Omdat ik, als heteroseksueel, op mijn woord word geloofd als ik zeg dat ik geen wisselende seksuele contacten heb. Een homo wordt sowieso uitgesloten, ook als hij minder promiscue en overspelig is dan de gemiddelde hetero. Die wordt dus standaard niet geloofd. Ik zou daar ook niet happy van worden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:07 schreef wyccie het volgende:
Uit de reacties die ik in het donorblad Bloedverwant lees, merk ik op dat zij er wel begrip voor tonen. Waarom dan de homoseksuelen niet?
Maar geldt dat voor hetero's niet net zo goed? Ik weet wel dat voor homo's de risico's van seks met wisselende en onbekende partners groter zijn, maar bij hetero's zijn die zeker niet nul. En hetero's worden niet uitgesloten, terwijl ik niet inzie waarom die eerlijker zouden zijn bij het invullen van de vragenlijst.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:07 schreef wyccie het volgende:
Ik vind trouwens wel dat homoseksuelen (in de situatie die jij hebt beschreven) bloed zouden mogen geven. Maar het is ook lastig om iemands seksleven te beoordelen en categoriseren als veilig of onveilig. Het verschilt per individu. Dat is moeilijk om in een vragenlijst te implementeren.
ik mocht ook vanaf vandaag weerquote:Op maandag 3 april 2006 21:48 schreef thaleia het volgende:
Hoe krijg ik het toch voor elkaar om altijd op de drukste tijdstippen te verschijnen?![]()
Ik was BIJNA omgedraaid toen ik de drukte zag, maar ik was er nu toch al en het kwam juist vanavond zo goed uit etc etc.....pfffff! En die verpleegsters maar zeggen dat het extreem druk was....bij mij is het ALTIJD zo druk, behalve die keer dat ik 's avonds op 5 december ging en kennelijk half Nijmegen dacht dat de bloedbank wel dicht zou zijn
Nouja, hoe dan ook, het is weer gebeurd, het gaat goed, en ik blijf m'n persoonlijk record HB verbeteren![]()
je flink genaaid voelen is niet altijd verkeerd hequote:Op maandag 3 april 2006 22:16 schreef thaleia het volgende:
We kregen trouwens een formulier waarop we moesten invullen hoe lang we overal moesten wachten, blijkbaar hebben ze zelf ook wel door dat het wel erg druk is. Ik heb erbij geschreven of ze niet kunnen zorgen dat de grote opstopping net NA de controle zit ipv net ervoor, want ik had me flink genaaid gevoeld als ik, zoals vandaag, drie kwartier op die controle had gewacht om vervolgens te horen dat ik onverrichterzake naar huis mag vanwege te laag HB, oid
hoe lang moet je dan wachten voor je weer kan? geld het als een mislukte donatie?quote:Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef thaleia het volgende:
Ik ben jaren geleden twee keer achter elkaar afgekeurd wegens te laag HB, de laatste keer nadat ik door de stromende regen naar de bloedbank was gefietst. Toen heb ik me voorgenomen dat ik er bij een derde keer het bijltje bij neer zou gooien. Alsof God het doorhad: de volgende keer zat ik NET op de grens
Tegenwoordig zit ik om mij onbekende redenen steeds hartstikke ruim boven de grens, heb niet het idee dat ik anders ben gaan eten oid. Maar ik vind het wel best, het is erg irritant als je steeds voor niks komt nl.
hoe moet ik weten hoe lang dat duurtquote:Op maandag 3 april 2006 22:38 schreef thaleia het volgende:
Ja, als ik het me goed herinner wel (het is al jaren geleden). Er zaten steeds wel een paar maanden tussen de afkeuring en de volgende oproep. Is op zich ook wel handig, want je moet effe de tijd hebben om je te lage HB weg te werken he
Ik werd voor een periode van drie maanden afgekeurd toen mijn Hb een keer te laag was.quote:Op maandag 3 april 2006 22:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
hoe moet ik weten hoe lang dat duurtik heb dat nooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |