Niet doen... absurdisme is oke.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:08 schreef LXIV het volgende:
Op dit moment ben ik bezig een verhaal over kaas te schrijven. (Dat is al eerder gedaan, ik weet het). Nu wil ik de protagonist in een situatie terecht laten komen waarbij hij volledig omringd wordt door enorme hompen kaas. (Betrokkene heeft een kaas-fobie).
Hoe kan ik hem daar nu op een geloofwaardige manier laten belanden, hij die alles doet om kaas te vermijden?
PS Weten jullie wat kaas is in het Grieks?
Dat klopt. Het wordt ook beslist absurdistisch. Maar het moet óók, voor de lezer, tóch heel geloofwaardig zijn. Snap je wat ik bedoel?quote:
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hij moet de confrontatie bewust aangaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik denk aan een vrachtwagen van UnieKaas, waarachter de man in kwestie rijdt, die omslaat, LXIV.
Eigenlijk dus een Paul Auster-scenarioquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Het wordt ook beslist absurdistisch. Maar het moet óók, voor de lezer, tóch heel geloofwaardig zijn. Snap je wat ik bedoel?
Ken je bijvoorbeeld Der Verwandlung van Kafka? Daar verandert de protagonist in een kever. Zonder dat het op een enkel moment ongeloofwaardig overkomt.
Niet dat ik mezelf ook maar enigzins zou kunnen meten aan K., uiteraard. Dat zou wel erg aanmatigend zijn.
natuurlijk welquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben even pissen, hoor.
Dat vinden jullie niet erg, he?
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hij moet de confrontatie bewust aangaan.
Zelf zat ik al te denken aan een, wellicht geniale, maar in ieder geval zeer excentrieke psychiater die hem een dergelijke confrontatie oplegd om te genezen.
Verwandlung is natuurlijk vrouwelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eigenlijk dus een Paul Auster-scenario![]()
Die Verwandlung had ik gelezen voor mijn boekenlijst. Wel met de vertaling erbij (werkt toch een stuk sneller dan een woordenboek)
Een boek over een man die zijn angsten moet zien te overwinnen, dus.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hij moet de confrontatie bewust aangaan.
Zelf zat ik al te denken aan een, wellicht geniale, maar in ieder geval zeer excentrieke psychiater die hem een dergelijke confrontatie oplegd om te genezen.
Boek, boek. Zo kun je het niet noemen. Gewoon een kort verhaaltje ter vermaak van het FOK!-publiek.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Een boek over een man die zijn angsten moet zien te overwinnen, dus.
Da's de insteek, begrijp ik?
Laat je het wel even weten als je dat niet meer doet?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:26 schreef wyccie het volgende:
En ik leef nog.
Als je iets voelt, maar niemand ziet. Dan ben ik dood.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Laat je het wel even weten als je dat niet meer doet?
Bel maar aan, dan vertel ik het je wel.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik kom trouwens volgende week bij je op bezoek, wyccie. Waar woon je precies?
Hmm... als ik dood ben zal ik je dat wel in je oor fluisteren. Je bent niet doof hè?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Denk je dat ik dat kan voelen, wyccie?
Wanneer jij dood gaat?
Ik voel veel,
maar of mijn sprieten zo ver kunnen reiken, durf ik niet te zeggen...
Als ik dood ben, kun je me niet zien. Dat hoop ik tenminste voor jou.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee.
En anders is er altijd nog gebarentaal.
China is veel groter.quote:
Oh, dat is wel heel erg lang geleden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef LXIV het volgende:
Nu weet ik dat de zin: Ik ben kaas in Oud-Grieks Turos eimi is. Maar wat is nu kaas, en wat is nu ik ben?
Het is toch wel Noorwegen hé? Niet Denemarken of Zweden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
China is veel groter.
[..]
Oh, dat is wel heel erg lang geleden.
*prrr prr prr*
Turos is kaas (Tik het maar in bij Google, dan krijg je recepten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |