quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:53 schreef Esto het volgende:Gister meer dan 100 foto's gemaakt... Heb ze vanmiddag bewerkt en er 10 uitgekozen
![]()
.
Moet nog een hele stapel bewerken maar het is voorlopig wel ff genoeg geweest
![]()
.
Tien foto's
Oke, daar gaan we
![]()
#1 vind ik niet zo bijzonder eerlijk gezegd. De kleuren zijn te dof, hij is te donker en dat draagt er niet aan bij het beeld spannender te maken. Had er van mij dus niet bij gehoeven.
#2 vind ik wel mooi, ook een beetje donker maar misschien kun je 'm nog wat lichter maken en iets meer contrast. Verder zou ik er aan de linkerkant en aan de onderkant nog een stukje afhalen, imho komt dat de compositie ten goede.
#3 vind ik inderdaad ook wat te rommelig, en niet heel interessant. Ook niet echt een uitdagend standpunt (hoewel het ws niet anders kon, of je moest het water in
![]()
)
#4 vind ik al iets leuker, maar ook niet echt een interessante compositie.
#5 vind ik heel mooi, alleen jammer dat hij net niet helemaal scherp lijkt te zijn. Wel goed scherp op de snavel, maar niet de hele kop, jammergenoeg. Toch goed geslaagd imho
![]()
#6 mooi, leuke vorm in de hals. Misschien had er iets meer onderkant bij gemogen.
#7 mooi! Mooi moment gevangen, en goed scherp. Ook hier kun je misschien links en onder nog een stuk bijsnijden, zodat je focust op wat er te zien is. Het stuk links (tot waar de hals ongeveer echt begint en de borst ophoudt) voegt imho niet echt wat toe aan de foto.
#8 mooi
![]()
Scherp, leuke kleuren, mooie achtergrond. Misschien de volgende keer iets ruimer nemen aan de onderkant.
#9 mooi verloop van de scherptediepte in de plant, maar een niet zo spannende compositie. Als je de bloem op de achtergrond er iets meer bij had betrokken bijvoorbeeld (dus nog iets horizontaler de foto nemen, als het ware) krijg je meer diepte en meer compositie denk ik. Ook mag er nog wat meer contrast in van mij.
#10 mooi! Heel mooi de druppels scherp weten vast te leggen
![]()
. Klein minpuntje is dat de druppels op het blaadje er achter, dus eigenlijk de achtergrond, ook scherp zijn. Dit kun je misschien nog iets corrigeren in photoshop o.i.d.. Verder mooie foto, leuk "patroon" in de druppels.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.