quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:14 schreef Vlindertje87 het volgende:
[..]
Ik merk er vrij weinig van zoals ik al zei. Hij geloofd gewoon in God, jah kan het moeilijk omschrijven, hij is naar mijn idee er niet echt mee bezig.
Hij geloofd, daar is het nu ook mee gezegd. Voordat we wat kregen ging hij nog braaf iedere week naar de kerk, maar ja zn moeder is wel best wel streng gelovig en ook ouderling enzo, dus vrijwel gedwongen. Op dit moment gaat hij 1x in de 2 maand, eigenlijk nog minder soms. En dan is het meestal ook puur omdat zn moeder vraagt of hij weer eens een keer meegaat.
Daarnaast denk ik persoonlijk niet dat het in de toekomst problemen gaat brengen. Zoals ik al zei, hij weet hoe ik er tegenover sta en we respecteren dat van elkaar, hij moet mij zijn geloof niet gaan opdringen en dat doet hij ook echt niet.
Ik heb wel eens gevraagd of hij nog naar de kerk zou gaan etc als we samen zouden wonen enzo, dat zou hij wel doen, maar alsnog niet vaker dan nu het geval is.
Ook hebben we het er al over gehad mochten we eventueel kinderen krijgen, ik wil niet dat ze een geloof opgedrongen krijgen, dus ze zouden waarschijnlijk wél naar een christelijke school gaan, maar wel zelf die keuze kunnen maken zodra ze dat willen. ( hoe omschrijf ik het anders )
Hij houdt zich niet echt aan alles in de bijbel ofzo, totaal niet mee bezig, gelukkig. Daarnaast is hij zich er ook wel van bewust dat er gemakkelijk dingen in kunnen staan die niet kloppen etc. Dus hij is niet naief of wat dan ook ermee bezig.
Naja weet niet hoe ik anders moet omschrijven hoe hij er een beetje tegenoverstaat, ben ik niet zo goed in sorry![]()
Hoe ben jij zo opeens van je geloof afgestapt? ( las dat jij vroeger wel christelijk was? )
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:12 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Daarom durf ik nooit bij jullie thuis langs te komen, ik ben veel te bang gestenigd te worden ofzo.
Nou ja, dan hoop ik dat hij er zo nonchalant mee blijft omgaanquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:14 schreef Vlindertje87 het volgende:
[..]
Ik merk er vrij weinig van zoals ik al zei. Hij geloofd gewoon in God, jah kan het moeilijk omschrijven, hij is naar mijn idee er niet echt mee bezig.
Hij geloofd, daar is het nu ook mee gezegd. Voordat we wat kregen ging hij nog braaf iedere week naar de kerk, maar ja zn moeder is wel best wel streng gelovig en ook ouderling enzo, dus vrijwel gedwongen. Op dit moment gaat hij 1x in de 2 maand, eigenlijk nog minder soms. En dan is het meestal ook puur omdat zn moeder vraagt of hij weer eens een keer meegaat.
Daarnaast denk ik persoonlijk niet dat het in de toekomst problemen gaat brengen. Zoals ik al zei, hij weet hoe ik er tegenover sta en we respecteren dat van elkaar, hij moet mij zijn geloof niet gaan opdringen en dat doet hij ook echt niet.
Ik heb wel eens gevraagd of hij nog naar de kerk zou gaan etc als we samen zouden wonen enzo, dat zou hij wel doen, maar alsnog niet vaker dan nu het geval is.
Ook hebben we het er al over gehad mochten we eventueel kinderen krijgen, ik wil niet dat ze een geloof opgedrongen krijgen, dus ze zouden waarschijnlijk wél naar een christelijke school gaan, maar wel zelf die keuze kunnen maken zodra ze dat willen. ( hoe omschrijf ik het anders )
Hij houdt zich niet echt aan alles in de bijbel ofzo, totaal niet mee bezig, gelukkig. Daarnaast is hij zich er ook wel van bewust dat er gemakkelijk dingen in kunnen staan die niet kloppen etc. Dus hij is niet naief of wat dan ook ermee bezig.
Naja weet niet hoe ik anders moet omschrijven hoe hij er een beetje tegenoverstaat, ben ik niet zo goed in sorry
Dat was niet opeens. Rond mijn 16e begon ik een beetje mijn eigen pad te vinden, o.a. qua kleding- en muzieksmaak. Ook begon ik onbewust me af te vragen waar ik nou precies in geloofde en hoe ik dat geloof wilde invullen. Het was voor mij tot dat moment onbetwistbaar dat wat me in de kerk, op school en door mijn ouders werd verteld echt waar was, tenminste, de basics, dus dat Jezus was gestorven voor mijn zonden, enz. Ik werd verteld dat ik een persoonlijke relatie met Jezus moest ontwikkelen, dat ik mijn leven in zijn hand moest leggen en dat hij me zou helpen om een goed leven zonder zonde te leiden.quote:Hoe ben jij zo opeens van je geloof afgestapt? ( las dat jij vroeger wel christelijk was? )
Ik denk niet dat een relatie standhoudt als de een van de ander denkt dat diegene eeuwig in de hel brandt. En waarheid volledig ontkennen zou ook wel meevallen, mensen hebben hun onenigheden, gelukkig maar. Als ongelovige ben je daar waarschijnlijk wat stelliger in (bij mij wel, althans), maar tegelijkertijd is je waarheid, als je niet in god gelooft, relatiever.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:09 schreef Polen het volgende:
Hoe kun je respect hebben voor elkaar als hij gelooft dat jij, na je bestaan alhier, voor eeuwig zal branden en lijden en jij zijn waarheid volledig ontkent, eigenlijk?
Lijkt me iets in de richting van de groep verdedigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Mag ThE_Ed als socioloog alleen nog wel even uitleggen dat wanneer ik het punt naar voren breng, m'n vriendin onmiddelijk in een kramp schiet en dingen van het Christendom gaat zitten verdedigen waar ze normaal gesproken ook niet eens achter staat.
Ik ben blij dat hij dat in ieder geval wel beseft.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:43 schreef super-muffin het volgende:
Maar aan de andere kant zei m'n pa wel dat hij het 'bijzonder' vond dat ik niet alles wat me voor gekauwt word voor waar aan neem.
Nee dat haar ouders toch niet zo streng zijn dat ze leuke dingen zoals op vakantie gaan met zijn 2en verbieden omdat er dan de mogelijkheid zou kunnen bestaan dat de verleiding van sex te groot zou zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:26 schreef Polen het volgende:
En dat betekent wat, precies? Voor diegenen met een minder helder geheugen? Dat jullie bij het pakken van de koffers het geloof in de kast laten liggen?
Met een beetje geluk vind je de heer, trouw je en kan je over 6 maanden neuken. Puik vooruitzicht.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik was gisteren voor het eerst in hele lang tijd op zondag vrij. Normaal werk ik altijd op zondag en ga ik sochtends mee naar de kerk en dan werken. Nu ben ik dus 2x geweest en dat was niet eens heel vervelend. Best een relaxte zondag gehad. Ik was er een beetje bang voor dat het echt heel saai en irritant zou worden maar dat viel reuze mee.
Ik had verwacht het heel erg te vinden maar het viel mee. En het is niet zo dat we verplicht 2x gaan. Wanneer we wat leuks gaan doen ofzo op zondag is het niet zo dat we dan per se op tijd terug moeten zijn om maar 2x in de kerk te zitten.quote:
Geeft niks joh, dat komt nog wel.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:48 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik had verwacht het heel erg te vinden maar het viel mee. En het is niet zo dat we verplicht 2x gaan. Wanneer we wat leuks gaan doen ofzo op zondag is het niet zo dat we dan per se op tijd terug moeten zijn om maar 2x in de kerk te zitten.
Het is niet zo dat we een babyfactory beginnen hoor. Kids dat duurt nog wel heel wat jaren. Eerst moeten we allebei onze studie afmaken en dan zien we wel verder. Het is niet zo dat wanneer er na 10 maanden huwlijk er nog geen kids zijn mensen gaan afvragen of het wel allemaal goed gaat.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:48 schreef Polen het volgende:
6 + 9 = 15. Volgend jaar mei een kleine.
Oh, dus je mag wel seks hebben voor het genot? Dat is niet echt een vast geloof dan he?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:50 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het is niet zo dat we een babyfactory beginnen hoor. Kids dat duurt nog wel heel wat jaren. Eerst moeten we allebei onze studie afmaken en dan zien we wel verder. Het is niet zo dat wanneer er na 10 maanden huwlijk er nog geen kids zijn mensen gaan afvragen of het wel allemaal goed gaat.
Ik woon zelf in een klein christelijk dorpje. Mijn vriendin juist in een middelgrote stad. In mijn kleine dorpje gaat het er idd zo aan toe. Bij de kerk van mijn vriendin juist helemaal niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Polen het volgende:
Volgens mij is het één groot complot. Die ventjes willen allemaal ballen, die meisjes willen 'wachten' omdat dat zo hoort, ofzo. Dus zegt de kerk: Wachten moet! En dan gaan ze trouwen, dat wil die vrouw, om te neuken, namelijk. Dus trouwen ze. Mooie boel.
Okay, bovenstaande is een slecht verhaal. Maar niet zo slecht als 'je maagedelijkheid bewaren tot het huwelijk'..
Nouja, ik ken genoeg mensen die vrij snel trouwden omdat het moest omdat ze verder wilden in het leven zegmaar. Het zal niet puur om het sex0ren zijn, maar je kunt me ook niet wijsmaken dat gelovige mensen zoveel beter weten welk vlees ze in de kuip hebben dan anderen. Misschien dat ze wel minder snel het bijltje erbij neergooien als een relatie even wat minder gaat.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Polen het volgende:
Okay, bovenstaande is een slecht verhaal.
Ach, niet-gelovigen zijn misschien wat meer bezig met geluk in dit leven. Gelovigen proberen zich nu in te houden voor 'later'.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien dat ze wel minder snel het bijltje erbij neergooien als een relatie even wat minder gaat.
Ja daar kan je misschien wel gelijk in hebben. Maar ik vind probeer een beetje een middenweg daarin te vinden.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:13 schreef Polen het volgende:
[..]
Ach, niet-gelovigen zijn misschien wat meer bezig met geluk in dit leven. Gelovigen proberen zich nu in te houden voor 'later'.x 1000.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:09 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag 1 jaar![]()
Gaat nog steeds super. Nog geen sex gehad maar het is ook niet zo dat we alleen handjes vasthouden![]()
Blijven slapen is geen enkel punt alleen is dat wel vaker bij mij dan bij haar. Ook omdat het bij haar gewoon wat drukker is en ik op mijn kamer alles heb wat we nodig hebben dus we sowieso vaker bij mij zitten.
Ik ga wel redelijk vaak mee naar de kerk op zondagmorgen. Vind ik geen enkel probleem en zij vind dat erg leuk. Dan blijf ik tot half 2 bij haar en daarna moet ik werken. Dit vond ze eerst niet zo leuk maar nu heeft ze er totaal geen probleem mee.
Kortom het gaat dus super.
Eh. Geen seks maar je doet wel wat? Dat snap ik niet zo. Toch niet dat hypocriete gedoe van alles behalve neuken he?quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:09 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag 1 jaar![]()
Gaat nog steeds super. Nog geen sex gehad maar het is ook niet zo dat we alleen handjes vasthouden![]()
Ze mocht binnenshuis geen broek aan? Wat is dat nu weer voor onzin. In welke tijd leefden die mensen?quote:Op maandag 12 juni 2006 02:58 schreef Maeghan het volgende:
Een collega van mij mocht bij haar gelovige 'schoonfamilie' niet naar binnen in een broek. Die trok dan een rok aan. En gaat ook mee naar de kerk en zo. Ik snap daar echt niets van. Ik zou het weigeren en ik zou die moeder ook in mijn huis weigeren als ze geen broek aan trok, sterf maar lekker dan. Zou niets voor mij zijn dus. Mij niet gezien in de kerk ook. Ik vertik het om me wekelijks te pletter te gaan vervelen omdat een paar mensen hun sprookjes niet los durven laten. Ik heb nog niet zozeer iets tegen geloof op zich, alhoewel ik daar ook niet blij van word, maar de kerk... Als mensen nou gewoon voor zichzelf denken en dan besluiten te geloven dat er wel een god is, ok, vooruit. Maar een vriend(in) die naar de kerk gaat is voor mij geen optie.
respect is ook niet echt jouw ding dan geloof ik he..quote:Op maandag 12 juni 2006 02:58 schreef Maeghan het volgende:
Een collega van mij mocht bij haar gelovige 'schoonfamilie' niet naar binnen in een broek. Die trok dan een rok aan. En gaat ook mee naar de kerk en zo. Ik snap daar echt niets van. Ik zou het weigeren en ik zou die moeder ook in mijn huis weigeren als ze geen broek aan trok, sterf maar lekker dan. Zou niets voor mij zijn dus. Mij niet gezien in de kerk ook. Ik vertik het om me wekelijks te pletter te gaan vervelen omdat een paar mensen hun sprookjes niet los durven laten. Ik heb nog niet zozeer iets tegen geloof op zich, alhoewel ik daar ook niet blij van word, maar de kerk... Als mensen nou gewoon voor zichzelf denken en dan besluiten te geloven dat er wel een god is, ok, vooruit. Maar een vriend(in) die naar de kerk gaat is voor mij geen optie.
[..]
Eh. Geen seks maar je doet wel wat? Dat snap ik niet zo. Toch niet dat hypocriete gedoe van alles behalve neuken he?
wie zegt dat je iemand in de gek houdt. Moet je gelovig zijn om een kerk te bezoeken?quote:Op maandag 12 juni 2006 09:23 schreef Natalie het volgende:
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat iemand zo fel kan reageren op zoiets.
Het is wel apart als je zelf niet in God, de kerk en de bijbel en alles gelooft, maar toch in de kerk gaat zitten en te doen of je het wél gelooft (of iets wat erop lijkt) om je vriend(in) en diens familie te pleasen.
Da's toch schijnheilig? ('t was niet bedoelt als woordspeling, maar past wel goed) Wie houd je dan voor de gek, jezelf of je vriend(in) + fam?
Daar had ik al op gerekend.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:32 schreef avotar het volgende:
[..]
wie zegt dat je iemand in de gek houdt. Moet je gelovig zijn om een kerk te bezoeken?
Voor geloven op zich, als individuele keuze los van de kerk dus, en het leven naar idealen heb ik wel respect (of dat nu naar de bijbel is, of de koran, of naar een filosofisch werk, of dat iemand veganist is, dat maakt mij niet uit). Maar, wat ik zeg, individuele keuze. Een ander dwingen bepaalde kleding aan te trekken omdat jij iets wel of niet gelooft, dat vind ik veel te ver gaan. Verder zijn veel gelovigen ook zeer hypocriet en dat is iets wat ik in niemand waardeer, gelovig of ongelovig. Ik heb respect voor mensen die doen waar ze voor staan en niet voor mensen die roepen dat ze in god geloven maar vervolgens wel de taak op zich nemen om over anderen te oordelen en ze te dwingen hun leven anders in te richten (en hoeveel gelovigen niet opeens vergeten dat oordelen aan god voorbehouden is als iemand in hun omgeving homofiel blijkt te zijn, of zwanger raakt voor het huwelijk...).quote:Op maandag 12 juni 2006 08:52 schreef avotar het volgende:
[..]
respect is ook niet echt jouw ding dan geloof ik he..
zelfkennis is natuurlijk het begin van alle wijsheid, maar zet je ideeen hier maar weg, je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt moet ik zeggen.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Voor geloven op zich, als individuele keuze los van de kerk dus, en het leven naar idealen heb ik wel respect (of dat nu naar de bijbel is, of de koran, of naar een filosofisch werk, of dat iemand veganist is, dat maakt mij niet uit). Maar, wat ik zeg, individuele keuze. Een ander dwingen bepaalde kleding aan te trekken omdat jij iets wel of niet gelooft, dat vind ik veel te ver gaan. Verder zijn veel gelovigen ook zeer hypocriet en dat is iets wat ik in niemand waardeer, gelovig of ongelovig. Ik heb respect voor mensen die doen waar ze voor staan en niet voor mensen die roepen dat ze in god geloven maar vervolgens wel de taak op zich nemen om over anderen te oordelen en ze te dwingen hun leven anders in te richten (en hoeveel gelovigen niet opeens vergeten dat oordelen aan god voorbehouden is als iemand in hun omgeving homofiel blijkt te zijn, of zwanger raakt voor het huwelijk...).
Kortom: ik heb respect voor iedereen die zelf denkt, zelf leeft en anderen ook die ruimte biedt.
Echter, ik zou geen relatie kunnen hebben met een gelovige. Mijn denkbeelden voor wat betreft het geloven op zich zal ik hier niet neerzetten, die zijn irrelevant en mogelijk kwetsend, en ik heb ook niet de hoop dat iemand van zijn geloof afvalt omdat ik vind dat dat moet. Maar ze zijn dusdanig dat ik niet samen wil leven met iemand die een (theistisch) geloof aanhangt. Ik zou mezelf ook niet aan gaan passen voor een gelovige, al dan niet in een relatie. Dat jij vind dat ik geen respect heb voor geloof op het moment dat ik geen rok aantrek voor iemand, dat mag, maar ik vind het onbegrijpelijk. Ik vind het juist respectloos om iemand in je huis te weigeren en zo arrogant te zijn dat je iemand vraagt zich anders voor te doen. Ik vind het bovendien zeer hypocriet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |