abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 september 2007 @ 20:32:51 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53130628
zoals op de foto al goed te zien is staan ze in koud water dat is beter voor de spieren zo las ik vandaag. Meteen na de training gaan ze in ijskoud water.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 september 2007 @ 23:55:21 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53532751
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:59 schreef sturky100 het volgende:
Ireen op haar mooist

[afbeelding]
nog wat gevonden

DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_53532947
Nog maar anderhalve maand
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 september 2007 @ 00:05:57 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53533067
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:01 schreef Remzz het volgende:
Nog maar anderhalve maand
hoezo? Het gaat er nu al hard tegenaan!
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 september 2007 @ 21:34:17 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53555118
quote:
Wüst blijft sprint en allround combineren
Uitgegeven: 28 september 2007 18:48

NUNSPEET - Ireen Wüst wil ook dit seizoen deelnemen aan zowel de allroundtoernooien als de WK sprint. Dat vertelde de 21-jarige Brabantse schaatsster vrijdag.
anp

De Europese kampioenschappen allround vinden op 12/13 januari plaats in de Russische plaats Kolomna. Een week later staan de wereldkampioenschappen sprint in Heerenveen gepland.

Toch denkt Wüst dat ze zo'n belasting aankan. "Daar heb ik geen moment over getwijfeld", sprak ze.

Zilver

De inwoonster van Goirle nam vorig seizoen ook deel aan beide titeltoernooien. Toen veroverde ze zowel bij de EK allround als de WK sprint de zilveren medaille.

Op de WK allround, die enkele weken later plaatsvonden, pakte ze goud.
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:21:01 #131
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_53573505
Ik hoop dat ze Europees kampioen wordt dit jaar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 29 september 2007 @ 19:23:13 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53573554
dan heeft ze alle prijzen die binnen haar bereik liggen gewonnen of zou ze nog ooit wereldkampioen sprint kunnen worden?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_53573725
quote:
De Europese kampioenschappen allround vinden op 12/13 januari plaats in de Russische plaats Kolomna.

Goh, in Rusland hebben ze opeens wel veel indoorbanen.

Moskou, Kolomna. In Sochi gaan ze een schaatshal bouwen voor de winterspelen.

Tot recent hadden ze er geen en raakten de Russen ook achterop. Maar ze hebben een flinke inhaalslag gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 18:38:11 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54140096
leuk stuk in de Sportweek met leuke foto's
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:25:29 #135
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_54218950
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:38 schreef rubbereend het volgende:
leuk stuk in de Sportweek met leuke foto's
Is ze trouwens al uit de kast?
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:43:26 #136
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_54219278
jammer dat ze alles behalve fit is dit weekend!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 november 2007 @ 00:41:41 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54565636
subtiel schopje naar "schaatsten"
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54567443
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:43 schreef TJDoornbos het volgende:
jammer dat ze alles behalve fit is dit weekend!!
Dat komt later in het seizoen nog wel goed.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 november 2007 @ 13:46:29 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54574463
inderdaad de nadruk ligtr sowieso pas op het 2e deel van het seizoen dan valt er echt wat te winnen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54580974
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:32 schreef rubbereend het volgende:
zoals op de foto al goed te zien is staan ze in koud water dat is beter voor de spieren zo las ik vandaag. Meteen na de training gaan ze in ijskoud water.
Dit is goed voor je doorbloeding, je aders gaan van wijd (omdat ze warm zijn gaan ze uitstaan om zo op een groter oppvervlak de temperatuur kwijt te raken) naar smal (om warmte v/h bloed dus vast te houden). En zo push je de doorbloeding van je benen om dus afvalstoffen (Zoals lactaat) af te voeren uit je spierweefsel. En als de afvalstoffen sneller afvoeren herstel je dus ook sneller en kan je weer sneller je spieren volledig gebruiken.
Fingerspitzgefühl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 december 2007 @ 20:58:51 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55110691
vandaag goed interview in AD sportwereld
quote:
Een traantje na een slechte race
Door GERARD DEN ELT
HEERENVEEN - Ze had het vorig jaar na haar glorieuze seizoen met liefst drie wereldtitels beter niet kunnen roepen.

Ireen Wüst oreerde met het goud en de lauwerkrans om haar nek dat ze heus nog wel eens een keer een tegenslag zou krijgen.

Het kwam haar ook niet aanwaaien, ze moest er hard voor werken, wilde ze er maar mee zeggen.

Het zondagskind uit Goirle, dat in 2006 op 19-jarige leeftijd in Turijn de jongste Olympisch kampioene in de Nederlandse geschiedenis werd, zal toen niet hebben beseft dat haar voorspelling zo snel al zou uitkomen.

Want op een regenachtige decembermiddag zit een licht verkouden Wüst (‘Hoe kan het ook anders met dat schijtweer’) in Heerenveen achter een broodje met gestampte muisjes, zoekend naar de oorzaken van haar tijdelijke terugval.

Dat verhaal is in haar ogen simpel. ,,Ik heb de hele zomer keihard getraind, harder dan ooit. Ik dacht een geweldig seizoen te gaan draaien, maar in het trainingskamp in Erfurt eind september werd ik ziek. Niet echt ziek, zodat je met 39 graden koorts in je bed blijft liggen, maar zo’n flauwe, laffe griep. Zo eentje waarvan je je niet echt ziek voelt, maar ook niet echt fit. Dus denk je: dat gaat wel weer over. Niet dus. Verkeerd ingeschat, een sluipend griepje met grote gevolgen.’’

Eén ding wil ze nadrukkelijk stellen. De Brabantse vechtjas, behept met een ongekende wedstrijdmentaliteit, houdt niet van een psychologische verklaring. ,,Met mijn hoofd is niks mis. Als mensen daarover beginnen, dan zeg ik: doei. Ik voel me goed, ben hard aan het werk om op mijn gebruikelijke niveau terug te keren, alleen het lichaam wil nog niet helemaal wat ik wil. En ik wil natuurlijk veel.’’

Wüst wil desnoods de ijsvloer in Thialf opeten als dat iets zou verbeteren. ,,Dan heb ik meteen de oplossing,’’ zegt ze met een gulle lach.

De rijdster uit het team van TVM gaat het onderwerp niet uit de weg. Ze weet ook dat ze als Olympisch kampioene en wereldkampioene allround alsmede op de 1000 en 1500 meter, een reputatie hoog te houden heeft. ,,Natuurlijk zijn alle media geïnteresseerd wanneer een schaatsster als ik plotseling tijdens een 1500 meter, een afstand waarop ze wereldkampioene is, als twaalfde over de finish komt. Ik vertel liever hoe het zit, dan dat anderen er naar gaan gissen. Ik vind ook dat iedereen recht heeft op een antwoord, in goede en in slechte tijden. En ik schaam me er niet voor om mijn emoties te tonen. Na een slechte race komt er heus wel eens een traantje bij kijken, nou en?’’

Ze gaat niet overdreven gebukt onder haar vormcrisis, stelt ze. Die kwam tot uiting bij de eerste wedstrijden van het seizoen. Zowel tijdens de NK afstanden als tijdens de World Cups in Salt Lake City en Calgary was ze geen schim van die bijna onoverwinnelijke schaatsster die in amper twee seizoenen een grootse entree maakte.

Zo uit de schoolbanken werd ze Olympische kampioene. Ze stond overal en altijd in de belangstelling. Ze deed staande elke live-uitzending meer media-ervaring op, leerde omgaan met de wensen en luimen van het publiek, sloot een goed contract tot de volgende Winterspelen in Vancouver en werd publiek bezit. Een lesje levenservaring, bereid in de snelkookpan. Het meisje uit Goirle werd in ijltempo een volwassen vrouw.

Ireen Wüst moest er drie weken geleden in Calgary aan denken, toen de talentvolle Friezin Marrit Leenstra (18) zich aandiende in het internationale schaatscircuit.

Ze keek er met een mengeling van bewondering en lichte afgunst naar. Want in dat onbevangen meisje herkende ze zichzelf, amper drie jaar geleden.

,,Ik had het er met Renate Groenewold over, hoe snel het eigenlijk is gegaan. Hoe leuk en onbevangen Marrit op alles reageerde, hoe leuk ik het destijds zelf vond om voor het eerst mee te mogen naar de grote toernooien. Het dragen van het KNSB-tenue vind je al prachtig. En dan kom je ineens ook op televisie en in de kranten.’’

En: ,,Het is ook een leeftijd waarop je eigenlijk nog niets fout kunt doen. Als je een persoonlijk record rijdt, dan maakt het niet uit of je twaalfde of vierentwintigste wordt. Van de laaglandbanen kom je ineens op het snelle ijs van Calgary en Salt Lake City terecht en je tijden gaan ineens met seconden vooruit. Dat is een prachtig gevoel op die leeftijd.’’

Het lukt Wüst niet meer om zo onbevangen de wereld tegemoet te treden. ,,Hoe graag ik het ook zou willen, dat gaat niet meer. Je hebt prijzen gewonnen, je hebt een status verkregen, je maakt veel meer dingen mee dan leeftijdgenoten. Het ging snel, maar niet té snel. Alleen wil je soms die gevoelens van toen oproepen om weer goed en onbevangen te kunnen presteren.’’

Dat laatste zit er langzaam aan te komen, denkt Wüst. Het trainingskamp op Cyprus was een welkome onderbreking. Even van het ijs af, even energie bijtanken. De eerste dag in het trainingskamp maakte ze direct de duidelijke hand van coach Geert Kuiper mee.

Haar ploeggenoten Wouter Olde Heuvel, Paulien van Deutekom, Renate Groenewold en Sven Kramer gingen een fietstocht maken, Wüst kreeg van Kuiper verplicht rust. ,,Ik weet het: rusten is ook noodzakelijk. Ik heb het er moeilijk mee dat wanneer de anderen gaan trainen, ik moet blijven stilzitten. Ik vind trainen heerlijk. Maar ja, ik weet dat ik nu even niet te veel moet doen. Ik moet zuinig zijn met mijn energie.’’

Ze zegt desondanks niet ongelukkig te zijn met haar speurtocht naar herstel. Van een verloren jaar wil ze niets horen, ze verwacht gaandeweg het seizoen weer de oude te worden. ,,Ik zie het als een mooie zoektocht, een goed leerproces. Voortaan hoop ik dat ik weet wat ik moet doen als ik weer zoiets meemaak. Goed voor mijn ervaring, want ik ben van plan nog heel lang te schaatsen.’’
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 17:02:34 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55749295
fijn om te zien dat vorm stijgende is
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 13 januari 2008 @ 16:31:21 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56001491
De titel die nog ontbrak is ook binnen
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 13 januari 2008 @ 16:34:12 #144
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_56001565
Nu kan ze stoppen
pi_56002281
Klasse weekend geschaatst
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 januari 2008 @ 20:39:17 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56032587
quote:
Unieke prestatie Ireen Wüst

KOLOMNA (ANP) - Met het veroveren van de Europese titel heeft Ireen Wüst voor een unieke prestatie gezorgd. De Brabantse, die zondag in de Russische stad Kolomna over vier afstanden de beste bleek, is er als eerste Nederlandse schaatsster in geslaagd te winnen op een EK, WK en Olympische Spelen.

Wüst kroonde zich in februari 2006 tot olympisch kampioene op de 3000 meter. Een jaar later werd ze in Thialf ook wereldkampioen allround. Afgelopen zondag voegde ze daar de Europese titel aan toe.

Atje Keulen-Deelstra werd zowel Europees- als wereldkampioen allround, maar zij won nooit een olympische titel. Stien Baas-Kaiser behaalde wel olympisch goud, maar in het allrounden won ze alleen goud op het WK. De prestatie van Wüst is extra bijzonder, aangezien ze nog maar 21 jaar is.
DeLuna vindt me dik ;(
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 maart 2008 @ 04:22:26 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_57299099
Nog steeds fan Rubbereend ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 maart 2008 @ 11:34:13 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57302881
uiteraard, kijkt u maar naar mijn ondertitel.

Ze heeft een wat ongelukkig seizoen achter de rug maar won wel de enig ontbrekende titel. Verder is hard gewerkt aan een goede basis voor Vancouver. Als ze volgend jaar wat fitter blijft zal van Deutekom gewoon weer achter Ireen eindigen
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 november 2008 @ 01:47:19 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63020491
Ze komt nog wat langzaam op gang dit seizoen maar het gaat helemaal goedkomen
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 14 maart 2009 @ 01:25:46 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67029850
alsnog een mooie seizoensafsluiting!

en de OP mag ook wel een update hebben
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')