abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_35536779
Heej,

Ik zit erover te denken om aan implanon te beginnen. Dit is zeg maar een vervanger van de pil. Aangezien ik de laatste tijd veel op en neer reis overal heen, wil het nog wel eens zo zijn dat ik de pil vergeet.
Implanon is een capsule die in je bovenarm wordt ingebracht en die dan hormonen afscheid, waardoor je dus geen pil meer hoeft te slikken. Ik weet niet hoelang het precies blijft werken, maar iig voor een half jaar of zo. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen. Heeft iemand hier ervaring met implanon en/of tips?

Alvast bedankt
pi_35538953
Ja t klinkt handig. Gaat dit vol automatisch? En heb je er geen last van? Kun je dan ook nog alles doen zoals zwemmen enzo?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 12:54:45 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35539010
Implanon® is een anticonceptiemethode die drie jaar lang dagelijkse bescherming biedt tegen een ongewenste zwangerschap.
Het betreft een flexibel kunststof staafje dat onder de huid aan de binnenzijde van de bovenarm wordt ingebracht en vanaf de buitenkant met de vingers voelbaar is.
Implanon kan worden voorgeschreven door huisartsen en gynaecologen. Het wordt bij voorkeur ingebracht door een getrainde huisarts of gynaecoloog.


Inleiding: werking en bijwerkingen


Implanon behoort tot de progestageen-alleen anticonceptie. Het is een staafje met een lengte van 4 cm en een doorsnede van 2mm: vergelijkbaar met de grootte van een lucifer. Het staafje zit in de naald van de inserter De werkzame stof is het progestageen etonogestrel. Dagelijks wordt een constante hoeveelheid van ca. 25-30 µg van de werkzame stof in het bloed opgenomen. De eerste weken na het inbrengen van het staafje is de afgifte van de werkzame stof hoger. Soms geeft dit aanleiding tot hoofdpijnklachten tijdens de eerste weken na het inbrengen, maar deze klachten verdwijnen doorgaans vanzelf weer. Zoals bij alle andere middelen van progestageen-alleen anticonceptie verandert het bloedingspatroon. Gedurende de eerste maanden na het inbrengen kan er vrij langdurig bloedverlies zijn meestal in de vorm van spotting (steeds kleine beetjes bloedverlies). De totale hoeveelheid bloedverlies is echter altijd minder dan bij een normale menstruatie. Na de beginperiode komt de bloeding nog af en toe op niet te voorspellen momenten en kan soms ook geheel wegblijven. De methode is uiterst betrouwbaar. De werking berust vooral op het onderdrukken van de eisprong. Na 3 jaar kan de afgifte van voldoende hormoon om de ovulatie te blijven voorkomen niet meer worden gegarandeerd en dient het staafje te worden vervangen. Groot voordeel van de methode is dat er altijd bescherming is tegen zwangerschap. Let op: Implanon beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA's). Gebruik dan ook condooms bij risico gedrag.

Waar en wanneer inbrengen

Implanon wordt vlak onder de huid ingebracht in de linker of rechter bovenarm. Als op het moment van inbrengen de pil nog wordt gebruikt of er nog een spiraaltje in de baarmoeder zit maakt het niet uit op welk moment in de cyclus het staafje wordt ingebracht. Wordt geen betrouwbare anticonceptie gebruikt dan dient het staafje tijdens de menstruatie te worden ingebracht om er zeker van te zijn dat er op het moment van het inbrengen van het staafje al geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Implanon is dan ook niet geschikt als morning-after behandeling.

Zwangerschap bij Implanon

Als het Implanonstaafje volgens de instructie op de juiste wijze en op het juiste tijdstip in de cyclus is ingebracht is het een uiterst betrouwbaar middel om zwangerschap te voorkomen. De eerste vraag die gesteld moet worden bij zwangerschap is: zit het staafje wel in de arm? Het blijkt dat bij de zwangerschappen, die gemeld zijn bij Implanongebruik het staafje niet terug te vinden was of te zijn ingebracht nadat fertilisatie had plaatsgevonden (zie ook opsporing Implanon). Vermoedelijk is er bij het voorbereiden van de inbrengprocedure iets fout gegaan. Ook kon de aanwezigheid van het werkzame hormoon etonogestrel niet in het bloed worden aangetoond. Bij de enkele zwangerschap waarbij het staafje nog wel aanwezig was had bevruchting al plaatsgevonden op het moment van het inbrengen van het staafje.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 27 februari 2006 @ 12:55:10 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35539022
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:52 schreef SkunkfireJoe het volgende:
Ja t klinkt handig. Gaat dit vol automatisch? En heb je er geen last van? Kun je dan ook nog alles doen zoals zwemmen enzo?
Je kunt er alles mee doen als dat je al deed.
Je loopt niet met een staaf van 1 meter ofzo in je arm rond...

Ik heb alleen al wel gehoord dat er toch wat vrouwen ondanks die implanon zwanger zijn geworden...
Nu wil dat niet meteen zeggen dat dat ook voor jou geldt, maar ik zou het wel goed navragen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_35539053
Er waren toch rechtzaken geweest van vrouwen die zwanger zijn geraakt ondanks Implanon.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 27 februari 2006 @ 12:57:30 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35539097
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:56 schreef Joana het volgende:
Er waren toch rechtzaken geweest van vrouwen die zwanger zijn geraakt ondanks Implanon.
Jup...
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=rechtzaken+implanon&btnG=Google+zoeken&meta=
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 13:09:40 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35539458
quote:
wat me opvalt is dat bij al die artikelen van de vrouwen die zwanger geworden zijn, er geen hormoon in de bloedbaan of staafje in de arm terug gevonden zijn...
waar ikzelf dus de vraag stel is, is er dan goed opgelet bij het plaatsen.

een artse zegt ergens, het staafje en de spuit hebben dezelfde kleur, waardoor je dus niet goed kunt zien of het staafje er nog inzit.
zelf controlleren door te voelen of het in de arm zit lijkt mij dus best wel slim
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35539763
Bedankt voor alle informatie. Ik denk idd dat het voornaamste is dat het goed wordt geplaatst, want bij alle vrouwen die zwanger zijn geworden was dit het geval. Volgens mij mogen doktoren ook zeggen dat ze liever hebben dat je naar een gynaecoloog gaat dan dat ze het zelf doen.. ik zal eens een afspraak gaan maken met mijn dokter..
  Licht Ontvlambaar maandag 27 februari 2006 @ 13:24:26 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35539860
Heb 2,5 jaar lang naar volle tevredenheid een Implanon gehad.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 27 februari 2006 @ 13:42:26 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35540395
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:24 schreef Sjeen het volgende:
Heb 2,5 jaar lang naar volle tevredenheid een Implanon gehad.
Tot je ook zwanger raakte??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_35542382
Lijkt mij ook wel wat, maar ben zo bang dat mijn acne erdoor terugkomt. Dan kun je 'm natuurlijk laten verwijderen, maar toch...
  maandag 27 februari 2006 @ 14:52:00 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35542425
Ik zal deze nu laten staan, er liep al een topic over maar die is al wat ouder.

Iemand ervaring met Implanon ?
  Licht Ontvlambaar maandag 27 februari 2006 @ 17:12:19 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35547142
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tot je ook zwanger raakte??
Very funny... NOT

Ik heb 'm na 2,5 jaar zelf laten verwijderen. Omdat ik inderdaad zwanger wilde raken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35549259
Het is voor 3 jaar heb hem nu al meer dan een jaar en ik ben erg erg enthousiast en gelukkig bij/mee !
Voices tell me I'm the shit.
pi_35549318
Hoe zit het met Implanon en effect op het libido?
pi_35549383
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe zit het met Implanon en effect op het libido?
Totaal maar dan ook totaal geen verandering in gemerkt!
Voices tell me I'm the shit.
pi_35556067
Mijn vriendin is er niet zo positief over. Na 2.5 jaar heeft ze het lucifer houtje er uit laten halen. Nu weer aan de pil. Het eerste jaar gaat goed maar daarna was ze langer ongesteld (8-10 dagen) en doorbraakbloedingen.
pi_35556273
Dat is minder. Ik heb al erg veel last van mijn ongesteldheid. Dacht dat met Implanon net als met de prikpil de ongesteldheid deels of geheel zou verdwijnen...
  maandag 27 februari 2006 @ 21:29:59 #19
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35556288
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Very funny... NOT

Ik heb 'm na 2,5 jaar zelf laten verwijderen. Omdat ik inderdaad zwanger wilde raken...
volgens mij zijn de blijvende bijwerkingen op emotioneel vlak niet goed onderzocht
De wereld is op hol geslagen
pi_35556375
Zeg, doe's niet zo flauw.
pi_35557373
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat is minder. Ik heb al erg veel last van mijn ongesteldheid. Dacht dat met Implanon net als met de prikpil de ongesteldheid deels of geheel zou verdwijnen...
Nee iedereen reageerd anders.
De ene blijft hetzelfde patroon houden ander word niet meer ongesteld of weinig sommig eene paar doorbraakbloedingen en anderen bloeden constant en dan moet ie er ook uit
Dus er zijn zowel positieve als negatieve verhalen helaas. Hij kan er elk moment uitgehaald dus als hij niet bevalt ben je er zo vanaf en je bent weer vruchtbaar binnen 2 weken. (of je cyclus dan ook weer goed loopt weet ik niet maar lijkt me wel)
Dat is ook 1 van de redenen dat ik het implanon heb (Vergeetachtigheid) en dus dat als je hem laat verwijderen minder "hersteltijd" nodig hebt.

Owh en hij werkt 8uur na het plaatsen al.

Zo even alles uit mijn hoofd
Voices tell me I'm the shit.
pi_35557428
Denk dat ik dan toch eerder voor iets anders ga. Ik vind het ook een groot nadeel dat ik mijn ongesteldheid dan dus wrs niet kan voorspellen, laat staan plannen...
  Licht Ontvlambaar maandag 27 februari 2006 @ 22:07:33 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35557528
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:29 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

volgens mij zijn de blijvende bijwerkingen op emotioneel vlak niet goed onderzocht
Maak je niet ongerust, dat is geen bijwerking van Implanon... That's me

Overigens is het inderdaad per persoon verschillend, ik werd nauwelijks nog ongesteld. Dat vond ik een van de minder bijwerkingen, omdat je dan toch een beetje de controle kwijt bent. Het effect op het libido is minder drastisch dan bij pilgebruik, maar toch nog merkbaar. Die twee bijwerkingen zijn voor mij de reden om niet weer Implanon te gebruiken, maar een spiraaltje.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35557574
Spiraaltje had ik te veel last van, voelde 'm zitten...
  Licht Ontvlambaar maandag 27 februari 2006 @ 22:10:34 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35557646
Da's inderdaad vervelend. Ik denk overigens dat het ook wel uitmaakt dat ik al zwanger ben geweest. Inbrengen was vrijwel pijnloos, integenstelling tot het inbrengen van Implanon. Wat me op een nadeel van Implanon brengt, je houdt er twee littekens aan over.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35558250
littekentjes

Ik doe ook elke maand een zwangerschapstest. Huisarts zegt dat het nergens voor nodig is maar mijn gemoedsrust wil het
Voices tell me I'm the shit.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 februari 2006 @ 22:29:01 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35558396
Littekentjes inderdaad... je hebt gelijk

Elke maand een test... kun je dan niet beter gewoon condooms erbij gebruiken? Lijkt me goedkoper en minder stressvol...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35558580
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:29 schreef Sjeen het volgende:
Littekentjes inderdaad... je hebt gelijk

Elke maand een test... kun je dan niet beter gewoon condooms erbij gebruiken? Lijkt me goedkoper en minder stressvol...
3voor 3,99 (testjes) dus niet zo duur
Vaste relatie (condooms zijn zo een gedoe en na 2 jaar geloof ik het wel )
Voices tell me I'm the shit.
pi_35561262
Ik ben nu een paar jaar aan de pil. Het is natuurlijk een nadeel dat je ongesteldheid niet meer zo voorspelbaar is, maar voordat ik aan de pil begon had ik van nature al een hele nauwkeurige en voorspelbare cyclus. Zou dat dan als ik aan Implanon zou beginnen weer zo zijn? of verandert de cyclus ook bij mensen die vanuit niets (geen pil dus) naar implanon overstappen?
pi_35561368
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef Sjeen het volgende:
Da's inderdaad vervelend. Ik denk overigens dat het ook wel uitmaakt dat ik al zwanger ben geweest. Inbrengen was vrijwel pijnloos, integenstelling tot het inbrengen van Implanon. Wat me op een nadeel van Implanon brengt, je houdt er twee littekens aan over.
Mag ik vragen hoe pijnlijk het inbrengen was en waar het evt mee te vergelijken is? Ik zit zelf nl met het probleem dat ik alleen progestrogenen als anticonceptie kan gebruiken dus dat implanon wel een optie is, maar dat ik eigenljik een vrij erge prikkenangst heb.
pi_35561590
Hmmm, ik zou dan maar niet aan een spiraaltje beginnen, als je niet tegen prikken kunt. Geen ervaring met Implanon, wel een keer gehoord dat ie onderhuids ging ontsteken, soort allergische reactie kreeg die vrouw.
pi_35564601
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:51 schreef LvA het volgende:
Ik ben nu een paar jaar aan de pil. Het is natuurlijk een nadeel dat je ongesteldheid niet meer zo voorspelbaar is, maar voordat ik aan de pil begon had ik van nature al een hele nauwkeurige en voorspelbare cyclus. Zou dat dan als ik aan Implanon zou beginnen weer zo zijn? of verandert de cyclus ook bij mensen die vanuit niets (geen pil dus) naar implanon overstappen?
IIk geloof het wel omdat het een andere hormoon samenstelling is (lager)
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:56 schreef emmkie het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe pijnlijk het inbrengen was en waar het evt mee te vergelijken is? Ik zit zelf nl met het probleem dat ik alleen progestrogenen als anticonceptie kan gebruiken dus dat implanon wel een optie is, maar dat ik eigenljik een vrij erge prikkenangst heb.
Nou het inbrengen doet helemaal geen zeer! alleen de verdoving is even doorbijten. Je krijgt dan een naalt in je arm en al spuitent wor die er langzaam uitgetrokken (als je een verdoving hebt gehad snap je het wel) en dat voelt een beetje als kramp op een plek vann 3cm. Maar dat gevoel duurt gelukkig maar 5 seconden als de naalt eruit is voel je niets meer
Voices tell me I'm the shit.
pi_35565364
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:29 schreef Sjeen het volgende:
Littekentjes inderdaad... je hebt gelijk

Elke maand een test... kun je dan niet beter gewoon condooms erbij gebruiken? Lijkt me goedkoper en minder stressvol...
Condooms zijn Nee dus.
pi_35568111
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/824438/2/25#35564601]
Nou het inbrengen doet helemaal geen zeer! alleen de verdoving is even doorbijten. Je krijgt dan een naalt in je arm en al spuitent wor die er langzaam uitgetrokken (als je een verdoving hebt gehad snap je het wel) en dat voelt een beetje als kramp op een plek vann 3cm. Maar dat gevoel duurt gelukkig maar 5 seconden als de naalt eruit is voel je niets meer
En dat was dus precies waar ik bang voor was idd want als er iets is wat ik haat, en dus ook echt gewoon niet wil doen is het verdoving.
Weet je nog of de verdoving in de spier was (heb geen idee of dit gebruikelijk is hoor... zoals bijv een meningokokkenprik) of dat het gewoon in de huid was?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 februari 2006 @ 12:25:55 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35569381
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:34 schreef emmkie het volgende:

[..]

En dat was dus precies waar ik bang voor was idd want als er iets is wat ik haat, en dus ook echt gewoon niet wil doen is het verdoving.
Weet je nog of de verdoving in de spier was (heb geen idee of dit gebruikelijk is hoor... zoals bijv een meningokokkenprik) of dat het gewoon in de huid was?
De verdoving is gewoon in de huid, maar even goed niet echt prettig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35570406
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De verdoving is gewoon in de huid, maar even goed niet echt prettig.
Nee ok, maar daar heb je weer middeltjes voor om je huid te verdoven Doordat ik al wat langer echt niet tegen prikken kan gebruik ik nu als ik een prik moet halen emla. Dit is een creme wat de huid verdoofd (niet zo goed als een injectie geloof ik, maar toch nog wel vrij goed) Bij injecties in de spier voel je datgene in de spier nog wel, maar in de huid dus niet meer (of iig een stuk minder) dus miss is implanon dan toch nog wel een optie
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:37:22 #37
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_35711891
Mijn tante is 1 van die vrouwen die zwanger is geworden ondanks implanon. Haar huisarts was op cursus geweest bij implanon en ging er dus ook vanuit dat het goed was gegaan... binnen 8 maanden was ze zwanger. Denk dat het een goed anticonseptiemiddel kan zijn, als je maar zeker weet dat het in je arm zit.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_35711993
beetje jammer dat er praktisch geen anti conceptie is die de menstruatie geheel wegneemt, behalve de pil en de prikpil
ik wil eigenlijk van de pil af, maar wil ook geen menstruatie, die ik zelfs met de pil af en toe moet hebben.
weinig opties dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35712003
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:37 schreef Lips het volgende:
Mijn tante is 1 van die vrouwen die zwanger is geworden ondanks implanon. Haar huisarts was op cursus geweest bij implanon en ging er dus ook vanuit dat het goed was gegaan... binnen 8 maanden was ze zwanger. Denk dat het een goed anticonseptiemiddel kan zijn, als je maar zeker weet dat het in je arm zit.
zat het bij je tante niet in haar arm dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:42:21 #40
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_35712028
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

zat het bij je tante niet in haar arm dan
achteraf bleek het er niet in te zitten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_35712056
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
zat het bij je tante niet in haar arm dan
Dat was het probleem toen, dat het niet (juist) werd ingebracht.
pi_35712059
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:42 schreef Lips het volgende:

[..]

achteraf bleek het er niet in te zitten

hij zat er helemaal niet
dat is wel ernstig
kun je daar je huisarts niet voor verantwoordeljk stellen? lijkt me wel toch? ik vind het wel een kwalijke zaak
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:48:33 #43
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_35712188
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:43 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]


hij zat er helemaal niet
dat is wel ernstig
kun je daar je huisarts niet voor verantwoordeljk stellen? lijkt me wel toch? ik vind het wel een kwalijke zaak
De rechtzaak is nu zo ver dat er iemand aansprakelijk wordt gesteld. Ze zijn er alleen nog niet uit of dat Organon (fabrikant van implanon) of de huisarts wordt.
(rechtzaak loopt inmiddels 5 jaar)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_35712265
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:48 schreef Lips het volgende:

[..]

De rechtzaak is nu zo ver dat er iemand aansprakelijk wordt gesteld. Ze zijn er alleen nog niet uit of dat Organon (fabrikant van implanon) of de huisarts wordt.
(rechtzaak loopt inmiddels 5 jaar)
Bij wie ligt de fout, of is dat niet duidelijk?
pi_35712285
5 jaar
bureaucratie
mij lijkt dat de HA verantwoordelijk gehouden moet worden, hijheeft tenslotte zijn werk niet goed gedaan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:52:25 #46
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_35712291
huisarts zegt dat ie het volgens de gebruiksaanwijzing en zijn cursus heeft gedaan, Organon zegt dat de fout bij de huisarts ligt.... is dus nog niet duidelijk
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_35712318
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
beetje jammer dat er praktisch geen anti conceptie is die de menstruatie geheel wegneemt, behalve de pil en de prikpil
ik wil eigenlijk van de pil af, maar wil ook geen menstruatie, die ik zelfs met de pil af en toe moet hebben.
weinig opties dan
spiraaltje
enkel in biertopics...
pi_35712373
Spiraaltje maakt je menstruatie alleen maar erger... Bij mij dan toch.
pi_35714343
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Spiraaltje maakt je menstruatie alleen maar erger... Bij mij dan toch.
ik bedoel zo'n hormoon spiraaltje (ben de naam kwijt), mn vriendin is nooit meer ongesteld en bevalt het prima. Maargoed ik ben geen vrouwtje dus heb er de ballen verstand van verder.
enkel in biertopics...
pi_35718563
Het iig duidelijk dat Implanon niet helemaal geweldig werkt, ook gezien het aantal schadeclaims die bij Organon binnen zijn gekomen.
Mijn zus heeft Implanon bijna een jaar gebruikt, de eerste maanden had ze nergens last van, was ook niet ongesteld. Maar na een maand of 4 á 5 was ze constant ongesteld, en dan nog behoorlijk erg ook. De ene week was het wat erger dan de andere week, en na een tijdje was het een stuk minder, maar ophouden deed het nooit.
Ze heeft het staafje toen laten verwijderen, en toen bleek dat het staafje ingekapseld te zijn door de huid, en zo doende niet meer helemaal goed werkte.. Volgens Organon moet het staafje goed werken wanneer het helemaal goed is ingebracht. De huisarts had het vóór mijn zus nog nooit eerder gedaan, dus dat zou ook het probleem kunnen zijn geweest.
Ik vertrouw het niet echt helemaal, en het risico om maanden lang non-stop ongesteld te zijn, of erger, zwanger te worden, loop ik liever niet
pi_35781605
Ik gebruik nu al meer dan 4 jaar implanon en ben er zeer tevreden over. Ik heb dus als bijwerking dat ik niet ongesteld word, maar wel dezelfde klachten alsof ik ongesteld ben. Ik ben in de eerste week van dat ik de implanon had ongesteld geweest en precies vier weken had ik weer de klachten maar niet de bloedingen. Prima vind ik.

Ik heb in januari een nieuw staafje laten zetten en ik moest zelf controleren of ik het voelde zitten, je ziet het ook echt goed zitten bij mij. Toen ik mijn staafje voor het eerst liet zetten was het vor mijn huiszrts ook de eerste keer, maar hij vertelde mij wel dat hij er een cursus voor had gehad bij Organon. Ik heb nu mijn derde staafje. De eerste heb ik 3 jaar gehad, de tweede een jaar en toen heb ik hem laten verwijderen omdat ik verwachting wilde raken. Mijn cyclus was toen binnen twee maanden weer op orde. De derde zit er nu in sinds januari, ik heb hem iets meer dan 4 weken na mijn bevalling laten plaatsen en gebruik hem in combinatie met borstvoeding geven.
pi_35990706
Heb je met Implanon minder last van de menstruatiepijnen etc als met de pil?
Ik heb altijd behoorlijk last mijn ongi en slik daarom ook vaker de pil door op aanraden van de ha.
Snap dat dat per persoon verschillend is maar ben toch benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Ben aan het overwegen om Implanon te nemen omdat ik eigenlijk een beetje van de pil af wil.
♥ Love is Love ♥
  maandag 13 maart 2006 @ 14:50:10 #53
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35991288
Mijn huisarts zij tegen mij dat implanon eigelijk helemaal niet zo betrouwbaar was als de gewone pil ik wou eigelijk ook implanon,dan hoef ik er niet telkens om te denken dat ik de pil nog moet. En volgens hem zou je totaal uit je menstruatie ritme raken.

Maar als ik dit allemaal zo lees klopt er geen fuck van . .
pi_35992111
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:50 schreef Zwaffel het volgende:
Mijn huisarts zij tegen mij dat implanon eigelijk helemaal niet zo betrouwbaar was als de gewone pil ik wou eigelijk ook implanon,dan hoef ik er niet telkens om te denken dat ik de pil nog moet. En volgens hem zou je totaal uit je menstruatie ritme raken.

Maar als ik dit allemaal zo lees klopt er geen fuck van . .
Uit je menstruatie ritme kan je raken ja.
Maar implanon is mits goed geplaatst net zo betrouwbaar als de pil soms zelfs meer omdat je hem 3jaar lang niet kan vergeten

Ik was altijd gewoon om de maand ongesteld voor een week met pijn en de mikmak
Nu ben ik maar 1 keer in het halfjaar ongesteld zonder pijn en mikmak!

Maar ik reageer nu eenmaal goed je hebt ook werkelijke horror verhalen over mensen die dagelijks ongesteld zijn en hij moet verwijdert worden enz
Voices tell me I'm the shit.
pi_35993736
Bij mij is de pil juist niet betrouwbaar omdat ik hem iets te vaak vergeet. Dus juist zoiets als Implanon is ideaal voor mij. Ik vind het ook wel makkelijk dat ik niet ongesteld ben. En als ik keek hoe vlug ik na het stoppen ongesteld en zwanger was. Tja, niks mis mee hoor.

Na het stoppen kwam de eerste menstruatie 7 weken erna en na twee menstruaties was ik zwanger, dus binnen 3 maanden. Beter gezegd binnen een jaar na het stoppen met de pil had ik mijn zoontje in mijn armen.
  maandag 13 maart 2006 @ 16:21:06 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35994124
Ik heb de Implanon nu bijna twee jaar. Ik zie en voel hem goed zitten, dus ik weet zeker dat hij er zit. Het inbrengen was pijnlijk. Ik heb nog zeker een week een echt pijnlijke arm gehad; elke beweging deed pijn. Ik ben sinds ik hem heb nog 1 keer ongesteld geweest en daarna nooit meer. Dat vind ik wel een heel prettige bijkomstigheid.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_37122980
Nou de knoop is doorgehakt!
Ik ga aan de Implanon, maandag word het gezet!
Ben erg benieuwd!
♥ Love is Love ♥
pi_37133789
succes!!!
Voices tell me I'm the shit.
pi_37247852
Nou hij zit hoor!
Het viel me allemaal heel erg mee! Nu maar afwachten hoe ik er verder op reageer!
♥ Love is Love ♥
pi_37283904
hehe eindelijk eens positieve stukjes over implanon. ik heb mijn 2e, bevalt goed! net als de eerste periode van het 1e staafje was ik in het begin van mijn 2e staafje ook onregelmatig ongesteld, laatst was ik 8 weken niet ongesteld geweest, niet ongesteld heb ik nog niet meegemaakt dus dat geldt niet voor iedereen.

ik vind het perfect, voordeel is ook dat als je zwanger wilt worden je snel weer vruchtbaar bent (in tegenstelling tot de ervaringen met de pil).

pijn deed het niet, het eruithalen van het staafje, dat was wel een aaridge klus... 2 man stonden aardig te vroeten in mijn arm maar uiteindelijk was eruit en kon die nieuwe erin.

aanrader wat mij betreft!
Carpe diem
pi_37302541
Ik heb er over het algemeen ook veel positieve verhalen over gehoord de laatste tijd.
Ik ben dus erg benieuwd!
Heb nu een mooie blauwe plek op mijn arm maar verder heb ik er geen last van.
Ben ook erg benieuwd hoe het nu zal gaan verlopen met mijn menstruatie! Dit is iets waar ik altijd erg veel last van gehad heb dus ik hoop stiekem dat het er minder op word!
Maar inderdaad, dit is natuurlijk per persoon verschillend!
♥ Love is Love ♥
pi_37307818
Eindelijk eens naar mn huisarts geweest net, om te vertellen over mijn hoofdpijn (soms migraine) tijdens de stopweek/1e week van de pil die ik gebruik. Ook verteld van mijn totaal geen ''zin'' hebben in vrijen.
Ze heeft me alles laten zien en verteld over de mogelijkheden, en ik ben dus erg enthousiast geworden over Implanon, volgende week laat ik het zetten bij de huisarts.
Ik ben toch ZO blij dat ik van de pil af ben, ben echt heel erg benieuwd, ik zal het nog wel eventjes laten weten hoe het er volgende week mee staat.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_37310633
Spannend!

Goed dat je huisarts je zoveel info heeft gegeven!!
Ik heb een nieuwe huisarts sinds ik 2 jaar geleden ben gaan samenwonen met mijn vriend, mijn vorige huisarts heeft altijd een beetje de boot afgehouden...ben daar meerdere malen geweest om alle klachten aan te geven maar werd eigenlijk zo weer weggestuurd
Gelukkig neemt mijn huidige huisarts het wel serieus !
♥ Love is Love ♥
pi_37326483
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:23 schreef Angel_1983 het volgende:
Nou hij zit hoor!
Het viel me allemaal heel erg mee! Nu maar afwachten hoe ik er verder op reageer!
Hoe ging dat inbrengen precies? Het lijkt mij dus echt heel pijnlijk eigenlijk. Wordt dat ding onderhuids geplaatst (neem aan van wel eigenlijk?) en wat ik mij daar dan echt bij afvraag is of dat niet diep moet wat mij toch wel vrij pijnlijk lijkt.
En verder over het inbrengen, duurt het lang?
pi_37335174
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:01 schreef emmkie het volgende:

[..]

Hoe ging dat inbrengen precies? Het lijkt mij dus echt heel pijnlijk eigenlijk. Wordt dat ding onderhuids geplaatst (neem aan van wel eigenlijk?) en wat ik mij daar dan echt bij afvraag is of dat niet diep moet wat mij toch wel vrij pijnlijk lijkt.
En verder over het inbrengen, duurt het lang?
Nee het is absoluut niet pijnlijk. Je word ook gewoon verdoofd.
Het staafje word heel oppervlakkig onder de huid aangebracht, ik kan hem ook gewoon nog voelen als ik met mijn vinger een beetje op die plek druk.
Het word aangebacht met een soort van holle naald waar het staafje in zit onder de huid.

En nee het duurde niet lang hoor, met 15 minuutjes stond ik weer vrolijk buiten!

Al met al is het echt heeeel erg meegevallen!
♥ Love is Love ♥
pi_37337281
En al je na 3 jaar het staafje laat vervangen, wordt een klein sneetje gemaakt en het staafje eruit gehaald. Daarna wordt er door dat sneetje het nieuwe staafje ingebracht. Doormiddel van een hechtpleister en een drukverband wordt daarna de boel bijelkaar gehouden. (Heb hem 1 keer laten vervangen en 1 keer gewoon laten verwijderen.)
pi_37338144
blijf je van dat sneetje dan geen littekentje houden?
♥ Love is Love ♥
pi_37339400
Jawel, heb nu 4 littekentjes op mijn arm. Erin, vervangen, eruit en weer erin. Littekens zijn maar klein. De ene iets mooier dicht dan de ander.
pi_37342398
Zolang het maar kleine littekentjes zijn vind ik het niet zo erg...ach en al vond ik het wel erg dan had ik pech
♥ Love is Love ♥
  zaterdag 29 april 2006 @ 20:40:15 #70
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_37411890
Maandag krijg ik mijn nieuwe. De afgelopen 3 jaar met veel plezier van deze gebruik gemaakt en om kwart voor 10 moet ik op de poli bij de gynaecoloog zijn.

Mijn huisarts stuurde me destijds voor deze gelijk door naar de poli. Ze vond dat ze te weinig ervaring opgedaan had, sinds de training. En op het ziekenhuis waren/zijn de gynaecologen meer ervaren met het plaatsen.

Al vond mijn gynaecoloog het zo spannend... dat vriendje vroeg of hij HAAR handje moest vasthouden, in plaats van het mijne.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_37455124
En...alles weer goed gegaan?
♥ Love is Love ♥
  maandag 1 mei 2006 @ 17:38:05 #72
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_37459986
Ja hoor. Het eruit frutten van de vorige ging zonder verdoving, maar het was eigenlijk zo gepiept. Niet het meest fijne gevoel, maar het is maar eens in de drie jaar.

Voor het plaatsen kreeg ik wel een verdoving, en ook dat was zo gepiept. Al met al zijn we een half uurtje binnen geweest in de spreekkamer.

De gyn herkende me nog van de vorige keer... ze vertelde haar co-assistent dat ze me toen zo'n bikkel vond. Hij dacht dat het wel mee zou vallen, maar hij had er mee moeite mee om niet flauw te vallen dan ik .

Morgen de ramptoeristfoto's van m'n bloeduitstorting.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_37468035
Oh ja, die mooie blauwe plekken. Heeft de laatste keer met zetten wel even geduurd voordat die wegwaren.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:07:50 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_37474447
Ik vind het wel een eng idee dat je geen verdoving krijgt voor het eruit halen. Ze gaan dan toch in je snijden? Het lijkt mij zelfs logischer om daar een verdoving tegen te krijgen dan voor het zetten.

Gelukkig mag die van mij nog twee jaar blijven zitten, heb ik nog even de tijd om me daar zorgen over te maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_37478114
Ik heb toen wel gewoon een verdoving gehad bij het verwijderen/vervangen. Al merk je het gefrut natuurlijk wel. Ik vond het toen wel meevallen.
pi_37478282
Het staafje is nog slanker dan ene luciferhoutje dus bij het verwijderen heb je maar een piepklein sneetje nodig om hem te kunnen pakken.
ik heb hem 3 jaar gehad en was er erg tevreden over, ook ik was een van de gelukkigen die niet meer menstrueerden.Ik meen dat bij 1 op de 5 vrouwen dit stopt.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_37478860
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:49 schreef Randa_v het volgende:
Oh ja, die mooie blauwe plekken. Heeft de laatste keer met zetten wel even geduurd voordat die wegwaren.
Ben nu een week verder en nog is mijn blauwe plek niet weg!
♥ Love is Love ♥
  zaterdag 6 mei 2006 @ 21:34:22 #78
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_37613383
Mijn mooie nieuwe blauwe plek na een dag [klik].

Dat rode puntje rechts is waar de ze oude eruit hebben gepeuterd.
Iets meer naar links zit het 'point of entry' van m'n nieuwe.

En m'n souveniertje [met dank aan de gynaecoloog].
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_37697436
ik heb er dus ook een gehad.
heb hem er na een jaar uit laten halen.
onthoud goed dat het in je lichaam geimplanteerd word en dat het er niet 1,2,3 uit is.

ik heb een jaar lang alle bijwerkingen gehad...
-6 maanden lang, continu licht ongesteld geweest.
-vette huid, ik zat onder de puistjes
- vermindert libodo ( nog geen 5x in een jaar)
-mijn stemmingen waren erg afgevlakt... ik was mezelf niet meer.. rustig en huizelijk..


MIJN ADVIES

niet iedereen is er negatief over, denk goed na wat je doet.. want het moet er wel weer onder verdoving uit worden gesneden.

linda
-
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_37703626
De huisarts heeft ook voor het plaatsten aangegeven dat het per persoon verschilt hoe je er op reageert.
Dit geld natuurlijk voor meerdere anticonceptiemiddelen en ik denk dat de meeste mensen er wel goed over na gedacht hebben voor ze een keuze maken!
♥ Love is Love ♥
pi_37731411
mijn huisarts was er erg positief over...
hij heeft het niet over de nadelen gehad.. kreeg wel de bijsluiter mee..
ik heb die zelf niet gelezen.. mijn moeder wel..
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:18:31 #82
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37876210
Vandaag laten zetten, stond binnen 10 minuten alweer buiten! Wist niet dat het zo makkelijk en snel was om zoiets erin te zetten.
Zit nu met een witte pleister op mn arm (gewoon een pleistertje en niet zon heel verband wat ik hierboven zie op foto), voelt als lichte spierpijn en het begint wat blauw te worden op de plek waar het staafje zit. Zal de komende dagen wel wat meer worden denk ik, maar dat maakt me niet uit. Ben erg benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden en hoe ik het ga vinden!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_37876282
sterkte.. ik hoop dat je er goed op reageert..
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:36:34 #84
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37876806
Ik hoop het ook, lees net pas jouw ervaringen.. nouja hopelijk reageer ik er dan wel goed op, erger dan de pil (microgynon 30) kan het vast niet worden
En dat ik wat lichte bloedingen zou hebben en niet precies weet wanneer ik ongesteld wordt maakt me ook niks uit, maar weken achter elkaar ongesteld zou ik wel vreselijk vinden!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_37943213
mevrouwkorn, hoe bevalt het tot nu toe?

ik zit er nog steeds over te twijfelen.
ben het slikken van de pil zat, en de hormonen ook.
maar doe ik er dan wel goed aan implanon te nemen? is dan toch nog steeds hormonen? of is het toch anders?

en als je ermee wil beginnen, hoe lang moet je dan eerst gestopt zijn met de pil?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37943622
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
mevrouwkorn, hoe bevalt het tot nu toe?

ik zit er nog steeds over te twijfelen.
ben het slikken van de pil zat, en de hormonen ook.
maar doe ik er dan wel goed aan implanon te nemen? is dan toch nog steeds hormonen? of is het toch anders?

en als je ermee wil beginnen, hoe lang moet je dan eerst gestopt zijn met de pil?
Ik heb hem op de dag na mijn laatste pil laten zetten. Als je meer wil lezen over implanon kijk dan hier. Er zit minder hormoon in dan bij de pil volgens mij.
pi_37943723
het enige wat me eigenlijk nog tegenhoudt zijn de verhalen, ik hoor dat er best veel mis mee gaat, en voorlopig wil ik nog niet zwanger worden
en het feit dat je niet weet wat je menstruatie gaat doen [ik wil geen menstruatie!]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37943815
die bijwerkingen zijn ook niet mis
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37944046
Het spiraaltje met hormonen heet Mirena/Mirene en bevalt een vriendin van mij zeer goed.
Verder gebruikt min zus (na verwijdring staafje wegens te veel tussentijdse bloedingen) de zgn nuva ring. Dit is een ring die jezelf plaats en daarna niet meer voelt. Je laat hem drie weken zitten en vervolgens heb je de stopweek. Je kunt dit regelen door middel alarmerings sms-jes (morgen moet je de ring verwijderen). De ring bevat een geringe hoeveelheid hormonen, weaardoor je wel regelmatig ongesteld wordt. Mij zus is zeer tevreden hierover. Staafje raadt zij persoonlijk niet aan, bovendien is het zo dat je momenteel gen huisarts zal vinden die hem plaatsen wil ivm rechtszaak.
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:42:37 #90
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37945386
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
mevrouwkorn, hoe bevalt het tot nu toe?

ik zit er nog steeds over te twijfelen.
ben het slikken van de pil zat, en de hormonen ook.
maar doe ik er dan wel goed aan implanon te nemen? is dan toch nog steeds hormonen? of is het toch anders?

en als je ermee wil beginnen, hoe lang moet je dan eerst gestopt zijn met de pil?
Ik merk eigenlijk totaal niks, ik ''voel'' me niet anders ofzo, maar misschien moet dat nog komen, geen idee. Heb alleen bloeduitstorting op mn arm, en het voelt nog een klein beetje als een blauwe plek. Het staafje is bij mij zichtbaar te zien onder mn huid en heel goed te voelen.

Ik heb jarenlang de pil geslikt en wou Implanon in mn stopweek laten zetten zodat het meteen veilig was, maar door stomme apotheek die leveringsproblemen had met Implanon kon ik pas een week later terecht. Mij werd geadviseerd om dan voor alle zekerheid nog 2 weken de pil erbij te slikken ivm veiligheid.
Je kunt dus meteen aan de Implanon hoor.
Ben zelf erg benieuwd of als ik echt helemaal met pil gestopt ben meteen ongesteld ga worden.

wbt hormonen: de pil geeft 2 hormonen af, Implanon maar 1, dus het is zeker een smak minder hormonen in je lichaam
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_37945425
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:04 schreef fammetje het volgende:
.... bovendien is het zo dat je momenteel gen huisarts zal vinden die hem plaatsen wil ivm rechtszaak.
Dat is een beetje onzin, er zijn genoeg huisartsten die goed weten hoe ze hem moeten plaatsen, mijn huisarts heeft hem al drie keer bij mij gezet. Januari was de laatste keer.
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:46:09 #92
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37945511
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:04 schreef fammetje het volgende:
bovendien is het zo dat je momenteel gen huisarts zal vinden die hem plaatsen wil ivm rechtszaak.
hahaha niks van waar, mijn huisarts is er erg positief over en heeft hem mij aangeraden en ook gewoon zelf geplaatst bij me. Ze kon me er heel veel over vertellen en liet me het staafje nog voelen toen ze klaar was.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_37945723
Alles omtrent het zetten van de implanon is nu zelfs zo geregeld dat vast ligt dat je hem gevoeld hebt. Je kunt zelfs een bloedonderzoek laten doen of een echo laten maken als je wil. Dus een huisarts is tegenwoordig toch al vrij van schuld als het toch mis gaat. De rechtzaken zijn veelal situaties die toch anders liggen, verkeerde momenten van zetten en niet controleren na het zetten. Maar bij mij ging het zo goed en speelde de eerste klachten over implanon zelfs ver na het zetten de eerste keer. Ik vond het toen al onzin omdat het bij mij goed was gegaan. Kreeg dus meer het idee dat die artsen iets verkeerd haden gedaan of verkeerd waren voorgelicht ofzo.
pi_38125930
Ik ben er nu een maand later nog helemaal blij mee !
Geen enkel probleem tot nu toe en ik kan hem goed voelen zitten.
Het enigste dat ik wel merk is dat het minder hormonen zijn...iets meer last van wat pukkeltjes op mijn voorhoofd gehad maar dit is al bijna weggetrokken!

Na het plaatsen hebben mijn huisarts, de assistente en ik zelf gevoeld om er zeker van te zijn dat ie er zat!
Ook had ze aangeboden een echo te laten maken...dit heb ik niet gedaan omdat ik hem voelde en dat voor mij voldoende was.
♥ Love is Love ♥
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:57:21 #95
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_38154454
Nu, 1 week en een dag later na het zetten is mn blauwe plek bijna helemaal verdwenen. Alleen nog een stipje te zien waar het Implanon staafje in is gegaan, maar ook dat is bijna weg.

Ik kan nog steeds niet echt vertellen hoe ik me voel, omdat ik dus de pil er nog bij slik voor de veiligheid. Deze week dus nog de pil, en daarna kan die de prullebak in!

Angel1983, ben jij al weer ongesteld geweest sinds de plaatsing? Zoja, na hoeveel weken enzo?
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:11:39 #96
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_38191783
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:18 schreef MevrouwKoRn het volgende:
...Zit nu met een witte pleister op mn arm (gewoon een pleistertje en niet zon heel verband wat ik hierboven zie op foto)...
In de bijsluiter staat dat je na het aanbrengen 24h lang een drukverband moet dragen.
Nu heb ik nogal snel blauwe plekken/bloeduitstortingen, dus bij mij was vooral om ervoor te zorgen dat ik er niet helemaal bont en blauw bijliep. En bovendien kan ik niet tegen de lijm die ze op pleisters gebruiken.

Daarnaast bloedde het nog op de plek waar ze m'n oude staafje eruit hebben gehaald na 24h. Dus daags erna heb ik nog steeds met een verbandje gelopen. Maar het nu 3,5 week geleden dat de mijne is geplaats en nu ben ik er al weer helemaal aan gewend.

Het jeukte wel een weekje of twee na het zettten en ik heb het idee dat deze minder diep onder de huid is geplaats als de vorige. Dat was eventjes wennen, maar nu hoef ik nergens rekening mee te houden qua doen en laten.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_38192028
Moet ik wel iets grappigs waar ik vaker last van heb gehad. Ik had dan het idee dat het staafje in mijn andere arm zat omdat ik daar jeuk had. Jeweetwel een beetje hetzelfde idee als die mensen die één been kwijt zijn maar denken dat deze er nog aan zit en hem ook voelen.
pi_38224435
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:57 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Angel1983, ben jij al weer ongesteld geweest sinds de plaatsing? Zoja, na hoeveel weken enzo?
Ik heb 24 April de Implanon laten zetten en ben nog niet ongesteld geweest.
Eerlijk is eerlijk...ik heb het ook nog niet gemist! Vind het erg lekker!
Ben wel benieuwd hoe mijn cyclus zal worden nu!
Zodra ik ongesteld geworden ben zal ik het hier laten weten !
♥ Love is Love ♥
pi_38224641
Ik was dus de week na het plaatsen ongesteld, de implanon had ik ook te laat in de cyclus laten plaatsen. Sindsdien niet meer ongesteld geweest. Dus sinds januari.
pi_38230367
Ik heb wel een vreemd gevoel in mijn buik...lijkt op ongesteld alleen ben ik het niet.
Misschien zit het ook wel tussen mijn oren omdat dit natuurlijk normaal mijn ongesteld periode was geweest
Iedergeval hoop ik dat het ook lekker weg blijft
♥ Love is Love ♥
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:46:51 #101
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_38236227
Die ''bijwerking'' van niet meer ongesteld worden lijkt me ook heeeerlijk!! Maarja het pakt bij iedereen weer anders uit.


ik zit steeds te voelen aan het staafje, het lijkt een beetje een tic te zijn geworden
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_38324079
Haha dat voelen deed ik ook steeds...want stel je voor dat ie ineens weg was !
♥ Love is Love ♥
pi_38333962
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:56 schreef Angel_1983 het volgende:
Ik heb wel een vreemd gevoel in mijn buik...lijkt op ongesteld alleen ben ik het niet.
Misschien zit het ook wel tussen mijn oren omdat dit natuurlijk normaal mijn ongesteld periode was geweest
Iedergeval hoop ik dat het ook lekker weg blijft
Misschien ben je wel zwanger
pi_38442585
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Die ''bijwerking'' van niet meer ongesteld worden lijkt me ook heeeerlijk!! Maar ja het pakt bij iedereen weer anders uit.

ik zit steeds te voelen aan het staafje, het lijkt een beetje een tic te zijn geworden
Merk jij er verder lichamelijk veranderingen van?
Ik heb sinds ik de pil niet meer slik en dus implanon heb een beetje last van pukkeltjes in mijn gezicht, iets waar ik met de pil zelden last van had.
Dit zal wel te maken hebben met de hoeveelheid hormonen denk ik...maar stom vind ik ze wel !


En nee ik ben niet zwanger...dat is ook de bedoeling van anticonceptie...als het goed is word je daarmee niet zwanger
♥ Love is Love ♥
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:39:56 #105
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_38456462
Ik ben sinds dinsdag ''pil-loos'', dus nu echt alleen aan de Implanon, en ik moet zeggen dat ik nog totaal geen klachten heb.
Ik hoor nu vrijdag ongesteld te worden, neem aan dat ik dat ook wel ga worden omdat dat dan nog een ongesteldheid is die door de pil komt. Maar ik voel nog geen voortekenen ( wat buikpijn, erge hoofdpijn) die ik anders wel altijd had, dus ik wacht af..
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_38458306
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:02 schreef Angel_1983 het volgende:

En nee ik ben niet zwanger...dat is ook de bedoeling van anticonceptie...als het goed is word je daarmee niet zwanger
Dacht ook dat de pil hét middel is om niet zwanger te raken. Het resultaat van de pil in combinatie met andere medicijnen (wat volgens de apotheek goed met de pil te combineren was) is inmiddels bij mij bekend...

Vriendin nu 4,5 maand zwanger
pi_38464197
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:39 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik ben sinds dinsdag ''pil-loos'', dus nu echt alleen aan de Implanon, en ik moet zeggen dat ik nog totaal geen klachten heb.
Ik hoor nu vrijdag ongesteld te worden, neem aan dat ik dat ook wel ga worden omdat dat dan nog een ongesteldheid is die door de pil komt. Maar ik voel nog geen voortekenen ( wat buikpijn, erge hoofdpijn) die ik anders wel altijd had, dus ik wacht af..
Ik heb niet eerst de pil er nog naast geslikt, leek me zo dubbel op!
Zou goed kunnen dat je inderdaad dan eerst ongesteld word van de pil vandaag...hoop het natuurlijk niet voor je !
♥ Love is Love ♥
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:46:35 #108
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_38465717
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:12 schreef Angel_1983 het volgende:

[..]

Ik heb niet eerst de pil er nog naast geslikt, leek me zo dubbel op!
Zou goed kunnen dat je inderdaad dan eerst ongesteld word van de pil vandaag...hoop het natuurlijk niet voor je !
Ja maar ik heb Implanon toen niet laten plaatsen in mijn stopweek, dus was het misschien nog niet helemaal veilig.
Ik heb nu wel een ongesteldheidsgevoel in mn onderbuik, dus denk dat het vandaag wel komt.

@Eliminator: Het staat heel duidelijk in de bijsluiter dat de werking vermindert met bepaalde medicijnen. Dat is trouwens bij ieder ander vrouwelijk voorbehoedsmiddel het geval dacht ik zo.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_38466365
Owww op die manier...helemaal duidelijk, in dat geval zou ik het wel nog gedaan hebben!
♥ Love is Love ♥
pi_38551260
Angel, nog steeds geen felicitatie aan je ex dat ie binnenkort vader wordt?
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:06:09 #111
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_38621071
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:56 schreef Eliminator20 het volgende:
Angel, nog steeds geen felicitatie aan je ex dat ie binnenkort vader wordt?
Ga ergens anders spelen


Ik ben in totaal maar 4 dagen ongesteld geweest, wel heel hevig, maar dat het maar 4 dagen waren was ik wel blij mee!
Verder geen hoofdpijn gehad wat ik dus wel had de laatse keren met de pil tijdens een stopweek.
Nu maar in de gaten houden of ik over 3/4 weken weer ongesteld wordt/of ongesteldgevoel krijg.
Ik hoop dat ik zo tevreden blijf
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:00:41 #112
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38622432
Ik plaats nog maar eens een reactie. Ik zou het erg fijn vinden om implanon te gaan gebruiken. Maar is dit wel zo slim. Mijn huisarts blijft volhouden dat het niet betrouwbaar is. Evenals het spiraaltje. Volgens hem kun je daar onvruchtbaar van raken. :S Ik heb erg weinig problemen met de pil. maar implanon lijkt me toch ideaal en ik wil hem toch wel graag.

Ik lees hier ook dat mensen zoals randa_v sinds januari niet meer ongesteld zijn. Dat vind ik eng stel nou dat je zwanger bent? dan weet je dat dus nooit. Ik zou enorm stressen
pi_38631823
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:06 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]


Ik ben in totaal maar 4 dagen ongesteld geweest, wel heel hevig, maar dat het maar 4 dagen waren was ik wel blij mee!
Verder geen hoofdpijn gehad wat ik dus wel had de laatse keren met de pil tijdens een stopweek.
Nu maar in de gaten houden of ik over 3/4 weken weer ongesteld wordt/of ongesteldgevoel krijg.
Ik hoop dat ik zo tevreden blijf
Wat lekker dat het zo snel weer voorbij was !

Laten we hopen dat het allemaal zo lekker blijft en natuurlijk dat we er zo tevreden over zijn !
Tot op heden niet ongesteld geweest! Ronduit zalig !
♥ Love is Love ♥
pi_38631930
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:00 schreef Zwaffel het volgende:
Ik plaats nog maar eens een reactie. Ik zou het erg fijn vinden om implanon te gaan gebruiken. Maar is dit wel zo slim. Mijn huisarts blijft volhouden dat het niet betrouwbaar is. Evenals het spiraaltje. Volgens hem kun je daar onvruchtbaar van raken. :S Ik heb erg weinig problemen met de pil. maar implanon lijkt me toch ideaal en ik wil hem toch wel graag.

Ik lees hier ook dat mensen zoals randa_v sinds januari niet meer ongesteld zijn. Dat vind ik eng stel nou dat je zwanger bent? dan weet je dat dus nooit. Ik zou enorm stressen
Zoals hierboven te lezen is ben ik ook niet ongesteld geweest sinds het plaatsen.
Bang om zwanger te zijn ben ik niet maar mocht ik dat wel worden dan zou ik gewoon even voor de zekerheid er een testje tegenaan gooien.
Implanon is voor zover ik gelezen en gehoord heb een zeer betrouwbaar anticonceptiemiddel mits het goed geplaatst is.
Als jou huisarts er zo negeatief over is kun je altijd informeren of hij/zij de cursus gedaan heeft voor het plaatsen e.d. misschien is ie er niet positief over omdat ie er wei ig ervaring mee heeft?!
♥ Love is Love ♥
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:08:22 #115
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_38640024
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:00 schreef Zwaffel het volgende:
Ik lees hier ook dat mensen zoals randa_v sinds januari niet meer ongesteld zijn. Dat vind ik eng stel nou dat je zwanger bent? dan weet je dat dus nooit. Ik zou enorm stressen
Maar die mensen hebben dan geloof ik wel het ongesteldheidsgevoel, dus wat buikpijn enzo geloof ik. Je hebt gewoon het gevoel alsof je ongesteld gaat worden maar dan is het dus niet zo.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_38646775
Rond de tijd dat ik normaal ongesteld moet worden heb ik meestal last van een beetje buikpijn, hoofdpijn en puistjes, net alsof ik ongesteld ben dus.

Trouwens de implanon is niet de enige waarbij je niet ongesteld wordt. Volgens mij kan het bijv. bij de mirena spiraal ook een bijwerking zijn.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:40:42 #117
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38763771
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:14 schreef Angel_1983 het volgende:

[..]

Zoals hierboven te lezen is ben ik ook niet ongesteld geweest sinds het plaatsen.
Bang om zwanger te zijn ben ik niet maar mocht ik dat wel worden dan zou ik gewoon even voor de zekerheid er een testje tegenaan gooien.
Implanon is voor zover ik gelezen en gehoord heb een zeer betrouwbaar anticonceptiemiddel mits het goed geplaatst is.
Als jou huisarts er zo negeatief over is kun je altijd informeren of hij/zij de cursus gedaan heeft voor het plaatsen e.d. misschien is ie er niet positief over omdat ie er wei ig ervaring mee heeft?!
Kan het idd eens vragen ja. Misschien dat er ergens anders in NL wel iemand is die er ruime ervaring mee heeft. Maar goed,mezelf kennende ga ik dan elke maand een test doen

Het lijkt me wel ideaal. Niet meer dat gehannes met die kut pil enzo..
pi_39109721
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:40 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Kan het idd eens vragen ja. Misschien dat er ergens anders in NL wel iemand is die er ruime ervaring mee heeft. Maar goed,mezelf kennende ga ik dan elke maand een test doen

Het lijkt me wel ideaal. Niet meer dat gehannes met die kut pil enzo..
En... ben je al wat wijzer geworden wat betreft Implanon?
♥ Love is Love ♥
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:53:27 #119
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39277682
zeg, er schiet me ineens wat te binnen
de bijwerking kan zijn dat je niet meer menstrueert
gaat dat anders dan met de pil doorslikken? want na 3 maanden moet ik toch echt stoppen, anders krijg ik doorbraakbloedingen enzo, heel vervelend allemaal.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:09:16 #120
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_39278080
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg, er schiet me ineens wat te binnen
de bijwerking kan zijn dat je niet meer menstrueert
gaat dat anders dan met de pil doorslikken? want na 3 maanden moet ik toch echt stoppen, anders krijg ik doorbraakbloedingen enzo, heel vervelend allemaal.
Dat kan een bijwerking zijn.
Het kan dat je doorbloedingen krijgt
het jkan dat je je normale cyclus houd
en het kan dat je constant bloed.

Het verschil met de pil is is dat dit niet te bepalen is.

Ik ben een jaar niet ongesteld geweesd, toen opeens 2 maanden voltijd.
Nu heb ik weer een normale cyclus..

Toen ik niet ongesteld was voelde het normaal, omdat het een gelijkdelijk process is denk ik.
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:13:39 #121
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_39278190
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:24 schreef Angel_1983 het volgende:

[..]

En... ben je al wat wijzer geworden wat betreft Implanon?
volgens de arts en HAIO (huisarts in opleiding ! ) was het slimmer om gewoon de pil te blijven nemen. Ook om zeker te weten dat je dan niet gaat stressen. Al helpt dat bij mij geen fuck,want zelfs met de pil stress ik nog

Hij zei dat veel vrouwen in zijn praktijk toch door implanon zwanger zijn geraakt.

toen ik vroeg naar een spiraaltje was dat ook niet slim,want dan kon je ontvruchtbaar worden.

.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:33:39 #122
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_39278729
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:13 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

volgens de arts en HAIO (huisarts in opleiding ! ) was het slimmer om gewoon de pil te blijven nemen. Ook om zeker te weten dat je dan niet gaat stressen. Al helpt dat bij mij geen fuck,want zelfs met de pil stress ik nog

Hij zei dat veel vrouwen in zijn praktijk toch door implanon zwanger zijn geraakt.

toen ik vroeg naar een spiraaltje was dat ook niet slim,want dan kon je ontvruchtbaar worden.

.

Zwanger worden en ook daadwerkelijk een kind krijgen kan nooit met het implanon.
Het is weleens voorgekomen dat er een miskraam uitkwam.

De zwangere gevallen hadden geen implanon. Dus een inbrengfout van de huisarts..
Voices tell me I'm the shit.
pi_42538952
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:23 schreef Angel_1983 het volgende:
Nou hij zit hoor!
Het viel me allemaal heel erg mee! Nu maar afwachten hoe ik er verder op reageer!
Op 2 weken na heb ik Implanon een half jaar en ben nu voor de eerste keer ongesteld geworden.
Heb veel minder klachten dan voorheen, geen rugpijn, geen hoofdpijn en nauwelijks buikpijn. Ook vloei ik stukken minder.

Al met al ben ik dus op alle gebieden erg tevreden over Implanon!
♥ Love is Love ♥
pi_42539186
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

@Eliminator: Het staat heel duidelijk in de bijsluiter dat de werking vermindert met bepaalde medicijnen. Dat is trouwens bij ieder ander vrouwelijk voorbehoedsmiddel het geval dacht ik zo.
Bij deze medicijnen heb ik dus gevraagd aan de apotheek of het wel of niet effect had op de pil.
de apotheek zei van niet, maar mijn kindjes vonden van wel
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_42555793
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:13 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

volgens de arts en HAIO (huisarts in opleiding ! ) was het slimmer om gewoon de pil te blijven nemen. Ook om zeker te weten dat je dan niet gaat stressen. Al helpt dat bij mij geen fuck,want zelfs met de pil stress ik nog

Hij zei dat veel vrouwen in zijn praktijk toch door implanon zwanger zijn geraakt.

toen ik vroeg naar een spiraaltje was dat ook niet slim,want dan kon je ontvruchtbaar worden.

.
door het spiraaltje zelf wordt je niet onvruchtbaar, maar een eventueel aanwezige infectie zoals chlamydia kan via het spiraaltje naar boven klimmen, de eierstokken in en zo onvruchtbaarheid veroorzaken (ik heb opgelet tijdens mijn coschap gynaecologie)

in principe hoort implanon geen zwangerschap te veroorzaken.
tenzij het staafje niet goed zit of de huid het niet goed opneemt, of andere medicijnen/drugs de werking ervan verminderen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_42556008
Overige anticonceptie:

Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3

Nuvaring ervaringen uitwisselen deel VII

Pleisterpil, spiraaltje, vrouwencondoom, Femcap ed worden hier besproken:

http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie.html

Succes dames!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:03:59 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42556485
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:07:14 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42556598
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

door het spiraaltje zelf wordt je niet onvruchtbaar, maar een eventueel aanwezige infectie zoals chlamydia kan via het spiraaltje naar boven klimmen, de eierstokken in en zo onvruchtbaarheid veroorzaken (ik heb opgelet tijdens mijn coschap gynaecologie)

in principe hoort implanon geen zwangerschap te veroorzaken.
tenzij het staafje niet goed zit of de huid het niet goed opneemt, of andere medicijnen/drugs de werking ervan verminderen...
Nog even snel iets over het spiraaltje; je krijgt standaard een soa-test voor ze er eentje inzetten.
Beetje vreemde bangmakerij van je 'HAIO' als je het mij vraagt.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:45 #129
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50911553
Even een kick...

Ik heb 3 weken geleden mijn Implanon laten verwijderen omdat wij willen kijken of het lukt om zanger teworden.
Ik ben heel erg benieuwd hoe lang het bij de andere gebruikers duurde voordat ze na het verwijderen ongesteld of zwanger waren?
Bij mij is de ongesteldheid trouwens nog niet doorgekomen.
pi_50926821
Ah wordt tijd dat ik ook weer eens wat schrijf hier. Na de bevalling heb ik 4 weken later implanon laten zetten. Gebruik ik al jaren dus niet vreemd voor mij. Door de implanon ws combinatie borstvoeding en veel hormonen in het lichaam had ik dus last van vaginale droogte. Niet prettig met vrijen.

5 april heb ik hem laten verwijderen en ipv een normale menstruatie had ik 5 dagen later al een lichte bloeding (oud bloed). Mijn cyclus is eigenlijk niet goed op gang gekomen, regelmatig geworden want nog geen twee maanden na het weghalen en nog twee bloedingen verder was ik zwanger. Dez implanon heeft wel net 1 en een kwart jaar ingezeten.

De vorige keer heeft het 7 weken geduurd voor ik ging menstrueren en daarna was ik wel meteen regelmatig. Toen gebruikte ik de implanon al ruim 4 jaar.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:11:58 #131
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50933110
Ik heb mijn Implanon op de kop af 2 jaar gehad.
Gek he eigenlijk dat hetzelfde hormoon bij iedereen zo'n andere uitwerking heeft.
Ongesteld worden lijkt me best fijn puur om de zekerheid te hebben dat mijn cyclus weer op gang is gekomen zonder hormonen.

Ik blijf het nog ongeduldig afwachten !
pi_52353617
Even een klein kickje in dit topic.
Ik weet het echt allemaal niet meer zo goed... Misschien kan ieman dhier me advies geven.

Ik gebruik nu ruim 2 jaar de Nuvaring en in principe naar tevredenheid. Ik heb weinig bijwerkingen. Er zijn echter twee minpunten; ik kan niet echt doorringen, want de tweede maand krijg ik veel buikkrampen en zeurt mijn lichaam om een menstruatie; als ik dan een stopweek hou en daarna door ga is het weer goed. En het tweede.... ik heb sinds ik aan de nuvaring ben veel last van mijn darmen. Darmkrampen, diarree, soms zo vevelend en onvoorspelbaar dat ik soms gewoon niet de deur uitdurf omdat ik weer naar de wc moet.

Ik zit nu te overwegen om te stoppen met de Nuvaring maar ik weet gewoon niet wat ik dan moet.
Ik kan teruggaan naar de Diane35, die ik hiervoor had naar redelijke tevredenheid, maar als mijn darmprobleem niet te wijten is aan de nuvaring is dat niet zo slim omdat diarree de pil onbetrouwbaar maakt. In principe reageerde iik normaal wel goed op de pil.

Spiraaltje heb ik serieus overwogen, maar ik durf het simpelweg niet aan, ik ben er te bang voor. Dus die schrappen we.

Wat hebben we dan nog... Het moet wel betrouwbaar zijn, dus persona etc wil ik niet. Sterilisatie is definitief, ook niet de bedoeling. Ik kan de Evra-pleister nog proberen, maar ik heb niet het gevoel dat dat echt iets voor mij is. De prikpil wil ik ook niet vanwege de hormoonboost die je dan in 1 keer krijgt, daar ben ik denk ik niet stabiel genoeg voor. En dan dus de Implanon... Maar ik ben erg bang dat ik dan onregelmatig en veel ongesteld word, en de menstruaties die ik voor ik aan de pil ging had waren echt geen pretje (6 dagen plat, diarree, overgeven, zware koorts en pijn die naar mijn idee niet veel kan schelen van een barende vrouw).

Zou de Implanon wat voor mij zijn? Durft iemand hier iets zinnigs over te zeggen? (ben overigens 21, hoef de komende paar jaar nog geen kinderen en heb een vaste relatie)
I had a signature once. It was awful.
pi_52412481
Halloooo,

Ik ben nieuw op deze forumsite en zit nu een week overal informatie te verzamelen over de Implanon. Ik heb denk ik bijna alle sites (o.a verschillende anticonceptiesites, Organon, Rutgersnissigroep, forumsites, zelfs internationale sites zoals van de USA: www.implanon.com) wat met deze hormonaal anticonceptiemiddel te maken heeft, gelezen. Ook heb ik Organon en Rutgers nisso groep opgebeld voor zoveel mogelijk objectieve informatie.

Tegenwoordig krijg je steeds meer positieve verhalen over Implanon te horen/lezen en doordat het al een aantal jaar op de Nederlandse markt is, dus meer ervaring door huisarten, heb ik er een beter gevoel over en zit ik te overwegen om het te laten plaatsen.

Ik heb er met mijn ouders en vriend over gesproken en toch denken zij dat het schadelijk is voor je lichaam. Ikzelf heb ook een klein beetje mijn twijfels, want er gaat toch een onnatuurlijk kunstoffen voorwerp met hormonen in je lichaam, wat eigenlijk niet in je lichaam hoort. Feit is dat je niet bent geboren met kunstof in je lichaam (oorbellen ed vind ik ander verhaal, omdat dat eigenlijk op of aan je lichaam zit). hierdoor lees je de verhalen dat de Implanon kwijt kan raken in je lichaam. Wat ik bedoel te zeggen is dat het toch wel mijn lichaam is en daar wil ik wel zo zuinig mogelijk op zijn zover het kan.
Ik laat het denk ik wel op me af komen en denk ook wel dat het mee valt (als je de Implanon kan voelen, zit het goed). het is denk ik kwestie van wennen en ben op de hoogte van evt onregelmatige ongesteldheid die je zelf niet kunt bepalen, maar mijn vraag aan jullie is hebben jullie ook zulke vragen gehad en hoe gingen jullie met die onzekerheid om?

Toch weet ik er al zoveel van dat ik de implanon binnenkort wil laten plaatsen door de huisarts en dan zal ik ook aan hem vragen of hij geen twijfels heeft over het plaatsen ervan. Ook zal ik denk ik de informatie van onderstaande link of evt. een andere relevante site aan hem geven, zodat ik er zo zeker mogelijk over ben, voordat hij het gaat plaatsen. Wat is jullie mening hierover? want er is toch een bepaalde onzekerheid in me die zegt dat ik het eigenlijk niet moet doen...
http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/231_impla_21168.html

Ik ben beniewd naar jullie reactie!

AnnetteSunshine
pi_52413447
Nou, ik heb de huisarts eens gebeld... Hier weigeren ze hem te plaatsen omdat de huisarts het een vreselijk onding vindt en het verwijderen een afgrijselijk drama is wat vaak ruim een uur duurt. Hij raadt het me in alle toonaarden af.

Fijn.
I had a signature once. It was awful.
pi_52413525
Mijn implanonis eruit!
Ik voel me herboren
In het begin was ik positief maar later begon het mijn libido en persoonlijkheid aan te knagen, ik was fulltime ongesteld. Nu ie eruit is merkte ik vrijwel de volgende dag al verschil.
Mijn libido is terug en ik voel me veel beter. Hij is er nu 2,5 week uit.
Voices tell me I'm the shit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 augustus 2007 @ 07:55:35 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52413538
misschien dat een centrum als CASA t wel voor je wil doen, Zoeperzazke
http://www.casa.nl
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_52415396
Zoeper, bij mij is de Implanon verwijderd door een assistent gyneaoloog, nog geen 3 minuten werk. Het staafje was door mijn toenmalige huisarts keurig ingebracht, dat moet ik er dan wel bijzeggen. Geen leed, geen ellende, geen centje pijn.

Als je je afvraagt waarom het niet door mijn huisarts is verwijderd, ik ben overgestapt op Mirena. Voor het plaatsen van het spiraaltje is de Implanon verwijderd, in 20 minuten beide handelingen.

(ik ga proberen of ik een deugdelijke foto kan plakken

[ Bericht 0% gewijzigd door Quembel op 16-08-2007 13:40:55 ]
Please don't sit on my imaginary friend
pi_52415704
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:07 schreef Quembel het volgende:
Zoeper, bij mij is de Implanon verwijderd door een assistent gyneaoloog, nog geen 3 minuten werk. Het staafje was door mijn toenmalige huisarts keurig ingebracht, dat moet ik er dan wel bijzeggen. Geen leed, geen ellende, geen centje pijn.
Dat was mijn idee ook al. Ik heb het idee dat deze huisarts (ik ken m niet, ben er nog niet geweest sinds ik verhuisd ben) nog van het oude type is. Zo'n geval die liefst vasthoudt aan de pil, hooguit spiraaltje ofzo... Ik heb het sowieso niet op huisartsen, om de een of andere reden heb ik de indruk dat ze nooit objectief zijn. Ik heb bij mijn vorige huisarts moeite moeten doen om de man, half stotterend 'jamaarjamaarjamaar' de nuvaring afgedwongen te krijgen, dat was ook al zo nieuwerwets... Maar hij zag gelukkig in dat ik vastbesloten was het te proberen, dus ik heb het gewoon gekregen.
Maarja, de Implanon moet toch ingezet worden door iemand die weet wattie doet, en deze huisarts valt dus sowieso af (ik wil geen proefpersoon zijn), kan ik dan zomaar een gyneacloloog opbellen om te vragen van goh, zet u ook Impanon?? Of hoe werkt dat als de huisarts je niet wil doorverwijzen?
I had a signature once. It was awful.
pi_52415707
op photobucket, met je neus tegen het scherm maar ik weet niet hoe ik het groter krijg:

Wat je ziet is mijn bovenarm, de pijl rechts is de plek waar de Implanon is binnengegaan, het pijltje links waar-ie is verwijderd. Dit is een sneetje, een littekentje van nog geen halve centimeter.

linkie werkt niet, momentje

[ Bericht 13% gewijzigd door Quembel op 16-08-2007 10:30:08 ]
Please don't sit on my imaginary friend
pi_52415736
Hij kan de foto niet vinden zegt ie? Of ben ik te ongeduldig?
I had a signature once. It was awful.
pi_52415794
Nee, hij kan het kennelijk niet vinden. Ik heb niks aan een piepklein fotootje want dan is het al helemaal niet meer zichtbaar.
Tadaa!!

Please don't sit on my imaginary friend
pi_52415872
sóóóóhee, jij bent gewond geweest!
I had a signature once. It was awful.
pi_52415911
Het was ook een lijdensweg .. dagen en dagen wondpijn en zo..
Please don't sit on my imaginary friend
pi_52415966
Of ik geluk heb gehad weet ik echt niet, het heeft echt geen centje pijn gedaan, hij heeft mij nooit in de weg gezeten, het staafje is nooit gaan "wandelen" want keurig ingebracht.
Je hoort het wel eens dat het staafje verplaatst en dat het zoeken en het verwijderen dan erg moeizaam is, het is mij in ieder geval bepaard gebleven.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_52416047
Dat is heel fijn om te horen, op internet kom je toch vaak vooral de dramaverhalen tegen....
I had a signature once. It was awful.
pi_52419342
Dames,

ik heb jullie advies nodig op bovenstaande bericht die ik vanacht nog heb zitten typen!

Ben er nog niet helemaal over uit, maar ik wil wel een weloverwogen besluit nemen en een goede voorbereiding is het halve werk.

Thxx
pi_52420995
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 02:14 schreef AnnetteSunshine het volgende:
Ikzelf heb ook een klein beetje mijn twijfels, want er gaat toch een onnatuurlijk kunstoffen voorwerp met hormonen in je lichaam, wat eigenlijk niet in je lichaam hoort. Feit is dat je niet bent geboren met kunstof in je lichaam. Wat ik bedoel te zeggen is dat het toch wel mijn lichaam is en daar wil ik wel zo zuinig mogelijk op zijn zover het kan.
Deze twijfels kunnen wij niet bij je wegnemen. Als je geen lichaamsvreemde stoffen wilt dan is de keus niet zo moeilijk: niet doen.
quote:
Ik laat het denk ik wel op me af komen en denk ook wel dat het mee valt (als je de Implanon kan voelen, zit het goed). het is denk ik kwestie van wennen en ben op de hoogte van evt onregelmatige ongesteldheid die je zelf niet kunt bepalen, maar mijn vraag aan jullie is hebben jullie ook zulke vragen gehad en hoe gingen jullie met die onzekerheid om?.
Ik was helemaal niet onzeker, ik heb me denk ik van tevoren goed ingelezen, ik heb gesproken met een draagster ervan en mijn toenmalige huisarts en daarmee waren alle vragen weggenomen.
Ik vond het een heerlijk idee dat de menstruatie weg kon blijven. Ik had niet veel klachten op dat gebied maar ik kan heel goed zonder (zonder mij minder vrouw te voelen). En bij mij bleef na een aantal maanden de menstruatie inderdaad uit waar ik dus op hoopte.

Als je de hele draad hebt gelezen zie je verschillende verhalen, niet iedereen is positief, ik kan alleen uit mijn ervaring putten.
Er is nog een ouder topic over Implanon, lees die ook door en ga vooral dat gesprek aan met je huisarts. Niet iedere huisarts is een voorstander. Mijn huidige huisarts heeft het mij afgeraden om opnieuw een Implanon te laten plaatsen, hij was er wel huiverig voor omdat juist die negatieve publiiteit van vrouwen waar de Implanon verkeerd of niet was ingebracht speelde.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_52426701
Ik ben een tegenstander...

Bij mij wogen alle nadelen lang niet op tegen de voordelen. Uiteindelijk heeft het me m'n relatie gekost.

Het is een hele stap om zo'n ding te laten plaatsen... het doet geen pijn... maar het is niet niks. Bedenk vooral.. het is iets in je lichaam wat er niet thuis hoort. Het kan zelfs je persoonlijkheid beinvloeden.
Toen dat ding er bij mij uit was was de ellende niet gelijk over.
Ik heb het een jaar aangekeken. Maar ik had nog steeds bijwerkingen. Het was een hele stap om dat ding eruit te laten snijden ( bang voor naalden )
Het duurde ruim een jaar voordat al die troep weer uit m'n lijf was.

Bedenk goed waar je aan begint...
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_52427832
bedankt,

nu heb ik het volgende gedaan: ik heb Mildred Rutgers in Arnhem opgebeld en daar een afspraak voor over 2 weken gemaakt met een huisarts die gespecialiseerd is in Implanon, voor een informatief gesprek.
Ik ben blij dat ik dit heb gedaan en als ik positief ben na het gesprek, laat ik het denk ik plaatsen!
pi_52428596
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:07 schreef Quembel het volgende:
Zoeper, bij mij is de Implanon verwijderd door een assistent gyneaoloog, nog geen 3 minuten werk. Het staafje was door mijn toenmalige huisarts keurig ingebracht, dat moet ik er dan wel bijzeggen. Geen leed, geen ellende, geen centje pijn.

Als je je afvraagt waarom het niet door mijn huisarts is verwijderd, ik ben overgestapt op Mirena. Voor het plaatsen van het spiraaltje is de Implanon verwijderd, in 20 minuten beide handelingen.

(ik ga proberen of ik een deugdelijke foto kan plakken
Ik had een arts, assistent arts en een co-assistent.. bij mij duurde het meer dan een halfuur purren...
Het deed geen pijn dat niet, maar prettig is anders.
Owh en er werd nog een arts bijgehaald die hem er uiteindelijk uit kreeg.
Dit allemaal in het ziekenhuis op de afdeling gynaecologie.
Voices tell me I'm the shit.
pi_52429752
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:50 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik had een arts, assistent arts en een co-assistent.. bij mij duurde het meer dan een halfuur purren...
Het deed geen pijn dat niet, maar prettig is anders.
Owh en er werd nog een arts bijgehaald die hem er uiteindelijk uit kreeg.
Dit allemaal in het ziekenhuis op de afdeling gynaecologie.
Inderdaad.. erin gaat makkelijk..
Maar eruit was bij mij ook een ramp. Ik zat bij de huisarts.. en hij vroeg of de leerling het mocht doen voor de ervaring. Ik zei.. geen probleem als jij de verdoving maar doet. Hij had het zelfs afgetekent waar ze moest snijden. Duidelijk aan haar uitgelegd... snijden en dan druk je hem er zo uit. Uiteindelijk duurde het 20 minuten.. ze snapte het niet zo goed. Best nog wel last van gehad nadat de verdoving eruit was.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_52429820
Zo Melanie, dat moet vervelend geweest zijn.
Waarom duurde het zo lang? Was het staafje ingekapseld of was-ie gaan "dwalen"?
Zoals ik al tegen AnnetteSunshine zei iedereen heeft zijn eigen verhaal, misschien heb ik wel gezwijnd maar dit klinkt knap kl.te als ik het zo mag uitdrukken.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_54564937
zo, dit topic maar weer eens opgediept en doorgelezen
ik (draaikont, sjees) zit nog steeds te twijfelen.
eigenlijk wil ik wel aan de implanon, dat slikken van de pil ben ik wel zat, en een spiraaltje zie ik niet echt zitten ivm conitue klachten.

maargoed, ik lees hier zowel positieve als negatieve verhalen, en ik heb er eigenlijk geen zin in dat ik eraan begin, en het vervolgens misgaat. (dus: bijv. continu ongesteld zijn, pijn, stemmingswisselen, en natuurlijk de topper; zwanger raken)

dus ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe

hoe bevalt hij bij de dames die hem (nog) hebben?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54655307
even een schopje, ik zoek nog steeds actuele ervaringen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55157297
Hallo,

Na het verwijderen van implanon, wanneer wordt men dan opnieuw ongesteld?

Je moet immers de eerste dag van de volgende menstruatie starten met de nieuwe anticonceptie (pil, ring,...)
om beschermd te zijn tegen zwangerschap.

Of zou het ook bescherming bieden als men direct een ring inbrengt of met de pil start?

Thanks

yalika
pi_55157555
volgens mij verschilt het per persoon.
Maar je kan het er beter over hebben met de arts die je implanon heeft verwijderd?
pi_58099223
Ik wist helemaal niet dat hier een topic over was.

Ik heb sinds september 2007 de Implanon.
Ik weet tot nu toe niet zo goed wat ik erover moet denken. Aan de ene kant is het erg handig, want het regelt zichzelf. Maar ik heb toch aardig wat bijwerkingen ervan. Erg pijnlijke borsten, veel puistjes, gewichtstoename. Dat laatste vooral door enorm veel lekkere trek.
In de eerste 4 maanden was ik erg onregelmatig ongesteld. Nu al 2,5 maanden niet dus dat is wel lekker. Als het zo blijft dan denk ik dat ik die bijwerkingen wel voor lief kan nemen. Maar anders denk ik er toch over om hem eruit te laten halen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:25:36 #158
226402 daffie78
trotse moeder van 2 kereltjes!
pi_61189285
Heb net na 3 jaar mn staafje laten verwijderen (ging redelijk makkelijk).
Kan niet anders zeggen dan dat ik super tevreden ben!
Ben na het inzetten nog 2 keer ongesteld geweest en toen anderhalf jaar niet meer, heerlijk!
Daarna onregelmatig geweest, maar heb nooit echt klachten gehad ofzo.
Merkte wel altijd aan mn lichaam dat het de 'tijd' van de maand was.
Hield dan wat vocht vast en 2 dagen later moest ik veel plassen (vocht er weer uit gooien).
Nu gaan mn vriend en ik voor een kindje, maar daarna word het zeker weer implanon voor mij!
Niks geen gezeik met de pil en zo min mogelijk hormonen in mn lijf!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:20:22 #159
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62317741
Jeetje, als ik bovenstaande zo lees is het is niet te geloven maar ik ben al met mijn 3e inplanon bezig. Ik wil in ieder geval nooit meer iets anders. Inmiddels is hij al twee keer vervangen en zolang ik nog niet aan kinderen denk laat ik hem lekker zitten, ik heb prsoonlijk totaal geen bijwerkingen behalve dan dat ik nooit meer ongesteld ben jeeej Je krijgt een pasje waarop staat wanneer hij vervangen moet worden maar ik merk het zelf doordat ik weer een klein beetje bloedverlies krijg.

Door wie je het laat inbrengen is wel belangrijk:

De eerste keer is gedaan door een arts die daar niet in getraind was (mijn toenmalige huisarts) met alleen een spray verdoving van de huid; I was not amused
Tweede keer was midden in het gedoe van de rechtzaken en toen was er nog 1 huisarts in de omgeving die het deed. Hij heeft me verdoofd maar niet heel goed dus het eruit halen en opnieuw inbrengen (niet dezelfde plek ) deed toch nog pijn.
Derde keer was een jaar geleden en is gebeurd in het ziekenhuis bij de gynaecoloog op de dagbehandeling en is super gegaan. Geen pijn en een goed drukverband tegen de bloeduitstorting. Zeker een aanrader dus
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:22:59 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_62317799
Het niet meer ongesteld zijn vind ik zo'n zalige bijwerking van de Implanon. Ik denk op dit moment aan sterilisatie, maar het idee dat ik dan weer ongesteld zal worden, houdt me tegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_63184782
Hoe gaat dat eigenlijk als je implanon wil, eerst afspraak maken bij de huisarts natuurlijk, maar gaat die het er dan meteen inzetten (mits ze dat zelf doen)?
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:07:32 #162
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_63312885
Mijn huisarts wilde het niet zelf doen, omdat ze daar te weinig ervaring in had opgedaan en stuurde me door naar het ziekenhuis om dat door een gyneacoloog te laten doen. Daar heb ik ook weer mijn vorige laten verwijderen en gelijk een nieuwe laten zetten. En op het ziekenhuis werken ze op afspraak, dus je kunt er niet gelijk terecht.

Nog een half jaartje en dan mag ik weer een nieuwe laten zetten.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zondag 23 november 2008 @ 16:58:09 #163
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_63453570
ik slikte microgynon, maar ben gestopt omdat ik wel erg last had van mijn stemming en ben nu ook weer heel erg afgevallen. Is er iemand die hier ook last van had met de pil en wat zijn dan nu je ervaring met de implanon?
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
  donderdag 16 april 2009 @ 12:53:59 #164
180432 ShadowOfMe
Omg Wtf Nooo!
pi_68069016
Ik krijg de mijne vandaag over 3 uurtjes.
Zie er wel naar uit. Hoop niet dat ik bij de 10% hoor die veel gewichts toename heeft.

En het zou ook fijn zijn als ik er niet zo een major blauwe plek aan zou over houden aangezien ik volgende week een gala-bal heb :p En een jurk zonder mouwtjes.
Get a life? I am a gamer, I got LOTS of lives :D
pi_68069158
laat ff weten hoe het allemaal bevalt, ik zit er nog steeds over na te denken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68069529
Succes Shadow. De blauwe plek viel bij mij wel mee.

Ik ben na 1.5 jaar nog steeds tevreden. Wel wat ongemakken erbij, maar er zijn er ook een hoop verdwenen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:47:26 #167
180432 ShadowOfMe
Omg Wtf Nooo!
pi_68109205
tot nu toe nergens last van. Behalve een beetje last van mijn arm :p
*maar dat is logisch!*

Blauwe plek valt gelukkig ook mee.
Get a life? I am a gamer, I got LOTS of lives :D
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:30:00 #168
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_68120650
Vanochtend weer een nieuwe gehad. Gyneacoloog vindt mij altijd zo stoer, zelf roept ze om het hardst dat ze het zo zielig voor me vind dat ze me zo'n pijn moet doen. Met het uitsnijden van mijn 'oude' kwam ze niet makkelijk door de inkapseling heen en ze wilde een 'beschaafd' litteken veroorzaken. Na veel pielen kwam hij er dan toch uit.

Bij het zetten van de 'verse' zat ze halverwege met de naald, toen ze wat moest frutten om verder onder mijn opperhuid te komen. Ze vond het zo zielig dat het het zo'n grote blauwe plek gaat worden. Altijd lol met de gyneacoloog in de behandelkamer . Ik zei nog dat het voor een goed doel was, daar moest ze wel om lachen.

Nu is de verdoving al een paar uur uitgewerkt en af en toe als ik mijn arm omhoog doe, of er kracht mee wil zetten, voel ik wel dat ze flink heeft zitten peuren om hem erin te krijgen. De eerste flinke blauwe plek heeft zich al aangekondigd en morgen zal dat nog wel veel erger zijn.

Voor de rest viel het allemaal wel weer mee, ik heb er niet zo'n moeite mee om eens in de drie jaar 'mishandeld' te worden door de gyneacoloog [haar eigen woorden].
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2009 @ 09:36:12 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68450131
Ik kom me ook eens even melden hier. Ik gebruik de nuvaring, al jaren en in principe ben ik er heel tevreden over. Maar ik zit blijkbaar tegen de overgang aan en de laatste maanden heb ik veel doorbraakbloedingen. Ik ben inmiddels onder behandeling bij een gynaecologe en er wordt uitgezocht of ik inderdaad in de overgang ben.

Ik zit me nu af te vragen of ik misschien beter over kan schakelen op Implanon, in de hoop dat de doorbraakbloedingen dan stoppen. Pil is geen optie omdat ik een darmoperatie heb ondergaan waardoor die niet voldoende opgenomen wordt.

Weet iemand overigens van welke kunststof Implanon wordt gemaakt, of waar ik dat kan vinden of navragen? Als dat toevallig Sylastic is (waar ze kunstgewrichten van maken) kan ik het sowieso wel vergeten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70281279
hoi

ik graag mijn ervaringen vertellen over het implanon .
bijna 3 jaar geleden begon de ellende ik had bij elke menstruatie vreselijke pijn aan mijn borsten ,na een bezoek aan de huisarts werden er foto's gemaakt in het ziekenhuis er zaten 5 knobbeltjes in mijn rechter borst en 3 in mijn linker borst niet kwaadaardig het waren cystes ,de huisarts kwam met het advies om een implanon te laten plaatsen ivm andere hormonen ,
afspraak gemaakt fluitje van een cent deed geen pijn pleistertje erop en naar huis.
en daadwerkelijk pijnlijke borsten verdwenen niet meer ongesteld zo wat was ik blij .
nov 2007 ik voel me al een tijd raar mijn hart klopt veel sneller dan normaal ,maar ja heeft iedereen wel een dacht ik . maar nu juni 2009 en veel ellende denken ze dat al mijn lichamelijke klachten van het implanon komen ,onrustig opgejaagd gevoel snelle hartslag gewoon niet mezelf zijn ,
Gisteren in het ziekenhuis geweest om het implanon eruit te laten halen ,mag ik eerst de arm voelen vroeg de gynaecoloog en ik zag al aan zijn gezicht dat het niet goed zat ,en ja hoor ik voel hem niet meer ,naar lang voelen en drukken opmijn arm voelde hij ver weg iets zitten ,nu heb ik over 2 weken een afspraak op de polikliniek om het implanon met een chirurgische ingreep te laten verwijderen ,ik baal er enorm van maar ik ben allang blij als dat ding eruit is ,dus voor mij geen implanon meer dan maar liever pijnlijke borsten een paar dagen per maand
pi_73101796
Hoi allemaal,

Ik zit er over te denken om een implanon te nemen...Ben nu nog aan de pil maar heb vaak last van mijn darmen en ben bang dat de pil dan niet meer goed werkt...
Tijdje geleden gestopt met de pil maar kreeg toen zulke hevige menstruaties dat ik van ellende maar weer begonnen ben...Nu vaak last van pijnlijke en zware borsten.
Toch twijfel ik nog erg aan de implanon als ik sommige verhalen van jullie lees...
pi_76468155
ook geprobeerd,implanon. na 4 maanden ongesteld sinds de inbreng heb ik het opgegeven. wat een ellende. en idd kleine littekentjes maar die heb ik ook op mn kop van de verschillende piercings in het verleden dus dat maakt me niet zoveel uit
  woensdag 6 januari 2010 @ 02:26:01 #173
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76468318
Ik snap niks van je reactie

Hier nog steeds alles goed; geen problemen, niet ongesteld en ook niet zwanger
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_76678836
Ik heb sinds een maand ook de implanon, en tot nu toe bevalt het prima! In het begin wel wat hoofdpijn, maar niet meer zo heftig als toen ik de pil slikte, en na 2 weken vrijwel geen last meer. Nog 1 keer ongesteld geweest, maar was ook al een stuk minder heftig!

Er zat alleen zo'n pasje bij wat de HA moest invullen om bij je te houden, maar deze heeft hij niet ingevuld en weggegooid, zou ik zo'n pasje nog kunnen aanvragen? Of zou het voldoende zijn als ik zelf een briefje in mijn portemonnee doe met de informatie wat er op dat pasje staat(datum dat het erin ging, enz)?
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_76696202
In september moet mijn implanon eruit. Ik denk dat ik toch wel weer een nieuwe laat zetten. Over het algemeen best tevreden. Alleen blijf ik zere borsten houden.

Op het pasje staat: Draag deze pas steeds bij u! En dat het implantaat niet zomaar verwijderd mag worden.. Dat klinkt ernstig, dus ik zou voor de zekerheid kijken of je toch nog ergens een pas kan aanvragen. (al vraag ik me wel af of het nou echt zooo belangrijk is.)
pi_77101744
ik heb 3 februari afspraak bij gyn om te praten over het nemen van implanon. wanneer is hij bij jullie ingebracht (was je ongesteld of juist niet) en maakt dat heel erg veel uit?
pi_77120463
Ik heb geen implanon dus durf je niet met zekerheid antwoord te geven, maar uitgaande van andere hormonale conceptie kun je ervan uitgaan dat het wel of niet ongesteld zijn voor het plaatsen weinig uitmaakt, als je kijkt naar:

Mirena / spiraaltje: hiervoor wordt wel aangeraden om ongesteld te zijn, omdat je baarmoedermond dan weker is en het plaatsen makkelijekr gaat
Bescherming tegen zwangerschap: als je voor het eerst (weer) begint met hormonale anticonceptie wordt aangeraden dit op de eerste dag van je menstruatie te doen omdat je dat direct beschermd bent.

Ik ga er dus vanuit dat dat laatste wel van toepassing is als je dat zelf wilt, maar dat het feitelijk weinig uitmaakt omdat er toch geen cyclus voor terugkomt door de constante hormoonafgifte.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:57:15 #178
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_77121376
Van wat ik me kan herinneren van 7 jaar geleden is hij twee weken na mijn ongesteldheid geplaatst op doktersvoorschrift. Maar misschien zijn er nog meer dames die zich dit kunnen herinneren?
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_77125294
ik weet inderdaad van toen ik de pil nog gebruikte dat als je ongesteld was je direct beschermd was. maar hoelang ben je dan niet beschermd als het niet geplaatst word tijdens ongesteldheid? met de pil was je pas na 1 week beschermd en volgens de dokter was ik met de prikpil pas na een maand weer veilig.... dus hoe zit dat dan met de implanon?
pi_77787576
ik heb nu implanon laten plaatsen vanmiddag, voelde geen pijn, leek eerder alsof iemand je net even te ruw vastgrijpt bij je arm. achteraf werd er een pleister op gedaan....Ik was alleen zo verbijsterd over hoe snel alles ging dat ik ben vergeten te vragen wanneer de pleister er af mag. iemand enig idee?
  maandag 8 februari 2010 @ 22:01:07 #181
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_77787889
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:54 schreef non_limited het volgende:
ik heb nu implanon laten plaatsen vanmiddag, voelde geen pijn, leek eerder alsof iemand je net even te ruw vastgrijpt bij je arm. achteraf werd er een pleister op gedaan....Ik was alleen zo verbijsterd over hoe snel alles ging dat ik ben vergeten te vragen wanneer de pleister er af mag. iemand enig idee?
Bij mij hadden ze er een drukverband omheen gedaan, tegen de bloeduitstorting maar die had ik er na een dag vanaf en daarna nog 2 dagen met een pleister.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_77788199
dank je voor de snelle reactie poeke,
ik heb geen drukverband gekregen echt alleen de pleister. maar ik heb naar mijn idee meer last van de pleister dan van de implanon en de wond zelf. vandaar dat ik de pleister er eigenlijk vanaf wil halen, ik weet alleen niet of dat al mag....
pi_77788423
Ik heb de pleister er de nacht nog opgelaten, ook omdat ik dat voor mijn gevoel fijner vond, ik was bang dat hij eruit zou glijden( ). Maar hem er de volgende ochtend gewoon afgehaald!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  maandag 8 februari 2010 @ 22:19:07 #184
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_77788705
eruit vallen zal wel meevallen, maar ik had wel een soortvan rond wondje wat niet niet mooi bij elkaar bleef. Dus vandaar de pleister
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_77788757
dank jullie wel...ik ga maar snel naar bed dan in de hoop dat ik er minder last van heb.
pi_77788860
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:19 schreef Poeke het volgende:
eruit vallen zal wel meevallen, maar ik had wel een soortvan rond wondje wat niet niet mooi bij elkaar bleef. Dus vandaar de pleister
Ja, dat weet ik zelf ook wel, daarom stond die smiley er ook achter, maar het wondje was nog wat open en ik vond het toch een beetje eng. Dus kon hem er net zo goed een nachtje oplaten.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_78312484
Wat bedoelen ze met niet juist inbrengen? Dat het staafje helemaal niet in je arm zit of verkeerd geplaatst? Ik bedoel, je leest ook verhalen op het internet dat als het staafje gaat dwalen door je lichaam dat je dan alsnog beschermd bent.

Als je het staafje voelt, ben je beschermd lijkt me?
pi_78317896
Van wat ik heb gelezen is dat de zwangerschappen die plaatsgevonden hebben, daarbij is de implanon of na de bevruchting geplaatst of het staafje was niet in de arm terug te vinden, dus ja het lijkt me wel.
Toen ik het liet plaatsen werd er ook gezegd dat ik regelmatig moet controleren of het staafje er nog wel zit en dat het op dezelfde plek blijft zitten.
pi_78582539
hallo allemaal

ik heb de implanon nu 2 1/2 jaar en was in het begin tevreden,nu niet meer.
ik heb een hele rare huid gekregen,ben er veel van aan gekomen,heb om de haverklap een bloeding van 3 weken,veel hoofdpijn en mijn libido is gezakt van 120% naar 0%.Hierbij wil ik damens met overgewicht laten weten dat je na 2 jaar zwanger kunt raken met de implanon!!!! ben je te dik moet je hem om de 2 jaar laten vervangen .http://www.agisweb.nl/Voor_Consumenten/Agis_Extra_s/Zorgservice/Geneesmiddelen_atlas/Geneesmiddelenatlas?view=medicinfo&page=1&id=1163 staat het duidelijk op.ik laat hem aankomende woensdag verwijderen omdat ik er helemaal gek van werd.implanon is een veilig voorbehoedsmiddel mits je hem duidelijk voelt in je arm.voel je hem niet na inbrengen door gynacoloog ga dan gelijk terug want dan kan hij zijn gaan dwalen en dan is hij niet veilig meer.hopelijk hebben jullie er wat aan. succes.

[ Bericht 8% gewijzigd door lindapril op 01-03-2010 12:57:49 (verkeerd begrepen) ]
  maandag 1 maart 2010 @ 10:53:30 #190
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78582723
Heb je je daarvoor speciaal geregistreerd?

Ik zit inmiddels op mijn 3e implanon en ik wil nooit meer iets anders. Voor mij werkt ie perfect.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_78582770
http://www.consumed.nl/bijsluiters/2502/Implanon op deze website staat duidelijk te lezen wat er kan gebeuren met je lichaam als je implanon gebruikt of wilt gaan gebruiken.hopelijk hebben jullie er wat aan vooral de acne en gewichtstoename en hoofdpijn is voor vele mensen niet duidelijk dat dat er van kan komen. groetjes en succes
  maandag 1 maart 2010 @ 10:56:57 #192
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78582824
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:54 schreef lindapril het volgende:
http://www.consumed.nl/bijsluiters/2502/Implanon op deze website staat duidelijk te lezen wat er kan gebeuren met je lichaam als je implanon gebruikt of wilt gaan gebruiken.hopelijk hebben jullie er wat aan vooral de acne en gewichtstoename en hoofdpijn is voor vele mensen niet duidelijk dat dat er van kan komen. groetjes en succes
heb je de bijsluiter van de normale pil er wel eens bij gepakt?

Dit is niet het topic om ongerustheid te gaan zaaien omdat jij toevallig een negatieve ervaring hebt. Je mening geven, a la. Maar paniek zaaien is niet nodig.

Groetjes en succes
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_78584605
hallo poeke

het is niet de bedoeling om paniek te zaaien,ik geef gewoon de mensen de kans om hun beslissing om hem wel of niet te nemen van beide kanten te laten zien.ik heb hem toen gekregen en ze hebben mij er weinig tot niet over vertelt alleen dat ik dan weinig tot niet meer ongesteld zo zijn en dat zwangerschap mits hij goed voelbaar was uitgesloten zou zijn.ik heb er ook bij gezegd dat ik in het begin tevreden was maar dat ikzelf PERSOONLIJK deze ervaringen ermee heb en dat ik hem dus wil laten verwijderen.en de pil bijsluiter heb ik gelezen hoor zal je sterker vertellen heb jaren de pil gebruikt en heb er toch een prachtige zoon door gekregen daarom dat ik voor implanon ging.maar bij de pil had ik geen last van gewichttoename nog hoofdpijn en heb dat nu wel.het is voor elk mens super persoonlijk hoe ze op een voorbehoedsmiddel reageren het hangt van vele dingen af.vind het erg flauw dat je op deze manier mijn ervaringen afkraakt.
pi_78586087
Anticonceptie is bij iedere vrouw erger. Jij hebt gewichtstoename en hoofdpijn ervaren met de Implanon, iemand anders ervaart dit weer met het spiraaltje en weer iemand anders met de pil. Ontzettend rot, maar het valt niet te voorspellen hoe je reageert op een nieuwe hormonale anticonceptie. Ik zie ook de noodzaak niet zo om gelijk zo schreeuwerig te melden, JE HAD HET OOK GEWOON NEER KUNNEN ZETTEN!!!!

(zie je hoe dat overkomt? )
I had a signature once. It was awful.
pi_78592795
Ik heb nog een vraagje over de implanon. Ik had inderdaad gelezen dat bij zware vrouwen het staafje maar 2 jaar veilig is, maar ik kan nergens vinden wanneer je 'zwaar' bent. Bedoelen ze daar gewoon echt dik, dus >100 kilo bijvoorbeeld mee? Ik ben zelf redelijk lang en stevig gebouwd, geen overgewicht, maar ben toch een beetje bang dat 'ie dan ineens niet meer veilig is.. Alvast bedankt!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_78621232
dat heb ik ook aan de gyn gevraagd, die heeft toen mijn bmi uitgerekend en gezegd dat ik daarvan uit moet gaan.
val je binnen een jaar af naar een gezond bmi dan is er volgens hem niks aan de hand. er zijn verschillende bmi meters te vinden via google dan vul je je lengte en je gewicht in dan word het uitgerekend.
pi_78631237
Implanon: alleen door een ervaren gynaceloog in laten brengen!!!

Vier weken geleden heeft de huisarts implanon in mn arm gedaan. Direct erna was hij voor mij niet voelbaar. Zij zelf zei hem wel te kunnen voelen. Vorige week wilde ik hem er uit hebben vanwege de bijwerkingen (acne en bloedverlies) maar toen kon ze hem niet meer vinden. Drie kwartier met een punttangetje onder mn huid gezocht, maar hij was vast verplaatst (zie ze).

Kom net terug van de gynaceloog, heeft een echo gedaan. Maar hij zat te diep, hij kon hem niet vinden. Nou moet ik vrijdag voor een rontgen en/of MRI en als hij te diep zit (wat hij wel dacht) dan moet het onder algehele narcose eruit gesneden worden.

Let dus goed op dat je een ervaren arts hebt! Hij vertelde hoe ze het had moeten plaatsen, en dat was heel anders dan deze huisarts gedaan heeft!!!!

Groetjes,

Simone
pi_78636609
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:55 schreef non_limited het volgende:
dat heb ik ook aan de gyn gevraagd, die heeft toen mijn bmi uitgerekend en gezegd dat ik daarvan uit moet gaan.
val je binnen een jaar af naar een gezond bmi dan is er volgens hem niks aan de hand. er zijn verschillende bmi meters te vinden via google dan vul je je lengte en je gewicht in dan word het uitgerekend.
Ok, dan zal het wel goed zijn, mijn BMI is gewoon gezond dus. Bedankt!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_78816423
hallo lotteh

de implanon is bij vrouwen met extreem overgewicht (20 kilo of meer) na twee jaar niet meer veilig.voor de rest denk ik niet dat er bijna zo iets veiligs is als de implanon.ik heb hem woensdag laten verwijderen omdat ik extreem er door vloeide soms wel 6 weken na elkaar,hoofdpijn en acne en dat was niet meer op te brengen.het verweideren is echt super gegaan ze hadden hem zo te pakken.dus ik denk dat hij bij jouw wel gewoon werkt en anders zou je altijd nog even de huisarts kunnen vragen mocht je twijfelen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:02:46 #200
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78816839
blij dat ik een mannetje ben en die meuk niet nodig heb
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
pi_78972070
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:47 schreef lindapril het volgende:
hallo lotteh

de implanon is bij vrouwen met extreem overgewicht (20 kilo of meer) na twee jaar niet meer veilig.voor de rest denk ik niet dat er bijna zo iets veiligs is als de implanon.ik heb hem woensdag laten verwijderen omdat ik extreem er door vloeide soms wel 6 weken na elkaar,hoofdpijn en acne en dat was niet meer op te brengen.het verweideren is echt super gegaan ze hadden hem zo te pakken.dus ik denk dat hij bij jouw wel gewoon werkt en anders zou je altijd nog even de huisarts kunnen vragen mocht je twijfelen.
Ok bedankt! Maar dat was het juist, mijn huisarts zei dat hij 2 jaar werkt, en in de bijsluiter staat 3 jaar. Dus ik vroeg het aan hem, wist hij het niet zeker meer. Dus ik vroeg of ik onder te zwaar viel, en dat was niet zo. Dan moet hij gewoon 3 jaar werken dus.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_78972091
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:02 schreef i10TD het volgende:
blij dat ik een mannetje ben en die meuk niet nodig heb
Nuttige post.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_79550183
Morgen gaat mijn Implanon eruit en gelijk een nieuwe erin. Niets dan tevreden erover. Ben benieuwd hoe makkelijkhij eruit komt.
pi_85132459
Hoi,

Ik heb al 6 jaar implanon en ik ben er heel tevreden over. Het innemen van de pil ging bij mij niet soepeltjes ik vergat dat ding heel vaak vandaar dat ik voor implanon gekozen heb.

De menstruatie is onregelmatig maar bij mij niet veel en ik heb tijden gehad dat ik een half jaar niet ongesteld was. Maar ook tijden om de 2 weken 2 dagen ofzo. Ik heb daar geen problemen mee.

Ik heb hem gister voor de tweede keer laten vervangen dit keer door de huisarts de eerste keer in het ziekenhuis. Ik zou toch aanraden om het in het ziekenhuis te laten doen ik vond dat de huisarts maar aan het klungelen was. En ze was ook nog nooit op het idee gekomen dat als je de oude eruit haalt je de nieuwe gewoon in hetzelfde gat terug kunt stoppen. Mijn ervaring als je het door een ervaren arts laat doen werkt het ding prima.

Hij moet net onder de huid zitten en ik kan hem altijd voelen en hij zit ook al 6 jaar op exact dezelfde plek. Alles wat ik erover gelezen heb raken mensen zwanger als het ding er helemaal niet in zit of waren ze al zwanger als ze het buisje lieten plaatsen.

Ohwjah ik ken trouwens ook meiden die beweren dat ze dik zijn geworden door de pil de reactie op ieder conceptie middel is voor iedereen anders en daar kom je alleen maar achter als je het gebruikt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:12:10 #205
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_89327417
Ik heb nu een jaar Implanon en ik heb er vanaf het begin al last van, het is in een jaar tijd van kwaad tot erger geworden..

Het hele verhaal wil ik jullie besparen, maar ik las net een lijst met mogelijke bijwerkingen waar er 49 op staan, daar heb ik er 38 van.

Waarom ik hem er dan niet eerder uit heb laten halen?
Omdat hij kwijt is. Ook na een echo, waar hij wel op gevonden is, was er bij het opensnijden van mijn arm na anderhalf uur nog niets gevonden.
Na langdurige overleggen met de huisarts, fabrikant en het ziekenhuis is dan uiteindelijk bedacht wat er gaat gebeuren.
Ik moet binnenkort in het ziekenhuis met echo-apparaat ter plekke het ding er uit laten snijden en ik weet zeker dat ik het iedereen die het wil horen enorm af zal raden.

Het is wel fijn om hier te lezen dat er ook mensen zijn die er wel goed op reageren trouwens!
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_89328181
Jemig Suikertaartje. Wat een pech allemaal. :{
Hopelijk dat ze de implanon bij je volgende ziekenhuisbezoek wel kunnen verwijderen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:54:54 #207
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_89328746
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:35 schreef appelsap het volgende:
Jemig Suikertaartje. Wat een pech allemaal. :{
Hopelijk dat ze de implanon bij je volgende ziekenhuisbezoek wel kunnen verwijderen.
Ja, het is echt niet grappig meer, ik ben nu ongeveer non-stop ongesteld en heb heel erg last van..nou ja, laat ik het maar nare gedachten noemen. Zo erg dat ik soms schrik van mezelf..
Als het goed is weet ik deze week nog wanneer hij er uit mag en dan ga ik weer fijn aan de pil (na een paar maandjes even helemaal niets om bij te komen :) )

Maar ik vind het wel erg goed om te lezen dat hij dus ook wel goed kan werken :Y
Bij jou ook?
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_89351863
ik heb dat ding ook gewild, totdat ik op internet las dat je ipv nooit meer ongesteld ook altijd ongesteld kunt worden van dat ding. Dus totdat hij er uit gehaald wordt. Mijn dokter zei dat er idd kans is dat dit gebeurt en dit is niet een kans van 1 op 10000 ofzo. ik heb het dus om die reden niet gedaan.
Be strong now, because things will get better. It might be stormy now but it can't rain forever.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:40:07 #209
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_89352222
Paar jaar geleden ook gehad , na 1 jaar snel laten verwijderen , vage klachten (depri gevoel geen geen zin in niets) voor mij geen hormonen meer , nu koper spriraaltje wat goed bevalt
pi_89362742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:31 schreef lizzey het volgende:
ik heb dat ding ook gewild, totdat ik op internet las dat je ipv nooit meer ongesteld ook altijd ongesteld kunt worden van dat ding. Dus totdat hij er uit gehaald wordt. Mijn dokter zei dat er idd kans is dat dit gebeurt en dit is niet een kans van 1 op 10000 ofzo. ik heb het dus om die reden niet gedaan.
Ik heb zelf nu de implanon bijna een jaar, en ben niet altijd ongesteld maar wel meer dan normaal(moet het eigenlijk eens bij gaan houden :@ ). Echt heel erg ongesteld is het niet, ik verlies gewoon wat bloed. Niet veel. Verder geen last van buikpijn of wat dan ook.

Ook geen last van migraine(wat ik met de pil wel had) en minder stemmingswisselingen. Ik voel me gewoon stukken beter. :)
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_117780916
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2006 11:18 schreef LvA het volgende:
Heej,

Ik zit erover te denken om aan implanon te beginnen. Dit is zeg maar een vervanger van de pil. Aangezien ik de laatste tijd veel op en neer reis overal heen, wil het nog wel eens zo zijn dat ik de pil vergeet.
Implanon is een capsule die in je bovenarm wordt ingebracht en die dan hormonen afscheid, waardoor je dus geen pil meer hoeft te slikken. Ik weet niet hoelang het precies blijft werken, maar iig voor een half jaar of zo. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen. Heeft iemand hier ervaring met implanon en/of tips?

Alvast bedankt :)
Als je aan het reizen ben hoef je toch niet te neuken?
I'm so happy I could scream!
pi_117784637
Nuttig, 6 jaar later reageren op een post en een 2 jaar oud topic kicken.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_117794665
Hoe was de reis?
I'm so happy I could scream!
  woensdag 25 september 2013 @ 19:34:13 #214
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_131562135
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:06 schreef Lotteh het volgende:
Nuttig, 6 jaar later reageren op een post en een 2 jaar oud topic kicken.
Ik zie het topic nu voor het eerst: Implanon is echt super. Vooral ook omdat ik niet meer ongesteld word sinds dat hij geplaatst is 1,5 jr terug B-)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 25 september 2013 @ 20:57:40 #215
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_131565716
Weet iemand toevallig hoe het zit met Implanon en het GVS?
Hoe weet ik of mijn verzekeraar het vergoedt (ja, bellen, maar ik heb toch al betalald, maar nu wordt het niet vergoed, terwijl mijn aanvullende verzekering juist 100% van anticonceptie zou moeten vergoeden)
  donderdag 26 september 2013 @ 00:43:22 #216
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_131576192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:57 schreef GimmeGore het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het zit met Implanon en het GVS?
Hoe weet ik of mijn verzekeraar het vergoedt (ja, bellen, maar ik heb toch al betalald, maar nu wordt het niet vergoed, terwijl mijn aanvullende verzekering juist 100% van anticonceptie zou moeten vergoeden)
Heb 3 jaar bij 2 verschillende zorgverzekeraars gewerkt: tot de maand waarin je 21 wordt, valt dit onder je Eigen Risico (mits ouder dan 18).

Na je 21e verjaardag valt het onder een evt aanvullende verzekering. Of de Implanon gedekt wordt of niet, het wordt na 21 iig NIET met je eigen risico verrekend. Implanon wordt na 21 NIET meer gedekt door je basisverzekering.

Elke basisverzekering is hetzelfde (wettelijk verplicht) , maar verzekeraars mogen zelf de aanvullende verzekeringen regelen. Dus moet je toch even bellen.

Indien jouw aanvullende pakket 100% van anticonceptie betaalt, valt Implanon daar ook gewoon onder. Vraag wel na hoe het zit ivm inbrengen in een ziekenhuis ipv bij huisarts.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:15:04 #217
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_131611683
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?

(dus stiekem hoopte ik op iemand met ervaring)
pi_133411662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:15 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?

(dus stiekem hoopte ik op iemand met ervaring)
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:15 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?

(dus stiekem hoopte ik op iemand met ervaring)
Beetje laat maar toch; toen ik mijn implanon afgelopen februari liet zetten werd hij helemaal vergoed. Bij mijn aanvullende verzekering werd anticonceptie tot 200 euro vergoed en dat ding kostte iets van 197 euro...

Wel nog even een vraagje aan andere implanongebruikers:
Hadden jullie ook zo'n last van prikken/steken in je arm toen hij net gezet was? Ik heb ongeveer een maand rondgelopen met af en toe pijn alsof er een naald in je arm werd gestoken. Alsof de zijkanten van die implanon in mijn huid steekten? Echt een naar gevoel... Gewoon bij simpele bewegingen of wanneer ik strakke mouwen aanhad ofzo.
hoi
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:43:11 #219
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_133415101
Het was bij mij een foutje van de verzekering :) Uiteindelijk heb ik het gewoon vergoed gekregen.
En heb ik de implanon nu een paar weken in mijn arm zitten, maar ik heb daar geen last van gehad.
Alleen van die blauwe plek eigenlijk, daarna was het alsof hij er altijd al zat.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:22:40 #220
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_133425736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:50 schreef vigonoah het volgende:

[..]

[..]

Beetje laat maar toch; toen ik mijn implanon afgelopen februari liet zetten werd hij helemaal vergoed. Bij mijn aanvullende verzekering werd anticonceptie tot 200 euro vergoed en dat ding kostte iets van 197 euro...

Wel nog even een vraagje aan andere implanongebruikers:
Hadden jullie ook zo'n last van prikken/steken in je arm toen hij net gezet was? Ik heb ongeveer een maand rondgelopen met af en toe pijn alsof er een naald in je arm werd gestoken. Alsof de zijkanten van die implanon in mijn huid steekten? Echt een naar gevoel... Gewoon bij simpele bewegingen of wanneer ik strakke mouwen aanhad ofzo.
Ik ben na mijn derde implanon overgestapt op gewone pil want misschien plannen om zwanger te worden. Wat je beschrijft herken ik wel. Het staafje zit natuurlijk in je huid waar veel zenuwen zitten, dit irriteert soms een beetje. Het wordt vanzelf minder wanneer je lichaam een soort van kapseltje vormt rond het implantaat (natuurlijke reactie van je lichaam tegen lichaamsombekende voorwerpen. Tenminste, zo was het bij mij.

Verwijderen van de 3e ging mij mij niet vlekkeloos, ik ben wat forser dus ze moesten goed zoeken. Voor mijn gevoel echt roeren. Ze voelde hem wel, maar kregen hem niet te pakken. Uiteindelijk na 20 min toch raak ;) Daartegenover staat dat ik goed verdoofd was (in ziekenhuis) en dat ik niets gevoeld heb. Opnieuw drukverbandje maar niet eens blauw of gezwollen.

Mijn eindconclusie na 9 jaar implanon: zodra het weer kan, ga ik weer aan de implanon, geplaatst in het ziekenhuis :) zeker een aanrader.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:24:50 #221
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_133425859
Edit: dubbel

[ Bericht 57% gewijzigd door Poeke op 19-11-2013 21:30:34 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_137401417
Het is inmiddels bijna de eerste verjaardag van mijn implanon, en het bevalt nog steeds prima.
In het begin kreeg ik er een beetje een onregelmatige ongesteldheid van, maar op dit moment is het eigenlijk al een maand of vier zo goed als gestopt, een erg prettig bijeffect.
pi_155306221
Ik kick dit topic even omhoog.

Afgelopen juli zat mijn tweede implanon aan zijn 3 jaar. Dus ik vol goede moed naar de huisarts om hem te laten verwijderen. Bij mijn eerste implanon was dit binnen 5 minuten gebeurd. Echter is het deze keer dus niet gelukt.
De implanon lijkt erg diep te zitten en dus kon de huisarts hem niet vinden. Wel vanaf de buitenkant maar dus niet aan de binnenkant. En hij lijkt ook verkleefd te zijn. Gevolg; een blauwe arm, een gat van 1 bij 1 (litteken ;() en nog steeds met implanon.
Begin september moet ik voor een echo van mijn arm zodat ze kunnen bepalen hoe diep hij precies zit en dan wordt hij afgetekend op m'n arm. Dan poging twee om te verwijderen. ;( Ik was zo tevreden maar dit valt toch wel een beetje tegen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:52:46 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155307843
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:14 schreef appelsap het volgende:
Ik kick dit topic even omhoog.

Afgelopen juli zat mijn tweede implanon aan zijn 3 jaar. Dus ik vol goede moed naar de huisarts om hem te laten verwijderen. Bij mijn eerste implanon was dit binnen 5 minuten gebeurd. Echter is het deze keer dus niet gelukt.
De implanon lijkt erg diep te zitten en dus kon de huisarts hem niet vinden. Wel vanaf de buitenkant maar dus niet aan de binnenkant. En hij lijkt ook verkleefd te zijn. Gevolg; een blauwe arm, een gat van 1 bij 1 (litteken ;() en nog steeds met implanon.
Begin september moet ik voor een echo van mijn arm zodat ze kunnen bepalen hoe diep hij precies zit en dan wordt hij afgetekend op m'n arm. Dan poging twee om te verwijderen. ;( Ik was zo tevreden maar dit valt toch wel een beetje tegen.
Wat naar!
Hoe halen ze de implanon er eigenlijk uit?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_155308010
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:52 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wat naar!
Hoe halen ze de implanon er eigenlijk uit?
Kleine verdoving in de arm op de plek waar de implanon zit. Dan een sneetje met een scalpel van minder dan een centimeter. Vervolgens met een pincet de implanon vastpakken en eruit trekken. Dus normaal gesproken is het heel simpel.
pi_155384201
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:14 schreef appelsap het volgende:
Ik kick dit topic even omhoog.

Afgelopen juli zat mijn tweede implanon aan zijn 3 jaar. Dus ik vol goede moed naar de huisarts om hem te laten verwijderen. Bij mijn eerste implanon was dit binnen 5 minuten gebeurd. Echter is het deze keer dus niet gelukt.
De implanon lijkt erg diep te zitten en dus kon de huisarts hem niet vinden. Wel vanaf de buitenkant maar dus niet aan de binnenkant. En hij lijkt ook verkleefd te zijn. Gevolg; een blauwe arm, een gat van 1 bij 1 (litteken ;() en nog steeds met implanon.
Begin september moet ik voor een echo van mijn arm zodat ze kunnen bepalen hoe diep hij precies zit en dan wordt hij afgetekend op m'n arm. Dan poging twee om te verwijderen. ;( Ik was zo tevreden maar dit valt toch wel een beetje tegen.
Ik heb na mijn eerste Implanon hetzelfde probleem gehad! Huisarts heeft een tijdje gezocht onder de huid(auw :() en kon 'm echt niet vinden. Eerst doorgestuurd naar de gynaecoloog, welke (gelukkig!) niet zelf wilde gaan porren en me doorstuurde voor een echo. Hierbij heeft de radioloog een kruisje gezet waar hij zat(was niet zo heel handig, had pas een week later weer een afspraak bij de gynaecoloog voor het verwijderen, dus is voor jou misschien handig om rekening mee te houden) en hierna heeft de gynaecoloog 'm makkelijk kunnen verwijderen. Hij zat vrij diep in de huid en was een soort ingekapseld, hierdoor konden ze hem niet vinden. Heb hem na 2 jaar laten verwijderen, en er werd door de gynaecoloog wel gezegd dat hij dan misschien wel minder goed werkzaam zou kunnen zijn, dus hoewel ik tijdens dat ik hem had zeer tevreden was neem ik er niet weer een.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_155733065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:57 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Ik heb na mijn eerste Implanon hetzelfde probleem gehad! Huisarts heeft een tijdje gezocht onder de huid(auw :() en kon 'm echt niet vinden. Eerst doorgestuurd naar de gynaecoloog, welke (gelukkig!) niet zelf wilde gaan porren en me doorstuurde voor een echo. Hierbij heeft de radioloog een kruisje gezet waar hij zat(was niet zo heel handig, had pas een week later weer een afspraak bij de gynaecoloog voor het verwijderen, dus is voor jou misschien handig om rekening mee te houden) en hierna heeft de gynaecoloog 'm makkelijk kunnen verwijderen. Hij zat vrij diep in de huid en was een soort ingekapseld, hierdoor konden ze hem niet vinden. Heb hem na 2 jaar laten verwijderen, en er werd door de gynaecoloog wel gezegd dat hij dan misschien wel minder goed werkzaam zou kunnen zijn, dus hoewel ik tijdens dat ik hem had zeer tevreden was neem ik er niet weer een.
Hij is vandaag verwijderd. Vanmorgen een echo gehad en afgetekend en vanmiddag door de huisarts verwijderd. Het ging alsnog vrij lastig, want idd diep en ingekapseld. Lastig te vinden en te pakken.
Ik neem er voorlopig ook geen..
pi_166444200
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2006 11:18 schreef LvA het volgende:
Heej,

Ik zit erover te denken om aan implanon te beginnen. Dit is zeg maar een vervanger van de pil. Aangezien ik de laatste tijd veel op en neer reis overal heen, wil het nog wel eens zo zijn dat ik de pil vergeet.
Implanon is een capsule die in je bovenarm wordt ingebracht en die dan hormonen afscheid, waardoor je dus geen pil meer hoeft te slikken. Ik weet niet hoelang het precies blijft werken, maar iig voor een half jaar of zo. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen. Heeft iemand hier ervaring met implanon en/of tips?

Alvast bedankt :)
Reist je vriend mee dan?
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:39:47 #229
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168265951
vriendin heeft hem nu ook sinds deze week. we will see
pi_176393303
Ik kom me melden, ik mag over een maand ook.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')