En wat denk je daarmee te bereiken bij mensen die gewoon absoluut niet in staat zijn om met geld om te gaan?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus: De WSNP drastisch inperken, in tegenstelling tot de uitbreiding die de PvdA wil. Mensen minder snel toelaten tot de WSNP en mensen in de WSNP of in de schulden, meer onder druk zetten om zelf werk te maken van het oplossen van hun problemen.
dat is het verschil tussen belastinggeld en niet-belastinggeld.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:44 schreef doemaardrie het volgende:
Dus jij vindt die ¤ 10.000,= die iemand wordt kwijtgescholden erger dan de vele miljarden die in het bedrijfsleven over de balk worden gesmeten?
Jij denkt dat alles wat mensen kwijtgescholden wordt belastinggeld is? En niet, bijvoorbeeld, Wehkamp-schulden?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:46 schreef visionnaire het volgende:
[..]
dat is het verschil tussen belastinggeld en niet-belastinggeld.
als ik me niet vergis wordt er vanuit de gemeente toch een bepaalde handreiking gedaan aan de schuldeisers, om akkoord te gaan met een gedeeltelijke betaling? dit wordt met belastinggeld bekostigd lijkt me. voor de rest vind ik het overigens de verantwoordelijkheid van kredietverstrekkers.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij denkt dat alles wat mensen kwijtgescholden wordt belastinggeld is? En niet, bijvoorbeeld, Wehkamp-schulden?
Onzin binnen elke grote multinational wordt met geld gesmeten of het niets is.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:46 schreef visionnaire het volgende:
[..]
dat is het verschil tussen belastinggeld en niet-belastinggeld.
Ja dat lijkt me een goed plan dan is het voor het geboefte dat zich vrije ondernemr noemt nog makkelijker om de boel te flessenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:49 schreef visionnaire het volgende:
naar mijn idee zouden we toe moeten naar een brits model, waarin het vermogen van een onderneming een stuk eenvoudiger te scheiden is van hoofdelijke aansprakelijkheid.
En die slingeren dat geld weer de economie in, blablabla, etc etc etc.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:00 schreef doemaardrie het volgende:
dat binnen het bedrijfsleven dat geld gaat naar mensen die toch al veel meer krijgen dan ze verdienen of uberhaupt opkrijgen.
dat is hun eigen geld, en daar kunnen ze mee doen wat ze willen. bedrijven zijn geen eigendom van burgers, maar van aandeelhouders. en als het de aandeelhouders niet steekt dat er bakken met geld worden weggegooid, dan is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:00 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Onzin binnen elke grote multinational wordt met geld gesmeten of het niets is.
En deze uitspattingen worden ook door ons allemaal opgebracht?
Leg mij het verschil hiertussen eens uit alsjeblieft.
Nu moet je trouwens niet met het smoesje over keuzevrijheid komen,
want dat is een een fabeltje dat de vrijemarkt goeroe's ons hebben wijsgemaakt.
die mensen lopen ook het risico. en nogmaals. het is hun geld. dat hebben ze netjes zelf verdiend door producten te verkopen. en dan kun je wel gaan huilen dat die grote ondernemingen hun producten door jouw strot duwen, maar dat is echt grote onzin. noem mij eens 1 product/dienst dat jij per se moet kopen, zonder dat je daarin keuzevrijheid hebt.quote:Het enige verschil dat ik zie is dat met die paar belastingcentjes mensen min of meer worden geholpen die het om wat voor omstandigheden toch al niet zo breed hebben en dat binnen het bedrijfsleven dat geld gaat naar mensen die toch al veel meer krijgen dan ze verdienen of uberhaupt opkrijgen.
nee hoor. dat zorgt voor meer ondernemers, en dus voor minder werkloosheid. wat ben jij voor een rare communist, zeg?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:02 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me een goed plan dan is het voor het geboefte dat zich vrije ondernemr noemt nog makkelijker om de boel te flessen![]()
Dus aan de ene kant ga je uit van het slechte in de mens terwijl je er aan de andere kant ervan overtuigd bent dat het gemiddelde bedrijf netjes omgaat met geld en mensen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:05 schreef visionnaire het volgende:
[..]
nee hoor. dat zorgt voor meer ondernemers, en dus voor minder werkloosheid. wat ben jij voor een rare communist, zeg?
Wat dacht je van een budgetcursus, werken (= meer inkomen) en desnoods onder curatele stellen...?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:45 schreef Croga het volgende:
[..]
En wat denk je daarmee te bereiken bij mensen die gewoon absoluut niet in staat zijn om met geld om te gaan?
Sommige mensen kunnen dat gewoon niet. Net zoals sommige mensen gewoon niet kunnen voetballen of pianospelen, hoeveel druk je ook uitoefent op die mensen.....
Ja, die mogen er gewoon in. Bij het gros van de WSNP-dossiers duiken dan ook namen als Wehkamp en PrimeLine op.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:09 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zijn dan de toelatingscriteria voor de WSNP?
Mogen 'Wehkamp-mensen' daar zomaar in?
Dat dienen die mensen uiteindelijk wel zelf te betalen. Wie niet horen wil....quote:
Uiteraard mogen die mensen erin. Wat heb je aan een WSNP als die mensen er niet in zouden mogen, dan heeft het toch geen zin.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, die mogen er gewoon in. Bij het gros van de WSNP-dossiers duiken dan ook namen als Wehkamp en PrimeLine op.
De WSNP is niet voor iedereen, er worden ook wel mensen geweigerd. Het is op zich prima dat de WSNP er is, ook voor schuldeisers, alleen is het allemaal veel te slap. Typisch Nederlands weer. Het mag best wat harder allemaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:19 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Uiteraard mogen die mensen erin. Wat heb je aan een WSNP als die mensen er niet in zouden mogen, dan heeft het toch geen zin.![]()
mensen die een bedrijf oprichten doen dat niet zomaar zonder enige motivatie. mensen die de hele dag kansloos in de bijstand hangen, en niet met geld om kunnen gaan en daardoor in de WSNP belanden heb ik weinig respect voor. dit is het belangrijke verschil.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:14 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant ga je uit van het slechte in de mens terwijl je er aan de andere kant ervan overtuigd bent dat het gemiddelde bedrijf netjes omgaat met geld en mensen.
Vind je dat zelf niet een beetje erg naief beste man?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |