Tips? Weet je dan niet dat je gewoon moet doen wat je hart je ingeeft? Hier zijn echt geen regels of dergelijke voor. Als jij je baby uit haar bedje wil halen, moet je dat gewoon doen. Als ze overdag liever niet in haar bedje slaapt, dan is het toch prima dat ze bijvoorbeeld in de box slaapt. Eventueel kun je haar in de kinderwagen laten slapen, dat deed ik ook vaak op de dag met m'n dochter de eerste maanden. Maar echt hoor, laat je niet te veel meeslepen door meningen van een ander. Bij mij riep ook iedereen hoe ik het moest doen, maar dat werkt niet als dat tegen je eigen gevoel in gaat. En vooral wat dat huilen betreft, daar heeft iedereen wel een mening over...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:46 schreef Ingrid19 het volgende:
Slapen doet ze helaas overdag en 's avonds dus nog niet in haar eigen bedje. Alleen 's nachts en dan slaapt ze gelukkig wel door.En meestal na de 1e voeding ook in haar eigen bedje.
Als we haar in bed leggen begint ze vaak te krijsen als een gek. En zo niet, dan kijkt/luistert ze naar haar mobiel en als die is afgelopen begint ze ook te huilen.
Ze huilt wel vaker om in slaap te komen en dat is dan 10-15 minuten. En dan huilt ze ‘gewoon’. Maar wat ze dan overdag en ’s avonds doet is echt krijsen.
We laten haar dan wel een tijdje liggen en kijken af en toe. Maar als ze al ruim een half uur bezig is en nog steeds flink over haar toeren is, halen we haar er weer uit.
Is dat verstandig, of moeten we het anders aanpakken? Het CB heeft geen idee wat we kunnen doen.
Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
ps. Ze slaapt dan op schoot, in haar wipstoeltje, zo plat mogelijk, of in de box.
Dit bedoel ik dus, er is niks strikt vastgelegd ofzo. Doe waarvan je denkt dat het goed is en kijk ook een beetje naar hoe je baby reageert. Een kindje van die leeftijd kun je namelijk nog niet verwennen door haar "haar zin" te geven.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment denkt dat je kindje in zijn bedje 'moet' slapen terwijl dat mss helemaal niet zo hele strikt hoeft allemaal...
Soms begrijp ik het allemaal niet hier. Ingrid vraagt tips want Kim slaapt helaas nog niet in haar eigen bedje. En nu moet ze volgens jullie overal maar weer schijt aan hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:46 schreef Ingrid19 het volgende:
Slapen doet ze helaas overdag en 's avonds dus nog niet in haar eigen bedje. Alleen 's nachts en dan slaapt ze gelukkig wel door.
...
Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Hier precies hetzelfde. Ze heeft zeker vanaf 6 weken tot een maand of 3 a 4 niet in haar bedje willen slapen overdag. Maar idd zo af en toe blijven proberen, gaat het niet...ook goed, haalde ik haar er weer uit en sliep ze op schoot, in de box, wipstoeltje of ging ik met haar wandelen in de wagen waar ze dan (hopelijk) in slaap viel.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:35 schreef Leah het volgende:
Nog 1 tje. Wij bleven het gewoon proberen
, met regelmaat even in haar bedje leggen, en als het niet gaat probeer je het een dag (of twee) later weer eens een keer. Hier lukte het toen "ineens" een keer.
Bovendien zie ik er ook niet zoveel kwaad in, zeker met een eerste kind is het toch nog vrij rustig in huis. Nr. twee ging hier wel meteen naar boven, ik vond de herrie die Freek produceert niet echt rustgevend
Is juist niet verwarrend. Op deze manier leert ze het verschil tussen dag en nacht, wat ook weer goed van pas zal komen als ze strak overdag langer op zal zijn en de nachten door moet gaan slapen. Maar nogmaals, gebruik je eigen ideeen, als jij denkt dat het het beste is om haar gewoon steeds in bed te leggen, moet je dit ook gewoon doen. Maar vergeet niet dat je een baby niet kunt dwingen en ook niet kunt verwennen, daar zijn ze nog te klein voor, dus ga ook een beetje af op wat je kind aangeeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:39 schreef Ingrid19 het volgende:
Ohja, we merken nu vooral 's avonds, sinds een paar dagen dat Kim niet aan haar rust toekomt.
Dus lijkt het ons nu wel goed om haar in bed te laten slapen, zowel overdag als 's avonds.
Anders lijkt het me ook zo verwarrend. Overdag beneden en 's avonds en 's nachts in bed.
ze leert dat verschil ook wel in haar eigen bedje hoor. tenzij je extreem verduisterende gordijnen hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:14 schreef mirannie het volgende:
Is juist niet verwarrend. Op deze manier leert ze het verschil tussen dag en nacht, wat ook weer goed van pas zal komen als ze strak overdag langer op zal zijn en de nachten door moet gaan slapen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:40 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ben supertrots op Kim! Ze heeft net 40 minuten in haar bedje geslapen!
Dit moet natuurlijk mobile zijn, Kim is nog te jong om met een GSM te lopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:46 schreef Ingrid19 het volgende:
Als we haar in bed leggen begint ze vaak te krijsen als een gek. En zo niet, dan kijkt/luistert ze naar haar mobiel en als die is afgelopen begint ze ook te huilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |