London kende voor de zomer ook nog veel types zoals jij, evenals Spanje voor maart 2003. Ik wacht lekker af, en hoewel ik het bijna onvermijdelijk acht ga ik er echt niks voor veranderen aan mijn dagelijks leven.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:04 schreef ErikT het volgende:
En ja hoor, nu is er weer een campagne dat je op tassen moet gaan letten en dergelijke... en moeten we gerust gesteld worden dat 200.000 professionals dagelijks bezig zijn met terrorisme.
Mag ik iedereen er even aan herinneren dat er in Nederland één terrorisme slachtoffer is gevallen sinds '11 september'? En dat door een megalomane idioot...
En nu durven mensen niet meer naast Noord-Afrikaans uitzienden in de trein te zitten. Help! Straks ontploffen ze!
Goed bezig Remkes!Meer angst zaaien en polarisatie aanwakkeren, dat hebben we nodig in Nederland! Wat is er gebeurd met het nuchtere Nederland?
Dit is allemaal symptoom bestrijding. Voedingsbodem proberen weg te nemen hoo maar. En mensen zouden de bedreiging van de Islamitische wereld op de Westerse wereld ook eens moeten relativeren. Ze zijn nu alweer onderling aan het knokken...dat wordt toch nooit wat.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:09 schreef MasterBling het volgende:
alle hulpdiesnten krijgen t superdruk omdat er duizenden mensen voor elk verdacht pakje ze opbellen in paniek.
Terrorisme is ook echt te voorkomen...mensen die zichzelf opblazen, dat is echt oplosbaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, laten we anders lekker naïef gaan doen en denken dat we onkwetsbaar zijn.
Dat dachten ze in Madrid en Londen ook.
*Zoekt op*quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:14 schreef remlof het volgende:
[[url=http://www.crisis.nl/inactief/TestBeeld.jpg]afbeelding][/url]
Terrorisme is wel degelijk te bestrijden ja. Het is beter dan niets doen en alleen maar wachten op de volgende aanslag.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:18 schreef ErikT het volgende:
Terrorisme is ook echt te voorkomen...mensen die zichzelf opblazen, dat is echt oplosbaar.De laatste aanslag met een tas dateert uit de vorige eeuw
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Terrorisme is wel degelijk te bestrijden ja. Het is beter dan niets doen en alleen maar wachten op de volgende aanslag.
Leg mij eens uit hoe je gaat voorkomen dat iemand zich gaat opblazen op een plaats waar het druk is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Terrorisme is wel degelijk te bestrijden ja. Het is beter dan niets doen en alleen maar wachten op de volgende aanslag.
En toen zat er nog een maaskei inquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Terrorisme is ook echt te voorkomen...mensen die zichzelf opblazen, dat is echt oplosbaar.De laatste aanslag met een tas dateert uit de vorige eeuw
En dat is de schuld van de regering? En welke mensen durven dat niet meer dan? Balkenende & co weerhouden mij er niet van om naast een Noord-Afrikaan te gaan zitten als daar een plekje vrij is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:04 schreef ErikT het volgende:
En nu durven mensen niet meer naast Noord-Afrikaans uitzienden in de trein te zitten. Help! Straks ontploffen ze!
Je kunt mensen die je verdenkt intensief afluisteren en volgen en oppakken. Met de nieuwe wetten is het voorbereiden van aanslagen ook al strafbaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:23 schreef ErikT het volgende:
Leg mij eens uit hoe je gaat voorkomen dat iemand zich gaat opblazen op een plaats waar het druk is.
Angst zaaien is helemaal niet beter dan niks doen. Het creëert alleen maar meer angst -> polarisatie en discriminatie -> meer voedingsbodem voor terrorisme.
Er was vandaag een vrouw op TV die dat vertelde. Ze was blij als ze de trein uit kon als ze bij 'bepaalde personen' in de buurt zat. Lekker samen levenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef ChillyWilly het volgende:
En dat is de schuld van de regering? En welke mensen durven dat niet meer dan? Balkenende & co weerhouden mij er niet van om naast een Noord-Afrikaan te gaan zitten als daar een plekje vrij is.
Is daar een campagne voor nodig?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt mensen die je verdenkt intensief afluisteren en volgen en oppakken. Met de nieuwe wetten is het voorbereiden van aanslagen ook al strafbaar.
Nee, hehe. Maar de waakzaamheid leidt niet tot het voorkomen van aanslagen, enkel tot lege lost&found depots. En tot toenemende wantrouwigheid onder de bevolking. Blijkbaar lopen er allemaal terroristen is Nederland rond, dat wordt iig aan ons verteld. Iedereen doet dan 1+1 en hee, t zijn de Marokkanen die ons willen opblazen.quote:Oproepen tot extra waakzaamheid is niet hetzelfde als angst zaaien.
Integendeel, er zijn aanslagen mee voorkomenquote:Een tijdje geleden gold er ook verhoogd terreuralarm. Toen werd constant op alle stations omgeroepen om extra op te letten. Dat veroorzaakte ook geen extra angst bij de mensen.
Ja, het is goed dat de burgers op de hoogte worden gehouden van de bezigheden van de overheid.quote:
Wie weet.quote:Integendeel, er zijn aanslagen mee voorkomen
Je leest ook niet he! Wat helpt het dat burgers op tassen gaan letten?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:36 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Nee laten we lekker onze ogen dichtdoen, laat de regering lekker achterover hangen. Tot schiphol wordt opgeblazen, en dan ben jij ongetwijfeld de eerste die een topic opent om je regering af te zeiken dat ze niet voldoende hebben gedaan om het te voorkomen.
![]()
Ik zou liever horen dat er 200.000 mensen de zorg aan het verbeteren zijn. Daar red je zeker levens mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, het is goed dat de burgers op de hoogte worden gehouden van de bezigheden van de overheid.
Ja man, in Madrid en Londen hebben ze rugtassen in de trein gezet en van afstand opgeblazenquote:Wie weet.
En zoals ik al eerder zei, Madrid en Londen hebben al bewezen dat het wel degelijk mis kan gaan met achtergelaten pakketjes in het OV.
Hier nog een, geen treinreisje minder, gaan waar je wilt gaan en zeggen wat je zeggen wilt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
London kende voor de zomer ook nog veel types zoals jij, evenals Spanje voor maart 2003. Ik wacht lekker af, en hoewel ik het bijna onvermijdelijk acht ga ik er echt niks voor veranderen aan mijn dagelijks leven.
Ach, er gaat vast ook wel een preventieve werking vanuit, daarnaast is het een principekwestie.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:40 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zou liever horen dat er 200.000 mensen de zorg aan het verbeteren zijn. Daar red je zeker levens mee.
Onder andere.quote:Ja man, in Madrid en Londen hebben ze rugtassen in de trein gezet en van afstand opgeblazen
Want...jij gaat nu aan je buren vragen of ze toevallig bomaanslagen aan t voorbereiden zijn? En aan mensen in de trein vragen of ze van plan zijn zichzelf op te blazen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Dit soort campagne draait erom je bevolking bewuster te maken. Zodat terroristen niet meer het gevoel hebben dat ze hier ongestoord hun gang kunnen gaan.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Zodat terroristen niet meer het gevoel hebben dat ze hier ongestoord hun gang kunnen gaan.
Want dat hebben ze nu wel? Ik kan me iets herinneren van ene Hofstadgroep die opgepakt is...kijk, dat zou best eens kunnen helpen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Zodat terroristen niet meer het gevoel hebben dat ze hier ongestoord hun gang kunnen gaan.
Ik zeg toch helemaal niet dat ik de dreiging niet erken!!!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:54 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik begrijp jou niet goed hoor. Om de paar dagen horen we wel één of andere terroristische organisatie of hoogplaatste imam verklaren hoe alle ongelovigen moeten sterven. Hoe alle westerlingen moeten sterven. Jihad hier, jihad daar. En het blijft niet bij praten; ze hebben met vliegtuigen de twin towers neergehaald, en ook in spanje en engeland drastische aanslagen gepleegd. Maar toch erken jij die dreiging niet? Je zou beter je regering dankbaar zijn als ze proberen verdere terreur te voorkomen.
Sorry. Ik twijfelde nog tussen hier en POL, maar mijn frustratie was groter dan mijn wil een echt goede OP te schrijven.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:56 schreef MidnightRambler het volgende:
Nu begint de Klaagbaak bijna serieus te worden.![]()
Statistisch gezien is de kans om te sterven aan een ingegroeide teennagel nog groter.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:59 schreef Henno het volgende:
Al die terrorismestress is ook niet goed voor je, denk dat je daar statistisch gezien eerder aan doodgaat dan aan 1 of andere moslim met explosieven in z'n rugtas.
Dat geldt ook voor terrorisme.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Statistisch gezien is de kans om te sterven aan een ingegroeide teennagel nog groter.![]()
Kan je stoppen met over-focussen op het letten op rugzakken?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:59 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zeg toch helemaal niet dat ik de dreiging niet erken!!!
Ik zeg dat dit niks oplost, sterker nog, dat dit het alleen maar erger maakt. De regering mag van mij best terrorisme bestrijden, lijkt me wel noodzakelijk. Maar schuif het niet af op de burgers, net alsof een treinreiziger even een aanslag gaat voorkomen.
Dat bedoel ik, klaplul.quote:
Je reageerde op een post over stress, klaplul.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, laten we anders lekker naïef gaan doen en denken dat we onkwetsbaar zijn.
Dat dachten ze in Madrid en Londen ook.
Nee want daar gaat de campagne over.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:03 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Kan je stoppen met over-focussen op het letten op rugzakken?![]()
Wat stel ik voor? Dat de AIVD en al die andere toffe organisaties die we in NL hebben het gevaar in de gaten houden. Zoals nu gebeurt dus. En dat de regering de bevolking gerust stelt en wijst op de cijfers (1 dode hier sinds 9-11), dat de regering zegt dat ze doet wat ze kan, dat totale veiligheid een illusie is en dat we moeten leren om samen naast elkaar te leven, zodat de voedingsbodem (achterstelling, haat van jongeren richting dit land etc etc) wegvalt.quote:Wat stel jij dan voor? Je moet niet té concreet zijn, maar welke maatregelen zou jij wel nuttig vinden?
Nee, ik reageerde op de tas met explosieven. Ik denk dat ik dat zelf wel beter weet, al was het alleen al omdat je het sociaal inzicht van een appelklokhuis hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je reageerde op een post over stress, klaplul.
Ach kom op zeg. Met buttons lopen en dit soort angst zaaien is "het volk" bewuster maken?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Dit soort campagne draait erom je bevolking bewuster te maken. Zodat terroristen niet meer het gevoel hebben dat ze hier ongestoord hun gang kunnen gaan.
Je moeder!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op de tas met explosieven. Ik denk dat ik dat zelf wel beter weet, al was het alleen al omdat je het sociaal inzicht van een appelklokhuis hebt.
Het spreekt voor zich, en als je twijfelt, doe dan niet zomaar een aanname.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je moeder!
En ik moet ruiken op welk stukje van een post jij precies reageert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |