ik was vanochtend naar mijn (nieuwe) huisarts vanwege een pijnlijk spierblokkage in mijn rug, begint ze over mijn overgewicht
Ze zei dat de blokkage (bij mijn linker schouderblad) wel eens aan mijn overgewicht gewijt zou kunnen worden omdat "alles er aan hangt"
![]()
Ik begrijp niet goed hoe een spier in mijn bovenrug nou wat met mijn overgewicht te maken kan hebben, zeker omdat ik wel een sterke rug heb.
Anyway, ze ging er dus over door dat overgewicht slecht is en dat ik te weinig beweeg en dat ik 23 ben en nu echt wel eens aan mijn gezondheid moet gaan denken en bladiebladiebla. Ze raadde me het South beach dieet aan. Ik heb dat al eens een paar weken gedaan en vond het niet goed vol te houden. En dat ik zelf best weet wat goed is en wat niet en dat ik al eens WW had gedaan enzo...
Nee, dat was allemaal niet goed want dan moet je zo pielen elke dag om alles uit te zoeken. Ik moest maar gewoon South Beach WEER proberen, het zou echt wel gemakkelijk worden op een gegeven moment enzo.
![]()
Op een gegeven moment zei ze dat ik de hele tijd excuses zit te geven om het niet te doen
Oja, maar het was geen kritiek ofzo.
Gadver, ik wilde daar echt wegrennen gewoon.
Ze gaf me gvd gewoon een standje, alsof ik een klein kind ben! Ik heb ook maar gezegd dat ik geen South Beach ga doen omdat het niet bij me past. En dat ik donders goed weet hoe het moet, en dat het niet gemakkelijker wordt als je langer bezig bent (
* octopussy ervaringsdeskundige).
Oh Isabeau, wil je me alstjeblieft beloven dat je nooit ZO'N huisarts wordt?