Ja 99% van ze schoten komt in de 2e ring hoorquote:Op maandag 27 februari 2006 10:36 schreef Chadi het volgende:
Ach man hij doet wat hij moet doen.. scoren. Die man moet er gewoon in want vanaf de 16 scoort hij heel erg makkelijk. Ik vind dat je hem zo vaak mogelijk moet opstellen. Niet lullig die 10 minuten of zo geven gewoon een half uur mee laten spelen of langer en hem in ieder geval zo vaak mogelijk benutten.
quote:Babel kondigt mediastilte af
27 februari 2006, 10:42
Door: Jildert Hijlkema
Ryan Babel heeft besloten om voorlopig de media niet te woord te staan. Hij is het niet eens met zijn bescheiden rol als bankzitter, maar wil de club niet beschadigen. Afgelopen zondag wist hij als invaller tegen Heracles nog wel doel te vinden.
Ajax-trainer Danny Blind ziet in Ryan Babel momenteel geen basisspeler. De 19-jarige aanvaller mag echter niet zomaar vertrekken, aangezien in januari een bod van zes miljoen euro werd afgewezen. Naar verluidt ging het om het Italiaanse Fiorentina.
Ryan Babel kent, net als Ajax, een matig seizoen. Hij stond ooit bekend als het grootste talent uit de jeugdopleiding. Dit seizoen wist hij echter pas twee keer het net te vinden in 18 duels, veelal als invaller. Vorig seizoen scoorde hij nog zeven keer in 20 duels.
quote:Huntelaar rukt op naar plaats vier Gouden Schoen
Het waren de grote namen die afgelopen weekeinde het net wisten te vinden en een aantal plaatsen stegen In het ESM klassement om de Gouden Schoen. Miroslav Klose, Andrei Sjevtsjenko, Frank Lampard en Ronaldinho zijn grootheden uit het hedendaagse topvoetbal. Met zijn doelpunt tegen Heracles Almelo steekt Ajacied Klaas-Jan Huntelaar ze de loef af.
Ondanks het feit dat spelers uit de Nederlandse Eredivisie slechts 1,5 punt per doelpunt krijgen en de sterren uit de grote voetballanden 2, is Huntelaar inmiddels opgeklommen naar de vierde plaats.
Beste Nederlander is nog altijd Ruud van Nistelrooy die de derde plaats bezet. Luca Toni van Fiorentina scoort al twee weken niet, maar blijft desondanks lijstaanvoerder.
Zijn benutte strafschop tegen Real Zaragoza leverde Ronaldinho een plaatsje op in de top-20. Andere nieuwkomer is de Hondurees David Suazo van het Italiaanse Cagliari.
Volgens mij werd de CBS wat later opgericht. Toendertijd had je USA crew en de GVB. Veel van de GVB zijn later volgens mij CBS geworden. Ik ging vrijwel iedere zaterdag naar de hangout maar zat niet in een crew, dan weer met de ene club op pad, dan weer met een andere. Goeie herinneringen aan. Ben er meegestopt vlak voor m'n 18e. Ik had geen zin in een strafbladquote:Op zondag 26 februari 2006 17:50 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
LOL....dat ken ik nog wel ja...dat waren er altijd een hoop..
Leuk hoor..
Zat je ook bij CBS eigenlijk? of wandelde je gewoon mee?
Nog meer van deze oude garde hier??????
ontopic...3 PUNTEN!!!!
Je kunt het ook arrogant noemen.quote:
CHECK!!quote:Op maandag 27 februari 2006 11:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Volgens mij werd de CBS wat later opgericht. Toendertijd had je USA crew en de GVB. Veel van de GVB zijn later volgens mij CBS geworden. Ik ging vrijwel iedere zaterdag naar de hangout maar zat niet in een crew, dan weer met de ene club op pad, dan weer met een andere. Goeie herinneringen aan. Ben er meegestopt vlak voor m'n 18e. Ik had geen zin in een strafblad.
Van Adriano ook als ie er maar in 90 minuten 1 of 2 in legt hoor je niemand over die schoten die op het parkeer terrein komen.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja 99% van ze schoten komt in de 2e ring hoor![]()
Babel vergelijken met Adrianoquote:Op maandag 27 februari 2006 11:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Van Adriano ook als ie er maar in 90 minuten 1 of 2 in legt hoor je niemand over die schoten die op het parkeer terrein komen.
Nee het gaat om de vergelijking missers op doel. Dat jij dan een lijn door trekt naar een vergelijking als voetballer... die vergelijking zou trouwens niet eens zo mis zijn. 1 benig actie altijd over de verkeerde voet op snelheid en niet op techniek ..naar binnen komen vanuit de flanken..quote:Op maandag 27 februari 2006 12:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Babel vergelijken met Adriano
Babel legt er geen 1 a 2 per 90 minuten in.
OK, het is een goede voetballer en hij verdient ook wel een kans, maar op dit moment is hij geen verbetering. Hij zal zich op dit moment wel moeten schikken in zijn rol als reserve, want hij is gewoon niet beter dan Huntelaar of Rosenberg. (op dit moment)
In de periode dat Rosenberg niet lekker draaide heeft Babel ook kansen gekregen.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee het gaat om de vergelijking missers op doel. Dat jij dan een lijn door trekt naar een vergelijking als voetballer... die vergelijking zou trouwens niet eens zo mis zijn. 1 benig actie altijd over de verkeerde voet op snelheid en niet op techniek ..naar binnen komen vanuit de flanken..
![]()
Sorry Rosenberg die miste ook de een na andere kans hoor en toch stond hij erin omdat hij een inkoop was die waar gemaakt moest worden. Niet meer niet minder.
Dat hij ontevreden is met een reserverol is logisch; dat zou iedereen (moeten) zijn.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Je kunt het ook arrogant noemen.
Hij wil de club niet beschadigen.
Met andere woorden, hij is het niet eens met zijn rol als reserve en is bang dat hij verkeerde dingen zegt wanneer hij geinterviewd wordt.
Dat betekent dus dat hij de schuld bij Ajax neerlegt en niet bij zichzelf.
Wat dat betreft heeft hij dus een heel erg verkeerd zelfbeeld!
Dat vind ik nogal naief gedacht.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:26 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat hij ontevreden is met een reserverol is logisch; dat zou iedereen (moeten) zijn.
Het feit dat hij bang is om verkeerde dingen te zeggen hoeft helemaal niet te betekenen dat hij de schuld bij Ajax legt. Hij kan bang zijn voor een verspreking of, logischer nog, voor het feit dat journalisten zijn woorden verkeerd uitleggen of buiten de context plaatsen.
Zolang niets op het tegendeel wijst, is dit wmb dus een zeer volwassen reactie .
Hij is uiteraard niet tevreden en vind dat hij moet spelen. Dat is volkomen normaal hoor.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:32 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal naief gedacht.
Waarom zou hij zich kunnen verspreken over Ajax, als hij tevreden is met de club?
Dat geloof ik niet. En het is een volwassen kerel die de consequenties van mogelijke uitspraken moet kunnen overzien. Ik vind hem nu net een "op zijn tere zieltje getrapte puber".
Geen commentaar is goed commentaar!quote:Gronkjaer groeide uit tot een van de betere spelers op het veld. De Deen werd de afgelopen weken gelinkt aan Ajax, dat voor volgend seizoen nog wel een vleugelspeler kan gebruiken.
Gronkjaer heeft ook gehoord dat zijn naam in verband is gebracht met zijn oude club. Met een innemende glimlach: „Maar ik geef geen commentaar.“
Dat komt denk ik doordat ik in mijn achterhoofd zit met de verschillende spelers binnen Ajax die nu opeens wegwillen(of al weg zijn) of nog twijfelen om te blijven. Denk aan Galasek, Grygera, de Jong, de Ridder, Trabelsi, Maxwell, Pienaar, allemaal van die ontevreden gevallen. En ik schat gewoon in dat Babel op dezelfde manier denkt als een de Jong.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hij is uiteraard niet tevreden en vind dat hij moet spelen. Dat is volkomen normaal hoor.
Hij zou heel terecht kunnen zeggen dat hij misbruikt wordt op links. Hoewel hij dan gewoon gelijk heeft, zou zoiets wel weer voor onrust zorgen. In die zin dus verstandig.
Ik heb kennelijk een wat positiever mensbeeld dan jij
Euh neequote:Op maandag 27 februari 2006 13:28 schreef jimjim1983 het volgende:
zelfs Rosales heeft nog een betere voorzet dan Gronkjaer
quote:Op maandag 27 februari 2006 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Gisteren gaf hij anders een prima voorzet
Babel denkt verkeerd wanneer 'ie als 19-jarige ontevreden is op de bank, wanneer hij Huntelaar en Rosenberg voor zich heeft. Maar hij wordt gewoon misbruikt op links, en moet gewoon verhuurd worden. Hij is niet klaar voor de 9 bij Ajax, en moet dat maar een jaartje ergens leren.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:23 schreef Robar het volgende:
Dat komt denk ik doordat ik in mijn achterhoofd zit met de verschillende spelers binnen Ajax die nu opeens wegwillen(of al weg zijn) of nog twijfelen om te blijven. Denk aan Galasek, Grygera, de Jong, de Ridder, Trabelsi, Maxwell, Pienaar, allemaal van die ontevreden gevallen. En ik schat gewoon in dat Babel op dezelfde manier denkt als een de Jong.
Gronkjaer heeft nou niet een echt goede voorzet in huis van wat ik me kan herinneren hoor. Is meer een Miteaatje.quote:
niets tegen mitea.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:43 schreef twi het volgende:
[..]
Gronkjaer heeft nou niet een echt goede voorzet in huis van wat ik me kan herinneren hoor. Is meer een Miteaatje.
Uiteraard niet, zie 'm graag terug. Maar het zou mooi zijn als Nicolae een voorzet zou kunnen gevenquote:
Aan die voorzet moet mitea wel nog werken ja, maar hij heeft wel de kwaliteiten voor die plek. Jammer dat hij zo lang gebleseerd is dat kan niet goed zijn voor zijn zelfvertrouwen wat toch al niet al te hoog was denk ik.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:51 schreef twi het volgende:
[..]
Uiteraard niet, zie 'm graag terug. Maar het zou mooi zijn als Nicolae een voorzet zou kunnen geven
Maar ik vind Gronkjaer overbodig als je een fitte Mitea en Rosales hebt. Voegt dan verder weinig toe. Ja, leuk voor de breedte
Nee man, verkocht voor 12 miljoenquote:Op maandag 27 februari 2006 13:55 schreef zjroentje het volgende:
Babel moet idd verhuurd worden komend seizoen.
quote:Maduro: 'Alsof we met Jong Ajax speelden'
In de kleedkamer maakten de Ajacieden er voor de wedstrijd tegen Heracles (1-3) grappen over. Na keepersshirt nummer 1 was het nummer 7 het tweede nummer dat uit de tas werd gehaald.
Voor de rest geen basisspelers tegen Heracles in de defensie. Maduro was met zijn 21 jaar de oudste in de defensie van Ajax. Hij gaf leiding aan Michael Timisela (19 jaar) Thomas Vermaelen (20 jaar) en Urby Emanuelson (19 jaar).
'We maakten er ook grapjes over, dat het wel leek alsof we met Jong Ajax of de A1 op pad waren', zegt Maduro in de Volkskrant. 'Ik moest toch de kar trekken, dat zag ik wel in. Ik heb tijdens de wedstrijd ook meer aan anderen gedacht dan aan mezelf. En ik accepteerde minder fouten van mezelf. Dat krijg je als je achterin ineens de oudste bent'.
Maduro vindt dat Ajax wel steeds vrijer gaat voetballen. 'Dan lijkt het alsof we maling hebben aan alles. Maar ook vandaag heb ik me weer geërgerd. Zeker als ik de bal had en ik niemand zag bewegen', aldus de voetballer uit Almere. Hij denkt dat het bij het proces hoort, dat de jonge middenvelder nu meer op het team moet letten dan op zichzelf.
quote:Geen tijd om 'droomdoelpunt' te vieren, een verjaardag wacht
Ajax trainde vanochtend met de toekomst op de Toekomst. De uitloop- en hersteltraining werd afgewerkt met de Beloften van het trainersduo John van den Brom en Alfons Groenendijk. Voor Michael Timisela stond de bijzondere training vooral in het teken van de napret. Geflankeerd door zijn collega-basisspelers tegen Heracles Almelo, bekeek de rechtsback de oefensessie grotendeels in rust vanuit een dugout.
Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea en Wesley Sneijder trainden op het oog weer volop met de groep mee. Beloftevolle jonkies tegen de alom bekende gezichten uit de A-selectie. Niet eens zo gek lang geleden behoorde ook Timisela tot het kamp der, voor het grote publiek, onbekenden. Sinds de thuiswedstrijd tegen RBC en Heracles - Ajax is dat verleden tijd.
De Ajacied speelde tot en met zijn eerste seizoen als A-junior als centrale verdediger, op positie '3'. Vanaf zijn tweede jaar als A-junior werd Timisela langzaamaan omgeschoold tot rechtsback, een speler voor de '2' om opnieuw in Ajax-jargon te spreken. ,,Ik kom niet vaak mee naar voren, kies mijn momenten'', schetst de 19-jarige een beeld van de voetballer-Timisela. ,,Het liefst zit ik zo kort mogelijk op mijn tegenstander. Bij mijn amateurclub Abcoude, waar ik voetbalde voordat ik in de C1 van Ajax belandde, speelde ik trouwens op het middenveld.''
Terugblikkend op zijn basisdebuut, toont de Ajacied zich vooral tevreden over de tweede helft tegen Heracles. Niet geheel toevallig de 45 minuten waarin hij de Amsterdammers met zijn doelpunt definitief voorbij de Almeloërs hielp. ,,De eerste helft liep bij mij niet zo lekker. Gelukkig heb ik het na rust redelijk op kunnen pakken. In de tweede helft liep het met het hele team beter. Er werd ook meer strijd geleverd.''
Een week na zijn Ajax-debuut tegen RBC Roosendaal, speelde de Amsterdammer in Almelo zijn tweede officiële wedstrijd. De eerste (bijna) volle wedstrijd op het hoogste niveau was best zwaar, moet Timisela bekennen. ,,Uiteindelijk schoot de kramp erin. Eerder had ik al last van een droge mond, leek het wel alsof ik te weinig speeksel had. Misschien wel gewoon te weinig gedronken.''
Ondanks de fysieke ongemakken pikte Timisela wel zijn doelpuntje mee. ,,Scoren in Ajax 1 is een droom. Of ik het op een bijzondere manier heb gevierd? Niet echt. Na de wedstrijd ben ik naar mijn vriendin gegaan, daarna naar huis. Mijn zusje was gisteren namelijk ook jarig.''
De relatief rustige uitlooptraining na zijn basisplaats in het vlaggenschip, was ook al een relatief nieuwe ervaring voor Timisela. ,,Al had ik nu het liefst mijn partijtje meegespeeld'', werpt de Timisela een blik op verwoed strijdende reserves en Jong Ajacieden op het veld. De rechterverdediger laat zijn verstand spreken. ,,Je weet dat het nu beter is om je rust te pakken. Van heel veel speeltijd zal het de komende weken niet meer komen, denk ik. Trabelsi is op de weg terug. Terwijl ook Grygera rechtsback kan spelen.''
De training op een bijveld van Ajax’ sportpark de Toekomst was in elk geval voor Alfons Groenendijk een zware. Met de Amsterdam ArenA als fraai decor, nam de trainer en oud-speler fanatiek deel aan de verschillende loopoefeningen en partijtjes. Weliswaar rood aangelopen bleef Groenendijk prima op de been tussen de jonkies. Al werd de trainer wel verbaal opgepept vanaf de zijlijn. ,,Gerard, jouw complimenten houden me in de race'', bedankte Groenendijk nog tijdens een wedstrijdje zijn grote motivator en ‘oppepper’, assistent-trainer Gerard van der Lem.
Eens, Babel verhuren is de beste optie voor alle partijen. Maar aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat je hem niet aan een directe concurrent verhuren wil....quote:Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef twi het volgende:
[..]
Babel denkt verkeerd wanneer 'ie als 19-jarige ontevreden is op de bank, wanneer hij Huntelaar en Rosenberg voor zich heeft. Maar hij wordt gewoon misbruikt op links, en moet gewoon verhuurd worden. Hij is niet klaar voor de 9 bij Ajax, en moet dat maar een jaartje ergens leren.
Om hem gelijk te stellen aan een figuur als De Jong, met zijn waanideeen, vind ik voorbarig en overdreven. Babel heeft het talent, en heeft de pech dat Blind met 3 dure spitsen zit opgescheept in plaats van 2. Bovendien moet hij spelen om zich te ontwikkelen. Dat kan niet bij Ajax, dus moet 'ie maar verhuurd worden.
Ajax is in deze gewoon triest bezig door hem niet te verhuren aan NEC, afgelopen winterstop. Had een ideale mogelijkheid en oplossing geweest voor beiden.
Kan ie niet naar HSV?quote:Op maandag 27 februari 2006 15:22 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Eens, Babel verhuren is de beste optie voor alle partijen. Maar aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat je hem niet aan een directe concurrent verhuren wil....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |