abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35573924
Zo, aangezien daar vraag naar was een tijdje geleden nu dit topic.

Voor de mensen die niet weten wat een AE82 GTTC is, dit is een redelijk zeldzaam type toyota corolla. In de kleur die ik heb (rood) rijden er nog maar 9 stuks rond in nederland. Het bouwjaar van die van mij is 1985, en hij is in 1993 door de vorige eigenaar, een kennis van mij, geïmporteerd. Daarna is hij geheel onder handen genomen en 3 jaar geleden is het blok geheel gereviseerd en aangepast.

Het volgende is aan het blok veranderd:
-HKS gesmede zuigers
-HKS sleeves
-Tomei 264 graden nokenassen
-skunk2 racing valves grotere kleppen
-HKS h-beam drijfstangen
-HKS twin disk koppeling met bijbehorend licht vliegwiel
-HKS instelbare cam gears
-HKS 0,6mm metalen koppakking
-HKS 450cc injectors (te groot idd maar voor gekozen ivm toekomstige turbo)
-HKS intank benzinepomp, goed tot 600WHP
-Toda valve spring kit, nodig voor de high lift nokkenassen
-Toga high volume oliepomp
-Toga bearing kit, sterkere lagers voor krukas en drijfstangen
-ARP kopbouten, drijfstangbouten, nokkenaskapbouten.
-Megasquirt standalone ECU, te regelen met de laptop eraan, afgeregeld met 35 bank runs.
-Lipp fuel rail
-Greddy Xtreme distributieriem
-Kop geflowd
-Aangepaste versnellingsbak met langere verhoudingen, maar wel korte 5. De 1 en twee hebben rechte vertanding
-Dynaflow openluchtfilter, binnenkort k&n met CAI

Dat zijn wel zo'n beetje de belangrijke dingen volgens mij. Ik ben vast nog wat vergeten maar dat zet ik er nog wel bij. Alle aanpassingen zorgen voor 162pk aan de voorwielen, dus ongeveer 185pk aan de krukas. Origineel heeft dit blok 124pk aan de krukas. Ik ga in de loop van de week een Nitrous Express nos setje inbouwen met 50pk sproeiertjes erin. Als ik over een tijdje genoeg gespaard heb gaat er een volledig nieuwe turbokit met fmic onder.

Resultaat van dit alles is dat ik in 6,9 seconden op de honderd zit als ik launch control gebruik. De top ligt op 237 echte km/h

Zo, nu nog een paar foto's van de huidige (ongepoetste) staat:

Vragen en opmerkingen zijn welkom, meer foto's komen eraan, dyno uitdraai komt er ook aan zodra ik bij een kennis ben geweest met een scanner.
pi_35574012
whehehe geinig ding

trouwens heb je ook een sperdiff?
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:02:50 #3
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_35574039
Wel leuk dat dat ding er zo standaard uitziet aan de buitenkant...

Wat waren -toen ze uit de fabriek kwamen rollen- de verschillen tussen deze versie en de anderen dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_35574202
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:01 schreef Youp het volgende:
whehehe geinig ding

trouwens heb je ook een sperdiff?
Helaas nog niet, ik wil er wel een in gaan gooien maar dat is erg duur. Daarbij heb ik het nu nog niet echt nodig. De wegligging is standaard al best goed, achter onafhankelijk dubbele wishbones, voor mcpherson en een standaard veerpootbrug zorgen wel voor redelijke grip. Wielspin heb ik alleen bij asociaal hard optrekken als ik niet op het gas let en soms van 2 naar 3 heel effe.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Wel leuk dat dat ding er zo standaard uitziet aan de buitenkant...

Wat waren -toen ze uit de fabriek kwamen rollen- de verschillen tussen deze versie en de anderen dan?
Hij is van buiten inderdaad geheel standaard. De verschillen met de normale zijn de spoilerkit, sideskirts, kofferklepspoiler, velgen, stabilisatorstangen, schijfremmen achter, 5 richtingen verstelbare bestuurderstoel, verstelbaar stuur, toerenteller en het veel sterkere blok. Voor de rest zal er nog wel wat verschillend zijn maar dat weet ik niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bloody_Hell op 28-02-2006 15:13:54 ]
pi_35574629
waarom in godsnaam zo'n blok bouwen en dan NA blijven rijden
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:25:28 #6
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_35574656
Nou, nou, dat is niet niks.

Ik moet zeggen dat ik wel heel erg een 'Initial D'-gevoel kreeg bij het lezen van de specs.

Heb altijd gehoord dat deze auto een mooie scheur-bak is, maar wist niet dat er daadwerkelijk exemplaren in NL rondreden.

Nu weet ik dat het niet hoort om het te vragen, maar hoeveel ben je aan het versleutelen kwijt (tot nu toe)? (Ja ik weet het, straks zal de opmerking wel weer volgen dat je voor het totaal aan geld beter een Supra/RX7 o.i.d. had kunnen kopen.)
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_35575008
Vet!! Wat weegt die rolla?

http://www.corollaforum.nl/forum/index.php
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:42:59 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_35575176
Voertuigsoort Personenauto
Merk TOYOTA
Handelsbenaming COROLLA 1.6 GT TWIN CAM 16
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 958 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
©DiscoveryChannel
pi_35575470
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:24 schreef ThaFreak het volgende:
waarom in godsnaam zo'n blok bouwen en dan NA blijven rijden
Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komt .
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:25 schreef ajay het volgende:
Nu weet ik dat het niet hoort om het te vragen, maar hoeveel ben je aan het versleutelen kwijt (tot nu toe)? (Ja ik weet het, straks zal de opmerking wel weer volgen dat je voor het totaal aan geld beter een Supra/RX7 o.i.d. had kunnen kopen.)
Als ik zulke vragen niet wil open ik ook geen topic. Je kunt vragen wat je wilt.
Ik ben aan het versleutelen niets kwijt, dat heeft mijn kennis allemaal gedaan toen de auto nog van hem was. De kosten zullen denk ik tussen de 5 en 7 duizend euro liggen. Ik heb alle rekeningen dus ik kan het precies opzoeken als je wilt.
De vraag waarom tenslotte. Die kennis van mij wilde iets aparts, waar je niet veel aan ziet maar wat toch errug snel is. Hij heeft hem vanaf '93 tot 29-12-05 gehad en toen heb ik hem gekocht. Hij heeft zelf nu ook weer iets leuks op het oog.
Ik was ook op zoek naar iets aparts en snels, dus heb ik hem overgenomen. Maar hij is niet alleen snel, hij rijd ook echt superlekker. Heel stabiel, ook op hoge snelheid. En door de in alle richtingen verstelbare stoel zit het echt heel lekker, ook als je lange stukken rijd.

Tenslotte nog een vraag beantwoorden die vast nog komt, hij verbruikt als ik normaal rijd ongeveer 1:9, bij heftig knallen kan het oplopen tot 1:7 ongeveer.
pi_35575725
Ik heb net de dynosheets doorgemaild gekregen. Ze zijn wel onduidelijk, het is geprint en toen gescand op een redelijk oude scanner. Het is echter duidelijk genoeg om het vermogen te zien. Ik zal de lijntjes nog proberen over te trekken in paint zodat die ook wat duidelijker zijn maar verwacht er niet te veel van.

Het vermogen:

Zoals je ziet engelse software in de bank. Die bank is eigendom van een kennis die een eigen bedrijfje gaat beginnen binnenkort. Bij hem heb ik de ecu nog wat bijgesteld en zijn we tot dit vermogen gekomen. 116.6 ft-lbs is trouwens 158,1Nm.

Air/Fuel:
pi_35575831
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:53 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komt .
[..]
maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel!
hoeveel pk wil je er eigenlijk met turbo straks uit gaan halen??
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:13:09 #12
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_35576086
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:02 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik heb net de dynosheets doorgemaild gekregen. Ze zijn wel onduidelijk, het is geprint en toen gescand op een redelijk oude scanner. Het is echter duidelijk genoeg om het vermogen te zien. Ik zal de lijntjes nog proberen over te trekken in paint zodat die ook wat duidelijker zijn maar verwacht er niet te veel van.

Het vermogen:
[afbeelding]
Zoals je ziet engelse software in de bank. Die bank is eigendom van een kennis die een eigen bedrijfje gaat beginnen binnenkort. Bij hem heb ik de ecu nog wat bijgesteld en zijn we tot dit vermogen gekomen. 116.6 ft-lbs is trouwens 158,1Nm.

Air/Fuel:
[afbeelding]
Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat?
©DiscoveryChannel
pi_35576137
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:05 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel!
hoeveel pk wil je er eigenlijk met turbo straks uit gaan halen??
Ik snap wel wat je bedoelt, maar van standaard naar dit vermogen is al een hele stap. Daarbij kost een fatsoenlijke turbo setup ook weer een paar duizend euro en ik denk dat dat net te veel was. Het blok is wel zo gebouwd dat er zonder verder aanpassen een druk op kan van 0,85 bar. De koppeling kan rond de 350pk hebben, de rest veel meer.
Hoeveel pk ik eruit ga halen met een turbo heb ik geen idee van. Maar als ik het doe doe ik het wel gelijk goed met een grote fmic en een goede nieuwe turbo.

Oh ja, toeren draaien is geen probleem, redline zit op 7850rpm. Standaard is dat 7400rpm.
Er zit trouwens een systeem op voor variabele inlaatdiameter, t-vis. Dit systeem verdubbelt bij 4150rpm (standaard 4400rpm) de diameter van het inlaatspruitstuk dmv kleppen. Duidelijk voel- en hoorbaar
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:13 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat?
Die knik erin komt door het t-vis systeem en het feit dat het een 16klepper is met redelijk hete nokkenassen. Voor de rest is het gewoon zo dat je het nooit echt mooi vlak krijgt. Het enige wat je merkt van die "hobbels" is die duw in je rug die je krijgt vanaf ongeveer 6k rpm. En dat is best een flinke al zeg ik het zelf

[ Bericht 22% gewijzigd door Bloody_Hell op 28-02-2006 16:19:34 ]
pi_35578704
Even als voorbeeld, als ik een turbo erop zet dan kies ik voor een HKS turbokit. Daar zit een garret gt04-r turbo bij en alles om het op het blok te zetten.

Dit alleen kost al 4840 dollar, en dan heb ik nog geen fmic.

Je kunt dus wel begrijpen, dat als je net 6 of 7 duizend euro in een auto hebt geduwd dat je dit dan effe laat wachten. En ik heb het ook niet zo breed dat ik effe een auto koop en dan gelijk voor 5000 euro eraan ga versleutelen.
Verder is het eigenlijk ook niet echt nodig, alleen als ferrari's en porsches wegrijden je dagelijkse hobby is. En voorlopig kan ik vanaf morgen met een 35-50-75-100 pk NOS setje spelen, dat houd me denk ik ook wel effe bezig.
pi_35589697
Hier nog een foto van het interieur. Het ziet er niet uit op deze foto maar inmiddels is het al een stuk schoner.

De teller. Foto waar het wijzertje helemaal rechtsonderaan tegen het plastic zit komt nog

De achterkant. Let ook op de prachtige trekhaak Die gaat er dus deze week ook onderuit zodat de bumper weer mooi aansluit. De demper is een lege originele, de rest van de uitlaat tot voor is een 55mm buis. Aan deze foto zie je goed waarom veel mensen zich vergissen bij het stoplicht. Er zit vanuit deze hoek geen snelheid in het ontwerp zeg maar. Het kapje dat boven de kentekenplaat hoort heb ik ook al besteld.

Als het weer een beetje meezit maak ik morgen betere foto's. Deze zijn al twee maanden oud en gemaakt met een gsm. Het perspectief of hoe je dat noemt komt niet goed uit en de kleur ook niet echt.
pi_35591276
Kan je er niet een ander blok inhangen? Dat blok van jou, is ook in compressor uitvoering geleverd.
Iemand Fien soms gezien?
pi_35599485
Ja dat kan maar dat zou een beetje lomp zijn. Er zit immers voor 6 a 7 duizend euro in het blok. Het standaard compressorblok (4a-gze) is zwakker en heeft minder vermogen dan het NA blok (4a-ge) wat ik nu heb. Je hebt trouwens ook 20 kleppers 4a-ge. Die hebben ongeveer aan de krukas wat ik aan de wielen heb. Heeft ook niet echt veel zin dus...

Ik heb gisteren nog met iemand gepraat die ook een turbo op een NA 4a-ge heeft gezet. Die heeft met 0,4 bar ongeveer 65pk winst. Ik kan zonder verdere aanpassingen tot 0,85 bar gaan.
Maar zoals ik al zei, turbo is voor later (half jaartje ofzo)

Ik ben nu aan het wachten op mijn neef, als die hier is gaan we het nitrous express setje inbouwen. We gaan beginnen met de 50pk sproeiers en het systeem standalone (met WOT-switch dus). Ik kan het ook op mijn ecu aansluiten maar dat is erg veel werk en hoeft niet perse.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:44:38 #18
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_35600784
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ja dat kan maar dat zou een beetje lomp zijn. Er zit immers voor 6 a 7 duizend euro in het blok. Het standaard compressorblok (4a-gze) is zwakker en heeft minder vermogen dan het NA blok (4a-ge) wat ik nu heb. Je hebt trouwens ook 20 kleppers 4a-ge. Die hebben ongeveer aan de krukas wat ik aan de wielen heb. Heeft ook niet echt veel zin dus...

Ik heb gisteren nog met iemand gepraat die ook een turbo op een NA 4a-ge heeft gezet. Die heeft met 0,4 bar ongeveer 65pk winst. Ik kan zonder verdere aanpassingen tot 0,85 bar gaan.
Maar zoals ik al zei, turbo is voor later (half jaartje ofzo)

Ik ben nu aan het wachten op mijn neef, als die hier is gaan we het nitrous express setje inbouwen. We gaan beginnen met de 50pk sproeiers en het systeem standalone (met WOT-switch dus). Ik kan het ook op mijn ecu aansluiten maar dat is erg veel werk en hoeft niet perse.
Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is....

Maar ik ben een Toyota fan, dus ik vind het wel gaaf wat je doet hoor

Passen die onderdelen van dit blok, niet op een 4a-ge blok?
Iemand Fien soms gezien?
pi_35601216
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is....

Maar ik ben een Toyota fan, dus ik vind het wel gaaf wat je doet hoor

Passen die onderdelen van dit blok, niet op een 4a-ge blok?
Whehe, dat IS ook lomp ja . Maarja dat heb ik niet gedaan. Ik ben er wel blij mee.
Hij is met alles wat eraan gedaan is nu trouwens niet meer zo economisch totalled. Hij is vorig jaar getaxeerd op 5400 euro . Als ik hem echt helemaal opknap kan dat nog wel wat meer worden zelfs.
Voor de rest boeit me dat ook allemaal niet zo veel wat het waard is in euro's. Voor mij is het gewoon een relaxte snelle auto die je niet vaak ziet.

Het blok is trouwens gewoon het 4a-ge blok, dus ja als dit kapot zou gaan, waar ik niet bang voor ben, dan kan ik alles gewoon overzetten op een standaard 4a-ge blok op een paar dingen na. De sleeves bijvoorbeeld kun je er geloof ik niet heel uithalen.
pi_35605251
Het kitje zit erop. Alleen de WOT-switch doet het dus niet. En ik heb natuurlijk nergens een schakelaartje liggen wat ik kan gebruiken. FUCKING HELL!!!
De rest werkt gelukkig zoals het moet als ik de WOT-draadjes kortsluit. En ik heb een mooie deal gemaakt met het ziekenhuis voor lachgas (NOS voor de leken)
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:51:31 #21
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_35609111
Grappig ding Alleen waarom aanklooien met lachgas als er een turbo op komt? Vind dat altijd zo'n net niet oplossing
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:57:41 #22
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35609359
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Grappig ding Alleen waarom aanklooien met lachgas als er een turbo op komt? Vind dat altijd zo'n net niet oplossing
Omdat aanklooien met NOS én Turbo nog veel leuker is

Leuk autootje Wel grappig want het ziet er echt niet uit (als sprintkanon ) Ben benieuwd naar de specs met turbo!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35611743
Hey een 85er met vierkante gaten !
kHeb ook een tijdje zo'n ding gehad. Standaard Spaghetti en doorgelaste motorruimte.
Leuke bijzondere auto !

Fotootje van netjes onderhouden ding te Rosmalen:
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_35616178
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss....
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:54 schreef PNG het volgende:
Hey een 85er met vierkante gaten !
kHeb ook een tijdje zo'n ding gehad. Standaard Spaghetti en doorgelaste motorruimte.
Leuke bijzondere auto !

Fotootje van netjes onderhouden ding te Rosmalen:
[afbeelding]
Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb.
Mooie foto, vooral het hitteschildje van het uitlaatspruitstuk ziet er zeldzaam goed uit
Ik heb ook veel meer kabels onder de kap ivm de megasquirt en zijn sensors. Echt goed schoon is het ook nog niet maar dat komt wel als ik een turbo erop ga sleutelen.

Ik heb ondertussen een WOT switch geregeld en gemonteerd. Daarna effe warmgereden en toen eens getest. Ik heb nu de 50pk sproeiertjes erin en dat is best een flinke klap moet ik zeggen
Morgen eens kijken hoe het gaat met de 75pk sproeiers maar ik denk dat dat teveel is. Omdat het nogal plotseling erin knalt heb ik wat last van wielspin van 1-2 2-3 en 3-4 . Ik denk als ik het door de ECU laat regelen dat ik het dan ook wat meer vloeiend erin kan laten komen en dus ook meer vermogen erop kan zetten.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:43:29 #25
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35617394
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.

Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan
pi_35618105
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.

Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet.
Wat heb jij? Een golf gti met 20 spoilers? En net zoveel mickey-mouse pk's als camplo?
En daarbij heb ik liever No show All go dan andersom. Zoals ik al zei sta ik niet voor gek als ik weggereden word. Maar als jij daar staat met je nagelnieuwe golf v gti of je gespoilerde nissan en ik trek je het licht uit je ogen dan sta jij wel degelijk voor lul.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bloody_Hell op 01-03-2006 20:04:58 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:17:45 #27
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35618868
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:59 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]

Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet.
Wat heb jij? Een golf gti met 20 spoilers? En net zoveel mickey-mouse pk's als camplo?
En daarbij heb ik liever No show All go dan andersom. Zoals ik al zei sta ik niet voor gek als ik weggereden word. Maar als jij daar staat met je nagelnieuwe golf v gti of je gespoilerde nissan en ik trek je het licht uit je ogen dan sta jij wel degelijk voor lul.
Als het je niet boeit wat ik vind waarom schrijf je dan een complete alinea vol

Blijkbaar boeit het je dus meer dan je lief is als ik je verdediging mag geloven
pi_35619055
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:15 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]

Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss....
[..]

Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb.
Mooie foto, vooral het hitteschildje van het uitlaatspruitstuk ziet er zeldzaam goed uit
Ik heb ook veel meer kabels onder de kap ivm de megasquirt en zijn sensors. Echt goed schoon is het ook nog niet maar dat komt wel als ik een turbo erop ga sleutelen.
heb je nog pics van de motor trouwens
pi_35619186
Dat hij niet rot is is een feit, de rest was eigenlijk meer uitleg waarom het mij niet boeit dat het geen nieuwe blitsbak is. Ik vind hem zelf trouwens ook niet mooi, vooral de achterkant niet. Maar daar gaat het niet om zoals ik zei.
Ben wel effe zo vriendelijk om te vermelden wat je zelf rijd. Volgens mij is dat namelijk een niet veel nieuwere maar wel veel rottere polo?
pi_35619304
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:22 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

heb je nog pics van de motor trouwens
Aleen een oude waarvoor ik me schaam omdat alles nog zo stoffig is als ik weet niet wat op die foto. Ik maak morgen bij daglicht wel even een paar foto's under the hood. Maar het ziet er niet veel anders uit dan de foto van PNG eigenlijk, wat meer kabels en slangen en een openluchtfilter. Voor die filter ben ik een alu airbox aan het maken met 2 65mm flexi slangen naar de happertjes in de bumper. Koudere lucht = meer vermogen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:31:12 #31
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35619417
Heel cool stukkie om te lezen, zekers waar! Maar in 6,9 sec. naar de 100 als je klaar bent? Dat haalt een volledig standaard Twin Cammetje toch ook wel? Ik ga voor de 5,5 á 6 sec. Ja, niet met mijn beamer hoor. Nee, ik bedoel 5,5 á 6 sec. voor jou GTTC!
pi_35619437
quote:

Dat laat wel zien wat jij van auto's weet
Calm down, please!
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:33:04 #33
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35619509
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:25 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat hij niet rot is is een feit, de rest was eigenlijk meer uitleg waarom het mij niet boeit dat het geen nieuwe blitsbak is. Ik vind hem zelf trouwens ook niet mooi, vooral de achterkant niet. Maar daar gaat het niet om zoals ik zei.
Ben wel effe zo vriendelijk om te vermelden wat je zelf rijd. Volgens mij is dat namelijk een niet veel nieuwere maar wel veel rottere polo?
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoor

Ik rij nu een burgelijke Renault Laguna en binnenkort een Saab 9-5

Compleet iets anders als een hot-hatch dus
pi_35619540
Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. 0-100 doe ik nu in 6,9 seconden zonder nos met nos weet ik morgen als het nog een beetje opdroogd. Met turbo en nos ga ik waarschijnlijk wel onder de 5. Standaard is 0-100 8,4 seconden geloof ik.
pi_35619585
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Oke dan! Renault vind ik zelf niet veel aan, saab 9-5 daarentegen is errug lekker!
pi_35619625
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. 0-100 doe ik nu in 6,9 seconden zonder nos met nos weet ik morgen als het nog een beetje opdroogd. Met turbo en nos ga ik waarschijnlijk wel onder de 5. Standaard is 0-100 8,4 seconden geloof ik.
Mijn getallen zijn ook geen mickey-mouse getallen maar feitelijke gemeten cijfers. Dat maakt ook wel eens verschil.
Dit had dus een edit moeten zijn
pi_35619731
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

foto?
Calm down, please!
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:07:19 #38
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_35623938
quote:

Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985.

Dus het is geen golf 2 gti 1.8 met veel spoilers.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:17:25 #39
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35624551
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985.

Dus het is geen golf 2 gti 1.8 met veel spoilers.
Is een Golf 2 gti 1.8 een exotische supercar?
pi_35625111
Hij zegt dat die van mij geen massaprodukt is zoals een golf gti die je op iedere straathoek in twee kleuren ziet staan. Die van mij laat standaard een golf 2 gti 16v in het stof bijten. En zoals je weet is die van mij niet echt meer helemaal standaard qua motor en aandrijflijn.

Trouwens, voor de mensen die zich afvragen of zoveel vermogen wel verstandig is zonder de remmen aan te passen. Het antwoord is ja. Voor geventileerde schijven en achter schijven is ruim voldoende voor een auto van 950Kg. Het zijn ook echt goeie remmen trouwens, goede feeling en veel remkracht bij weinig pedaaldruk en ik kan makkelijk meerdere keren vanaf 200 hard remmen zonder fading of wat dan ook.
Als ik een turbo erop zet gaan voor schijven van een corolla e9 gti erop, dat kan ik zo overzetten en die hebben een iets grotere diameter. Ik ga in de tussentijd ook nog wat overbodig gewicht zoals de trekhaak, de achtergordels en nog wat dingen verwijderen en dan zit ik onder de 900 kilo. Dat helpt ook weer wat.
pi_35625808
mooie bak, tenminste iets origineels, zie je niet veel in NL, hopelijk blijft dat ook zo, ik wil al jaren een AE86 zodra ik er het geld voor heb, maar ik ben nu ook niet de enige meer, en ik ben dus ook niet origineel meer
maarja ze hebben achterwielaandrijving en zijn makkelijk aan te passen..

en wat betreft het gewicht van je auto, je eigen lijn is ook belangrijk als je t echt goed wilt doen
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_35625924
Een AE86 is ook leuk idd. Je ziet ze niet zo vaak dat je niet meer origineel bent naar mijn mening. Het blok is hetzelfde als die van mij als je de snelste versie van de AE86 pakt. Inderdaad een goede basis.

Mijn eigen gewicht is trouwens wel oke, alhoewel ik er best een kilo of 5 bij wil hebben
pi_35626011
Mijne stond op papieren als 1020 kilo. Viel me nog op.

kBen benieuwd naar foto onder de kap.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_35626444
Dank denk ik dat die van jou niet geimporteerd was. Origineel geeft toyota inderdaad 1020 of 1050 op, maar die van mij is gewogen op een weegbrug in 93. Toyota geeft trouwens wel vaker meer gewicht op dan het werkelijke gewicht.

Maareh.... Wat bedoelde je nou met die vierkante gaten
pi_35626782
Check je eigen voorbumper, ik herken ze der altijd daar aan om te kijken of "echte" is.

Maar wat heb jij op je papieren dan ? ik had gewoon 1020 kilo op kenteken.
pi_35627145
Ah díe vierkante gaten ik overal aan het zoeken naar gaten
Op het kenteken staat 958kg. Ik kan er eventueel morgen wel effe een foto van maken. En dat is trouwens inclusief de nogal massieve trekhaak. Dat ding weegt volgens mij minstens 30 kilo.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:50:13 #47
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_35628373
Heeft dat ding achterwielaandrijving? :|
©DiscoveryChannel
pi_35629452
Een AE86 wel maar dat is weer een ander model. Wel ook corolla. Die van mij is zoals de TT zegt een AE82 GTTC en die zijn toch wel wat zeldzamer. Ik heb gewoon voorwielaandrijving.
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:25:45 #49
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35635306
Mooi mooi mooi!

Snelle Toyota's roeleren

Wat voor nos setje krijg/heb je precies?
pi_35635673
Ik heb een Nitrous Express custom EFI setje.

Utilizing the patented "Shark" nozzle, these systems are fully adjustable, 35,50,75 horsepower for 4 cylinder and V-6 applications, and up to 150h.p. for V-8 and V-12 cars. These systems require no engine modifications, operate on stock fuel pumps, and require no timing retards. The ultimate solution to make your import a "Rocket". Any horsepower settings above the recommended levels require "NX Power Booster" fuel additive to prevent detonation.

Voor de liefhebbers een foto under the hood (met gsm gemaakt):

Wel nog de oude foto waar alles lekker stoffig is. Het is me nu te koud om foto's te gaan maken
Zoals ik al zei niet veel verschil met origineel van buiten. Kenners zien wat extra draden en als ze goed kijken twee extra sensors.
Het onduidelijke rondje op de inlaatbuis is een brandstofdrukmeter.
Het luchtfilter ben ik nu een box omheen aan het maken van alu zodat ik flexibele slangen naar de bumper kan laten lopen voor koudere lucht.
@PNG: check mijn hitteschild. En dan heeft deze binnen gestaan. Nieuw hitteschildje kost 140¤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')