abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37565043
Zo ben ik weer met een paar fotootjes. Ik ben gister een dagje naar Zandvoort geweest en heb ook daar wat foto's gemaakt. (Ik neem nu eigenlijk bijna altijd mijn camera mee ) 't Is niet dat ik echt dringend commentaar nodig heb, maar ik vind het wel grappig om te laten zien. En als iemand er iets over kwijt wil, kan dat misschien nog best leerzaam zijn, vandaar.
Ik heb er ook een kadertje omheen geknutseld, omdat ik dat hier vaker zie en ik vind dat soms wel een positief effect aan de foto geven. Hier zijn ze dan...

En vanmiddag in de tuin heb ik nog ff snel een fotootje van onze kat genomen.

Btw: wat aan de eerste foto grappig is, maar wat je in deze grootte moeilijk ziet, is het ijs-stokje wat in het midden van de foto ligt. Ik zag het pas toen ik thuis was en bij de grote foto vind ik dat een grappige eye-catcher.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:04:21 #202
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37566998
tsja ik zie 'm idd niet dat ijsstokje. wat ik minder grappig aan die foto vind is dat er draaierig van wordt. Ik weet niet hoe het komt
De meeuw is wel erg in het midden, stukje mee rruimte links was mooier geweest.
die foto van de kat is best leuk probeer dat been erachter wat waziger te maken.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_37567487
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:04 schreef Puckzzz het volgende:
wat ik minder grappig aan die foto vind is dat er draaierig van wordt. Ik weet niet hoe het komt
Hij is niet helemaal lekker scherp
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_37569380
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken hoe het uitpakt. Het ijsstokje ligt echt een klein stukje rechts van het midden en dan een stukje voor het water.

Wat zou ik nou kunnen doen om zo'n foto scherper te krijgen? Daarbij rekening houdend met het feit dat ik uit de losse hand fotografeerde en dus zonder statief. Ik kan denk ik moeilijk het diafragma knijpen, omdat dan de sluitertijd omhoog gaat?
pi_37570362
Hier heb ik alvast een bewerkte versie van ons katje. Het kan zijn dat er kleine verschillen zijn, omdat ik mijn .psd kwijt was. :S Ik heb hem dus helemaal opnieuw moeten bewerken. Ik vind het er inderdaad beter van geworden. Maar nu vraag ik me af, is dit ook wat jij ermee bedoelde, of moest het nog waziger?

Ik ga nu ff met de meeuw aan de slag. En hier is de meeuw nog een keer. Ik weet zelf niet wat ik ervan vind. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed zie wat in deze foto het mooiere is aan de meeuw rechts dan in het midden. Maar ja... mijn fotografisch oog is zich nog aan het ontwikkelen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Masegate op 05-05-2006 11:18:48 ]
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:42:14 #206
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_37580449
Ik vind de meeuw rechts stukken mooier dan in het midden. Weet eigenlijk niet waarom. Misschien dat de foto er wat rustiger van wordt ofzo.

De foto van je kat heeft nu veel meer diepte gekregen. Die vind ik dus ook erg goed geworden.

Hier nog 2 foto's van mij. Vertel me maar wat er beter kan.

1.

2.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_37613491
Die schaduw op de eerste foto vind ik iets minder...
  zondag 7 mei 2006 @ 11:52:27 #208
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_37623968
Thanks DubManiac,
Ik heb het even weg gewerkt in photoshop.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_37652815
Dat is inderdaad beter ja.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:24:03 #210
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_37688771
Om te vieren dat ik onlangs klokje-rond ben gegaan op de filenummering van mijn 350D (dus 10.000+ foto's in ca. 10 maanden) en omdat ik al zo lang niks gepost heb hier een aantal foto's van een fotosessie.
Constructief commentaar is welkom. Idolate aanbedes ook, hoewel ik die eerder voor het model verwacht

Probleem blijft toch altijd de locatie, gelukkig is de zon aardig aanwezig dus naar buiten!
pi_37689407
Wat vakantiekiekjes

1.

2.

3.

Nog tips of suggesties?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:01:26 #212
3744 Kleintje
op en top!
pi_37689702
Nieuwe camera, ben er een beetje mee aan het spelen om alles door te krijgen.

Deze is op de A stand gemaakt, F3,5

Deze op de M stand, met F16

Zie zelf wel duidelijk verschil.
Maar hoe kan ik dit nog verder verbeteren?
pi_37691338
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:01 schreef Kleintje het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat wil je verder verbeteren?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_37691503
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:01 schreef Kleintje het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat ligt er aan wat je wilt bereiken met de foto Kleintje. Tis al wat elefes zegt. Voor een kiekje is alles aanwezig, contrast kleuren etc.

Als je de rozen op de voorgrond wilt hebben moet je meer met diafragma spelen, wilt je iets met dde compesitie is het weer een ander verhaal. Dus vertel
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:42:00 #215
3744 Kleintje
op en top!
pi_37691805
Hoe krijg ik de rozen (wat dus tulpen zijn ) meer op de voorgrond?
Ik had de compositie heel anders moeten doen, maar het zijn allemaal nog testshots
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:56:03 #216
61490 PoseidonVS
Wie ikke???
pi_37692062
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:42 schreef Kleintje het volgende:
Hoe krijg ik de rozen (wat dus tulpen zijn ) meer op de voorgrond?
Ik had de compositie heel anders moeten doen, maar het zijn allemaal nog testshots
Je zou het kunnen proberen door iets meer afstand te nemen en een zo klein mogelijk diafragma te gebruiken.
2.8 b.v. Maar ik denk dat 3.5 het kleinst is dat je lens kan? dan zou meer afstand en wat verder inzoomen kunnen helpen.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:57:02 #217
3744 Kleintje
op en top!
pi_37692083
Nog eentje:

Ik heb op de rechterkant gefocused met een laag diafragma.
Dat komt mooi uit vind ik.
Alleen de belichting.. je bent de ogen en de gezichtsuitdrukking van de hond kwijt.
Hoe kan ik hiervoor zorgen in het vervolg?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 mei 2006 @ 15:58:47 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37692109
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:57 schreef Kleintje het volgende:
Nog eentje:
[afbeelding]

Ik heb op de rechterkant gefocused met een laag diafragma.
Dat komt mooi uit vind ik.
Alleen de belichting.. je bent de ogen en de gezichtsuitdrukking van de hond kwijt.
Hoe kan ik hiervoor zorgen in het vervolg?
inflitsen

de focus ligt hier alleen niet op de hond maar op t gras, das jammer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_37692180
Wat bedoel je met inflitsen? Want ik neem aan dat je daarmee niet normaal flitsen bedoelt.

Ik heb op internet het antwoord al gevonden. Sorry.

[ Bericht 46% gewijzigd door Masegate op 09-05-2006 16:07:35 ]
pi_37692202
Wat al gezegd is dus, Kleintje
Beetje spelen met de functies van je camera kan je al een heleboel leren, verschillende combinaties van meer inzoomen/tele en verschillende diafragmawaarden, etc.

Die foto van de hond is best leuk geworden Misschien nog iets minder gras aan de voorkant er bij nemen (of even een stukje afsnijden van de foto) zodat dat wat minder in de focus ligt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:04:52 #221
3744 Kleintje
op en top!
pi_37692255
Ynske, ik had de focus dus rechts gelegd. Daarmee wilde ik de hond scherp krijgen, maar idd het gras is scherper dan de hond. Volgende keer dus het flitsje erbij voor een wat lichter hoofd, maar... hoe kan ik zorgen dat de hond meer gefocust is? Toch een wat groter diafragma?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 mei 2006 @ 16:10:17 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37692445
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:04 schreef Kleintje het volgende:
Ynske, ik had de focus dus rechts gelegd. Daarmee wilde ik de hond scherp krijgen, maar idd het gras is scherper dan de hond. Volgende keer dus het flitsje erbij voor een wat lichter hoofd, maar... hoe kan ik zorgen dat de hond meer gefocust is? Toch een wat groter diafragma?
een stap naar voren doen is t makkelijkst
wat je ook kunt doen is met je middenpunt focussen (knopke half ingedrukt houden) en dan je compositie bepalen
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:15:51 #223
3744 Kleintje
op en top!
pi_37692583
Ik had nu expres rechterkant gekozen, om de compositie zo mooi mogelijk te houden en de huizen er niet op te krijgen. Wilde geen standaard foto waarbij de hond in het midden zit.
But thanks. Dit is lekkere info waar ik echt wat aan heb! Ga straks weer heerlijk verder spelen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 mei 2006 @ 16:18:56 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37692665
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik had nu expres rechterkant gekozen, om de compositie zo mooi mogelijk te houden en de huizen er niet op te krijgen. Wilde geen standaard foto waarbij de hond in het midden zit.
But thanks. Dit is lekkere info waar ik echt wat aan heb! Ga straks weer heerlijk verder spelen!
je snapt me niet
focus in t midden knopje vasthouden, dan ervoor zorgen dat de compositie zo word als jij m wilt, dus hond aan de rechterkant
dan zit de focus goed op de hond, en ligt die netjes rechts
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:23:20 #225
3744 Kleintje
op en top!
pi_37692745
We snappen elkaar wel, maar toch ook niet, hihi.
Oke, compo is dus goed, maar ik had dus de focus niet rechts moeten doen maar in het midden.
Maar ik dacht dat de hond dan juist out of focus was geweest...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')