![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De OPHorch 853 and 853A![]()
(data for 853 model - in parentheses)
Years of production: II 1935 - IX 1937
(853), X 1937 - I 1940 (853A)
4x2 2-door 5-seater Sport-Cabriolet,
2-door 4-light Limousine (rare), other
types
Overall production: 619 Horch-853 + 401 Horch-853A, (see Horch production)
Engine: 120 hp/3600rpm, straight 8-cyl 4-stroke OHC 4944cc
26k photo of Horch 853 factory sport-cabriolet Nr. 85333924k Bore/Stroke: 87/104 mm
Length: 5300mm, width: 1830mm, height:
1580mm
Wheelbase: 3450mm, road clearance:
200mm
Gearbox: Zahnradfabrik (Aphon) 4-speed
with overdrive
Weight: 2530 kg
Maximal speed: 135-140 (130) km/h
52k photo of Horch 853 motor29k photo of Horch 853 factory sport-cabriolet Nr. 85333921kTyres: 7,00-17 inches
Fuel tank capacity: 95 L
Fuel consumption: 22 L/100km
Price: 15250 RM
Source of data: Yu.A.Halfan "Description
of foreign firms cars construction",
Moscow, 1948
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
één van de redenen dat Horch ook in mijn boek niet ontbreekt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Even nog iets over de ontstaansgeschiedenis van Horch: IS opgericht door meneer Horch, die heeft de boel op een gegeven moment verkocht, en is een nieuwe fabriek begonnen. Maar die mocht geen Horch meer heten van de nieuwe Horch eigenaren. Zijn zoon kwam met het idee om de achternaam naar het Latijns te vertalen, en dat werd dus Audi. Later werd Horch weer onderdeel van wat nu Audi is
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vindenChat on