Armoedig vak, niet?quote:Op zondag 5 maart 2006 18:44 schreef Floripas het volgende:
Ja, duh. Da's politiek, hè?
Lees "Nickle and Dime" van Barbara Ehrenreich. Daarin wordt beschreven hoe de onderkant van de arbeidsmarkt in elkaar zit in een land als de VS.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee dat zie ik niet
kan je het onderbouwen?
lees "Het is lekker niet zo" van McCarthy maar eens. Die zegt namelijk dat de arbeidsmarkt van de USA niet zo in elkaar steektquote:Op zondag 5 maart 2006 18:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Lees "Nickle and Dime" van Barbara Ehrenreich. Daarin wordt beschreven hoe de onderkant van de arbeidsmarkt in elkaar zit in een land als de VS.
Het is een gedegen publicatie van een onderzoeksjournaliste.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lees "Het is lekker niet zo" van McCarthy maar eens. Die zegt namelijk dat de arbeidsmarkt van de USA niet zo in elkaar steekt
Ongeschoolde mensen moet je ook maar beter zo veel mogelijk van de straat houden, anders zaaien ze onrust.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:59 schreef Floripas het volgende:
Ga maar na: je doet ongeschoold arbeid, dus het is zo efficient mogelijk om je zo lang mogelijk te laten werken. Dan hoef je minder in te werken, te roosteren, te plannen, enzovoorts.
Dwang gaat niet altijd gepaard met pistolen. Dat je uit je anders huis wordt getrapt met je babies is ook al behoorlijke dwang.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:02 schreef McCarthy het volgende:
uit het is lekker niet zo quote ik: staat er iemand met een pistool achter je die je dwingt?
op blz 51 staat:quote:Op zondag 5 maart 2006 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dwang gaat niet altijd gepaard met pistolen. Dat je uit je anders huis wordt getrapt met je babies is ook al behoorlijke dwang.
Wellicht is ze verlaten door haar man en woont ze al in het goedkoopste huis.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
op blz 51 staat:
moet je geen babies en een te duur huis nemen
Je hebt toch ook altijd keusquote:en op blz 52
je moet gewoon op zoek gaan naar een baas die je een 38 urige bana aanbiedt
Een waarheid als een koe die nergens in de OP wordt ontkend.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:24 schreef -Jean- het volgende:
Je kan beter ongelukkig zijn met geld dan zonder geld.
Afgezien van het feit dat dat los staat van het argument, is dit een generalisatie die niet altijd op gaat. Ontwikkelingshulp kan effectief zijn, mits goed georganiseerd en afgestemd op de situatie ter plaatse.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp is niet bijster effectief.
Er zijn zoals ik zei een aantal uitzonderingen, maar ook die uitzonderingen zijn niet half zo hopeloos als de meeste arme landen.quote:[..]
Dat is toch niet helemaal waar: Saoudi-Arabie, Koeweit, Italie, Turkije, enzovoorts.
Maar jij dient niet te dicteren hoe een ander zich wil ontplooien. Sport vind ik ook geen echte zelfontplooiing, religie ook niet, toch zijn veel mensen niet in staat om verder te komen dan die dingen, en ik erken dat ik daar niets mee te maken heb.quote:[..]
Dat noem ik geen zelfontplooiing.
Je weet dat als je een 60-urige werkweek toegestaan wordt dat er dan veel mensen daadwerkelijk gedwongen gaan worden zo lang te werken. Dat lijkt me allerminst wenselijk of bijdragen aan het geluksgevoel van Nederlanders.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:50 schreef Speth het volgende:
Maar jij dient niet te dicteren hoe een ander zich wil ontplooien. Sport vind ik ook geen echte zelfontplooiing, religie ook niet, toch zijn veel mensen niet in staat om verder te komen dan die dingen, en ik erken dat ik daar niets mee te maken heb.
Niemand wordt gedwongen.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:57 schreef Floripas het volgende:
Je weet dat als je een 60-urige werkweek toegestaan wordt dat er dan veel mensen daadwerkelijk gedwongen gaan worden zo lang te werken. Dat lijkt me allerminst wenselijk of bijdragen aan het geluksgevoel van Nederlanders.
Ja hoor dat dit een nutteloos topic is waar iedereen met een beetje IQ wel het antwoord op weet.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een waarheid als een koe die nergens in de OP wordt ontkend.
Heb je nog iets serieus in te brengen?
De werkelijkheid waarin de overheid mij DWINGT om de helft van mijn inkomen in te leveren, mij DWINGT tot het betalen van torenhoge btw en accijnzen, mij DWINGT om mijn veiligheidsgordel om te doen, mij DWINGT om geen drugs te gebruiken, mij DWINGT om mij tot de gemonopoliseerde staatsgezondheidszorg te wenden, mij DWINGT om een torenhoge prijs te betalen als ik in de randstad wil wonen.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:02 schreef Floripas het volgende:
Dat is een prachtige theorie, maar niet overeenkomstig de werkelijkheid.
In de OP staat dat er een minimum is.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:15 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Ja hoor dat dit een nutteloos topic is waar iedereen met een beetje IQ wel het antwoord op weet.
Puur door geld wordt je niet gelukkig, maar het kan wel gelukkiger maken. Je hebt meer vrijheden.
Een groot huis is leuk, maar alleen is zo alleen.
Of bedoel je de werkelijkheid waarin je baas je DWINGT 60 uur in de week te werken, je DWINGT ook 's avonds en in het weekend te werken, je DWINGT om onder ongezonde omstandigheden te werken, je DWINGT om een deel van je salaris bij hem uit te komen geven, die bedoel ik.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De werkelijkheid waarin de overheid mij DWINGT om de helft van mijn inkomen in te leveren, mij DWINGT tot het betalen van torenhoge btw en accijnzen, mij DWINGT om mijn veiligheidsgordel om te doen, mij DWINGT om geen drugs te gebruiken, mij DWINGT om mij tot de gemonopoliseerde staatsgezondheidszorg te wenden, mij DWINGT om een torenhoge prijs te betalen als ik in de randstad wil wonen.
Die werkelijkheid bedoel je?
Die werkelijkheid bestaat dus niet, alleen in jouw angstvisoenen. De werkelijkheid die ik beschreef bestaat wel degelijk, hier en nu.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:22 schreef Floripas het volgende:
Of bedoel je de werkelijkheid waarin je baas je DWINGT 60 uur in de week te werken, je DWINGT ook 's avonds en in het weekend te werken, je DWINGT om onder ongezonde omstandigheden te werken, je DWINGT om een deel van je salaris bij hem uit te komen geven, die bedoel ik.
bij je baas kan je weg gaan. Bij de overheid in principe niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Of bedoel je de werkelijkheid waarin je baas je DWINGT 60 uur in de week te werken, je DWINGT ook 's avonds en in het weekend te werken, je DWINGT om onder ongezonde omstandigheden te werken,
quote:je DWINGT om een deel van je salaris bij hem uit te komen geven, die bedoel ik.
Nogmaals: lees "Nickle and Dime" van Barbara Ehrenreich. De schellen zullen je van de ogen vallen.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Die werkelijkheid bestaat dus niet, alleen in jouw angstvisoenen. De werkelijkheid die ik beschreef bestaat wel degelijk, hier en nu.
Ik had het niet over een 60 urige werkweek, maar over het principe dat ieder zijn eigen invulling aan zijn leven mag geven. Als die invulling "veel geld verdienen" is, moet dat kunnen. Of een 60 urige werkweek moet worden ingevoerd is een praktisch verhaal waarvan ik niet alle kanten ken en waarover ik m'n mond niet voorbij ga praten zoals sommigen...quote:Op zondag 5 maart 2006 20:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je weet dat als je een 60-urige werkweek toegestaan wordt dat er dan veel mensen daadwerkelijk gedwongen gaan worden zo lang te werken. Dat lijkt me allerminst wenselijk of bijdragen aan het geluksgevoel van Nederlanders.
Aan de onderkant van de markt heb je vaak geen keuze: alle bedrijven zijn zo.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bij je baas kan je weg gaan. Bij de overheid in principe niet.
[..]
Bata-dorp. Google maar.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |