Zo werkt de rechtsstaat dus nietquote:Op woensdag 1 maart 2006 12:05 schreef DaveM het volgende:
[..]
Kalou koos er zelf voor om een besluit tegen hem aan te vechten en dus de procedure doorzetten ipv z'n verlies nemen. En dus kiest hij zelf voor die extra kosten. It's all in the game.
Je zou gelijk hebben als Verdonk inderdaad een fout heeft gemaakt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Iemand neemt een onterecht besluit, jij vecht dat aan, wint dat en zou dan zelf de kosten moeten dragen van de fout van een ander? Wat is dat voor onzin?
Het is wel degelijk Verdonk aan te rekenen dat het besluit inzake Kalou onvoldoende gemotiveerd is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:34 schreef DaveM het volgende:
[..]
Alleen iets naar de smaak van de rechter onvoldoende onderbouwen kun je geen fout noemen.
Verdonk heeft er dus geen schuld aan dat de voordringpoging van Kalou duurder uitvalt.
Waarom?quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is wel degelijk Verdonk aan te rekenen dat het besluit inzake Kalou onvoldoende gemotiveerd is.
De maatstaf is of het besluit stand kan houden. Besluiten die naar inhoud of hun totstandkoming in strijd zijn met de wet of beginselen van behoorlijk bestuur, worden vernietigd en wat dat betreft heeft het orgaan dat het besluit genomen heeft, haar werk dus niet goed gedaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:34 schreef DaveM het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben als Verdonk inderdaad een fout heeft gemaakt.
Alleen iets naar de smaak van de rechter onvoldoende onderbouwen kun je geen fout noemen.
Verdonk heeft er dus geen schuld aan dat de voordringpoging van Kalou duurder uitvalt.
Lijkt me logisch dat de belanghebbende (in dit geval Kalou) gewoon voor alle kosten opdraait, ook al vallen die duurder uit dan vooraf gedacht.
Goeder trouw is niet vereist. Het zal toch zo zijn dat ieder orgaan dat een besluit neemt, dat besluit ook naar eer en geweten neemt. Dat betekent niet dat het besluit niet voor vernietiging in aanmerking kan komen en als het besluit op vordering van een benadeelde partij inderdaad wordt vernietigd, dan heeft het orgaan haar werk niet goed gedaan en zal zij de consequenties daarvan moeten dragen, waaronder het dragen van de proceskosten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waarom?
Stel een Gerechtshof zou oordelen dat een lagere rechter z'n vonnis onvoldoende heeft gemotiveerd.
Heeft die lagere rechter dan ook een fout gemaakt die hem aan te rekenen valt?
Nee, de rechtsstaat gaat er dan vanuit dat die lagere rechter oprecht meende dat z'n onderbouwing goed genoeg was. En zo'n rechter wordt dus niet op de vingers getikt.
Maar nu het om Verdonk gaat mag het haar ineens wél aangerekend worden, ipv gewoon erop te vertrouwen dat ze te goeder trouw is en in haar argumenten geloofde?
Toch zijn er zeeeeeer veel mensen die het beleid van onze Rita steunen hoor. Echt heel veel aangezien zij doet wat er de afgelopen 20 jaar al had moeten gebeuren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:39 schreef richardc het volgende:
Toch denk ik dat dit mevrouw Verdonk wel eens de kop kan gaan kosten. (eindelijk zou je zo zeggen)
Zeker de zaak Kalou is inmiddels echt een prestige strijd geworden voor Verdonk. Toch vind ik het enigzins jammer dat ook zij zich op deze manier laat kennen en als ze dit toch uiteindelijk verliest staat ze echt dermate te kijk dat het haast niet anders kan dan dat ze de eer aan zichzelf zal houden. Ook als ze toch wint trouwens, deze zaak kent alleen maar verliezers als je het mij vraagt.
Nu zie ik mevrouw verdonk liever gaan, dus zul je mij niet horen klagen, maar kloppen doet dit natuurlijk niet.
- Het aantal illegalen is onder Verdonk meer dan verdubbeldquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:02 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Toch zijn er zeeeeeer veel mensen die het beleid van onze Rita steunen hoor. Echt heel veel aangezien zij doet wat er de afgelopen 20 jaar al had moeten gebeuren.
Heb je hier een bron voor?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
- Het aantal illegalen is onder Verdonk meer dan verdubbeld
Heb je hier een bron voor?quote:- De in rekening gebrachte leges zijn onvolledig en onvoldoende onderbouwd
Onzin voor iedereen in Nederland gelden dezelfde wetten.quote:- Nederland zit op het randje de mensenrechten te schenden en leeftijdsdiscriminatie toe te passen, door 18 jarige Nederlanders wel en 18 jarige buitenlanders niet het recht te geven een gezin te stichten (trouwen)
and on top of it all lijkt ze me ook een uiterst sympathiek mens.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
- Het aantal klachten over de IND is onder Verdonk tot recordhoogte gestegen
- Ze heeft de kamer onjuist en onvolledig geïnformeerd met betrekking tot diverse zaken (o.a. Congo affaire)
- Examen Nederlands via voice recognition gaat compleet floppen
- De in rekening gebrachte leges zijn onvolledig en onvoldoende onderbouwd
- Uitgeprocedeerde asielzoekers worden op straat gedumpt, i.p.v. uitgezet.
- Nederland zit op het randje de mensenrechten te schenden en leeftijdsdiscriminatie toe te passen, door 18 jarige Nederlanders wel en 18 jarige buitenlanders niet het recht te geven een gezin te stichten (trouwen)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dit steunen zeeeeeeeeeer veel mensen? Dit hadden we 20 jaar geleden al moeten doen?![]()
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/26827/index.htmlquote:
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article144824.ecequote:Heb je hier een bron voor?
http://www.acvz.com/phpwcms/index.php?id=17,54,0,0,1,0quote:Onzin voor iedereen in Nederland gelden dezelfde wetten.
Ongetwijfeldquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:52 schreef Argento het volgende:
[..]
and on top of it all lijkt ze me ook een uiterst sympathiek mens.
Ik zeg het nog maar 1 keer, Kalou is geen asielzoeker. Kalou heeft gewoon een reguliere verblijfsvergunning op basis van arbeid.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:22 schreef MalotauxBastiaan het volgende:
Wat veel mensen hier schijnen te vergeten is dat er geen besluit genomen is over de naturalisatie van Kalou. Dat is nog helemaal niet aan de orde. Dus alle argumenten over waarom hij wel of niet Nederlander zou moeten kunnen jullie weer even in de kast laten zitten tot de eigenlijke procedure. Wat er hier aan de orde is, dat is de vraag of Kalou al dan niet een versnelde procedure moet krijgen. Dat betekent dat hij graag wil dat hij voor het WK de uitslag krijgt. Deze vorm van legaal voordringen wordt ook toegepast bij andere topsporters. Het nadeel voor andere asielzoekers is nihil (omdat het alleen bij topsporters gebeurt, en zoveel krijgen we daar nou ook weer niet van) Omdat daar wel een voordeel tegenover moet staan is vereist dat die persoon van grote toegevoegde waarde moet zijn. Ik denk dat voor deze afweging het oordeel van de bondscoach zwaarder zou moeten wegen dan voor de minister, omdat de minister niet in staat is dat voordeel te overzien. Feit blijft echter dat de minister de bevoegdheid heeft om over dit soort zaken te oordelen. Wanneer zij besluit om niet een versnelde procedure toe te staan, staat zij in haar volste recht (mits haar besluit voldoende gemotiveerd is)
Wat betreft de zaak Taida staat de minister in principe ook in haar recht. Taida was uitgeprocedeerd en moest dus het land verlaten. Dan kan je wel terugkomen en het nog een keer proberen, maar als je dan nog steeds afgewezen wordt, dan moet je echt opnieuw weg. Natuurlijk erg zielig dat dat vlak voor het examen valt, maar dat wist ze toen ze hier weer opnieuw heenkwam. Het is jammer dat alle details omtrent deze zaak zo in de openbaarheid gebracht zijn, maar hier heeft zij zelf schuld aan, vanwege haar poging om met een eenzijdige weergave van de werkelijkheid het beleid van de minister zwart te maken. Wanneer we de uitkomst van ons asielbeleid onrechtvaardig vinden, dan moeten we het hele asielbeleid veranderen, in plaats van alsmaar uitzonderingen te maken voor die zaken waar we iets van horen in de media.
klopt, zo iemand als die Taida spreekt perfect nederlands, doet een goede opleiding en is daar zeer succesvol in ... ook Kalou is niet afhankelijk van een uitkering, verdient zijn eigen geld en genereert daarbij nog wel wat meer omzet die direkt aan nederland ten goede komt ....quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:38 schreef gday het volgende:
Het sufste van alles vind ik nog wel, dat men deze strenge wetgeving baseert op de rotte appels die nu al in Nederland zitten en die je niet wegkrijgt op deze manier.
En dat valt Verdonk te verwijten?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Komt omdat de regels zijn aangescherpt en meer mensen gefrustreerd raken dat ze waarschijnlijk terug moeten naar hun eigen land. Klagen loont vaak, want dan mogen ze langer in NL blijven.quote:- Het aantal klachten over de IND is onder Verdonk tot recordhoogte gestegen
Buitenlanders die niet 100% dezelfde rechten krijgen als Nederlanders, wat een schending van de mensenrechten zeg.quote:- Nederland zit op het randje de mensenrechten te schenden en leeftijdsdiscriminatie toe te passen, door 18 jarige Nederlanders wel en 18 jarige buitenlanders niet het recht te geven een gezin te stichten (trouwen)
Ja, ze zou uitgeprocedeerden ook gewoon......uit kunnen zetten?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:03 schreef DaveM het volgende:
En dat valt Verdonk te verwijten?
Dat ze niet weg willen gaan, of weglopen uit AZC's en vervolgens door kerken van voedsel en onderdak worden voorzien is niet de schuld van Verdonk. Ze kan nou eenmaal geen muren bouwen om AZC's.
Bullshit. Men klaagt over de behandeling van hun zaak, niet het eindoordeel (Daar is immers de beroepsprocedure voor, dat is heel wat anders en daar heb ik het niet over)quote:Komt omdat de regels zijn aangescherpt en meer mensen gefrustreerd raken dat ze waarschijnlijk terug moeten naar hun eigen land. Klagen loont vaak, want dan mogen ze langer in NL blijven.
Artikel 8 EVRMquote:Buitenlanders die niet 100% dezelfde rechten krijgen als Nederlanders, wat een schending van de mensenrechten zeg.![]()
quote:De andere voorbeelden die jij geeft zijn misschien geen voorbeelden van perfect beleid, maar het gaat om de hoofdlijnen en dat is: het immigratiebeleid over de hele linie (van importbruiden tot sporters) aanscherpen en daarbij zo min mogelijk uitzonderingen maken. En daar is Ritain.
Ja dat vind ik Verdonk wel te verwijten, tot nu toe is dit wel het zwakke gedeelte van haar beleid.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:03 schreef DaveM het volgende:
[..]
En dat valt Verdonk te verwijten?
Dat ze niet weg willen gaan, of weglopen uit AZC's en vervolgens door kerken van voedsel en onderdak worden voorzien is niet de schuld van Verdonk. Ze kan nou eenmaal geen muren bouwen om AZC's.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:30 schreef Vhiper het volgende:
http://www.acvz.com/phpwcms/index.php?id=17,54,0,0,1,0
Vind je het dan zelf ook niet een beetje dun ijs om dingen als "randje schending van de mensenrechten" te roepen?quote:In het voorgaande ligt het standpunt besloten dat deze eisen op zichzelf als niet onaanvaardbaar moeten worden gekenschetst.
Moet je wel de medewerking van allerlei bananenrepublieken hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, ze zou uitgeprocedeerden ook gewoon......uit kunnen zetten?
Daar had ik het ook over, ze hopen dat ze met klagen over de procedure iets kunnen bereiken.quote:Bullshit. Men klaagt over de behandeling van hun zaak, niet het eindoordeel (Daar is immers de beroepsprocedure voor, dat is heel wat anders en daar heb ik het niet over)
We hadden het over ongelijke behandeling NLers / buitenlanders.quote:Artikel 8 EVRM![]()
Op de lange wachttijden na is het Nederlandse asielbeleid méér dan fatsoenlijk.quote:![]()
Ja, dat kan ik echt zien aan het aantal illegalen dat we hier hebben![]()
Je staart je blind op de mediaberichten die Verdonk de wereld in helpt. Haar beleid faalt aan alle kanten en dat je alle procedures, wetten en degelijk fatsoen aan de kant gooit om maar zo veel mogelijk buitenlanders, terecht of onterecht het land uit te knikkeren, vind ik weerzinwekkend.
En wat doet Verdonk volgens jou nog meer verkeerd mbt illegalen, behalve onvoldoende het probleem aankaarten op Europees niveau?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat vind ik Verdonk wel te verwijten, tot nu toe is dit wel het zwakke gedeelte van haar beleid.
Niet dat het met de open grenzen makkelijk te verhelpen is en zoals de bron van Vhiper zelf ook al aangeeft dat het aantal illegalen nogal discutabel is (dus ook een eventuele verdubbeling) door de zeer gebrekkige onderzoeken.
Dit zou dus eigenlijk ook in Europees verband geregeld moeten worden, als land blijft dit met de kraan open dweilen. Verdonk heeft dit wel op de agenda gezet bij de EU integratietop in Groningen (nov 2004) maar over een eventueel vervolg en afspraken hoor je verder weinig meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |