abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26347918
Nou hier dan even mijn relatieprobleem. Nou ja het is nog geen relatie maar sinds kort vind ik een meisje wel heel erg leuk en zij mij ook. Alleen nu het probleem: zij gelooft dus en behoorlijk fanatiek ook met 2x per zondag naar de kerk enz. En ik geloof dus helemaal niet. Voor mij is het ook totaal geen probleem dat zij gelooft. Maar nu is mijn vraag dus of mensen die geloven een relatie beginnen met iemand die niet gelooft of dat ze dat toch een te groot bezwaar vinden en er niet aan beginnen??
pi_26347952
Neukt ze, of neukt ze niet?
pi_26347974
ja dat weet ik dus ook nog niet, maar ik vind haar leuk genoeg om daar een tijdje mee te moeten wachten
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:26:18 #4
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_26348114
quote:
ja dat weet ik dus ook nog niet, maar ik vind haar leuk genoeg om daar een tijdje mee te moeten wachten
tot aan het huwelijk..? zal er maar snel over beginnen..

Edit: best wel moeilijk, quoten..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_26348128
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:21 schreef kultivate het volgende:
Je ziet wel Sjors, wordt een aardig tijdje wachten
pi_26348158
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:20 schreef DaYwALKuR het volgende:
Neukt ze, of neukt ze niet?

underground forever baby
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:28:04 #7
112316 Nagz
Wessss side!
pi_26348164
Niet aan te raden.
Vooral wegens ouders (mits zij ook gelovig zijn).
En natuurlijk dat sex voor het huwelijk gedeelte.
pi_26348197
ja zal er wel eens met haar over beginnen. Maar zijn er hier ook fokker's die echt verstand van geloof enz hebben? Of dat wel wordt gewardeerd enz een relatie met iemand die niet geloofd?
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:29:20 #9
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348205
Man als je verliefd bent maak je je daar dan even geen druk over wil je?
Ga gewoon met d'r op stap en zie wel waar het schip strand.

Een beetje rationele afwegingen gaan zitten maken over een prille romance .
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:30:02 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26348220
Het hoeft geen probleem te zijn zolang zij ook respecteert dat jij geen geloof hebt.
(Un)masking for the greater good.
pi_26348224
Ja dat doe ik ook niet maar ja zou toch jammer zijn als zij het afkapt als het net wat wordt toch?
pi_26348291
Ik zou nooit wat beginnen met een gelovige. Ik denk dat dat problemen op gaat leveren.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:33:20 #13
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_26348315
quote:
ja zal er wel eens met haar over beginnen. Maar zijn er hier ook fokker's die echt verstand van geloof enz hebben?
Denk dat ik wel voor het gros spreek als ik zeg:
gelovig -> minder snel nuecken..
gelovig -> goedkeuring van ouders nodig bij nieuwe vriend..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:34:20 #14
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348352
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:32 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik zou nooit wat beginnen met een gelovige. Ik denk dat dat problemen op gaat leveren.
Ik snap dit soort reacties niet echt...

Wanneer je echt verliefd bent laat je je toch niet remmen uit een soort van raar 'principe'?
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:35:11 #15
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26348369
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:33 schreef neo2000 het volgende:

[..]

De helft van je vrije tijd (zondag) niets samen kunnen doen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26348405
Ik geloof niet in zo'n relatie
pi_26348454
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:34 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Wanneer je echt verliefd bent laat je je toch niet remmen uit een soort van raar 'principe'?
Waarom zou ik mijn energie in een relatie steken die gedoemd is te mislukken?
pi_26348477
quote:

[..]

Ja het eerste jaar misschien, maar dan! Mag/moet je mee naar de kerk, mag je op zondag je ding niet meer doen, zit je met haar familie te bidden in de MacDonalds!
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_26348582
mijn vriendin is ook gelovig, zij het niet al te streng (alhoewel van haar moeders kant wat meer gelovige druk uit wordt geoefend) en dat gaat prima, beetje aanpassen van beide kanten; meedoen met bidden voor het eten is bijvoorbeeld wel iets wat je moet gaan doen, terwijl ze bij jou thuis dat misschien helemaal niet doet, dus dan is het eerlijk verdeeld.

En ja, af en toe een kerkbezoek (pasen, kerstmis, belangrijke dopingen en zo) kan ook wel eens bevordelijk werken voor je relatie.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:43:41 #20
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348607
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:38 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn energie in een relatie steken die gedoemd is te mislukken?
Noem me een domme romanticus met een plaat voor z'n kop maar waarom zou je het er niet op wagen? Wie weet ontstaat er iets prachtigs.
Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat niet strokende-geloofsovertuigingen ( ) een relatie meteen tot mislukken doemen.
pi_26348617
Zelfde situatie hier, ik geloofde niet en het meisje waar ik verliefd op werd wel

We hebben nu twee jaar een relatieen nu gelooft ze niet meer!

Maar serieus kerel, ik weet niet hoe lang je al verliefd op haar bent maar ik vraag me af of je er verstandig aan doet om met dat meisje een relatie aan te gaan. Als zij echt zwaar tilt aan het geloof en jij niet zul je er nooit tussen komen, jullie werelden verschillen veel te veel. En op zondag ochtend uitslapen is er natuurlijk ook niet meer bij!
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:44:45 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26348646
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:33 schreef neo2000 het volgende:

[..]

De meesten zijn tegenwoordig al een stuk losser, gelukkig.
(Un)masking for the greater good.
pi_26348664
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:44 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zelfde situatie hier, ik geloofde niet en het meisje waar ik verliefd op werd wel

Nu niet meer!

Maar serieus kerel, ik weet niet hoe lang je al verliefd op haar bent maar ik vraag me af of je er verstandig aan doet om met dat meisje een relatie aan te gaan. Als zij echt zwaar tilt aan het geloof en jij niet zul je er nooit tussen komen, jullie werelden verschillen veel te veel. En op zondag ochtend uitslapen is er natuurlijk ook niet meer bij!
Dat alleen al is genoeg reden om geen relatie met een gelovige te beginnen.
pi_26348667
Nou op zich zie ik er ook wel de nadelen van in. Maar ja vind haar toch te leuk om dan maar te zeggen ik stop er helemaal mee. En als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt. Maar ja zal binnenkort haar mening wel eens ff vragen. Ze had al een keer gezegd dat ze het daar wel eens over wilde hebben.
pi_26348669
quote:

[..]

Ken jij zwaar gelovigen (artikel 31)? Ik kan je wel vertellen dat die 2x naar de kerk gaan erg serieus nemen en ontzettend veel waarde hechten aan hun geloof. Dat is niet zomaar een raar principe maar een levensgroot relatie-obstakel.
Let's play some tetris, motherfucker.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:48:44 #26
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26348772
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:45 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

Ken jij zwaar gelovigen (artikel 31)? Ik kan je wel vertellen dat die 2x naar de kerk gaan erg serieus nemen en ontzettend veel waarde hechten aan hun geloof. Dat is niet zomaar een raar principe maar een levensgroot relatie-obstakel.
Ik had het over de andere kant van het verhaal; namelijk dat de TS bang is om een relatie aan te gaan met een gelovig iemand. En dat dit voor velen hier al zowat als principe geldt.

Ik snap ook best dat het moeilijk is / kan worden, maar toch... Zou jij het met de in jou ogen 'liefde van je leven' er niet op wagen?
pi_26348777
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:43 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Noem me een domme romanticus met een plaat voor z'n kop maar waarom zou je het er niet op wagen? Wie weet ontstaat er iets prachtigs.
Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat niet strokende-geloofsovertuigingen ( ) een relatie meteen tot mislukken doemen.
Misschien kan jij het wel opbrengen om zondagochtend vroeg je bed uit te gaan om naar de kerk te gaan en te bidden voor het eten, maar ik zou het niet op kunnen brengen. Ik zou mezelf ook heel erg schijnheilig vinden als ik met mijn ongelovige kop in een kerk zou gaan zitten, alleen om hem een plezier te doen.
pi_26348784
Gewoon proberen, niet geschoten altijd mis.

Elkaar wel proberen in waarde te laten. Van bovenstaande opmerkingen is misschien die van Scorpie nog wel het meest zinvolle....
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_26348869
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:35 schreef -erwin- het volgende:

[..]

De helft van je vrije tijd (zondag) niets samen kunnen doen.
Heeerlijk. Lekker een vrij zondag. Geen geneuzel aan je hoofd als je moet voetballen enzo.
Waarom hollen, de wereld draait toch om mij
pi_26348901
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:42 schreef Scorpie het volgende:
mijn vriendin is ook gelovig, zij het niet al te streng (alhoewel van haar moeders kant wat meer gelovige druk uit wordt geoefend) en dat gaat prima, beetje aanpassen van beide kanten; meedoen met bidden voor het eten is bijvoorbeeld wel iets wat je moet gaan doen, terwijl ze bij jou thuis dat misschien helemaal niet doet, dus dan is het eerlijk verdeeld.

En ja, af en toe een kerkbezoek (pasen, kerstmis, belangrijke dopingen en zo) kan ook wel eens bevordelijk werken voor je relatie.
nuttige tips, maar werd je niet eerst streng gekeurt door haar ouders en dan met name haar moeder??
pi_26348907
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:45 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

En wat dacht je van de ouders? Mijn vriendin komt uit een zwaar christelijk nest en heeft ook veel voor deze relatie moeten inleveren. We wonen nu bijna een jaar samen en je begrijpt dat ze door haar ouders (en de ouders door de gemeente want zo gaat dat) niet of amper aangekeken!
pi_26349006
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:53 schreef kultivate het volgende:

[..]

nuttige tips, maar werd je niet eerst streng gekeurt door haar ouders en dan met name haar moeder??
Nou, dat viel wel mee, die moeder op zich is niet zo heel streng gelovig, alleen de rest van die kant van haar familie wel, en ik werd an sich niet echt "gekeurt", daarbij komt dat ik zelf 8 jaar christelijke basisschool heb gehad, dus dat viel wel mee

Haar ouders vonden het wel jammer dat ik niet gelovig was, dat heb ik wel te horen gekregen, maar ze probeerde dat niet te veranderen aan mij, ik kon het al snel goed met ze vinden, dus dat zat wel goed!
Alleen haar moeders familie was dan wat meer strenger, en dat zijn ook mensen met wat ouderwetsere opvatting van het leven, zo weten ze niet dat ik bij me vriendin in bed slaap, ze denken dat ik naast haar op de grond slaap, dat andere zouden ze niet kunnen behappen. Gelukkig heb ik een goede indruk gemaakt op die mensen, dus daar ben ik ook geaccepteerd !

Wat betreft de sex; dat kan gewoon en word gewoon geaccepteerd door de minder strenge gelovigen hoor, niets mis mee, zoals ik al zei, veel dingen kunnen mits je overleg hebt en gewoon ook bereid bent concessies te doen, en niet als een halsstarrige klojo niets willen toegeven zoals sommige dat doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2005 14:59:06 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:00:36 #33
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26349073
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:57 schreef Scorpie het volgende:
Misschien overbodig maar wel gemeend:
pi_26349183
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:48 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Ik had het over de andere kant van het verhaal; namelijk dat de TS bang is om een relatie aan te gaan met een gelovig iemand. En dat dit voor velen hier al zowat als principe geldt.

Ik snap ook best dat het moeilijk is / kan worden, maar toch... Zou jij het met de in jou ogen 'liefde van je leven' er niet op wagen?
Een gelovige zou nooit de 'liefde van mijn leven' kunnen zijn. Sterker nog, ik betwijfel dat ik verliefd zou kunnen worden op een gelovige. Ik ben zelf christelijk opgevoed, maar ik ben mijn geloof kwijtgeraakt en ik heb door de jaren heen zo'n aversie ontwikkeld tegen het christelijke geloof dat ik meen gelijk op een jongen af te knappen als hij duidelijk maakte christelijk te zijn.

Nu is dat allemaal hypothetisch, omdat ik al een vriend heb, die nog eens niet gelooft ook
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:10:37 #35
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26349330
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:19 schreef kultivate het volgende:
Nou hier dan even mijn relatieprobleem. Nou ja het is nog geen relatie maar sinds kort vind ik een meisje wel heel erg leuk en zij mij ook. Alleen nu het probleem: zij gelooft dus en behoorlijk fanatiek ook met 2x per zondag naar de kerk enz. En ik geloof dus helemaal niet. Voor mij is het ook totaal geen probleem dat zij gelooft. Maar nu is mijn vraag dus of mensen die geloven een relatie beginnen met iemand die niet gelooft of dat ze dat toch een te groot bezwaar vinden en er niet aan beginnen??
Hoe streng christelijk is ze? Is ze een ChristenUnietype of een SGP-meisje, inclusief de lange zwarte rok? De eerste categorie is denk ik nog wel redelijk flexibel en wellicht kan het daarmee slagen. De tweede categorie lijkt me een buitengewoon moeilijk verhaal. Die zijn doorgaans toch ontzettend geïndoctrineerd (ontkennen van de evolutieleer, homoseksualiteit als een ziekte zien en geen seks voor het huwelijk), om nog maar te zwijgen van de hoogstwaarschijnlijke tegenwerking door haar ouders indien zo'n mesije een relatie met een "ongelovige" aangaat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_26349431
Zolang jullie beide over grote dingen eens zijn (vooral dat sex voor het huwelijk idd) moet het wel lukken. Ook rekening houden met ouders jah, die stellen het ook niet altijd op prijs. Het is best lastig om zon relatie aan te gaan. In het begin lijkt het makkelijk maar later word het toch lastiger.
ik * mn liefje *
Nikon D50 + 18-55 + 55-200 + 70+300
pi_26349493
Ik denk dat het een vergissing is om te zeggen dat je per definitie niet kan vallen op gelovigen, ik en mijn vriendin wisten van elkaar niet hoe dat zat, en tis perfect uitgekomen. Alle rare vooroordelen ten spijt, is er nooit een "zwaar" gesprek aan te pas moeten komen om dingen hierover uit de weg te helpen.

Wat ik wel van mening ben, is het feit dat er over geloof niet te discussieren valt; mocht 1 van de partners het een belemmering vinden, dan kan je daar over praten tot je een ons weegt; een stelling over het geloof en/of belemmeringen daarin kan je gewoon niet oplossen door argumenten te geven of de ander te overtuigen, men doet dan immers iets tegen zijn/haar geloof in (van beide kanten)

Dus TS; veel succes, heb het met haar erover, geef aan dat je bang bent dat het misschien niet werkt, dan merk je vanzelf wat haar mening erover is! En laat ons weten hoe het afloopt!
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:21:03 #38
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_26349607
Zult echt nog wel problemen tegen komen. Zelf heb ik ook een relatie met een gelovig meisje, gaat ook iedere zondag naar de kerk. Gelukkig word ik in me waarde gelaten en lig ik nog lekker uit te slapen op zondag als zij alweer op pad is....
Denk dat als ik heel eerlijk ben, ik er meer problemen mee heb dat zij gelovig is dan andersom. Aangezien ik zelf niet kan begrijpen dat je kan geloven in een schepping ipv. evolutie theorie, het nut niet inzie van die poppenkast van een kerk etc. Daarom vind ik het nogal moeilijk om te begrijpen dat een hoog opgeleid iemand dat toch doet. Tot nu toe gaat het prima allemaal, maar voorzie pas de echte problemen bij toekomstige kinderen en een huwelijk. Trouwen voor de kerk of niet?? Zij wil natuurlijk laten dopen, ik absoluut niet. Kinderen wel of niet mee laten gaan naar de kerk?? etc..... De toekomst zal het leren!!!!!!!!!!
pi_26349657
tnx zal ik zeker doen.

En ze is niet zo'n sgp meisje maar toch wel redelijk streng dacht ik maar dat weet ik dus ook niet helemaal zeker eigenlijk
pi_26349687
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:22 schreef kultivate het volgende:
tnx zal ik zeker doen.

En ze is niet zo'n sgp meisje maar toch wel redelijk streng dacht ik maar dat weet ik dus ook niet helemaal zeker eigenlijk
Lijkt me verstandig als je er eens met haar over praat.
pi_26349743
haha ja he maar ja was ff benieuwd of mensen wisten of het vooraf al onmogelijk gevonden zou kunnen worden vandaar.
pi_26349827
Je moet ook gaan geloven

Is goed voor je.
pi_26349908
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Je moet ook gaan geloven

Is goed voor je.
Ja dat moet ze dus vooral niet tegen me zeggen
pi_26349934
Top dat die ouders toch zo soepel zijn naar jou toe. Ik zou alleen familiebezoekjes een beetje mijden, mits je goed je mond kunt houden. Of de familie moet een leuke discussie niet uit de weg gaan.
pi_26350028
voor mij:
geloof = levensvisie
iemand moet wel mijn levensvisie delen, voordat ik daar serieus mijn leven mee wil gaan delen, natuurlijk.

of is dat zo krom gedacht?

p.s. aangezien ik niet christelijk ben, zou ik zeggen: "nee, ga niets aan met een christelijk meisje!"
And the druids turn to stone...
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:37:09 #46
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_26350074
quote:

[..]

Ik zou nog nieteens verliefd kunnen worden op zo iemand!

Maar gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar mensen ontmoet die vanuit zichzelf naar het leven kijken... en niet vanuit een boekje of een verhaal waar we toch allemaal niet bij zijn geweest...
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:39:58 #47
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_26350146
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Je moet ook gaan geloven

Is lekker gemakkelijk voor je.
pi_26350214
Nou ff voor de duidelijkheid ze is dus helemaal niet zo dat ze 24 uur per dag met geloof enz bezig is hoor. Het klikt gewoon heel goed en toevallig gelooft zij en ik niet zeg maar
pi_26350223
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:32 schreef kultivate het volgende:

[..]

Ja dat moet ze dus vooral niet tegen me zeggen
oei
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:45:32 #50
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_26350295
Doet ze ook geen sex voor het huwelijk?
En zie je jezelf al voor de kerk trouwen met alle toeters en bellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')