abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35633469
ik heb even gezocht of er al een topic van was, maar kon het zo snel niet vinden...

ik hoor allemaal vreemde verhalen over een meisje, dat in Groningne in een park achterop fietsen van voorbijgangers springt, en dan ineens uit het niets is verdwenen, iemand die mij het echte verhaal kan vertellen....?
pi_35633611
zoek je een vriendin

ot: nog nooit van gehoord.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:10:05 #3
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_35633629
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:59 schreef brambosjesman het volgende:
ik heb even gezocht of er al een topic van was, maar kon het zo snel niet vinden...

ik hoor allemaal vreemde verhalen over een meisje, dat in Groningne in een park achterop fietsen van voorbijgangers springt, en dan ineens uit het niets is verdwenen, iemand die mij het echte verhaal kan vertellen....?
Eventuele bronvermelding?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_35633741
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:59 schreef brambosjesman het volgende:

Hoe kan je uit het niets verdwijnen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:19:12 #5
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_35633762
hier is al een topic over
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_35633779
link?
pi_35633829
Urban legend. Ik ken hem nl. van een meisje in dat dit in het bos bij Gieten doet en dan blijkt dat er vijf jaar geleden een meisje in dat bos is vermoord. Dit verhaal hoorde ik voor het eerst bijna 20 jaar geleden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_35633847
hmmz ok, nou dan weet ik genoeg als het een urban legend is
pi_35637450
Dat gaat over een meisje in het Noorderplantsoen. Die zou 's nachts bij je achterop de fiets kunnen springen als je daar fietst en dan schreeuwen dat je haar verkracht hebt oid. Ik kom al 2 jaar regelmatig 's nachts door het Noorderplantsoen en heb nooit iets gezien
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_35637578
jablabla, in het noorderplantsoen, vooral op zomernachten
Alle studenten in Groningen kennen het verhaal, want.... iemand die ze kennen, kent iemand die een zus heeft, waarvan de tante het wel eens heeft meegemaakt.
Uhu, zal voorlopig wel meevallen met dat meisje
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:54:31 #11
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35637655
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:17 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Hoe kan je uit het niets verdwijnen?
groningen is behoorlijk niets, dus als daar plotseling verdwijnt ben je uit het niets verdwenen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35637867
-enkele irritante onoriginele posts verwijderd-
Bij geen interesse graag verdwijnen.
Heen en weer gekots en geëtter is niet nodig.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35638847
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:52 schreef freecell het volgende:
jablabla, in het noorderplantsoen, vooral op zomernachten
Alle studenten in Groningen kennen het verhaal, want.... iemand die ze kennen, kent iemand die een zus heeft, waarvan de tante het wel eens heeft meegemaakt.
Uhu, zal voorlopig wel meevallen met dat meisje
Overigens stapte laatst in Groningen een jongen bij een meisje achter op de fiets, op de Grote Markt. Zij bleef om onbekende redenen door fietsen met die jongen achterop. Achter het politiebureau werd ze verkracht ...
pi_35640104
Verhaal gaat ongeveer als volgt (tenminste de versie die ik gehoord heb):

Op een nacht fietst een jongen door het Noorderplantsoen. Opeens komt er uit de bosjes een jonge vrouw gerend die om hulp roept. Ze vraagt of ze achterop de fiets mag want haar vriend zit achter haar aan. De jongen vindt het goed en fietst snel met haar achterop door. Even later kijkt hij achterom en is ze verdwenen. Hij verbaast zich hierover maar merkt even later dat zijn portemonnee ook gestolen is.
De volgende dag doet hij aangifte op het politiebureau. Hij geeft een beschrijving van de vrouw en van de plek waar het gebeurd is. De politieagent haalt een compositietekening te voorschijn en vraagt of ze dit is. De jongen herkent haar meteen. Wat blijkt: de vrouw is vijf jaar eerder door haar vriend vermoord in het Noorderplantsoen. Sindsdien wordt er regelmatig aangifte gedaan van beroving en blijkt het steeds om haar te gaan.
pi_35640149
Ik heb regelmatig met een meisje achterop door Groningse parken gefietst. Vooral naar de sociologie-faculteit en naar de Jumbo richting de Korreweg.
pi_35640410
Die naam ook
Ben je hetzelf niet
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_35659408
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:30 schreef Goldmund het volgende:

Op een nacht fietst een jongen door het Noorderplantsoen. Opeens komt er uit de bosjes een jonge vrouw gerend die om hulp roept. Ze vraagt of ze achterop de fiets mag want haar vriend zit achter haar aan. De jongen vindt het goed en fietst snel met haar achterop door. Even later kijkt hij achterom en is ze verdwenen. Hij verbaast zich hierover maar merkt even later dat zijn portemonnee ook gestolen is.
De volgende dag doet hij aangifte op het politiebureau. Hij geeft een beschrijving van de vrouw en van de plek waar het gebeurd is. De politieagent haalt een compositietekening te voorschijn en vraagt of ze dit is. De jongen herkent haar meteen. Wat blijkt: de vrouw is vijf jaar eerder door haar vriend vermoord in het Noorderplantsoen. Sindsdien wordt er regelmatig aangifte gedaan van beroving en blijkt het steeds om haar te gaan.
duh een spook die steelt?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35679182
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:54 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

groningen is behoorlijk niets, dus als daar plotseling verdwijnt ben je uit het niets verdwenen
Supra Groningam Nihil
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 05:07:30 #19
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_35732118
quote:

Dan ben ik alleen wel benieuwd waar ongeveer dat meisje dan op je fiets moest springen ..
al dat soort plekken zijn eigelijk al weg,
je kan makelijk bij iemand achterop springen als diegene je niet in de gaten heeft.. maar toch.
iig mooi verhaaltje voor het vertellen ik kende hem nog niet
  zondag 5 maart 2006 @ 12:24:37 #20
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35735585
quote:

ziek
zal wel iemand zijn die zich voordoet als dat dode meisje, goed verzonnen
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
  zondag 5 maart 2006 @ 12:27:02 #21
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_35735655
tof broodje aap verhaal 14.gif
Bij tijd en wijle aanwezig...
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 12:31:19 #22
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_35735818
quote:

geniaal plan toch, jezelf opmaken als het dode meisje en portemoneetje stelen !
en als het een spook zou zijn, waar zou "het" dan de portemonee voor meenemen
:')
pi_35742060
haha, ik weet ook niet wat een spook met een portemonnee moet hoor. Ik heb het niet verzonnen! Misschien zit het wel in het verhaal zodat hij naar de politie gaat en daar dus hoort dat ze al lang dood is.
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 15:26:16 #24
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_35742163
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:23 schreef Goldmund het volgende:
haha, ik weet ook niet wat een spook met een portemonnee moet hoor. Ik heb het niet verzonnen! Misschien zit het wel in het verhaal zodat hij naar de politie gaat en daar dus hoort dat ze al lang dood is.
achja, ik vermoed dat het gewoon dit is:

dievegge heeft het plan te doen alsof ze achter haar vriendje aan is en vraagt dus aan een willekeurige voorbij ganger of ze even achterop mag zitten. vervolgens pakt ze de portemonee en smeert hem snel (daar is ze goed in omdat ze het vaker heeft gedaan). haar uiterlijk lijkt verdacht veel op iemand die jaren geleden is vermoord in hetzelfde park.

bij een reconstructie van de vrouw bleek dat, het slachtoffer vertelde het verhaal door en via via werd het telkens een stukje erger gemaakt (bijv, dat de vrouw opeens verdween en dat het een spook was).

trouwens, in het donker ontsnappen is volgens mij een koud kunstje, en als je op de grond blijft liggen zal niemand je opvallen
:')
  zondag 5 maart 2006 @ 15:27:13 #25
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35742192
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:23 schreef Goldmund het volgende:
zou wel iemand zijn die zich verkleed als een spook en onderweg ergens erafspringt
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
pi_35761278
Grappig, een Nederlandse versie van de klassieke urban legend 'the vanishing hitchhiker'

[ Bericht 20% gewijzigd door onemangang op 06-03-2006 00:58:55 ]
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:00:45 #27
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35838139
arm meisje.... verkracht en vermoord in een park.
En dan vele jaren later een stel fokkers hebben die zonder enig respect flauwe geintjes over haar schrijven en hoe grappig het wel niet is dat ze hier hopeloos ronddwaalt

Laat de ghost whisperer het maar niet horen!
¡ Experience Everything !
pi_35844729
The ghostwisperer

Die mag mij ook wel wat influisteren: "Wanna fuck...?"

Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:44:53 #29
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35849119
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
The ghostwisperer

Die mag mij ook wel wat influisteren: "Wanna fuck...?"

gatverdamme dat is een vrouw hoor!
¡ Experience Everything !
pi_35853191
Ja precies dat Amerikaanse lekkere ding. Hewett of zoiets, wat is daar in godsnaam mis mee??

Gaap Goals rulezzz!
pi_35853666
Ga jij wel genoeg van bil, Schtoppel?
pi_35856229
Euh.... heel even off-topic dan, NEE!

Maar morgenmiddag naai ik er weer eentje.

Gaap Goals rulezzz!
pi_35856527
Als ze niet over het verhaal van die gestolen portemonnee waren begonnen had ik het misschien nog wel geloofd. Maar dat aspect maakte het nogal ongeloofwaardig.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:42:45 #34
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_35869189
Mn geld, wat doe je!

kutspook
:r Patty Brard :r
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:25:43 #35
144933 Cvdp
Centurion
pi_36283403
eng
Bloemen-Buurt
  maandag 25 februari 2008 @ 00:09:32 #36
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_56959626
Even nieuw leven in blazen..
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 25 februari 2008 @ 00:13:58 #38
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56959684
De tante van een zus van iemand die ik ken heeft dit wel eens meegemaakt.
Ik ga naar huis.
  maandag 25 februari 2008 @ 15:41:01 #39
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56965681
De broer van een neef en die heeft weer een nichtje van een Oom van mij heeft dit ook weleens gehoord
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  maandag 25 februari 2008 @ 22:28:34 #40
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_56974643
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

achja, ik vermoed dat het gewoon dit is:

dievegge heeft het plan te doen alsof ze achter haar vriendje aan is en vraagt dus aan een willekeurige voorbij ganger of ze even achterop mag zitten. vervolgens pakt ze de portemonee en smeert hem snel (daar is ze goed in omdat ze het vaker heeft gedaan). haar uiterlijk lijkt verdacht veel op iemand die jaren geleden is vermoord in hetzelfde park.

bij een reconstructie van de vrouw bleek dat, het slachtoffer vertelde het verhaal door en via via werd het telkens een stukje erger gemaakt (bijv, dat de vrouw opeens verdween en dat het een spook was).

trouwens, in het donker ontsnappen is volgens mij een koud kunstje, en als je op de grond blijft liggen zal niemand je opvallen

je mag weleens aan je nederlands gaan werken voor de rest leuke theorie
pi_56995550
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:13 schreef nietzman het volgende:
De tante van een zus van iemand die ik ken heeft dit wel eens meegemaakt.
Dat is de buurvrouw van een neef van het buurmeisje van m'n vriendin hoorde ik, klopt inderdaad
pi_56995766
Of het is het meisje met de prei!

JaTATA TADIEDIEDIEDIEDA TRALALALALALA JAJATADA
  zondag 2 maart 2008 @ 21:37:13 #43
207416 -Liiesz.
FEYENOOORD!
pi_57113652
ik zou dus never dat park nog doorrijden op mn fiets. =P
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:40:56 #44
174209 waslap
Allememagisch Adriaantjuh!
pi_57151182
misschien moet je even proberen met een portemonnee aan een touwtje en dan achter de bosjes zo he..
fiets aan een touwtje is optioneel
En wat er toen gebeurde zal ik jullie vertellen in het volgende liedje!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:02:37 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57151632
Ik ken het verhaal ook, maar dan in een andere versie .
Jongen fietst langs Noorderplantsoen, ziet meisje staan, vraagt wat er is en meisje zegt dat ze verkracht is. Hij zegt: "Spring maar achterop, dan gaan we naar het politiebureau.", maar voor ze daar aan komen is het meisje verdwenen en hij heeft haar ook niet van de fiets voelen gaan.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:06:52 #46
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57151720
Ik ken het verhaal ook, maar dan in een andere versie .
Jongen fietst langs Noorderplantsoen, ziet meisje staan, en roept "Psst..! Meisje..!!". Zei springt meteen achterop zijn fiets. Ze willen naar een afgelegen plekje in het bos gaan om elkaar daar half tam te batsen, maar voor ze daar aan komen is het meisje verdwenen en hij heeft haar ook niet van de fiets voelen gaan.
Kill the fish.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:09:28 #47
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_57151775
Bij mij nog niet.. .. maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik een gammele vouwfiets heb.
en ik kom dagelijks door het Noorderplantsoen ( richting kerklaan,geef wel ff een seintje as je springt, anders schrik ik me de blubber)
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:12:48 #48
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57151842
Oh, tof, springt ze ook achter in auto's?
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:13:52 #49
98593 KlappernootatWork
pi_57151858
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:12 schreef Dangel het volgende:
als het kofferdeksel open staat en je op een kuiervaartje van 5 km per uur rijdt..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 10:18:21 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57168201
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:12 schreef Dangel het volgende:
Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:32:32 #51
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57168462
Is mij ook overkomen !
Alleen die doos kwam er te laat achter dat ik geen bagagedrager heb
zzz
pi_57169287
Ja mooie hoax is dat
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:20:02 #53
98593 KlappernootatWork
pi_57169552
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:32 schreef L.Denninger het volgende:
Is mij ook overkomen !
Alleen die doos kwam er te laat achter dat ik geen bagagedrager heb
Shit! werken zuigt...
pi_57586112
Ik kom al geregeld snachts in het noorderplantsoen, maar ik heb nog nooit wat gezien.

Het noorderplantsoen is chill. Lekker boven op die heuvel een joint roken en chillen
Extremistisch gematigd.
pi_57660179
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:22 schreef Roellio het volgende:
Of het is het meisje met de prei!

JaTATA TADIEDIEDIEDIEDA TRALALALALALA JAJATADA
ik zou niet meer bij komen!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_57669947
Wel humor dat de UL op ze nederlands van een auto in een fiets veranderd
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:06:37 #57
161413 xswords
Professionele Kaas Schaaf
pi_57765965
Ik heb dit verhaal echt op 10 verschillende manieren gehoord, altijd is het een andere plaats waar het gebeurd. Trouwens dat z'n portemonnee word gestolen heb ik nog niet gehoord.
Only facts matter...
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:15:33 #58
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_57766158
* DakDuuf fietst elke ochtend rond 6 uur door t noorderplantsoen, en smiddags nog n keer.
Nog nooit iemand gezien die bij mij achterop wou springen:)
Mits een lekkere meipstra, is ze zeker welkom:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_57778927
quote:

Die kende ik nog niet.
  woensdag 2 april 2008 @ 20:23:37 #60
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57787781
quote:
Op maandag 24 maart 2008 20:33 schreef P8 het volgende:
Ik kom al geregeld snachts in het noorderplantsoen, maar ik heb nog nooit wat gezien.

Het noorderplantsoen is chill. Lekker boven op die heuvel een joint roken en chillen
Zeker met 3 andere mannen jezelf helemaal vol laten spuiten! vuilak!
pi_57946507

In Portugal leeft het ook al op

Dit is ook gaaf, een (letterlijk) spookrijder

[ Bericht 25% gewijzigd door Koskettimet op 09-04-2008 23:27:14 ]
Het is PATAT!! :(
  donderdag 10 april 2008 @ 14:30:29 #62
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57957520
hehe, ken hetzelfde verhaal uit het oosten van NL. Dus -> HOAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties