Nee als ik een vrouw geen hand geef omdat ik me tot haar aangetrokken voel is het omdat ik zelf bang ben in zonde te vallen. Dan heb ik het natuurlijk niet wanneer het gaat om iemand die tref in een ziekenhuis of school etc, maar in een sociale ruimte, museum, school etc etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:51 schreef NanKing het volgende:
Waarom geef je een vrouw geen hand als je, je tot haar aangetrokken voelt? Denk je er ook aan dat, dat bij die persoon dan hele andere gevoelens opwekt dan, dat jij voor ogen hebt? Alsin het is niet netjes. Ik zou wel even beduusd kijken als iemand mijn hand weigert.
Wil je mij er even niet in betrekken, spreek lekker voor jezelf.:/quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jahoor, mensen die andere mensen geen hand geven, alleen omdat ze van het andere geslacht zijn en aantrekkelijk zijn, vind ik respectloze schurfthonden. Zo doen we dat in NL.
Wat een edit ben je toch. Ik doe het om me zelf van zonde te weerhouden en niet omdat ik geen respect voor ze heb. Over algemeen mag ik niet eens contact met vrouwen onderhoudenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jahoor, mensen die andere mensen geen hand geven, alleen omdat ze van het andere geslacht zijn en aantrekkelijk zijn, vind ik respectloze schurfthonden. Zo doen we dat in NL.
Waarom zie je het bij interactie met vrouwen wel als een intiem gebaar (dat begrijp ik er uit), en bij mannen niet?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als ik me tot haar aangetrokken voel zal ik uit eigen overtuiging haar geen hand geven, maar als er sprake is van een zakelijke meeting veranderd het
ik begrijp je niet echt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:52 schreef NanKing het volgende:
Oh ja even een disclaimer @ triggershot, ik zeg niets hier om je persoonlijk aan te vallen, maar ben oprecht benieuwd.
ik gok onderliggende aantrekkingskrachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
Waarom zie je het bij interactie met vrouwen wel als een intiem gebaar (dat begrijp ik er uit), en bij mannen niet?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind het zo vreemd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee als ik een vrouw geen hand geef omdat ik me tot haar aangetrokken voel is het omdat ik zelf bang ben in zonde te vallen. Dan heb ik het natuurlijk niet wanneer het gaat om iemand die tref in een ziekenhuis of school etc, maar in een sociale ruimte, museum, school etc etc.
Bedoelde alleen als ik aangetrokken tot hen voel, lichamelijk contact is al verboden met ander geslacht. En dan als ik zelfde interesse terug zou krijgen zou het al helemaal een probleem zijn, overigens ook vaak gebeurt helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zie je het bij interactie met vrouwen wel als een intiem gebaar (dat begrijp ik er uit), en bij mannen niet?
Ach, jij komt er nog wel een keer achter hoe de islam werkelijk met vrouwen omgaat. Als ik jou was zou ik het er nog maar ff goed van nemen, zolang het nog kan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wil je mij er even niet in betrekken, spreek lekker voor jezelf.:/
Haha nee dat klopt ook wel, maar ik spreek uit voorzorgsmaatregelen om niet een 4/5 x in zonde te vallenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind het zo vreemd.
Het lijkt me moeilijk leven als je, jezelf niet kunt vertrouwen in dit soort dingen.
De tijd tussen 'je zonde maken' en een hand geven liggen hemelsbreed van elkaar.
Je hoeft een vrouw die je aantrekkelijk vindt toch niet gelijk te bespringen.
Het was even om mee te delen dat ik dingen niet zeg om je te bashed oid, maar benieuwd ben naar je mening in dingen (mijn vragen over hoe jij tegen vrouwen aan kijkt ed.).quote:
Misschien hebben die mannen in Turkije wel geen controle over hun lust omdat ze moslim zijn en daarom vrouwen als een gebruiksobject zienquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:59 schreef Triggershot het volgende:
In Turkije gebeuren heel veel verkrachtingen omdat man geen controle heeft over zijn lust.
Desalniettemin slaat het natuurlijk helemaal nergens op dat de vrouw zich zou moeten aanpassen aan de man omdat die zijn handen niet thuis kan houden. Een dergelijke logica is vergelijkbaar het bestraffen van iemand die is bestolen omdat die zijn huis niet op slot heeft gedaan, in plaats van de dief te bestraffen.quote:Vooral toeristen hebben daar last van en het is wel vaak gebeurt helaas. Het is een misvatting dat het moet. In de koran wordt duidelijk gemaakt dat Mohammed geen autoriteit mag hebben om mensen te dwingen laat staan dat mannen hun vrouwen zouden mogen dwingen.
Aha ok duidelijk. Als je meer vragen hebt, wil ik ze graag beantwoordenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het was even om mee te delen dat ik dingen niet zeg om je te bashed oid, maar benieuwd ben naar je mening in dingen (mijn vragen over hoe jij tegen vrouwen aan kijkt ed.).
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:31 schreef Triggershot het volgende:
Laatste tijd wordt Islam gezien als een systeem die vrouwen onderdrukt. Ze omzet tot slavinnen die totaal geen rechten bezitten en enkel en alleen zijn voor genot van hun mannen en voor huishoudelijke
aanvulling. Mijn ex zuster Ayaan Hirsi Ali, timmert hier vrolijk aan door, maar gelukkig is hier niets van waar.
De islam ziet mannen gelijk aan vrouwen.
1. Eerwraak is verboden in de islam.
2. Je vrouw mishandelen is verboden.
3. Je moet vrouwen in je familie perse onderhouden zonder dat je aan hun bezittingen mag zitten.
4. Een vrouw is mooiste voorziening op Aarde volgens de islam.
Die burka's en niqaabs zijn zeker ook om jou van de zonde te weerhouden, alsmede het verminken en dichtnaaien van het vrouwelijke geslachtsorgaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een edit ben je toch. Ik doe het om me zelf van zonde te weerhouden en niet omdat ik geen respect voor ze heb. Over algemeen mag ik niet eens contact met vrouwen onderhouden
Hoe vind je op deze manier ooit een partner? In Nederland werkt die houding best afstotend..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedoelde alleen als ik aangetrokken tot hen voel, lichamelijk contact is al verboden met ander geslacht. En dan als ik zelfde interesse terug zou krijgen zou het al helemaal een probleem zijn, overigens ook vaak gebeurt helaas.
Joh, welke straat? Bij mij in de straat niet hoor. Niet elke dag in elk geval. Zo nu en dan wel ja. Maar ik zie ook zo nu en dan hoe er niet zo netjes met vrouwen wordt omgegaan door de niet-Islam.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gelul allemaal.
We kunnen allemaal op straat zien en horen, elke dag, hoe de islam met vrouwen omgaat. En da's niet al te best.
een moslim zal niet overgaan tot verkrachtingquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:58 schreef onemangang het volgende:
[..]
Misschien hebben die mannen in Turkije wel geen controle over hun lust omdat ze moslim zijn en daarom vrouwen als een gebruiksobject zien![]()
(niet gemeend hoor, wel erg makkelijk inkoppertje)
Geen hoofddoek wordt niet gezien als een zonde islam nogmaals het gaat niet om een verplichting.quote:Desalniettemin slaat het natuurlijk helemaal nergens op dat de vrouw zich zou moeten aanpassen aan de man omdat die zijn handen niet thuis kan houden. Een dergelijke logica is vergelijkbaar het bestraffen van iemand die is bestolen omdat die zijn huis niet op slot heeft gedaan, in plaats van de dief te bestraffen.
en nu in je eigen woorden?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
voorziening
klinkt als een stuk vee, oh wacht dat zijn ze ook volgens de islam
![]()
4:11 Allah chargeth you concerning (the provision for) your children: to the male the equivalent of the portion of two females, and if there be women more than two, then theirs is two-thirds of the inheritance, and if there be one (only) then the half. And to each of his parents a sixth of the inheritance, if he have a son; and if he have no son and his parents are his heirs, then to his mother appertaineth the third; and if he have brethren, then to his mother appertaineth the sixth, after any legacy he may have bequeathed, or debt (hath been paid). Your parents and your children: Ye know not which of them is nearer unto you in usefulness. It is an injunction from Allah. Lo! Allah is Knower, Wise.
4:34 Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.
4:20 And if ye wish to exchange one wife for another and ye have given unto one of them a sum of money (however great), take nothing from it. Would ye take it by the way of calumny and open wrong ?
gelijkwaardig maar je mag ze inruilen als een stuk vee, en zo kan ik vrijwel eindeloos doorgaan
![]()
In Rotterdam? Je kunt beter vragen welke straat je niet moet wezen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar goed, welke straat moet ik wezen dan?
Onder andere. Vraag anders maar eens aan je mammie, je zus of je vriendin wat zij van het verplicht moeten dragen van een hoofddoek vinden.quote:Of is een hoofddoekje voor jou al onderdrukking![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe vind je op deze manier ooit een partner? In Nederland werkt die houding best afstotend..
Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In Rotterdam? Je kunt beter vragen welke straat je niet moet wezen.
[..]
Onder andere. Vraag anders maar eens aan je mammie, je zus of je vriendin wat zij van het verplicht moeten dragen van een hoofddoek vinden.
Bang is niet juiste term ik ben er zeker niet bang voor, alleen wel weet ik dat wel meestal eerste stap is voor een fysieke contact. Overigens komt een boerka nergens in de boeken voor.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:03 schreef NanKing het volgende:
Ik vraag me iets af,
vrouwen dragen een hoofddoek of boerka , de mannen zien de vrouwen niet en de vrouw wordt volgens mij als een soort verboden vrucht gezien, juist als iets niet mag wil men het vaak. Er wordt iets mysterieus van gemaakt, daarom ben jij al 'bang' om een vrouw een hand te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |