Hij is niet helemaal lekker scherpquote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:04 schreef Puckzzz het volgende:
wat ik minder grappig aan die foto vind is dat er draaierig van wordt. Ik weet niet hoe het komt
Wat wil je verder verbeteren?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:01 schreef Kleintje het volgende:
Nieuwe camera, ben er een beetje mee aan het spelen om alles door te krijgen.
[afbeelding]
Deze is op de A stand gemaakt, F3,5
[afbeelding]
Deze op de M stand, met F16
Zie zelf wel duidelijk verschil.
Maar hoe kan ik dit nog verder verbeteren?
Dat ligt er aan wat je wilt bereiken met de foto Kleintje.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:01 schreef Kleintje het volgende:
Nieuwe camera, ben er een beetje mee aan het spelen om alles door te krijgen.
[afbeelding]
Deze is op de A stand gemaakt, F3,5
[afbeelding]
Deze op de M stand, met F16
Zie zelf wel duidelijk verschil.
Maar hoe kan ik dit nog verder verbeteren?
Je zou het kunnen proberen door iets meer afstand te nemen en een zo klein mogelijk diafragma te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:42 schreef Kleintje het volgende:
Hoe krijg ik de rozen (wat dus tulpen zijn) meer op de voorgrond?
Ik had de compositie heel anders moeten doen, maar het zijn allemaal nog testshots
inflitsenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:57 schreef Kleintje het volgende:
Nog eentje:
[afbeelding]
Ik heb op de rechterkant gefocused met een laag diafragma.
Dat komt mooi uit vind ik.
Alleen de belichting.. je bent de ogen en de gezichtsuitdrukking van de hond kwijt.
Hoe kan ik hiervoor zorgen in het vervolg?
een stap naar voren doenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:04 schreef Kleintje het volgende:
Ynske, ik had de focus dus rechts gelegd. Daarmee wilde ik de hond scherp krijgen, maar idd het gras is scherper dan de hond. Volgende keer dus het flitsje erbij voor een wat lichter hoofd, maar... hoe kan ik zorgen dat de hond meer gefocust is? Toch een wat groter diafragma?
je snapt me nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik had nu expres rechterkant gekozen, om de compositie zo mooi mogelijk te houden en de huizen er niet op te krijgen. Wilde geen standaard foto waarbij de hond in het midden zit.
But thanks. Dit is lekkere info waar ik echt wat aan heb! Ga straks weer heerlijk verder spelen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |