tot aan het huwelijk..? zal er maar snel over beginnen..quote:ja dat weet ik dus ook nog niet, maar ik vind haar leuk genoeg om daar een tijdje mee te moeten wachten
Je ziet wel Sjors, wordt een aardig tijdje wachtenquote:Op dinsdag 19 april 2005 14:21 schreef kultivate het volgende:
ja dat weet ik dus ook nog niet, maar ik vind haar leuk genoeg om daar een tijdje mee te moeten wachten
Denk dat ik wel voor het gros spreek als ik zeg:quote:ja zal er wel eens met haar over beginnen. Maar zijn er hier ook fokker's die echt verstand van geloof enz hebben?
Ik snap dit soort reacties niet echt...quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:32 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik zou nooit wat beginnen met een gelovige. Ik denk dat dat problemen op gaat leveren.
De helft van je vrije tijd (zondag) niets samen kunnen doen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:33 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Denk dat ik wel voor het gros spreek als ik zeg:
gelovig -> minder snel nuecken..
gelovig -> goedkeuring van ouders nodig bij nieuwe vriend..
Waarom zou ik mijn energie in een relatie steken die gedoemd is te mislukken?quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:34 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Ik snap dit soort reacties niet echt...
Wanneer je echt verliefd bent laat je je toch niet remmen uit een soort van raar 'principe'?
Ja het eerste jaar misschien, maar dan! Mag/moet je mee naar de kerk, mag je op zondag je ding niet meer doen, zit je met haar familie te bidden in de MacDonalds!quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:34 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Wanneer je echt verliefd bent laat je je toch niet remmen uit een soort van raar 'principe'?
Noem me een domme romanticus met een plaat voor z'n kop maar waarom zou je het er niet op wagen? Wie weet ontstaat er iets prachtigs.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:38 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn energie in een relatie steken die gedoemd is te mislukken?
De meesten zijn tegenwoordig al een stuk losser, gelukkig.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:33 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Denk dat ik wel voor het gros spreek als ik zeg:
gelovig -> minder snel nuecken..
gelovig -> goedkeuring van ouders nodig bij nieuwe vriend..
Dat alleen al is genoeg reden om geen relatie met een gelovige te beginnen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:44 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zelfde situatie hier, ik geloofde niet en het meisje waar ik verliefd op werd wel![]()
Nu niet meer!![]()
Maar serieus kerel, ik weet niet hoe lang je al verliefd op haar bent maar ik vraag me af of je er verstandig aan doet om met dat meisje een relatie aan te gaan. Als zij echt zwaar tilt aan het geloof en jij niet zul je er nooit tussen komen, jullie werelden verschillen veel te veel. En op zondag ochtend uitslapen is er natuurlijk ook niet meer bij!![]()
Ken jij zwaar gelovigen (artikel 31)? Ik kan je wel vertellen dat die 2x naar de kerk gaan erg serieus nemen en ontzettend veel waarde hechten aan hun geloof. Dat is niet zomaar een raar principe maar een levensgroot relatie-obstakel.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:34 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Ik had het over de andere kant van het verhaal; namelijk dat de TS bang is om een relatie aan te gaan met een gelovig iemand. En dat dit voor velen hier al zowat als principe geldt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:45 schreef ArcticBlue het volgende:
[..]
Ken jij zwaar gelovigen (artikel 31)? Ik kan je wel vertellen dat die 2x naar de kerk gaan erg serieus nemen en ontzettend veel waarde hechten aan hun geloof. Dat is niet zomaar een raar principe maar een levensgroot relatie-obstakel.
Misschien kan jij het wel opbrengen om zondagochtend vroeg je bed uit te gaan om naar de kerk te gaan en te bidden voor het eten, maar ik zou het niet op kunnen brengen. Ik zou mezelf ook heel erg schijnheilig vinden als ik met mijn ongelovige kop in een kerk zou gaan zitten, alleen om hem een plezier te doen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:43 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Noem me een domme romanticus met een plaat voor z'n kop maar waarom zou je het er niet op wagen? Wie weet ontstaat er iets prachtigs.
Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat niet strokende-geloofsovertuigingen () een relatie meteen tot mislukken doemen.
Heeerlijk. Lekker een vrij zondag. Geen geneuzel aan je hoofd als je moet voetballen enzo.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:35 schreef -erwin- het volgende:
[..]
De helft van je vrije tijd (zondag) niets samen kunnen doen.
nuttige tips, maar werd je niet eerst streng gekeurt door haar ouders en dan met name haar moeder??quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:42 schreef Scorpie het volgende:
mijn vriendin is ook gelovig, zij het niet al te streng (alhoewel van haar moeders kant wat meer gelovige druk uit wordt geoefend) en dat gaat prima, beetje aanpassen van beide kanten; meedoen met bidden voor het eten is bijvoorbeeld wel iets wat je moet gaan doen, terwijl ze bij jou thuis dat misschien helemaal niet doet, dus dan is het eerlijk verdeeld.
En ja, af en toe een kerkbezoek (pasen, kerstmis, belangrijke dopingen en zo) kan ook wel eens bevordelijk werken voor je relatie.
En wat dacht je van de ouders? Mijn vriendin komt uit een zwaar christelijk nest en heeft ook veel voor deze relatie moeten inleveren. We wonen nu bijna een jaar samen en je begrijpt dat ze door haar ouders (en de ouders door de gemeente want zo gaat dat) niet of amper aangekeken!quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:45 schreef ArcticBlue het volgende:
[..]
Ken jij zwaar gelovigen (artikel 31)? Ik kan je wel vertellen dat die 2x naar de kerk gaan erg serieus nemen en ontzettend veel waarde hechten aan hun geloof. Dat is niet zomaar een raar principe maar een levensgroot relatie-obstakel.
Nou, dat viel wel mee, die moeder op zich is niet zo heel streng gelovig, alleen de rest van die kant van haar familie wel, en ik werd an sich niet echt "gekeurt", daarbij komt dat ik zelf 8 jaar christelijke basisschool heb gehad, dus dat viel wel meequote:Op dinsdag 19 april 2005 14:53 schreef kultivate het volgende:
[..]
nuttige tips, maar werd je niet eerst streng gekeurt door haar ouders en dan met name haar moeder??
Misschien overbodig maar wel gemeend:quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:57 schreef Scorpie het volgende:
Een gelovige zou nooit de 'liefde van mijn leven' kunnen zijn. Sterker nog, ik betwijfel dat ik verliefd zou kunnen worden op een gelovige. Ik ben zelf christelijk opgevoed, maar ik ben mijn geloof kwijtgeraakt en ik heb door de jaren heen zo'n aversie ontwikkeld tegen het christelijke geloof dat ik meen gelijk op een jongen af te knappen als hij duidelijk maakte christelijk te zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:48 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Ik had het over de andere kant van het verhaal; namelijk dat de TS bang is om een relatie aan te gaan met een gelovig iemand. En dat dit voor velen hier al zowat als principe geldt.
Ik snap ook best dat het moeilijk is / kan worden, maar toch... Zou jij het met de in jou ogen 'liefde van je leven' er niet op wagen?
Hoe streng christelijk is ze? Is ze een ChristenUnietype of een SGP-meisje, inclusief de lange zwarte rok? De eerste categorie is denk ik nog wel redelijk flexibel en wellicht kan het daarmee slagen. De tweede categorie lijkt me een buitengewoon moeilijk verhaal. Die zijn doorgaans toch ontzettend geïndoctrineerd (ontkennen van de evolutieleer, homoseksualiteit als een ziekte zien en geen seks voor het huwelijk), om nog maar te zwijgen van de hoogstwaarschijnlijke tegenwerking door haar ouders indien zo'n mesije een relatie met een "ongelovige" aangaat.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:19 schreef kultivate het volgende:
Nou hier dan even mijn relatieprobleem. Nou ja het is nog geen relatie maar sinds kort vind ik een meisje wel heel erg leuk en zij mij ook. Alleen nu het probleem: zij gelooft dus en behoorlijk fanatiek ook met 2x per zondag naar de kerk enz. En ik geloof dus helemaal niet. Voor mij is het ook totaal geen probleem dat zij gelooft. Maar nu is mijn vraag dus of mensen die geloven een relatie beginnen met iemand die niet gelooft of dat ze dat toch een te groot bezwaar vinden en er niet aan beginnen??
Lijkt me verstandig als je er eens met haar over praat.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:22 schreef kultivate het volgende:
tnx zal ik zeker doen.
En ze is niet zo'n sgp meisje maar toch wel redelijk streng dacht ik maar dat weet ik dus ook niet helemaal zeker eigenlijk
Ja dat moet ze dus vooral niet tegen me zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Je moet ook gaan geloven
Is goed voor je.
Ik zou nog nieteens verliefd kunnen worden op zo iemand!quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:34 schreef TopStyle het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Je moet ook gaan geloven
Is lekker gemakkelijk voor je.
oeiquote:Op dinsdag 19 april 2005 15:32 schreef kultivate het volgende:
[..]
Ja dat moet ze dus vooral niet tegen me zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |