'k Ben benieuwd naar de resultaten van een vergelijkend onderzoek naar huiselijk geweld en verkrachting binnen moslim- en binnen niet-moslim-gemeenschappen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef Triggershot het volgende:
en nu is het onrechtvaardig het over de islam wordt verspreid, alsof islam mensen stimulerende is om over te gaan tot verkrachting.
ik ben klaar met jou!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ben benieuwd naar de resultaten van een vergelijkend onderzoek naar huiselijk geweld en verkrachting binnen moslim- en binnen niet-moslim-gemeenschappen.
Maarja, da's slechts cultuur he?.
Nee, een geloof die is onstaan vanuit Mekka met als hoofdrolspeler een mens van vlees en bloed. Ik probeerde je duidelijk te maken dat vrouwen niet overal vroeger minder waard werden gezien als kamelen. Dus vanuit de optiek van Mekka klinkt het wel logisch. Maar niet vanuit de optiek van al die andere culturen die op dat momnet vrouwen veel hoger hadden zitten in hun cultuur.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voor jou is de islam een mythe, Oke dan.
Aanpassen?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:08 schreef milagro het volgende:
[..]
]
[quote]waarom moeten de vrouwen zich dan aanpassen?
de vrouw moet zich bedekken voor vreemden, niet voor haar famillie en man.quote:waarom is het de vrouw die zich moet bedekken?
Betreffende hadith kwam ook samen met dat Mohammed zei dat er einde van dagen vrouwen bevolking bijna 40 x meer zal zijn dan de mannen. En dat zeker elke man meerdere vrouwen zal hebbe hierdoor.quote:waarom wordt er gesteld dat het vooral de vrouwen zijn die de hel bevolken?
Cultureel, een man kan het net zo goed.quote:waarom kan vooral of vrijwel de vrouw de familie eer schenden?
Ik ga het nog eens voor je opzoeken.quote:waarom weegt de getuigenis van een vrouw minder zwaar dan die van de man?
Incorrect bij beiden moeten er 4 getuigen zijn.quote:waarom is er voor overspel bij een vrouw minder getuigen nodig dan bij de man?
Sterker heeft geschapen dan de ander, is trouwens een biologisch feit toch?quote:staat er niet in de Koran dat Allah de man bevoorrecht heeft boven de vrouw?
In Dubai was dat zo volgens mij? Een vrouw kan even simpel scheiden van haar man als andersom. met een sms zelfs tegenwoordig.quote:is het niet zo dat een man een vrouw mag verstoten maar andersom niet
ik opende um iig niet voor jou, op verzoek van een ander.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad. Open dan geen topic ofzo.
Nep-dialoog.
Maar ik zei toch vooraf al dat er verzen zijn die regionaal zijn en voor een bepaalde moment waren toegestaan of verboden. Er zijn ook dingen die voor de moslims van universeel belang waren.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:13 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nee, een geloof die is onstaan vanuit Mekka met als hoofdrolspeler een mens van vlees en bloed. Ik probeerde je duidelijk te maken dat vrouwen niet overal vroeger minder waard werden gezien als kamelen. Dus vanuit de optiek van Mekka klinkt het wel logisch. Maar niet vanuit de optiek van al die andere culturen die op dat momnet vrouwen veel hoger hadden zitten in hun cultuur.
Maar ik stel hiermee dus wel vast dat dit een regionaal excuus is, niet universeel.
Ik ben niet jouw lieve schat, dat we dat even uit de wereld hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lieve schat dat probeer ik nou toch te doen.
Maar tot nu toe kreeg ik alleen maar reacties van Fokkers die islam en cultuur niet kunnen scheiden. Zelfde wat die mannen doen
damnquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
[quote]Ik ben niet jouw lieve schat, dat we dat even uit de wereld hebben.
Cultuur komt ook voor bij de christelijke/joods mensen die in midden oosten leven. Ook hun vrouwen mogen veel minder en doen ook veel minder omdat hun mag geen toestemming voor geeft of ze belemmert. De islam is naar mijn mening en een miljard andere moslims alleen gebasseerd op Koran en hadith( uitspraken van Mohammed) Daarnaast elke iets wat in de islam wordt gevoegd als aanbidding is niet toegestaan.quote:Ik heb grote moeite het geloof en de cultuur te scheiden, maar ik blijf mijn best doen.
Op mijn werk heb ik dagelijks te maken met Islamitische vrouwen.
Vrouwen die niet op een feestje ter ere van een collega mogen komen bijv (waar verder geen mannen aanwezig zijn), vrouwen die niet zelf mogen bepalen of ze een hoofddoek dragen bijv, vrouwen die niet met een leraar mogen praten (want man) over hun kind en z'n resultaten.
Klopt kan ik ook niet ontkennen. Zoals ik al eerder zei ik ontken niet dat er debielen zijn die mijn zusters te pleuris slaan en dan een rechtvaardiging zoeken in de koran terwijl betreffende context niets van hun daad weg geeft en ze zich toch daar op beroepen is gewoon manipulatief en vrouwen in de macht houdend.quote:Ook heb ik grote moeite met het feit dat iets meer dan 70% van de Blijf van mijn lijf-huizen bevolkt wordt door allochtone en merendeels Islamitische vrouwen.
Misschien is de Islam ergens, in oorsprong, een fijn geloof, voorzover je dat van welk geloof dan ook kunt zeggen, maar dat wat ik dagelijks om me heen zie zijn geen uitwassen, maar eerder regel.
Dan kun je boos worden op mensen die het niet met jouw stelling eens zijn, maar dan ga je voorbij aan wat men dagelijks om zich heen ziet, om van de tv maar te zwijgen.
Het is vooral een fijn geloof voor mannen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:17 schreef shmoopy het volgende:
Ook heb ik grote moeite met het feit dat iets meer dan 70% van de Blijf van mijn lijf-huizen bevolkt wordt door allochtone en merendeels Islamitische vrouwen.
Misschien is de Islam ergens, in oorsprong, een fijn geloof, voorzover je dat van welk geloof dan ook kunt zeggen, maar dat wat ik dagelijks om me heen zie zijn geen uitwassen, maar eerder regel.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:24 schreef onemangang het volgende:
[..]
Het is vooral een fijn geloof voor mannen.
13, maar niet gelijktijdig he. Aisha aub niet, ik zal wel reageren als je er een topic over opent. Maar ik probeer hiermee islam zo goed mogelijk in een beter daglicht te stellenquote:Neem de stichter van dit alles. Schijnt dat ie wel 23 vrouwen had, dus hij had ze heel hoog zitten. En we zullen het maar niet over Aysha hebben
Aangezien ik je toch niet kan blokkeren ofzo, wil je plz een eigen topic openen met dergelijke vragen en ik beloof dat ik er zo goed en inhoudelijk op ga reageren. Maar hou aub deze topic ontopic.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:26 schreef DennisMoore het volgende:
Als we dus allemaal het voorbeeld van Mohammed moeten volgen, moeten volwassen mannen ook trouwen met kleine meisjes?
Of is dat dan weer cultuur?
Door halve waarheden te verkondigen, de praktijk te negeren, en alle negatieve elementen af te schuiven op 'cultuur'?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:26 schreef Triggershot het volgende:
Maar ik probeer hiermee islam zo goed mogelijk in een beter daglicht te stellen
de man kan zich niet beheersen blijkbaar als er een niet bedekte (hoofddoek) vrouw langsloopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aanpassen?
[..]
de vrouw moet zich bedekken voor vreemden, niet voor haar famillie en man.
Voor de man is het exact zelfde.
[..]
sorry ik kap hier tegen jou te reageren, zie mijn vorige post.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Door halve waarheden te verkondigen, de praktijk te negeren, en alle negatieve elementen af te schuiven op 'cultuur'?
Wat een onzin. Als jij als argument gebruikt dat we naar Mohammed moeten kijken, omdat hij de stichter is, en dus de bron van de waarheid over de islam, dan noem ik van diezelfde Mohammed een negatief aspect.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
Aangezien ik je toch niet kan blokkeren ofzo, wil je plz een eigen topic openen met dergelijke vragen en ik beloof dat ik er zo goed en inhoudelijk op ga reageren. Maar hou aub deze topic ontopic.
Heb ik ook maar van dit niet al te positieve linkje. Ach, in ieder geval meer als eentje. En ook een aantal gelijktijdig. Dat alleen is niet bepaald een gelijkwaardige kijk op de man-vrouw relatie. Laten we wel wezen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In oorsprong voor beiden
[..]
13, maar niet gelijktijdig he. Aisha aub niet, ik zal wel reageren als je er een topic over opent. Maar ik probeer hiermee islam zo goed mogelijk in een beter daglicht te stellen
Hoe zit het dan met homo's in de moskeequote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
Context = flauwekul.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef Triggershot het volgende:
[voorziening? oh ja, de akkers]
context enzo
Teneerste niets moet. mensen zijn zo vrij om de islam te gehoorzamen of te verwerpen, daarintegen man een moslim man niet eens zijn waar een vrouw zich zo kleed/is. Een vrouw moet zich helemaal niet aanpassen, de man moet vertrekken van zo een omgeving.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef milagro het volgende:
[..]
de man kan zich niet beheersen blijkbaar als er een niet bedekte (hoofddoek) vrouw langsloopt.
het gebrek aan beheersing is dus een probleem van de mán.
echter de vrouw moet zich aanpassen
Stel je een les voor van 24 meiden en 2 jongens, volgens de islam moeten dan jongens vertrekken en niet de meiden. Er zou dus sprake zijn van speciale les voor jongens.quote:meisjes mogen niet zelden niet meegymen in gemengde klassen
zwemlessen moeten apart gehouden worden voor vrouwen
vrouwen zijn ten alle tijde degene die zich moeten aanpassen opdat de man niet in de verleiding komt.
Zal je echt aan hun moeten vragen.quote:waarom zeggen behoofddoekte moslimaas dat ze met die hoofddoek meer respect krijgen?
wat is dat voor een kolder?
Is geen onderscheid tussen, mannen mogen de vrouw ook niet op zelfde manier benaderen.quote:waarom mag een meisje niet de man kiezen, op een man afstappen die ze leuk vindt, maar moet ze wachten tot zij benaderd wordt?
Sorry maar als je iemand bent die in grote steden komt en je ziet turkse/marokkaanse meiden van tegenwoordig niet, die zijn soms zelfs nog erger. In mijn wijk heb je zelfs meisjes die zich aanbieden. ( ja van moslim komaf. )quote:waarom is het geen probleem dat jongens met niet islamitische meiden klooien, maar oh wee als een meisje met een niet islamitische jongen omgaat?
Een man mag onder normale omstandigheden geen meerdere vrouwen hebben, was in een periode van oorlog dat veel mannen sneuvelden en daarom veel vrouwen weduwe bleven, toen kwam er een vers dat mannen met meerdere vrouwen mogen trouwen op voorwaarde dat.quote:waarom mag een man meerdere vrouwen hebben, en een vrouw maar 1 man?
Niet de koran, ik had het over dubai.quote:sinds wanneer wordt er in de Koran gesproken over scheiden via sms?
laat me maar eerst zien waar het alleen over mannen gaat.quote:In de Koran staat nergens dat de vrouw de man mag verstoten, laat me anders maar zien waar dat staat.
Die vrouwen willen dat niet zo maar, maar vanwege hun godsdienst . En die gene die die godsdienst verzonnen heeft was vrouw onvriendelijk. (en die persoon die die godsdienst verzonnen heeft was natuurlijk niet "Allah")quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef Toeps het volgende:
Op zich, men zegt natuurlijk dat er geen dwang is, en dat de vrouwen zichzelf willen bedekken.
ach ja, volgen Mohammed B is hij degene die de ware Islam hanteert en is de rest slechts bezig ofwel zover te komen of het zijn regelovertreders en dus feitelijk ook ongelovig.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:29 schreef DennisMoore het volgende:
Da's allemaal cultuur, milagro... niet de Ware Islam....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |