abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:46:40 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35569870
Er is nog niks bekend over een zesde Big Brother-editie. Ja alleen dat Hummie en Sjon de Mol misschien een man of vrouw erin gaan stoppen, die ge-euthaniseerd wordt ergens tijdens het programma. Het is niet duidelijk wanneer BB6 de lucht ingaat, maar dat zal vast wel weer rond midden augustus gaan gebeuren !

Onvermijdelijk komt er op FOK dan een BB6-forum natuurlijk, net zoals met BB5 en HBB het geval is geweest. Maar nu komt de vraag! Hoe moet het nu in BB6 geregeld worden? De sfeer in BB5 was in het begin erg oke en werd later wat minder, maar nog steeds wel goed te harden vond ik. HBB was een stuk minder leuk, maar dat kwam ook doordat het programma compleet geflopt is. Er valt dan weinig te bespreken. Maar het meest ergerlijke vond ik wel de hersenloze slowchat, die zich als de vogelpest begon te verspreiden in de Tanjatopics. We zitten nu op nummer 46 en zeker 90% daarvan is baggerslowchat, terwijl het begin van ed Tanja-reeks echt gaaf was met leuke en verhelderende antwoorden van onze enige echte BB-Fokker !

Afijn het is nog erg vroeg, geef hier je suggesties over hoe het nu moet met BB6. Geef een evaluatie over BB5 en HBB en wellicht dat van BB6 weer een tof forum gemaakt kan worden .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:17:05 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35570715
stormlooptopic
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:17:51 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35570739
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:17 schreef flugeltje het volgende:
stormlooptopic
Ik wou nog even wachten met het posten van die opmerking
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:19:50 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35570808
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik wou nog even wachten met het posten van die opmerking
Ik sta erom bekend dat ik de pleziertjes van anderen vergal, dus ik wilde jou ook niet teleurstellen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Admin dinsdag 28 februari 2006 @ 13:21:28 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35570874
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik sta erom bekend dat ik de pleziertjes van anderen vergal, dus ik wilde jou ook niet teleurstellen
Mooi, dan ben ik niet langer de enige
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:22:44 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35570920
Iedereen zit nog steeds in slowchatdeel numero 875 te posten en komen nooit daaruit natuurlijk .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:25:02 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35570999
volgens mij was zowel bij de laatste fase van BB5 als nu bij HBB het probleem dat er geen ruk gebeurt... tis gewoon te saai waardoor users van doffe ellende maar gaan zitten zwaaien en slowchatten...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:09:52 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_35572458
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef teamlead het volgende:
tis gewoon te saai waardoor users van doffe ellende maar gaan zitten zwaaien en slowchatten...
Waarbij ik wel wil aantekenen dat er voor mij verschil bestaat tussen ellenlang 'BEW', gezwaai en gezoen-slowchat en slowchat die nog ergens over zou kunnen gaan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:35:25 #9
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_35573256
Dat er geevalueerd moet worden snap ik zeker.
Ik hoop dat het er anders aan toegaat tijdens een eventuele volgende BB.
De SC was niet meer te lezen of je moest je langs ellenlange zwaai- en zoensmileys worstelen om dan af en toe eens iets te vinden over HHB. Eeerlijksheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat dat duidelijk minder was als het op de streams wat spannender werd. Dus de saaie streams waren zeker een oorzaak.
Dan nog begrijp ik niet waarom elke keer BEW gezegd moest worden.
Misschien een oplossing voor het zwaaien.....weer net als vroeger een "Goedemorgen, goedemiddag enz" topic instellen. Dat vermindert misschien het gezwaai in de SC.

Bij vorige BB's werd er vooral geslowchat in de "Clip", ik snap niet waarom dat dit keer niet is gelukt.

Zo, my 2 cents.
eurobilltracker.com
pi_35574383
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef Falco het volgende:
Iedereen zit nog steeds in slowchatdeel numero 875 te posten en komen nooit daaruit natuurlijk .
Niet zo mopperen zeg.
Ben toch ook uit t hokje gekropen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:17:20 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35574430
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:15 schreef lovebear het volgende:

[..]

Niet zo mopperen zeg.
Ben toch ook uit t hokje gekropen
Nou vooruit, ik ben benieuwd naar hoe jij bijvoorbeeld hier tegen aankijkt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_35575067
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Nou vooruit, ik ben benieuwd naar hoe jij bijvoorbeeld hier tegen aankijkt.
Ik had al een stuk in de FB gezet waar ik mn mening gaf wat er nou precies mis was.
Zoals al eerder is aangegeven de streams zijn bagger saai.
En dan ga je je echt vervelen vandaar ook de slowchat in de SC.
Gewoon Slowchat daar vind ik ook helemaal niet erg.
Daar is de SC voor , maar wel proberen zoveel mogelijk over BB te hebben (lukt niet altijd)
Als de streams wat ineteresant zijn word er ook over de streams gediscusseerd
Tis jammer dat er nooit wat gebeurd

Dat groeten vind ik juist wel leuk bij binnen komst en als je weggaat.
Dan weet je tenminste wie er is en niet is.
En aangezien je iedereen al langer kent als vandaag.
En het een hechtere club is geworden hier met zn allen.
Ben je blij elkaar te zien en is t bij binnenkomst ook even gedag kussen.

Daarbij komt wel als er meerdere tegelijk binnen komen probeer t dan we samen te vatten.
En niet iedereen apart dan word het wel heel veel en onoverzichtelijker.
Net zoals als je maar voor 5 min weggaat dan hoeft t niet want zie diegene toch zometeen weer.

Dus t word soms erg veel.
Tijdens BB6 kunnen we het dan ook beter doen echt bij eerste binnen komst
En als je echt weggaat en die zelfde dag niet meer terug komt dat je nog welteruste zegt.

De SC is ook echt voor de SC.
En stream verslagen echt voor wat er op de streams gebeurd
Maar de andere topics daarin tegen moeten wel ontopic blijven
Of redelijk ontopic dat je tenmiste wel makkelijk er doorheen leest.
Dat je dan toch weet wat er gebeurd is
pi_35575409
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:39 schreef lovebear het volgende:

[..]

Ik had al een stuk in de FB gezet waar ik mn mening gaf wat er nou precies mis was.
Zoals al eerder is aangegeven de streams zijn bagger saai.
En dan ga je je echt vervelen vandaar ook de slowchat in de SC.
Gewoon Slowchat daar vind ik ook helemaal niet erg.
Daar is de SC voor , maar wel proberen zoveel mogelijk over BB te hebben (lukt niet altijd)
Als de streams wat ineteresant zijn word er ook over de streams gediscusseerd
Tis jammer dat er nooit wat gebeurd

Dat groeten vind ik juist wel leuk bij binnen komst en als je weggaat.
Dan weet je tenminste wie er is en niet is.
En aangezien je iedereen al langer kent als vandaag.
En het een hechtere club is geworden hier met zn allen.
Ben je blij elkaar te zien en is t bij binnenkomst ook even gedag kussen.

Daarbij komt wel als er meerdere tegelijk binnen komen probeer t dan we samen te vatten.
En niet iedereen apart dan word het wel heel veel en onoverzichtelijker.
Net zoals als je maar voor 5 min weggaat dan hoeft t niet want zie diegene toch zometeen weer.

Dus t word soms erg veel.
Tijdens BB6 kunnen we het dan ook beter doen echt bij eerste binnen komst
En als je echt weggaat en die zelfde dag niet meer terug komt dat je nog welteruste zegt.

De SC is ook echt voor de SC.
En stream verslagen echt voor wat er op de streams gebeurd
Maar de andere topics daarin tegen moeten wel ontopic blijven
Of redelijk ontopic dat je tenmiste wel makkelijk er doorheen leest.
Dat je dan toch weet wat er gebeurd is
Mijn mening erover is iets anders als de jouwe moet ik zeggen. Een keer gedag zeggen en zeggen als je wegaat ok. Wat offtopic gebeuren ook, zoals gezeg di shet een redelijk vaste club mensen en wat interesse in een ander kan geen kwaad, maar wel met mate. Naar mijn mening is het een slowchat over de gebeurtenissen op de streams. Dus "klets" en discussieer je daarover en over de bewoners. Voor andere SC zijn andere subfora en plaatsen genoeg lijkt me.

1x per dag groeten en zeggen dat je weggaat lijkt me inderdaad meer dan voldoende en als dan de overdaad aan terug zwaai posts nog wat ingedamd zou kunnen worden, zie ik geen enkel probleem meer. Tenminste als we dan WEL voorzien worden van boeiende streams. Met deze saaiheid verval je inderdaad al snel in off topic geklets onderling.
Zoek in jezelf naar je eigen fouten en zoek in de ander naar het goede.
pi_35575813
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:51 schreef Snaptnix het volgende:

[..]

Mijn mening erover is iets anders als de jouwe moet ik zeggen. Een keer gedag zeggen en zeggen als je wegaat ok. Wat offtopic gebeuren ook, zoals gezeg di shet een redelijk vaste club mensen en wat interesse in een ander kan geen kwaad, maar wel met mate. Naar mijn mening is het een slowchat over de gebeurtenissen op de streams. Dus "klets" en discussieer je daarover en over de bewoners. Voor andere SC zijn andere subfora en plaatsen genoeg lijkt me.

1x per dag groeten en zeggen dat je weggaat lijkt me inderdaad meer dan voldoende en als dan de overdaad aan terug zwaai posts nog wat ingedamd zou kunnen worden, zie ik geen enkel probleem meer. Tenminste als we dan WEL voorzien worden van boeiende streams. Met deze saaiheid verval je inderdaad al snel in off topic geklets onderling.
Wat t probleem echt is bij HBB er gebeurd echt niets
Helemaal noppes.
En als ik al een paar keer viool voor kliko heb uitgemaakt.
Vind ik t zelf wel ff welletjes.
Anders krijg je pagina's vol met alleen maar kliko's erin.
Ziet er niet fijn uit.

Maar als er wat gebeurd dan ook over de streams hebben natuurlijk
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 17:04:24 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35577848
Kwa evaluaatsie, aanzetje:

Verschuiving
Wat je ziet, als je de BB1 t/m BB5-fora naast elkaar legt, is dat er een verschuiving plaatsvond van een discussie-forum naar een "gezelligheidsforum".
In BB1 kwam iedereen voornamelijk voor discussie. De tijd die er aan denkwerk gespendeerd werd voordat een post werd geplaatst, lag vermoedelijk minstens een factor 10 hoger dan nu.

In de jaren daarna, BB2,3 en 4, kwamen er meer typische "gezelligheids-topics", maar bleven mensen ook in andere, serieuzer bedoelde topics posten. En in BB5 is de balans voor het eerst overgeheld naar het gezelligheids-aspect.

Gezelligheid
Voor mensen die vooral op zoek zijn naar gezelligheid, is fragmentatie alleen maar vervelend. Je moet de hele tijd klikken en kijken waar mensen uithangen, waar de actie plaatsvindt. Eén topic waar alles gebeurt, is lekker overzichtelijk. En ach, als je dan een keer een wat diepere discussie voert over een bepaalde bewoner, dan doe je dat óók lekker in de SC.
En zo is er tijdens BB5 een enorm waterhoofd met een iel lijfje ontstaan: meer dan duizend SC-topics, stuk voor stuk steevast bovenin de AT, en de rest van het forum dat daar onder bungelt.











Eerst zal de vraag beantwoord moeten worden óf we daar wat tegen willen doen, en als het antwoord JA luidt, vervolgens wát we er tegen willen gaan doen.

Mijn mening daarover: ik denk dat het forum in de afgelopen 6 jaar definitief veranderd is van functie, en dat je de behoefte aan gezelligheid niet kunt negeren. Zelf vond ik het een tijd lang óók leuk om 's avonds in de SC rond te hangen en gezamenlijk streams te kijken.

Accepteren
Maar het is heel moeilijk om de scheidslijn te gaan bepalen van wanneer er nog sprake is van een "stream-discussie", bijvoorbeeld nav een actie van Rob, of wanneer de discussie zo serieus wordt dat hij in het Rob-topic zou moeten worden voortgezet. Het zelfde geldt min of meer voor streamverslagen. Mensen dwingen om al dat soort gesprekken in specifieke topics te voeren, werkt niet. Wil je dat discussie in andere topics op gang komt, dan zul je de SC moeten sluiten. De kans is er dan echter dat mensen definitief naar een ander forum vertrekken om te kunnen ouwebeppen met elkaar. Dat wil je als forum neem ik aan ook niet. Dan zit er dus nog één ding op: accepteren dat de SC het subforumwaterhoofd blijft, en mbv mods proberen het "kneuterige aspect" van de gezelligheid enigszins in toom te houden, zodat het leesbaar blijft.

Het heroprichten van een apart Hallo&Doei-topic kan een handig hulpmiddel zijn om het gezwaai naar elkaar in de SC tot een minimum te beperken. De eerste twee weken konsekwent alle BEW's en laaterrzzzzzz weghalen, totdat mensen er aan gewend zijn dat je welterusten zegt in het daarvoor bestemde topic en niet in de "commentaren op"- SC's .

[ Bericht 5% gewijzigd door Gert op 28-02-2006 17:09:59 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:15:04 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35578186
Misschien wat onoverzichtelijk, maar ik zie eigenlijk ook geen andere oplossing dan de volgende drie topics:

  • Streamverslagentopics
  • Commentaren op de streams-topic, waarbij je luchtig vooral de streams kunt becommentariëren
  • SC-topics, waar naar elkaar apathisch gezwaaid kan worden
  • <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 17:26:48 #17
    135486 Manu82
    How you doin'?
    pi_35578538
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 17:15 schreef Falco het volgende:
    Misschien wat onoverzichtelijk, maar ik zie eigenlijk ook geen andere oplossing dan de volgende drie topics:

  • Streamverslagentopics
  • Commentaren op de streams-topic, waarbij je luchtig vooral de streams kunt becommentariëren
  • SC-topics, waar naar elkaar apathisch gezwaaid kan worden
  • Dan is het toch in principe hetzelfde als nu, of zie ik het nu weer verkeerd?
    Some memories are best forgotten
    Room 23
    pi_35578669
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 17:26 schreef Manu82 het volgende:

    [..]

    Dan is het toch in principe hetzelfde als nu, of zie ik het nu weer verkeerd?
    Uhm... nee. Nu lopen optie 2 en 3 in dezelfde reeks de SC dus) , waardoor het allemaal erg onoverzichtelijk is.
    Zoek in jezelf naar je eigen fouten en zoek in de ander naar het goede.
      dinsdag 28 februari 2006 @ 17:43:54 #19
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_35579066
    Een SC moet er wat mij betreft gewoon zijn, maar al die zwaai en BEW posts mogen eruit. Stelselmatig verwijderen is dus de beste optie. Ik ben geen voorstander van een hoi/doei topic omdat je dan de SC waarschijnlijk weer verplaatst omdat in dát topic wél alles mag...

    De SC is wat mij betreft bestemd voor babbelen over de streams en daarbij moet het ook blijven. Wellicht is een offtopic topic een optie, waarin alleen offtopic gepost mag worden. (wat eet je vanavond etc)

    Verder wil ik ervoor pleiten voldoende mods standby te hebben die ook écht aanwezig zijn én meeposten. In de praktijk bleek dat niet alle aangestelde mods ook werkelijk bezig waren met het modden.
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    flugeltje is een kloon van yvonne toch?
    pi_35579891
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 17:43 schreef flugeltje het volgende:
    Een SC moet er wat mij betreft gewoon zijn, maar al die zwaai en BEW posts mogen eruit. Stelselmatig verwijderen is dus de beste optie. Ik ben geen voorstander van een hoi/doei topic omdat je dan de SC waarschijnlijk weer verplaatst omdat in dát topic wél alles mag...

    De SC is wat mij betreft bestemd voor babbelen over de streams en daarbij moet het ook blijven. Wellicht is een offtopic topic een optie, waarin alleen offtopic gepost mag worden. (wat eet je vanavond etc)

    Verder wil ik ervoor pleiten voldoende mods standby te hebben die ook écht aanwezig zijn én meeposten. In de praktijk bleek dat niet alle aangestelde mods ook werkelijk bezig waren met het modden.
    Ben ik t helemaal mee eens
    En misschien is dat wel de beste oplossing voor iedereen.
    1 topic voor te discuseren over de streams
    En 1 topic voor alles dat offtopic is

    Zo kan iedereen doen waar die zelf voor kiest
    En maakt t voor iedereen plezieriger.

    En t klopt ook wel dat t wat moeilijker is.
    Jullie zijn nu maar met zn 2 en jullie ogen kunnen niet overal zijn.

    Toch wil ik even zeggen jullie hebben goed jullie best gedaan
    pi_35581445
    Ik vind dat Gert en Lovebear het goed omschreven hebben.
    Daar heb ik weinig aan toe te voegen

    Wat Flugel schrijft;
    quote:
    De SC is wat mij betreft bestemd voor babbelen over de streams en daarbij moet het ook blijven. Wellicht is een offtopic topic een optie, waarin alleen offtopic gepost mag worden. (wat eet je vanavond etc)
    kan ik me helemaal in vinden! Ik denk dat het goed is om inderdaad een Off-topic topic te doen. Dan heb je echt een plek waar je andere dingen kunt delen, want daar is toch behoefte aan. Ik denk zelfs wanneer de streams wel weer boeiender worden. Gewoon omdat je elkaar wat beter hebt leren kennen en weet wat er ongeveer in sommige personen hun leven speelt [sollicitaties Manu en Teamlead, ziekte van kindjes van o.a. Snaptnix, ziekte van mijn moeder, etc]
    En het is de manier om de rest schoon te houden!
    En hier kun je dan ook zwaaien als je er bent en kussen als je naar bed gaat
    En ik denk dat het voor de meesten van ons geen optie is om dan daarvoor naar een ander deel van het Fok forum te gaan omdat we alleen in dit gedeelte komen. Een aantal uitgezonderd.

    -FB
    -Streamverslagen
    -SC - streams
    -Off-topic
    -eventuele andere topics.
    pi_35586150
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 17:43 schreef flugeltje het volgende:
    Een SC moet er wat mij betreft gewoon zijn, maar al die zwaai en BEW posts mogen eruit. Stelselmatig verwijderen is dus de beste optie. Ik ben geen voorstander van een hoi/doei topic omdat je dan de SC waarschijnlijk weer verplaatst omdat in dát topic wél alles mag...

    De SC is wat mij betreft bestemd voor babbelen over de streams en daarbij moet het ook blijven. Wellicht is een offtopic topic een optie, waarin alleen offtopic gepost mag worden. (wat eet je vanavond etc)

    Verder wil ik ervoor pleiten voldoende mods standby te hebben die ook écht aanwezig zijn én meeposten. In de praktijk bleek dat niet alle aangestelde mods ook werkelijk bezig waren met het modden.
    Wat er ook besloten wordt, in het begin zullen er idd voldoende mods aanwezig moeten zijn om de dan gestelde regels te handhaven.
    Als er een offtopic topic komt, worden dan alle posts mbt BB6 verwijderd? Want dat is dan weer niet de bedoeling daar.
    Tot nu toe vinden de meeste mensen het erg prettig om in 1 topic over de streams te SC'en en na verloop van tijd offtopic te gaan. Ik denk niet dat de meeste, als er op de streams niks meer te zien is, vanzelf naar het offtopic topic gaan, of als ze in het offtopic topic zitten, naar de SC gaan als er iets op de streams gebeurt.
    Tenzij er, zoals eerder gezegd, genoeg mods aanwezig zijn.
    Maar dat zal de praktijk uitwijzen.
    Aan de andere kant, als er nog een BB komt, is die pas over een paar maanden, het is ook afwachten wie er van de huidige posters nog terugkomt met een nieuwe BB.

    Ik hoop in ieder geval dat bij een volgende BB zoveel mogelijk fokkers zich kunnen vinden in het forum met de daarbij geldende regels.
      dinsdag 28 februari 2006 @ 21:20:57 #23
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_35586979
    Nou my 2 cents dan maar:

    - een mod moet er ook echt wel voor gaan en aanwezig zijn. Hoe lief ik Ripley ook vind ik heb me vaak afgevraagd waarom ze mod bleef. Als ik vanaf het begin met CartWoman had kunnen samenwerken had dat heel veel ellende met de zwaaiende SC'ers gescheeld.
    - communicatie met de admins en anderen kan beter. Cynix wist niets van de banner die er ineens doorgedrukt was. Samen met de last van mijn arm is dat de reden geweest om er helemaal de brui aan te geven. Het afscheid van Cartwoman aan het einde van BB is ook tekenend.
    - Over de zwaaibrigade; ik weet het niet. Heb er alles aan geprobeerd en toen ik uiteindelijk ervoor koos om het maar om te dopen in SlowChat liep er weer een paar oude getrouwen weg. Slowchatten over het hele forum blijft mij storen. Maar ja, ik ben dan ook een oldbie, en weet hoe het hier vroeger was. Iets wat tegenwoordig in het SC topic een scheldwoord blijkt te zijn (oldbie).

    Veel succes in ieder geval volgend jaar.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      dinsdag 28 februari 2006 @ 21:21:59 #24
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_35587018
    Toevoeging: ik kan me helemaal vinden in het waterhoofd met een iel lijfje van Gert. Beter kan ik het niet typeren.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 21:37:39 #25
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_35587623
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 17:43 schreef flugeltje het volgende:
    Een SC moet er wat mij betreft gewoon zijn, maar al die zwaai en BEW posts mogen eruit. Stelselmatig verwijderen is dus de beste optie. Ik ben geen voorstander van een hoi/doei topic omdat je dan de SC waarschijnlijk weer verplaatst omdat in dát topic wél alles mag...

    De SC is wat mij betreft bestemd voor babbelen over de streams en daarbij moet het ook blijven. Wellicht is een offtopic topic een optie, waarin alleen offtopic gepost mag worden. (wat eet je vanavond etc)
    Een soort hallo/doei-topic dus. Alleen dan met een andere naam.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_35587764
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 20:55 schreef Arliator het volgende:

    [..]

    Wat er ook besloten wordt, in het begin zullen er idd voldoende mods aanwezig moeten zijn om de dan gestelde regels te handhaven.
    Als er een offtopic topic komt, worden dan alle posts mbt BB6 verwijderd? Want dat is dan weer niet de bedoeling daar.
    Tot nu toe vinden de meeste mensen het erg prettig om in 1 topic over de streams te SC'en en na verloop van tijd offtopic te gaan. Ik denk niet dat de meeste, als er op de streams niks meer te zien is, vanzelf naar het offtopic topic gaan, of als ze in het offtopic topic zitten, naar de SC gaan als er iets op de streams gebeurt.
    Tenzij er, zoals eerder gezegd, genoeg mods aanwezig zijn.
    Maar dat zal de praktijk uitwijzen.
    Aan de andere kant, als er nog een BB komt, is die pas over een paar maanden, het is ook afwachten wie er van de huidige posters nog terugkomt met een nieuwe BB.

    Ik hoop in ieder geval dat bij een volgende BB zoveel mogelijk fokkers zich kunnen vinden in het forum met de daarbij geldende regels.
    Wisselen van topic zou geen probleem moeten zijn.
    Je opent gewoon meerdere pagina's en je switch gewoon af en toe
      dinsdag 28 februari 2006 @ 23:29:32 #27
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35592064
    Een beetje van wat iedereen hier zegt, denk ik.

    Ik vind SC prima.
    Ik doe ook graag mee, als het tenminste zijdelings met het BB-huis of de streams te maken heeft.
    Want hoe leuk ik sommige mensen hier ook vind, ik hoef niet te weten hoe het met huisdieren, kinderen, gezondheid en familie is, sorry. En als iemand zich (af)meldt als hij/zij een topic binnenwandelt, of er midden in een discussie vandoor gaat: prima. Maar het laat me koud of je thee gaat zetten of boodschappen gaat doen. En van virtuele drankjes over en weer krijg ik nog meer hoofdpijn dan van een avond ècht zuipen.

    Voor al die dingen is er een plek, aan sommige daarvan maak ik me zelf ook regelmatig schuldig, maar wat mij betreft hoort het niet in het BB-forum. En als het dan toch perse moet alsjeblieft niet in de streams-SC.

    Dus de reeds genoemde oplossing van een offtopic-topic (of hallo/doei ) klinkt mij als muziek in de oren. Dan kan iedereen die wèl oprechte interesse heeft voor andersmans reilen en zeilen daar terecht voor een zwaai en een zoen, terwijl de streams-SC leesbaar blijft en ook daadwerkelijk over het huis, de bewoners en randverschijnselen gaat.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      dinsdag 28 februari 2006 @ 23:36:00 #28
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35592288
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 21:20 schreef Sanne het volgende:

    Slowchatten over het hele forum blijft mij storen. Maar ja, ik ben dan ook een oldbie, en weet hoe het hier vroeger was. Iets wat tegenwoordig in het SC topic een scheldwoord blijkt te zijn (oldbie).
    Persoonlijk vind ik niks mis met een beetje leuke slowchat af en toe, maar dat gezwaai etc. is zo hersenloos en onorgineel.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 1 maart 2006 @ 15:43:37 #29
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35608826
    De mogelijkheden van een mod om preventief op te treden tegen de zwaai-brigade zijn te beperkt. Om een topic vrij te houden van allerlei nutteloos gedoe moet alles worden verwijderd, een maatregel die veel te veel werk oplevert en geen blijvende indruk achterlaat.
    Er moet een mogelijkheid komen om na 2x waarschuwen een sanctie op te leggen, en die moet uitgevoerd worden.
    Een mod hoort imho niet te posten. Een mod hoeft ook niet leuk te zijn of leuk mee te doen.
    Post desnoods mee, als je dan toch persé moet, onder je eigen user naam om niet te veel te worden betrokken in groepjes.

    Stel voorbeelden.
    Pak de grootste vervuilers / relschoppers er uit en concentreer je daarop. Aarzel niet om een straf uit te delen. Ik weet niet of het mogelijk is, technisch gezien, om een bepaalde user uit een bepaald topic te weren.

    Kortom, geen woorden maar daden.

    We hebben allemaal gezien dat het modderen de laatste paar weken compleet de mist is ingegaan. Dat lag niet alleen aan de mods, maar ook aan de verregaande staat van ontbinding waarin HBB verkeert. Hierdoor ontstond een enorme wildgroei aan topics waarin de nadruk werd gelegd op rellen en wanorde scheppen om nog maar enige zin aan ons nutteloze bestaan te geven.

    Ik ben voor een andere vorm van modereren, meer afstand voor de mods, en als een bok op de haverkist. Voor mij mag er trouwens ook wel één uniforme dresscode komen voor de mods, zodat het onderscheid komt te vervallen en je niet mer kunt zien door wie je gepakt wordt.

    Kortom, ik ben vóór een totale dictatuur op het gebied van modden.

    Zero Tolerance.

    [ Bericht 0% gewijzigd door PH52 op 01-03-2006 16:19:18 (PI vergeten !) ]
    _ De mens is de maat van alle dingen _
      Moderator woensdag 1 maart 2006 @ 15:46:29 #30
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_35608917
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:43 schreef PH52 het volgende:
    Ik ben voor een andere vorm van modereren, meer afstand voor de mods, en als een bok op de haverkist. Voor mij mag er trouwens ook wel één uniforme dresscode komen voor de mods, zodat het onderscheid komt te vervallen en je niet mer kunt zien door wie je gepakt wordt.

    Kortom, ik ben vóór een totale dictatuur op het gebied van modden.

    Zero Tolerance.


    Gezallich!!!!

    Je bedoelde het toch wel ironisch hopelijk hè?
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
      woensdag 1 maart 2006 @ 15:51:24 #31
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35609106
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:43 schreef PH52 het volgende:

    Een mod hoort imho niet te posten. Een mod hoeft ook niet leuk te zijn of leuk mee te doen.
    Post desnoods mee, als je dan toch persé moet, onder je eigen user naam om niet te veel te worden betrokken in groepjes.
    Dan wil niemand meer mod worden. Wees blij dat er af en toe mensen zijn die veel tijd opofferen om de boel een beetje op de rails te houden. En waarom zou een mod in godsnaam geen mening mogen hebben
    quote:
    Pak de grootste vervuilers / relschoppers er uit en concentreer je daarop. Aarzel niet om een straf uit te delen. Ik weet niet of het mogelijk is, technisch gezien, om een bepaalde user uit een bepaald topic te weren.
    Nope kan niet. Je kunt wel een subforumban uitdelen.
    quote:
    Kortom, ik ben vóór een totale dictatuur op het gebied van modden.
    Zero Tolerance.
    Brrrrr.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:03:21 #32
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35609627
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:51 schreef APK het volgende:
    [quote]
    [..]
    Dan wil niemand meer mod worden. Wees blij dat er af en toe mensen zijn die veel tijd opofferen om de boel een beetje op de rails te houden. En waarom zou een mod in godsnaam geen mening mogen hebben [..]
    Het gaat mij meer om de invulling van de functie. Die mening hoeft geen kleurtje te hebben. Die kun je ook als user spuien.
    quote:
    Brrrrr.
    Ja, ik weet ut, maar het is niet anders.

    Maar ik denk dat als de functie op die manier wordt ingevoerd, er meer adequaat kan worden opgetreden tegen de zwaaivervuiling .
    _ De mens is de maat van alle dingen _
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:06:18 #33
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35609735
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:03 schreef PH52 het volgende:


    Het gaat mij meer om de invulling van de functie. Die mening hoeft geen kleurtje te hebben. Die kun je ook als user spuien.
    Bedoel je dan dat je met twee accounts moet gaan posten of bij elke reactie een disclaimer plaatsten
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:08:16 #34
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35609811
    En dat we dan bij iedereen die zich aan zwaaien schuldig maakt de nick geel maken, dan kan je schnell zien dat je met een zwaaier te maken hebt?
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:09:01 #35
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35609846
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:06 schreef APK het volgende:

    [..]

    Bedoel je dan dat je met twee accounts moet gaan posten of bij elke reactie een disclaimer plaatsten
    Met 2 accounts, je hoeft als mod niet continue zichtbaar in beeld te zijn.
    _ De mens is de maat van alle dingen _
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:09:36 #36
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35609864
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:08 schreef Pinball het volgende:
    En dat we dan bij iedereen die zich aan zwaaien schuldig maakt de nick geel maken, dan kan je schnell zien dat je met een zwaaier te maken hebt?
    Nee, 2 waarschuwingen, niet meer posten in het topic.
    _ De mens is de maat van alle dingen _
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:11:58 #37
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35609962
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:09 schreef PH52 het volgende:

    Met 2 accounts, je hoeft als mod niet continue zichtbaar in beeld te zijn.
    Joh, dan word je gek van dat in- en uitloggen.
    Of kan het weer via twee geopende windows
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:18:21 #38
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35610207
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:11 schreef APK het volgende:

    [..]

    Joh, dan word je gek van dat in- en uitloggen.
    Of kan het weer via twee geopende windows
    You tell me. Vraag het ff aan LS hoe dat moet, techniek interesseert mij geen .... maar er zijn vast hobbyisten zat die er een manier voor weten.
    _ De mens is de maat van alle dingen _
    pi_35610228
    Kan iemand even een lijstje maken van wie er tot nu toe weggepest zijn?
      Moderator woensdag 1 maart 2006 @ 16:19:54 #40
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_35610278
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:08 schreef Pinball het volgende:
    En dat we dan bij iedereen die zich aan zwaaien schuldig maakt de nick geel maken, dan kan je schnell zien dat je met een zwaaier te maken hebt?
    Wel handig, die kun je dan makkelijk en overzichtelijk de toegang tot bepaalde topics ontzeggen.
    Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
    pi_35610318
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:18 schreef PH52 het volgende:

    [..]

    You tell me. Vraag het ff aan LS hoe dat moet, techniek interesseert mij geen .... maar er zijn vast hobbyisten zat die er een manier voor weten.
    Test.

    Nee, lukt niet met twee geopende windows.
    Veel teveel gedoe dus.
    I dig dildo's man!
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:21:20 #42
    2018 PC eend
    relativist
    pi_35610330
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:18 schreef Coos het volgende:
    Kan iemand even een lijstje maken van wie er tot nu toe weggepest zijn?
    Ik weet het alleen van tann
    Maar die komt altijd terug op haar vrijwillige exit beslissing, net als in BB
    When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:22:11 #43
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35610365
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:18 schreef Coos het volgende:
    Kan iemand even een lijstje maken van wie er tot nu toe weggepest zijn?
    ik heb het niet zo gevolgd de laatste tijd, maar ik dacht dat LS het grootste slachtoffer is geworden van de akties hier.
    _ De mens is de maat van alle dingen _
    pi_35610414
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:22 schreef PH52 het volgende:

    [..]

    ik heb het niet zo gevolgd de laatste tijd, maar ik dacht dat LS het grootste slachtoffer is geworden van de akties hier.
    Die is niet weg te pesten toch??
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:25:05 #45
    2018 PC eend
    relativist
    pi_35610492
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:23 schreef Coos het volgende:

    [..]

    Die is niet weg te pesten toch??
    Jawel hoor vraag maar aan APK
    Hij komt alleen steeds weer terug
    When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
      woensdag 1 maart 2006 @ 19:26:21 #46
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35616624
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:20 schreef pimmutjuh het volgende:

    Test.

    Nee, lukt niet met twee geopende windows.
    Veel teveel gedoe dus.
    Wel als
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_35616630
    je met
      woensdag 1 maart 2006 @ 19:26:36 #48
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35616639
    2 verschillende
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_35616653
    browsers
      woensdag 1 maart 2006 @ 19:26:56 #50
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35616658
    post.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      woensdag 1 maart 2006 @ 19:27:40 #51
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_35616691
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 22:59:59 #52
    128220 Peter6000
    pi_35626514
    Ben niet zo`n tegenstander van het openen van verschillende topics, en dat iedereen de sfeer vindt waar hij/ zij zich het beste thuisvoelt.

    Streamverslagen -- Met wat mij betreft een beperkte hoeveelheid caps, en het advies korte berichtjes op te sparen zodat er minder posten komen, die langer zijn (net als in BB5 dus)

    Huldes op de streamverslagen -- opbouwende kritiek wordt niet op prijs gesteld, dus beperk het dan maar tot huldes.

    Streamtopic -- met uitsluitend analyses, meningen en observaties over de streams, en de rest gewoon verwijderen. Ook iedere zwaaipost meteen verwijderen (heb zelf niets tegen zwaaien, maar als men het als storend ervaart, kan er best een serieus zwaailoos topic komen) En een reguliere post afsluiten met ik ben er weer vandoor is ook een mogelijkheid te laten zien dat je ervan door bent.


    En voor de rest hoeven de diverse slowchat-topics niet in hoeveelheid beperkt te worden, wat mij betreft.
    Wat is er mis met én een servivalspel, én een Tan topic , én een BEW/ kus/ reeks.
    Zelfs als één gezelligheidsgroep de streams via een SC gaat volgen, en een andere groep scherp gaat discusseren in het streamtopic, zie ik niet zo`n bezwaar.
    Het selecteert zichzelf wel, zolang de streamverslagen en het streamtopic maar "schoon" blijven, hetgeen me makkelijk realiseerbaar lijkt door alleen in die 2 topics alles wat offtopic is meteen te verwijderen.
    pi_35630122
    Vermoeiend, die twee browsers.
    I dig dildo's man!
      donderdag 2 maart 2006 @ 00:46:46 #54
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35630137
    Toch?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      donderdag 2 maart 2006 @ 01:39:03 #55
    84524 Morwen
    I got life
    pi_35631253
    Volgens mij ging het er allemaal best leuk aan toe tot er niks meer te beleven was op de streams en mensen toch dat contact met elkaar wilden blijven houden.

    Wat gebeurt er als er niks gebeurt op de streams? Dan ga je met elkaar babbelen, dat is een logisch gevolg, denk ik. Dat het op een gegeven moment overal gebeurde was niet nodig geweest. Maar ik denk dat dat bij BB6 niet gaat gebeuren (als er al een BB6 komt), omdat dat bij BB5 ook niet zo was. Het is ge-escaleerd door oninteressante, brakke streams en het idee van velen onder ons dat HBB een soort vervolg zou zijn op BB5. Dat was helaas niet zo, maar het helemaal los laten is als echte verslaafden ook weer zoiets

    Nouja goed, concreet dan maar: Ik denk dat het met BB6 wel los zal lopen, zeker in combinatie met duidelijke regels en duidelijke topics. Een apart zwaai-topic lijkt mij niet te gaan werken eerlijk gezegd In de praktijk dan, volgens mij krijg je dan een SC in het zwaaitopic. En geen gedag zeggen in de Streams- SC gaat ook niet werken, denk ik. Mensen aanspreken op hun gedrag op een normale manier wel, gewoon duidelijk zijn. En dat is volgens mij ook altijd goed gegaan, totdat HBB begon...........etc. etc. etc.

    Heel verhaal, terwijl ik eigenlijk gewoon wil aangeven dat ik denk dat het wel los zal lopen bij een volgende BB
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      donderdag 2 maart 2006 @ 01:52:07 #56
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35631427
    Allemaal leuk en aardig, Morwen. Maar dat stomme gezwaai, mijn hond is dood, ik ga koken etc moet ophouden.

    Bij BB5 had ik er overigens veel meer last van dan bij HBB, want nu volg ik de streams niet.
    Tijdens BB5 werden de streamverslagen soms niet bijgehouden en moest je door urenlang zwaaigelul heenlezen om op de hoogte te blijven van nieuwswaardige posts.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      donderdag 2 maart 2006 @ 02:20:29 #57
    84524 Morwen
    I got life
    pi_35631767
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 01:52 schreef APK het volgende:
    Allemaal leuk en aardig, Morwen. Maar dat stomme gezwaai, mijn hond is dood, ik ga koken etc moet ophouden.
    Dat is ontstaan door een maandenlange band in de SC onderling, dat lijkt mij met mate geen probleem? Liever in de SC dan elders toch?
    quote:
    Bij BB5 had ik er overigens veel meer last van dan bij HBB, want nu volg ik de streams niet.
    Tijdens BB5 werden de streamverslagen soms niet bijgehouden en moest je door urenlang zwaaigelul heenlezen om op de hoogte te blijven van nieuwswaardige posts.
    Dat viel bij BB5 toch wel mee? Ik had er geen last van in elk geval of ik stoorde me er niet bijster aan. En afentoe eens een opmerking door een blauwe damde de boel al aardig in
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      donderdag 2 maart 2006 @ 10:14:02 #58
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35635020
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 02:20 schreef Morwen het volgende:

    Dat is ontstaan door een maandenlange band in de SC onderling, dat lijkt mij met mate geen probleem?
    Ik vind dat wel een probleem. Die maandelange band onderhoud je maar ergens anders. Dit is een BB-forum, geen plek om onder het mom van welke reality-soap dan ook een select clubje mensen te vermaken en van een hangplek te voorzien.
    quote:
    Liever in de SC dan elders toch?
    En nee dus, wat mij betreft liever ergens anders.
    quote:
    Dat viel bij BB5 toch wel mee? Ik had er geen last van in elk geval of ik stoorde me er niet bijster aan. En afentoe eens een opmerking door een blauwe damde de boel al aardig in
    Het was in mijn beleving juist precies andersom. Toen CW voorzichtig opmerkte dat het wel wat minder mocht met dat gezwaai werkte dat alleen averechts.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      donderdag 2 maart 2006 @ 10:21:52 #59
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_35635196
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 10:14 schreef Pinball het volgende:

    [..]

    Ik vind dat wel een probleem. Die maandelange band onderhoud je maar ergens anders. Dit is een BB-forum, geen plek om onder het mom van welke reality-soap dan ook een select clubje mensen te vermaken en van een hangplek te voorzien.
    [..]
    Ja precies.... Dus dat FB geouwehoer moet maar eens afgelopen zijn
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    flugeltje is een kloon van yvonne toch?
      donderdag 2 maart 2006 @ 10:39:27 #60
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35635629
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 10:21 schreef flugeltje het volgende:

    Ja precies.... Dus dat FB geouwehoer moet maar eens afgelopen zijn
    En waar ga jij dan voortaan ouwehoeren?
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      donderdag 2 maart 2006 @ 10:50:41 #61
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_35635945
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 10:39 schreef Pinball het volgende:

    [..]

    En waar ga jij dan voortaan ouwehoeren?
    In de SC
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    flugeltje is een kloon van yvonne toch?
    pi_35644751
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 01:52 schreef APK het volgende:

    Maar dat stomme gezwaai, mijn hond is dood, ik ga koken etc moet ophouden.
    Ja, daar is de MSN goed voor.
      donderdag 2 maart 2006 @ 15:55:35 #63
    128015 BONG4002
    Account gesloten.
    pi_35644931
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 15:51 schreef schatje het volgende:

    [..]

    Ja, daar is de MSN goed voor.
    Óf WLM

    Maargoed, het meeste is al gezegd wat eraan gedaan kan worden om dat in de toekomst (lees: BB6) te voorkomen, ik vind nu de constructie van een "offtopic topic" zonder gezwaai goed werken naast het lopende SC mét gezwaai.

    Afijn, we moeten eerst maar zien of er überhaupt een BB6 komt en of er gratis streams zijn, in ieder geval denk ik dat het gekus en gezwaai een heel tandje minder is als het boeiend is op de streams, zoals grootendeels bij BB5 het geval was. Helaas kakte het programma halverwege wat in en daardoor is er meer een zwaaicultuur onstaan denk ik.

    Wel kan ik begrijpen dat het een beetje de spuigaten uitliep de laatste tijd, dus ben er ook zeker voor om dat voortaan te scheiden in het vervolg en dus een speciaal topic voor elkaar en een topic over de streams.
    Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
    pi_35658445
    Goed, als ik dan ook zo vrij mag zijn, als relatief newbie zijnde, mijn mening neer te zetten? Ik post hier sinds het begin van BB5 en heb dat ook met veel plezier gedaan. Erg leuk om je frustraties over bepaalde personen te spuien, maar ook om even gezellig te “beppen” met mensen die, net als ik, BB gewoon erg leuk vinden. Voor mij wel een uitkomst, daar mijn collega’s en huisgenoten BB niet volgden.
    Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik nou van die diepzinnige en/of waardevolle bijdrages heb geleverd aan dit forum, feit is in ieder geval dat ik er veel plezier aan heb beleefd. Nou is er voor een nieuweling, die ik was in september, nog geen herkenbaar geheel zichtbaar en kon ik natuurlijk nog niet echt een onderscheid maken tussen de diverse users. Naarmate de tijd vorderde kwam dat steeds meer en begonnen de diverse users ook voor mij een “kleurtje” te krijgen. Halverwege BB5 gebeurde het dat de, laten we zeggen, wat meer “ervaren” users een soort eigen subforum kregen waarin ze elkaar ongestraft voor rotte vis uit konden maken. Zeer vermakelijk maar tevens jammer voor de SC want daar waren ze vanaf dat moment niet meer zo frequent aanwezig. Mede hierdoor (?) is er een situatie ontstaan waarbij je kunt spreken van twee kampen. Ik noem het voor het gemak maar het “schreeuwkamp” en het “zwaaikamp”. Het zwaaikamp bleef braaf in het SC topic zitten en het schreeuwkamp vermaakte zich met hun servival spel. Ik denk dat er toen een soort van band is ontstaan tussen de diverse users daar die steeds dieper werd. Ook is er in mijn ogen een causaal verband tussen de saaiheid van het programma en het zwaaigebeuren.
    In het zwaaikamp zitten een aantal users die gewoon dag én nacht aanwezig zijn. Op het moment dat je dan met zijn allen in die SC zit is het logisch dat je elkaar ook gaat melden als je even een boodschap gaat doen of de hond gaat uitlaten. Het is op dat moment eigenlijk niets anders meer dan een soort van groeps MSN gebeuren en logisch dat je dan naar elkaar gaat zwaaien etc. toch? Nu is er dus blijkbaar een groep users uit het schreeuwkamp dat zich behoorlijk begint te storen aan de BEW’s en zwaaihandjes etc. Ik heb me de afgelopen dagen afgevraagd waarom? Als één van de eerste redenen kom ik tegen dat het zo lastig is om door die hele sc heen te scrollen als er zoveel zwaaihandjes –en kusjes staan. Kan ik me iets bij voorstellen. Ik heb ook de neiging om af en toe op mijn werk even snel door de diverse forums te wandelen of er nog iets bijzonders is gebeurd en dan kan het heel hinderlijk zijn als je door al die onzin heen moet scrollen. Tijdens BB5 vond ik wat dat betreft het streamverslagen topic heerlijk. Maar er is dus blijkbaar een groepje users, dat het noodzakelijk vind om alles terug te lezen en niet alleen maar de Sv’s.
    Na BB5 bleef er een aantal die-hards over die het zelfs de moeite waard vonden om HBB te volgen. Zelf heb ik eerlijk gezegd geen ruk aan dat hele programma gevonden en ik ben dan ook volstrekt niet geïnteresseerd in de streamverslagen. Wél vind ik het leuk om die groep users die ik tijdens BB5 een beetje heb leren kennen, nog een beetje te blijven volgen. Zodoende hou ik een beetje bij wat er in de sc’s gebeurt en kijk ik her en der eens rond in de diverse topics. Ik moet toegeven dat ik, mede door al die zwaaihandjes, kusjes en andere overbodige onzin, steeds minder de SC’s teruglees gewoon omdat dat me te veel werk is. In die zin ben ik het dan ook eens met die mensen die zich zorgen maken over hoe dat moet gaan met een eventuele BB6. Als er dan nog steeds de hele dag van die rotzooi op de SC te vinden is geloof ik zeker dat ik me daar ook aan ga storen, puur omdat ik het dan wél de moeite waard vind om die hele zooi door te lezen. Voorstellen als: een apart BEW en zwaaihandjes topic vind ik niet zo denderend. Ik denk dat we gewoon met zijn allen moeten afspreken dat het in de SC over de streams en BB in het algemeen moet gaan en diegenen die toch graag elkaar virtueel willen aflebberen hebben daar volgens mij zelf al een forum voor opgericht, namelijk VOL. Lijkt mij niet zo moeilijk om elkaar daar te laten weten dat je de hond uit moet laten of dat je schoonmoeder griep heeft of zo. Kortom; De users passen zich aan aan het forum en niet andersom.

    Zo, en nu ga ik de hond uitlaten....
    Mijn beter ik en ik
    streden erop of eronder
    Mijn beter ik bezweek
    Nu ben ik, goddank, zonder
      vrijdag 3 maart 2006 @ 10:28:05 #65
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35670658
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 21:59 schreef Mike1964 het volgende:
    <knip>
    Mooi gesproken.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 20:24:29 #66
    130851 Mike1964
    Prikkebeen
    pi_35690205
    Schopje...

    Heb godverdomme niet voor Jan Lul die hele lap tekst getypt...
    Mijn beter ik en ik
    streden erop of eronder
    Mijn beter ik bezweek
    Nu ben ik, goddank, zonder
      vrijdag 3 maart 2006 @ 20:30:43 #67
    16305 Jappie
    parttime reverend
    pi_35690421
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 20:24 schreef Mike1964 het volgende:
    Schopje...

    Heb godverdomme niet voor Jan Lul die hele lap tekst getypt...
    Oh nou...eerlijk waar mooi stukkie hoor...klasse

      vrijdag 3 maart 2006 @ 20:31:32 #68
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35690453
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 20:30 schreef Jappie het volgende:

    [..]

    Oh nou...eerlijk waar mooi stukkie hoor...klasse

    Schreeuwer.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_35690555
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 21:59 schreef Mike1964 het volgende:
    Ik heb ook de neiging om af en toe op mijn werk even snel door de diverse forums te wandelen of er nog iets bijzonders is gebeurd en dan kan het heel hinderlijk zijn als je door al die onzin heen moet scrollen.
    Aha, dat is dus jouw reden dat je het gezwaai hinderlijk vindt, eigenbelang

    Nu serieus, je hebt goed gesproken, vind ik. Ben met het overgrote deel met je eens, vooral de laatste zin "De users passen zich aan aan het forum en niet andersom"
      vrijdag 3 maart 2006 @ 20:47:40 #70
    16305 Jappie
    parttime reverend
    pi_35690910
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 20:31 schreef APK het volgende:

    [..]

    Schreeuwer.
    Ik sta hier lekker met mijn droge voeten ja anders nog wat?
      maandag 6 maart 2006 @ 16:17:35 #71
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_35777476
    De FB reeks was wel onderhoudend. Die mag wat mij betreft terugkomen in BB6.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      woensdag 8 maart 2006 @ 00:16:20 #72
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_35831755
    Ik vind het HBB subforum een stuk leuker nu het programma afgelopen is.

    [ Bericht 2% gewijzigd door APK op 08-03-2006 00:36:48 ]
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 8 maart 2006 @ 00:19:35 #73
    2018 PC eend
    relativist
    pi_35831872
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 00:16 schreef APK het volgende:
    Ik vind het HBB subforum een stuk leuker nu het programma afgelopen is.
    Laten we een rel beginnen dat het hier dicht moet
    Wie weet krijgen we nog een mod weg
    When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
      zondag 12 maart 2006 @ 11:07:15 #74
    81426 PH52
    maar natuurlijk
    pi_35961588
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 00:19 schreef PC eend het volgende:

    [..]

    Laten we een rel beginnen dat het hier dicht moet
    Wie weet krijgen we nog een mod weg
    Pekinese vechteend
    _ De mens is de maat van alle dingen _
    pi_35962211
    Volgens De Telegraaf komt er van het najaar weer een nieuwe reguliere BB
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')