![]()
De grote en overtuigende winnaar van het Best Logo Ever toernooi is
Club de Regatas Vasco da Gama.
Met 46-34 versloegen ze Liverpool.
![]()
Een wedstrijd is het nooit geworden. Al na 10 stemmers lag Vasco een straatlengte voor
en hoewel er
80 ![]()
fokkers in de finale hun stem uitbrachten, heeft Liverpool
die schade nooit meer kunnen inlopen.
Een terechte winnaar, getuige de motivatie van sommige deelnemers:
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:07 schreef Wackyduck het volgende:Ik vind de verhouding abstractie en kunstzinnigheid bij dit logo precies goed. Het Liverpool logo is iets te 'druk'.
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:18 schreef DivineJester het volgende:Strak logo, mooie eenvoudige kleurstelling, uitlijning is goed (van tekst is iets minder), eenduidig en niet te druk.
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:28 schreef -Vaduz- het volgende:Een logo moet voor mij eruit springen en iets machtigs uitstralen. Daar voldoet dit logo uitstekend aan.
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:35 schreef Zyggie het volgende:Liverpool heeft het verhaal mee, maar Vasco spreekt voor zich. Een iconisch logo met een mooie kleurensamenstelling en eentje dat erg opvalt.
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:05 schreef brighton het volgende:Stijlvol zwart met wit en zoals eerder al werd opgemerkt strakker en rustiger dan het Liverpool logo. Het straalt meer uit. En die boot is gewoon tof
![]()
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:23 schreef assie het volgende:Liverpool vind ik ook iets te veel van het goede (fakkels sterren eronder).
Die van Vasco is bijzonderder..... Ook de manier waarop de initialen van de club erin verwerkt zijn erg mooi!
En zo kunnen we nog wel doorgaan.
Bedenkingen waren er ook, getuige de opmerking van popolon:
quote:
Op zondag 5 maart 2006 06:58 schreef popolon het volgende:Dat bootje dat de pest en andere gezellige ziektes bracht in Zuid Amerika gaat misschien winnen.
Grappig.
En zo wint Vaco da Gama het toernooi, nadat het ook al aan de haal ging met de prijs
voor het beste shirt van het seizoen.
![]()
Opmerkelijk overigens dat daar een ander logo op staat.
Tot slot wil ik iedereen nog bedanken voor de deelname. Vooral Yeahinho (voor het toernooi-embleem),
De Tolk en Brighton (voor de nimmer aflatende reclame voor het toernooi in hun signatures)
en vaste posters als erwtensoep, ricky en alle anderen, die deze topic steeds weer actualiseerden.
Wat gaan we nu doen? Er staat een stadiontoernooi op de rol.
In de toekomst misschien nog eens een toernooi voor logo's van amateurclubs?