abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26347918
Nou hier dan even mijn relatieprobleem. Nou ja het is nog geen relatie maar sinds kort vind ik een meisje wel heel erg leuk en zij mij ook. Alleen nu het probleem: zij gelooft dus en behoorlijk fanatiek ook met 2x per zondag naar de kerk enz. En ik geloof dus helemaal niet. Voor mij is het ook totaal geen probleem dat zij gelooft. Maar nu is mijn vraag dus of mensen die geloven een relatie beginnen met iemand die niet gelooft of dat ze dat toch een te groot bezwaar vinden en er niet aan beginnen??
pi_26347952
Neukt ze, of neukt ze niet?
pi_26347974
ja dat weet ik dus ook nog niet, maar ik vind haar leuk genoeg om daar een tijdje mee te moeten wachten
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:26:18 #4
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_26348114
quote:
ja dat weet ik dus ook nog niet, maar ik vind haar leuk genoeg om daar een tijdje mee te moeten wachten
tot aan het huwelijk..? zal er maar snel over beginnen..

Edit: best wel moeilijk, quoten..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_26348128
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:21 schreef kultivate het volgende:
Je ziet wel Sjors, wordt een aardig tijdje wachten
pi_26348158
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:20 schreef DaYwALKuR het volgende:
Neukt ze, of neukt ze niet?

underground forever baby
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:28:04 #7
112316 Nagz
Wessss side!
pi_26348164
Niet aan te raden.
Vooral wegens ouders (mits zij ook gelovig zijn).
En natuurlijk dat sex voor het huwelijk gedeelte.
pi_26348197
ja zal er wel eens met haar over beginnen. Maar zijn er hier ook fokker's die echt verstand van geloof enz hebben? Of dat wel wordt gewardeerd enz een relatie met iemand die niet geloofd?
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:29:20 #9
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348205
Man als je verliefd bent maak je je daar dan even geen druk over wil je?
Ga gewoon met d'r op stap en zie wel waar het schip strand.

Een beetje rationele afwegingen gaan zitten maken over een prille romance .
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:30:02 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26348220
Het hoeft geen probleem te zijn zolang zij ook respecteert dat jij geen geloof hebt.
(Un)masking for the greater good.
pi_26348224
Ja dat doe ik ook niet maar ja zou toch jammer zijn als zij het afkapt als het net wat wordt toch?
pi_26348291
Ik zou nooit wat beginnen met een gelovige. Ik denk dat dat problemen op gaat leveren.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:33:20 #13
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_26348315
quote:
ja zal er wel eens met haar over beginnen. Maar zijn er hier ook fokker's die echt verstand van geloof enz hebben?
Denk dat ik wel voor het gros spreek als ik zeg:
gelovig -> minder snel nuecken..
gelovig -> goedkeuring van ouders nodig bij nieuwe vriend..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:34:20 #14
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348352
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:32 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik zou nooit wat beginnen met een gelovige. Ik denk dat dat problemen op gaat leveren.
Ik snap dit soort reacties niet echt...

Wanneer je echt verliefd bent laat je je toch niet remmen uit een soort van raar 'principe'?
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:35:11 #15
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26348369
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:33 schreef neo2000 het volgende:

[..]

De helft van je vrije tijd (zondag) niets samen kunnen doen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26348405
Ik geloof niet in zo'n relatie
pi_26348454
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:34 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Wanneer je echt verliefd bent laat je je toch niet remmen uit een soort van raar 'principe'?
Waarom zou ik mijn energie in een relatie steken die gedoemd is te mislukken?
pi_26348477
quote:

[..]

Ja het eerste jaar misschien, maar dan! Mag/moet je mee naar de kerk, mag je op zondag je ding niet meer doen, zit je met haar familie te bidden in de MacDonalds!
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_26348582
mijn vriendin is ook gelovig, zij het niet al te streng (alhoewel van haar moeders kant wat meer gelovige druk uit wordt geoefend) en dat gaat prima, beetje aanpassen van beide kanten; meedoen met bidden voor het eten is bijvoorbeeld wel iets wat je moet gaan doen, terwijl ze bij jou thuis dat misschien helemaal niet doet, dus dan is het eerlijk verdeeld.

En ja, af en toe een kerkbezoek (pasen, kerstmis, belangrijke dopingen en zo) kan ook wel eens bevordelijk werken voor je relatie.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:43:41 #20
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348607
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:38 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn energie in een relatie steken die gedoemd is te mislukken?
Noem me een domme romanticus met een plaat voor z'n kop maar waarom zou je het er niet op wagen? Wie weet ontstaat er iets prachtigs.
Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat niet strokende-geloofsovertuigingen ( ) een relatie meteen tot mislukken doemen.
pi_26348617
Zelfde situatie hier, ik geloofde niet en het meisje waar ik verliefd op werd wel

We hebben nu twee jaar een relatieen nu gelooft ze niet meer!

Maar serieus kerel, ik weet niet hoe lang je al verliefd op haar bent maar ik vraag me af of je er verstandig aan doet om met dat meisje een relatie aan te gaan. Als zij echt zwaar tilt aan het geloof en jij niet zul je er nooit tussen komen, jullie werelden verschillen veel te veel. En op zondag ochtend uitslapen is er natuurlijk ook niet meer bij!
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:44:45 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26348646
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:33 schreef neo2000 het volgende:

[..]

De meesten zijn tegenwoordig al een stuk losser, gelukkig.
(Un)masking for the greater good.
pi_26348664
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:44 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zelfde situatie hier, ik geloofde niet en het meisje waar ik verliefd op werd wel

Nu niet meer!

Maar serieus kerel, ik weet niet hoe lang je al verliefd op haar bent maar ik vraag me af of je er verstandig aan doet om met dat meisje een relatie aan te gaan. Als zij echt zwaar tilt aan het geloof en jij niet zul je er nooit tussen komen, jullie werelden verschillen veel te veel. En op zondag ochtend uitslapen is er natuurlijk ook niet meer bij!
Dat alleen al is genoeg reden om geen relatie met een gelovige te beginnen.
pi_26348667
Nou op zich zie ik er ook wel de nadelen van in. Maar ja vind haar toch te leuk om dan maar te zeggen ik stop er helemaal mee. En als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt. Maar ja zal binnenkort haar mening wel eens ff vragen. Ze had al een keer gezegd dat ze het daar wel eens over wilde hebben.
pi_26348669
quote:

[..]

Ken jij zwaar gelovigen (artikel 31)? Ik kan je wel vertellen dat die 2x naar de kerk gaan erg serieus nemen en ontzettend veel waarde hechten aan hun geloof. Dat is niet zomaar een raar principe maar een levensgroot relatie-obstakel.
Let's play some tetris, motherfucker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')