abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35514366
Ik had al een heeeel verhaal neergetypt.. Maar ik weet niet WAT ik indrukte maar de hele pagina was weg.... Ik heb er nu wat minder zin in gekregen dus ik hou het kort... Ik kan het ook superkort houden en gewoon de site link geven, maar ik geloof niet dat "reclame" de bedoeling is.

Ik was eerder nogal sceptisch tegenover contact met overledenen dus besloot om de proef maar eens op de som te nemen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik tijdens mijn eerste solo-uitje daadwerkelijk antwoord op mijn speciaal aangeschafte voice recorder, dmv het EVP. Al was het slechts 1 evp registratie... ik werd erg gefascineerd en kocht al snel allerlei apparaten, zoals, een tweede voicerecorder, een video camera, 5 radio's, een hele lading accu's en een internetdomein.

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3

Het ene volgt het andere en ik besloot om te experimenteren met ITC. Helaas voor mij kocht ik een tv'tje zonder een IN voor de videocamera (wat noodzakelijk zou zijn voor ITC beelden). Ik besloot daarom om zelf maar wat te bedenken, wat ik bestempeld heb als de Reflectie Methode omdat het werkte. Ik gebruik nu die methode tesamen met een andere meer toegankelijke methode.

Ik leerde Dirk en Kate kennen en we groeide al snel naar elkaar toe, we besloten om samen op locatie te gaan en ook dat leverde succes op. Zo hebben we o.a. Fort Pannerden, kasteel Doorwerth en Ruine Teylingen al aangedaan, en zelfs het 1 en ander op video weten vast te leggen. Omdat het zo raar goed gaat, en ik elke dag wel contact heb met "hen" daarboven begonnen mijn gedachten steeds meer af te dwalen naar:"hoe?". Ik ben sowieso al een extreme denker, en besloot dat te gebruiken om wat meer inzicht te krijgen in dit hele gegeven. Momenteel kruis ik, spiritualiteit, wetenschap, oude filosofie, psychologie en uiteraard mijn eigen opvattingen om daaruit mijn visie te schirjven, hoewel ik het ook vaak niet eens ben met wat geschreven staat wat me weer meer werk geeft Ik neem ook vaak op en leg mijn ideen voor aan "hun", gelukkig zijn de reacties van mijn nieuwe theorie positief.

Ik deel mijn schrijven en bevindingen met de Rolf Ehrhardt & Mark Macy van WorldITC, 2 ouwe rotten in het vak en ik ben blij dat hun "achter me staan" en steunen/tips geven e.d. Ik ben benieuwd wat ze van mijn nieuwe theorie vinden omtrent dimensies & frequenties. Zodra alles waterdicht is zal ik het zeker op het net zetten.

Remko

edit: titel " mijn" moet dus " mijn "ervaringen" & bezigheden" zijn.. Maar kan dat niet meer corrigeren
pi_35514819
Kheb net nieuwe iTunes met Quicktime geinstalleerd. Je voorbeelden geven geen geluid...

pi_35514892
Bij mij hoor ik de geluiden wel gewoon perfect, in Winamp en VLC Media Player.
De titel is trouwens een soort bug van Fok! volgens mij, dat komt door de ".

Ik vind EVP ook erg boeiend, ik zal dit topic dus ook even blijven volgen.
Hoe heb je dat met die beelden gedaan?
Gewoon een beeldscherm met een videocamera of is het een speciale camera?
Ik heb namelijk hier een dure camera liggen.

Edit:
Ik weet nu wat ITC ongeveer is en hoe het werkt (even gegoogled).

[ Bericht 16% gewijzigd door Xalopalyps op 26-02-2006 17:02:25 ]
pi_35520351
Geweldig die foto's
wat ervoer je toen je die foto's maakte? Weet je wie het is?
Had je kontakt met deze persoon?
wow supers dit topic
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35520555
Bij voorbeeld drie geef je in het geluidsfragment aan dat je contact wil hebben met je oma (dacht ik). Ik hoor niet goed wat er als antwoord gegeven wordt?
Het gaat ook allemaal een beetje snel en kort, dat is wel jammer. Hopelijk komen er betere en duidelijkere fragmenten!

Kan je ook wat info geven over de foto's? Ik ben erg nieuwsgierig!
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35520582
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:10 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Bij voorbeeld drie geef je in het geluidsfragment aan dat je contact wil hebben met je oma (dacht ik). Ik hoor niet goed wat er als antwoord gegeven wordt?
Het gaat ook allemaal een beetje snel en kort, dat is wel jammer. Hopelijk komen er betere en duidelijkere fragmenten!
deze zijn al vreselijk duidelijk hoor!
Vindt ze scherp nml.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35520599
Inderdaad, de geluidsfragmenten werken wel.

De eerste is vrij duidelijk. De tweede voor mij niet. En de derde:
* wanneer je de vraag stelt hoor je al geluiden er doorheen. Kan het geen toeval zijn.

Blijf je bevindingen en het topic volgen
pi_35520611
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:11 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

deze zijn al vreselijk duidelijk hoor!
Vindt ze scherp nml.
Wat wordt er voor antwoord gegeven volgens jou dan?
pi_35520727
Hoeveel foto's heb je gemaakt en hoeveel opnames heb je gemaakt? Waren dit ook zo ongeveer de enige 2 foto's of toevallig 'gelukte' foto's?
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_35520882
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:12 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

alles slakken zout legt zingt..
Ik bedoel dat de geluidsfragmenten voor een EVP al uitzonderlijk scherp zijn!
Ik heb ook opnames gemaakt ooit en dit heb ik nooit zo zuiver gekregen, en van andere sites ken ik ze ook niet zoals deze.
En de laatste EVP waar ''oma'' iets uitspreekt hoor je inderdaad niet duidelijk, maar daarvoor zou je hem moeten slowen.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:22:05 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_35520969
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef Entiteit het volgende:
edit: titel " mijn" moet dus " mijn "ervaringen" & bezigheden" zijn.. Maar kan dat niet meer corrigeren
Ik heb hem even voor je aangepast

Grappig dat je ook op Fort Pannerden hebt opgenomen, ik was er laatst en iemand had het inderdaad over dat dat een keer gebeurd was
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_35521010
Op entiteiten.net staan nog meer foto's en fragmenten, ik heb even door die site heengebladerd.
pi_35521097
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:12 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

slow down klinkt het als groetjes
pi_35521211
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

slow down klinkt het als groetjes
Ja maar het kan volgens mij ook 'hoe dat zo dan?' of iets in die geest (geest ) zijn
pi_35521272
Die derde waar ik vraag of ik contact kan hebben met mijn Oma wordt er spontaan geantwoord "Hallo Remko". Één van de redenen waarom ik zo sceptisch was omtrent het hele evp gebeuren was inderdaad omdat veel fragmenten zo onduidelijk en vreseljk mechanisch zijn/klinken. Ik filter vaak wel, soms ook niet, maar probeer de stem wel zo natuurlijk mogelijk te houden. Ik heb eens een experiment op de SW band gehouden, daar waar geen zenders zaten. Ik ben nog het meest onder de indruk van die opnames.
quote:
Tijdens een opname op de hoogste frequentie op SW-band waar geen radiozenders te vinden waren, kreeg ik hele duidelijke stemmen door, toch zeiden sommige dat het geen goeie frequentie voor ze was. Hier een aantal fragmenten.

Toen ik vroeg waar ze nu eigenlijk precies waren kreeg ik de volgende respons:
"oei.. gewoon binnen"

Mijn nieuwsgierigheid bracht me op de vraag of ze misschien in een andere dimensie zaten, erdoorheen antwoord een man met:
"Een wereld verder"

Dat hun ook moeten wennen aan deze vorm van communiceren, of uberhaubt communiceren met ons blijkt uit het volgende fragment toen ik vroeg wat ze nou eigenlijk vonden van dit contact:
"Een beetje wennen"
Die captures zijn gemaakt tijdens een "standaard" ITC opname. De refelctie methode heeft voor heel wat meer aparte beelden gezorgd, zoals onaardse wezens en zelfs een capture met wat wij een mythe noemen.

Ik ga weer even opnemen

thanks
Remko
pi_35521298
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:23 schreef Xalopalyps het volgende:
Op entiteiten.net staan nog meer foto's en fragmenten, ik heb even door die site heengebladerd.
wat een geweldige site!
die foto's amazing!
pi_35521319
Kan je niet eens vragen of we gevaar lopen na dit leven ? Komt iedereen goed terecht?

Ik geef toe dat ik heel sceptisch ben hier tegenover maar nu ik hier toch ben vind ik dat wel twee heel interessante vragen, aangezien dat mijn grootste angst is
pi_35521335
Is er ook een mogelijkheid om die spiegelmethode op de computer uit te oefenen, dus door middel van een witte ruis generator voor beelden?
Ik heb wel een simpele witte ruis generator voor geluid, alleen deze geeft niet zoiets van de AM-Band, maar dat is vast wel in te stellen (modulator e.d.).

Dan kan ik namelijk zo met de computer eens experimenteren
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:32 schreef ee-04 het volgende:
Kan je niet eens vragen of we gevaar lopen na dit leven ? Komt iedereen goed terecht?
Misschien weten hun dat ook niet echt, omdat ze niet zijn overgegaan?
Want je neemt toch entiteiten op die nog niet zijn "overgegaan"?
pi_35521369
Hoe neem jij op dan Entiteit?
Heb je een radio bij je pc staan oid?
Ik heb laatst wat opnames gemaakt maar vond het wat creepy worden toen ik wat enge duitse zinnen ging horen, ik heb ze hierna niet nog eens afgeluisterd want duidelijk waren ze niet echt.

Maar dat was dus wel via radiootje en goldwave en evp
pi_35521398
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:32 schreef ee-04 het volgende:

Ik geef toe dat ik heel sceptisch ben hier tegenover maar nu ik hier toch ben vind ik dat wel twee heel interessante vragen, aangezien dat mijn grootste angst is
goede vraag
pi_35521407
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb laatst wat opnames gemaakt maar vond het wat creepy worden toen ik wat enge duitse zinnen ging horen, ik heb ze hierna niet nog eens afgeluisterd want duidelijk waren ze niet echt.

Maar dat was dus wel via radiootje en goldwave en evp
Ik weet niet hoe alles gaat bij het opnemen maar ik heb wel zo af en toe dat er door mijn boxen bijvoorbeeld stemmen te horen zijn, alsof er een radiozender wordt opgevangen, is dat niet ook gewoon het geval bij dit waar jullie hier mee bezig zijn?
pi_35521505
Ik heb het ook wel eens dat er een radiozender wordt opgevangen door de boxen, maar dit is meestal als deze dicht bij een radio of TV staan (naar mijn ervaring), maar als je het door middel van een microfoon opneemt gaat dit toch niet zomaar?
pi_35521571
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:36 schreef Xalopalyps het volgende:
Ik heb het ook wel eens dat er een radiozender wordt opgevangen door de boxen, maar dit is meestal als deze dicht bij een radio of TV staan (naar mijn ervaring), maar als je het door middel van een microfoon opneemt gaat dit toch niet zomaar?
Geen idee Zoals ik hier boven al zei sta ik hier vrij sceptisch tegenover dus probeer ik wat alternatieve verklaringen te bedenken! Verder ben ik niet zo technisch, geen idee of dat kan !

Al zou het dan weer erg gek zijn als er antwoord op vragen zou worden gegeven, toevallig door een storende radiozender Maargoed als het een beetje vage antwoorden zijn, zou het weer wel kunnen misschien.
pi_35521998
Ik ben ook niet zo technisch (in die hoek dan), maar het fascineerd me, ik ben er ook erg geínteresseerd in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Xalopalyps op 26-02-2006 21:21:28 ]
pi_35524688
quote:
Nee.. Hoe je "terecht" komt ligt aan je eigen overtuigingen.
quote:
Is er ook een mogelijkheid om die spiegelmethode op de computer uit te oefenen, dus door middel van een witte ruis generator voor beelden?
Ja dat kan, en dat is ook precies hoe ik het doe, alleen is ruis-sneeuw in feite niet eens nodig. De uitleg qua deze techniek komt binnenkort op de site.
quote:
Ik heb wel een simpele witte ruis generator voor geluid, alleen deze geeft niet zoiets van de AM-Band, maar dat is vast wel in te stellen (modulator e.d.).
Ik gebruik zelf altijd de MW band, mede omdat daar zo weinig nederlandse zenders op zitten, vaak hoor je dan (als je de radio op een buitenlandse zender ver achter de ruis laat staan) dat er een knak zit in de stem en tijdelijk wordt omgevormd in het nederlands.
quote:
Want je neemt toch entiteiten op die nog niet zijn "overgegaan"?
Dat hoeft niet hoor. Wat is overgaan? Het overgaan zoals veel mensen denken dat het is klopt niet geheel. Als men overlijd komt men in feite in een andere dimensie buiten ons auditief en visueel frequentie bereik, geluidsgolven zijn makkelijker te creeren dan iets te matrialiseren daarom heeft men veelal altijd "succes" met EVP opnames, en minder met foto's e.d. Wat ik wel vaak opvang is dat hij of zij boven is, maar zodra ik echt iemand wil spreken "roepen" ze of halen ze diegene op.
quote:
Ik gebruik verschillende methodes, de zogenoemde schaaldraaitechniek en de radio gewoon lekker laten staan. Gewoon de mic in je computer, en bij de radio zetten (+/- 30 cm oid). Als je wil zien hoe ik het doe ken je een filmpje downloaden.

ee-04:
Ik was ook erg sceptisch, tot op het moment dat je antwoorden terugkrijgt dan is het in 1 klap realiteit. Wat je later zelf al zei, als je antwoorden krijgt of opmerkingen als:"Hey! Daar ligt een appel!" die er op dat moment ook ligt, dan kan je toch echt niet meer spreken over toeval.

Remko
pi_35526796
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:48 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Nee.. Hoe je "terecht" komt ligt aan je eigen overtuigingen.
Wil je dat uitleggen? Je bedoelt dat een christen in de hel of hemel kan komen, iemand die gelooft in niets na de dood ook echt nergens terecht komt etc....?!
pi_35527080
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:29 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Wil je dat uitleggen? Je bedoelt dat een christen in de hel of hemel kan komen, iemand die gelooft in niets na de dood ook echt nergens terecht komt etc....?!
Dat is wat mijn vader er over zegt na zijn weken van coma ervaring
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35528295
quote:

[..]

men zegt dat je komt in wat je kent
dus geloof je in een hel dan kom je in een hel oid

Maar ik denk zelf van niet, zo wreed kan het goddelijke toch niet zijn?
pi_35528529
quote:

[..]

Ik denk dat ieder mens een vrije keuze heeft, waar hij/zei terecht wil komen
pi_35528898
Godsdiensten teren op juist dit ascpect. Als je dit en dat doet ga je naar de hel. Dat is de (sorry) reinste flauwekul en een "menselijke" eigenschap om macht uit te oefenen, helaas slagen ze daarin. Iedereen gaat altijd ergens heen, het heeft geen keus omdat er nou eenmaal een eeuwig leven is weggelegd voor de ziel. Iedereen heeft wel een opvatting over de dood, als mensen denken dat er niets is, zullen ze inderdaad waarschijnlijk in duisternis komen tótdat ze anders kiezen. Immers hebben we een vrije keus gekregen, die altijd zal gelden.

En ja.. dat eeuwige leven baart mij ook weleens zorgen
pi_35529043
vraagje aan Entiteit: heb je al dezelfde witte wezentjes als Robbert vd Broeke kunnen vastleggen op foto ?
  zondag 26 februari 2006 @ 23:41:08 #32
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35529601
Hallo entiteit!

leuk dingen die je doet, en ik ben zeer onder de indruk van je EVP opnames. Vooral die van je oma kan je als een klasse A opname noteren.
Blijkbaar stel je geregeld vragen en krijg je er ook antwoord op.
Aangezien ik zelf weinig doe met EVP (ben er misschien iets te schijterig voor, om die stemmen met je volume knop zo hoog mogelijk af te luisteren), wou ik eens vragen of je eens een sessie met de "andere" zijde kon houden.
Misschien zou je kunnen vragen of ze eens wat dieper op dingen in kunnen gaan zoals, welke wereld ze nou zitten. En of dit gewoon een dimensie is die wij niet zien. Of wie de piramide van Gizeh nou oorspronkelijk heeft gemaakt!? En waar wij allemaal vandaan komen.. etc.

Dat lijken mij nou eens interessante vragen om te stellen aan "wezen" of gewoon (overleden) mensen, die die kennis hebben.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_35529623
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:23 schreef totsy het volgende:
vraagje aan Entiteit: heb je al dezelfde witte wezentjes als Robbert vd Broeke kunnen vastleggen op foto ?
Ja toevallig wel, maar het was ook wel erg makkelijk om na te maken. De foto's heb ik niet meer, maar als je echt wilt, pak ik een stukje papier en zoek ik mijn schaar even op.

grt
remko
pi_35529803
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:42 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Ja toevallig wel, maar het was ook wel erg makkelijk om na te maken. De foto's heb ik niet meer, maar als je echt wilt, pak ik een stukje papier en zoek ik mijn schaar even op.

grt
remko
hij bedoeld wat anders
pi_35530026
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:41 schreef Ticker het volgende:
Hallo entiteit!

leuk dingen die je doet, en ik ben zeer onder de indruk van je EVP opnames. Vooral die van je oma kan je als een klasse A opname noteren.
Blijkbaar stel je geregeld vragen en krijg je er ook antwoord op.
Aangezien ik zelf weinig doe met EVP (ben er misschien iets te schijterig voor, om die stemmen met je volume knop zo hoog mogelijk af te luisteren), wou ik eens vragen of je eens een sessie met de "andere" zijde kon houden.
Misschien zou je kunnen vragen of ze eens wat dieper op dingen in kunnen gaan zoals, welke wereld ze nou zitten. En of dit gewoon een dimensie is die wij niet zien. Of wie de piramide van Gizeh nou oorspronkelijk heeft gemaakt!? En waar wij allemaal vandaan komen.. etc.

Dat lijken mij nou eens interessante vragen om te stellen aan "wezen" of gewoon (overleden) mensen, die die kennis hebben.
Hey Ticker,

Thanks, en ja ik maak weer elke dag opnames inderdaad.
Toevallig heb ik net vandaag een stuk geschreven over directe vragen, zoals jij ze stelt. Ik zal hem quoten:
quote:
De Geheimhoudingen

Één van de dingen waar ik me mee bezig hield is de geheimzinnigheid omtrent antwoorden op directe vragen. Veel antwoorden komen met een bepaalde omweg en nemen cryptische vormen aan alsof ze de antwoorden niet direct mogen antwoorden. Het leek er even op dat er regels werden gehanteerd in de geestenwereld op een wijze dat er een Grotere Macht deze wetgeving gevormd had. Tot voor kort dacht ik dat deze insteek wellicht de juiste zou zijn. Toch herzie ik deze gedachte en trek de nu volgende uit één woord bestaande conclusie:

“Oprechtheid”

In het begin van het experimenteren van het EVP, bedacht ik “snel” vragen mbt de diepere betekenis van contact en vroeg ik op makkelijke wijze naar hun omgeving etc.om op deze manier snel & makkelijk antwoord te verkrijgen op hetgeen wat ik graag wou weten. Deze waren altijd cryptisch, in sommige gevallen bijna poëtisch beantwoord en nooit direct. Op het moment dat ik me werkelijk ging verdiepen in de (achterliggende) factoren als de wetenschap, psychologie, spiritualiteit en filosofie en die combinatie daarvan zelf versmelt tot een gehele theorie. Met andere woorden: Zelf mijn gedachten laten kraken, buigend over dit fenomeen verhelderen de antwoorden zich op zo’n manier dat er nu vermeld wordt of ik “warm” ben of niet en geven ze hints over hoe en waar ik het ook zoeken kan. Dit gegeven laat blijken dat ze wél mogen aangeven of bepaalde theorieën kloppen of niet, mits iemand zelf het “echte” denk-werk maar produceert. Er is dan ook geen sprake meer van werkelijke geheimhouding, maar dat luiheid niet wordt “geaccepteerd”.
Ik ben momenteel heel erg druk aan het schrijven mbt onze dimensie, ons frequentie bereik, ons weten en hoe 2 werkelijkheden elkaar kunnen overlappen. Genoeg te denken dus, en ik ga me ook niet ontfermen over een pyramide oid, sorry Ik heb mijn theorie voorgelegd bij hun en ik zit tot nu toe in ieder geval nog op het juiste pad, wat ik al angaf als alles waterdicht is zal ik het openbaar maken. Het klinkt een beetje mysterieus misschien, maar mijn eis is dat het geheel niet gelijk te weerleggen zal zijn, en dat vereist tijd.

Remko
pi_35530730
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:41 schreef Ticker het volgende:

Dit is nu weer channelen ,waar je het over hebt .
Channelen met overledenen uit de lagere astrale sferen leveren meestal geen goede antwoorden op , is net zoals met het ouija -bord experimenteren , en gevaarlijk als je niet beschermd bent.
Ik beweer niet dat er mensen zijn die niet zouden kunnen , verre van daar .
Maar om antwoorden over de piramiden te verkrijgen en waar wij vandaan komen , hoef je niet terecht bij de lagere astrale sferen, maar wel bij de" opgestegen meesters," en daarvoor dien je wel een trance medium te zijn.
pi_35533903
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:42 schreef Entiteit het volgende:

[..]

grt
remko
Ik heb ze wel, ze zijn zelfs nog mooier. Hè Totsy?
Ik heb je er trouwens niet over gehoord.
En waarom reageer je niet op het antwoord van Remko?

[ Bericht 4% gewijzigd door Analyzing_Barb op 27-02-2006 08:17:25 ]
pi_35533919
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:48 schreef Entiteit het volgende:

ee-04:
Ik was ook erg sceptisch, tot op het moment dat je antwoorden terugkrijgt dan is het in 1 klap realiteit. Wat je later zelf al zei, als je antwoorden krijgt of opmerkingen als:"Hey! Daar ligt een appel!" die er op dat moment ook ligt, dan kan je toch echt niet meer spreken over toeval.

Remko
Kijk, dit is interessant. Dan weet je gewoon dat je hersenen dit niet 'denken', maar dat het werkelijk zo is!
pi_35533927
quote:

[..]

Ik denk dat hij hiermee bedoelt, dat je je eigen hiernamaals creëert
met je onderbewuste.
pi_35533958
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:54 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Hey Ticker,

Thanks, en ja ik maak weer elke dag opnames inderdaad.
Toevallig heb ik net vandaag een stuk geschreven over directe vragen, zoals jij ze stelt. Ik zal hem quoten:
[..]

Ik ben momenteel heel erg druk aan het schrijven mbt onze dimensie, ons frequentie bereik, ons weten en hoe 2 werkelijkheden elkaar kunnen overlappen. Genoeg te denken dus, en ik ga me ook niet ontfermen over een pyramide oid, sorry Ik heb mijn theorie voorgelegd bij hun en ik zit tot nu toe in ieder geval nog op het juiste pad, wat ik al angaf als alles waterdicht is zal ik het openbaar maken. Het klinkt een beetje mysterieus misschien, maar mijn eis is dat het geheel niet gelijk te weerleggen zal zijn, en dat vereist tijd.

Remko
Hoi Remko,

Ik wil even zeggen dat ik het reuze interessant vind wat jij doet. Volgens mij gaan we nog veel van jou horen
  maandag 27 februari 2006 @ 08:49:06 #41
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_35534232
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:03 schreef zhe-devilll het volgende:
men zegt dat je komt in wat je kent
dus geloof je in een hel dan kom je in een hel oid

Maar ik denk zelf van niet, zo wreed kan het goddelijke toch niet zijn?
Dat is nu juist de grap. Je doet het helemaal zelf.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_35535247
quote:
Op maandag 27 februari 2006 08:07 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik heb ze wel, ze zijn zelfs nog mooier. Hè Totsy?
Ik heb je er trouwens niet over gehoord.
En waarom reageer je niet op het antwoord van Remko?
Barb, je moogt er zoveel hebben als je wilt, maar uitsluitend die van Robbert zijn de echte , hoor.
Al de rest is namaak en bullshitt.
En op die foto's op al die sites zie ik helemaal niks, zelf nog niet met veel fantasie .
Er zal zeker wel iets tussenzitten, maar zomaar denken dat elke foto iets betekent, gaat mij te ver .
pi_35536885
Ik blijf sceptisch, ik wil hier niet in geloven, ik geloof er niet in maar sluit niets uit, dus overtuig mij en eventuele andere mensen hier die hier niet in geloven

Mocht je echt in staat zijn wanneer je wilt dit soort dingen te doen, raad ik je aan eens langs te gaan bij de Randi Foundation, kan je toch even mooi een miljoen dollar opstrijken
pi_35537164
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:07 schreef totsy het volgende:

[..]

Barb, je moogt er zoveel hebben als je wilt, maar uitsluitend die van Robbert zijn de echte , hoor.
Al de rest is namaak en bullshitt.
En op die foto's op al die sites zie ik helemaal niks, zelf nog niet met veel fantasie .
Er zal zeker wel iets tussenzitten, maar zomaar denken dat elke foto iets betekent, gaat mij te ver .
Ik denk juist wanneer er 'niet zoveel' te zien is, dat er dan pas ECHT wat op staat. Je kunt niet zomaar alles zo duidelijk krijgen zoals Robbert vd Broeke met zijn foto's beweert. En waarom zou hij juist de 'uitverkorende' zijn? Nee, ik geloof steeds minder in hem. Het is zwaar teleurstellend. Hij zal echt met iets beters moeten komen, als dat al kan, zodat hij iedereen overtuigt. Het is allemaal zijn eigen schuld. Het is logisch dat mensen zo reageren. Dat heeft niets met sceptisch zijn te maken. Je hebt sceptici die helemaal niks willen aannemen, dat vind ik niet juist, maar je hebt ook believers die alles aannemen. Is dit dan wel juist?
En jij hebt veel fantasie, dus waarom zie je niks in die foto's van die entiteitensite? Ik zie wel degelijk herkenbare dingen op sommige foto's van die site. En denk je ook niet, dat de beelden 'in het echt' veel duidelijker zijn dan op de foto's? Daarom hebben die mensen er ook bij gezet wat ze ervan hebben kunnen maken. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze dat ook zelfs te weten gekomen via EVP, naast ICT.
De foto's van Robbert zijn niet geloofwaardig. Die in zijn boek staan misschien wel, maar dat weet je ook niet of die zijn gephotoshopt of zo. Het kan m.i. nog steeds zo zijn dat hij een paranormale gave heeft. Dat weet niemand. Ook jij niet, Skepsis niet, niemand niet. Maar die foto's, kom op. Het is er toch niet meteen mee gezegd dat buitenruimtelijke wezens niet bestaan, als die foto's nep zijn??
Het lijkt wel alsof je het niet kunt hebben dat Remko Robbert ook niet gelooft? Ik begrijp best dat Robbert heilig voor jou is, maar het is tijd om wakker te worden jongen.
Wat Remko hier komt laten zien is much more overtuigend!
pi_35537178
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:23 schreef ee-04 het volgende:
Ik blijf sceptisch, ik wil hier niet in geloven, ik geloof er niet in maar sluit niets uit, dus overtuig mij en eventuele andere mensen hier die hier niet in geloven

Mocht je echt in staat zijn wanneer je wilt dit soort dingen te doen, raad ik je aan eens langs te gaan bij de Randi Foundation, kan je toch even mooi een miljoen dollar opstrijken
Daar zeg je het al: je wilt er niet in geloven. Zolang je daar aan vast blijft houden zal het nooit wat worden
  maandag 27 februari 2006 @ 11:52:20 #46
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35537503
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:23 schreef ee-04 het volgende:

Als het zo makkelijk was om die miljoen op te strijken was dat allang gebeurt. Daar zitten 100% zeker veel haken aan!
Hoe wil jij trouwens bewijzen dat je met een "dode" communiceert. Die randi zal toch zeggen dat jij op een bepaalde frequenty contact hebt met een vriend, die jou deze antwoorden doorgeeft. Het grappige is dat theorie'n zoals die van Einstein.. wat eigenlijk aannames zijn, eerder voor waar worden genomen dan het comminuceren met een overleden persoon? En dat alleen omdat wij niet verder dan ons lichaam (oftewel pakketje) kunnen kijken. Het balletje zal pas gaan rollen als we erachter komen dan er binnen ons een energie oftewel krachbron zit die eigenlijk "verder" gaat.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_35537553
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:38 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Daar zeg je het al: je wilt er niet in geloven. Zolang je daar aan vast blijft houden zal het nooit wat worden
Ik wil er niet in geloven omdat ik het geen idee vind. Wanneer mij echt wordt 'bewezen' dat wat Entiteit doet bijvoorbeeld echt kan, zal ik het niet afwijzen omdat ik het niet wil geloven.
Voor mij blijft het een feit dat nog niemand er in is geslaagd iets als dit te doen onder wetenschappelijk toezicht en nooit echt te controleren is of er sprake is geweest van iets paranormaals.

Iedere keer als ik iets hoor over iemand die bijvoorbeeld een ufo heeft gefotografeerd, als er graancirkels zijn gevonden of met doden kan praten (onze vriend Robbert bijv) blijkt het achteraf weer onzin te zijn.
Ik lees nog steeds in de topics hier, meestal heb ik zoiets van daar heb je die zwevers weer, maar ik sluit niet alles uit
pi_35537651
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was om die miljoen op te strijken was dat allang gebeurt. Daar zitten 100% zeker veel haken aan!
Hoe wil jij trouwens bewijzen dat je met een "dode" communiceert. Die randi zal toch zeggen dat jij op een bepaalde frequenty contact hebt met een vriend, die jou deze antwoorden doorgeeft. Het grappige is dat theorie'n zoals die van Einstein.. wat eigenlijk aannames zijn, eerder voor waar worden genomen dan het comminuceren met een overleden persoon? En dat alleen omdat wij niet verder dan ons lichaam (oftewel pakketje) kunnen kijken. Het balletje zal pas gaan rollen als we erachter komen dan er binnen ons een energie oftewel krachbron zit die eigenlijk "verder" gaat.
Het is niet makkelijk want er moet echt worden bewézen dat er iets paranormaals gebeurt. Dat kan je niet zomaar bewijzen nee. Maar moet het makkelijk zijn? De bedoeling is dat er echt onomstotelijk wordt vastgesteld dat er 'meer' is.
pi_35537654
"Ik blijf sceptisch, en ik wil er niet in geloven"

Dan ben je niet sceptisch, maar eigenwijs
Als je sceptisch bent sluit je dingen niet uit en met die laatste zin doe je dat dus wel.

Het zal wellicht allemaal lastig zijn om te geloven, maar weet ook dat mijn standpunt hetzelfde was en dat de site is opgericht met de beste intenties in de zin van dat ik/wij er geen valse informatie op zetten. Wat bereiken wij met photoshoppen? Of met het zelf inspreken en daarna claimen dat het evp's zijn oid? Niets.. En wat voor een nut zou het hebben? Ik schaf niet voor honderden euro's aan apparatuur aan (als ik zelf altijd krap zit) omdat ik zo nodig mensen wil flessen. We gaan niet voor jan joker op locatie opnames maken.

Er zit veel tijd en veel geld in alles wat er op de site staat oftewel in hetgeen wat onze meeste interesse heeft omdat het de realiteit is. Ik vind hetgeen (dat het leven verder gaat) wel een detail uit het leven dat ik het kenbaar wil maken aan anderen, dat is de reden van de site. Momenteel ben ik bezig met een side pagina om de wetenschappelijke aspecten in het licht te brengen. Dit kost uren en uren tijd. Als iemand iets doet als "grapje" zou diegene daar echt niet al zijn of haar vrije uren in steken, in mijn opinie. Consider it.

Maar nogmaals, ik wil niemand overtuigen dat kan alleen diegene zelf doen. Alleen wat ik al eerder zei, al is het "bewijs" nog zo duidelijk, sommige mensen hebben letterlijk een plaat voor het hoofd en schuiven alles af omdat het niet reël kan zijn in hun ogen. Maar het weten is juist hetgeen wat iedereen nekt met oog op alles wat we denken te weten. Door te accepteren (en te weten) schep je je realiteit, en niemand kan daar tussen komen, alleen je eigen denken.

Rem
pi_35537752
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:37 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik denk juist wanneer er 'niet zoveel' te zien is, dat er dan pas ECHT wat op staat. Je kunt niet zomaar alles zo duidelijk krijgen zoals Robbert vd Broeke met zijn foto's beweert. En waarom zou hij juist de 'uitverkorende' zijn? Nee, ik geloof steeds minder in hem. Het is zwaar teleurstellend. Hij zal echt met iets beters moeten komen, als dat al kan, zodat hij iedereen overtuigt. Het is allemaal zijn eigen schuld. Het is logisch dat mensen zo reageren. Dat heeft niets met sceptisch zijn te maken. Je hebt sceptici die helemaal niks willen aannemen, dat vind ik niet juist, maar je hebt ook believers die alles aannemen. Is dit dan wel juist?
En jij hebt veel fantasie, dus waarom zie je niks in die foto's van die entiteitensite? Ik zie wel degelijk herkenbare dingen op sommige foto's van die site. En denk je ook niet, dat de beelden 'in het echt' veel duidelijker zijn dan op de foto's? Daarom hebben die mensen er ook bij gezet wat ze ervan hebben kunnen maken. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze dat ook zelfs te weten gekomen via EVP, naast ICT.
De foto's van Robbert zijn niet geloofwaardig. Die in zijn boek staan misschien wel, maar dat weet je ook niet of die zijn gephotoshopt of zo. Het kan m.i. nog steeds zo zijn dat hij een paranormale gave heeft. Dat weet niemand. Ook jij niet, Skepsis niet, niemand niet. Maar die foto's, kom op. Het is er toch niet meteen mee gezegd dat buitenruimtelijke wezens niet bestaan, als die foto's nep zijn??
Het lijkt wel alsof je het niet kunt hebben dat Remko Robbert ook niet gelooft? Ik begrijp best dat Robbert heilig voor jou is, maar het is tijd om wakker te worden jongen.
Wat Remko hier komt laten zien is much more overtuigend!
Barb,
Ik ben het helaas niet eens met wat je hier allemaal neerkalkt, (en ook niet in het topic van Robbert) maar ja , heb en blijf steeds respect houden voor mensen hun mening, hoor , en veel liever ipv te gaan schelden waaraan velen zich hier al schuldig maken .
Ik respecteer dat mensen zijn die op zoek gaan in het alternatieve, want als wij op de wetenschappers (de zogezegde echte ) moeten blijven wachten dan zal dat tot het jaar stilletjes nog weml blijven duren .
Maar om direct te gaan roepen " wij hebben hier de grootste site" zoals ik lees, en wij hebben de meeste kijkcijfers , en tralala dat vindt ik ook maar niks, veel gekakel en wenig kip /ei.
In Belgie waren ook zo 2 die elke dag lichtbollen zagen aan d' er huis, ze dachten ook de beste lightball's site te hebben, tot ze door een ervaren kenner tot de conclusie kwamen dat het merendeel stofdeeltjes waren , en dat begrepen ze , maar ondertussen was er al veel heisa gemaakt met die site , en dat vindt ik slechte reclame voor het paranormale.

Ik geloof heel zeker dat bandstemmen bestaan, en het mag en kan best als een bewijs gelden .

Maar ik heb dat bewijs op die manier niet nodig, eigenlijk ook die foto's niet .
Mijn gevoel zegt het ook, zonder die bandstemmen, en zonder die foto's , dat het er is.
Het is de intuitie /overtuiging, en die gaat boven alles, ook boven de techniek .
En wat dat communiceren betreft vindt ik helemaal niks, als je vooraf geen esoterische kennis verworven hebt en er zomaar aan begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door totsy op 27-02-2006 12:08:05 ]
pi_35537820
Sorry dat ik dit ook in jouw topic neerzet Remko, maar wellicht boeiend voor iedereen die geïnteresseerd is in parapsychologie. Er staan zeer goede overtuigende elementen in. Ideetje, ee-04?

Voor iedereen die op zoek is naar een beknopt, makkelijk en boeiend boekje, voor iedereen die antwoord wil omtrent parapsychologie!

Ik ben in een klein boekje aan het lezen: Para? Normaal! Is iets van 4,95 of zo. Daar staat misschien wel het antwoord in die wetenschappelijk en spiritueel ingestelden willen weten over parapsychologie. Of die een beetje van allebei hebben
Ik raad het boekje, betaalbaar voor iedereen, bij deze dan ook aan. Zeker aan de sceptici.

Bij bol.com o.a. verkrijgbaar:
para?normaal!

Recencie:
Paranormale verschijnselen roepen nog altijd verschillende reacties op. De een gelooft er hartstochtelijk in, de ander houdt ze voor bedrog of fantasie. Terwijl de een het paranormale in het licht ziet van een hogere werkelijkheid, beweert een ander dat de verschijnselen 'heel gewoon' zijn. Al jarenlang proberen parapsychologen langs de weg van betrouwbaar onderzoek meer over deze verschijnselen te weten te komen. De parapsychologie heeft in de afgelopen jaren allerlei nieuwe wegen gevonden om het paranormale te benaderen. In dit boekje wordt helder en beknopt uitgelegd wat in de parapsychologie verstaan wordt onder verschijnselen als: telepathie, helderziendheid, psychokinese, paranormale geneeswijzen, uittredingen, bijna- doodervaringen en reïncarnatie. De auteur geeft nuchter en beknopt de nieuwste resultaten weer van onderzoek op dit terrein. Ook praktische vragen komen ter sprake: Wat is het verschil tussen roekeloze 'spelletjes' en betrouwbaar onderzoek? Waar kun je terecht voor informatie en hulp op dit gebied?
pi_35537836
Dat ik iets niet wil geloven betekent niet dat ik het nooit zal geloven! Ik vind de hele dood en wat daar eventueel na komt 'eng' maar ik sluit niet uit dat je echt kan praten met doden. Ik hoop dat je ons voor de gek aan het houden bent of gewoon gek bent Eigenwijs ben ik trouwens wel inderdaad, maar dat is niet erg, er moeten ook mensen zijn die tegenspreken Maar zoals gezegd sluit ik dit niet uit. Laat je verder niet door mij ophouden...ik moet aan een paper werken en jij hebt jouw dingen te doen
pi_35538023
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:06 schreef ee-04 het volgende:
Dat ik iets niet wil geloven betekent niet dat ik het nooit zal geloven! Ik vind de hele dood en wat daar eventueel na komt 'eng' maar ik sluit niet uit dat je echt kan praten met doden. Ik hoop dat je ons voor de gek aan het houden bent of gewoon gek bent Eigenwijs ben ik trouwens wel inderdaad, maar dat is niet erg, er moeten ook mensen zijn die tegenspreken Maar zoals gezegd sluit ik dit niet uit. Laat je verder niet door mij ophouden...ik moet aan een paper werken en jij hebt jouw dingen te doen
nah ja... weet je... ik kanme sceptici ook wel voorstellen. Maar als je er zelf een paar keer tegenaan gelopen bent is het gewoon iets anders.
Ik geloof ook niet iedere jan doedel die met spannende verhalen aankomt. Maar ik MOET er wel voor open staan gezien mijn eigen ervaringen. En die zijn helemaal niet eens zo spectaculair.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35538761
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:15 schreef nokwanda het volgende:

[..]

nah ja... weet je... ik kanme sceptici ook wel voorstellen. Maar als je er zelf een paar keer tegenaan gelopen bent is het gewoon iets anders.
Ik geloof ook niet iedere jan doedel die met spannende verhalen aankomt. Maar ik MOET er wel voor open staan gezien mijn eigen ervaringen. En die zijn helemaal niet eens zo spectaculair.
Het is ook zo dat als je er juist mee bezig houd je, zoals vele mensen het noemen "een poort opent", wat eigenlijk wil inhouden dat neuronen zich aanpassen naar je nieuwe werkelijkheid. Laatst ben ik tehoren gekomen dat de hersenen 400 billioen "bits" informatie verwerkt, waarvan er 200 billioen op ons auditief en visueel frequentie bereik zitten, wat betekend dat de helft van het verwerkingsproces langs ons heen gaat. Maar het is er wel. Door het weten opnieuw te scheppen zorg je er in feite voor neuronen zich opnieuw indelen om een deel van die niet zichtbare verwerking zicht-tast en/of hoorbaar te maken. Dat dat aan de orde is is mij duidelijk, ik heb een week lang bijzonder slecht geslapen omdat mijn oren zich aanpassen aan hoe Entiteiten zich auditief kenbaar maken, met andere woorden, ik hoorde en hoor ze ook vaak genoeg gewoon overdag. Ook qua het visueèle komt er zo nu en dan wat door, hoewel ik nog wel onbewust moeite schijn te hebben met het accepteren daarvan.

Dus als iemand zich compleet heeft afgesloten hiervoor staan zijn of haar neuronen ook zo afgesteld en de enige manier om dat te veranderen (als men dat al uberhaubt wil), is zoals ik al aangaf, om anders te weten.
pi_35538895
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:17 schreef totsy het volgende:

[..]

Dit is nu weer channelen ,waar je het over hebt .
Channelen met overledenen uit de lagere astrale sferen leveren meestal geen goede antwoorden op , is net zoals met het ouija -bord experimenteren , en gevaarlijk als je niet beschermd bent.
Ik beweer niet dat er mensen zijn die niet zouden kunnen , verre van daar .
Maar om antwoorden over de piramiden te verkrijgen en waar wij vandaan komen , hoef je niet terecht bij de lagere astrale sferen, maar wel bij de" opgestegen meesters," en daarvoor dien je wel een trance medium te zijn.
of zoals edgar cayce, een slapend medium
die informatie uit de akasha kronieken kon halen
pi_35539099
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:45 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Het is ook zo dat als je er juist mee bezig houd je, zoals vele mensen het noemen "een poort opent", wat eigenlijk wil inhouden dat neuronen zich aanpassen naar je nieuwe werkelijkheid. Laatst ben ik tehoren gekomen dat de hersenen 400 billioen "bits" informatie verwerkt, waarvan er 200 billioen op ons auditief en visueel frequentie bereik zitten, wat betekend dat de helft van het verwerkingsproces langs ons heen gaat. Maar het is er wel. Door het weten opnieuw te scheppen zorg je er in feite voor neuronen zich opnieuw indelen om een deel van die niet zichtbare verwerking zicht-tast en/of hoorbaar te maken. Dat dat aan de orde is is mij duidelijk, ik heb een week lang bijzonder slecht geslapen omdat mijn oren zich aanpassen aan hoe Entiteiten zich auditief kenbaar maken, met andere woorden, ik hoorde en hoor ze ook vaak genoeg gewoon overdag. Ook qua het visueèle komt er zo nu en dan wat door, hoewel ik nog wel onbewust moeite schijn te hebben met het accepteren daarvan.

Dus als iemand zich compleet heeft afgesloten hiervoor staan zijn of haar neuronen ook zo afgesteld en de enige manier om dat te veranderen (als men dat al uberhaubt wil), is zoals ik al aangaf, om anders te weten.
Ok , ben wel akkoord met veel wat je schrijft .
Maar zeg mij nu eens : wat is je doel door met deze lagere astrale overledenen entiteiten bezig te zijn ?Zeker al een hoop ellende en stoornissen , ...zoals stemmen gaan horen, Geraak er maar van af , is niet zo eenvoudig, ..

Is het om bewijzen te vinden , dat er leven na de dood is ?,
Dat weten wij al lang , hoor, en daar zijn al genoeg verhalen over door de eeuwen heen ., én met bewijsmaterieel, foto's enz....
pi_35539252
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:45 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Ik ´zie´ of ´hoor´de geesten trouwens niet in die zin hoor. Het lijkt bij mij meer een inwendig iets t zijn. Hoewel ik wel contact met zielen heb gehad op het moment dat ze overgingen of dat net hadden gedaan. Nooit met die zielen die al langer waren overgegaan. Behalve dan laatst in een droom die een boodschap leek te bevatten. Maar het hoe en wat precies...... weet ik nog steeds niet zeker. Het is soms net een puzzel en het duurt even voor alle stukjes op zijn plaats vallen.

Maar meestal is het bij mij meer zo dat ik dingen van de levenden over lijk te nemen.
Wat ik ermee moet? Geen idee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35539502
Laatst vertelde een goede vriendin mij , dat haar dochtertje van 15 jaar die toen die dag alleen thuis was , wat niet vaak gebeurt, een verschijning van een soort grote kabouter zag recht voor haar (een gnoom ?) en hij knipoogde naar haar met en vertrokken schuin gehouden gezichtje, zo van " wat ga je vandaag allemaal niet uitspoken, ...opgepast " .
Dit kan idd. gezien worden als eeen waarschuwing, want die dochter steekt wel soms iets uit , volgens die vriendin me zei .
Ook heeft haar dochtertje eens een duplicaat, een etherisch dubbel van haar eigen moeder zien rondwaren naar haar eigen bed in haar slaapkamer, omdat ze toen haar niet goed voelde, en aan haar moeder dacht , ..
En die vrindin heeft ook al een man aan haar bed zien verschijnen en een kindje , een klein meisje uit een kast zien komen , 'snachts en wel in wakkere toestand ...
Dus : wat ik wil zeggen hiermee ;.... bewijzen genoeg , ....waarom deze entiteiten nog lastig te vallen met te rommelen in deze wereld ???
pi_35539845
Je bedoelt: als ze iets te melden hebben weten ze je wel te vinden? Hoef je dus niet naar te zoeken voor bewijzen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35539938
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:10 schreef totsy het volgende:
Laatst vertelde een goede vriendin mij , dat haar dochtertje van 15 jaar die toen die dag alleen thuis was , wat niet vaak gebeurt, een verschijning van een soort grote kabouter zag recht voor haar (een gnoom ?) en hij knipoogde naar haar met en vertrokken schuin gehouden gezichtje, zo van " wat ga je vandaag allemaal niet uitspoken, ...opgepast " .
Dit kan idd. gezien worden als eeen waarschuwing, want die dochter steekt wel soms iets uit , volgens die vriendin me zei .
Ook heeft haar dochtertje eens een duplicaat, een etherisch dubbel van haar eigen moeder zien rondwaren naar haar eigen bed in haar slaapkamer, omdat ze toen haar niet goed voelde, en aan haar moeder dacht , ..
En die vrindin heeft ook al een man aan haar bed zien verschijnen en een kindje , een klein meisje uit een kast zien komen , 'snachts en wel in wakkere toestand ...
Dus : wat ik wil zeggen hiermee ;.... bewijzen genoeg , ....waarom deze entiteiten nog lastig te vallen met te rommelen in deze wereld ???
bah wat eng!
Maar je hebt toch niet altijd lagere entiteiten
Blond zijn is geen schande, toch?
pi_35540058
Wat is dat trouwens met die hierarchie. Je zou toch denken dat men er daar wel `boven` zou staan. Dacht dat dat toch wel een menselijke kwaal was.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35540369
jn
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:24 schreef nokwanda het volgende:
Je bedoelt: als ze iets te melden hebben weten ze je wel te vinden? Hoef je dus niet naar te zoeken voor bewijzen?
Ja het komt spontaan wel , als je er voor open staat .Of je er op in gaat is een andere zaak tuurlijk, je kunt het ook wegwuiven zoals de sceptici en zeggen, "ik heb helemaal niets gezien of gehoord" en verder met een leugen gaan leven .
pi_35540507
Waarom zijn die berichten altijd zo kort?
Waarom ontstaat er geen conversatie? In princiepe moet dat dan toch mogelijk zijn?
Je hoort bij die evp's altijd 1 woord of 1 zin.
pi_35540510
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:31 schreef nokwanda het volgende:
Wat is dat trouwens met die hierarchie. Je zou toch denken dat men er daar wel `boven` zou staan. Dacht dat dat toch wel een menselijke kwaal was.
Een hierarchie lijkt het wel ja, daarboven , doch is het niet echt .
Elke dimensie sluit aan op een volgende hogere, zo je wil .

Maar je belandt toch maar daar , in die sfeer waar je recht op hebt, en toe behoort bij gelijkgezinden , en dit naargelang je hier op aarde geleefd en gedacht hebt .

Als je dus in niets gelooft is er ook niets daarna , na je dood en belandt je in een lege wachtkamer tot je uw volgende incarnatie voorgeschoteld krijgt
Die krijg je dan te zien als een film die je afgespeeld wordt , en je hebt niet te kiezen , wil je dat leven niet leiden, dan is het afwachten tot je er zin voor krijgt .
pi_35541667
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:57 schreef totsy het volgende:

[..]

Ok , ben wel akkoord met veel wat je schrijft .
Maar zeg mij nu eens : wat is je doel door met deze lagere astrale overledenen entiteiten bezig te zijn ?Zeker al een hoop ellende en stoornissen , ...zoals stemmen gaan horen, Geraak er maar van af , is niet zo eenvoudig, ..

Is het om bewijzen te vinden , dat er leven na de dood is ?,
Dat weten wij al lang , hoor, en daar zijn al genoeg verhalen over door de eeuwen heen ., én met bewijsmaterieel, foto's enz....
Ik wil er ook niet "van af", nadat ik tijdens een opname vermelde dat dat dus niet de bedoeling was is het niet de hele dag meer door, en ik vind het nu helemaal niet erg meer, het is wel een vorm van interactie, ik kan moeilijk gaan eisen dat ze alleen "mogen" spreken als het mij uitkomt. Ik hoor ze en neem het serieus, wellicht is dat voor hun ook iets van "heeeey! Wij kunnen communiceren met "hun" / hem".

En hoe kom je erbij dat er (alleen) lagere entiteiten communiceren? Hier ben ik dus juist mee bezig, om aan te geven dat elke overledene kan praten met ons. Als ik (en daarbij iedereen die ITC beoefend) alleen lagere Entiteiten zou krijgen, dus Raudive, Jurgeson, Einstein (zijn allemaal vastgelegd via ITC) en ja ook mijn Opa en Oma's zouden dan lagere zijn. Dan gaat niet op. Mijn theorie is in het kort dat dimensies frequenties met zich meebrengen, en elk die zich bevind daar waar we heengaan ná dit stoffelijk overlijden in feite 1 " frequentie-'band' " verder is. Hoewel iedereen ten aller tijde deels contact moet houden met zijn eigen frequentie bereik, is het mogelijk om er iets van af te wijken waarvan geluidsgolven het makkelijkste zijn (dit ben ik nog aan het uitzoeken), het zal in ieder geval verklaren waarom foto's e.d. gemaakt in onze werkelijkheid slechts delen en doorschijnende verschijningen laten zien. Maar goed, dit ben ik nog uitgebreid aan het onderzoeken..

Mijn doel met de site en het extra deel wat eraan komt, is inderdaad in feite laten zien dat het wel bestaat. Je zegt wel; weten "we" al lang hoor, maar als ik op mijn werk in de kantine ga staan en daar vermeld dat ik elke dag wel gesprekken heb met dode mensen dan wordt ik helemaal voor gek verklaard. Toch ben ik er zeker van dat als de manieren hoe we het nu binnen krijgen duidelijker worden (zijn we mee bezig), en het bekend(er) wordt dat het een verandering kan plaatsvinden in het menselijk bewustzijn. En dat is in ieder geval mijn (wellicht onhaalbare) doel.

Rem
pi_35541986
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:46 schreef CarDani het volgende:
Waarom zijn die berichten altijd zo kort?
Waarom ontstaat er geen conversatie? In princiepe moet dat dan toch mogelijk zijn?
Je hoort bij die evp's altijd 1 woord of 1 zin.
Ik heb wel opnames met hele uitgebreide zinnen, antwoorden, vragen e.d. Maar dat komt inderdaad sporadisch voor. Het is ook geen conversatie, in feite hou ik een monoloog en hoor ik daarna pas of er iets gezegd is of niet. Soms komen ze wel in één keer "goed" door, dus dan hoor ik de stem gelijk ipv pas bij het afluisteren. Wij weten uiteraard niet exact hoe het allemaal precies zit, maar omdat ze buiten ons bereik bestaan moeten hun een manier vinden om zich binnen ons bereik te kenbaar te maken. In ruis zitten "alle" frequenties daardoor is dat ook de juiste basis, ze hebben immers genoeg keus. Dat wil niet zeggen dat een makkelijke, of de makkelijkste manier is en dat het toch enige moeite zal kosten om te antwoorden. Wij experimenteren dan ook heel veel om te kijken wat nou precies het makkelijkste is voor hun. Er zijn eens een paar Franse wetenschappers geweest die 5 radio's op verschillende banden/frequenties (ruis) hadden staan, op dat moment was een conversatie wel aan de orde, te vergelijken met een telefoongesprek. En exacte hoe en wat blijft wellicht een mysterie totdat we zelf aan die kant zitten.

rem
pi_35545411
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:10 schreef totsy het volgende:
wat ik wil zeggen hiermee ;.... bewijzen genoeg , ....waarom deze entiteiten nog lastig te vallen met te rommelen in deze wereld ???
Blijkbaar vinden ze het zelf allemaal prima
pi_35547932
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:25 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Ik wil er ook niet "van af", nadat ik tijdens een opname vermelde dat dat dus niet de bedoeling was is het niet de hele dag meer door, en ik vind het nu helemaal niet erg meer, het is wel een vorm van interactie, ik kan moeilijk gaan eisen dat ze alleen "mogen" spreken als het mij uitkomt. Ik hoor ze en neem het serieus, wellicht is dat voor hun ook iets van "heeeey! Wij kunnen communiceren met "hun" / hem".

En hoe kom je erbij dat er (alleen) lagere entiteiten communiceren? Hier ben ik dus juist mee bezig, om aan te geven dat elke overledene kan praten met ons. Als ik (en daarbij iedereen die ITC beoefend) alleen lagere Entiteiten zou krijgen, dus Raudive, Jurgeson, Einstein (zijn allemaal vastgelegd via ITC) en ja ook mijn Opa en Oma's zouden dan lagere zijn. Dan gaat niet op. Mijn theorie is in het kort dat dimensies frequenties met zich meebrengen, en elk die zich bevind daar waar we heengaan ná dit stoffelijk overlijden in feite 1 " frequentie-'band' " verder is. Hoewel iedereen ten aller tijde deels contact moet houden met zijn eigen frequentie bereik, is het mogelijk om er iets van af te wijken waarvan geluidsgolven het makkelijkste zijn (dit ben ik nog aan het uitzoeken), het zal in ieder geval verklaren waarom foto's e.d. gemaakt in onze werkelijkheid slechts delen en doorschijnende verschijningen laten zien. Maar goed, dit ben ik nog uitgebreid aan het onderzoeken..

Mijn doel met de site en het extra deel wat eraan komt, is inderdaad in feite laten zien dat het wel bestaat. Je zegt wel; weten "we" al lang hoor, maar als ik op mijn werk in de kantine ga staan en daar vermeld dat ik elke dag wel gesprekken heb met dode mensen dan wordt ik helemaal voor gek verklaard. Toch ben ik er zeker van dat als de manieren hoe we het nu binnen krijgen duidelijker worden (zijn we mee bezig), en het bekend(er) wordt dat het een verandering kan plaatsvinden in het menselijk bewustzijn. En dat is in ieder geval mijn (wellicht onhaalbare) doel.

Rem
Ja, akoord allemaal , maar jij gaat er hier zomaar van uit dat je contact hebt met overledenen , die deze of gene mensen geweest zijn in hun leven .
Nu weten we dat juist in die dimensie na de dood , er spot- en dweepgeesten leven, die zijn blijven hangen, en niets naar het licht willen "overgaan" , en dat kan in onze tijd duizenden jaren duren .
Deze geesten doen niet liever dan zich voor Einsteinen en dgl uit te geven , daarom zijn het nu ook weer juist spot- of dweepgeesten, ...

Heb er niets tegenop dat je die stemmen kunt opnemen ofzo , het bewijst al iets voor de echte sceptici onder ons, alhoewel ik dat nu niet nodig vindt van hen te overtuigen ..., mja...
Trouwens ik heb lange tijd contact gehad met iemand die deze geesten reglematig voor zich ziet verschijnen en vragen om te kunnen overgaan, eerst doen ze hun verhaal , met een paar gegevens en dan worden ze door die persoon naar het licht gestuurd, en die persoon vraagt dan ook bewijzen , die ze dan ook krijgt. Zo'n bewijs wordt dan na enige tijd geleverd door iemand die zij ontmoet in d'er leven , kan bijv de vader /zuster/broer van juist die overledene zijn die aan haar is verschenen en soms nog wel straffer door een bericht in een krant ofzo . Dit vindt ik op zichzelf een veel knapper bewijs dan die bandenstemmen waar we niet van weten van wie ze zijn .
pi_35549154
Ok... sure mee eens.

Maar in hoeverre weet jij dat wij niet zulke vragen stellen?

Wat ik bedoelde met ITC, is beelden van. Als je letterlijk Einstein in beeld krijgt
hoe wil je dan nog spreken over, hoe noem je ze? dweepgeesten? Denk je
niet dat ik mijn Oma heb uitgehoord?

Ik heb nu een paar opnames gemaakt voor mensen die erom vroegen, of ik wel
een opname wou maken om die of die geliefde weer te spreken, ik kreeg namen
te horen die ik niet kende. Toen ik de fragmenten opstuurde naar haar, bleek dat
én de naam van haar schoonmoeder werd genoemd, én haar toekomstige man.
Ze herkende ook de stem van haar Oma naar wie zij dus eigenlijk in de eerste
instantie vroeg. Later vertelde ze dat haar familie in rep en roer was, in positieve
zin, om die opnames.

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik alles zo moet uitweiden en echt voorbeelden
moet aanhalen, maar ik begrijp wel weer.

pi_35551639
interessant stukje van die interessante site www.entiteiten.net (kan nog een succes worden, als dat het niet al is!)

Even wat info m.b.t. geesten:

Wie kent de succesvolle film the Exorcist nou niet? Het was één van de eerste fims die het onderwerp exorcisme aansneed. Menig filmmaker werd geinspireerd door deze klassieker en er verschenen steeds meer films over kwade krachten vanuit het hiernamaals die het leven van de hoofdpersonen zuur maakten. Hiermee was het collectieve beeld van de Gene Zijde gezet. Vandaag de dag is deze media informatiestroom nog niet verdwenen, films en programma's over geesten zijn nog steeds angstaanjagend en laten een omgekeerde werkelijkheid zien. Een andere rol die meespeelt is dat het om paranormale gebeurtenissen gaat, wat inhoud dat het boven ons aardse denken en weten uitstijgt wat het onderwerp in een goed daglicht te zetten ook niet makkelijker maakt. Mensen hebben bijna van nature een angst voor het onbekende al is die angst erin gegoten door o.a. de media. In een lang vervlogen tijd was het contact met de doden een vrij normale gebeurtenis (denk aan de b.v. Indianen) maar door een verandering in ons bewustzijn zijn wij het contact verloren met ons innerlijk Zelf en met de Hogere Essentie.

Mediums, zoals ze vandaag de dag worden genoemd zijn mensen die hun eigen Zelf wéér hebben gevonden. Het zijn mensen die altijd al hebben geweten dat de algemene gedachtegangen niet reeël waren. En al is het onze natuur toch kost het veel moeite om te zijn als hoe je nooit niet bent, of makkelijker gezegd: Naar je Essentie te gaan. Kinderen zijn nog niet gesloten voor wat wij (op latere leeftijd) spirituele/paranormale gebeurtenissen noemen. Tijdens onze opvoeding leren we gelijk oogkleppen op te zetten om zo te weren wat we zien en horen om zo als een "normaal" mens de grote wereld in te stappen en dat lukt bij 98% van de mensen. Al deze onderwerpen zijn taboe geworden door angst of men lacht er om en/of verwijst het naar het land der sprookjes.

Sinds het contact met Gene Zijde is gelegd ontvangen we vriendelijke behulpzame antwoorden en vragen. Uiteraard zijn er zogeheten lage Entiteiten die zo nu en dan schelden maar u hoeft zich daar geen zorgen om te maken. U moet zich realiseren dat in dat opzicht de Gene Zijde waarschijnlijk helemaal niet zoveel verschilt van ons aardse bestaan, hoe meer u zich aantrekt van de lage Entiteiten hoe meer ze uw angst waarnemen en hoevaker ze komen. U kunt ze makkelijk weren door bijvoorbeeld goed te slapen. Dit heb ik zelf ondervonden toen ik al een hele tijd wakker was en eigenlijk zo moe was dat ik wel gelijk in slaap kon vallen als ik mijn bed zou betreden, maar ik besloot om nog snel een opname te maken. Er werd geen antwoord gegeven, ik hoorde alleen een overleg tussen 2 lage Entiteiten die mij mee wouden nemen naar hun wereld. Een zei zelfs tegen de ander:"Wacht maar even, hij gaat zo slapen". Ik was hier op het moment wel van geschrokken (tegen beter weten in), en belde Mivak op. Hij bevestigde wat ik al wist en ik zette me eroverheen. De volgende dag ben ik weer gaan opnemen en ze hebben zich niet meer laten horen.

Zoals ik al aangaf is het merendeel goed van aard en is van angst geen sprake als je het niet toelaat. Liefde wint altijd van haat, dus laat liefde de basis zijn van de opname.
pi_35555300
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:16 schreef Entiteit het volgende:

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik alles zo moet uitweiden en echt voorbeelden

Entiteit, waar wil jij eigenlijk naar toe met dit topic?

Wil je op de één of andere manier feedback, welke jou misschien verder helpt in jou zoektocht, of wil jij vanuit jou hogere waarheid misschien andere mensen op de hoogte brengen van de mogelijkheid van evp?

YG
pi_35555864
Er werd gevraagd of ik mijn ervaringen etc wou neerzetten

Dat heb ik dus gedaan
pi_35556498
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:19 schreef Entiteit het volgende:

Dat heb ik dus gedaan
ik vind ze geweldig!
pi_35557185
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:19 schreef Entiteit het volgende:

Dat heb ik dus gedaan
Wat wil je daar mee bereiken? Want uit de eerdere quote, lijkt het jou nogal veel moeite uitleg te moeten geven?
Had je anders verwacht?
pi_35557959
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:56 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee bereiken? Want uit de eerdere quote, lijkt het jou nogal veel moeite uitleg te moeten geven?
Had je anders verwacht?
pi_35559510
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:56 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Had je anders verwacht?
Weet je wat het werkwoord "lezen" betekend?
Als je dat weet, zou je dat dan ook kunnen beoefenen?

Thank you

Ik snap namelijk niet waar je heenwil, en gezien de
post boven mij van Mevr Kizzy ben ik niet de enige.

pi_35559553
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:57 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Weet je wat het werkwoord "lezen" betekend?
Als je dat weet, zou je dat dan ook kunnen beoefenen?

Thank you

Ik snap namelijk niet waar je heenwil, en gezien de
post boven mij van Mevr Kizzy ben ik niet de enige.

ik denk dat hij jaloers op je is hoor
pi_35570382
het leek alsof ik proefde dat de vele uitleg die nodig is aan mensen met wat minder kennis jou vermoeide...
Maar uit jou reactie blijkt dat ik het helemaal bij het verkeerde eind had, neem mij niet kwalijk...

Trouwens...de manier die jij hanteert om tot antwoorden te komen bevalt mij wel, ik doe het op ongeveer dezelfde manier en heb ook zo geprobeerd mezelf op het nulpunt/vrije energie vraagstuk te concetreren, ook ik was bezig met het idee, een 'kosmische' radio te maken, met de kennis die ik had ontfutseld vanuit andere frequentie gebieden wist ik dat het mogelijk moest zijn....maar....Ik voelde dat ik op een gegeven moment geen stap meer verder kwam....ik wist dat ik op een goed spoor zat...maar net dat ene....ik kreeg het niet voor elkaar...misschien vind ik bij jou die missing link
Mocht ik jou ergens van dienst kunnen zijn met wat gerichte vragen bijvoorbeeld.....
pi_35571704
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:06 schreef YourGuardian het volgende:
het leek alsof ik proefde dat de vele uitleg die nodig is aan mensen met wat minder kennis jou vermoeide...
Maar uit jou reactie blijkt dat ik het helemaal bij het verkeerde eind had, neem mij niet kwalijk...

Trouwens...de manier die jij hanteert om tot antwoorden te komen bevalt mij wel, ik doe het op ongeveer dezelfde manier en heb ook zo geprobeerd mezelf op het nulpunt/vrije energie vraagstuk te concetreren, ook ik was bezig met het idee, een 'kosmische' radio te maken, met de kennis die ik had ontfutseld vanuit andere frequentie gebieden wist ik dat het mogelijk moest zijn....maar....Ik voelde dat ik op een gegeven moment geen stap meer verder kwam....ik wist dat ik op een goed spoor zat...maar net dat ene....ik kreeg het niet voor elkaar...misschien vind ik bij jou die missing link
Mocht ik jou ergens van dienst kunnen zijn met wat gerichte vragen bijvoorbeeld.....
Wel, ik dacht dat jij ook doorhad dat Entiteit niet wist of weet dat hij door met overledenen te communiceren geen hoogwaardige boodschappen (antwoorden) kan verkrijgen .
Buiten wat namen , en dingen als "ik ben op dn dool" " ik kan niet naar het licht " enz lees ik er niet veel van , op deze sites .Een serieus gesprek is dan niet mogelijk.
Dit bewijst toch dat in deze onderlag en of ondertonen van de 4 de dimensie de "dolende" geesten leven, die niet naar het licht kunnen of nog niet zijn overgegaan naar het licht.Daar kun je dan ook geen serieuze antwoorden van verwachten , denk ik zo.
pi_35571872
Ik heb een vraagje aan Entiteit (Remko) en YourGuardian (Robert).
Als ik het over bandstemmen heb en uitleg, wordt mij vaak gevraagd waarom er nog steeds geen wetenschappelijke bewijzen zijn voor fenomenen zoals EVP en ICT. Waarom is dit volgens jullie?
In mijn laatste post heb ik iets 'geciteerd' uit een boekje over parapsychologische onderzoeken naar verschijnselen.

Voorbeeldje:

Analyzing_Barb - dinsdag 28 februari 2006 @ 09:33

quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:31 schreef bonke het volgende:

[..]

sorrie, niet gelezen
veel te lang
Dan lees je het eerste gedeelte, of zo is toch het belangrijkste
dat is het probleem vaak met mensen die dogmatisch zijn, die lezen niet goed en willen dingen gewoon niet wéten en (in-)zien

--------------------------------------------------------------------------------

bonke bonke - dinsdag 28 februari 2006 @ 09:39

quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dan lees je het eerste gedeelte, of zo is toch het belangrijkste
dat is het probleem vaak met mensen die dogmatisch zijn, die lezen niet goed en willen dingen gewoon niet wéten en (in-)zien
er zijn gerust dingen die ik wil weten en zien
maar omdat ik et paranormale onzin vind hoef ik daar niets van te weten
mits... er iemand is die een echt bewijs levert van dat hele gebeuren
maarja, dat zal naar alle waarschijnlijkheid nooit gebeuren

--------------------------------------------------------------------------------

Analyzing_Barb Analyzing_Barb - dinsdag 28 februari 2006 @ 09:54

Als je bewijs wilt zul je voor jezelf dingen mee moeten gaan maken
De andere wereld(en) zijn nu eenmaal grijpbaar en moeilijk meetbaar. Dat heeft ook een reden. Dat het de tijd er nog niet voor is en dat sommige zaken een soort mysterie moeten blijven. Niet alles kan prijs gegeven worden. En daarbij zou de hele wereld op zijn kop staan.
En wat ook een rol kan spelen: juist het omgekeerde van wat veel mensen denken:
Het is juist de wetenschap die e.e.a. mist (op dit gebied dan) om aan te kunnen tonen dat er zoiets als een andere/naaste/paranormale/spirituele of hoe je het ook noemen wilt en hogere domensies bestaan.
Ik raad je trouwens het boekje Para?Normaal! aan. Is slechts 4,95 en kun je bijv bestellen bij bol.com. Is een klein boekje die duidelijk, beknopt en objectief antwoorden geeft mbt alles over het paranormale/parapsychologie(=wetenschappelijk onderzoek naar paranormale verschijnselen).

bonke bonke - dinsdag 28 februari 2006 @ 10:25

nu snap ik niet wie of wat uitmaakt waarom de andere wereld zo ongrijpbaar moet zijn wie heeft dat verzonnen
waarom kan alles niet prijs gegeven worden ?
als je een geest kan oproepen en die geest praat met jou dan heeft de geest een bewustzijn en kan zodoende denken
waarom denkt zo`n geest niet van : " hmmm omdat er nog een boel mensen zijn die niet in mij geloven ga ik daar eens iets aan doen "
als een amateur al een filmpje of een geluidje van een geest tevoorschijn kan toveren, waarom zou de wetenschap ( met veel betere apperatuur) dat niet kunnen
nu zie je alleen maar wazige filmpjes, onverstaanbare geluiden enzz
btw: voor alles wat een paranormaal begaafd iemand kan, ziet of hoort heeft de wetenschap wel een verklaring

Analyzing_Barb Analyzing_Barb - dinsdag 28 februari 2006 @ 10:43

Dat is wel een goede, dat wat je zegt over bandstemmen. In het boekje Para?Normaal! staat dat het bijna onwaarschijnlijk is dat dit mogelijk kan zijn, maar dat de kans wel bestaat.
En weet je, ik denk nog steeds dat er, ook in de wetenschap een soort van geheimhouding plaatsvind. Ik weet dat natuurlijk niet zeker, het zou kunnen. Weet je wel, de mensen worden 'dom' gehouden. Dit komt overal voor, waarom niet in de wetenschap?
En Remko en z'n kornuiten.....ze komen m.i. wel geloofwaardig over. Ik zou er een kijkje gaan nemen www.entiteiten.net

Ik zal eens een stukje uit het boekje citeren trouwens ff wachten....

eerst staat er een hele opsomming van open minded wetenschappers met apparatuur door de decennia heen.....dan staat er dat er veel 'amateurs' zijn die bandstemmen opnemen, dat ze een fout maken door bijv het volume te hoog zetten zodat er andere geluiden doorkomen (van de straat, stemmen van een gesprek op een andere etage, enz), de apparatuur is niet voldoende afgeschermd zodat elektromagnetische velden de boel beïnvloeden, en dat zij dingen kunnen inbeelden enz
het gaat me eigenlijk om dit zinnetje:zouden er authentieke gevallen zijn waarop uiteindelijk aantoonbaar sprake is van beïnvloeding van een onbespeelde band, dan blijft altijd nog de mogelijkheid open dat de bandstemmen een vorm zijn van psychokinese.

En weet je, het klinkt misschien absurd. Maar als je op www.entiteiten.net de dingen een beetje doorneemt bij de bandstemmen, kun je er uit op maken dat echt diepgaande vragen onbeantwoord blijven, alsof er een soort afspraken bestaan in de geestenwereld. Ze geven slechts hints.
Maar dan nu wat ik bedoel te zeggen: misschien MAG de wetenschap er (nog) helemaal niet achter komen. Zodra ze in de gaten hebben dat iets officieel wordt onderzocht, kappen ze ermee. Raar? Misschien wel waar. Het is slechts een idee van mijn kant.....
pi_35573551
Even een snelle, ik moet zo weg.

Ja, er zijn tuurlijk wel serieuse gesprekken mogelijk tussen hier en daar.

Geef me 1 hele goeie onderbouwende reden waarom mensen die "boven zijn", of zogezegd "in het licht" niet kunnen communiceren!? Waar is "het licht"? Waar is "boven"? Waarom zouden ze niet van "boven" naar "beneden" kunnen komen? Waarom zouden ze ziel gezien vast zitten? Dat doen wij immers ook niet
pi_35573683
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:47 schreef totsy het volgende:

[..]

Wel, ik dacht dat jij ook doorhad dat Entiteit niet wist of weet dat hij door met overledenen te communiceren geen hoogwaardige boodschappen (antwoorden) kan verkrijgen .
Buiten wat namen , en dingen als "ik ben op dn dool" " ik kan niet naar het licht " enz lees ik er niet veel van , op deze sites .
Wat ik in de laatst geplaatse opnames in februari al aangeef ga ik niet alles waar ik het met "hen" over heb kenbaar maken. De simpele reden hiervoor is dat het niet om een nieuwe barbie gaat.
pi_35574262
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:45 schreef Entiteit het volgende:

Even een snelle, ik moet zo weg.

Ja, er zijn tuurlijk wel serieuse gesprekken mogelijk tussen hier en daar.

Geef me 1 hele goeie onderbouwende reden waarom mensen die "boven zijn", of zogezegd "in het licht" niet kunnen communiceren!? Waar is "het licht"? Waar is "boven"? Waarom zouden ze niet van "boven" naar "beneden" kunnen komen? Waarom zouden ze ziel gezien vast zitten? Dat doen wij immers ook niet
Had je mijn vraag nog gelezen?
pi_35574445
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:16 schreef Entiteit het volgende:

Ok... sure mee eens.

Maar in hoeverre weet jij dat wij niet zulke vragen stellen?

Wat ik bedoelde met ITC, is beelden van. Als je letterlijk Einstein in beeld krijgt
hoe wil je dan nog spreken over, hoe noem je ze? dweepgeesten? Denk je
niet dat ik mijn Oma heb uitgehoord?

Ik heb nu een paar opnames gemaakt voor mensen die erom vroegen, of ik wel
een opname wou maken om die of die geliefde weer te spreken, ik kreeg namen
te horen die ik niet kende. Toen ik de fragmenten opstuurde naar haar, bleek dat
én de naam van haar schoonmoeder werd genoemd, én haar toekomstige man.
Ze herkende ook de stem van haar Oma naar wie zij dus eigenlijk in de eerste
instantie vroeg. Later vertelde ze dat haar familie in rep en roer was, in positieve
zin, om die opnames.

mooi als dat zou kunnen. Zou ik ook wel willen beleven.
pi_35574806
quote:
Ik heb een vraagje aan Entiteit (Remko) en YourGuardian (Robert).
Als ik het over bandstemmen heb en uitleg, wordt mij vaak gevraagd waarom er nog steeds geen wetenschappelijke bewijzen zijn voor fenomenen zoals EVP en ICT. Waarom is dit volgens jullie?
Omdat, denk ik, de wetenschap alleen maar wil uitgaan van metingen. Als werkelijkheden buiten ons bereik liggen, valt het niet te meten, einde verhaal. Maar dan, wat is wetenschap? Er zijn verschillende takken van wetenschap zoals quantum fysica die zich wél bezig houd met o.a. leven na de dood. En er zijn bewijzen in overvloed, duidelijke videofragmenten van stoffelijk overleden mensen dmv ITC, telefoongesprekken (ja je leest het goed) met grootheden als Konstantine Raudive en George Meek, experimenten met meditatie, uittredingen etc. etc.

Dit is wellicht wetenschappelijk, maar dat wil niet zeggen dat het geaccepteerd wordt en dat heeft denk ik te maken met het collectief bewustzijn.
pi_35575629
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:30 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Omdat, denk ik, de wetenschap alleen maar wil uitgaan van metingen. Als werkelijkheden buiten ons bereik liggen, valt het niet te meten, einde verhaal. Maar dan, wat is wetenschap? Er zijn verschillende takken van wetenschap zoals quantum fysica die zich wél bezig houd met o.a. leven na de dood. En er zijn bewijzen in overvloed, duidelijke videofragmenten van stoffelijk overleden mensen dmv ITC, telefoongesprekken (ja je leest het goed) met grootheden als Konstantine Raudive en George Meek, experimenten met meditatie, uittredingen etc. etc.

Dit is wellicht wetenschappelijk, maar dat wil niet zeggen dat het geaccepteerd wordt en dat heeft denk ik te maken met het collectief bewustzijn.
Inderdaad. Je hebt helemaal gelijk. Maar ik kan die dogmatische zeurpieten gewoon niet UITstaan. Sorry dat ik je hiermee moet lastigvallen, alleen maar om hen te overtuigen. Maar het is gewoon zo vreselijk irritant.
en de kwantum fysica ja.....tjee, What the bleep....wat een moeilijke filmdocu met bergen informatie zeg ik heb er bijna niets van opgestoken. Misschien weet ik te weinig van natuurkunde ed maar, volgens mij breekt de gemiddelde wetenschapper er nog z'n nek over.
En dat het te maken heeft met het collectief bewustzijn, doel je op dat deze mensen er moeten zijn?
Ik ben trouwens even kwijt wat collectief bewustzijn ook al weer inhoudt...het ligt op het puntje van mijn tong maar.....
pi_35575690
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef CarDani het volgende:

[..]

mooi als dat zou kunnen. Zou ik ook wel willen beleven.
Zitten wel risico's aan vast hè Dani...lees maar eens bij Waarschuwing op entiteiten.net
pi_35585158
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:59 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]
Ik ben trouwens even kwijt wat collectief bewustzijn ook al weer inhoudt...het ligt op het puntje van mijn tong maar.....
Een collectief=geheel, of een grote groep, of wel de totaliteit van het bewustzijn van die groep. De Dirac Zee, ook wel de Akasha kronieken genoemd, is eigenlijk een flinke doos vol met alle ervaringen die beleeft zijn vanaf den beginne. Wordt ook wel het collectieve bewustzijn genoemd, maar ook een gezin kent een collectief bewustzijn, of een dorp, of een stad, een land ect.

Dat wat die onderzoeken betreft:

Er wordt tegenwoordig (gelukkig) steeds meer onderzoek gedaan naar andersoortige wetenschap, alleen wordt daar helaas nog veel te weinig over bericht, Boeken als bijvoorbeeld vanLynne Mc Taggart, The Field doet een goede poging alle losstaande onderzoeken van over de gehele wereld tot één geheel te smeden.

Heb geduld Barb, we leven in een spannende tijd waarin iedereen een transformatie ondergaat, energiepatronen beginnen te wijzigen, het komt wel allemaal, blijf ondertussen lekker alles onderzoeken, zeker jezelf, want daarin ligt een enorme berg informatie in opgeslagen, probeer voor jezelf manieren te vinden die informatie naar buiten te trekken!

Ik ben ervan overtuigd dat we in de (nabije) toelomst nog veel gaan meemaken. Lees nu veel, dan komt het straks niet zo rouw op je dak wanneer er idd ineens een alien voor jou neus zou staan.

dinsdag 28 februari 2006 @ 21:30:45 #89
81237 releaze
best of both worlds
pi_35587358
tvp.
interessant maar doodeng onderwerp. ik vind het knap dat iemand met het hiernamaals aan de slag gaat, ik word al doodsbang bij het lezen van deze onderwerpen, of me te bedenken dat er ooit een geest door dit huis heeft gedwaald.. tja. Angst.

Hoe zit het met de TS zn angst? Of ben je al voorbij die fase? Om maar een geestoproepvooroordeel naar voren te schuiven, ben je niet bang dat het geesten zijn die je willen laten schrikken?

En ben je door middel van gesprekken en studie er ook achter gekomen waarom deze geesten 'nederlands spreken'? (in hoeverre ze daadwerkelijk spreken..)

toch verontrust je post me een beetje ik heb geen rotsvast geloof in het hiernamaals, maar de ideeen die ik had worden hierdoor wel beïnvloed. ik 'geloof' in reincarnatie. Dat we nu nog met einstein spreken lijkt er bijna op te duiden dat we eerst een eeuwigheid in een ander "iets" bestaan, als er al uberhaupt zoiets is al reincarneren...
Heb je ook een verklaring kunnen vinden waarom de stemmen van de overledenen buiten het fysieke lichaam nogsteeds klinken als de stemmen van degenen die we gekend hebben? Of eerder de kernvraag, hoeveel van 'jezelf' / persoonlijkheid etc verandert er wanneer we uit het fysieke lichaam treden?

Het zijn geen vragen die ik uitgebreid beantwoord wil hebben, want je zei al eerder dat ze daar niet zo makkelijk over spreken. Maar ben jij er voor jezelf al achtergekomen?
pi_35590791
Ik las gisteren een boek over bijna dood ervaringen bij blinden!
Mensen die nooit iets konden zien! Echt niks nada noppes! Dus blind vanaf de geboorte!
En bij de bde hingen ze boven hun lichaam bij het plafond te kijken naar de omgeving ze wisten ook wat alles was en betekende qua vorm?
Ongelooflijk en waar!

Een vrouw vertelde dat ze haar lichaam zag liggen waarvan ze eerst niet doorhad dat het haar lichaam was.
Ze keek ernaar en iets in haar wist dat zij het was, ook al kon ze dat niet verklaren.
Ze zag de artsen en hoorde hen praten over haar, men was bang dat ze door het ongeluk dat ze meemaakte ipv alleen blind ook nog eens haar gehoor zou verliezen.
Opeens schoot ze door een tunnel achtig iets en kwam in een lichte wereld terecht.

De wereld waarin ze haar lichaam ervoer als een lichtlichaam, het was dus wel het lichaam zoals we dit hier ervaren maar dan van licht en energie.
Om haar heen zag ze een prachtig landschap en er waren mensen die ze kende maar die al lang geleden waren overleden.
Ze begroeten haar daar en als laatste ziet ze dan haar oma staan!
Haar oma is 2 jaar daarvoor overgegaan naar de andere wereld.

Haar oma omhelst haar aan de andere zijde.
Dan komt er een geweldig lichtgevend wezen naar haar toe, die zij aanziet voor Jezus.
Anderen noemen dit ook wel je gids of beschermengel, die hebben we nml allemaal!
Deze persoon begeleid je op onbewust niveau op je aardse reis.
Dat is van bovenaf afgesproken voor je incarneert op aarde.

Deze persoon laat haar een terugblik zien van haar leven op aarde tot nu toe.
En ze ziet wat ze fout deed en wat goed.
Dan zegt dit wezen tegen haar, je zult terugmoeten, je hebt nog veel te doen en je zult nog kinderen krijgen.
Ze wordt teruggezogen in haar aardse lichaam terug door de tunnel wat geen fijn gevoel scheen te zijn en daar was ze weer terug op aarde.
En weer blind natuurlijk.
Ze kreeg nog 3 kinderen zelfs want ze had zichzelf altijd al kinderen gewenst nml!

Ik moest dit stukje even hier plaatsen ik vind het zo mooi.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:57:26 #91
81237 releaze
best of both worlds
pi_35590893
Welk boek is dat?
pi_35591067
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:57 schreef releaze het volgende:
Welk boek is dat?
dat ligt dus boven bij mijn bed
morgen zal ik de titel hier plaatsen oke?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:06:57 #93
81237 releaze
best of both worlds
pi_35591289
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dat ligt dus boven bij mijn bed
morgen zal ik de titel hier plaatsen oke?
als je dat wilt, graag
pi_35591367
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:06 schreef releaze het volgende:

[..]

als je dat wilt, graag
okeey ik ga al naar boven toe zucht..
pi_35591438
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

okeey ik ga al naar boven toe zucht..
hijg puffffffff

Blind ziende
Bijna doodervaringen
van blinden
Kenneth Ring en Sharon Cooper
isbn: 90-202-8226-3

Dit is toch geen spam he want ik heet geen kenneth of sharon
pi_35591817
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:11 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

hijg puffffffff

[b]Blind ziende
Bijna doodervaringen
van blinden
Oooo, dat boek. Review
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_35591896
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:11 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

hijg puffffffff

Blind ziende
Bijna doodervaringen
van blinden
isbn: 90-202-8226-3

Dit is toch geen spam he want ik heet geen kenneth of sharon
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35592082
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef onemangang het volgende:

[..]

Oooo, dat boek. Review
dus jij gelooft skepsis?
Mooi , wat doe je dan hier?
hoeveel betalen ze jou?
pi_35592150
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Zitten wel risico's aan vast hè Dani...lees maar eens bij Waarschuwing op entiteiten.net
Nee hoor, niet als iemand anders het doet.
en na 1x wordt je niet gelijk constant lastig gevallen hoor. Maar het is "verslavend".
pi_35592825
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dus jij gelooft skepsis?
Mooi , wat doe je dan hier?
hoeveel betalen ze jou?
Niets, het is gewoon een evenwichtig stuk. Het plaatst een paar vraagtekens bij de BDE's van blinden die niet onterecht blijken te zijn. Lees het als je niet al te eenzijdig ingelicht wilt zijn en reageer niet zo vijandig op Skepsis. Dat slaat nergens op.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_35592980
quote:
Hoe zit het met de TS zn angst? Of ben je al voorbij die fase? Om maar een geestoproepvooroordeel naar voren te schuiven, ben je niet bang dat het geesten zijn die je willen laten schrikken?
Ik ben werkelijk geen moment bang geweest sinds ik hiermee bezig ben. Hoewel het soms auditief wel momenten heeft van:"ff niet", en het visueel vaker voorkomt dat ik denk:"Zag ik wat?" is het nooit eng. Soms wat irritant is een beter woord, ik voel goed aan of er iemand aanwezig is en dat manifisteerd zich ook weleens in de ooghoeken (hoewel het tegenwoordig ook wel gebeurd dat er wazige mistvormingen opduiken zo goed als voor de ogen), tegenwoordig word ik zelf een beetje geergerd en geef ik vaak aan dat ze best wel een keer gewoon kunnen blijven staan zodat ik ze eens kan zien. Ik geloof niet in het slechte of het kwade, dat laat ik aan religie over.
quote:
En ben je door middel van gesprekken en studie er ook achter gekomen waarom deze geesten 'nederlands spreken'? (in hoeverre ze daadwerkelijk spreken..)
Communicatie gaat dmv wat wij telepathie noemen, taal is het meest gebrekkige communicatie systeem. Beetje lastig verwoorden dit... Maar iik denk dat gevoel meer zal spreken dan daadwerkelijke taal. Dat het hier nederlands overkomt komt wellicht doordat ik 1: in nederland zit. 2:Ik vrijwel alleen met nl'ers contact heb 3: Hetgeen wat ik net typte.
quote:
toch verontrust je post me een beetje ik heb geen rotsvast geloof in het hiernamaals, maar de ideeen die ik had worden hierdoor wel beïnvloed. ik 'geloof' in reincarnatie. Dat we nu nog met einstein spreken lijkt er bijna op te duiden dat we eerst een eeuwigheid in een ander "iets" bestaan, als er al uberhaupt zoiets is al reincarneren...
Hoelang is die man nu overleden? Niet lang.. Ze schijnen daar wel een soort van tijd te kennen, hoewel anders dan hier. Als je overlijd ga je niet *poef* gelijk weer een nieuw leven in. Alles met zijn tijd wordt er gezegd, en dat geldt daar ook. Na de opnames die ik heb gemaakt, en ik heb inmiddels rond de 3000 evp's, schijnt het dat ze daar ook erg druk zijn en zelfs werken. Wat is er eigenlijk erg aan niet reincarneren? Als mijn tijd is gekomen zal ik, met het oog op hoe de wereld en haar bewoners met elkaar (en onderling) omgaan, voor geen goud terug willen, in ieder geval dus NIET reincarneren op aarde op deze manier. Wie weet hebben we die keus...
quote:
Heb je ook een verklaring kunnen vinden waarom de stemmen van de overledenen buiten het fysieke lichaam nogsteeds klinken als de stemmen van degenen die we gekend hebben? Of eerder de kernvraag, hoeveel van 'jezelf' / persoonlijkheid etc verandert er wanneer we uit het fysieke lichaam treden?
Het is de laaste matrealisatie dus, denk ik, dat daar de gedachten heen gaan (wisselwerking). Hoewel er ook opnames bekend zijn van anderen, die inderdaad een stem herkenden maar dan als ouder werden ervaren. Dus de stem klionk als diegene maar ouder.

Jij bent je ziel, jij bent tijdelijk je lichaam. Dit is wel de hamvraag die mij persoonlijk ook bezig houd, maar ik kan me daar nu even nog niet mee bezig houden. Zal er zeker mijn denken eens opzetten en kijken met wat ik kan komen, als ik ergens op kan komen
quote:
Het zijn geen vragen die ik uitgebreid beantwoord wil hebben, want je zei al eerder dat ze daar niet zo makkelijk over spreken. Maar ben jij er voor jezelf al achtergekomen?
Ik ben veel bezig met het ontrafellen van werkelijkheden oftwel dimensies, ik geloof ook dat er steeds meer een lijn in komt en er vallen steeds meer puzzelstukjes op haar plaats. Vandaaruit zal voor mij althans, al wel het een en ander verklaard kunnen worden. Ik hou me alleen niet bezig met andere experimenten en theorieen (ik ben heel koppig) dus ik hoop dat het een beetje uniek materiaal zal zijn en niet dat het al jaren bekend is bij de quantumfysica oid.
pi_35593138
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:52 schreef onemangang het volgende:

[..]

Niets, het is gewoon een evenwichtig stuk. Het plaatst een paar vraagtekens bij de BDE's van blinden die niet onterecht blijken te zijn. Lees het als je niet al te eenzijdig ingelicht wilt zijn en reageer niet zo vijandig op Skepsis. Dat slaat nergens op.
Jou teksten van skepsis getuigen ook van éénzijdigheid, ...lees dit maar eens:
http://quest4wisdom.tripod.com/skepsiswatchers/id30.html
pi_35593166
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:52 schreef onemangang het volgende:

[..]

ik haat skepsis!
weet je dat meteen bij deze dan

Ik vind het zo absurd wat ze stellen bij alles wat niet te bewijzen valt hebben ze wel wat te zeiken
daar hou ik niet van gewoon!
Het leven is als een sprookje
verstoor mijn dromen niet aub
pi_35643987
Skepsis... Tja die naam kunnen ze beter veranderen in "Kan-bij-voorbaat-niet"

Die doen geen onderzoeken die wijzen alleen maar
pi_35646812
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:01 schreef totsy het volgende:

[..]

Jou teksten van skepsis getuigen ook van éénzijdigheid, ...lees dit maar eens:
http://quest4wisdom.tripod.com/skepsiswatchers/id30.html
Yeah
leuke gasten en niet onsympathiek iig
pi_35654370
quote:
Nee hoor dat "weet" ik niet, ik weet alleen mijn ervaring met hun en door de mails die over en weer geschreven zijn, daar trek ik mijn conclusie uit. Maar inderdaad, mét betrekking tot EVP/ITC
pi_35654574
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:11 schreef Entiteit het volgende:

[..]

Nee hoor dat "weet" ik niet, ik weet alleen mijn ervaring met hun en door de mails die over en weer geschreven zijn, daar trek ik mijn conclusie uit. Maar inderdaad, mét betrekking tot EVP/ITC
pi_35660370
Nog een opmerkelijk artikel van onze Skeptische vrinden: http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html

Ze geven in dit artikel duidelijk aan als rode draad, als ik vluchtig lees, dat je gemakkelijk stemmen kunt interpreteren.
Maar twijfelen doen ze
Dat er meer is dan alleen stemmen interpretatie, is hen geloof ik ook duidelijk.
pi_35673710
quote:
Ze geven in dit artikel duidelijk aan als rode draad, als ik vluchtig lees, dat je gemakkelijk stemmen kunt interpreteren.
Maar twijfelen doen ze
Dat er meer is dan alleen stemmen interpretatie, is hen geloof ik ook duidelijk.
Ik haal niet uit dat stukje dat ze bij Skepsis bij voorbaat het bandstemmen-fenomeen verwerpen. Er wordt wel degelijk naar Gerard van den Akker en Louis Verbraak geluisterd.
pi_35675659
Ja, sommige opnames zijn gewoon té duidelijk. Heel intrigerend.
pi_35677665
Mooi is dat hè we komen steeds dichterbij....
pi_35684272
Ik heb wat experimenten gedaan deze week, de resultaten staan online, ik zal ze ook hier even posten.
quote:
Na een kleine onderbreking in de opnames wegens andere bezigheden, pakte ik de draad weer op met wat opname experimenten. Na een alles behalve geslaagde opname, besloot ik om toch een andere basis te gaan gebruiken. Met een bijzondere uitkomst!

Het "ding" wat ik gebruik wordt ook in het begin van de avond opgemerkt:
"Wat is dat ding?"

Even later vraagt een vrouw iets met betrekking tot een oude bekende:
"Waarom praat je niet meer met Monique?"

Iemand is geinteresseerd en vraagt:
"Hoe is het?"

Wanneer ik vraag of dit systeem makkelijk is:
"Perfect"

Ik vroeg wie hier was, en een stem antwoorde:
"Hai Remko, je spreekt met je Oma"

"Hai Remko, je spreekt met je Oma"
Gefilterd

Ik vroeg naar mijn Oma Betsie, of ze er toevallig was:
"Nee, toevallig niet"
"Nee ze zijn er niet"

Iemand gaf ook de aparte opmerking:
"Remko, ze is dood"

Op dat moment stuitte ik op de volgende opname, als mensen mijn EVP's een beetje hebben doorgestruind, misschien herkennen jullie deze stem ook, luister vooral het einde:
"Zeg Remko, waar ben je dan?"

Mijn oren waren gespitst, en de volgende opname bevestigde mijn vermoeden:
"Ik ben Monique hoor"

Iemand anders vroeg:
"Ken je mij niet?"
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:02:57 #114
138654 Freethinker
just a ride
pi_35684529
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:55 schreef Entiteit het volgende:
Ik heb wat experimenten gedaan deze week, de resultaten staan online, ik zal ze ook hier even posten.
[..]
Moeten ze nog vertraagd afgespeeld worden ofzo? Ik heb er nu al een paar geluisterd maar ik versta er geen snars van. Alleen een beetje blikkig geluid, of hoort dat zo?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_35684707
Remko, sommige zijn jammer genoeg blikkerig en vaag. Andere springen er tussenuit. Is het nou zo, dat als je het zelf opneemt dat het veel en veel duidelijker is? Als je het 'in het echt' hoort dus?
pi_35684880
quote:
Mijn oren waren gespitst, en de volgende opname bevestigde mijn vermoeden:
"Ik ben Monique hoor"
Ik heb even goed geluisterd. Volgens mij wordt hier gezegd 'Ik ben verliefd op ski's'
pi_35686159
Hai

ja het was wel een experimentje.

Ik vind ze persoonlijk wel indrukwekkend in de zin van dat het, omdat ik geen ruis gebruikte, echte uitschieters zijn. En niet dat ze op hetzelfde volume oppervlakte zitten als ruis, dat er werkelijk wat wordt gezegd geeft dit meer aan dan werken met een radio. Ik heb 1 frequentie-'stroming' gepakt, ik denk dat als ik ze meer frequenties geef dat ze betere mogelijkheden om hun werkelijke stem te laten horen. Maar dat merk ik vanavond wel

rem
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:52:38 #118
138654 Freethinker
just a ride
pi_35687724
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:13 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik heb even goed geluisterd. Volgens mij wordt hier gezegd 'Ik ben verliefd op ski's'

Maar serieus, hoe haal je hier die zinnen uit? Speel je ze ook gewoon in QT af, of gebruik je andere software?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:16:27 #119
139452 gaai
zwarte poes
pi_35688313
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:13 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik moest ook lachen......

Mijn ervaring met dit soort fenomenen is dat ik het nooit hoor, tenzij er aangegeven wordt wát ik zou moeten horen.......nah en dan vind ik het al dubieus.....
Maar goed da's mijn persoonlijke ervaring/mening.
*I just realized.....i don't care*
pi_35690484
Ik raad twijfelaars aan om even naar deze site gaan. Daar kun je het interview uit de Paravisie met een bedreven bandstem opnemer lezen (ik heb die Paravisie van mijn moeder gekregen dus heb hem hier liggen). Erg interessant!

http://www.evp-voices.com/html/index3.html
pi_35696917
Het hele "probleem" van EVP is dat niemand nog de juiste methode weet. Er is ooit een 'Spiricom' gebouwd door wetenschapper George Meek, waardoor hij de mogelijkheid had om directe conversaties te houden met overledenen. In dit voorbeeld hoor je hou hij contact heeft met Konstantine Raudive - EVP pionier. http://www.entiteiten.net/evp/spiricom.mp3 Er staan meer en langere voorbeelden op www.worlditc.com.

Als je net luisterd naar EVP's dan hebben de oren moeite met het onderscheppen van wat er gezegd wordt. En dat is erg logisch, je luisterd immers nooit naar EVP opnames. Hoe meer je luisterd hoe meer de oren wennen, en hoe meer frequentie bereik de oren kunnen ontvangen. Helaas zijn "klasse A" stemmen wat zeldzamer, toch is dit een heel mooi voorbeeld, ongeacht wat hij zegt:http://www.entiteiten.net/evp/remko/160206/222Luldatdoeikniet.mp3

Zoals ik al zei, ik maak elke dag opnames dus stemmen onderscheppen gaat steeds makkelijker, maar uiteraard gebeurd het ook dat ik een stem hoor waarvan ik ook niet weet wat diegene zegt. En daarvoor zijn er experimenten. Deze zijn van vanavond

http://www.entiteiten.net/evp/remko/060503/0053Remkohoieishet.mp3

http://www.entiteiten.net(...)datzegikniethoor.mp3
pi_35703720
Ok, kan ik inkomen dat je daar aan moet wennen, maar dan wordt er nog gezegd dat je zelf veel interpreteert als je luistert naar bandstemmen, en dat veel mensen onbewust fluisteren als ze heel intens met iets bezig zijn en zo dus hun eigen stem opnemen. Dat laatste lijkt me heel sterk dat dat bij veel mensen zo is, maar goed
pi_35705839
haha, ja nee.. Ik praat echt veel met mezelf maar euh nee, tijdens opnames ben ik wel stil hoor
pi_53065405
Goed topic, ik zal het eens blijven volgen.

Jammer dat het niet meer zo actief is, gezien de laatste reactie uit 2006 kwam.
  maandag 10 september 2007 @ 09:35:16 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53067200
quote:
Op maandag 10 september 2007 04:32 schreef Sander170 het volgende:
Goed topic, ik zal het eens blijven volgen.

Jammer dat het niet meer zo actief is, gezien de laatste reactie uit 2006 kwam.
`

En de oorspronkelijke site ligt er onderhand ook uit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 10 september 2007 @ 10:48:53 #126
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53068594
even een tvp
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_53087286
Nog maar een tvp dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')