Hey da's interessant, die Milton Erickson! Ik heb er even op gegoogled en vond o.a. dit tekstje (http://www.leerlingbegele(...)ikhadveelgeleerd.php):quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:21 schreef sasser het volgende:
Hierboven heb ik de tekst van de vrouw die stopte in de kamer...
Bij deze truck gebruikt hij de Milton Ericksons techniek om haar in een hypnotishe staat te brengen (dus ook open voor suggestie). Zo heeft hij eigenlijk het brein van de vrouw laten crachen en luistert wel maar weet niet wat ze doet, het raam is een aanknopingspunt om daar te stoppen. De hand van Derren is nu eigenlijk alleen maar showmanship hij telt het aantal stappen van de vrouw naar hem en doet zijn hand dicht op het moment dat ze 4 stappen heeft gedaan.
Da's Derren ten voeten uit.quote:Milton Erickson (1901-1980) wordt wel de belangrijkste hypnotherapeut van zijn tijd genoemd. Hij loste nooit een probleem op volgens de geijkte methode. Om veranderingen in het onbewuste van zijn patiënten te bewerkstelligen maakte hij echter gebruik van paradoxen, anekdotes, verrassingen en verwarring.
haha nee ik vond het echt een lekker nummerquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:33 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Deze [afbeelding] sloeg op het feit dat je die muziek vet noemde. Hopelijk had je ook de vette [afbeelding] erbij gezien?
![]()
Ik heb in 1 van Derren's boeken gelezen dat hij een dergelijke truuc uitlegt. In die truuc kon hij precies het creditcardnummer en de geboortedatum e.d. van iemand raden. Wat Derren daarvoor gedaan had, was gewoon een staaltje van ordinair zakkenrollen.quote:Wie gelooft dat Derren echt aan Alex kon zien aan welke pincode hij dacht? Ik beslist niet. Die pincode moet hij al van te voren hebben geweten.
Vergeet niet die lui die zomaar hun portemonnee, sleutels, mobieltje afgeven, alsof het doodnormaal is. Ik denk niet dat zij vantevoren zijn gehypnotiseerd, aangezien ze dan toneelspelen, omdat het lijkt of ze Derren voor het eerst ontmoeten. Ze worden in verwarring gebracht en tegelijkertijd maakt Derren het natuurlijk voor ze om hun eigendommen te overhandigen. Dat waterflesje speelt daarbij een belangrijke rol.quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:56 schreef Genverbrander het volgende:
Even een rijtje van dingen waarbij Derren misschien wel echt psychologische trucjes/hypnose heeft gebruikt:
* De student filmtechnieken voor wie Derren ineens onzichtbaar wordt
* De rode BMX-bike
* De vrouw die hij laat stoppen met zijn vuist
* De zombie shoot-em-up game
heeeeeeeeeee doe ik net zo veel moeite om dat allemaal in spoilertags te zetten, ga jij het allemaal open en bloot vermelden!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:35 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik heb in 1 van Derren's boeken gelezen dat hij een dergelijke truuc uitlegt. In die truuc kon hij precies het creditcardnummer en de geboortedatum e.d. van iemand raden. Wat Derren daarvoor gedaan had, was gewoon een staaltje van ordinair zakkenrollen.
Derren is een meesterzakkenroller en die handigheid gebruikt hij voor truucs. In een hoofdstuk legt hij uit hoe hij regelmatig op feestjes ongemerkt een portomonee jat en vervolgens wat persoonlijke info daaruit uit zijn hoofd leert. Met dezelfde vaardigheid stopt hij de portomonnee weer ongemerkt terug.
Op een later tijdstip betrekt hij het 'slachtoffer' waarvan hij de informatie heeft 'gejat' bij een truuc en kan dan vervolgens allerlei persoonlijke dingen van die persoon 'raden'. Dit kleedt hij natuurlijk in met allerlei geheimzinnig gedoe.
Dat is idd ook zo meesterlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:55 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Vergeet niet die lui die zomaar hun portemonnee, sleutels, mobieltje afgeven, alsof het doodnormaal is. Ik denk niet dat zij vantevoren zijn gehypnotiseerd, aangezien ze dan toneelspelen, omdat het lijkt of ze Derren voor het eerst ontmoeten. Ze worden in verwarring gebracht en tegelijkertijd maakt Derren het natuurlijk voor ze om hun eigendommen te overhandigen. Dat waterflesje speelt daarbij een belangrijke rol.
Ja dat viel mij ook al op!quote:Wat me ook opviel zijn de mensen eromheen, sommigen herkennen hem. Een paar vrouwen maken een foto van een afstandje en een andere kerel blijft staan en kijkt. Derren maakt dan met een handgebaar duidelijk dat 'ie moet doorlopen, maar dat zie je net niet omdat er een auto voorlangs rijd. Ook als zo'n man achter hem aanrent omdat hij zijn spullen terug wil, staat Derren bij een winkel en zegt die verkoper dat hij een fan van hem is.
die jongen die hij zakrolde op het station werd ook 5 x over achter elkaar van alles ontdaan...quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja dat viel mij ook al op!Hij zal zo wel problemen ondervinden dat het steeds moeilijker wordt om trucjes uit te voeren naarmate je beroemder wordt: als je bekend wordt let iedereen op je en dan kun je niet zo maar effe iemands zakken rollen.
quote:
Latonquote:
Als je Bearware of een programma hebt waarmee je filmpjes kunt downloaden, kun je eens de naam Milton Erickson invoeren. Er is namelijk een filmpje van hem uit de jaren vijftig, in zwart wit. Een andere die heel veel op Derren lijkt is Richard Bandler, hij doet ook aan hypnoses en ook van hem zijn filmpjes te downloaden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:42 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hey da's interessant, die Milton Erickson! Ik heb er even op gegoogled en vond o.a. dit tekstje (http://www.leerlingbegele(...)ikhadveelgeleerd.php):
[..]
Da's Derren ten voeten uit.![]()
Wat mij opvalt van Derren is dat hij een geweldige kennis heeft van de geschiedenis op zijn vakgebied. Hij heeft zich duidelijk heel erg verdiept in het onderwerp. Dat blijkt o.a. ook uit dat verhaal wat hij vertelt van het vingerlezen: daar zit een hele historie achter en hij noemt ook een naam van een meisje waarover hij in oude geschriften heeft gelezen. Ook in Séance vertelt hij wat historie over glaasjedraaien in de Victoriaanse tijd.
Hij weet dus gewoon heel veel van de geschiedenis over dit soort dingen, en zijn shows zijn een samenraapsel van deze vele technieken. Je ziet ook dat veel trucs die hij opvoert uit meerdere delen bestaan die allemaal van andere technieken gebruik maken. Neem bijvoorbeeld het simultaan schaken: het eerste deel doet hij dmv zijn olifantengeheugen, het tweede deel (dat hij op dat briefje heeft geraden hoeveel schaakstukken zijn overgebleven) is weer gewoon een goocheltruc waar veel vingervlugheid bij komt kijken. Hetzelfde geldt voor het vingerlezen: het eerste deel is een ordinaire goocheltruc (als hij 'A big hello to all watching' raadt), in het tweede deel maakt hij gebruik van zakkenrollerij als hij de inhoud van de portemonnee van de man raadt en in het derde deel maakt hij gebruik van een (mij nog onbekend) psychologisch trucje als hij een ander ook leert vingerlezen, maar dan met een getal.
Hij is dus gewoon theoretisch erg goed onderlegt en met zijn team bedenkt hij dan van tevoren trucjes waarin hij zoveel mogelijk van deze technieken kwijt kan. Het resultaat is een mengeling van allerlei soorten technieken die bij elkaar heel indrukwekkend overkomen.
Serieus?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:29 schreef Caesu het volgende:
nieuwe serie Trick Of The Mind 21:00 Channel 4 vanaf afgelopen zondag.
Het is beschikbaar.quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:00 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Serieus?Leuk!!! Hoop dat ie snel beschikbaar komt!
quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:19 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Het is beschikbaar.![]()
Mail me voor het verkoopadres.![]()
dat vind ik nou van rvdbquote:Op zaterdag 1 april 2006 19:17 schreef totsy het volgende:
Ik vindt dat die Derren Brown een echte bandieten kop heeft net zoals al zijn fans waarschijnlijk . Soort zoekt soort ...![]()
![]()
quote:
Joh ,quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
![]()
soort zoekt soort inderdaad, en dan schaar ik mezelf liever in de Derren-soort dan in de Robbert-soort.![]()
quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:07 schreef Armalite het volgende:
Tis onzeker of hij door blijft gaan met zijn shows volgens zijn website![]()
quote:After many years of attacking religious beliefs, illusionist Derren Brown has decided to return to the Christian faith of his childhood and is looking to join the priesthood.
De datum geeft te denken.quote:Added/Updated: 1st April 2006
"Derren en stofbollen" kan niet tippen aan " Robbert en echte lichtbollen " .quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
![]()
soort zoekt soort inderdaad, en dan schaar ik mezelf liever in de Derren-soort dan in de Robbert-soort.![]()
als je echt in die rvdb gelooft moet je eens wat meer naar mensen zoals Derren kijken dan is het meeste makkelijk te verklaren...quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:22 schreef totsy het volgende:
[..]
"Derren en stofbollen" kan niet tippen aan " Robbert en echte lichtbollen " .![]()
Waar kan ik aflevering 3 krijgen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:31 schreef ACJazzz het volgende:
Aflevering 2 is inmiddels verkrijgbaar bij de gebruikelijke verkoopadressen.![]()
Ja ik zat ook al een paar dagen te zoeken.. Voorlopig niks op de normale verkooppunten.........quote:
kun je me het adres mailen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |