abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35474680
Ik sprak gisteren een curator over een bepaald dossier en daarna ook meer bepaald over actuele zaken. Hij gaf aan dat ongeveer 5% van de mensen iets leert van 3 jaar WSNP. Van dat aantal schrok ik nogal, dat betekent dus dat 95% die financieel op kosten van de belastingbetaler wordt gesaneerd er niets van leert.

Veel mensen willen zelfs een 2e keer in de WSNP gaf hij aan. Dan over de mensen in de WSNP. Hij wilde deze mensen onder druk zetten om te gaan solliciteren, een baan te vinden en meer inkomsten te genereren. Van de 150 mensen die hij onder druk had gezet, nam er maar eentje de moeite om te gaan solliciteren.

Ook gaf hij aan dat voedselbanken tamelijk overbodig zijn. Ongeveer 4% van de mensen die daar naar toe gaat, heeft het ook echt nodig. De overige 96% kan gewoon niet met geld omgaan.

Dus: De WSNP drastisch inperken, in tegenstelling tot de uitbreiding die de PvdA wil. Mensen minder snel toelaten tot de WSNP en mensen in de WSNP of in de schulden, meer onder druk zetten om zelf werk te maken van het oplossen van hun problemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35474974
Dus jij vindt die ¤ 10.000,= die iemand wordt kwijtgescholden erger dan de vele miljarden die in het bedrijfsleven over de balk worden gesmeten?
pi_35474998
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus: De WSNP drastisch inperken, in tegenstelling tot de uitbreiding die de PvdA wil. Mensen minder snel toelaten tot de WSNP en mensen in de WSNP of in de schulden, meer onder druk zetten om zelf werk te maken van het oplossen van hun problemen.
En wat denk je daarmee te bereiken bij mensen die gewoon absoluut niet in staat zijn om met geld om te gaan?

Sommige mensen kunnen dat gewoon niet. Net zoals sommige mensen gewoon niet kunnen voetballen of pianospelen, hoeveel druk je ook uitoefent op die mensen.....
pi_35475036
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:44 schreef doemaardrie het volgende:
Dus jij vindt die ¤ 10.000,= die iemand wordt kwijtgescholden erger dan de vele miljarden die in het bedrijfsleven over de balk worden gesmeten?
dat is het verschil tussen belastinggeld en niet-belastinggeld.
of was het nou met ij? :?
pi_35475105
ik vind overigens dat er bij WSNP een onderscheid gemaakt zou moeten worden door mensen waarvan kan worden vermoed dat ze onverstandig met geld omgaan, en eenmanszaken die op de fles zijn gegaan om wat voor reden dan ook. ik zag een tijd terug een programma op tv waarin een ex-ondernemer aan het woord kwam die het dus niet gered had. hij was er laconiek onder, maar hij vond het wel erg vervelend dat hij zijn schuldeisers niet kon betalen, en dat hij nu de komende jaren voor minder dan bijstand aan het werk moest om zoveel mogelijk nog af te betalen.

naar mijn idee zouden we toe moeten naar een brits model, waarin het vermogen van een onderneming een stuk eenvoudiger te scheiden is van hoofdelijke aansprakelijkheid.

ik heb er verder niet echt verstand van, dus als er een accountant/notaris is die mij terecht gaat wijzen.. doe een beetje lief
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:49:56 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35475129
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:46 schreef visionnaire het volgende:

[..]

Jij denkt dat alles wat mensen kwijtgescholden wordt belastinggeld is? En niet, bijvoorbeeld, Wehkamp-schulden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_35475183
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij denkt dat alles wat mensen kwijtgescholden wordt belastinggeld is? En niet, bijvoorbeeld, Wehkamp-schulden?
als ik me niet vergis wordt er vanuit de gemeente toch een bepaalde handreiking gedaan aan de schuldeisers, om akkoord te gaan met een gedeeltelijke betaling? dit wordt met belastinggeld bekostigd lijkt me. voor de rest vind ik het overigens de verantwoordelijkheid van kredietverstrekkers.
pi_35475412
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:46 schreef visionnaire het volgende:

[..]

Onzin binnen elke grote multinational wordt met geld gesmeten of het niets is.
En deze uitspattingen worden ook door ons allemaal opgebracht?

Leg mij het verschil hiertussen eens uit alsjeblieft.
Nu moet je trouwens niet met het smoesje over keuzevrijheid komen,
want dat is een een fabeltje dat de vrijemarkt goeroe's ons hebben wijsgemaakt.

Het enige verschil dat ik zie is dat met die paar belastingcentjes mensen min of meer worden geholpen die het om wat voor omstandigheden toch al niet zo breed hebben en dat binnen het bedrijfsleven dat geld gaat naar mensen die toch al veel meer krijgen dan ze verdienen of uberhaupt opkrijgen.
pi_35475478
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:49 schreef visionnaire het volgende:

naar mijn idee zouden we toe moeten naar een brits model, waarin het vermogen van een onderneming een stuk eenvoudiger te scheiden is van hoofdelijke aansprakelijkheid.
Ja dat lijkt me een goed plan dan is het voor het geboefte dat zich vrije ondernemr noemt nog makkelijker om de boel te flessen
pi_35475528
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:00 schreef doemaardrie het volgende:

dat binnen het bedrijfsleven dat geld gaat naar mensen die toch al veel meer krijgen dan ze verdienen of uberhaupt opkrijgen.
En die slingeren dat geld weer de economie in, blablabla, etc etc etc.
Zo lusten we er nog wel een paar.
pi_35475559
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:00 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Onzin binnen elke grote multinational wordt met geld gesmeten of het niets is.
En deze uitspattingen worden ook door ons allemaal opgebracht?

Leg mij het verschil hiertussen eens uit alsjeblieft.
Nu moet je trouwens niet met het smoesje over keuzevrijheid komen,
want dat is een een fabeltje dat de vrijemarkt goeroe's ons hebben wijsgemaakt.
dat is hun eigen geld, en daar kunnen ze mee doen wat ze willen. bedrijven zijn geen eigendom van burgers, maar van aandeelhouders. en als het de aandeelhouders niet steekt dat er bakken met geld worden weggegooid, dan is er niets aan de hand.

overigens. wat is geld weggooien bij bedrijven volgens jou? het in dienst hebben van teveel mensen die nutteloze werkzaamheden uitvoeren? het inkopen van nutteloze diensten bij andere bedrijven? of verbranden ze het letterlijk?
quote:
Het enige verschil dat ik zie is dat met die paar belastingcentjes mensen min of meer worden geholpen die het om wat voor omstandigheden toch al niet zo breed hebben en dat binnen het bedrijfsleven dat geld gaat naar mensen die toch al veel meer krijgen dan ze verdienen of uberhaupt opkrijgen.
die mensen lopen ook het risico. en nogmaals. het is hun geld. dat hebben ze netjes zelf verdiend door producten te verkopen. en dan kun je wel gaan huilen dat die grote ondernemingen hun producten door jouw strot duwen, maar dat is echt grote onzin. noem mij eens 1 product/dienst dat jij per se moet kopen, zonder dat je daarin keuzevrijheid hebt.
pi_35475583
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:02 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me een goed plan dan is het voor het geboefte dat zich vrije ondernemr noemt nog makkelijker om de boel te flessen
nee hoor. dat zorgt voor meer ondernemers, en dus voor minder werkloosheid. wat ben jij voor een rare communist, zeg?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:06:14 #13
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35475601
Sja, ik heb ook wel eens een docu gezien over WSNP-klanten, en dat waren idd koopzieke mensen met een huis vol dure rotzooi.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_35475673
Wat zijn dan de toelatingscriteria voor de WSNP?

Mogen 'Wehkamp-mensen' daar zomaar in?
pi_35475845
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:05 schreef visionnaire het volgende:

[..]

nee hoor. dat zorgt voor meer ondernemers, en dus voor minder werkloosheid. wat ben jij voor een rare communist, zeg?
Dus aan de ene kant ga je uit van het slechte in de mens terwijl je er aan de andere kant ervan overtuigd bent dat het gemiddelde bedrijf netjes omgaat met geld en mensen.

Vind je dat zelf niet een beetje erg naief beste man?
pi_35475882
Jaja, Grote Bedrijven zijn slecht, dat weten we nu wel. .

Nu weer over WSNP?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:16:04 #17
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_35475891
Volgens mij is het bestaan van de WSNP uiteindelijk ook goed voor het bedrijfsleven, die krijgen namelijk tenminste (een deel van) het geld dat deze klanten hen verschuldigd is. De WSNP is eigenlijk overheidsdwang om je schulden af te betalen aan je schuldeisers, dat zal soms de belastingdienst zijn maar veel vaker Wehkamp, Frisia Financieringen en Comfort Card.

Normaal gesproken kun je als bedrijf van een kale kip niet plukken, nu zorgt de overheid ervoor dat die mensen dat toch kunnen doordat ze feitelijk beslag legt op hun inkomen.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_35475915
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:45 schreef Croga het volgende:

[..]

En wat denk je daarmee te bereiken bij mensen die gewoon absoluut niet in staat zijn om met geld om te gaan?

Sommige mensen kunnen dat gewoon niet. Net zoals sommige mensen gewoon niet kunnen voetballen of pianospelen, hoeveel druk je ook uitoefent op die mensen.....
Wat dacht je van een budgetcursus, werken (= meer inkomen) en desnoods onder curatele stellen...?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35475934
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:09 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zijn dan de toelatingscriteria voor de WSNP?

Mogen 'Wehkamp-mensen' daar zomaar in?
Ja, die mogen er gewoon in. Bij het gros van de WSNP-dossiers duiken dan ook namen als Wehkamp en PrimeLine op.
pi_35475939
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

onder curatele stellen...?
Duur grapje.
pi_35475950
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Duur grapje.
Dat dienen die mensen uiteindelijk wel zelf te betalen. Wie niet horen wil....
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:19:54 #22
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_35475994
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, die mogen er gewoon in. Bij het gros van de WSNP-dossiers duiken dan ook namen als Wehkamp en PrimeLine op.
Uiteraard mogen die mensen erin. Wat heb je aan een WSNP als die mensen er niet in zouden mogen, dan heeft het toch geen zin.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_35476020
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:19 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Uiteraard mogen die mensen erin. Wat heb je aan een WSNP als die mensen er niet in zouden mogen, dan heeft het toch geen zin.
De WSNP is niet voor iedereen, er worden ook wel mensen geweigerd. Het is op zich prima dat de WSNP er is, ook voor schuldeisers, alleen is het allemaal veel te slap. Typisch Nederlands weer. Het mag best wat harder allemaal.
pi_35476032
Waarom was je bij een curator ?
pi_35476041
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:14 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Dus aan de ene kant ga je uit van het slechte in de mens terwijl je er aan de andere kant ervan overtuigd bent dat het gemiddelde bedrijf netjes omgaat met geld en mensen.

Vind je dat zelf niet een beetje erg naief beste man?
mensen die een bedrijf oprichten doen dat niet zomaar zonder enige motivatie. mensen die de hele dag kansloos in de bijstand hangen, en niet met geld om kunnen gaan en daardoor in de WSNP belanden heb ik weinig respect voor. dit is het belangrijke verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')