Helaas nog niet, ik wil er wel een in gaan gooien maar dat is erg duur. Daarbij heb ik het nu nog niet echt nodig. De wegligging is standaard al best goed, achter onafhankelijk dubbele wishbones, voor mcpherson en een standaard veerpootbrug zorgen wel voor redelijke grip. Wielspin heb ik alleen bij asociaal hard optrekken als ik niet op het gas let en soms van 2 naar 3 heel effe.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:01 schreef Youp het volgende:
whehehe geinig ding
trouwens heb je ook een sperdiff?
Hij is van buiten inderdaad geheel standaard. De verschillen met de normale zijn de spoilerkit, sideskirts, kofferklepspoiler, velgen, stabilisatorstangen, schijfremmen achter, 5 richtingen verstelbare bestuurderstoel, verstelbaar stuur, toerenteller en het veel sterkere blok. Voor de rest zal er nog wel wat verschillend zijn maar dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Wel leuk dat dat ding er zo standaard uitziet aan de buitenkant...
Wat waren -toen ze uit de fabriek kwamen rollen- de verschillen tussen deze versie en de anderen dan?
Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komtquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:24 schreef ThaFreak het volgende:
waarom in godsnaam zo'n blok bouwen en dan NA blijven rijden![]()
![]()
Als ik zulke vragen niet wil open ik ook geen topic. Je kunt vragen wat je wilt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:25 schreef ajay het volgende:
Nu weet ik dat het niet hoort om het te vragen, maar hoeveel ben je aan het versleutelen kwijt (tot nu toe)? (Ja ik weet het, straks zal de opmerking wel weer volgen dat je voor het totaal aan geld beter een Supra/RX7 o.i.d. had kunnen kopen.)
maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:53 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komt.
[..]
Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:02 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik heb net de dynosheets doorgemaild gekregen. Ze zijn wel onduidelijk, het is geprint en toen gescand op een redelijk oude scanner. Het is echter duidelijk genoeg om het vermogen te zien. Ik zal de lijntjes nog proberen over te trekken in paint zodat die ook wat duidelijker zijn maar verwacht er niet te veel van.
Het vermogen:
[afbeelding]
Zoals je ziet engelse software in de bank. Die bank is eigendom van een kennis die een eigen bedrijfje gaat beginnen binnenkort. Bij hem heb ik de ecu nog wat bijgesteld en zijn we tot dit vermogen gekomen. 116.6 ft-lbs is trouwens 158,1Nm.
Air/Fuel:
[afbeelding]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar van standaard naar dit vermogen is al een hele stap. Daarbij kost een fatsoenlijke turbo setup ook weer een paar duizend euro en ik denk dat dat net te veel was. Het blok is wel zo gebouwd dat er zonder verder aanpassen een druk op kan van 0,85 bar. De koppeling kan rond de 350pk hebben, de rest veel meer.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:05 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel!
hoeveel pk wil je er eigenlijk met turbo straks uit gaan halen??
Die knik erin komt door het t-vis systeem en het feit dat het een 16klepper is met redelijk hete nokkenassen. Voor de rest is het gewoon zo dat je het nooit echt mooi vlak krijgt. Het enige wat je merkt van die "hobbels" is die duw in je rug die je krijgt vanaf ongeveer 6k rpm. En dat is best een flinke al zeg ik het zelfquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat?
Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is....quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ja dat kan maar dat zou een beetje lomp zijn. Er zit immers voor 6 a 7 duizend euro in het blok. Het standaard compressorblok (4a-gze) is zwakker en heeft minder vermogen dan het NA blok (4a-ge) wat ik nu heb. Je hebt trouwens ook 20 kleppers 4a-ge. Die hebben ongeveer aan de krukas wat ik aan de wielen heb. Heeft ook niet echt veel zin dus...
Ik heb gisteren nog met iemand gepraat die ook een turbo op een NA 4a-ge heeft gezet. Die heeft met 0,4 bar ongeveer 65pk winst. Ik kan zonder verdere aanpassingen tot 0,85 bar gaan.
Maar zoals ik al zei, turbo is voor later (half jaartje ofzo)
Ik ben nu aan het wachten op mijn neef, als die hier is gaan we het nitrous express setje inbouwen. We gaan beginnen met de 50pk sproeiers en het systeem standalone (met WOT-switch dus). Ik kan het ook op mijn ecu aansluiten maar dat is erg veel werk en hoeft niet perse.
Whehe, dat IS ook lomp jaquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is....![]()
Maar ik ben een Toyota fan, dus ik vind het wel gaaf wat je doet hoor![]()
Passen die onderdelen van dit blok, niet op een 4a-ge blok?
Omdat aanklooien met NOS én Turbo nog veel leuker isquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Grappig dingAlleen waarom aanklooien met lachgas als er een turbo op komt? Vind dat altijd zo'n net niet oplossing
Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss....quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Grappig dingAlleen waarom aanklooien met lachgas als er een turbo op komt? Vind dat altijd zo'n net niet oplossing
Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:54 schreef PNG het volgende:
Hey een 85er met vierkante gaten !
kHeb ook een tijdje zo'n ding gehad. Standaard Spaghetti en doorgelaste motorruimte.
Leuke bijzondere auto !
Fotootje van netjes onderhouden ding te Rosmalen:
[afbeelding]
Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.
Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan![]()
Als het je niet boeit wat ik vind waarom schrijf je dan een complete alinea volquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet.
Wat heb jij? Een golf gti met 20 spoilers? En net zoveel mickey-mouse pk's als camplo?
En daarbij heb ik liever No show All go dan andersom. Zoals ik al zei sta ik niet voor gek als ik weggereden word. Maar als jij daar staat met je nagelnieuwe golf v gti of je gespoilerde nissan en ik trek je het licht uit je ogen dan sta jij wel degelijk voor lul.
heb je nog pics van de motor trouwensquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:15 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss....
[..]
Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb.
Mooie foto, vooral het hitteschildje van het uitlaatspruitstuk ziet er zeldzaam goed uit![]()
Ik heb ook veel meer kabels onder de kap ivm de megasquirt en zijn sensors. Echt goed schoon is het ook nog niet maar dat komt wel als ik een turbo erop ga sleutelen.
Aleen een oude waarvoor ik me schaam omdat alles nog zo stoffig is als ik weet niet wat op die foto. Ik maak morgen bij daglicht wel even een paar foto's under the hood. Maar het ziet er niet veel anders uit dan de foto van PNG eigenlijk, wat meer kabels en slangen en een openluchtfilter. Voor die filter ben ik een alu airbox aan het maken met 2 65mm flexi slangen naar de happertjes in de bumper. Koudere lucht = meer vermogen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:22 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heb je nog pics van de motor trouwens![]()
Dat laat wel zien wat jij van auto's weetquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.
Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan![]()
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:25 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat hij niet rot is is een feit, de rest was eigenlijk meer uitleg waarom het mij niet boeit dat het geen nieuwe blitsbak is. Ik vind hem zelf trouwens ook niet mooi, vooral de achterkant niet. Maar daar gaat het niet om zoals ik zei.
Ben wel effe zo vriendelijk om te vermelden wat je zelf rijd. Volgens mij is dat namelijk een niet veel nieuwere maar wel veel rottere polo?
Oke dan! Renault vind ik zelf niet veel aan, saab 9-5 daarentegen is errug lekker!quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoor
Ik rij nu een burgelijke Renault Laguna en binnenkort een Saab 9-5
Compleet iets anders als een hot-hatch dus
Dit had dus een edit moeten zijnquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. 0-100 doe ik nu in 6,9 seconden zonder nos met nos weet ik morgen als het nog een beetje opdroogd. Met turbo en nos ga ik waarschijnlijk wel onder de 5. Standaard is 0-100 8,4 seconden geloof ik.
Mijn getallen zijn ook geen mickey-mouse getallen maar feitelijke gemeten cijfers. Dat maakt ook wel eens verschil.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoor
Ik rij nu een burgelijke Renault Laguna en binnenkort een Saab 9-5
Compleet iets anders als een hot-hatch dus
Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.
Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan![]()
Is een Golf 2 gti 1.8 een exotische supercar?quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985.
Dus het is geen golf 2 gti 1.8 met veel spoilers.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:08 schreef ajay het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik vind niet dat deze auto ooit een schoonheidprijs gaat winnen voor wat betreft de buitenkant. Maar dat maakt hem juist zo leuk naar mijn mening. Zo'n auto die niet is gepimpt aan de buitenkant, maar wel wat onder the hood heeft. Altijd mooi om zo'n ding zo'n bling-bling karretje van zo'n pukkelkoppie (ik heb een rijke pa) te zien pakken.
Ach, ik vind het wel leuk allemaal die tupperware bakken. Zie je er weer een rijden met overal spoilers en een achterdemper waar een peuter inpast. Kijken ze ook meestal heel stoer. Vervolgens zie je dat het een dieseltje is, of een 1400 met 65pk. En dan denken ze ook nog dat ze je weg kunnen rijden. Yeah right!quote:Ach na het NFS en FF tijdperk, komt er hopelijk weer een tijd aan dat de echte hobby-isten eindelijk weer gewoon aan de gang kunnen.
Maar wat ik wel een nadeel (in het algemeen) vind, is dat er mogelijk wettelijke beperkingen gaan komen, mede dankzij al die mama's-kindjes die hun auto's zo pimpen... Zou niet mooi zijn voor de echte auto-liefhebbers.... Gaat er nog wat gebeuren wettelijk gezien?
Op zich is hij al redelijk licht, maar ik ga er wel vanalles vanaf schroeven ja. O.A. de trekhaak, achtergordels, misschien wel de hele achterbank en dan vervang ik allemaal die bitumen antiresonantie (ofzoiets) platen door dunnere of ik laat ze gewoon weg. Dan nog wat kleine dingen die niet nodig zijn weghalen. Ik denk dat ik er zo'n 75kg vanaf kan krijgen, misschien meer misschien minder.quote:Enne, ga je nog wat aan het gewicht doen, of zit dat wel goed? Ik ben wat dat betreft minimalistisch en heb het liefst binnen een buizen-constructie en weinig luxe. Doe mij maar spartaans...
En, is het gelukt?quote:Op zondag 5 maart 2006 11:57 schreef Bloody_Hell het volgende:
Volgens autoweek trek ik een impreza wrx van vorig jaar er net uit, zowel 0-100 als op top.
Vanmiddag komt een "collega" met diezelfde auto langs en dan gaan we eens kijken of autoweek een beetje een betrouwbare bron is![]()
De turbo is een Garrett gt04-r. Die zal denk ik vanaf 3500-4000 toeren mee gaan doen. Hoe vroeger hoe beter maar daar kan ik nu echt nog niets over zeggen.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:04 schreef ajay het volgende:
Tijd voor een dieet
Maarre, knap dat je een impreza weg kunt zetten, gezien het feit dat die auto's ook fantastische tractie hebben. Ik denk dat je met die kleine turbo ook wat lekkerder door gaat trekken. Maarre hoe houd je hem nu dan qua toeren? En hoe is die turbo straks afgesteld? Is het er een die al vanaf een laag toerental meewerkt of pas bij de laatste 2K toeren?
Eerlijkheidshalve denk ik wel dat als je maat nog wat meer sleutelt aan zijn auto, hij je wel voorbij komt, gewoon omdat er meer zit in de impreza, zonder echt exotisch te worden.
Hoe kom je eigenlijk door de APK met al je modificaties? Je uitlaat zal toch ook wel wat gassen produceren...?
Nee, het is geen lagedruk turbo. Hij komt zonder verdere aanpassingen op 0,85bar maximaal. Superlaag is dat dus niet en met een kleine aanpassing kan ik al veel hoger gaan. Hier is de turbo ook op uitgekozen zodat ik niet meteen een nieuwe turbo hoef als ik op wat hogere druk ga rijden.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:49 schreef ajay het volgende:
Nou ja, ik vroeg me dus af, wat de karakteristieken zijn van die turbo. Maar dat kun je nu natuurlijk nog niet weten. Zoals ik begrijp uit je verhaal zal die turbo dus een lage druk turbo zijn en heb je dus geen last van een turbogat, maar zal die turbo geleidelijk opkomen door de toeren. Ik hoop alleen neit dat het teveel de eigenschappen van je motor verandert, want anders kan het nog wel een verrassing worden en neit altijd positief. We wachten het wel af.
CAI ben ik nu al een tijdje mee bezig. Wastegate moet je altijd hebben, die zorgt dat het teveel aan druk eventueel wegkan. Jij bedoelt een BOV, blow off valve. Die maakt het leuke PSSSJJJJT geluid bij schakelen en zorgt ervoor dat de turbo beter op toeren blijft.quote:Ben je verder ook nog wat van plan met een CAI, wastegate e.d.? Of is die turbo voorlopig wel genoeg exotisch?
Gewoon een turbo klakkeloos overzetten op een NA blok kan inderdaad verkeerd aflopen. Ik ben wel laatst iemand tegengekomen met hetzelfde blok in een celica. Die had er zonder ook maar iets te veranderen een turbo opgezet en draaide met 0,4 bar. Dit gaf hem 60pk extra en hij rijd er al ruim een half jaar mee. Maar hoe lang dat nog duurt..... Ik ken namelijk nog iemand, die had een turbo op een helemaal standaard golf (quote:Jouw auto even terzijde, ik heb altijd wel huiveringen gehad om op een N/A een turbo te (laten) zetten. Hoor altijd van mensen dat er problemen kunnen en zullen optreden met lekkage, overmatig slijtage e.d., maar ik denk dat jij er geen last van zult hebben gezien het feit dat je motor op alle punten is versterkt.
Thanksquote:Succes!
Daar heb ik met m'n 2 liter Carina al last vanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:03 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het blok heeft er ongeveer 8k km opzitten nu. Het grootste gedeelte van "de rest" 215k km.
En het is inderdaad een echte wolf in schaapskleren, echt _iedereen_ met een sjonniemobiel denkt dat hij me weg kan rijden en vervolgens hoef ik nog niet eens half gas te geven om hem weg te knallen.
De echte dikke auto's ga ik meestal zelf pesten omdat die denken dat het niet de moeite waard is tegen zo'n oud hok. Maar als ik ze dan redelijk hard inhaal komen ze meestal wel mee om effe te testen en er vervolgens achter te komen dat ze toch maar eens een turbo moeten gaan halen.
Best wel amusant, maar af en toe is het echt niet relaxt. Echt iedereen wil tegen me rijden omdat ze denken dat het niet vooruit komt, en de hele dag racen is ook niet relaxt. Rij dan gewoon relaxt zul je zeggen maar ik heb nogal een probleem met het voor laten gaan van johnny's die denken dat ze snel zijn met hun tupperware golfje gti of kadettje. Maar goed, het zal wel wennen.
Dat merk je pas bij 150+...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:47 schreef renkie het volgende:
nette bak
maar die vergelijking met de porsche gaat niet helemaal op he, dat ding van jou heeft de luchtweerstand van een zeecontainer
Thanksquote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:24 schreef bietelboer het volgende:
Toen ik de TT zag dacht ik ook dat het om een supercar ging en toen ik je wagen zag dacht ik hmm is dat alles...Tot dat ik je specs lijst door las en toen dacht ik RESPECT!![]()
![]()
Succes met je project!
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:47 schreef renkie het volgende:
nette bak
maar die vergelijking met de porsche gaat niet helemaal op he, dat ding van jou heeft de luchtweerstand van een zeecontainer
Dat denk ik dan weer niet... De luchtweerstand stijgt kwadratisch naarmate de snelheid toeneemt... Dus ergens denk ik dat je toch nog de lul bent... But hey, dan heb jij je lolletje al gehadquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:15 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
![]()
Maar zoals MikeyMan al zei telt dat pas vanaf 150km/h ofzo. En daarbij kom ik dus een stuk beter uit als die porsche qua pk/gewichtsverhouding dus zal ik hem waarschijnlijk toch wegrijden![]()
![]()
Inderdaad, als ik met een 20 jaar oude toyota 1600 een porsche 911 carrera S tot de 150/200 bij kan houden dan lach ik me al kapotquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:25 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat denk ik dan weer niet... De luchtweerstand stijgt kwadratisch naarmate de snelheid toeneemt... Dus ergens denk ik dat je toch nog de lul bent... But hey, dan heb jij je lolletje al gehad
Ook staat de Porsche 911 bekend om het op de weg krijgen van het vermogen..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:25 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat denk ik dan weer niet... De luchtweerstand stijgt kwadratisch naarmate de snelheid toeneemt... Dus ergens denk ik dat je toch nog de lul bent... But hey, dan heb jij je lolletje al gehad
Deze kameel zoop gemiddeld 1:4 op de duitse autobahnquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:30 schreef Klonk het volgende:
het verbruik van kamelen valt best mee, zolang je maar lol hebt
Kun je dat ook niet een beetje tweaken dan, met die ECU???quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:28 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ok update.
De turbokit die ik besteld had blijkt niet meer leverbaar te zijn, dus die word speciaal voor mij gemaakt omdat mij bij het bestellen gezegd is dat hij gewoon op voorraad was. Echter gaat dat ongeveer een maand duren.
Nu heb ik dus de nos set op de ECU aangesloten met het resultaat dat ik de 100 pk sproeiertjes er nu in heb zitten. HEFTIG snel maar ook best wel leip omdat ik af en toe een beetje veel wielspin heb
Het vermogen is ne wel beter te regelen, dus niet meer alles in een klap erop. Ik heb wel nog een extra injector erbij moeten halen omdat de originele hiervoor niet geschikt was. Toen ik klaar was ben ik de hele dag op de duitse autobahn geweest dikke auto's pesten![]()
![]()
Samenvattend dus erg geslaagd, op een ding na. Hij zuipt meer als een kameel die net de sahara door is gelopen als ik meer dan half gas rijd. Maarja BOEIUH.
Jazekersquote:
Mwoah, ook dit ligt vooral aan de rechtervoet, en dan vooral aan de timing van het volledig neerdalen daarvanquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:15 schreef 1299 het volgende:
Met boven de 250PK hoop ik dat je aandelen in rubber hebt
Al met al een toffe bak, als ik over een aardige poos mijn turbomotor heb moeten we maar eens een sprintje trekkenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:12 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
JazekersHij doet het zelfs nog want die zit gewoon op een losse onderdrukschakelaar. Alleen het groene lampje zie ik niet vaak
![]()
[..]
Mwoah, ook dit ligt vooral aan de rechtervoet, en dan vooral aan de timing van het volledig neerdalen daarvan![]()
Dan heb je nog de welbekende burnout, die ik af en toe gewoon moet doen omdat er gelijk dikke vette rook vanaf komten dan bedoel ik niet een beetje maar echt fucking veel. Maar buiten dat valt het wel mee en het is ook niet zo dat ik elke week een burnout doe ofzo. Ik heb nog steeds rondom de pirelli drago's die er al op zaten.
Ja, leuke zwarte E36 ofzo!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:59 schreef Sunrise het volgende:
Ik had als ik jou was een BMW M3 op de kop getikt voor 8000 en daar dan een turbo in knallen dat je rond de 380 PK zit...
Ja, of je leest het topic eens door en ziet dat hij al getuned was en ik er alleen een nos setje op heb gezet en er niet al te veel voor betaald heb. En dat ik die M3 heel snel mijn achterkant laat zien.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:59 schreef Sunrise het volgende:
Het is leuk hoor zo'n oude auto helemaal opknappen... Maar wat schiet je hier nou mee op... De reden om origineel te zijn zou voor mij en vele anderen geen reden zijn om duizenden euro's in een auto van 20 jaar oud te pompen die in principe net zoveel zuipt als een auto met een 4 liter V8..
Ik had als ik jou was een BMW M3 op de kop getikt voor 8000 en daar dan een turbo in knallen dat je rond de 380 PK zit... (standaard 320) en dan weet je gewoon zeker dat je auto niet uit elkaar pleurt als je ergens 200 rijdt, ik zou me in die van jou niet veilig voelen hoor
ik denk dat dit meer een project is onder het motto:quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:59 schreef Sunrise het volgende:
Het is leuk hoor zo'n oude auto helemaal opknappen... Maar wat schiet je hier nou mee op... De reden om origineel te zijn zou voor mij en vele anderen geen reden zijn om duizenden euro's in een auto van 20 jaar oud te pompen die in principe net zoveel zuipt als een auto met een 4 liter V8..
Ik had als ik jou was een BMW M3 op de kop getikt voor 8000 en daar dan een turbo in knallen dat je rond de 380 PK zit... (standaard 320) en dan weet je gewoon zeker dat je auto niet uit elkaar pleurt als je ergens 200 rijdt, ik zou me in die van jou niet veilig voelen hoor
Juustem.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik denk dat dit meer een project is onder het motto:
waarom ?, omdat het kan![]()
Opschepperig? Het is gewoon de waarheid. Ik rijd een standaard M3 nu al makkelijk weg en dan heb ik nog geen turbo. En mijn top is 237 echte kilometers ZONDER nos. Aangezien ik door het nos 100pk extra heb haal ik hem op top ook wel in als ik dat zou willen. En dat met een corolla uit 1985quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:20 schreef Sunrise het volgende:
Je kan wel opschepperig doen maar kijk jij je huiswerk maar eens goed na..
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10970&cache=no
Standaard zit ie binnen 5,5 seconden op de 100... om dan nog maar te zwijgen wanneer ie met Turbo en Nos is uitgerust.. Oja en alle BMW's zijn begrensd op 250 km/u
Als ik een aflevering heb gezien verwijder ik die gewoon, dus helaas :-)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:49 schreef Rietvaerder het volgende:![]()
Daarom dus..
Heb jij toevallig wat missende afleveringen voor mij....? Ik mis de laatste 2 eps van first stage
Honda maakt ook fapwaardige motoren hoor.quote:
Motoren = ander verhaal.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoezo impressive.... de GSX-R1100 van '88 had ook al 140pkUit een 1.1 litertje...
Een motorblok blijft een motorblok natuurlijk.
Nee, maar ook geen auto met 150.000km op de klokquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:12 schreef yup het volgende:
Zou jij een Gixxer met 150.000 km op de klok kopen ? Dacht het niet he.
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelt... (150k is geen moer voor de meeste auto's)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nee, maar ook geen auto met 150.000km op de klok
Een vriend van mij heeft nu met zijn Gixxer 1100 120.000km gereden, geen mankementen.... geen revisie gehad, alleen het normale onderhoud. Rijd nog als nieuw
Dus dat ze niet lang zouden meegaan is niet helemaal waar. Het slijt wel harder natuurlijk, maar dat krijg je met die Toyota blokjes ook als je ze gaat tunen lijkt me..
Katalysator en lagers is echt pech. Normaal hoort dat nietquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou..... onze S40 was met 180.000km "gaar"..
Lagers gingen kapot, moest nieuwe katalysator op..
Is wel weer te repareren, maar dat is toch een dure grap. En nee, is niet sarcastisch, als ik een auto zou kopen zou ik niet 1tje kopen met 150.000km...... das voor arme paupers
Ze zeggen wel dat medische beter is heb ik gehoord. Of dit waar is weet ik niet maar ik denk dat het niet veel verschil zal maken. Ik laat die fles bij het ziekenhuis vullen (ken toevallig iemand daar) en dat kost me 7 euro per keer. Geen idee wat een normale prijs is.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 06:12 schreef Blackheart het volgende:
Het verbruik van N2O hangt puur af van de instalatie en hoeveel PK je bijkrijgt.
Hoe groter de sproeier van de N2O injector hoe meer PK's je kan bijwinnen, maar natuurlijk, hoe meer N2O je verbruikt per tijdseenheid. Een brandslang heeft ook meer flow dan een rietje.
Een 10 lbs fles. 4.4 kg. Zo ter grote van een stevige brandblusser dus.
Maar medische N2O is veel duurder dan de industriele versie. Maar tja, ieder haalt waar mogelijk. Ik heb hier geluk in. Een belangrijke Belgische leverancier zit hier een paar kilometer vandaan. En die 50m³ tank is lekker groot.
Ja standaard begrenst ie inderdaad bij 7600rpm. Ik heb de begrenzer nu op 8000rpm staan maar zover trek ik hem eigenlijk niet door. Bij 7750rpm gaat de shiftlight branden en dan schakel ik ook.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:43 schreef yup het volgende:
Rode gebied die bij 7600 rpm begint ?
THAT'S THE SHIT NIGGA![]()
Toyota powah
En nee de motorfappers mogen niet reageren, ik weet dat die dingen makkelijk het dubbele doen![]()
Die heb je toch he? Origineel? Keertje sprinten, ik zonder nos?quote:
Deze auto heeft nu 216.000 op de klokquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nee, maar ook geen auto met 150.000km op de klok
Een vriend van mij heeft nu met zijn Gixxer 1100 120.000km gereden, geen mankementen.... geen revisie gehad, alleen het normale onderhoud. Rijd nog als nieuw
Dus dat ze niet lang zouden meegaan is niet helemaal waar. Het slijt wel harder natuurlijk, maar dat krijg je met die Toyota blokjes ook als je ze gaat tunen lijkt me..
Thanks guysquote:Een hele rits complimenten
Neem aan dat die 20v een 1.6 is? Hoeveel pk heeft zo een ding dan?quote:Op zondag 19 maart 2006 10:08 schreef Bloody_Hell het volgende:
Klopt, Toyota was de king op dat gebied toen. Trouwens, toen honda uitkwam met vtec kwam toyota al snel met de 20kleppers. Een blacktop heeft meer vermogen dan een vtec als het goed is.
AW11 is ook leuke shizzle, achterwielaandrijving![]()
Heb je een bluetop met t-vis?
Dan geen vtec maar wel prestaties ...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:45 schreef _Drake_ het volgende:
Gave bak!, ik heb zelf een MR2 AW11 met hetzelfde 4-AGE blok (indien gewenst kan ik wel een plaatje posten).
een honda vtec blok mag dan beter zijn maar die had honda in 1985 nog niet![]()
varierend van 150 tot 175 pk afhankelijk van de versie.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:53 schreef yup het volgende:
[..]
Neem aan dat die 20v een 1.6 is? Hoeveel pk heeft zo een ding dan?
Zijn ook nooit hier geleverd dacht ik.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:57 schreef MikeyMan het volgende:
Toyota 20v's...? Never heard of... Ben benieuwd welk blok dat is...
Ok dat was idd wel meer dan Honda 1.6jes volgens mij... Want de Civic en CRX vtec hadden toen 150 pk max volgens mij...quote:Op zondag 19 maart 2006 12:18 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
varierend van 150 tot 175 pk afhankelijk van de versie.
Die 20v is inderdaad een 1.6, gewoon een 4A-GE met een andere kop erop. Volgens mij inderdaad niet in nederland geleverd maar ik ken genoeg mensen die hem ingebouwd hebben. De rest van de info staat al in het topic dacht ik zo?quote:Op zondag 19 maart 2006 11:53 schreef yup het volgende:
[..]
Neem aan dat die 20v een 1.6 is? Hoeveel pk heeft zo een ding dan?
Voor 205/55 R14 en achter 195/55 R14. Voor en achter Pirelli P6000 drago's die heel erg goed bevallen. De velgen zijn de originele lichtmetalen die ik nog eens goed onderhanden moet nemen. Of ik koop nieuwe velgen+banden als deze banden op zijn en leg er winterbandjes op.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:58 schreef Fiets-toeter het volgende:
Wat voor maatje banden heb je erop zitten?
Klopt, je hebt de gewone 4A-GE bluetop of redtop met t-vis, smallport of bigport kop kort samengevat.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:44 schreef yup het volgende:
Ik dacht dat de 4A-GE in verschillende vormen was geleverd (qua vermogen enzo)...
Met of zonder kat ligt denk ik aan het bouwjaar. De 4A-ge is in heel veel verschillende snellere uitvoeringen van toyota's gekomen, ook van na 1990 nog.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:18 schreef yup het volgende:
De gewone wat in NL is geleverd. Dus 4A-GE zonder kat (dacht ik)
Heeft hier 124 pk, maar volgens mij in Japan 130 pk. Maar waarom die verschil dan ? Of heb ik het fout...
Ook dit inderdaad in japan rijden ze allemaal op 101 octaan benzine.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:20 schreef MikeyMan het volgende:
Zal wel met emissie-eisen te maken hebben denk ik? Of misschien toch een katalysator... Of andere benzine...
Idd volgens mij ook in de AE92, had je ook de 124 pk 7600 rpm redlinequote:Op zondag 19 maart 2006 14:27 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Met of zonder kat ligt denk ik aan het bouwjaar. De 4A-ge is in heel veel verschillende snellere uitvoeringen van toyota's gekomen, ook van na 1990 nog.
Dat verschil in pk's ligt er denk ik aan dat "japanse" JIS pk's letterlijk en figuurlijk kleiner zijn dan "europese" DIN pk's.
Die van mij had helemaal standaard toen hij 195.000 had gelopen 129pk aan de krukas. Dat is 5 meer dan fabrieksopgave. Dit verschilt natuurlijk per blok maar naar het schijnt zijn de vermogens nogal zuinig aangegeven.
Natuurlijk beter dan andersom zoals mazda deed met hun rx-8, die bleek maar liefst 38pk minder te leveren dan fabrieksopgave. En wat ze bij meerdere van hun auto's zo doen zoals de mazda 626 van mijn ouders die komt ook 16pk te kort op de fabrieksopgave.
De AE92 GTi inderdaad, maar zo zeldzaam zijn die niet. Ik heb vorige week nog staan te twijfelen bij een om hem erbij te nemen maar ik heb het toch maar niet gedaan...quote:Op zondag 19 maart 2006 14:35 schreef yup het volgende:
[..]
Idd volgens mij ook in de AE92, had je ook de 124 pk 7600 rpm redline4A-GE in...
Jammer dat die dingen onvindbaar zijn
Doe aub normaal ik fapkijkquote:Op zondag 19 maart 2006 15:34 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
De AE92 GTi inderdaad, maar zo zeldzaam zijn die niet. Ik heb vorige week nog staan te twijfelen bij een om hem erbij te nemen maar ik heb het toch maar niet gedaan...
Ja bluetop met tvisquote:Op zondag 19 maart 2006 10:08 schreef Bloody_Hell het volgende:
AW11 is ook leuke shizzle, achterwielaandrijving![]()
Heb je een bluetop met t-vis?
Ik zal eens kijken of hij hem nog heeft en zo niet weet ik altijd wel wat te regelenquote:Op zondag 19 maart 2006 15:56 schreef yup het volgende:
[..]
Doe aub normaal ik fapkijkelke dag op marktplaats autotrader enzo en ze zijn echt niet te vinden, en als ze er wel zijn allemaal verneukt.
Ik wil een standaard AE92 GTi... Waar was die advertentie bij de weg, je mag het hier posten, misschien wat voor mij
Mooi! Ook de goede kleur trouwensquote:Op zondag 19 maart 2006 19:18 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Ja bluetop met tviscompleet stock.
blokje:
[afbeelding]
en de auto
[afbeelding]
Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven...?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:21 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of hij hem nog heeft en zo niet weet ik altijd wel wat te regelen![]()
[..]
Mooi! Ook de goede kleur trouwens![]()
Als het bouwjaar goed is heb ik nog een chip liggen die je zo kunt overprikken voor 5 tot 15 pk extra (volgens de tunert).
Niet veel, ik ben nu met iemand die ik al lang ken een tuningbedrijfje aan het opstarten. We vinden alleen geen geschikte ruimte ervoor. Voor de rest ben ik 1ste monteur, autospuiter en ik heb ook een aantal opleidingen in amerika gevolgd voor de tuning business.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven...?
Waarom start je het bedrijf niet in België? Scheelt een aardige poep aan belasting, lijkt mequote:Op maandag 20 maart 2006 09:30 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Niet veel, ik ben nu met iemand die ik al lang ken een tuningbedrijfje aan het opstarten. We vinden alleen geen geschikte ruimte ervoor. Voor de rest ben ik 1ste monteur, autospuiter en ik heb ook een aantal opleidingen in amerika gevolgd voor de tuning business.
Nu is er echter weinig te doen + dat we nog geen goede ruimte hebben. Dus ik zit eigenlijk voornamelijk thuis nu. En ik ben natuurlijk veel op de weg te vinden.
Als dagelijks vervoer heb ik een dodge w200 pickup maar die is alleen voor als ik weet dat ik lang in de file moet staan of als ik door het veld ga raggen ofzo. Echt strontgoedkoop dat ding![]()
Maar als iemand in zuid-limburg een mooi bedrijfspand weet van minimaal 20x11 meter met vloeistofdichte vloer en buren die tegen lawaai kunnen houd ik me aanbevolen.
In belasting scheelt het wel inderdaad maar er zijn daar heel veel echte onzinregels waar je je met zo'n bedrijf aan moet houden. Vooral nu de laatste tijd is er veel veranderd op dat gebied. Als je een auto verlaagd bijvoorlbeeld moet hij opnieuw gekeurd, zet je er een spoiler op moet hij gekeurd, zelfs al zet je er alleen een andere kleur binnenverlichting in moet hij opnieuw gekeurd.quote:Op maandag 20 maart 2006 09:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom start je het bedrijf niet in België? Scheelt een aardige poep aan belasting, lijkt me
Wat is je nick op het Corolla forum?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:20 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
In belasting scheelt het wel inderdaad maar er zijn daar heel veel echte onzinregels waar je je met zo'n bedrijf aan moet houden. Vooral nu de laatste tijd is er veel veranderd op dat gebied. Als je een auto verlaagd bijvoorlbeeld moet hij opnieuw gekeurd, zet je er een spoiler op moet hij gekeurd, zelfs al zet je er alleen een andere kleur binnenverlichting in moet hij opnieuw gekeurd.
Zou ik dus daar een bedrijf starten moet ik alles wat ik inbouw laten keuren, wat mij en de klanten veel geld gaat kosten.
Daarnaast zit ik liever in zuid-limburg, lekker in de buurt en het bevalt wel. Voorlopig zit ik redelijk goed dus het is niet zo dat we heel snel iets MOETEN hebben ofzo. Maar binnen nu en een half jaar zou wel fijn zijn. We zijn nu ook nieuwbouw aan het bespreken misschien dat dat wat word. Dan kunnen we gelijk alles naar onze wensen bouwen.
Een ding kan ik wel zeggen, als het bedrijf gestart is dan ga je er veel van horen. Die maat van mij en ik zijn al vanaf jongs af aan alles aan het verzamelen en we hebben nu de complete inrichting, alles zeer professioneel, incl 4wd bank compleet. We hebben beiden ook speciale opleidingen gevolgd in amerika helemaal gericht op het tunen van alles wat op benzine, diesel, alcohol en nitromethaan loopt. Geen twijfel dat de klanten tevreden zullen zijn. Een bankdag komt er trouwens als het goed is binnenkort aan die zijn we nu aan het organiseren voor de corolla club maar daar kunnen best nog wel wat fokkers met dikke auto's bij.
Misschien kunnen we CAMPLO dan ook zo ver krijgen dat hij langskomt met zijn nixxan![]()
Ik kan ze installeren en proggen/mappen als je dat bedoelt. MegaSquirt hoort hier ook bij.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:45 schreef Tjabbo het volgende:
Dus je kan goed overweg met een AEM, Greddy E-Manage, MoTeC systems en dat soort dingen?
Dat belastingen in België zoveel lager liggen dan in Nederland is een verhaal dat al sinds enkele jaren nauwelijks meer op gaat.quote:Op maandag 20 maart 2006 09:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom start je het bedrijf niet in België? Scheelt een aardige poep aan belasting, lijkt me
Anders doe ik t wel even hoor!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:28 schreef Bloody_Hell het volgende:
Alles is aangesloten en voor zover ik zonder te rijden kan testen werkt het.
Nu is het echter nog de vraag of mijn controller werkt. Zo niet heb ik zometeen gelijk de volle bak extra bij volgas, 250pk dus. Ik weet nog niet of ik wel gas durf te geven
![]()
Weinig vermogen? 170pk NA zonder lachgas op dit moment vind jij weinig vermogen voor een 20 jaar oude 935Kg wegende 1.6? En met lachgas 420pk max. theoretisch.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef casejunkie het volgende:
Hmmz zoveel geld in een blok stoppen en dan zo weinig vermogen.
Inderdaad allemaal mogelijkheden maar ook allemaal al veel vaker gedaan. Verder heb ik dit blok er niet ingelegd en er veel geld aan uitgegeven, dat heeft de vorige eigenaar gedaan zoals in het topic te lezen valt. Oke, ik heb er ondertussen ook zo'n 6K aan spul tegenaan gegooid maar voor mij is het gewoon een goede basis verder opbouwen in principe. Eerst komt er nu een SC op die later word vergezeld door de turbo die ik nu al heb.quote:Voor 2000 euro had je al een complete blacktop 4A-GE 20V gehad. (dus met nieuwe distributie, koppeling en gote beurt onderdelen. En kabelboom omgebouwd) Oke geen turbo mogelijkheden daar. Wil je perse een turbo dan kan je een Silvertop pakken ook een 4A-GE 20V ietsjes minder snel maar wel sterkere internals.
Of een 3S-GTE blok ben je meteen klaar.
Lage compressie, maar niet zoveel als normaal zou zijn. Nokkenassen zijn idd scherper, maar niet overdreven. En ik kan je vertellen, het blok was er heel blij meequote:Die zuigers die je nu hebt zijn dat lage compressie zuigers? Volgens mij niet aangezien je juist nu meer vermogen hebt. Een turbo vereist juist een lagere compressie. Je hebt nu scherpere nokkenassen. Ook weer iets waar een turbo blok niet blij mee is.
Die bleek uiteindelijk op een _ goede _ bank te toppen op 310pk. Met lachgas kwam ik tot 375 plusminus waarna alles in de soep liep. 110 top op de terugweg. Dus ok, ik heb het niet gehaald, boeiuh? Ik heb nog nooit een kadett gezien met zoveel power, en die zo snel gaar wasquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Leuk.
En hoe is het met je Opel kadett met 433 pk?
Als je de link had gevolgd had je dat kunnen lezen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:03 schreef PNG het volgende:
Tegen wie heb je het nou Tommy ?
Geen van beide, en jou ophalen? Why in hell zou ik dat doen? Die foto's hebben trouwens gewoon op fok gestaan. En daarbij is dit geen kloon.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:29 schreef isitreal het volgende:
ff paar vraagjes
is dit nou overdrijven of grootheidswaanzin?
wanneer kom je me ophalen voor een testritje?
de fotoos van je opel heeft nog nooit iemand gezien zou je die nog ff kunnen plaatsen?
je maakt jezelf namelijk nogal ongeloofwaardig als jij een kloon van dhuuf bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |