Doel? even ter herinnering............
Waarom dan toch FOK?
Nou, Gert bleef in de media de meest waanzinnige dingen zeggen. Dat is vooral lastig als je beseft dat een jaar of 2 a 3 geleden Sheila weer contact had met haar vader. Ze hadden een keer of 3 weer afgesproken en hadden iets wat weer leek op first contract. Enkele beladen onderwerpen werden weer besproken en het leek de goede kant op te gaan. (welke goede kant denk je, nou dat van erkenning en respect naar hun toe. leven met Gert was helemaal geen optie, maar wel de erkenning en acceptatie) En toen kwam Babs. Zij verbrak alle communicatie. Gert was te zwak en te afhankelijk van Babs om daar tegenin te gaan. Sheila heeft het nog een paar keer geprobeerd, (briefjes in de bus, bellen etc... ) Maar Babs gaf de telefoon niet eens meer door. Vervelender werd het ook nog eens toen Gert de media weer opzocht omdat hij door Babs werd gepusht. Babs KON niet leven met de beschuldigingen van anderen. Gert wel, want Gert kent de waarheid en was als de dood dat men verder ging graven. Vandaar dat Gert nu ook helemaal kapot zit omdat door Babs , Francis en co de beerput hebben losgetrokken. Er melden zich nu meer slachtoffers. Gert wist dit en zijn grootste nachtmerrie komt uit. Maar Babs is denk ik echt overtuigd van zijn onschuld en pushte Gert in de media alles te ontkennen. En toen ging Gert in BB omdat hij een nieuwe CD moest verkopen. Sheila zag daar de vader die Gert soms ook kon zijn. Lief, behulpzaam en gezellig. En dat doet pijn als mensen dan zeggen, Zie je wel wat een lieve man. het kan niet waar zijn wat de dochters etc.. allemaal beweren. Met als gevolg dat er bij mensen als Francis en Sheila enkele diep verborgen frustraties eruit kwamen. Het begon met Francis. hij begon in het gastenboek van Gert te schrijven maar werd al snel geblokt. Hij week uit naar FOK, Francis moest zijn ei kwijt en begon te schrijven. en van het een kwam het ander, Mensen reageerden en kregen er lucht van. ( met 2,2 miljoen hits is de kans groot dat ook andere belanghebbenden op de hoogte raken.) Francis en Sheila kennen elkaar goed en dus waren Sheila en ik ( Ik en Sheila :-)) ook op de hoogte. Ik zag haar pijn en verdriet en zag dat ze bijna instortte. Ook merkte ik dat door de stijl waarin Francis schreef hij veel onbegrip kweekte. (Het is ook een moeilijk verhaal) Daarom besloot ik als Feiten Francis en de anderen te ondersteunen. Als je mijn posten nog eens leest (het zijn er veel) dan voel je ook wat Sheila voelt.) En daardoor gingen ook anderen Francis steunen. Met als gevolg dat de actie van de sponsoren en webmasters aantoont dat Francis zooooo gelijk heeft. Iemand die meer dan 100.000 euro in Gert heeft geïnvesteerd, sluit niet de boel vanwege enkele roddels. Zij hebben onderzoek gedaan en de waarheid achterhaalt.
Het verhaal van Francis op zijn eigen weblog, is bijna te raar en eng voor woorden. Ik kan dat zeggen want ken die tijd niet. Maar Sheila begon te bibberen toen ze het las. Alle andere enge herinneringen kwamen naar boven. Helaas maar het verhaal van Francis is echt waar. niet gelogen niet overdreven. Zijn er spoken, Dat weet ik niet, Ik geloof daar niet zo in. Maar er was wel een sfeer blijkbaar die zit soort gevoelens opriep. Niet fijn om daar als kind in te leven.
Waarom dus FOK,
Francis ,Sheila, Timmerhout, guanine, Rakker en wellicht enkele anderen delen onderling hun emoties en ervaringen.
naar de politie gaan heeft geen zin. Ze hebben geen bewijzen, en de incest is verjaard. Gert hoeft ook niet in de bak ( hoort hij wel maar is geen doel) Het is ook geen aanklacht. het was een " cry for help" en dat hebben ze hier deels gekregen.
Zij zijn bezig om het verleden af te sluiten en het een plek te geven. FOK helpt echt waar. Ondanks enkele echte negatievelingen zijn de reacties van anderen erg waardevol. Ik denk aan Manu, Flugel teamlead, APK, Leukeleu etc.. Hier hebben ze echt wat aan. Het doel is dus gewoon erkenning, acceptatie, en rust. Maar daar moet je wel wat voor doen. het niet reageren is geen rust. hiermee bouw je onrust op dat op een moment ontploft, van he af praten en schrijven helpt. Vindt je het niet interessant of geloof je het niet, dat is niet erg. Ze doen het niet voor jullie, maar voor zichzelf en voor de andere slachtoffers en belanghebbenden.
Gert aan de schandpaal is geen doel. Hert ter verantwoording roepen WEL. maar dat kan op alle manieren. Iedere keer dat iemand op FOK zegt " ik geloof de dames" Of ik dreig een believer te worden, is al voldoende. Dit draagt bij aan de erkenning.