abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35836324
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:21 schreef sasser het volgende:
Hierboven heb ik de tekst van de vrouw die stopte in de kamer...
Bij deze truck gebruikt hij de Milton Ericksons techniek om haar in een hypnotishe staat te brengen (dus ook open voor suggestie). Zo heeft hij eigenlijk het brein van de vrouw laten crachen en luistert wel maar weet niet wat ze doet, het raam is een aanknopingspunt om daar te stoppen. De hand van Derren is nu eigenlijk alleen maar showmanship hij telt het aantal stappen van de vrouw naar hem en doet zijn hand dicht op het moment dat ze 4 stappen heeft gedaan.
Hey da's interessant, die Milton Erickson! Ik heb er even op gegoogled en vond o.a. dit tekstje (http://www.leerlingbegele(...)ikhadveelgeleerd.php):
quote:
Milton Erickson (1901-1980) wordt wel de belangrijkste hypnotherapeut van zijn tijd genoemd. Hij loste nooit een probleem op volgens de geijkte methode. Om veranderingen in het onbewuste van zijn patiënten te bewerkstelligen maakte hij echter gebruik van paradoxen, anekdotes, verrassingen en verwarring.
Da's Derren ten voeten uit.

Wat mij opvalt van Derren is dat hij een geweldige kennis heeft van de geschiedenis op zijn vakgebied. Hij heeft zich duidelijk heel erg verdiept in het onderwerp. Dat blijkt o.a. ook uit dat verhaal wat hij vertelt van het vingerlezen: daar zit een hele historie achter en hij noemt ook een naam van een meisje waarover hij in oude geschriften heeft gelezen. Ook in Séance vertelt hij wat historie over glaasjedraaien in de Victoriaanse tijd.

Hij weet dus gewoon heel veel van de geschiedenis over dit soort dingen, en zijn shows zijn een samenraapsel van deze vele technieken. Je ziet ook dat veel trucs die hij opvoert uit meerdere delen bestaan die allemaal van andere technieken gebruik maken. Neem bijvoorbeeld het simultaan schaken: het eerste deel doet hij dmv zijn olifantengeheugen, het tweede deel (dat hij op dat briefje heeft geraden hoeveel schaakstukken zijn overgebleven) is weer gewoon een goocheltruc waar veel vingervlugheid bij komt kijken. Hetzelfde geldt voor het vingerlezen: het eerste deel is een ordinaire goocheltruc (als hij 'A big hello to all watching' raadt), in het tweede deel maakt hij gebruik van zakkenrollerij als hij de inhoud van de portemonnee van de man raadt en in het derde deel maakt hij gebruik van een (mij nog onbekend) psychologisch trucje als hij een ander ook leert vingerlezen, maar dan met een getal.

Hij is dus gewoon theoretisch erg goed onderlegt en met zijn team bedenkt hij dan van tevoren trucjes waarin hij zoveel mogelijk van deze technieken kwijt kan. Het resultaat is een mengeling van allerlei soorten technieken die bij elkaar heel indrukwekkend overkomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Genverbrander op 08-03-2006 09:58:33 ]
pi_35836521
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:33 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Deze [afbeelding] sloeg op het feit dat je die muziek vet noemde. Hopelijk had je ook de vette [afbeelding] erbij gezien?

haha nee ik vond het echt een lekker nummer
pi_35836619
Even een rijtje van dingen waarbij Derren misschien wel echt psychologische trucjes/hypnose heeft gebruikt:

* De student filmtechnieken voor wie Derren ineens onzichtbaar wordt
* De rode BMX-bike
* De vrouw die hij laat stoppen met zijn vuist
* De zombie shoot-em-up game
pi_35840937
quote:
een verhaaaaaaal
Gen....wat ben je ongezellig. Je komt nOOit eens in ouwehoer
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:01:27 #105
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_35841661
dat die hand 'showmanship' is, leek me al wel duidelijk toch..zelfde als in die sportschool met die vechtersbazen..
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:02:24 #106
The Taxman Cometh
pi_35841696
in welke aflevering komt die telefooncel-shit nou? ?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:06:56 #107
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_35843860
Nog maar een voorbeeld van een fluttruc.

Derren zegt dat hij is uitgenodigd door Lord Davenport om tijdens een diner op te treden voor enkele jonge baronnen en gravinnen. Hij vraagt een zekere Alex om zijn hand plat op tafel te leggen en zich voor te stellen dat hij zijn pincode intoetst, zonder zijn vingers te bewegen. Derren schrijft zijn voorspelling onmiddellijk op een blocnote en laat Alex vervolgens zien wat hij heeft opgeschreven. Het blijkt precies te kloppen.

Wie gelooft dat Derren echt aan Alex kon zien aan welke pincode hij dacht? Ik beslist niet. Die pincode moet hij al van te voren hebben geweten.
Meten is weten, als je weet wat je meet.
pi_35844873
quote:
Wie gelooft dat Derren echt aan Alex kon zien aan welke pincode hij dacht? Ik beslist niet. Die pincode moet hij al van te voren hebben geweten.
Ik heb in 1 van Derren's boeken gelezen dat hij een dergelijke truuc uitlegt. In die truuc kon hij precies het creditcardnummer en de geboortedatum e.d. van iemand raden. Wat Derren daarvoor gedaan had, was gewoon een staaltje van ordinair zakkenrollen.

Derren is een meesterzakkenroller en die handigheid gebruikt hij voor truucs. In een hoofdstuk legt hij uit hoe hij regelmatig op feestjes ongemerkt een portomonee jat en vervolgens wat persoonlijke info daaruit uit zijn hoofd leert. Met dezelfde vaardigheid stopt hij de portomonnee weer ongemerkt terug.

Op een later tijdstip betrekt hij het 'slachtoffer' waarvan hij de informatie heeft 'gejat' bij een truuc en kan dan vervolgens allerlei persoonlijke dingen van die persoon 'raden'. Dit kleedt hij natuurlijk in met allerlei geheimzinnig gedoe.
pi_35845704
Derren Brown blijkt intussen op meer punten 'ontmaskerd' te zijn. Het is een begaafde illusionist/entertainer die veel minder gebruik maakt van 'mind control' dan aanvankelijk beweerd werd. Er wordt nogal eens gewerkt met figuranten en klassieke trucs in een nieuw jasje. 'Mind control' zit hem voornamelijk in het bespelen van het publiek, en dat doet ie heel verdienstelijk.

Een aardig artikel van een columnist van The Daily telegraph:
http://www.simonsingh.net/Derren_Brown_Article.html
pi_35846935
Derren is en blijft hoofdzakelijk een illusionist. Dat is per defenitie iemand die het publiek laat denken dat ze een bepaald iets waarnemen terwijl er eigenlijk iets compleet anders aan de hand is.

Dus als hij zegt dat je getuige bent van het één en ander, dan kun je er donder op zeggen dat er op de achtergrond eigenlijk iets compleet anders gaande is. Het gaat allemaal om misleiding.

Daarvoor staat hem een heel arsenaal aan technieken tot de beschikking. Van vingervlugheid tot subtiele verbale beïnvloeding van de betrokkenen en van 'rook-en-spiegels'-hulpmiddelen tot goed acteerwerk.
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:55:50 #111
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_35851232
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:56 schreef Genverbrander het volgende:
Even een rijtje van dingen waarbij Derren misschien wel echt psychologische trucjes/hypnose heeft gebruikt:

* De student filmtechnieken voor wie Derren ineens onzichtbaar wordt
* De rode BMX-bike
* De vrouw die hij laat stoppen met zijn vuist
* De zombie shoot-em-up game
Vergeet niet die lui die zomaar hun portemonnee, sleutels, mobieltje afgeven, alsof het doodnormaal is. Ik denk niet dat zij vantevoren zijn gehypnotiseerd, aangezien ze dan toneelspelen, omdat het lijkt of ze Derren voor het eerst ontmoeten. Ze worden in verwarring gebracht en tegelijkertijd maakt Derren het natuurlijk voor ze om hun eigendommen te overhandigen. Dat waterflesje speelt daarbij een belangrijke rol.

Wat me ook opviel zijn de mensen eromheen, sommigen herkennen hem. Een paar vrouwen maken een foto van een afstandje en een andere kerel blijft staan en kijkt. Derren maakt dan met een handgebaar duidelijk dat 'ie moet doorlopen, maar dat zie je net niet omdat er een auto voorlangs rijd. Ook als zo'n man achter hem aanrent omdat hij zijn spullen terug wil, staat Derren bij een winkel en zegt die verkoper dat hij een fan van hem is.
pi_35852584
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:35 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik heb in 1 van Derren's boeken gelezen dat hij een dergelijke truuc uitlegt. In die truuc kon hij precies het creditcardnummer en de geboortedatum e.d. van iemand raden. Wat Derren daarvoor gedaan had, was gewoon een staaltje van ordinair zakkenrollen.

Derren is een meesterzakkenroller en die handigheid gebruikt hij voor truucs. In een hoofdstuk legt hij uit hoe hij regelmatig op feestjes ongemerkt een portomonee jat en vervolgens wat persoonlijke info daaruit uit zijn hoofd leert. Met dezelfde vaardigheid stopt hij de portomonnee weer ongemerkt terug.

Op een later tijdstip betrekt hij het 'slachtoffer' waarvan hij de informatie heeft 'gejat' bij een truuc en kan dan vervolgens allerlei persoonlijke dingen van die persoon 'raden'. Dit kleedt hij natuurlijk in met allerlei geheimzinnig gedoe.
heeeeeeeeeee doe ik net zo veel moeite om dat allemaal in spoilertags te zetten, ga jij het allemaal open en bloot vermelden!!
pi_35852656
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:55 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Vergeet niet die lui die zomaar hun portemonnee, sleutels, mobieltje afgeven, alsof het doodnormaal is. Ik denk niet dat zij vantevoren zijn gehypnotiseerd, aangezien ze dan toneelspelen, omdat het lijkt of ze Derren voor het eerst ontmoeten. Ze worden in verwarring gebracht en tegelijkertijd maakt Derren het natuurlijk voor ze om hun eigendommen te overhandigen. Dat waterflesje speelt daarbij een belangrijke rol.
Dat is idd ook zo meesterlijk Daar kan ook geen bedrog in het spel zijn (tenzij het acteurs zijn, maar dat geloof ik niet).
quote:
Wat me ook opviel zijn de mensen eromheen, sommigen herkennen hem. Een paar vrouwen maken een foto van een afstandje en een andere kerel blijft staan en kijkt. Derren maakt dan met een handgebaar duidelijk dat 'ie moet doorlopen, maar dat zie je net niet omdat er een auto voorlangs rijd. Ook als zo'n man achter hem aanrent omdat hij zijn spullen terug wil, staat Derren bij een winkel en zegt die verkoper dat hij een fan van hem is.
Ja dat viel mij ook al op! Hij zal zo wel problemen ondervinden dat het steeds moeilijker wordt om trucjes uit te voeren naarmate je beroemder wordt: als je bekend wordt let iedereen op je en dan kun je niet zo maar effe iemands zakken rollen.
pi_35855515
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:47 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja dat viel mij ook al op! Hij zal zo wel problemen ondervinden dat het steeds moeilijker wordt om trucjes uit te voeren naarmate je beroemder wordt: als je bekend wordt let iedereen op je en dan kun je niet zo maar effe iemands zakken rollen.
die jongen die hij zakrolde op het station werd ook 5 x over achter elkaar van alles ontdaan...
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_35894531
tvp
pi_35896724
Net voor het eerste een hele aflevring van Char L. gezien. De geesten maakten het haar moeilijk vandaag.
pi_35896906
vorige week ook al
pi_35897081
waar staat die L voor?
pi_35897114
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:20 schreef Genverbrander het volgende:
waar staat die L voor?
pi_35897783
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:20 schreef Genverbrander het volgende:
waar staat die L voor?
Latan, natuurlijk!
pi_35897896
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:41 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Latan, natuurlijk!
Laton
pi_35946315
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:45 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Laton
Wat bedoel je?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:58:22 #123
14795 socko
"Have a nice day"
pi_36151202
tvp
pi_36156026
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:42 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hey da's interessant, die Milton Erickson! Ik heb er even op gegoogled en vond o.a. dit tekstje (http://www.leerlingbegele(...)ikhadveelgeleerd.php):
[..]

Da's Derren ten voeten uit.

Wat mij opvalt van Derren is dat hij een geweldige kennis heeft van de geschiedenis op zijn vakgebied. Hij heeft zich duidelijk heel erg verdiept in het onderwerp. Dat blijkt o.a. ook uit dat verhaal wat hij vertelt van het vingerlezen: daar zit een hele historie achter en hij noemt ook een naam van een meisje waarover hij in oude geschriften heeft gelezen. Ook in Séance vertelt hij wat historie over glaasjedraaien in de Victoriaanse tijd.

Hij weet dus gewoon heel veel van de geschiedenis over dit soort dingen, en zijn shows zijn een samenraapsel van deze vele technieken. Je ziet ook dat veel trucs die hij opvoert uit meerdere delen bestaan die allemaal van andere technieken gebruik maken. Neem bijvoorbeeld het simultaan schaken: het eerste deel doet hij dmv zijn olifantengeheugen, het tweede deel (dat hij op dat briefje heeft geraden hoeveel schaakstukken zijn overgebleven) is weer gewoon een goocheltruc waar veel vingervlugheid bij komt kijken. Hetzelfde geldt voor het vingerlezen: het eerste deel is een ordinaire goocheltruc (als hij 'A big hello to all watching' raadt), in het tweede deel maakt hij gebruik van zakkenrollerij als hij de inhoud van de portemonnee van de man raadt en in het derde deel maakt hij gebruik van een (mij nog onbekend) psychologisch trucje als hij een ander ook leert vingerlezen, maar dan met een getal.

Hij is dus gewoon theoretisch erg goed onderlegt en met zijn team bedenkt hij dan van tevoren trucjes waarin hij zoveel mogelijk van deze technieken kwijt kan. Het resultaat is een mengeling van allerlei soorten technieken die bij elkaar heel indrukwekkend overkomen.
Als je Bearware of een programma hebt waarmee je filmpjes kunt downloaden, kun je eens de naam Milton Erickson invoeren. Er is namelijk een filmpje van hem uit de jaren vijftig, in zwart wit. Een andere die heel veel op Derren lijkt is Richard Bandler, hij doet ook aan hypnoses en ook van hem zijn filmpjes te downloaden.

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:10:13 #125
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36183100
Na Trick of de Mind (serie 1) gezien te hebben heb ik Seance eens bekeken. Damn wat freaky zeg. Je weet dat het allemaal nep is, maar toch

Echt fantastisch die Derren Brown. De programma's zitten ook gewoon super in elkaar, filmisch gezien.
pi_36533782
nieuwe serie Trick Of The Mind 21:00 Channel 4 vanaf afgelopen zondag.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_36544253
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:29 schreef Caesu het volgende:
nieuwe serie Trick Of The Mind 21:00 Channel 4 vanaf afgelopen zondag.
Serieus? Leuk!!! Hoop dat ie snel beschikbaar komt!
pi_36545959
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Serieus? Leuk!!! Hoop dat ie snel beschikbaar komt!
Het is beschikbaar.

Mail me voor het verkoopadres.
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:20:27 #129
The Taxman Cometh
pi_36547240
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 11:19 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Het is beschikbaar.

Mail me voor het verkoopadres.
pi_36547988
nog 10 min wachten kan ik avlevering 1 van seizoen 3 bekijken ....
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
pi_36548830
Gezien beter dan ooit, er zitten weinig verschillende dingen in maar hij legt wel meer uit, voor mensen die in horoscopen geloven echt een aanrader. En hoe hij de zon liet verdwijnen geniaal gewoon...
pi_36557963
Ik vindt dat die Derren Brown een echte bandieten kop heeft net zoals al zijn fans waarschijnlijk . Soort zoekt soort ...
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:33:49 #133
64781 bonke
pipo koeie
pi_36558409
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:17 schreef totsy het volgende:
Ik vindt dat die Derren Brown een echte bandieten kop heeft net zoals al zijn fans waarschijnlijk . Soort zoekt soort ...
dat vind ik nou van rvdb
pies on joe toe
pi_36558518
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:33 schreef bonke het volgende:

[..]

dat vind ik nou van rvdb

soort zoekt soort inderdaad, en dan schaar ik mezelf liever in de Derren-soort dan in de Robbert-soort.
pi_36559743
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:37 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

soort zoekt soort inderdaad, en dan schaar ik mezelf liever in de Derren-soort dan in de Robbert-soort.
Joh ,
Derren = mud
pi_36560665
Tis onzeker of hij door blijft gaan met zijn shows volgens zijn website
pi_36560674
edit: 1 keer is genoeg
pi_36560960
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:07 schreef Armalite het volgende:
Tis onzeker of hij door blijft gaan met zijn shows volgens zijn website
quote:
After many years of attacking religious beliefs, illusionist Derren Brown has decided to return to the Christian faith of his childhood and is looking to join the priesthood.
quote:
Added/Updated: 1st April 2006
De datum geeft te denken.
pi_36561045
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:37 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

"Derren en stofbollen" kan niet tippen aan " Robbert en echte lichtbollen " .
pi_36561060
edit
pi_36565595
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:22 schreef totsy het volgende:

[..]

"Derren en stofbollen" kan niet tippen aan " Robbert en echte lichtbollen " .
als je echt in die rvdb gelooft moet je eens wat meer naar mensen zoals Derren kijken dan is het meeste makkelijk te verklaren...
pi_36646298
Aflevering 2 is inmiddels verkrijgbaar bij de gebruikelijke verkoopadressen.
pi_36659846
ik vind afl. 1 en 2 van deze serie nogal tegenvallen als ik ze vergelijk met eerdere seizoenen/series.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 5 april 2006 @ 02:32:09 #144
The Taxman Cometh
pi_36662822
ik heb net die nieuwe trick o/t mind gezien
of ja, wat is nieuw tegenwoordig
vond m wel aardig
pi_36954301
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:31 schreef ACJazzz het volgende:
Aflevering 2 is inmiddels verkrijgbaar bij de gebruikelijke verkoopadressen.
Waar kan ik aflevering 3 krijgen?
pi_36954562
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:48 schreef sasser het volgende:

[..]

Waar kan ik aflevering 3 krijgen?
Ja ik zat ook al een paar dagen te zoeken.. Voorlopig niks op de normale verkooppunten.........
pi_36956746
Ik heb het ook nog nergens in de schappen zien liggen.
pi_36970027
Hij ligt er eindelijk
pi_36974503
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:37 schreef Lynx666 het volgende:
Hij ligt er eindelijk
kun je me het adres mailen?
pi_36975707
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 08:22 schreef sasser het volgende:

[..]

kun je me het adres mailen?
Ja, ik ben ook wel benieuwd waar deel 3 te kopen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')