je merkt het niet, is subliminal, maar van nu af aan wil je alleen nog maar Apple producten kopenquote:Op maandag 27 februari 2006 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik kreeg trouwens dus vandaag een mail van de support afdeling van MacSupport (waar ik dus mijn iBook kocht). Daarin werd mij aangeraden om tijdens het opstarten alt+apple+p+r ingedrukt te houden tot ik 5 keer het opstartgeluid hoorde.
Ok, leuk, gedaan enzo, maar wat doet het eigenlijk?
Die term Universal Binaries, kom i kvaker tegen tijdens mijn inleesacties naar Apples...quote:Op maandag 27 februari 2006 21:57 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zoiets.. Universal Binaries, applicaties welke voor Intel en PPC zijn gecompileerd...
Godver, ben ik er toch ingetrapt.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:00 schreef ChOas het volgende:
[..]
je merkt het niet, is subliminal, maar van nu af aan wil je alleen nog maar Apple producten kopen
Okay, dit is een verkeerde analogie, maar misschien helpt het...quote:Op maandag 27 februari 2006 22:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Die term Universal Binaries, kom i kvaker tegen tijdens mijn inleesacties naar Apples...
Maar hoe verhoudt zich dat tot een gewoon x86, mac ppc, of mac intel systeem?
De benzine is de software, de motor is de PPC/Intel...quote:Op maandag 27 februari 2006 22:23 schreef Xilantof het volgende:
je moet me even helpenis het type benzine nou de intel of ppc processor? of over dat UB?
UB slaat op software dat op een bepaalde maneir voor Macs alleen (of ook gewone pc's?) zijn compileerd?
aha. okee..quote:Op maandag 27 februari 2006 22:25 schreef ChOas het volgende:
[..]
De benzine is de software, de motor is de PPC/Intel...
Universal binaries is software welk geoptimaliseerd is voor PPC en Intel tegelijk (je ziet het als 1 applicatie), maar je Mac zal zelf beslissen welk gedeelte het beste op z'n architectuur zal draaien en die kiezen.
Van PS is nog geen UB, dus moet de MBP de PPC emuleren via Rosettaquote:Op maandag 27 februari 2006 22:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
aha. okee..
Maar wat is dat nu het probleem met de nieuwe MBP icm die UB's enzo die ik af en toe lees? met betrekking tot PS enzo?
Het draait wel, maar doordat het met emulatie software moet gebeuren, wordt het er niet bepaald sneller op.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:37 schreef Xilantof het volgende:
ik heb altijd veel vragen
Wil graag dingen weten
Maar wat is er nu ineens anders dat PS niet wilt draaien op een intel mac?
Er is niets anders, maar Photoshop is gemaakt om te werken op benzine-motoren...quote:Op maandag 27 februari 2006 22:37 schreef Xilantof het volgende:
Wil graag dingen weten
quote:Op maandag 27 februari 2006 22:40 schreef ChOas het volgende:
[..]
(En dit is trouwens een ZWARE versimpeling, want natuurlijk draait photoshop ook op Intel onder een windows omgeving, maar jij hebt dan teveel vragen en ik te weinig tijd om ze te beantwoorden)
quote:Dat gezegd ben ik er nu vandoor![]()
Tot morgen
10 AM pacific, dus om 18:00 hier...quote:Op maandag 27 februari 2006 23:06 schreef super-muffin het volgende:
Hoelaat zijn die aankondigingen?
PRAM zappen.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik kreeg trouwens dus vandaag een mail van de support afdeling van MacSupport (waar ik dus mijn iBook kocht). Daarin werd mij aangeraden om tijdens het opstarten alt+apple+p+r ingedrukt te houden tot ik 5 keer het opstartgeluid hoorde.
Ok, leuk, gedaan enzo, maar wat doet het eigenlijk?
De hele architecturu van de processor is veranderd van PPC naar X86. En aangezien Apple applicaties al een tijd lang voor PPC werden gebouwd, is ook CS2 van Adobe voor de PPC gebouwd. En Adobe vertikt het om voor 2007 een Intelversie (UB voorlopig dus) van CS2 uit te brengen, dus moet Photoshop voorlopig nog gebruik maken van de emulatieschil van Apple die een PPC emuleert op de Intelmacjes, en die heet dus Rosetta. Capiche?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:37 schreef Xilantof het volgende:
Wil graag dingen weten
Snapquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:35 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
De hele architecturu van de processor is veranderd van PPC naar X86. En aangezien Apple applicaties al een tijd lang voor PPC werden gebouwd, is ook CS2 van Adobe voor de PPC gebouwd. En Adobe vertikt het om voor 2007 een Intelversie (UB voorlopig dus) van CS2 uit te brengen, dus moet Photoshop voorlopig nog gebruik maken van de emulatieschil van Apple die een PPC emuleert op de Intelmacjes, en die heet dus Rosetta. Capiche?
quote:
quote:Wanneer ik meer tijd heb zal ik proberen deze site voor windows-gebruikers te blokkeren.
Hey hey hey.... ze googlen me.....quote:
Leuk he! Dat plaatje achter iLars...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:51 schreef iDex het volgende:
[..]
nee
ik klikte op iLars. en toen haalde ik een stukje weg en toen kwam ik op je site
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:54 schreef XL het volgende:
[..]
Leuk he! Dat plaatje achter iLars...
Ik klik er ook elke dag op![]()
Nou, het genereert best veel traffic hoor!quote:
Yup. Rosetta werkt uitstekend, hoewel een aantal programmas ook onder Rosetta niet runnen (zoals Application Enhancer).quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En zit dat Rosetta standaard op een Mac?
wat is het nut daar nou weer van?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:58 schreef XL het volgende:
[..]
Nou, het genereert best veel traffic hoor!
Nuttig is het zeker niet. Het is gewoon wel grappig dat maandelijks zoveel fokkers op die zinloze link klikken. Enige seconden zijn blootgesteld aan mijn laptop en vervolgens zichzelf afvragen waarom ze uberhaupt in eerste instantie klikten.quote:
Heb je een iPod die via firewire op de Mac aangesloten kan worden? Dan kun je laten booten vanaf iPod en proberen zo OSX er op te krijgen. Ik zou graag helpen maar mijn iPod heeft geen firewirequote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De Support afdeling van MacSupport kan mij helaas niet verder helpen doordat ik niet van cd/dvd kan booten en raadt aan dat ik contact opneem met de technische dienst. Dat ga ik zo maar eens doen.
Een 30th anniversary iMac zou wel erg cool zijn. Met 30" schermquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:30 schreef XL het volgende:
Oh ja! Ze worden natuurlijk ook bijna 30.
Misschien kondigen ze iets aan in het kader van de 30ste verjaardag wat dan wel of niet een 1 april grap blijkt te zijn.
of 30" ibookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een 30th anniversary iMac zou wel erg cool zijn. Met 30" scherm
Was die Madonna ipod die in oktober werd aangekondigd er nou al?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:26 schreef XL het volgende:
Special edition iPods (like the u2) zegt Appleinsider vandaag.
Dacht ik ook direct aan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:15 schreef Nugget het volgende:
[..]
Was die Madonna ipod die in oktober werd aangekondigd er nou al?
Goed zeg, moet je iets mee doenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:26 schreef iDex het volgende:
Huismuis.mov uit verveling maar even gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |