquote:
De kans is nog niet geheel verkeken. Het hangt erom:quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:16 schreef Againzender het volgende:
Klopt, de depressie lijkt te zuidelijk te gaan om hier spectakel te geven.
quote:Keromane:
De neerslagzone lijkt nu noorderlijker in te willen draaien. In principe gaat het slechts over enkele tientallen kilometers wat voor ons het verschil zou maken. Des te noordelijker des te actiever is de prognose. De neerslag boven het Kanaal komt vrijwel zeker over ons land, tenzij de activiteit er ineens uit zou gaan. Het wil nog niets zeggen, maar er is dus een kans dat het op de valreep serieuzer gaat worden. Lichte sneeuw zit er vrijwel zeker in.
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=4&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Na het eerste front volgt nog een tweede, nu ten zuidwesten van Ierland. De pluk die gisterenavond bij Ierland lag hangt nu zo'n beetje boven het Kanaal.
In de komende uren gaan we meer weten. Als vanuit Vlaanderen (en Zeeland) straks melding wordt gemaakt van behoorlijke sneeuwval dan krijgt een groot deel van Nederland ermee te maken. Anders blijft het bij licht gevlok. We zullen zien.
Aan de kust was het redelijk zonnigquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dat jij überhaupt verder dan 100 meter kan kijken LariekoekIk zie de flats aan de overkant van de straat niet eens!
Ik weet niet wįįr in het zuiden je bedoeld, maar hier in Tilburg valt nog niets.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:11 schreef greatgonzo het volgende:
dat wat er nu in het zuiden valt, komt dat nog naar het noorden heen, of trekt het van west naar oost?
maar de sneeuw die valt blijft niet echt liggenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:15 schreef WinkelKar het volgende:
In Landgraaf (Zuid Limburg) sneeuwt het ook steeds harder
Hier is alle sneeuw van gister weg. Wat nu valt blijft nog niet goed liggen maar het begint wel...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:39 schreef WinkelKar het volgende:
[..]
maar de sneeuw die valt blijft niet echt liggen![]()
ziet er gaaf uit, volgens L1 zou het hier rond 4 uur loos gaanquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:44 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Hier is alle sneeuw van gister weg. Wat nu valt blijft nog niet goed liggen maar het begint wel...
[afbeelding]
Dat open gebied is nu net over ons heen als het goed is dus het gaat volgens mij nu steeds harder sneeuwen.
Buitje boven de Waddenzee ofzoquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:26 schreef Esto het volgende:
Attentie!! Een bericht van SpeedyGJ:
Kreeg net een smsje van hem, hij is op weg naar zijn vriendin. Maar ik moest jullie melden dat hij rechts van hem een rolwolk/ selfcloud ziet!! Kunnen jullie er ook rekening mee houden.
Ik heb zelf geen idee wat het betekent, maar jullie vast wel![]()
Voor zover het bericht
een bui wat hier zojuist over trok volgens mijquote:
En Speedy maar mekkeren dat hij "nooit wat krijgt"quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:26 schreef Esto het volgende:
Attentie!! Een bericht van SpeedyGJ:
Kreeg net een smsje van hem, hij is op weg naar zijn vriendin. Maar ik moest jullie melden dat hij rechts van hem een rolwolk/ selfcloud ziet!! Kunnen jullie er ook rekening mee houden.
Ik heb zelf geen idee wat het betekent, maar jullie vast wel![]()
Voor zover het bericht
Hehequote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
En Speedy maar mekkeren dat hij "nooit wat krijgt"![]()
Heb nog nooit van mijn leven een rolwolk irl gezien![]()
Ja ik ben jaloers, mag ik? Ik moet het doen met een fantastische zonsondergang en 0,0 wind.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:06 schreef Esto het volgende:
[..]
Zullen we samen jaloers op Speedy gaan zijn?
Ik zag ze eerder ook (zo goed als) nooit. Maar heb het afgelopen jaar geprobeerd er goed op te letten en zeker een stuk of 6 keer een rolwolk/shelfcloud gezien (ookal waren ze niet allemaal even indrukwekkend). Dit jaar eigenlijk ook voor het eerst duidelijk mammatus gezien, zag ik eerst ook nooit. Je moet gewoon goed de buien/lucht in de gaten houden. Dan zie je 't vast welquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
En Speedy maar mekkeren dat hij "nooit wat krijgt"![]()
Heb nog nooit van mijn leven een rolwolk irl gezien![]()
Ja ik ben jaloers, mag ik? Ik moet het doen met een fantastische zonsondergang en 0,0 wind.
temp loopt zelfs alweer lichtjes op daar,hier is het al bewolkt daar zal het nu ook wel bewolkt zijn dus strenge vorst word het niet vannachtquote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:04 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik zag ze eerder ook (zo goed als) nooit. Maar heb het afgelopen jaar geprobeerd er goed op te letten en zeker een stuk of 6 keer een rolwolk/shelfcloud gezien (ookal waren ze niet allemaal even indrukwekkend). Dit jaar eigenlijk ook voor het eerst duidelijk mammatus gezien, zag ik eerst ook nooit. Je moet gewoon goed de buien/lucht in de gaten houden. Dan zie je 't vast wel![]()
Was wel lekker weer vandaag, maar geef mij maar weer wat winterse buien met shelfclouds en mammatus![]()
Nu mistig en goed koud aan het worden. Al -9,1 rond Lelystad:
[afbeelding]
Nu toch alweer -9,6.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
temp loopt zelfs alweer lichtjes op daar,hier is het al bewolkt daar zal het nu ook wel bewolkt zijn dus strenge vorst word het niet vannacht
als ik zo ff op de radarbeelden kijk is daar een bui overgetrokken vandaar de stijging denk ikquote:
Dat zou goed kunnen ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:24 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
als ik zo ff op de radarbeelden kijk is daar een bui overgetrokken vandaar de stijging denk ik![]()
bronquote:Of het op termijn flink gaat verzachten is twijfelachtig omdat hogedruk boven een ijzig Scandinaviė tegengas geeft. In het Zweedse Karesuando werd vanochtend –39,1ŗ gemeten, het Noorse Cuovddatmohkki meldde voor de tweede dag op rij ruim 40 graden vorst: het werd daar –41,3ŗ.
Weerman Jan Visser, Monnickendam
3 maart 2006
Landgraaf ook.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
-1 hier in Maastricht.
Ik kijk juist erg veel naar de lucht, zeker in de zomer of als er buien aankomen. Zelfs op 17 juli had ik geen shelfcloud.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:04 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik zag ze eerder ook (zo goed als) nooit. Maar heb het afgelopen jaar geprobeerd er goed op te letten en zeker een stuk of 6 keer een rolwolk/shelfcloud gezien (ookal waren ze niet allemaal even indrukwekkend). Dit jaar eigenlijk ook voor het eerst duidelijk mammatus gezien, zag ik eerst ook nooit. Je moet gewoon goed de buien/lucht in de gaten houden. Dan zie je 't vast wel![]()
Een combinatie van beidenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:54 schreef Xenwolfie het volgende:
Wat word er verwacht vandaag? Veel sneeuw of een zonnetje zoals nu?
Vanaf donderdagquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:36 schreef ondeugend het volgende:
Ziet er iemand al de lente naderen eigenlijk ?
Ik verlang....
Misschien heb je wel gewoon domme pech, of woon je net op de verkeerde plek. Ik weet t ook niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:01 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik kijk juist erg veel naar de lucht, zeker in de zomer of als er buien aankomen. Zelfs op 17 juli had ik geen shelfcloud.
Combinatie van.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:02 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gewoon domme pech, of woon je net op de verkeerde plek. Ik weet t ook niet.
Goed dat je het zegt, ik had het nog niet opgemerktquote:Op zondag 5 maart 2006 00:05 schreef Whizzkith het volgende:
Hier in Groningen valt de sneeuw nu met bakken uit de luchtEcht binnen 15 min al wel minstens een cm
Idd, ik zit hier met uitzicht naar buiten, en was ff wat drinken halen, schrok me dood toen ik terugkwamquote:Op zondag 5 maart 2006 00:07 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik had het nog niet opgemerkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |