Helaas nog niet, ik wil er wel een in gaan gooien maar dat is erg duur. Daarbij heb ik het nu nog niet echt nodig. De wegligging is standaard al best goed, achter onafhankelijk dubbele wishbones, voor mcpherson en een standaard veerpootbrug zorgen wel voor redelijke grip. Wielspin heb ik alleen bij asociaal hard optrekken als ik niet op het gas let en soms van 2 naar 3 heel effe.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:01 schreef Youp het volgende:
whehehe geinig ding
trouwens heb je ook een sperdiff?
Hij is van buiten inderdaad geheel standaard. De verschillen met de normale zijn de spoilerkit, sideskirts, kofferklepspoiler, velgen, stabilisatorstangen, schijfremmen achter, 5 richtingen verstelbare bestuurderstoel, verstelbaar stuur, toerenteller en het veel sterkere blok. Voor de rest zal er nog wel wat verschillend zijn maar dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Wel leuk dat dat ding er zo standaard uitziet aan de buitenkant...
Wat waren -toen ze uit de fabriek kwamen rollen- de verschillen tussen deze versie en de anderen dan?
Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komtquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:24 schreef ThaFreak het volgende:
waarom in godsnaam zo'n blok bouwen en dan NA blijven rijden![]()
![]()
Als ik zulke vragen niet wil open ik ook geen topic. Je kunt vragen wat je wilt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:25 schreef ajay het volgende:
Nu weet ik dat het niet hoort om het te vragen, maar hoeveel ben je aan het versleutelen kwijt (tot nu toe)? (Ja ik weet het, straks zal de opmerking wel weer volgen dat je voor het totaal aan geld beter een Supra/RX7 o.i.d. had kunnen kopen.)
maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:53 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komt.
[..]
Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:02 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik heb net de dynosheets doorgemaild gekregen. Ze zijn wel onduidelijk, het is geprint en toen gescand op een redelijk oude scanner. Het is echter duidelijk genoeg om het vermogen te zien. Ik zal de lijntjes nog proberen over te trekken in paint zodat die ook wat duidelijker zijn maar verwacht er niet te veel van.
Het vermogen:
[afbeelding]
Zoals je ziet engelse software in de bank. Die bank is eigendom van een kennis die een eigen bedrijfje gaat beginnen binnenkort. Bij hem heb ik de ecu nog wat bijgesteld en zijn we tot dit vermogen gekomen. 116.6 ft-lbs is trouwens 158,1Nm.
Air/Fuel:
[afbeelding]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar van standaard naar dit vermogen is al een hele stap. Daarbij kost een fatsoenlijke turbo setup ook weer een paar duizend euro en ik denk dat dat net te veel was. Het blok is wel zo gebouwd dat er zonder verder aanpassen een druk op kan van 0,85 bar. De koppeling kan rond de 350pk hebben, de rest veel meer.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:05 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel!
hoeveel pk wil je er eigenlijk met turbo straks uit gaan halen??
Die knik erin komt door het t-vis systeem en het feit dat het een 16klepper is met redelijk hete nokkenassen. Voor de rest is het gewoon zo dat je het nooit echt mooi vlak krijgt. Het enige wat je merkt van die "hobbels" is die duw in je rug die je krijgt vanaf ongeveer 6k rpm. En dat is best een flinke al zeg ik het zelfquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat?
Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is....quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ja dat kan maar dat zou een beetje lomp zijn. Er zit immers voor 6 a 7 duizend euro in het blok. Het standaard compressorblok (4a-gze) is zwakker en heeft minder vermogen dan het NA blok (4a-ge) wat ik nu heb. Je hebt trouwens ook 20 kleppers 4a-ge. Die hebben ongeveer aan de krukas wat ik aan de wielen heb. Heeft ook niet echt veel zin dus...
Ik heb gisteren nog met iemand gepraat die ook een turbo op een NA 4a-ge heeft gezet. Die heeft met 0,4 bar ongeveer 65pk winst. Ik kan zonder verdere aanpassingen tot 0,85 bar gaan.
Maar zoals ik al zei, turbo is voor later (half jaartje ofzo)
Ik ben nu aan het wachten op mijn neef, als die hier is gaan we het nitrous express setje inbouwen. We gaan beginnen met de 50pk sproeiers en het systeem standalone (met WOT-switch dus). Ik kan het ook op mijn ecu aansluiten maar dat is erg veel werk en hoeft niet perse.
Whehe, dat IS ook lomp jaquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is....![]()
Maar ik ben een Toyota fan, dus ik vind het wel gaaf wat je doet hoor![]()
Passen die onderdelen van dit blok, niet op een 4a-ge blok?
Omdat aanklooien met NOS én Turbo nog veel leuker isquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Grappig dingAlleen waarom aanklooien met lachgas als er een turbo op komt? Vind dat altijd zo'n net niet oplossing
Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss....quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Grappig dingAlleen waarom aanklooien met lachgas als er een turbo op komt? Vind dat altijd zo'n net niet oplossing
Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:54 schreef PNG het volgende:
Hey een 85er met vierkante gaten !
kHeb ook een tijdje zo'n ding gehad. Standaard Spaghetti en doorgelaste motorruimte.
Leuke bijzondere auto !
Fotootje van netjes onderhouden ding te Rosmalen:
[afbeelding]
Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.
Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan![]()
Als het je niet boeit wat ik vind waarom schrijf je dan een complete alinea volquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet.
Wat heb jij? Een golf gti met 20 spoilers? En net zoveel mickey-mouse pk's als camplo?
En daarbij heb ik liever No show All go dan andersom. Zoals ik al zei sta ik niet voor gek als ik weggereden word. Maar als jij daar staat met je nagelnieuwe golf v gti of je gespoilerde nissan en ik trek je het licht uit je ogen dan sta jij wel degelijk voor lul.
heb je nog pics van de motor trouwensquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:15 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss....
[..]
Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb.
Mooie foto, vooral het hitteschildje van het uitlaatspruitstuk ziet er zeldzaam goed uit![]()
Ik heb ook veel meer kabels onder de kap ivm de megasquirt en zijn sensors. Echt goed schoon is het ook nog niet maar dat komt wel als ik een turbo erop ga sleutelen.
Aleen een oude waarvoor ik me schaam omdat alles nog zo stoffig is als ik weet niet wat op die foto. Ik maak morgen bij daglicht wel even een paar foto's under the hood. Maar het ziet er niet veel anders uit dan de foto van PNG eigenlijk, wat meer kabels en slangen en een openluchtfilter. Voor die filter ben ik een alu airbox aan het maken met 2 65mm flexi slangen naar de happertjes in de bumper. Koudere lucht = meer vermogen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:22 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heb je nog pics van de motor trouwens![]()
Dat laat wel zien wat jij van auto's weetquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.
Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan![]()
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:25 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat hij niet rot is is een feit, de rest was eigenlijk meer uitleg waarom het mij niet boeit dat het geen nieuwe blitsbak is. Ik vind hem zelf trouwens ook niet mooi, vooral de achterkant niet. Maar daar gaat het niet om zoals ik zei.
Ben wel effe zo vriendelijk om te vermelden wat je zelf rijd. Volgens mij is dat namelijk een niet veel nieuwere maar wel veel rottere polo?
Oke dan! Renault vind ik zelf niet veel aan, saab 9-5 daarentegen is errug lekker!quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoor
Ik rij nu een burgelijke Renault Laguna en binnenkort een Saab 9-5
Compleet iets anders als een hot-hatch dus
Dit had dus een edit moeten zijnquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. 0-100 doe ik nu in 6,9 seconden zonder nos met nos weet ik morgen als het nog een beetje opdroogd. Met turbo en nos ga ik waarschijnlijk wel onder de 5. Standaard is 0-100 8,4 seconden geloof ik.
Mijn getallen zijn ook geen mickey-mouse getallen maar feitelijke gemeten cijfers. Dat maakt ook wel eens verschil.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:33 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoor
Ik rij nu een burgelijke Renault Laguna en binnenkort een Saab 9-5
Compleet iets anders als een hot-hatch dus
Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las.
Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan![]()
Is een Golf 2 gti 1.8 een exotische supercar?quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985.
Dus het is geen golf 2 gti 1.8 met veel spoilers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |