quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:15 schreef F-Cisco het volgende:Mag kijken ook?
qua boeken zit ik nog bij Michael Moore en Charles Groenhuijsen, niet zo zeer politiek in het algemeen maar zou ik zeker ook lezen. Het leest lekker snel en als een komiek boek.
En komen we bij het kijken, heb ik het over documentares, zet ik er ook even bij niet een nieuw topic waart, maar na Farenheit en Bowling for colombine, ook "the road to Guantamano", 50 Jaar NOS om alles op volgorde nog even samengevat te herhalen en je hebt de belangrijkste stukjes geschiedenis film.
enigzins politieke documantariares op bol.comWeten jullie nog goeie documantaries? Veel heb ik er al gezien, vooaral geïnteresseerd in de VS, maar elders, is welcome, er was ook een hele goeie serie over de aanslagen op de twin towers op National Geographic, te koop maar niet te verschepen naar Nederland,
inside 9/11hoop dat jullie er wat aan hebben en later me too.
Wat documentaires betreft kan ik de volgende (alternatieve) docu's zeker aanraden
Genre: politiek, Media, economie- Orwell Rolls in His Grave
- Manufacturing Consent (ook als boek verkrijgbaar)
- The Corporation (ook als boek verkrijgbaar)
- The Money Masters - how international bankers gained control of America
Eerste drie zijn critische documentaires die gaan over de invloed van de media en de werking van bedrijven. De laatste is een alternatieve kijk op de wereld, namelijk het gevecht tussen regering (het volk) en de internationale bankiers en elite.
Genre: geopolitiek, corruptie, drugs, CIA, iran-contra, covert-ops- What I've Learned About US Foreign Policy (vooral de eerste 50min)
- Michael Ruppert - CIA and Drug Running (Granada Forum 1997)
- Michael Chossudovsky - War and Globalization - The Truth Behind September 11
- Michael Ruppert - Truth and Lies of 9-11
Deze zijn wat lastiger om te bemachtigen (emule werkt het beste) maar zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben. Ze overtreffen met groot gemak de slappe documentaires van Michael Moore en geven je kennis van feiten die uit de dagelijkse media gehouden worden en waarvan je weinig zal lezen in de geschiedennisboekjes.
Voor een korte indicatie waar ze over gaan zie deze korte filmpjes;
GNN - Crack The CIAThe War ConspiracyVerder kan ik deze site aanraden voor meer alternatieve informatie
http://home.planet.nl/~reijd050/
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."